5.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اولین پیام علی اکبر رائفی پور از کنسولگری ایران در عربستان پیرامون مسائل پیشآمده
ـــــــــــــــــــــــ
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
عزیز غضنفری*
✅ظهور تا سقوط سلطنت پهلوی بر اساس خاطرات ارتشبد سابق حسین فردوست ✅شامل : 🔹ورود به دربار تا سقوط
⛔️ ظهور و سقوط سلطنت پهلوی
قسمت دوم
✅ نخستین دیدار با ولیعهد
کلاس مخصوص ولیعهد ساختمان مجزایی بود در دانشکده افسری ، ساختمان های فعلی در آن زمان نبود و تعدادی ساختمان خیلی کوچکتر و محدودتر وجود داشت، در میان آنها ساختمان مجزای کوچکتری بود که این را به کلاس ولیعهد تخصیص داده بودند .
صبح روز بعد که ما سه نفر طبق معمول به دبستان نظام آمدیم رئیس دبستان ما را به کلاس مخصوص برد، ما وقتی به راهرو کلاس رسیدیم فهمیدیم که کلاس درس دایر است چند دقیقه ای در کنار راه رو ایستادیم ، در این مدت کوتاه رئیس دبستان ما را به رئیس کلاس مخصوص ، سرهنگ محمد باقر خان معرفی کرد و خودش نیز مانند تا ببیند نتیجه چه میشود
زنگ تفریح زده شد ولی عهد اولین نفری بود که از کلاس خارج شد دستش را روی قلاب کمربند گذاشته بود و کمی تکبر آمیز حرکت میکرد تا ما بفهمیم که ولیعهد اوست ، ما سه نفر پهلوی هم ایستاده بودیم سنمان حدود ۶ الی ۸ سال بود ولیعهد دو سال از من کوچکتر بود متولد ۱۲۹۸ ، به آن دو نفر نگاهی کرد و خوشش نیامد ولی به من نزدیک شد نگاه عمیقی به من کرد و با لحنی دوستانه با من صحبت کرد و پرسید که پدرت کیست و شغلش چیست؟ و از این قبیل صحبتها آن دو نفر و بقیه شاگردان کلاس متوجه شدند و با حسادت به من می نگریستند زنگ تفریح تمام شد و ما سه نفر وارد کلاس شدیم
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
معلم شروع به درس دادن کرد ولی ولیعهد مرتباً به پشت سرش برمیگشت و به من نگاه می کرد، چندی بعد روزی ولیعهد به من گفت تو میخواهی با من دوست باشی ؟
من هم در حدود درک سن خودم پاسخ دادم البته خیلی خوشحال میشوم که دوست شما باشم .
البته در آن زمان تغییر اساسی در رو روابط ما ایجاد نشد که مثلاً من در کنار او بنشینم و یا مرا به خانه اش دعوت کند ولی در ساعات تفریح اکثراً با من صحبت می کرد
در امتحانات پایان سال اول کلاس مخصوص ، من شاگرد اول شدم ولیعهد را خارج از رده قرار داده بودند ، درسال دوم تحصیلی کلاس مخصوص را به محوطه کاخ گلستان انتقال دادند و در ساختمانی تشکیل شد که به خوابگاه معروف بود و به دوران ناصرالدین شاه تعلق داشت ، این ساختمان و محوطه آن بسیار و سیع بود و با دیواری از کاخ مجزا میشد ،در زیر زمین ساختمان خوابگاه جواهرات سلطنتی در صندوق های بزرگ نگهداری می شد، معلوم شد که انتقال کلاس به کاخ گلستان تصمیم رصاشاه بوده تا کلاس ولیعهد به محل زندگی اش نزدیک باشد.
