#حتما_بخوانید
#شبهه
#تبیین
♨️(در سه بخش پیوسته)
آیا رهبری بیحجابی را به رسمیت شناخته است؟
(تبیین فرمایشات رهبر معظم انقلاب در دیدار روز گذشته شان (26 دیماه 1402 ) با ائمه جمعه)
این چندمقدمه را با هم مرور کنیم و در آخر با هم نتیجه گیری کنیم.
❗️مقدمه اول)
رهبر معظم انقلاب آیت الله خامنهای امروز (۲۶ دی ۱۴۰۲) در دیدار امامان جمعه:
《یک نکته دیگر در مورد امامت جمعه، مسئله دلسوز بودن و محبت ورزیدن به مردم است. مردم ما مردم خیلی خوبیاند مردم ما مؤمناند؛ مردم مؤمناند حتی کسانی که به حَسَب ظاهر به بعضی از ظواهر شرعی هم ملتزم نیستند، این ملتزم نبودنِ عملی، به معنای عدم التزام قلبی نیست دلشان با خداست دلشان با معانی و مفاهیم معنوی است دارای ایماناند؛ خب کوتاهی در عمل، در همهی ماها هست، کدامِ ماها در عمل کوتاهی نداریم هر کدام یک جور: بنده یک جور کوتاهی دارم شما یک جور کوتاهی دارید او هم یک جور کوتاهی دارد.》
❗️مقدمه دوم)
دقیقا چیزی شبیه همین جملات را رهبر معظم انقلاب در 14 دیماه سال گذشته در دیدار با اقشار بانوان فرمودند:
«آن کسانی که حجاب را به طور کامل رعایت نمی¬کنند، اینها را نباید متّهم کرد به بیدینی و ضدّانقلابی؛ نه. من قبلاً هم گفتهام؛ یک وقتی در سفری از سفرهای استانی که می¬رفتم، در جمع علما گفتم این را؛ علمای آنجا جمع بودند؛ گفتم چرا گاهی بعضی از شما این خانمی را که حالا فرض کنید یک مقداری موهایش بیرون است یا به تعبیر رایج بدحجاب است ــ که حالا باید گفت ضعیفالحجاب؛ حجابش ضعیف است ــ متّهم می¬کنید؟ بنده وارد این شهر شدم، جمعیّت آمدند استقبال؛ شاید اقلّاً یکسوّم جمعیّت این جور خانم¬ها هستند، دارند اشک می¬ریزند؛ این را نمی¬شود گفت ضدّانقلاب است؛ این چطور ضدّانقلابی است که این جور با شوق و با حرارت و با انگیزه میآید و مثلاً فرض کنید در فلان مراسم دینی یا فلان مراسم انقلابی شرکت می¬کند؟ اینها بچّههای خودمانند، دخترهای خودمانند».
ایشان در ادامه با اشاره به حضور زنان ضعیف ¬الحجاب در برنامه¬ها و مراسم¬های مذهبی گفتند: «من چند بار تا حالا در خطبهی نماز عید فطر این را تکرار کردهام که در مراسم ماه رمضان، در شبهای اَحیاء ــ عکسهایش را برای من میآورند، حالا من که آنجاها را نمی¬توانم [بروم] امّا تصویرش را برای من میآورند ــ زنها با ریخت¬های مختلف، قوارههای مختلف اشک میریزند؛ من حسرت می¬خورم به آن جور اشک ریختن! می¬گویم ای کاش من هم میتوانستم این جور مثل این دختر، مثل این زن جوان اشک بریزم؛ این را چطور می¬شود متّهم کرد؟»
❗️مقدمه سوم)
برجسته سازی این بخش از فرمایشات رهبر معظم انقلاب و نادیده انگاشتن سایر بیانات ایشان از سوی برخی رسانه های #صورتی موجب شده تا منظومه فکری ایشان در خصوص مساله حجاب به درستی منعکس نشود. دیدگاه های ایشان در موضوع پوشش طی این سخنرانی و دیدارهای گذشته از این واقعیت حکایت دارد که:
⭕️1. این فرمایشات رهبری به معنای تساهل و تسامح شرعی نیست
حضرت آیت الله خامنه ای به صراحت فرمودند: «حجاب یک ضرورت شریعتی است؛ شریعت است؛ ضرورت شرعی است؛ یعنی هیچ تردیدی در وجوب حجاب وجود ندارد؛ این را همه باید بدانند. این که حالا خدشه کنند، شبهه کنند که آیا حجاب هست، لازم است، ضروری است، نه، جای خدشه و شبهه ندارد؛ یک واجب شرعی است که باید رعایت بشود»؛ همچنین افزودند: «بله، کار درستی نیست، بدحجابی یا ضعف حجاب درست نیست».
