🎞 #بسته_خبری | دسترسی سریع به متن بیانات رهبر انقلاب در #دیدار_کارگران. ۱۴۰۲/۲/۹
📥 از اینجا بخوانید👇
https://khl.ink/f/52684
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💠با وجود دستکاری ذهنی جامعه توسط دشمن؛ امنیت روانی چگونه به دست میآید؟
💠با توجه به اینکه فضای مجازی در ایران فضایی رهاشده، بیضابطه و بیقانون است، دشمن از این فضا سوءاستفاده میکنند.
💠 فضای مجازی و سایبری با خدماتی که ارائه میدهد، فقط بستر سرگرمی، اطلاعرسانی و خدمات نیست بلکه بستر جنگ شهودی و جنگ روایتهاست. با بررسی مشخصات و دادهکاوی میبینیم عمده پلتفرمها برضد مردم ما و حاوی محتواهای یاسآور و ناامیدکننده هستند که مردم را به سمت خود تحقیری هدایت میکند.
دشمن از دو عامل در جنگ شناختی برای این جنگ شهودی برای یاس و ناامیدی مردم استفاده میکند
1. بمباران اطلاعاتی اخبار منفی، جعلی
2. تصویر سازی غلط با تحریمهای مغرضانه در پلتفرمهای تصویر محور است.
💠در سالهای اخیر از محتواهای تصویری استقبال شده است، علت این رویه هم تاثیر تصویرسازی بر قسمت تصویری ذهن است که محل احساسات انسان است.
💠بر اساس نظرسنجی انجمن سلطنتی انگلیس در سال ۲۰۱۷ از تقریباً ۱۵۰۰ نوجوان و بزرگسال، اینستاگرام بدترین شبکه رسانه اجتماعی برای سلامت روان و رفاه تشخیص داده شد. مشخص شد این پلتفرم تصویرمحور منتج به افزایش اضطراب، افسردگی، قلدری و FOMO یا «ترس از دست دادن» میشود.
جنگ شناختی به دنبال تضعیف وحدت اجتماعی و آسیب به اعتماد عمومی به نظام سیاسی حاکم است.
💠جنگ شناختی با هدف دستکاری گفتمان عمومی توسط عناصر خارجی تعریف میشود که به دنبال تضعیف وحدت اجتماعی یا آسیب رساندن به اعتماد عمومی به نظام سیاسی، بیثبات سازی و عادی سازی موضوعات متضاد با ارزشها و هنجارهای یک کشور هستند، در این جنگ پاشیدن بذر بیاعتمادی بر روی افکار عمومی از اهداف اصلی به حساب میآید.
💠جنگ شناختی تلاش میکند ادراکات و سپس رفتار مردم را تغییر دهد، ادراک محصول شناخت است که «مکانیسمی» است که تلاش میشود در این جنگ از آن بهره ببریم.
📌سیدعلیرضا آل داوود
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
تا در خود تغییر ایجاد نکنند، تغییر ایجاد نمی شود❗️
خداوند در سوره رعد اشاره می کند که سرنوشت هیچ قومی تغییر نمی کند، مگر آنکه آنها در خودشان تغییر ایجاد کنند. (إِنَّ اللَّهَ لَا يُغَيِّرُ مَا بِقَوْمٍ حَتَّىٰ يُغَيِّرُوا مَا بِأَنْفُسِهِمْ)
🔻فضای عریانگری و فساد اخلاقی دوران پهلوی با استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی #تغییر پیدا کرد.
غیرت دینی، خلوص نیت و جدیت در کار، کاری کرد که در همان اویل انقلاب و در مدت کوتاهی توانسته ایم ورق را برگردانیم و فضای فرهنگی در کف خیابانها، رسانه ها، مراکز دولتی و خصوصی و ... به هیچ وجه قابل مقایسه با قبل از انقلاب نبود.