روزی در حال درس خواندن بودیم که ناگهان رضاشاه وارد کلاس شد، من که زیر چشمی نگاه میکردم دیدم که رئیس کلاس مخصوص سرهنگ باغ خان اشارهای به من کرد و شاه آمد و پهلوی من ایستاد البته من در آن سن به خود می لرزیدم از وضع و قیافه او که شنل آبی بر دوش داشت می ترسیدم و علاقه داشتم که زودتر از کنارم رد شود ولی توقف کرد و به من گفت تو از همین امروز پس از پایان درس به ساختمان ولیعهد میروی و باهم درس حاضر می کنید تا ولیعهد بخوابد این کار روزانه تو خواهد بود روزهای جمعه و تعطیل هم باید پهلوی ولیعهد بیایی .
من در آن موقع پیش خودم حدس زدم که شاید این حادثه با شاگرد اولی من مربوط باشد چون تاکید شاه درس حاضر کردن بود بعدها متوجه شدم که همین بوده است به هر حال پس از پایان کلاس به دنبال ولیعهد به ساختمان او رفتم و از آن پس در کلاس هم کنار او نشستم.
👇ادامه دارد
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
💌 #کــلامشهـــید
#شهید_حسن_باقری
🌱"من به این نتیجه رسیده ام
که شهادت دست خودمان است
انتخاب شهادت را خداوند به عهده
خودمان گذاشته است. این ما هستیم که میتوانیم شرایط آن را فراهم کنیم؛ ما هستیم که تعیین کننده این مسئله هستیم."
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹روایت کفاشی که باامام زمان(عج) شوخی داشت!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
قیام گوهرشاد (۱)
در این نوشته سعی شده تا با استناد و برمبنای مقالاتی که به دبیرخانه «اولین همایش ملی قیام گوهرشاد» ارسال و در سال 1395 توسط معاونت فرهنگی شهرداری مشهد در کتابی با نام «گوهرشاد» جمعآوری شده است، مجموعهای فراهم شود تا قسمتی از داستان گوهرشاد بازخوانی شود. بنابراین از چکیده و اجماع نظر 35 مقاله آن استفاده گردید و اگر توفیق باشد ادامه مقالات آن نیز در فرصتی دیگر بررسی و ارائه میگردد.
روی سخن این وجیزه با دختران و زنان سرزمینی است که نجابت و همت و حیاء و طهارتشان، همیشه تاریخ مورد رشک و حسد و عناد دشمنان بوده و باور نویسنده و گواه تاریخ پر فراز و نشیبی که نمیگذارد غیر از این اندیشید نیز، همین است. و این بدین معنا نیست که زنان و دختران سایر بلاد، نامحترماند، هرگز. ولی مرور اندیشهها و نگاشتههای مورخان ایرانی و غیر ایرانی دلیلی بر ویژه بودن زنان ایرانی است و اینکه بزرگان ادب ما در آثارشان زنان را برخلاف بسیاری از منابع ادبی جهان، موجود شرور و فتانه نمیدانند و این اعتقاد را پیوسته در اندیشه ایرانی مینگارند که در مقابل زنانی که آفت بودهاند، زنان شریف و عفیف و عزیز بسیاری قرار داشتهاند که هرگز نباید به آتش بدها سوزانده شوند. این شیرزنان گاهی توانستهاند در شجاعتی که به حیا پیچاندهاند، از مردان نیز پیشی گرفته و خود، محور تحولات و اتفاقات مهم و مثبت جامعه شوند.
دلیل تمرکز عجیب رسانههای غربی بر زن و خانواده ایرانی و نوع برخوردشان با آنها که حتی با سایر زنان مسلمان دیگر نیز که همه عزیزند، متفاوت است، گویای ویژگی زنان ایرانی است که خار چشم دشمنان و لقمه گلوگیر مستکبران شدهاند. و ما اگر زنان کهن را ندیده و تنها در ادبیات فاخر خود خواندهایم ولی امثال فرنگیس حیدرپور و مادران شهدا و همسران جانبازان را که هنوز میتوانیم ملاحظه کنیم و درس بگیریم. مادر شهید عجمیان و مادر شهید سجاد امیری که صداقت و سادگی را با طهارت به هم آمیخته و سخنانی میگویند که حتی بزرگتر از دهان مردان مدعی وطنپرستی است، و نیز دخترانی که زیر فشار تبلیغاتی سخت و سهمگین دشمن، در میدانهای علمی، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی از حجاب و نماز و روزه خود کوتاه نمیآیند، نمونههای اخیر پیش چشم ماست. و ما در برابر این بزرگان، کوچکیم.
