📌منابع قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥پیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
5.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 قدرت نرم؛ وظیفه سنگین مادحین
✔️جامعه مداح که بخشی از قدرت نرم جامعه اسلامی است باید وظیفه خود را بداند.
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥پیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 میدان رزم امروز
🔻 رهبر انقلاب: امروز میدان رزم میدان رزم قدرت نرم است و قدرت نرم دشمن شبههپراکنی است.
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥پیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
7.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬نماهنگ |يا مَن أَرْجُوهُ لِكُلِّ خَیْرٍ... 🤲
⭕️همخوانی دعای هر روز ماه رجب
📌جدیدترین اثر:
💠گروه تواشیح بین المللی تسنیم💠
📺مشاهده و دریافت نسخه باکیفیت:
🌐 aparat.com/v/3ky9u
📲 @tasnim_esf
#ماه_رجب
#رجب
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥پیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
✳️ بسم الله الرحمن الرحیم ✳️
اگر تبیین نباشد، فرصت برای اغواگری و گمراه سازی مردم توسط دشمن در عرصههای مختلف باز خواهد شد.
امام خامنه ای حفظه الله - ۱۳۹۵/۰۲/۲۹
✅ دوره تخصصی کارآمدی انقلاب اسلامی.
⬅️ طــلاب، دانشجـویان و فرهنگیـان
💠 برادران و خواهران سراسر کشور
❇️ مجازی (برادران و خواهران)
❇️ حضـــوری (بـــرادران)
📚 برخی عناوین و سرفصل ها :
- تحلیل کلان انقـلاب اسـلامی
- چالش های حکومت علوی
- هندسـه انقلاب اسـلامی
- روایت اقتصـاد ایران
- غرب بدون رتـوش
- بینش راهبـــــردی
- جنـگ شنــاختی
- جامعه ایمانی
- حــق مــن
- پهلوی
🔖 به عزیزانی که دوره را با موفقیت به پایان برسانند، گواهی رسمی پایان دوره اعطاء خواهد شد.
🗓 زمان برگزاری دوره : چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه ۱۱، ۱۲ و ۱۳ بهمن ماه ۱۴۰۲
📌محل برگزاری : شهر مقدس قم
(اسکان و پذیرایی بر عهده موسسه می باشد)
⏳آخرین مهلت ثبت نام :
جمعه ۶ بهمن ماه ۱۴۰۲
💳 هزینه ثبت نام :
🔸مجازی ۱۵۰ هزار تومان
🔸حضوری ۲۰۰ هزار تومان
💬 ثبت نام اولیه و اطلاعات بیشتر :
📩 ارسال عبارت «انقلاب» ۳۰۰۰۳۲۱۸
🖥 مراجعه به پیشخوان حوزه علمیه (نجاح)
🌐 راه ارتباطی : شناسه @miqat471
پایگاه اطلاع رسانی l کانال ایتا
📣 رسانه باشیم و با اطلاع رسانی این دوره گامی در مسیر جهاد تبیین برداریم.
#میقات_جوانان_انقلاب_اسلامی
#کارآمدی_انقلاب_اسلامی
#قرارگاه_طلاب
#جهاد_تبیین
شهیدان میرسالاری
شهدایی که زنده و حاضر و ناظر هستند
کامران پورعباس
شهدای میرسالاری، قهرمانان و دلاورانی از نسل امام موسی کاظم(ع) هستند. امامزاده شهید میرسالار(ع) از مشهورترین و باکرامتترین امامزادگان جنوب محسوب میشوند که هرساله ملجأ و پناهگاه شمار زیادی از دوستداران اهل بیت(ع) هستند. سلاله و تبار جلیلۀ امامزاده به هفت واسطه به حضرت بابالحوائج امام موسی الکاظم(ع) منتهی میشود. بقعۀ امامزاده در ضلع شمال شرقی روستای دره زرد فارتق دیشموک از توابع شهرستان کهگیلویه واقع شده است.
نوادگان این امامزاده گرامی با عنوان سادات میرسالاری از لحاظ جمعیتی در رتبه دوم سادات در حوزه جنوب کشور هستند.
سادات میرسالاری شهدای والامرتبه و گرانقدری تقدیم انقلاب اسلامی ایران نمودهاند. در کتاب ارزنده و ارزشمندِ «همنشینان مهتاب» که توسط سید کاظم مطلوبی میرسالاری گردآوری شده، مروری بر زندگینامه و وصیتنامۀ سرداران و 110 شهید سادات میرسالاری ذکر گردیده است.