شیرینی معنویت و پاکی سال های دفاع مقدس هنوز در خاطره ها باقی مانده است.
اگر امروز می بینیم که فضای مجازی ما به سمت #فحشاء و #فساد کشانده شده، اگر امروز می بینیم که در کف خیابان وضعیت حجاب و عفاف به حد بسیار نگران کننده ای رسیده است و ... ، اینها به دلیل این است که برخی از مسئولین و همچنین خواص ما #تغییر کرده اند؛ نسبت به گزاره های دینی #بی_تفاوت شده اند و یا #سستی به خرج می دهند؛ روشنفکر باز شده اند؛ سیاسی بازی می کنند؛ حجاب و فضای مجازی را وسیله ای برای جلب توجه و یا کسب رأی قرار داده اند؛ در دفاع از گزاره های دینی لکنت زبان می گیرند؛ از هوچی گری رسانه ای بیشتر از خداوند می ترسند!
برای اینکه فضای فعلی تغییر پیدا کند، اول از همه ضروری است که خود مسئولین و خواص جامعه تغییر پیدا کنند و به جای حرف های من درآوردی خودشان، دوباره حرف خدا را به کرسی بنشانند و به سمت دین حرکت کنند.
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
در آستانه روز ملی خلیج فارس ؛ تصویری قدیمی و کمتر دیده شده از قبرستان متجاوزین انگلیسی در محله بهمنی شهر بوشهر
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔻روایت انقلابی از حکمرانی اجتماعی
🖊 مهدی جمشیدی
۱. دوگانۀ «جامعۀ اکثری/ جامعۀ اقلّی». دولت اسلامی با وجود همۀ عظمت و اهمّیّتی که دارد نباید جامعه در خود هضم کند و نگاه انقباضی به آن داشته باشد، بلکه باید خود را همچون زمینهای ساختاری و رسمی برای گشودگی جامعه قلمداد کند. به بیان دیگر، دولت باید بسترساز ظهور و تحقّق امکانهای نهفتۀ جامعه باشد، نه اینکه جایگزین جامعه شود و آن را کوچک و ناچیز کند. جامعه باید اکثری باشد و دولت نیز اقلّی.
۲. دوگانۀ «حلقۀ میانی/ توده». مقصود از جامعۀ در این الگو، فقط تودۀ بیشکل مردم نیست، بلکه جامعۀ اسلامی دارای نیروهای اجتماعیِ «فعّال» و «ساختاریافته» نیز هستند که در فضای میان مردم و دولت قرار دارند و نقس میانجی و واسطه را ایفا میکنند. این نیروها، هم در پی راهبری عمومی و بسیج اجتماعی هستند و هم نسبت به دولت، نقش عقل منفصل را بر عهده دارند.
۳. دوگانۀ «هدایت/ رهاشدگی». دولت اسلامی برخلاف دولت سکولار، وظایف خویش را نسبت به جامعه، در استقرار امنیت و آزادی و رفاه خلاصه نمیکند، بلکه فراتر از اینها، به دنبال فراهمسازی زمینه برای «تکامل معنوی جامعه» است و میخواهد مادّیّات را به خدمت معنویّات بگمارد.
۴. دوگانۀ «تکثّر/ انحصار». روشن است که در جامعه، طبقههای مختلفی از مردم حضور دارند ولی جامعۀ اسلامی، این تفاوت را به جامعههای دیگر دارد که در آن اکثریّت افراد جامعه، معتقد به ارزشهای اسلامی هستند. در این حال، کسانی که به هر دلیلی به این ارزشها باور یا التزام ندارند، باید در عرصۀ عمومی، رفتارهایی که این نقص را نمایان میکند نداشته باشند و همچنین نمیتوانند توقع داشته باشند که حاکمیّت، ارزشهای هویّتی آنها را نیز پوشش دهد و به رسمیّت بشناسد.
