⭕️شریعتمداری: به راحتی ماموران سوئدی را به ایران میآوریم و محاکمه میکنیم
مدیرمسئول روزنامه کیهان با اشاره به بازداشت و زندانی کردن «حمید نوری» در سوئد:
🔹کاری که دولت سوئد در حال انجام آن است در حقیقت انتقامگیری اعدام رهبر گروه الاهوازیه توسط ایران است.
🔹سوئدیها باید بدانند همانگونه که افرادی همچون رهبر گروه ترورسیتی الاهوازیه را به ایران منتقل کرده و مجازات کردیم، همین کار را می توانیم با مأموران امنیتی شما انجام دهیم.
🔹رهبر گروه الاهوازیه در اعترافاتش به همراهی و همکاری با منافقین اعتراف میکند اما بیشتر از همه از مأموران امنیتی موساد و مأموران امنیتی سوئد یاد میکند.
🔹با دیدن کیفرخواست و موارد جرمی که برای آقای حمید نوری بیان شده است، میبینید هیچکدام مبنای حقوقی ندارد. اینکه از مأموران دولت بوده چه عیبی دارد؟ مگر سفرا یا کارمندان کشور سوئد مأموران دولت نیستند؟ باید دستگیرشان کرد به این دلیل که دولت سوئد در عملیات تروریستی دست داشته است؟!
#سید_علیرضا_آل_داود
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
15.61M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬 آرزوی بر باد رفته آمریکا
🔻تلاش شیطانی آمریکا برای احیاء قدرت از دست رفته خود در ایران، و در واقع تلاش برای بازگردان ایران به زمانی است که مانند بره رامی در دست آمریکا بود؛ بخصوص پس از کودتای 28 مرداد. پس از کودتای آمریکایی و انگلیسی، ترس از سقوط در دستگاه پهلوی و شخص شاه افزایش یافت، به گونهای که چگونگی صیانت و حفظ موجودیت حکومت پهلوی برای شاه به صورت یک وحشت دائمی درآمده بود. ازآنجاکه آمریکا نقش اساسی در طرح و اجرای کودتای 28 مرداد 1332 و روی کار آوردن شاه داشت، شاه خود را مدیون ایالات متحده آمریکا میدانست و همیشه از این قدرت به عنوان مهمترین دوست و همپیمان ایران یاد می کرد.
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
📝 گزارش تحلیلی | نگاه غربی زن را بدون خانواده میخواهد
✅ رهبر انقلاب در دیدار اقشار مختلف بانوان با اشاره فاجعهآمیز بودن نگاه غرب به مسئله زن فرمودند: «یکی از کارهای مهمّ شما همین است که فاجعهآمیزیِ نگاهِ فرهنگِ غربی به مسئلهی جنسیّت و مسئلهی زن را #افشا کنید.»
🔺از همین رو «ریحانه» در سومین مطلب از پرونده #غرب_اززبان_غرب، به مسئله فقدان مفهوم خانواده در اسنادبینالمللی حوزه زن میپردازد.
👇در بخشهایی از متن میخوانیم:
🔸اسناد بینالمللی درحالی که همچنان تمایزات جنسیتی زن را نادیده میگیرند؛ اما بهطور گسترده در خصوص نحوهی زیست جنسی او اظهارنظر میکنند.
🔸نکته حائز اهمیت این است: در حالی که نظام سلطه کشورها را برای پیوستن به اسناد بینالمللی تحتفشار قرار داده و آنان را متعهد به اجرای این اسناد میکند، در عین حال میبینیم که آمریکا تنها کشوریاست که در بین ۱۹۵ کشور دنیا زیر بار پیوستن به کنوانسیون حقوق کودک نرفته است.
🔸 بر اساس گزارش پارلمان اروپا شکاف فقر مبتنی بر جنسیت در ۲۱ کشور عضو از سال ۲۰۱۷ افزایش یافته است.
📌 متن کامل را از اینجا بخوانید.
🌱 @Khamenei_Reyhaneh
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 قابل توجه مخالفین نظام اسلامی در مناطقی که دچار سرما و قطعی گاز شدند و خانواده و فرزندانشان حتی در پخت و پز نیز دچار مشکل شدند.
ببینید حامیان شما چه افکاری دارند و در چه جبههای دارید با نظام اسلامی مخالفت میکنید.
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
5.32M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 شرط حضور در جبهه #امام_زمان
🔵 همین الان هم میتونی توی صفین شمشیر بزنی.