واضح و مشخص است که رهبر معظم انقلاب، حجاب را یک "ضرورت شرعی" غیر قابل خدشه است که "باید رعایت شود" و هیچ تردیدی در وجوب آن وجود ندارد. لذا در هیچکدام از سخنرانی¬هایشان از این موضع شرعی عقب¬نشینی نکرده¬اند و بالعکس از آن به عنوان یک امر مسلم و تردیدناپذیر یاد می¬کند. به همین سبب نمی¬توان فرمایشات رهبری در مورد پس نزدن افراد بدحجاب را به معنای تساهل و تسامح شرعی یا بیتوجهی به واجبات دانست.
⏪ادامه در پست بعد
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥پیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
⏩ادامه پست قبل
⭕️ 2. رهبری عدم رعایت حجاب را یک "نقص و ضعف" میدانند
ایشان عدم رعایت حجاب از سوی برخی از زنان را "تایید نمیکنند" و از آن به عنوان یک نقض یا ضعف نام میبرند: «این خانمی را که حالا فرض کنید یک مقداری موهایش بیرون است یا به تعبیر رایج بدحجاب است که حالا باید گفت ضعیفالحجاب؛ حجابش ضعیف است».
در بخش دیگری از سخنرانی خود عنوان کردند: «بله، کار درستی نیست، بدحجابی یا ضعف حجاب درست نیست». به تعبیری گرچه رهبر انقلاب در چارچوب سیاست جذب حداکثری، حتی علما را به پذیرش این طیف از جامعه دعوت میکنند اما در نگاه ایشان نشانهای بیتفاوتی و یا تأیید پوشش زنان ضعیف الحجاب دیده نمی-شود بلکه از آن به عنوان نقصی یاد میکنند که بایستی برطرف شود.
⭕️ ۳ . سخن از بدحجاب است نه بی حجاب
بررسی بیانات رهبری گویای آنست که روی سخن ایشان در مورد بانوان بدحجاب یا ضعیف¬الحجاب است که به تعبیر معظم له، زنانی که «یک مقداری موهایش بیرون است یا به تعبیر رایج بدحجاب است» اما در این سخنرانی در مورد پذیرش زنان بیحجاب سخن نمی¬گویند، مخصوصا افرادی که در قالب شبکه¬های فساد یا گروهک¬های برانداز سعی در هنجارشکنی و ایجاد بحرانهای امنیتی و اخلاقی دارند.
از سوی دیگر رهبر معظم انقلاب ۱۷ اسفند ۹۷ در دیدار مداحان اهلبیت علیهمالسلام در مورد برخورد با زنان بی¬حجاب تاکید می¬کنند: «ما که نگفتیم اگر کسی در خانهی خودش در مقابل نامحرم روسریاش را برداشت، ما او را تعقیب می¬کنیم؛ [خیر] ما او را تعقیب نمی¬کنیم، در خانه خودش است، کار شخصی می¬کند. آن کاری که در ملأ انجام می¬گیرد، در خیابان انجام می¬گیرد، یک کار عمومی است، یک کار اجتماعی است، یک تعلیم عمومی است؛ این [خطا]، برای حکومتی که به نام اسلام بر سرِ کار آمده است تکلیف ایجاد می¬کند. حرام کوچک و بزرگ ندارد؛ آنچه حرام شرعی است نبایستی بهصورت آشکار در کشور انجام بگیرد».
⭕️۴. نقد یک نگاه غلط
مقام معظم رهبری در بخش دیگری از فرمایشات خود در نقد یک ذهنیت و اندیشه غلط فرمودند: «قبل از انقلاب، حتّی بعضی از بزرگان تصوّرشان این بود که این آزادیِ ارتباط زن و مرد در غرب، موجب می¬شود که چشم و دل مردها سیر بشود و دیگر تخلّفات جنسی انجام نگیرد؛ تخلّفاتی که گاهبهگاه گوشه و کنار انجام میگرفت، وقتی چشم و دل مردها سیر شد، دیگر این تخلّفات انجام نمی¬گیرد؛ این جوری فکر می¬کردند! حالا شما نگاه کنید ببینید که چشم و دل اینها سیر شده یا حرصشان صد برابر شده با این تعرّضهای جنسیای که انجام میگیرد؟ دائم دارند میگویند. در محیط کار، در کوچه و بازار، در همه جا، حتّی در تشکیلات منظّم و آهنینی مثل ارتش ــ که زنها هم آنجا هستند ــ تعرّض انجام میگیرد! تعرّض غیر از فسق توافقی است». به این معنا که در صورت رهاسازی پوشش و غفلت از توسعه بی¬بندوباری در جامعه شاهد تبعات منفی آن در موضوعات آزار جنسی، مزاحمت¬های خیابانی، تجاوز جنسی، افزایش موالید نامشروع و فروپاشی نظام خانواده خواهیم بود؛ پس نمی¬شود به مساله حجاب اسلامی بی¬توجهی کرد.