۵. دوگانۀ «اخلاق/ قانون». در مقام هدایت جامعه، بهکارگیری روشهای نرم و فرهنگی که بر اخلاق و تربیت مبتنی هستند، تقدّم دارند و حاکمیّت باید بکوشد از طریق سازوکار درونیسازی، ارزشها را در جامعه بسط بدهد. ازاینرو، اخلاق بر قانون ترجیح دارد و قانونی در جایی ظهور دارد که وجدان اخلاقی و دینی فرد، قدرت مهار او را ندارد.
۶. دوگانۀ «عقلانیّت/ احساس». جامعۀ دینی، هر چند بر شور و حرارت دینی تأکید دارد و عواطف دینی در آن، حماسهساز هستند، امّا بیش از هر چیز باید «جامعۀ عقلانی» باشد. ارزشهای دینی، دلالتهای احساسی نیز دارند، امّا مهم این است که از نظر منطقی و عقلانی، اثباتپذیر هستند. چنانچه جامعه بر مدار عقلانیّت حرکت کند، دیگر دچار تلاطمها و نوسانهای برخاسته از احساس و شور نمیشود و حرکتش فراز و فرود نخواهد داشت.
۷. دوگانۀ «عرصۀ عمومی/ عرصۀ خصوصی». دولت اسلامی حقّ ندارد به حریم خصوصی وارد نشود، امّا باید جامعه را به گونهای صورتبندی کند که فساد در آن، «اقلّی» و «زیرزمینی» باشد؛ یعنی از یک سو، «جریان غالب» در جامعه، خیر و صلاح باشد نه شر و فساد، و از سوی دیگر، کسی جرأت «تجاهر» به فسق و فجور نداشته باشد. پس تمام الزامها و ایجابهای حاکمیّتی، منحصر به عرصۀ عمومی هستند و انتخابهای عرصۀ خصوصی به خود فرد واگذار شده است.
۸. دوگانۀ «تفرّد/ ترابط». جامعۀ اسلامی از انسجام درونیِ بسیار بالایی برخودار است و چسبندگی آن نیز بر مدار دین است. در این جامعه، افراد در قالب نسبتهای مختلف، در کنار یکدیگر قرار میگیرند و «پیوندهای متعدّد» و «تعاملهای مستحکم» دارند و حالت انفراد پدید نمیآید. خود دین، سازوکارهای مختلفی را برای این پیوستگیها و ارتباطها طراحی کرده است و حاکمیّت نیز میکوشد این اتّصالها را هرچه بیشتر تقویّت نماید.
۹. دوگانۀ خویشتنظمی/ رعیّتمآبی. پیش از نقشهای سیاستی و نظارتی حاکمیّت، این خود جامعۀ اسلامی است که بر اساس منطق هویّتیاش، خودش را بازآفرینی و بازسازی میکند و اجازه نمیدهد هویّت و ارزشهایش از دست برود. جامعۀ اسلامی، معطّل و در انتظار مداخلۀ حاکمیّتی نیست، بلکه خودش نیز «احساس مسئولیّت» دارد و میکوشد نسبت به وضع درونیاش، «کنشگری مستقل» و «فاعلیّت مستقیم» داشته باشد.
۱۰. دوگانۀ «استقلال/ استعمار». بر اساس قاعدههای قرآنی «نفی سبیل» و «نفی ولایت جامعۀ غیراسلامی بر جامعۀ اسلامی»، جامعۀ اسلامی نباید به گونهای به جوامع دیگر ارتباط داشته باشد که حاصلش، برچیدهشدن یا حتّی رقیقشدن «استقلال جامعۀ اسلامی» باشد. پس سخن دربارۀ «خویشبسندگی» و «جزیرهایشدن» جامعۀ اسلامی نیست، بلکه باید در عین برقراری ارتباط برای استفاده ار فرصتها و ظرفیّتهای جوامع دیگر، «تمایز» و «تشخّص جامعۀ اسلامی» نیز از دست نرود.