🎙 #استاد_عالی
#کلیپ_مهدوی
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 چرا انگلیس از اعدام جاسوسش عصبی شده است؟
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
📸 چه اتفاقی افتاده است؟ !
چیزی نیست !!!
فقط جنگ بود...
فقط هوا سرد بود...
فقط ماندند ...
فقط برای کشورشان...
فقط یخ زدند...
فقط شرمنده ایم...!
شهادت مظلومانه تکاوران تیپ نیرو مخصوص ۵۸ مالک اشتر (مازندران) که در عملیات کربلای ده در منطقه عملیاتی بانه( کورت عراق ) درحالی که مجروح بودند , بر اثرخونریزی شدید ویخ زدن بشهادت رسیدند ۰
روحشان شاد وراهشان پایدار۰
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 ۴۲ روز بمباران بیوقفه و کشتن ۱۰۰.۰۰۰ نفر با دستور بوش
🔹در چنین روزی در سال ۱۹۹۱ آمریکا جنگ علیه #عراق را آغاز کرد. جنگ با یک عملیات هوایی ویرانگر آغاز شد که مستقیماً زیرساختهای غیرنظامی را هدف قرار داد. جنگ جانِ بیش از ۱۰۰.۰۰۰ نفر را گرفت و در آن از ناپالم، بمبهای خوشهای و اورانیوم ضعیف شده استفاده شد.
🔸جرج اچ دبلیو #بوش، جنگ را با دستور ۴۲ روز #بمباران متوالی عراق آغاز کرد. هواپیماهای ایالات متحده و ائتلاف، بیش از ۱۰۰.۰۰۰ ماموریت را انجام دادند و ۸۵.۰۰۰ پوند بمب بر روی عراق پرتاب کردند و این امر آن را به یکی از شدیدترین بمبارانهای هوایی در تاریخ نظامی تبدیل کرد.
🔹در طول عملیات هوایی، ایالات متحده و متحدانش عمداً مراکزی که مربوط به زندگی غیرنظامیان بود مانند: مناطق تجاری، مدارس، بیمارستانها، مساجد، کلیساها، پناهگاهها، مناطق مسکونی، مکانهای تاریخی، خودروهای شخصی و ادارات دولتی را بمباران و ویران کردند.
🔸علیرغم صحبتهای فراوان در مورد «بمبهای هوشمند»، حدود ۹۰ درصد از سلاحهای مورد استفاده، «بمبهای گنگ» هدایتنشده با دقتِ ضعیف بودند. ایالات متحده همچنین از ۲۸۶.۰۰۰ کیلوگرم اورانیوم ضعیف شده استفاده کرد و مناطق وسیعی از کشور را آلوده کرد.
🔹بمباران ایالات متحده، عراق را در شرایط تقریبا آخرالزمانی قرار داد و در نتیجه، ۱۰۰.۰۰۰ نفر پس از جنگ بهدلیل کم آبی، اسهال خونی، بیماریها و سوء تغذیه، ناتوانی در دریافت کمکهای پزشکی مؤثر و ناتوانی ناشی از گرسنگی، سرما، شوک و پریشانی جان باختند.
🔸پس از آغاز جنگ، محبوبیت بوش با ۱۸ امتیاز افزایش به ۸۲ درصد رسید. این جنگ از طریق یک #کمپین_تبلیغاتی گسترده که شامل اخبار نادرستی بود توسط یک شرکت روابط عمومی که توسط رژیم کویت استخدام شده بود، به مردم آمریکا فروخته شد!
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
امنیت اتفاقی نیست.
کانال جنگ نرم ودشمن شناسی
بپیوندید
منتظر حضور سبزتان هستیم
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
روش شناسی تبلیغات ضد دینی در فضای مجازی و راهکارهای مقابله با آن*(۱)
چکیده
تبلیغات گسترده ضد دینی در فضای مجازی، حاکی از آن است که دولتها و رسانههای غربی، گسترش بیداری اسلام و گرایش به اسلام را تاب نمیآورند و با تبلیغات نادرست، میکوشند چهره اسلام را در جهان، تیره و تار نشان دهند. شناخت روشهای جدید و گوناگون در این زمینه، به مسلمانان کمک میکند با آشنایی راهبردی تاکتیکهای دشمن، محتوای غنیّ دینی را متناسب با نیاز مخاطب ارائه نمایند که عمدهترین تاکتیکهای دشمن در این زمینه، عبارت است از:
نمایش زننده برخی اعتقادات غیردینی به نام دین، پُررنگ نمودن عرفانهای کاذب و انحرافی به عنوان گرایشهای دینی، تولید ابزارهای جدید و متنوّع در عرصه فنّاوری در راستای اشاعه فحشا و دینگریزی کاربران و بهویژه نوجوانان و سوء استفاده از نقاط ضعف حکومتهای اسلامی در استفاده ازفنّاوریهای نو در عرصه نظارت و مدیریت.