صفحه فرهنگ و مقاومت کیهان، آذر سال 1399 در گزارشی با عنوان «خواب آمریکا را آشفته کردند»، برشهایی از زندگینامه و وصیتنامه چند شهید والامقام از سادات میرسالاری منتشر نمود که منبع آنها کتاب همنشینان مهتاب و مصاحبه با آقای سید ابراهیم میرسالاری فرزند شهید سید عزیزالله میرسالاری و همسرشان سیده مدینه میرسالاری(ساداتی) فرزند شهید سید ابوالحسن میرسالاری(ساداتی) بود. خرداد 1401 نیز گزارشی با عنوان «شهیدی که مژده وصل از رسولالله(ص) گرفت» درباره شهید سید عزیزالله میرسالاری در صفحه فرهنگ و مقاومت منتشر شد.
پایگاه بسیج برادران آیتالله طالقانی و پایگاه بسیج خواهران امسلمه و مسجد حضرت مهدی(عج) در شهرک طالقانیِ اسلامشهر مسابقه شهدای میرسالاری را با محوریت جزوهای که بر اساس مطالب کتاب همنشینان مهتاب و دو گزارش کیهان درباره شهدای میرسالاری و برخی اطلاعات تکمیلی دیگر در پاییز 1401 به صورت کشوری برگزار نمود.
نفرات برگزیده مسابقه شهدای میرسالاری عبارتند از:
سیده مریم رحیمی، فاطمه سلیمانینژاد، ناهید جعفربیگی، محسن سالاری، محمدصادق عرب کوهستانی، حوریه بخشی، سهیلا خیراللهی، علیاصغر حمزهزاده، زهرا دهستانی، پویا کامران، پارسا رشیدی، امیرحسین زارعی، سید محمد حسینی مطلق، امیرحسین الماسی، علیرضا بابائی، امیرعلی رحیمنژاد، محمدحسین عطری، محمدرضا محمدی، محمدپارسا زالمحمدی و ابوالفضل رضانژاد.
پاسخهای ارسالی شرکتکنندگان در این مسابقه از سراسر کشور حکایت از آن داشت که مخاطبان ارتباط قوی و مستحکمی با این شهدا برقرار نمودهاند و اهداف عالی مسابقه در سطوح بالایی محقق شده است.
در این مسابقه دو سؤال جالب و خاص و منحصر بفرد نیز جزو سؤالات تشریحی قرار داشت که پاسخهای بسیار زیبا و خاص و منحصربفردی نیز توسط شرکتکنندگان برای این سؤالات ارسال شد.
درسهای شهدایی
آخرین سؤال تشریحیِ مسابقه شهدای میرسالاری چنین بود:
«از خواندن زندگینامۀ شهدای میرسالاری چه نتیجهای گرفتید؟(چه درسهایی از شهدا آموختید؟)»
گزیدهای از نتیجهگیریها و درسآموزیهای شرکتکنندگان در مسابقه:
با خواندن زندگینامه شهدای میرسالاری میتوان درسهای زیادی گرفت. ما میتوانیم با انجام کارهایی که شهدا انجام دادهاند، دنیا و آخرت خود را بسازیم و خود را به خدا نزدیکتر کنیم و رضایت خداوند را به دست آوریم. میتوان شهدا را الگوی خود قرار داد و به عنوان راهنما از گفتههای آنان استفاده کرد.
سفارشها و توصیههای متعدد و بسیاری را از متن وصیتنامه[شهدا] دریافت کردم. به اختصار به چند مورد اشاره میکنم:
حفظ تقوا، اطاعت از ولی فقیه، جلوگیری از تضییع حقوق مردم و زیردستان، رسیدگی بیشتر به امور محرومان و مستضعفان، مراقب و دقت برای جلوگیری از مصرف بیتالمال در امور شخصی، حفظ حجاب، بندگی خداوند و عمل به اسلام و حفظ وجهه انقلاب اسلامی، ما در برابر خون شهیدان مدیون هستیم و باید پاسخگوی شهدا باشیم و وظیفه داریم که نگذاریم که خون آنها پایمال شود، با خواندن و عمل به وصیتنامههای آنها باید همه تلاش خود را در تحقق وصیتهایشان به کار بگیریم و رفتار و اعمال آنها را سرمشق خویش قرار دهیم.
خواندن زندگینامه شهدا باعث میشود سیر مال و هدف آنها را بفهمیم، راه آنها را ادامه بدهیم، از تلاش و خودگذشتگی آنها درس بگیریم، حضورشان را در جامعه و در زندگی خودمان حس میکنیم، عزت و سربلندی را به مادیات ترجیح میدهیم؛ مانند آنها از تعلقات مادی و دنیوی سعی میکنیم دل بکنیم تا یاد خدا را بیشتر احساس کنیم، زندگی ذلتبار را رها کرده و به سوی عزت ابدی میرویم.