قسمتی از تاریخ ویل دورانت که به تاریخ تمدنها پرداخته است به رویکرد آنها به زن اشاره کرده و جایگاه زنان را در هرکدام شناسانده است که گاهی افراد ناشی، با خواندن آن ناباورانه کتاب را بسته و یک بار دیگر عنوان کتاب و نویسنده را میخوانند تا مطمئن شوند که مبادا یک متعصب یا مسلمان باشد که اینگونه تاریخ تمدن غرب را به چالش کشیده است. ولی چه میشود کرد که اینها مدعای دانشمندان غربی است که با انکارش، خود را انکار کرده و با اعتراف به صداقتش، ریشه مسائل تأسفبار امروز خود را یافتهاند. علاوهبر تاریخ، آنچه امروزه میبینیم نیز گواه صداقت این مدعاست که از نظر جهان معاصر، زن، جنس دوم و دمدستی است که یا در خدمت مرد و خواستههای اوست و یا در خدمت شرکتهای تجاری و مدلینگ و عروسک بازی. و این سخن هرگز متعصبانه و کور نیست.
اثبات این نکته نیز تقلا نمیخواهد، تمرکزی میخواهد که دیده شود چرا حجاب زنان سرزمین حجاز و عراق و لبنان و مالزی و اندونزی و حتی زنان صهیونی که پوشیه و برقع میزنند و راهبههای مسیحی و حتی زنان منافق اردوگاه آلبانی مورد هجمه نیست ولی برای چادر و حتی یک تکه پارچه مانده بر سر برخی دختران ایرانی، خود را پاره پاره میکنند؟ این همه شرارت رسانههای غربی علیه زن و دختر ایرانی برای چیست؟ دلیل اهمیت و برتری زنان ایرانی نسبت به زنان سایر کشورها چیست؟ و چرا دشمن از زنان ما میترسد؟ شاید بررسی تاریخ معاصر ما از دوره رضای پهلوی بتواند کمی روشنگری کرده و نفرت دیوانهوار مستکبران از زنان ایرانی را ریشهیابی کند.
پهلوی اول پس از آنکه در ابتدا به علماء و ظواهر دین، تظاهر به ارادت کرد و حکومتش را تثبیت کرد، همزمان پروژه پنهانی و سفارشی انگلیس را پیگیری نمود و با استفاده از اشرافزادگان تحصیلکرده در فرنگ، تأسیس کانونها و انجمنهای روشنفکری، تغییر نظام آموزشی، اجباری کردن استفاده از کلاه شاپو، محدود کردن فعالیت روحانیون به بهانه نظاممند کردن آنها و... و تبدیل کردن روسری زنان به کلاه
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
قیام گوهرشاد (۲)
در 6 دیماه 1307یا برگزاری کنگره زنان شرق در 1311 زمینه تحقیر نمادهای ملی و مذهبی را برای زدن ضربه نهایی به فرهنگ اصیل ایرانی فراهم نمود. رضاشاه در اصل، جای عناصر هویتی را به عناصر وارداتی داد و همزمان با شعار ملیگرایی و باستانگرایی، با جدیت و خشونت تمام، تغییر لباس و هویت ایرانیان و غربی شدن اجباری آنان را نه از روی درک عمیق بلکه از سطحی نگری دنبال کرد. هویتی که از مهمترین شاخصههای تمایز و جداسازی گروهها و اقوام است مورد هجوم رضا پهلوی قرار گرفت.