⭕️۵. هر کسی مسئولیتی دارد
طبق نظر رهبر انقلاب برخورد با ناامنی اخلاقی دارای سطوحی است که هر نهادی در مورد آن مسئولیتی دارد چنانکه ایشان سال ۱۳۷۰ در دیدار جمعی از فرماندهان نیروی انتظامی فرمودند: «ناامنی اخلاقی، یک مرحله کار فرهنگی دارد، یک مرحله کار مخفی دارد، یک مرحله ریشهیابی دارد. آنها کار دستگاههای دیگر است؛ اما آنجایی که جلوی چشم قرار میگیرد و موجب عدم امنیت اخلاقی جامعه میشود، آنکه باید وارد میدان بشود، نیروی انتظامی است» (۲/۱۱/۱۳۷۰).
⏪ادامه در پست بعد
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥پیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
⏩ادامه از پست قبل
⭕️۶. منطق پذیرش افراد ضعیف الحجاب
بیان شد که بحث رهبری در مورد پذیرش و جذب بانوان کم¬ حجاب است و نه افراد هتاک و هنجارشکنی که عامداً به طور کامل #کشف_حجاب کرده اند. اما منطق دعوت رهبری برای پذیرش افراد ضعیف الحجاب چیست؟
👈🏼نخست اینست که از نظر رهبر معظم انقلاب، ضعف حجاب [نه کشف حجاب] از سوی طیفی از بانوان که در سایر مسائل دینی مقید هستند، «موجب نمیشود که ما این [افراد] را از حوزهی دین و انقلاب و مانند اینها خارج بکنیم و خارج بدانیم؛ چرا؟ البتّه همهی ماها یک نقصهایی داریم، باید نقصها را برطرف کنیم؛ هر چه بتوانیم برطرف کنیم، بهتر است». البته تاکید معظم له بر اینست که همین نقص ظاهر هم بایستی برطرف است، نهادهای تبلیغی و فرهنگی به بهانه سیاست جذب حداکثری نسبت به رفع این نقیصه بیتوجه نباشند.
از سوی دیگر، زنان ضعیف الحجاب به این دلیل نباید ضددین و ضدانقلاب تلقی شوند که در مقابل مطالبات ضداسلامی معاندین ایستادگی کردند و نه تنها در فراخوانهای کشف حجاب دشمنان با آنان همراهی نکردند بلکه با بیتوجهی به جریان برانداز به آنها تودهنی زدند؛
چنانکه رهبری فرمودند: «در این قضایای اخیر، خب دیدید دیگر، علیه حجاب خیلی کار شد؛ چه کسی ایستادگی کرد در مقابل این تلاشها و فراخوانها؟ خود زنها؛ زنها ایستادگی کردند. آنها امیدشان به همین زنهایی بود که شما به آنها می¬گویید بدحجاب؛ امیدشان به اینها بود. اینها امیدشان این بود که همینهایی که حجاب نیمهکاره دارند بکلّی کشف حجاب کنند، [ولی] نکردند؛ یعنی زدند تو دهن آن تبلیغکننده و فراخوانفرستنده».
🔰یک جمعبندی ساده
فرمایش رهبر معظم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه به معنای عقب ¬نشینی از اصول شرعی و مساله حجاب اسلامی نیست چنانکه ایشان صراحتا بر آن تاکید کردند. نگاه مقام معظم رهبری آنست که یک انگاره ذهنی غلط که از سوی دستگاه تبلیغاتی معاندین به افکار عمومی تزریق می¬گردد، اصلاح شود و آن اینکه برخلاف ادعای رسانه¬های برانداز، زنان ضعیفالحجاب مخالف اسلام و انقلاب نیستند بلکه دل¬ در گرو فرهنگ دینی و جبهه انقلاب اسلامی دارند. این واقعیت در جریان اغتشاشات اخیر به خوبی عیان شد که زنان ضعیف¬الحجاب نه تنها در فراخوان¬های ضدانقلاب حاضر نشدند بلکه در اجتماعات میلیونی جبهه انقلاب اسلامی همچون سالروز مراسم ۱۳ آبان، تشییع پیکر شهدای گمنام و سالگرد شهادت سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی حضور پیدا کردند.
✍🏽با مختصری تغییرات #سیدفخرالدین_موسوی
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥پیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
📌منابع قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥پیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 قدرت نرم؛ وظیفه سنگین مادحین
✔️جامعه مداح که بخشی از قدرت نرم جامعه اسلامی است باید وظیفه خود را بداند.
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥پیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 میدان رزم امروز
🔻 رهبر انقلاب: امروز میدان رزم میدان رزم قدرت نرم است و قدرت نرم دشمن شبههپراکنی است.