چراغ راه
بنده به شماری از درسهایی که از زندگی و وصیت شهدای عزیز میرسالاری و دیگر ایثارگران در این کتاب آموختم، اشاره میکنم:
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
ادامه👆
عمل و اقتدا به رهنمودهای رهبر انقلاب، ایثار در همه مراحل زندگی، صبر در مصیبتها و شدائد و مشکلات، رعایت سبک زندگی ایرانی اسلامی، مجاهدت در راه خدا، خدمت به اسلام و وطن، مؤمن و دارای اعمال صالح، اعتقاد قوی و ریشهدار، عبادتهای خالصانه، شیر بیشه رزم با دشمنان انقلاب و مردم، تنها نگذاشتن رهبر معظم انقلاب در مبارزه با آمریکای جهانخوار و رژیم اشغالگر قدس، گوش به فرمان بودن به دستورات رهبری و مافوق در هر مکان و زمان، تقدیم جان شیرین خود برای پایداری اسلام و نظام و ایران، هنرمند و ورزشکار محبوب و محجوب، عاشق شهادت، دارای نفوذ اخلاقی و معنوی در بین مردم جامعه و محله، شتاب در کمک به مردم فقیر، انفاق مخفیانه، پای کار بودن و حضور در حوادث مختلف مانند سیل و زلزله و کمک به هموطنان خود؛ پایبندی به بیتالمال، قانون، اصول اجتماعی، اخلاقی و دینی؛ حضور در مسجد و نماز اول وقت و نماز جماعت، مأنوس بودن با ادعیه، حضور در راهپیماییهای انقلابی، جاذبه فوقالعاده شهدا و ایثارگران، صفا، جانبازی، خلوص در رفتار و کردار، انس با قرآن و نهجالبلاغه و کتابهای روایی، ادای تکالیف دینی و واجبات و تا حد امکان مستحبات؛ مهربان، باحوصله و دلسوز نسبت به مردم به ویژه پدر و مادر و خویشاوندان، انجام صله ارحام، احترام به خون شهدا و دیگر ایثارگران، کمحرف و پرعمل، لحظهشماری برای شهادت در راه خدا، پشتیبانی از روحانیت انقلابی و خط امام؛ عشق و ایمان به بسیج، سپاه و لباس پاسداری از انقلاب اسلامی؛ تأکید جهت رعایت حجاب به زنان و خواهران مسلمان و انقلابی، جلوگیری از ظلم به خانواده شهدا و ایثارگران و...
در یک کلام وصیتنامههای ارزنده و انقلابی از امام راحل گرفته تا دیگر شهدا و ایثارگران میتواند چراغ راه تمام مردم ایران و حتی دیگر امتهای اسلامی به ویژه جوانان عزیز باشد
شاخصهای زندگی شهدای میرسالاری
زندگی شهدای میرسالاری دارای چنین شاخصهایی بود که در این مسابقه نیز مورد توجه شرکتکنندگان قرار گرفت:
یک- از همان کودکی تحت تربیت صحیح درست پدر و مادر و آشنایان و اطرافیان بودهاند و از کودکی نیز با فرهنگ شهادت و شهید تربیت شدند. دو- تمامی آنها احترام زیادی به بزرگترها و پدر و مادر خود میگذاشتند. سه- محیط تربیت نیز در تربیت شخصیتی آنها تاثیرگذار بوده است. چهار- تمامی آنها قبل از شهادت یک شهید زنده بودند که توانستند شهید بشوند. پنج- انسانهای بسیار موفق و سختکوشی در حرفه و کار خودشان بودند و وظایفشان را به خوبی انجام دادهاند. شش- عاشق خدمت به مردم بودند. هفت- احکام شرعی و وظایف شرعی خود را به طور کامل انجام میدادند. هشت- نسبت به حجاب زنان اهمیت ویژه قائل بودند. ۹- اهل انجام مستحبات و از کودکی با قرآن و دعاها و روایات الفت داشتهاند. ۱۰- عاشق و سرباز ولی فقیه بودهاند و تأکید داشتند که او را تنها نگذاریم و به ما نیز همین وصیت را کردهاند. ۱۱- دائماً شهادتطلب بودند و برای شهادت لحظهشماری میکردند. ۱۲- اطلاع داشتن از زمان و نحوه شهادت خودشان. ۱۳- از خانوادههای شهید دیگر سرکشی و حمایت و پشتیبانی میکردند. ۱۴- اهمیت ویژهای به بیتالمال میدادند و آن را هدر نمیدادند و در راه شخصی از آن استفاده نمیکردند. 15- رسیدگی بسیار به مستضعفین. 16- در زمان طاغوت از جوانان انقلابی بودند
تمامی این موارد از ویژگیهای شهدای میرسالار بود که ما نیز میتوانیم از این ویژگیها درس بگیریم، کارهایی که انجام میدادند را ادامه بدهیم انشاءالله
راههای شهدایی بودن و زمینهسازی برای ظهور