اقدام نابخردانه رضاشاه در مردمستیزی و هویتسوزی ایرانیان، واکنش و مقاومت جامعه متدین در مقابل حکومت، فشرده شدن نیروهای اجتماعی با فشار پهلوی، رویارویی علنی علماء و مردم با غربزدهها را به دنبال داشت و شاید دلیلی شد برای بروز سیاسی بیش از پیش علماء و متدینین. اگر در تجربه تحریم تنباکو مردم در مقابل قرارداد استکباری مقاومت کردند و در مشروطه نظارهگر بودند ولی در داستان کشف حجاب، خود را سرباز این جبهه و جهاد دانستند و در واقعه گوهرشاد، اولین تجربه جدی دوران خود را در بذل جان و عزیزانشان تجربه کردند و از 17دی1314 تا زمان اخراج رضاشاه، دفاع مقدس
هفت ساله فرهنگی را مدیریت کردند. تأثیر کشف حجاب بر اقتصاد و بازار نیز در برخی استانهای آن زمان قابل ارزیابی است. وقتی که حجاب، مقدمه حضور مؤثر زنان در اجتماع است، با حذف مقدمه، در اصل زنان از حضور در اجتماع به عنوان یک انسان نه به عنوان یک مؤنث، محروم میشوند و به تبع آن، بازار نیز از رفت و آمد و خرید آنها محروم میشود.
اقدام اجباری و دیکتاتوری رضاشاه که در ابتدا برای خودش مشروعیتزدا شد، اگرچه با سکوت یا تأیید بسیاری از روشنفکران غربزده- که بعضاً از حمایت خود بازگشتند- مواجه شد ولی دلیل دیگری برای اثبات این نکته شد که روشنفکران در شعار خود که مبارزه با استبداد و دیکتاتوری بود، دچار چالش هویتی و نفاق هستند و هویت مستقلی برای ایرانیان قائل نیستند. در کنار این چالش بزرگ، شکاف عمیقی بود که رضاشاه با کشف حجاب در بافت اجتماعی و یکدستی و اتحاد کشور ایجاد کرد و آن، رودررو قرار دادن زنان بیحجاب، در مقابل زنان متدین و روشنفکران، در مقابل علماء و روحانیون؛ و غربزدهها در مقابل متدینین بود. سیاستی که اکنون و پس از حدود 10 سال، زمینهسازی، از آزادیهای یواشکی و چهارشنبههای سفید و آغوش رایگان و... پاییز 1401 که اوج آن بود رسید و تاکنون به صورت جدی در سطوح مختلف اجتماعی ایران توسط دشمنان درحال پیگیری است.
نتیجه اقدامات رضاشاه، تفکیک و تجزیه ایران بود که پس از آن نیز توسط محمدرضای پهلوی پیگیری شد و با انقلاب اسلامی متوقف شد و در اغتشاشات سال گذشته دشمنان، سلطنتطلبها و منافقها، به وضوح از آن سخن گفتند و برایش دعوت به آشوب کردند. نکته مهم دوران دیکتاتوری رضاشاه، همراهی مجلس ملی دهم و اثبات فرمایشی بودن نمایندگی آن دوران است که در مدت 71 جلسهای که مصادف با واقعه مسجدگوهرشاد و اعلام اجباری شدن کشف حجاب بوده،
هیچ سخنی در مورد این دو اقدام مهم در مجلس ایراد نشده است. در کنار این دستنشاندهها، بهائیان اولین گروهی بودند که به حمایت از کشف حجاب پرداختند و آن را ترویج کردند نکته دردناک این است که رضاشاه، بهائیان را وسیله مناسبی برای سرکوبی نهادهای دینی و روحانیون و مردم ایران میدانست.