پژوهشگران در این مقاله، تلاش کردهاند با گردآوری آراء و نظریات مختلف صاحبنظران، به مطالعه و بررسی راههای متنوّع نفوذ دشمن و تبلیغات ضد دینی در فضای مجازی در اذهان کاربران پرداخته، با معرّفی این راهها و ارائه راهکارهای مقابله با تهاجم دشمن در این زمینه، به ایمنیبخشی مخاطبان در فضای مجازی کمک نمایند.
کلیدواژگان: تبلیغ، تبلیغات ضد دینی، روششناسی، فضای مجازی، راهکارهای مقابله.
مقدمه
در طول تاریخ، اندیشه و اعتقادات الهی، از جایگاه خاصّی برخوردار بوده است و افراد سلطهگر نیز نتوانستهاند آن را از بین ببرند؛ چون عقاید و ادیان الهی از بین رفتنی نیست و امروز جهانیان شاهد رشد اسلامگرایی از یک سو، و اسلامستیزی از سوی دیگر، در جوامع غربی، از جمله اروپا و آمریکا هستند.
کشورهای غربی و جوامعی که گستردهترین رسانهها و فضای مجازی را در اختیار دارند و با تمام توان، زندگی دنیوی و گرایش به لذّات و مادیات و انسانمحوری را اشاعه میدهند، نمیتوانند رویش بیش از پیش دین را که شعار پرهیز از دنیاطلبی، کمالجویی معنوی، حرکت به سوی انسان الهی و در نهایت، آرامش الهی را سرمیدهد، تحمّل نمایند. این رویش دینی در دهههای اخیر، پس از پیدایش پدیده انقلاب اسلامی در ایران، اقلیتهای مسلمان در کشورهای غربی، بهویژه در اروپا و آمریکا، در پرتو آن بیدارتر شدند و زمینه شناخت افراد و اشخاص غیرمسلمان به دین اسلام را فراهم آوردند.
دینستیزی در غرب، توسط دولتها و نهادها و رسانههای وابسته به صهیونیسم جهانی تبلیغ و تشدید میشود؛ امّا مسلمانان مقیم کشورهای اروپا و آمریکایی، از مبانی اعتقادی و سیاسی و فرهنگی خود دفاع میکنند؛ همچنانکه با احداث و ایجاد مراکز دینی، مساجد، مدارس اسلامی، پوشش و حجاب اسلامی و برپایی نماز جماعت، حضورشان را اعلام نموده و از تبلیغات ضد دینی و تهمتهای ناروا مانند تروریسم، خویش را تبرئه میکنند.
رسانه ها، مؤسّسات و اشخاص در غرب با ساخت فیلمهای ضدّ دینی و اسلامی، توهین به مقدّسات، چاپ کتاب و کاریکاتور، پاره کردن کتاب مقدّس قرآن و ایجاد هزاران وبگاه ضدّ دینی در فضای مجازی، هدفی جز تضعیف و تخریب چهره اسلام و مسلمانان نزد سایر ملل غیراسلامی ندارند تا به این وسیله، در راستای تحقّق اهداف صهیونیستها خدمت کنند و سبب جلوگیری از گرایش مردم جامعه خود به دین اسلام شوند. امواج جدید تبلیغات ضدّ دینی در فضای مجازی، حاکی از آن است که دولتها و رسانههای غربی، گسترش بیداری اسلامی و گرایش به اسلام را تاب نمیآورند و با تبلیغات نادرست میکوشند چهره اسلام را در جهان، تیره و تار نشان دهند.
بر این اساس، شناخت روش های جدید و گوناگون در این زمینه به مبلّغان کمک می کند با آشنایی راهبردی تاکتیک های دشمن، محتوای غنیّ دینی را متناسب با نیاز مخاطب ارائه نماید. این وظیفه به حکم و دستور قرآن کریم وجود دارد که به تبلیغ دین پرداخته شود تا جایی که هر دیندار، یک مبلّغ باشد. در این میان، فضای مجازی فرصتی برای تبلیغ است که افراد آشنا به این فضا میتوانند به رسالت دینی خود عمل کرده و به تبلیغ دین در این فضا بپردازند.