🖇متن کامل در:
http://fna.ir/3cbhws
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
اگر امام در مورد مطبوعات آنگونه گفت، ما در مورد فضای مجازی رهایمان چه بگوییم⁉️
🔰وقتی به نظر امام ره مطبوعات با آن میزان چاپ و توزیع محدود این ظرفیت را دارند که جوانان را به طرف فحشاء بکشانند، وقتی امام ره می فرماید که:
"اگر مطبوعات جوانها را نکشاند به طرف فحشاء و ببرد به صراط مستقیم، مراکز فحشاء هم برچیده می شود"
👈 آنگاه ما باید در مورد #فضای_مجازی ولنگار کشور که تبدیل به #فحشاخانه شده و در آن، محتوای #فاسد به صورت نامحدود و در مقیاس گسترده، در هر لحظه، تولید و توزیع می گردد، چه باید بگوییم⁉️
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
🔴 اقتصاددان خارجی در بیت رهبری
🔹 دکتر«بودی یانا» دارای دکتری تخصصی #اقتصاد و همچنین سه دکتری افتخاری از دانشگاههای بین المللی و صاحب مقالات علمی فراوانی است و در دهه قبل به عنوان وزیر دارایی و #معاون_رییس_جمهور کشور ۲۷۵ میلیونی #اندونزی مسئولیت داشت.
🔹 وی در سال ۱۳۹۱ در دیدار با رهبر حکیم انقلاب با اشاره به تخصص خود در زمينه اقتصاد، خطاب به امام خامنهای گفت: من ديدگاههاي جنابعالي را درخصوص #اقتصاد_مقاومتي مطالعه كرده ام و اين ديدگاهها بسيار جالب و جديد است.
🔹 پ.ن۱: اما در کشور خودمان ایران امثال #دکتر_غنینژاد را داریم که پس از چند دهه که نظام مظلوم اسلامی، کرسی درجه اول تدریس و پژوهش و مشاورت را به انضمام میلیاردها تومان پول در اختیارشان قرار داده تا نسل جوان را مطابق ارزشهای اسلامی تربیت کنند؛ ناگهان پرده بر می اندازند و شمشیر لیبرالیسم را بر فرق اسلام فرود آورند و افتخار می کنند!!
🔹 پ.ن۲:تفکر غنینژادی بجای اینکه در سال ۹۱ به راهبرد اقتصاد مقاومتی عمل کنند، با نسخههای اقتصاد لیبرالیستی یک دهه سقوط اقتصادی را بر کشور تحمیل کردند و امروز به جای شرمساری و عذرخواهی و پاسخگویی، نعل وارونه می زنند یکیشان از #رفراندوم و تغییر قانون اساسی سخن می گوید... و دیگری فریاد میزند خمینی و خامنهای که سخن خدا را بر لب دارند نباید سخن بگویند...!!
🔹 پ.ن۳: این یک نمونه از بی نهایت نمونههایی است که در آرشیو بیت خاک می خورد. کاش فیلم های اصلی این دیدارها منتشر شود تا دستان مستندسازان و پژوهشگران برای دفاع از حقیقت در برابر هجومها پُرتر باشد.
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
10.52M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خدمات مرکز حفاظت از کودکان در آلمان
ویدئویی از خدمات مرکز حفاظت از کودکان و پلیس آلمان منتشر شد که نشان می دهد پسر بچه ای (به دلیل اینکه والدین مسلمانش به او یاد میدادند که همجنسگرایی و ترنس در اسلام پذیرفته نیست) را به زور از خانهاش جدا و تحویل دولت می دهند . . .