غیر از حضور علماء و بنیه اعتقادی مردم، عامل دیگری که طرح یکدست کردن لباس و کشف حجاب را به شکست رساند این بود که این طرحها بر مبنای خواست و نیاز مردم و ضرورت اجتماعی نبود بلکه اجرائی کردن طرح انگلیسی بود که با سفر رضاشاه به ترکیه آغاز شد. او پیشرفت را نه در علم و دانش و نظم و تلاش و استقلال، که در غربی شدن و سنتستیزی و تغییر لباس اجباری زنان و مردان میدید. در اصل، قیام مسجد گوهرشاد تلاش و مبارزه مردم ایران برای حفظ هویت ملی و دینی خود بود و پیامد آن را در تثبیت این هویت میتوان دید. هویتی که پیشینهاش میگوید زنان ایرانی در طول تاریخ، هرگز برهنه نبوده و در همه زمانها پوشیدن موی سر و داشتن لباسهای بلند و شلوار و چادر و پرهیز از اختلاطهای آلوده رایج بوده است، به گونهای که برخی محققان، پوشش اسلامی را نتیجه تعامل فرهنگی بین اعراب و ایرانیان میانگارندکه مهر تأیید اسلام را خورده است.
محمدهادی صحرایی
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
6.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 دورهمی ورشکستگان سیاسی و اپوزیسیون افسرده از شکست در اینترنشنال:
🔺️قصه پر غصهای داریم؛ اپوزیسیون ورشکستگی خود را نشان دادند!
🔺️اپوزیسیون خارج از کشور ایده جنگی دارد، نه شهروندی!
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ استقبال رسمی ویلیام روتو از رئیسی در کاخ ریاست جمهوری کنیا
🔹رئیس جمهور کنیا در محل کاخ ریاست جمهور این کشور به صورت رسمی از آیتالله رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران استقبال کرد.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️ دیدگاه اسلام در مورد احترام به پدر و مادر چیست؟ (بخش دوم و پایانی)
🔸گرچه عواطف انسانى و مسأله حق شناسى، به تنهایى براى رعایت احترام در برابر #والدین کافى است، ولى از آنجا که #اسلام حتى در مسائلى که هم عقل در آن استقلال کامل دارد و هم عاطفه آن را به وضوح درمى یابد، سکوت روا نمى دارد، بلکه به عنوان تأکید در اینگونه موارد دستورات لازم را صادر مى کند. در مورد #احترام_والدین آنقدر تأکید کرده است که در کمتر مسأله اى دیده مى شود. به عنوان نمونه به چند قسمت اشاره مى کنیم:
🔹هـ) با اینکه #جهاد، یکى از مهمترین برنامه هاى اسلامى است، مادام که جنبه وجوب عینى پیدا نکند، یعنى داوطلب به قدر کافى باشد، بودن در #خدمت_والدین از آن مهمتر است، و اگر موجب ناراحتى آنها شود، جایز نیست. در حدیثى از امام صادق (ع) مى خوانیم: مردى نزد پیامبر اکرم (ص) آمده عرض کرد: من جوان با نشاط و ورزیده اى هستم و جهاد را دوست دارم، ولى مادرى دارم که از این موضوع ناراحت مى شود، پیامبر (ص) فرمود: «ارْجِعْ فَکُنْ مَعَ والِدَتِکَ فَوَ الَّذِی بَعَثَنِی بِالْحَقِّ لاَ ُنْسُهَا بِکَ لَیْلَةً خَیْرٌ مِنْ جِهاد فِی سَبِیلِ اللهِ سَنَة؛ برگرد و با مادر خویش باش، قسم به آن خدایى که مرا به حق مبعوث ساخته است، یک شب مادر با تو مأنوس گردد از یک سال جهاد در راه خدا بهتر است»! [۱] ولى، البته هنگامى که جهاد، جنبه وجوب عینى پیدا کند، و کشور اسلامى در خطر قرار گیرد و حضور همگان لازم شود، هیچ عذرى پذیرفته نیست، حتى نارضایتی والدین. در مورد سایر واجبات کفائى و همچنین مستحبات، مسأله همان گونه است که در مورد جهاد گفته شد.