شهدای میرسالاری جملگی از شهدا و سادات جلیلالقدر بودن.. افسوس میخوریم به حال خود و میگوییم: «ما ماندهایم و شهدا رفتهاند»، دراصل ما رفتهایم و شهدا ماندهاند آنان زندههای همیشه جاویدی هستند که نزد پروردگارشان روزی میخورند. ما چنان وابسته تعلقات دنیوی و غرق در مادیات و پیرو هوای نفس شدیم که هم از خود غافلیم، هم از خون پاکی که به خاطر ما ریخته شد. مادیات، دنیا و زرق و برقهایش ما را با خود برد. تک تک شهدا چیزی که از ما خواستند حفظ پوشش، حجاب و عفت [و] پاکدامنی است. اگر حسرت میخوریم کاش کربلا، ۸ سال دفاع مقدس بودم، امان زمان خود [را] یاری میکردم، در نهایت شهید میشدم؛ اما هنوزم دیر نشده، اگر واقعاً شهادت میخواهیم و خود را مدیون شهدا میدانیم، بدانیم شهادت فقط ریختن خون نیست، ما هم میتوانیم در زمره شهدا و با آنان محشور شویم؛ اول امام زمان خود را بشناسیم و پیرو ولایت فقیه باشیم. دوم با حفظ حجاب، عفت، حیا، زینتبخش خون شهدا باشیم. حتی بعضی از شهدا گفتهاند: «خواهرم، سیاهی چادر تو از سرخی خون من کوبندهتر است»، پس قدردان خون شهدا باشیم. زنانمان با حفظ حجاب و عفت و حیا [م] پوشش فاطمی، مردانمان با حفظ حیا، عفت، غیرت علوی انشاءالله زمینه را برای ظهور منجی عالم بشریت آماده کنیم
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
🛑معانی یک اقدام هوشمندانه
🔻حمله ضد تروریستی سپاه پاسداران را هم میتوان به مثابه یک موضوع مستقل تحلیل کرد و هم میتوان آن را در ارتباط با حوادث پیچیده منطقه در نظر گرفت. در این زمینه چند نکته تأملبرانگیز را میتوان در ابعاد گوناگون اینگونه بر شمرد:
1⃣ در بعد نظامی این انتقام و عملیات ضد تروریستی از چند جهت قابل تحسین است:
الفـ شلیک موشکها از چند نقطه مختلف از کشور انجام گرفته و هدفهای گوناگونی را مورد اصابت قرار داده که سطح آمادگی در مواجهه با تهدیدات را نشان میدهد.
بـ شلیک به اهداف خاص در فاصله ۱۳۰۰ کیلومتری پیام روشن و صریحی برای دشمنان دارد.
جـ میزان تخریب اهداف نشاندهنده هوشمندی در رهگیری است.
دـ کشف و شناسایی مقرهای تروریستها و جاسوسخانههای پوششی رژیم صهیونیستی نیز یک دستاورد و توانمندی اطلاعاتی بالاست.
2⃣ در بعد سیاسی نیز میتوان گفت:
الفـ آمریکا پس از حملات اخیر به یمن سعی داشت تا قاعده بازی را در منطقه بر اساس غلبه قهری خود تعریف کند؛ لذا با ارسال پیام به اصطلاح هشدار سعی کرد ضمن تأثیر بر جنگ غزه، ایران را در طراحی خود کنترل کند؛ اما این اقدام به موقع نشان داد جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت طراحی خود را دارد و ابتکار عمل را در این طراحی در دستان خود نگه میدارد.
بـ هدف قرار دادن محل تجمع تروریستهای تکفیری و مقر جاسوسی رژیم صهیونیستی، یعنی مجازات عاملان و آمران حادثه تروریستی کرمان توأمان با هم صورت گرفته، و این یعنی هوشمندی و اقتدار جمهوری اسلامی ایران در مواجهه با حوادث و پدیدههای مختلف در منطقه.
جـ اقدام جمهوری اسلامی ایران علاوه بر انتقام از عاملان و آمران اقدام تروریستی کرمان و راسک، در تحولات پیچیده منطقه تأثیرگذار خواهد بود و تقویت جبهه مقاومت را در مواجهه با جبهه غربی و عبری به دنبال دارد؛ به خصوص آنکه همزمان با این اقدام، اقدمات مؤثرتر انصارالله و سایر گروههای مقاومت انجام شد.
🔻نکته پایانی آنکه خط رسانهای دشمن بر آن قرار گرفته تا با تلاش مذبوحانهای اقدام با صلابت جمهوری اسلامی ایران را به عنوان یک اقدام تروریستی معرفی کنند. در جواب این خط باطل باید گفت، قطعاً مسئولان اقلیم کردستان فراموش نکردهاند که زمانی داعش به دروازههای کردستان رسیده بود، این حاج قاسم و یارانش بودند که از جنایت تروریستهای تکفیری در اقلیم جلوگیری کردند، و دهها مدافع حرم ایرانی در عراق برای مبارزه با تروریستها به شهادت رسیدند. آری، همان منطق مواجهه با تروریستها ایجاب میکند تا منطقه از لوث تروریستهای صهیونیسم نیز پاک شود.