زمانی که معلمان پسر بچه متوجه شدند که والدینش به او میآموزند که همجنسگرا و ترنس بودن در اسلام حرام و گناه است، با مرکز خدمات حفاظت از کودکان و پلیس تماس گرفتند تا او را به یک خانواده غیر مسلمان تحویل دهند.
https://igettalk.com/2023/04/video-little-boy-forcefully-taken-away-from-his-family-home-by-child-protection-services-police-cos-parents-teach-him-homosexuality-trans-not-accepted-in-islam.html
#تقابل_اسارت_با_آزادی
چهره واقعی غرب
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💢پدرکشتگی با اعتماد عمومی
🔹وقتی گفتار برخی نمایندگان مجلس و بگومگوهای سیاسیون را انسان میبیند یا میشنود به نظر میآید که بعضی انگار با «اعتماد عمومی» نوعی پدرکشتگی دارند وگرنه هیچ رقمه نمیتوان برخی گفتهها را توجیه کرد. نمونه بارز آن را در اخبار این روزها میبینیم.
🔸درست در شرایطی که به دلیل افزایش افسارگسیخته قیمت خودرو، پیشبینی مردم از آینده بازار ناکامی از خرید یک خودروی ساده است به ناگاه یک نماینده مجلس از واگذاری خودروهای شاسیبلند لاکچری از سوی دولت به نمایندگان مجلس در جریان استیضاح وزیر صمت خبر میدهد، خبری که خیلی زود تکذیب میشود اما میخی که به دیوار اعتماد عمومی کوبیده شد اگر بیرون هم کشیده شود جای آن تا مدتها بر دیوار خواهد ماند.
🔹معلوم نیست که این رویه غلط «دیده شدن به قیمت ذبح افکار عمومی» که طی آن هر قدر که به فضای انتخابات نزدیکتر میشویم مجبوریم حرفهای شاذ بیشتری را بشنویم، کی قرار است اصلاح شود. حرفهایی که در ظاهر میخواهد افکار عمومی را به این نتیجه برساند که «من با مردمم»، «من ضد فسادم»، «من نمیترسم» پس «به من رأی دهید» غافل از اینکه افکار عمومی قائل به تفکیک نیست و وقتی خبری از فساد چه به درست و چه نادرست منتشر شود همه را جمع میبندد و «تو را نیز با آنها خواهد دید»؛ تنها آورده این شوی مطبوعاتی فروریختن دیوار اعتماد عمومی است.
🔸آنچه بدیهی است اینکه نهادهای نظارتی در مجلس و بیرون از آن باید هزینه «اظهارنظرها و قولهای شاذ و بدون استناد» دم انتخاباتی نمایندگان را آنقدر بالا ببرند تا کسی به خود اجازه خرج کردن اعتماد عمومی را ندهد. نقطه شروع این قصه میتواند پیگیری و بررسی موضوع اظهارنظر این نماینده مجلس در مورد واگذاری خودروهای شاسیبلند باشد اگر درست است که با متخلفان و اگر بیاساس است با اظهارکننده برابر قانون برخورد شود.
🔹در شرایطی که به حد کافی مسئله ساختگی و واقعی برای تخریب اعتماد عمومی وجود دارد انتظار از نمایندگان محترم مجلس این است که بیش از گذشته متوجه باشند که اعتماد عمومی آب جوی نیست که هر کسی از هر کجا رسید با بیدقتی یا تعمدا آن را هدر دهد که اگر آب جوی هم بود نمیشد با چند تکذیبیه و پیوست خبری آن را به جوی برگرداند.
✍🏻حسین حسینینژاد
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💢از هول حلیم در دیگ نیفتید
🖋احمد زیدآبادی، فعال سیاسی اصلاحطلب در توئیتی نوشت:
🔸ران دسنتیس فرماندار فلوریدا قرار است رقیب دونالد ترامپ در انتخابات درونحزبی حزب جمهوریخواه آمریکا برای نامزدی رسمی در انتخابات ریاستجمهوری سال آینده شود.