🔹و) پیامبر اسلام (ص) فرمود: «إِیّاکُمْ وَ عُقُوقَ الْوالِدَیْنِ فَإِنَّ رِیحَ الْجَنَّةِ تُوجَدُ مِنْ مَسِیرَةِ أَلْفِ عام وَ لا یَجِدُها عاقٌّ؛ بترسید از این که #عاق_والدین و مغضوب آنها شوید، زیرا بوى بهشت از هزار سال راه به مشام مى رسد، ولى هیچ گاه به کسانى که مورد خشم والدین هستند، نخواهد رسید». [۲] این تعبیر اشاره لطیفى به این موضوع است که چنین اشخاصى نه تنها در بهشت گام نمى گذارند، بلکه در فاصله بسیار زیادى از آن قرار دارند و حتى نمى توانند به آن نزدیک شوند. «سید قطب» در تفسیر «فى ظلال» حدیثى به این مضمون از پیامبر اکرم (ص) نقل مى کند که: مردى مشغول طواف، مادرش را بر دوش گرفته طواف مى داد، پیامبر (ص) را در همان حال مشاهده کرد، عرض کرد: آیا حق مادرم را با این کار انجام دادم؟ فرمود: «نه حتى جبران یکى از ناله هاى او را (به هنگام وضع حمل) نمى کند»! [۳]
🔹در پایان این بحث، ذکر این نکته را لازم مى دانیم: گاه مى شود #والدین پیشنهادهاى غیر منطقى و یا خلاف شرع به انسان مى کنند، بدیهى است اطاعت آنها در هیچ یک از این موارد لازم نیست، ولى با این حال باید با برخورد منطقى و انجام وظیفه امر به معروف در بهترین صورتش، با این گونه پیشنهادها برخورد کرد. سخن خود را در این زمینه با حدیثى از امام موسی کاظم (ع) پایان مى دهیم: کسى نزد پیامبر اکرم (ص) آمد و از حق پدر و فرزند سؤال کرد، فرمود: «لا یُسَمِّیهِ بِاسْمِهِ وَ لا یَمْشِی بَیْنَ یَدَیْهِ وَ لا یَجْلِسُ قَبْلَهُ وَ لایَسْتَسِبُّ لَه؛ باید او را با نام صدا نزند [بلکه بگوید پدرم!]، جلوتر از او راه نرود، قبل از او ننشیند، و کارى نکند که مردم به پدرش بدگویى کنند [نگویند خدا پدرت را نیامرزد که چنین کردى!]». [۴]
پی نوشتها؛
[۱] «جامع السعادات»، ج ۲، ص ۲۶۰
[۲] همان، ص ۲۵۷
[۳] «فى ضلال»، ج ۵، ص ۳۱۸
[۴] «نور الثقلين»، ج ۳، ص ۱۴۹
📕تفسیر نمونه، آيت الله العظمی مکارم شيرازى، دارالکتب الإسلامیه، چ ۲۶، ج ۱۲، ص ۹۵
منبع: وبسایت آیت الله العظمی مکارم شیرازی (بخش آئین رحمت)
#والدین #پدر #مادر
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
⭕️ جنگ واقعی، جنگ کوانتومی است
👤 عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی:
🔹اولین میزهایی که در شورای عالی انقلاب فرهنگی راه انداختم، یکی این بود که «میز امنیت غذایی» را به نتیجه رساندیم و مصوب و ابلاغ شد و «میز هوش مصنوعی و کوانتوم» را هم راه اندازی کردیم
🔹اگر کشوری به فناوری کوانتومی دست پیدا کند بزرگترین قدرت دنیا خواهد بود/ الآن آمریکا، چین و تا حدودی هندوستان این قدرت را پیدا کردهاند و اگر بخواهم چهارمین کشور را نام ببرم، ایران است. رژیم صهیونیستی، عربستان، امارات و ترکیه کارهایی را شروع کردهاند، ولی در منطقه هیچ کشوری مثل ایران نیست که به کوانتوم بیولوژی، مخابرات کوانتومی، حس گر کوانتومی، کامپیوتر کوانتومی و هوش مصنوعی کوانتومی به دانش و فناوری و یا حتی سر حد آن رسیدهایم.