مصطفی برزکار
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥پیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
نسبت مشارکت و رقابت با مردم و اقتصاد! (1)
رهبرمعظم انقلاب در چند دیدار اخیر، بخش مهمی از سخنان خویش را به بحث مشارکت مردم در انتخابات اختصاص دادند که از یک طرف نشان از اهمیت انتخابات دارد و از سوی دیگر اهمیت حضور مردم در نگاه ایشان را نشان میدهد.
۱-رهبرمعظم انقلاب یکی از راههای افزایش مشارکت مردم را حضور مسئولان در میان مردم برشمردند و معتقدند که احزاب و شخصیتهای سیاسی پرطمطراق نمیتوانند تامینکننده مشارکت مردم در انتخابات باشند. ایشان «پوپولیسم» خواندنِ «با مردم بودن» و «با مردم حرف زدن» و «با مردم کار کردن» و «رفتن در میان مردم» را «توهین و اهانت به مردم» میشمارند و تاکید دارند، همین با مردم بودن موجب شناخت مشکلات و مطالبات واقعی مردم و همین کار کردن برای حل مشکلات مردم موجب افزایش مشارکت و انتخابات پرشور و رقابت واقعی میشود. رهبرمعظم انقلاب یکی از عللی که حضرت امام نیز توانست پایههای انقلاب را محکم کند، همین با مردم بودن دانستند و تاکید کردند«امام به جای نشست و برخاست کردن با احزاب و گروهها و جریانهای سیاسی و شخصیّتهای سیاسی معروف پُرمدّعا، آمد با مردم نشست... حرف دلش را به جای اینکه با فلان جریان سیاسی یا فلان شخصیّت سیاسی بزند، با مردم زد و مردم را عملاً وارد میدان کرد و مردم هم وارد میدان شدند».ایشان با اشاره به خاطرهای از حضرت امام (ره) که فرموده بودند به فلان ملّای بزرگ در یک شهری بگویید«بلند شوند بیایند قم؛ منتها شرطش این است که با فلان جریان سیاسی رابطهشان را قطع کنند»، تاکید میکنند«منطق امام این بود که باید بیایید بین مردم»، به جای اینکه وابسته به یک جریان و حزب سیاسی شوید.
۲-برخلاف برخی افراد که میخواهند خود را و یا اینکه برخی احزاب سیاسی میخواهند شخصی را ستون انقلاب بنامند، و حتی حضور و یا عدم حضور شخصیتی را ملاک انتخابات پرشور القا کنند، رهبرمعظم انقلاب با اشاره به نامه امام علی (ع) به مالک اشتر، «اَلعامَّةُ مِنَ الاُمَّهًْ» و «جِماعُ المُسلِمین» یعنی بدنه مردم و ملت را «عِمادُ الدّین» یعنی قوام و ستون اصلی انقلاب و تکیهگاه دین معرفی میکنند که «العُدَّةُ لِلاَعداء» یعنی ذخیره در مقابل دشمن برای روز مبادا هستند. رهبر معظم انقلاب با تبعیت از امام علی (ع) «عامه مردم» را در مقابل «خاصّه» یعنی نورچشمیها قرار میدهند و با اشاره به بیانات عجیب آن حضرت درباره عامّه و خاصّه، از نگاه امیرالمؤمنین نتیجه میگیرند که«به توده مردم تکیه کنید، توده مردم همهکارهاند، نه خواص»!. حضرت امام (ره) نیز در اوایل انقلاب با همین منطق در پاسخ به کسانی که میخواستند خود را مستظهر به رای مردم و همه کاره کشور القا کنند، فرمودند«ملت شخص نمیخواهد، ملت ایران شخصپرست نیستند...این ملت میلیونی را محاسبه نمیکنند...هی نگویید که ملت با من است... ملت از مجلس و دولت و رئیسجمهوری، مادامی که در طریق اسلام باشد، طرفداری میکنند.هر کدامتان بلغزید، مردم دیگر از شما طرفداری نمیکنند... مغرور نشوید به اینکه من آن هستم که رستم یلی بود در کذا!...». حضرت امام مثل رهبر معظم انقلاب معتقد بودند مردم به واسطه اینکه اسلام و انقلاب را میخواهند و به واسطه اینکه میخواهند مشکلاتشان حل شود پای صندوقهای رای حاضر میشوند، نه به خاطر اشخاص و جریانات سیاسی! لذا احزاب محوری و شخصپرستی و شهرتپرستی و بتسازی از اشخاص و نادیده گرفتن مردم، ضد مشارکت است، هرچند برخلاف عقایدشان در ظاهر نیز ادعای مردم و انتخابات را هم داشته باشند!