یکی از جدّیترین آسیبهای فضای مجازی در حوزه دینی، دسترسی آسان به پایگاههای ضدّ دینی است که از جمله موانع تبلیغ دین محسوب میشود.
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
روش شناسی تبلیغات ضد دینی در فضای مجازی و راهکارهای مقابله با آن(۲)
دسترسی آسان به وبگاههای ضدّ دینی و نبودِ اعتبارات کافی برای تبلیغ دین، از ضعفهای
تبلیغ دین به شمار میرود که باید تلاش نمود از این فعّالیّتهای ضدّ دینی در فضای مجازی ممانعت کرد.
فضای مجازی و ویژگیهای منحصربهفرد آن، موجب شده با وجود کاربردهای فراوان و متنوّعی که دارد، مسائل و تغییرات جدیدی در دنیای واقعی ایجاد کند؛ چراکه این فضا کاملاً در تعامل با جهان واقعی قرار میگیرد و همه چیز را در دنیای واقعی تغییر میدهد و به رقابت با آنها میپردازد، جایگزین میشود و آنها را پس میزند.
نمی توان تصوّر کرد که فرزندان این ملّت بزرگ شوند، رشد کنند، به دانشگاه بروند و وارد حوزه های مختلف شوند؛ امّا با رایانه سروکار نداشته باشند و شبکه جهانی اینترنت را نشناسند. دنیای امروز، دنیای تلویزیون، ماهواره، کامپیوتر، اینترنت و تلفن همراه است؛ این تکنولوژی های جدید چنان با سرعت وارد زندگی بشر شده و راه نفوذ خود را ادامه می دهد که نمیتوان از کنار آنها با بیتفاوتی گذشت؛ بلکه باید با آنها با روش صحیح برخورد نمود تا بیشترین سود و استفاده حاصل آید؛ همچنانکه پیامدهای مثبت تکنولوژیهای نو در کیفیت زندگی انسان، قابل انکار نیست. در صورت عدم مدیریت صحیح نیز ممکن است تأثیرات مضرّ آن بر زندگی کودکان و نوجوانان غیرقابل جبران باشد؛ چنانچه مقام معظم رهبری در این باره می فرماید: «اینترنت، یکی از نعم بزرگ الهی است؛ امّا در عین حال، یک نقمت بزرگ هم هست؛ یعنی یک چاقوی دو دم و خطرناک... اینترنت الآن مثل یک جریان افسارگسیخته است... این، مثل آن است که کسی یک سگ وحشی را بیاورد، بگوید قلّادهاش کو؟ بگویند سفارش کردهایم آهنگر قلّاده را بسازد.»(1)
شیوه ها و روش های تبلیغ دین در فضای مجازی
تبلیغ دینی، ماهیت و مختصات خود را دارد که آن را از دیگر انواع تبلیغ متمایز می کند؛ غیرحسّی بودن غالب مفاهیم دینی، إبتنا بر حکمت و تدبیر، فراگیری و سادگی، شفافیت و بلاغ مبین، از جمله ویژگیهای تبلیغ دینی است؛ بدین سان، بیان نرم، تبشیر و انذار، از مختصّات هندسی تبلیغ دینی است. استماع سخن هر صاحب سخن و قبول قول احسن نیز شرط تبلیغ دینی است و بر سهل و سمحه بودن دین و فقدان اجبار، تأکید شده است.
در روایتی از امام علی (ع) چنین بیان شده است: «دعوت کنید؛ ولی عجله نکنید؛ زیرا با اجبار و عجله و درشتگویی، حجتهای الهی اقامه نمیشوند و برهانهای خداوند آشکار و عیان نمیگردد.»(2)
تبلیغ با ویژگی های اشارهشده، از مختصّات تبلیغ سنّتی و چهرهبهچهره در جهان اسلام است. تبلیغ سنّتی در جهان اسلام تجربهای طولانی و ویژگیهای منحصربهفردی دارد و همین ویژگیها نیز زمینههای توفیق و احیاناً نارسایی تبلیغ سنّتی در دنیای جدید را فراهم نموده است.