🔹چند سال است دانشمندان ما مشغول هستند و دارند کار میکنند. جنگ نظامی با حزب بعث و داعش، جنگ نبود؛ جنگ واقعی، جنگ کوانتومی است. کوانتوم یک دنیایی است و یکی از ابعاد آن کوانتوم بیولوژی است. اگر کشوری این قدرت را پیدا کند میتواند با این فناوری کاری کند که هیچ کدام از بذر گندمهایی که کشاورز روی زمین میکارد، ثمر ندهد. اگر ما دانش کوانتوم بیولوژی را داشته باشیم، در برابر این حمله بر امنیت غذایی میتوانیم مقاومت کنیم.
🔹جنگ بیولوژی از چند سال پیش بوده ولی جنگ کوانتوم بیولوژی جدید است و یکی دو سال دیگر ما با این جنگ مواجه هستیم. الآن ما فناوری کوانتوم بیولوژی را داریم.
🔹اگر ما به این فناوری با روحیه جهادی نرسیم، نابود هستیم. یعنی اگر جنگ فرهنگی نتوانست ما را شکست بدهد، این قضیه ما را نابود میکند. لذا جهادگران مؤمن انقلابی ما شبانهروز دارند زحمت میکشند و این جهاد بزرگ را دنبال می کنند.
🔹تهدید کوانتومی امنیت غذایی هم با فعالیتی که در حوزه کوانتومی دارد انجام میشود، مقابله خواهیم کرد و نمیگذاریم از این جهت هم به ما آسیب بزند.
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
18.12M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎬دیپلماسی عزت
🔻وقتی «دونالد ترامپ»، فرمان خروج آمریکا از برجام را امضا کرد و «مایک پمپو» نقشه فشار حداکثری علیه ایران را روی میز کاخ سفید قرار داده بود، رویا فروشی غربگرایان ایرانی به کابوس کشیده شد، تحریمهای یک جانبه آمریکا علیه ملت ایران یکی پس از دیگری از راه رسیدند.
#صبا
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95
. جنگ نرم در حوزه خانواده: از خانوادهزدايي تا نظامزدايي
باقدامات دشمن در حوزه جنگ نرم رسانهاي
يك ـ راهاندازي شبكههاي ماهوارهاي فارسيزبان
يكي از ابزارهاي به كار رفته در جنگ نرم عليه خانواده در ايران، راهاندازي شبكههاي ماهوارهاي فارسيزبان است. در حال حاضر بيش از 160 شبكه تلويزيوني ماهوارهاي به زبان فارسي وجود دارد، در اين ميان 15 شبكه اختصاصي فيلم و سريال، 24 ساعته صدها فيلم و دهها سريال را در هزاران قسمت براي مخاطبان ايراني نمايش ميدهند. تاكنون 160 عنوان سريال در قالب 27000 قسمت از اين شبكهها پخش شده است.