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥پیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬نماهنگ |يا مَن أَرْجُوهُ لِكُلِّ خَیْرٍ... 🤲
⭕️همخوانی دعای هر روز ماه رجب
📌جدیدترین اثر:
💠گروه تواشیح بین المللی تسنیم💠
📺مشاهده و دریافت نسخه باکیفیت:
🌐 aparat.com/v/3ky9u
📲 @tasnim_esf
#ماه_رجب
#رجب
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥پیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
✳️ بسم الله الرحمن الرحیم ✳️
اگر تبیین نباشد، فرصت برای اغواگری و گمراه سازی مردم توسط دشمن در عرصههای مختلف باز خواهد شد.
امام خامنه ای حفظه الله - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
✅ دوره تخصصی کارآمدی انقلاب اسلامی.
⬅️ طــلاب، دانشجـویان و فرهنگیـان
💠 برادران و خواهران سراسر کشور
❇️ مجازی (برادران و خواهران)
❇️ حضـــوری (بـــرادران)
📚 برخی عناوین و سرفصل ها :
- تحلیل کلان انقـلاب اسـلامی
- چالش های حکومت علوی
- هندسـه انقلاب اسـلامی
- روایت اقتصـاد ایران
- غرب بدون رتـوش
- بینش راهبـــــردی
- جنـگ شنــاختی
- جامعه ایمانی
- حــق مــن
- پهلوی
🔖 به عزیزانی که دوره را با موفقیت به پایان برسانند، گواهی رسمی پایان دوره اعطاء خواهد شد.
🗓 زمان برگزاری دوره : چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۱۱، ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲
📌محل برگزاری : شهر مقدس قم
(اسکان و پذیرایی بر عهده موسسه می باشد)
⏳آخرین مهلت ثبت نام :
جمعه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲
💳 هزینه ثبت نام :
🔸مجازی ۱۵۰ هزار تومان
🔸حضوری ۲۰۰ هزار تومان
💬 ثبت نام اولیه و اطلاعات بیشتر :
📩 ارسال عبارت «انقلاب» ۳۰۰۰۳۲۱۸
🖥 مراجعه به پیشخوان حوزه علمیه (نجاح)
🌐 راه ارتباطی : شناسه @miqat471
پایگاه اطلاع رسانی l کانال ایتا
📣 رسانه باشیم و با اطلاع رسانی این دوره گامی در مسیر جهاد تبیین برداریم.
#میقات_جوانان_انقلاب_اسلامی
#کارآمدی_انقلاب_اسلامی
#قرارگاه_طلاب
#جهاد_تبیین
شهیدان میرسالاری
شهدایی که زنده و حاضر و ناظر هستند
کامران پورعباس
شهدای میرسالاری، قهرمانان و دلاورانی از نسل امام موسی کاظم(ع) هستند. امامزاده شهید میرسالار(ع) از مشهورترین و باکرامتترین امامزادگان جنوب محسوب میشوند که هرساله ملجأ و پناهگاه شمار زیادی از دوستداران اهل بیت(ع) هستند. سلاله و تبار جلیلۀ امامزاده به هفت واسطه به حضرت بابالحوائج امام موسی الکاظم(ع) منتهی میشود. بقعۀ امامزاده در ضلع شمال شرقی روستای دره زرد فارتق دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه واقع شده است.
نوادگان این امامزاده گرامی با عنوان سادات میرسالاری از لحاظ جمعیتی در رتبه دوم سادات در حوزه جنوب کشور هستند.
سادات میرسالاری شهدای والامرتبه و گرانقدری تقدیم انقلاب اسلامی ایران نمودهاند. در کتاب ارزنده و ارزشمندِ «همنشینان مهتاب» که توسط سید کاظم مطلوبی میرسالاری گردآوری شده، مروری بر زندگینامه و وصیتنامۀ سرداران و 110 شهید سادات میرسالاری ذکر گردیده است.
صفحه فرهنگ و مقاومت کیهان، آذر سال 1399 در گزارشی با عنوان «خواب آمریکا را آشفته کردند»، برشهایی از زندگینامه و وصیتنامه چند شهید والامقام از سادات میرسالاری منتشر نمود که منبع آنها کتاب همنشینان مهتاب و مصاحبه با آقای سید ابراهیم میرسالاری فرزند شهید سید عزیزالله میرسالاری و همسرشان سیده مدینه میرسالاری(ساداتی) فرزند شهید سید ابوالحسن میرسالاری(ساداتی) بود. خرداد 1401 نیز گزارشی با عنوان «شهیدی که مژده وصل از رسولالله(ص) گرفت» درباره شهید سید عزیزالله میرسالاری در صفحه فرهنگ و مقاومت منتشر شد.
پایگاه بسیج برادران آیتالله طالقانی و پایگاه بسیج خواهران امسلمه و مسجد حضرت مهدی(عج) در شهرک طالقانیِ اسلامشهر مسابقه شهدای میرسالاری را با محوریت جزوهای که بر اساس مطالب کتاب همنشینان مهتاب و دو گزارش کیهان درباره شهدای میرسالاری و برخی اطلاعات تکمیلی دیگر در پاییز 1401 به صورت کشوری برگزار نمود.