🔹او در سفرش به رژیم صهیونیستی چنان مواضع بیرحمانهای در مورد بحرانهای خاورمیانه گرفته است که در مقایسه با او دونالد ترامپ کاملاً شبیه کبوترها به نظر میرسد!
🔸اگر جمهوری اسلامی قصد خروج از این وضعیت را دارد، بهتر است تا دیر نشده با همین دولت بایدن به قرار و توافقی دست پیدا کند، وگرنه در صورت به قدرت رسیدن ران دسنتیس کار به مراتب از دوره ریاستجمهوری ترامپ دشوارتر خواهد شد.
🖋امیرعلی ابوالفتح، کارشناس مسائل آمریکا در پاسخ به زیدآبادی نوشت:
🔹جمله پرتکرار این روزها: «تا فرصت است با بایدن توافق کنید، ممکن است ترامپ یا بدتر از ترامپ بیاید.»
🔸تجربه نشان داده است که دولت مستقر در آمریکا میتواند توافق دولتهای قبلی را به راحتی چرخش یک قلم روی کاغذ بر باد دهد؛ یک نمونه آن، خروج دولت ترامپ از برجام منعقد شده در دولت اوباما.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💢شیطنت دانشآموزی برای تعطیلی کلاسها
📃وزارت اطلاعات پیرامون حوادث مدارس کشور یک بیانیه تبیینی صادر کرده و نوشت:
🔸در پی حوادث و اغتشاشات پاییز گذشته، گزارشهایی از بدحالی دانشآموزان در برخی مدارس کشور واصل شد و بهتدریج روندی صعودی به خود گرفت.
🔹موضوع قابل تأمل از آغاز اتفاقات این بود که نسبتی معکوس بین فروکش نمودن تدریجی اغتشاشات موصوف و بالا گرفتن شتابان رویدادهای منجر به اعلام بدحالی دانشآموزان وجود داشت.
🔸در پی عملیات همهجانبه فوقالاشاره، بهطور متوالی علل بسیاری از رویدادها کشف و ثابت میشد که علتها نه از گونههای پیچیده، و مواد استفاده شده نه از انواع سموم، بلکه غالباً مواد، ابزار و انگیزههای بسیار بسیطی موجب بروز ادعاهای بدحالی شده بودند.
🔹بمبک بدبو، در بازار و به ویژه در سکوهای خرید و فروش اینترنتی به فراوانی وجود داشت، پس از استعمال در محیطها، موجب پراکندن بوی نامطبوعی میشود و معمولاً برای شوخی و تفریحهای ناسالم و نامتعارف مورد بهرهبرداری قرار میگرفت. از دیگر موارد تعمدی، بهرهبرداری از افشانههای اشکآور و گاز فلفل و نظایر آن در محیطهای آموزشی بوده است.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
▪️واکنش پلیس به انتشار فیلمی جعلی مبنی بر دستگیری یک خانم به دلیل بیحجاب بودن در خودرو
پلیس راهور تهران در اطلاعیهای اعلام کرد:
🔹از روز گذشته کلیپی ویدیوئی در فضایمجازی در حال دست به دست شدن است که در آن خانمی با روایت دروغین مدعی است که پلیس راهور به خاطر کشف حجاب، خودروی آنها را توقیف و به پارکینگ منتقل کرده و چندین بار تاکید میکند که علت توقیف خودرو، نداشتن حجاب سرنشین است.
🔹این در حالی است که در بررسی دقیق موضوع کذب بودن این روایت محرز شده و واقعیت ماجرا از این قرار بوده که در ساعت ۳۰ دقیقه بامداد مورخه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، خودوری پژو ۲۰۶ در بزرگراه حکیم با توجه به انجام حرکات مخاطرهآمیز، سرعت و سبقت غیرمجاز توسط واحد گشت پلیس راهور متوقف؛ با توجه به شرایط راننده و انجام تست مثبت الکل راننده، برابر قانون خودرو به پارکینگ منتقل شده است.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95