اين در حالي است كه بيشترين شبكههاي ماهوارهاي دنيا از كشور امريكا مديريت ميشود و تعداد بسياري از اين رسانهها، در اختيار صهيونيستها بوده و اغلب برنامههاي شبكههاي فارسيزبان توسط آنان اداره ميشود. رويكرد اخير شبكههاي ماهوارهاي فارسيزبان به مسائل اجتماعي و پرهيز از سياسيكاري، به نوعي حكايت از اين دارد كه هدفي شبكههاي ماهوارهاي روي آن تكيه كرده و آن را نشانه گرفتهاند، زن و خانواده است. در راستاي اين استراتژي، برنامههاي شبكههاي ماهوارهاي فارسيزبان با ساخت سريالهايي با مضاميني همچون ازدواج سفيد، ناديده گرفتن احكام شرعي، روابط غيرعفيفانه زن و مرد، تخريب نظام خانواده، معرفي اشكال نامشروع خانواده و... فضاي رسانهاي ايران را در برگرفته است. عاديسازي روابط زن و مرد، ناديده گرفتن حكم شرعي و اسلامي محرم و نامحرم، ترويج دوستيهاي خياباني و كاذب، تضعيف جايگاه دين و شريعت اسلامي و در يك كلام، جنگ تمامعيار نرم عليه ارزشها، هنجارها، اعتقادات و باورهاي جامعه ايران اسلامي از سوي استكبار جهاني از اهداف پشت پرده راهاندازي شبكههاي ماهوارهاي فارسيزبان است كه اين مسئله، زنگ خطري براي رسانه ملي و مسئولان ذيربط است.
نكته حائز اهميت اين است كه امروزه به جهت گسترش رفاه عمومي نسبي در سطح جامعه، غالب زنان اوقات فراغت بيشتري دارند. بنابراين، وقت بيشتري براي استفاده از تلويزيون و ماهواره دارند. همچنين به واسطه ويژگيهاي روانشناختيشان، علاقه بيشتري به داستان، موضوعات عاشقانه، و سريالهاي جذاب و پررنگ و لعاب دارند؛ اين مؤلفهها امروز در سريالهاي شبكههاي ماهوارهاي عامدانه و عالمانه، موضوعيت دارند. برنامهريزان و سياستگذاران اين شبكهها و نيز سازندگان برنامهها و سريالهاي ماهوارهاي به ظرفيت نهفته و قابل اعتناي زنان پي برده و بهترين ورودي و مناسبترين راه براي تغيير سبك زندگي ايراني را، زنان و دختران يك خانواده دانستهاند.
دو ـ سوء استفاده از موضوع زنان و تبديل آن به موضوع و چالشي سياسي در ايران
برخي از اقدامات دشمن در اين حوزه عبارتاند از:
ـ سياهنمايي عليه وضعيت زنان در داخل ايران با بزرگنمايي نقاط ضعف موجود و تبديل نقاط قوت به ضعف؛
ـ القاء ناكارآمدي حكومت و نظام اسلامي در حوزه زنان؛
ـ تقويت جنبش اپوزيسيون زنان داخل با اعطاي جوايز بينالمللي به زنان معارض با نظام و اعطاي جوايز متعدد مانند صلح نوبل به زنان ايراني ضد انقلاب و حمايت و چهرهسازي از آنان به عنوان نماينده جامعه زنان ايران؛
ـ اعطاي مقام مشورتي سازمان بينالملل به NGOهاي معارض نظام در حوزه زنان؛
ـ تلاش براي به صحنه آوردن زنان از راه طرحهايي مثل كمپين يك ميليون امضا؛
ـ مديريت مطالبات جنسيتي و ضدارزشي؛
ـ مهندسي مطالبات جامعه زنان بر اساس مباني غربي و ضدارزشي؛
ـ ايجاد نافرماني مدني در زنان و به خيابان كشاندن زنان مطالبهگر و ناراضي؛
ـ معرفي اسلام به عنوان عامل ظلم عليه زنان؛
ـ آمارسازي خشونت عليه زنان در ايران؛
ـ سوژهسازي از ميان زنان و پروندهسازي عليه ايران از جنبه حقوق بشر در قصاص زنان مجرم و قاتل و... (حاجحسيني،1391: 179 ـ180)
.💥جنگ نرم ودشمن شناسی
به کانال خودتان بپیوندید
👇
https://eitaa.com/joinchat/1676804212C6788504d95