۳- یکی از نقاط روشن و مشترک در سخنان رهبر معظم انقلاب روشنگری و تبیین مسائل است و بر همین اساس «جهاد تبیین» به یکی از کلیدواژههای ایشان تبدیل شده است و اکنون نیز با توجه به شرایط کنونی تاکید دارند«یکی از کارهای امروز نسبت به انتخابات، جهاد تبیین است» و تصریح دارند«یک عدّهای نمیخواهند این انتخابات آنچنان که شایسته این ملّت است انجام بگیرد.این حرکت خصمانه است.در مقابل اینها جهاد تبیین باید سینه سپر و باید حقیقت را بیان کند». بر این اساس رقابت واقعی زمانی شکل میگیرد که طرفهای حاضر در صحنه انتخابات برای حل مشکلات مردم طرح و برنامه داشته باشند و عملکرد گذشته آنها زمانی که در قدرت بودند برای مردم به طور شفاف و به دور از محذورات سیاسی و غیرسیاسی تبیین شود.یکی از راههای افزایش مشارکت مردم در انتخابات، تبیین و بیان علل مشکلات کنونی و معرفی بانیان وضع موجود به مردم است که رهبر معظم انقلاب تاکید دارند«کسانی که دیروز همه امکانات کشور در اختیار آنها بود
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥پیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi
نسبت مشارکت و رقابت با مردم و اقتصاد! (2)
و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند، حق ندارند نقش اپوزیسیون بازی کنند... بلکه باید پاسخگو باشند!». لذا کسانی که در این کشور خود مسئول و رئیسجمهور و وزیر و وکیل بودند و در مسائل و مشکلات کشور نقش داشتند، نمیتوانند بدون توجه به عملکرد و نقش خود به دولت مستقر که در حال حل مشکلات مردم است، حمله کنند و نقاط قوت را به نقاط ضعف تبدیل کنند. قطعا با سانسور کردن گذشته خود، و با عِلم به ناتوانی خود در میدان رقابت انتخاباتی، حمله به شورای نگهبان، ضد مشارکت است. رهبرمعظم انقلاب تاکید میکنند«در مقابل اینها باید ایستاد. امام بزرگوار هیچ ملاحظهای نمیکرد؛ صریح و روشن حقّ مطلب را اداء میکرد، آنچه را باید بیان کند، بیان میکرد؛ اسم میآورد از افراد، اسم میآورد از جریانها و گروهها، برای اینکه مردم روشن بشوند؛ و به همین ترتیب توانست پایههای نظام را پایههای محکمی قرار بدهد».
۴-مشکلات اقتصادی و کنار زدن مردم از مسائل اقتصادی مهمترین علت کنار زدن مردم از حضور در پای صندوقهای رای است که رهبرمعظم انقلاب
از آن به عنوان یکی از راهبردهای دشمن برای خارج کردن مردم از صحنه برشمردند و تاکید کردند:«بیشترِ این ضعفهای اقتصادی به خاطر عدم حضور مردم است...آنجایی که توانستند مانع از حضور مردم در صحنه بشوند، دشمن پیروز شده؛ در خیلی از بخشهای اقتصادی همینجور است».ایشان با اشاره به اجرای غلط سیاستهای خصوصیسازی به عنوان یکی از مصداقهای این راهبرد فرمودند«اجرای سیاستهای اصل44 را به فلان دولت مدام سفارش کردیم، گفتند بله، میکنیم، نمیکنیم، میکنیم، نمیکنیم؛ چند مورد کردند که از چند مورد، نصفش فاسد از آب درآمد!».رهبر معظم انقلاب نه «فضای مجازی و سیاست خارجی و ارتباط با این دولت و آن دولت»، بلکه «مشکلات اقتصادی و معیشت طبقات ضعیف جامعه و مافیای واردات و سیاستهای غلط اقتصادی» را مسئله اصلی مردم برمیشمرند و تاکید میکنند«مشکل اقتصادی کشور با نسخههای غربی درست نخواهد شد...تاکنون هم هر وقت نسخههای غربی را به کار گرفتیم، ضرر کردیم... با قضیّه تعدیل، عدالت اجتماعی در کشور به معنای واقعی کلمه ضربه خورد،شکاف طبقاتی به وجود آمد،ضررهای عمده تحمّل کردیم».ایشان با همان نگاه تبیین گرایانه و روشنگرایانه در انتخابات معتقدند