نفرات برگزیده مسابقه شهدای میرسالاری عبارتند از:
سیده مریم رحیمی، فاطمه سلیمانینژاد، ناهید جعفربیگی، محسن سالاری، محمدصادق عرب کوهستانی، حوریه بخشی، سهیلا خیراللهی، علیاصغر حمزهزاده، زهرا دهستانی، پویا کامران، پارسا رشیدی، امیرحسین زارعی، سید محمد حسینی مطلق، امیرحسین الماسی، علیرضا بابائی، امیرعلی رحیمنژاد، محمدحسین عطری، محمدرضا محمدی، محمدپارسا زالمحمدی و ابوالفضل رضانژاد.
پاسخهای ارسالی شرکتکنندگان در این مسابقه از سراسر کشور حکایت از آن داشت که مخاطبان ارتباط قوی و مستحکمی با این شهدا برقرار نمودهاند و اهداف عالی مسابقه در سطوح بالایی محقق شده است.
در این مسابقه دو سؤال جالب و خاص و منحصر بفرد نیز جزو سؤالات تشریحی قرار داشت که پاسخهای بسیار زیبا و خاص و منحصربفردی نیز توسط شرکتکنندگان برای این سؤالات ارسال شد.
درسهای شهدایی
آخرین سؤال تشریحیِ مسابقه شهدای میرسالاری چنین بود:
«از خواندن زندگینامۀ شهدای میرسالاری چه نتیجهای گرفتید؟(چه درسهایی از شهدا آموختید؟)»
گزیدهای از نتیجهگیریها و درسآموزیهای شرکتکنندگان در مسابقه:
با خواندن زندگینامه شهدای میرسالاری میتوان درسهای زیادی گرفت. ما میتوانیم با انجام کارهایی که شهدا انجام دادهاند، دنیا و آخرت خود را بسازیم و خود را به خدا نزدیکتر کنیم و رضایت خداوند را به دست آوریم. میتوان شهدا را الگوی خود قرار داد و به عنوان راهنما از گفتههای آنان استفاده کرد.
سفارشها و توصیههای متعدد و بسیاری را از متن وصیتنامه[شهدا] دریافت کردم. به اختصار به چند مورد اشاره میکنم:
حفظ تقوا، اطاعت از ولی فقیه، جلوگیری از تضییع حقوق مردم و زیردستان، رسیدگی بیشتر به امور محرومان و مستضعفان، مراقب و دقت برای جلوگیری از مصرف بیتالمال در امور شخصی، حفظ حجاب، بندگی خداوند و عمل به اسلام و حفظ وجهه انقلاب اسلامی، ما در برابر خون شهیدان مدیون هستیم و باید پاسخگوی شهدا باشیم و وظیفه داریم که نگذاریم که خون آنها پایمال شود، با خواندن و عمل به وصیتنامههای آنها باید همه تلاش خود را در تحقق وصیتهایشان به کار بگیریم و رفتار و اعمال آنها را سرمشق خویش قرار دهیم.
خواندن زندگینامه شهدا باعث میشود سیر مال و هدف آنها را بفهمیم، راه آنها را ادامه بدهیم، از تلاش و خودگذشتگی آنها درس بگیریم، حضورشان را در جامعه و در زندگی خودمان حس میکنیم، عزت و سربلندی را به مادیات ترجیح میدهیم؛ مانند آنها از تعلقات مادی و دنیوی سعی میکنیم دل بکنیم تا یاد خدا را بیشتر احساس کنیم، زندگی ذلتبار را رها کرده و به سوی عزت ابدی میرویم.