سه خصلت عمده تبلغ سنّتی عبارت اند از:
پیوند تبلیغ دینی با شخصیت، اخلاق، رفتار و به طور کلّی، سیمای عمومی مبلّغ؛
پیوند تبلیغ دینی با عنصر مکان «مسجد»؛
فقدان فضای رقابتی جدّی در تولید یا توزیع پیام.
رسانه های جدید، شرایط راهبردی متفاوتی را در میدان فرهنگ و رابطه دین و فرهنگ ایجاد کرده اند. این رسانه ها با گسست از مکان و ایجاد فضای رقابتی، کالاهای فرهنگی متفاوت و گاهی متعارض را در سبد مصرفی فرهنگی شهروندان شهرها و روستاهای جهانی شده، قرار داده اند. رسانه های جمعی، با وجود انحصار دولت ها، توان آن را پیدا کرده اند که میدان فرهنگ در جهان اسلام را از انحصار مبلّغان سنّتی یا حتّی فرهنگی سنّتی خارج کنند.
منازعه و رقابت در حوزه فرهنگ دینی، نه بر قدرت فیزیکی و یا پول، بلکه بیشتر بر قدرت نمادین استوار است که از ماهیت تبلیغ دینی و ماهیت رسانه فرهنگی ناشی می شود. پس، کسانی که سرمایه فرهنگی بیشتری از حیث ماهیت و پیام و پوشش رسانه ای دارند، قدرت نمادین بیشتری در میدان پیدا می کنند. به همین دلیل، رسانه ها و دین و تبلیغ دینی باید همراه با یکدیگر مطالعه شوند؛ زیرا شهروند امروز، رسانه های جمعی مدرن را برای معنا بخشیدن به زندگی خود به کار می برند؛ در عین حال، همین افراد در پی امر استعلایی مکنون در دین و بیان آن از طریق ابزارهای موجود رسانه ای نیز هستند.
تقریباً هر مبلّغ دینی، از رسانه های ارتباطی مدرن استقبال می کند که شاید به جهت هزینه آنها، استفاده از این رسانه ها محدود شود؛ بدین ترتیب، جای شگفتی نیست که در حضور آنلاین در فضای مجازی، گستردهای از تحولات فرهنگی ـ دینی را کشف نمود؛ چون استفاده از رسانههای دیجیتال جدید، به فراخور بودجه غالب گروههای فرهنگی قرار دارد.
برای تبلیغ و نشر دین در صحنه فضای مجازی، شیوههای گوناگونی وجود دارد که مهمترین آنها عبارتاند از:
ایجاد پایگاههای مبتنی بر متون دینی و قلم زدن در این عرصه؛
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
قسمت ۳
جلوه های هنری: زبان هنر، زبان بینالمللی است. اگرچه قلم زدن و خطابه و بیان نیز هنر است، ولی هنرهایی مثل: نقاشی، نمایش، فیلم، کلیپهای کوتاه تأثیرگذار و آلبومهای تصویری زیبا، از جمله هنرهایی است که بدون استفاده از تکلّم، میتوان از
طریق آنها پیامرسانی کرد.
حضور فعّال در سامانههای تعاملی صوتی و ارتباط صوتی و بیانی با کاربران: یکی از متداولترین انواع شیوههای تبلیغ، بیان است.
دلایل و ضرورت استفاده از اینترنت در جوامع اسلامی
امروزه، غالب جوامع اسلامی از اینترنت استفاده می کنند و از بسیاری از امکانات و تسهیلات بیشمار آن، از قبیل دسترسی به انواع اطّلاعات علمی و فعّالیّتهای بانکی، بهرهمند میشوند.
فضای مجازی امکان برقراری ارتباط و تعاملات بین انسانها را در همه جهان با کمترین هزینه و صرفهجویی در وقت، فراهم نموده و آنها بهسادگی میتوانند به خواسته ها و نیازهای خود دست یابند. اینترنت، وسیله مفیدی است که باید استفاده صحیح و درست از آن نمود تا در سایه استفاده نامعقول از آن، دچار آسیبپذیری نشد.
در این قسمت، برخی از دلایل مهم رویآوری به استفاده از اینترنت بیان میشود:
از بین رفتن مرزها و محدودهها؛
اشتراکگذاری اطّلاعات؛
بهکارگیری و داشتن نسخه پشتیبان از بانکهای اطّلاعاتی؛
سهولت در دسترسی به منابع؛
تبلیغات دینی.(3)
روششناسی تبلیغات ضد دینی
یکی از معضلاتی که شاید بسیاری از خانواده ها با آن روبهرو هستند، فرهنگ استفاده از اینترنت در عصر ارتباطات است. محتوای ضدّ اخلاقی و انسانی، یکی از آسیبهای اینترنت است؛ البته این تنها مشکل اینترنت نیست و هر کس در اینترنت ممکن است ناهنجاریهایی را دیده باشد که با فرهنگ خودش مغایر باشد.