«ای کاش اقتصاددانهای مؤمن ما بیایند برای مردم تشریح کنند تدابیری را که دشمنان در آن سوی مرزها بهکار میبرند تا ما نتوانیم در داخل، اقتصاد محکم و مستقل و قوی داشته باشیم»!. لذا اکنون هر شخص و گروه و جریان سیاسی که ادعای واقعی مشارکت مردم در انتخابات را دارد، باید صادقانه به مردم اولا بگوید که برای حل مشکلات اقتصادی و وارد کردن مردم در اقتصاد چه برنامهای دارد؟. رهبر معظم انقلاب تاکید دارند«نداشتن برنامه خوب اقتصادی درهر کشوری، به اعتبار آن کشور لطمه میزند؛ لذا واقعاً باید به مسئله اقتصاد به طور جدّی پرداخت». ثانیا نقش خود و دولتهایی که از آنها حمایت کردند، را برای مردم بیان کنند و عملکرد گذشته خود در مشکلات کنونی را بپذیرند و نخواهند با فرافکنی و فضاسازی خود را تبرئه کنند؟ ثالثا نسبت عملکرد دولتهای گذشته با سیاستهای دیکتهشده نهادهای بینالمللی تحت نفوذ آمریکا از جمله سیاستهای تعدیل و صندوق بینالمللی پول و FATF و سند ۲۰۳۰ و...و نهایتا با برجام برای مردم بیان شود و برای مردم روشن شود کسانی که مدعی حضور در قدرت و در مجلس آینده هستند آیا باز همین سیاستهای غلط که علتالعلل مشکلات کشور و مکمل تحریمها و زمینهساز اثرگذاری تحریمهای آمریکا هستند، را میخواهند ادامه دهند و یا میخواهند این سیاستها را از قوانین کشور احصا و حذف و با قوانین خنثیکننده تحریمها جایگزین کنند؟ به فرمایش رهبری «کشاندن مردم به صحنه باید با توانبخشی معرفتی و با جهتدهی دقیق باشد.همانند موشکهای نقطهزن!...هدفتان باید مشخّص و دقیق باشد.هدفهای دست دوّم و فرعی مورد توجّه نیست».لذا ترساندن مردم از قدرتها و القای کاذب ضرورت پیروی از سیاستهای آمریکا و نهادهای بینالمللی یک سیاست نخ نما و ضد مشارکت و یکی از راههای بیرون بردن مردم از صحنه است،چون به فرمایش رهبری«ملّت ایران از دنبالهروی و پیروی از قدرتها بیزارند؛ننگشان میکند که آمریکاییها و دیگر قدرتمندان بخواهند بر این ملّت امر و نهی کنند؛ ملّت ایران تحمّل نمیکند!»
۵-انتخابات اسفند گلوگاه تحول است و نمایندگان آینده باید برنامه اقتصادی خود را بر این مبنا برای مردم تبیین کنند و مردم نیز در انتخابات براساس این فرمایش حضرت امام (ره) که فرمودند«نگذارید انقلاب به دست نااهلان و نامحرمان بیفتد»، باید با رای خود موجب کنار گذاشتن جریان غربگرای مجری سیاستهای آمریکا و نهادهای بینالمللی تحت سلطه آمریکا شوند.
دکترمحمدحسین محترم
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
از هيپي گري تا رپ مسلكي
بي بند و باري، بي فرجامي، پوچي و ژوليدگي واژه هايي هستند كه جوانانِ بي هدف، به آن ها افتخار مي كنند.با تأسف، اين بي هدفي در ميان برخي نوجوانان و جوانان در روزگاري به چشم مي خورد كه انسان، پا را از كره خاكي فراتر نهاده و به بررسي كهكشان ها پرداخته است؛ يعني انسان امروزي با وجود همه پيشرفت ها، در برابر معضل هاي اجتماعي كه ديگرگوني ارزش ها، يكي از اساسي ترين آن هاست، به زانو درآمده است. در حقيقت، اين عصر را مي توان عصر شكست سنّت ها دانست امروزه، در نتيجه تلاش استكبار جهاني، فرهنگ و سنّتي نيست كه مورد ترديد قرار نگيرد. يكي از عوامل اصلي شكست سنّت ها و دگرگوني ارزش ها، تهي بودن انسان از اميد به آينده است. بي تكيه گاه بودن و بي پناهي انسان در نتيجه دلهره، نگراني، پريشاني و آشفتگي روحي انسان ها پيش مي آيد. كه در سستي ايمان و پايه هاي اعتقادي او ريشه دارد
روزگار ما را عصر نگراني و اضطراب خوانده اند. پس بايد درد اين نسل را شناخت و در پي درمان آن برآمد؛ دردي كه نسل جوان احساس مي كند، ولي نسل گذشته احساس نمي كرد. در گذشته، زندگي بشر در فضاي بسته اي جريان داشت كه كم تر كسي از اوضاع ديگر جامعه ها آگاه بود، ولي امروزه، مردمان دنيا رويدادهاي گوناگون جهاني را به طور مستقيم زير نظر دارند. نسل جديد بشر با ديدن پيشرفت ديگران، گسترش قدرت هاي اقتصادي، نظامي و سياسي دنيا و قيام ها و انقلاب ها از خود مي پرسد: راه پيشرفت كشور ما در عرصه جهاني چيست؟ او حق دارد كشور خويش را با كشورهاي پيشرفته مقايسه كند و عقب ماندگي كشور خودش را بشناسد و در پي درمان آن برآيد
امروز، نسل جوان ما نيز نيازمند يافتن پاسخ هاي مناسب براي پرسش هاي خود است و اگر پاسخ هاي درستي به او داده نشود، ديگران با ارايه پاسخ هاي انحرافي، اين نسل و جامعه را به انحراف خواهند كشيد. استعمار براي ايجاد اين انحراف، راه هاي نادرست و دروغين را جاي گزين پاسخ هاي منطقي مي سازد و ذهن نسل جوان را با دسيسه هاي گوناگون سياسي ـ فرهنگي پر مي كند تا ديگر براي ذهنيّت هاي اصولي، جايي باقي نماند.