چراغ راه
بنده به شماری از درسهایی که از زندگی و وصیت شهدای عزیز میرسالاری و دیگر ایثارگران در این کتاب آموختم، اشاره میکنم:
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
ادامه👆
عمل و اقتدا به رهنمودهای رهبر انقلاب، ایثار در همه مراحل زندگی، صبر در مصیبتها و شدائد و مشکلات، رعایت سبک زندگی ایرانی اسلامی، مجاهدت در راه خدا، خدمت به اسلام و وطن، مؤمن و دارای اعمال صالح، اعتقاد قوی و ریشهدار، عبادتهای خالصانه، شیر بیشه رزم با دشمنان انقلاب و مردم، تنها نگذاشتن رهبر معظم انقلاب در مبارزه با آمریکای جهانخوار و رژیم اشغالگر قدس، گوش به فرمان بودن به دستورات رهبری و مافوق در هر مکان و زمان، تقدیم جان شیرین خود برای پایداری اسلام و نظام و ایران، هنرمند و ورزشکار محبوب و محجوب، عاشق شهادت، دارای نفوذ اخلاقی و معنوی در بین مردم جامعه و محله، شتاب در کمک به مردم فقیر، انفاق مخفیانه، پای کار بودن و حضور در حوادث مختلف مانند سیل و زلزله و کمک به هموطنان خود؛ پایبندی به بیتالمال، قانون، اصول اجتماعی، اخلاقی و دینی؛ حضور در مسجد و نماز اول وقت و نماز جماعت، مأنوس بودن با ادعیه، حضور در راهپیماییهای انقلابی، جاذبه فوقالعاده شهدا و ایثارگران، صفا، جانبازی، خلوص در رفتار و کردار، انس با قرآن و نهجالبلاغه و کتابهای روایی، ادای تکالیف دینی و واجبات و تا حد امکان مستحبات؛ مهربان، باحوصله و دلسوز نسبت به مردم به ویژه پدر و مادر و خویشاوندان، انجام صله ارحام، احترام به خون شهدا و دیگر ایثارگران، کمحرف و پرعمل، لحظهشماری برای شهادت در راه خدا، پشتیبانی از روحانیت انقلابی و خط امام؛ عشق و ایمان به بسیج، سپاه و لباس پاسداری از انقلاب اسلامی؛ تأکید جهت رعایت حجاب به زنان و خواهران مسلمان و انقلابی، جلوگیری از ظلم به خانواده شهدا و ایثارگران و...
در یک کلام وصیتنامههای ارزنده و انقلابی از امام راحل گرفته تا دیگر شهدا و ایثارگران میتواند چراغ راه تمام مردم ایران و حتی دیگر امتهای اسلامی به ویژه جوانان عزیز باشد
شاخصهای زندگی شهدای میرسالاری
زندگی شهدای میرسالاری دارای چنین شاخصهایی بود که در این مسابقه نیز مورد توجه شرکتکنندگان قرار گرفت:
یک- از همان کودکی تحت تربیت صحیح درست پدر و مادر و آشنایان و اطرافیان بودهاند و از کودکی نیز با فرهنگ شهادت و شهید تربیت شدند. دو- تمامی آنها احترام زیادی به بزرگترها و پدر و مادر خود میگذاشتند. سه- محیط تربیت نیز در تربیت شخصیتی آنها تاثیرگذار بوده است. چهار- تمامی آنها قبل از شهادت یک شهید زنده بودند که توانستند شهید بشوند. پنج- انسانهای بسیار موفق و سختکوشی در حرفه و کار خودشان بودند و وظایفشان را به خوبی انجام دادهاند. شش- عاشق خدمت به مردم بودند. هفت- احکام شرعی و وظایف شرعی خود را به طور کامل انجام میدادند. هشت- نسبت به حجاب زنان اهمیت ویژه قائل بودند. ۹- اهل انجام مستحبات و از کودکی با قرآن و دعاها و روایات الفت داشتهاند. ۱۰- عاشق و سرباز ولی فقیه بودهاند و تأکید داشتند که او را تنها نگذاریم و به ما نیز همین وصیت را کردهاند. ۱۱- دائماً شهادتطلب بودند و برای شهادت لحظهشماری میکردند. ۱۲- اطلاع داشتن از زمان و نحوه شهادت خودشان. ۱۳- از خانوادههای شهید دیگر سرکشی و حمایت و پشتیبانی میکردند. ۱۴- اهمیت ویژهای به بیتالمال میدادند و آن را هدر نمیدادند و در راه شخصی از آن استفاده نمیکردند. 15- رسیدگی بسیار به مستضعفین. 16- در زمان طاغوت از جوانان انقلابی بودند
تمامی این موارد از ویژگیهای شهدای میرسالار بود که ما نیز میتوانیم از این ویژگیها درس بگیریم، کارهایی که انجام میدادند را ادامه بدهیم انشاءالله
راههای شهدایی بودن و زمینهسازی برای ظهور
شهدای میرسالاری جملگی از شهدا و سادات جلیلالقدر بودن.. افسوس میخوریم به حال خود و میگوییم: «ما ماندهایم و شهدا رفتهاند»، دراصل ما رفتهایم و شهدا ماندهاند آنان زندههای همیشه جاویدی هستند که نزد پروردگارشان روزی میخورند. ما چنان وابسته تعلقات دنیوی و غرق در مادیات و پیرو هوای نفس شدیم که هم از خود غافلیم، هم از خون پاکی که به خاطر ما ریخته شد. مادیات، دنیا و زرق و برقهایش ما را با خود برد. تک تک شهدا چیزی که از ما خواستند حفظ پوشش، حجاب و عفت [و] پاکدامنی است. اگر حسرت میخوریم کاش کربلا، ۸ سال دفاع مقدس بودم، امان زمان خود [را] یاری میکردم، در نهایت شهید میشدم؛ اما هنوزم دیر نشده، اگر واقعاً شهادت میخواهیم و خود را مدیون شهدا میدانیم، بدانیم شهادت فقط ریختن خون نیست، ما هم میتوانیم در زمره شهدا و با آنان محشور شویم؛ اول امام زمان خود را بشناسیم و پیرو ولایت فقیه باشیم. دوم با حفظ حجاب، عفت، حیا، زینتبخش خون شهدا باشیم. حتی بعضی از شهدا گفتهاند: «خواهرم، سیاهی چادر تو از سرخی خون من کوبندهتر است»، پس قدردان خون شهدا باشیم. زنانمان با حفظ حجاب و عفت و حیا [م] پوشش فاطمی، مردانمان با حفظ حیا، عفت، غیرت علوی انشاءالله زمینه را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده کنیم
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
🛑معانی یک اقدام هوشمندانه
🔻حمله ضد تروریستی سپاه پاسداران را هم میتوان به مثابه یک موضوع مستقل تحلیل کرد و هم میتوان آن را در ارتباط با حوادث پیچیده منطقه در نظر گرفت. در این زمینه چند نکته تأملبرانگیز را میتوان در ابعاد گوناگون اینگونه بر شمرد:
1⃣ در بعد نظامی این انتقام و عملیات ضد تروریستی از چند جهت قابل تحسین است:
الفـ شلیک موشکها از چند نقطه مختلف از کشور انجام گرفته و هدفهای گوناگونی را مورد اصابت قرار داده که سطح آمادگی در مواجهه با تهدیدات را نشان میدهد.