در این پژوهش، سعی بر این است که نگاه کاربران اینترنت و فضای مجازی، دگرگون شود و با شناخت روشهای مورد استفاده توسط عاملان شیطان، ابزار مقاومتی جدید به کاربران هدیه داده شود. شناخت روشهای گوناگون در فضای مجازی، نمیتواند عامل اصلی بازدارندگی در این فضا باشد و باید عوامل محیطی مانند: زمان، مکان و یا سنّ کاربران را نیز مدّ نظر قرار داد. وسایل ارتباط جمعی به عنوان ابزاری جهت ارتباط و انتقال پیامها به آحاد مردم هستند که از جمله کارکردهای آن، سرگرم نمودن افراد است.
از سوی دیگر، بین ساختارهای فکری و فرهنگی جامعه و رسانههای جمعی، تأثیر و تأثّری متقابل وجود دارد؛ به گونهای که برخی رسانهها ضمن توجّه به نیاز مخاطبان، همسو با ارزشهای معمول جامعه حرکت میکنند و بعضی در یک حرکت ناملموس و خزنده، در جهت خلاف هنجارها و ارزش های نظام اجتماعی، ادامه حیات می دهند.
از دیدگاه برخی صاحبنظران، رسانه ها می توانند زمینه توسعه فرهنگی جوامع، اقشار و گروه های مختلف جامعه را فراهم آورند؛ امّا در شرایطی که بسیاری از مردم به دلیل برخی مشکلات، کالای فرهنگی کمتری در سبد مصرفی ایشان قرار میگیرد، با فقر اطّلاعات فرهنگی سالم مواجه هستند که در چنین وضعیتی، برخی رسانه ها با استفاده از این کاستی و در جهت اهداف ناصحیح خود، تبلیغات ضد دینی را با روشهای زیر ترویج میدهند:
1. هویت سازی کاذب
عدم رعایت بیطرفی در کسب و انتشار اخبار، از اصول اوّلیه این دسته از رسانهها در انعکاس اخبار است. حوادث و رویدادهای منعکسشده توسط این رسانهها، گاهی به صورت تلقین و گاهی تحریک است؛ یعنی مسائلی غیرواقعی با عنوان باور عمومی و واقعیت، به مخاطب تلقین می شود.
در این روش که با استفاده از برخی جذّابیّتهای غیرملموس رسانهای صورت میگیرد، فرد متوجّه نیست که افکار و عقاید غیرواقعی او توسط دیگران شکل داده میشود. این رسانهها با سازوکار هویتسازی کاذب در افراد و جعل ماهیت جریانات و رخدادها، سعی میکنند فضایی بیافرینند که نظر خوانندگان را به خود جلب کند.
شیوههای این رسانهها با توجّه به سنّ، نیازها، موقعیتهای مخاطبان، نگرش ها و تمایلات آنهاست. نوع بیان در این رسانه ها نیز به گونه ای است که حالات و احساساتی را در گیرنده مطالب ایجاد می کند. الفاظ بهکاررفته عمدتاً جذاب و برانگیزاننده عواطف و احساسات است. بهرهگیری از برخی واژهها، اصطلاحات و الفاظ شیک که تعریف دقیقی از آنها وجود ندارد، به این رسانه ها اجازه می دهد بر طبق شرایط خود، تعابیر و تعاریفی ارائه نمایند که برای رسیدن به هدفشان مفید باشد.
صاحبان این رسانه ها چنین القاء می کنند که برای جذب نظر مخاطب، باید روی انگیزش ها و نیازهای مادّی افراد دقّت نمود و موضوعات خاصّی را برگزید که مورد توجّه آنهاست و بدین ترتیب، از این نیازها جهت جلب توجّه مخاطب، بهرهمند شد.
از این منظر، اجراء چنین هدفی با زمینهچینیهای لازم و طرح حوادث و معضلات لاینحل ممکن می شود؛ بهطوریکه مخاطب، خود را درون این حوادث جای میدهد و یا احساس میکند که این حوادث در زندگی او تأثیرگذار است.
✳️جنگ نرم ودشمن شناسی