بايد دانست كه تمام گروه هايي كه امروزه در امريكا و غرب به عنوان الگوي مدها، رقص ها و آوازها مطرح اند، در آغاز پيدايش، به نشانه اعتراض به اوضاع سياسي در امريكا و امريكاي لاتين پديدار شده بودند، ولي كم كم به دست سياست سازان، منحرف شده و از رقص و آواز سر در آوردند.اكنون اين گروه ها به صورت ابزاري در دست قدرت هاي حاكم درآمده اند تا جوانان را به انحراف بكشانند و قدرت ها را از مزاحمت هاي آن ها رها سازند البته شايد پيش بيني نكرده بودندكه روزي مشكلات نسل جوان،بر مسايل سياسي نيز تأثير مي گذارد و حاكمان را با دشواري جدي روبه رو خواهد ساخت. براي نمونه، بيماري كشنده و علاج ناپذير ايدز، سوغات غرب براي بشر امروز به شمار مي رود كه به يقين، ره آورد بي بند و باري ها و مفاسد اخلاقي در غرب است
گفتني است پس از پايان جنگ جهاني دوم در سال 1945م و رشد گسترده و شتاب ناك فن آوري،ماشين وارگي و قدرت صنعتي، جهان غرب شاهد پيدايش دو پديده جديد در زمينه سياسي و اجتماعي در ميان چپ گرايان فرانسوي بود:
1. هيپي گري در زمينه اجتماعي؛
2. رپ مسلكي در زمينه سياسي
جنبش هيپي ها در آغاز، جنبشي عليه نظم اجتماعي ماشين وارگي در جوامع مدرن بود، به گونه اي كه ادوارد مورن به عنوان جامعه شناس مبارز، آن را جرياني ستيزه گر و مخالف با فرهنگ، باورها و آداب و رسوم جوامع موجود دانسته و مي گويد جامعه هيپي ها همانند جامعه اي جديد است كه از جامعه قديم سر بر آورده است:
هيپي ها،فرهنگ اجتماعي جامعه خود را به حال انسان ها زيان آور و تنها فرهنگ مفيد و جاي گزين را فرهنگ خود مي دانستند.آنان معتقد بودند بايد قيد و بندها و سنّت هاي موجود مانند: پوشش، رعايت ارزش ها، خور و خواب، زندگي، محل زيستن و .. از همه جنبه هاي اجتماعي رخت بر بندد
بايد گفت حركت هيپي ها با حركت قدرت كل (Flower Povier) همراه بود كه در سال 1966م. در شهر سانفرانسيسكوي امريكا به اوج خود رسيد.هدف اساسي هيپي ها اين بود كه مي كوشيدند با وضع پوشش،نوع زندگي و خوراك و آرايش ظاهري و .. به فرهنگ موجود جامعه خود اعتراض كنند
رپي ها نيز خودباختگاني زاييده فرهنگ غرب هستندكه ازفرهنگ خود بيگانه شده اند و درد خودباختگي و خودنمايي در آنان رخنه كرده است.آنان ماهيّت واقعي خود را از دست داده اند و تقليد كوركورانه در زندگي شان، به صورت يك رسم درآمده است
رپ مسلكي از انديشه هاي پوچ گرايي ناشي مي شود؛ انديشه هايي كه ريشه ندارند. رپي ها انسان هاي بي اراده اي هستند كه از هرچه به صورت مُددر مي آيد، با كمال افتخار استقبال مي كنند.هم چنين رپي ها به نسبي بودن فرهنگ و تحول پذيري آن معتقدند
تا جايي كه تي شرت هايي را با عبارت هاي زننده،همچون «من دنبال شوهرمي گردم»،مي توان برتن دختران وپسران رپ ديد
💥جنگ نرم ودشمن شناسی
🔴#فوری | پاکستان: مسئولیت عواقب حمله گذشته بر عهده ایران است/ تعلیق کلیه گفت و گوهای دوجانبه تهران-اسلام آباد
بیانیه وزارت خارجه پاکستان:
🔸حمله شب گذشته ایران، بی دلیل و نقض منشور سازمان ملل متحد بود.
🔸پاکستان بر حق پاسخگویی خود به این اقدام ایران تاکید میکند.
🔸حمله ایران به هیچ عنوان توجیه پذیر نیست.
🔸به ایران اطلاع دادیم که کلیه گفت و گوهای سطح بالا و سفرهای دوجانبه برنامه ریزی شده میان دو کشور را لغو کردهایم.
.💥جنگ ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💥پیام رسان بله
https://ble.ir/jangnarmvdoshmanshnasi