بـ شلیک به اهداف خاص در فاصله ۱۳۰۰ کیلومتری پیام روشن و صریحی برای دشمنان دارد.
جـ میزان تخریب اهداف نشاندهنده هوشمندی در رهگیری است.
دـ کشف و شناسایی مقرهای تروریستها و جاسوسخانههای پوششی رژیم صهیونیستی نیز یک دستاورد و توانمندی اطلاعاتی بالاست.
2⃣ در بعد سیاسی نیز میتوان گفت:
الفـ آمریکا پس از حملات اخیر به یمن سعی داشت تا قاعده بازی را در منطقه بر اساس غلبه قهری خود تعریف کند؛ لذا با ارسال پیام به اصطلاح هشدار سعی کرد ضمن تأثیر بر جنگ غزه، ایران را در طراحی خود کنترل کند؛ اما این اقدام به موقع نشان داد جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت طراحی خود را دارد و ابتکار عمل را در این طراحی در دستان خود نگه میدارد.
بـ هدف قرار دادن محل تجمع تروریستهای تکفیری و مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی، یعنی مجازات عاملان و آمران حادثه تروریستی کرمان توأمان با هم صورت گرفته، و این یعنی هوشمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با حوادث و پدیدههای مختلف در منطقه.
جـ اقدام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر انتقام از عاملان و آمران اقدام تروریستی کرمان و راسک، در تحولات پیچیده منطقه تأثیرگذار خواهد بود و تقویت جبهه مقاومت را در مواجهه با جبهه غربی و عبری به دنبال دارد؛ به خصوص آنکه همزمان با این اقدام، اقدمات مؤثرتر انصارالله و سایر گروههای مقاومت انجام شد.
🔻نکته پایانی آنکه خط رسانهای دشمن بر آن قرار گرفته تا با تلاش مذبوحانهای اقدام با صلابت جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک اقدام تروریستی معرفی کنند. در جواب این خط باطل باید گفت، قطعاً مسئولان اقلیم کردستان فراموش نکردهاند که زمانی داعش به دروازههای کردستان رسیده بود، این حاج قاسم و یارانش بودند که از جنایت تروریستهای تکفیری در اقلیم جلوگیری کردند، و دهها مدافع حرم ایرانی در عراق برای مبارزه با تروریستها به شهادت رسیدند. آری، همان منطق مواجهه با تروریستها ایجاب میکند تا منطقه از لوث تروریستهای صهیونیسم نیز پاک شود.
مصطفی برزکار
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥پیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
نسبت مشارکت و رقابت با مردم و اقتصاد! (1)
رهبرمعظم انقلاب در چند دیدار اخیر، بخش مهمی از سخنان خویش را به بحث مشارکت مردم در انتخابات اختصاص دادند که از یک طرف نشان از اهمیت انتخابات دارد و از سوی دیگر اهمیت حضور مردم در نگاه ایشان را نشان میدهد.
۱-رهبرمعظم انقلاب یکی از راههای افزایش مشارکت مردم را حضور مسئولان در میان مردم برشمردند و معتقدند که احزاب و شخصیتهای سیاسی پرطمطراق نمیتوانند تامینکننده مشارکت مردم در انتخابات باشند. ایشان «پوپولیسم» خواندنِ «با مردم بودن» و «با مردم حرف زدن» و «با مردم کار کردن» و «رفتن در میان مردم» را «توهین و اهانت به مردم» میشمارند و تاکید دارند، همین با مردم بودن موجب شناخت مشکلات و مطالبات واقعی مردم و همین کار کردن برای حل مشکلات مردم موجب افزایش مشارکت و انتخابات پرشور و رقابت واقعی میشود. رهبرمعظم انقلاب یکی از عللی که حضرت امام نیز توانست پایههای انقلاب را محکم کند، همین با مردم بودن دانستند و تاکید کردند«امام به جای نشست و برخاست کردن با احزاب و گروهها و جریانهای سیاسی و شخصیّتهای سیاسی معروف پُرمدّعا، آمد با مردم نشست... حرف دلش را به جای اینکه با فلان جریان سیاسی یا فلان شخصیّت سیاسی بزند، با مردم زد و مردم را عملاً وارد میدان کرد و مردم هم وارد میدان شدند».ایشان با اشاره به خاطرهای از حضرت امام (ره) که فرموده بودند به فلان ملّای بزرگ در یک شهری بگویید«بلند شوند بیایند قم؛ منتها شرطش این است که با فلان جریان سیاسی رابطهشان را قطع کنند»، تاکید میکنند«منطق امام این بود که باید بیایید بین مردم»، به جای اینکه وابسته به یک جریان و حزب سیاسی شوید.
۲-برخلاف برخی افراد که میخواهند خود را و یا اینکه برخی احزاب سیاسی میخواهند شخصی را ستون انقلاب بنامند، و حتی حضور و یا عدم حضور شخصیتی را ملاک انتخابات پرشور القا کنند، رهبرمعظم انقلاب با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر، «اَلعامَّةُ مِنَ الاُمَّهًْ» و «جِماعُ المُسلِمین» یعنی بدنه مردم و ملت را «عِمادُ الدّین» یعنی قوام و ستون اصلی انقلاب و تکیهگاه دین معرفی میکنند که «العُدَّةُ لِلاَعداء» یعنی ذخیره در مقابل دشمن برای روز مبادا هستند. رهبر معظم انقلاب با تبعیت از امام علی (ع) «عامه مردم» را در مقابل «خاصّه» یعنی نورچشمیها قرار میدهند و با اشاره به بیانات عجیب آن حضرت درباره عامّه و خاصّه، از نگاه امیرالمؤمنین نتیجه میگیرند که«به توده مردم تکیه کنید، توده مردم همهکارهاند، نه خواص»!. حضرت امام (ره) نیز در اوایل انقلاب با همین منطق در پاسخ به کسانی که میخواستند خود را مستظهر به رای مردم و همه کاره کشور القا کنند، فرمودند«ملت شخص نمیخواهد، ملت ایران شخصپرست نیستند...این ملت میلیونی را محاسبه نمیکنند...هی نگویید که ملت با من است... ملت از مجلس و دولت و رئیسجمهوری، مادامی که در طریق اسلام باشد، طرفداری میکنند.هر کدامتان بلغزید، مردم دیگر از شما طرفداری نمیکنند... مغرور نشوید به اینکه من آن هستم که رستم یلی بود در کذا!...». حضرت امام مثل رهبر معظم انقلاب معتقد بودند مردم به واسطه اینکه اسلام و انقلاب را میخواهند و به واسطه اینکه میخواهند مشکلاتشان حل شود پای صندوقهای رای حاضر میشوند، نه به خاطر اشخاص و جریانات سیاسی! لذا احزاب محوری و شخصپرستی و شهرتپرستی و بتسازی از اشخاص و نادیده گرفتن مردم، ضد مشارکت است، هرچند برخلاف عقایدشان در ظاهر نیز ادعای مردم و انتخابات را هم داشته باشند!
۳- یکی از نقاط روشن و مشترک در سخنان رهبر معظم انقلاب روشنگری و تبیین مسائل است و بر همین اساس «جهاد تبیین» به یکی از کلیدواژههای ایشان تبدیل شده است و اکنون نیز با توجه به شرایط کنونی تاکید دارند«یکی از کارهای امروز نسبت به انتخابات، جهاد تبیین است» و تصریح دارند«یک عدّهای نمیخواهند این انتخابات آنچنان که شایسته این ملّت است انجام بگیرد.این حرکت خصمانه است.در مقابل اینها جهاد تبیین باید سینه سپر و باید حقیقت را بیان کند». بر این اساس رقابت واقعی زمانی شکل میگیرد که طرفهای حاضر در صحنه انتخابات برای حل مشکلات مردم طرح و برنامه داشته باشند و عملکرد گذشته آنها زمانی که در قدرت بودند برای مردم به طور شفاف و به دور از محذورات سیاسی و غیرسیاسی تبیین شود.یکی از راههای افزایش مشارکت مردم در انتخابات، تبیین و بیان علل مشکلات کنونی و معرفی بانیان وضع موجود به مردم است که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند«کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥پیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi