eitaa logo
💫گلچیــــ🌸ــــن شده ها💫
1.3هزار دنبال‌کننده
17.5هزار عکس
11.5هزار ویدیو
321 فایل
✨﷽✨ حسین جان❤️ سرخی شهادت تو ناپیدا بود عشق تو امام کربلا زیبا بود تنها سبب زندگی دین قطعاً پیغام نماز ظهر عاشورا بود
مشاهده در ایتا
دانلود
🔥حقیقت بدحجابی🔥 🔴داستان‌عجیب شیخ رجبعلی‌خیاط و زنی آتشین🔥 🔹نکوگویان (فرزند شیخ رجبعلی خیاط): پدرم با چشم برزخی چیزهایی می‌دید که دیگران نمی‌دیدند. یکی از دوستان پدرم می‌گفت: یک روز با جناب شیخ به جایی می‌رفتیم، یکدفعه من دیدم جناب شیخ با تعجب و حیرت به زنی که موی بلند و لباس شیکی داشت نگاه می‌کند! از ذهنم گذشت که جناب شیخ به ما می‌گوید چشمتان را از نامحرم برگردانید و حالا خودش اینطور نگاه می‌کند! فهمید! گفت: تو هم می‌خواهی ببینی که من چه می‌بینم! ببین! من نگاه کردم دیدم همین طور از بدن آن زن، مثل سرب گداخته، آتش و سرب مذاب به زمین می‌ریزد! و آتش او به کسانیکه چشم‌هایشان به دنبال اوست سرایت می‌کند! 🔸جناب شیخ گفت: این زن راه می‌رود ... و مردم را همین طور با خودش به آتش جهنم می‌برد! 👇👇👇👇👇👇👇👇 شیخ عارف، زاهد و مرد خدا / راهی بازار شد آن با صفا همرهش شد یک مریدی با سرور / می‌نمود افعال نیکان را مرور ناگهان دیدش که شیخ با مرام / محو دیدار بتی شد بی کلام یک زن بد پوشش و انگشت‌نما / با تجرّی رفته است جنگ خدا با تعجب کار شیخش را بدید / بدگمانی در سر او شد پدید محو نامحرم شده مرد خدا ؟! / این سوال آمد به ذهنش که چرا ؟! شیخ شد آگاه از افکار او / خنده کرد بر فکر و بر پندار او گفت ای یار از نگاه من ببین / بدگمانی را ز ذهن خود بچین با کراهت گوش کرد حرف مراد / لحظه‌ای چشمش به سوی او فتاد دید آن زن را میان یک عذاب / شعله‌ها و آتش و جسمی مذاب شعله‌ها سر می‌کشد تا آسمان / کوهی از آتش شده گویا روان چشم نامحرم که می‌اُفتد به آن / متصل می‌گردد این آتش بدان می‌زند آتش به جسم خشک و تر / هرکه از شهوت کند او را نظر ناله‌ای زد آن مرید بد گمان / گفت چشم برزخی را وا ستان مرد حق را چشم و دیدی دیگر است / کشف اسرار از عفافش در سر است شعر از: عبدالله ابراهیمی مصرع آخر اشاره دارد به اینکه شیخ رجبعلی خیاط، کرامت کشف و شهود را از عفاف‌گرایی به دست آورد «اللّهمَّ‌عَجِّلْ‌لِوَلِیِّڪَ‌الفَرَج» @gholch🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
موضوع: ؟ به نظرتان این مقدار شناخت کافی است؟ السلام علیک یا بقیه الله فی ارضه
بسم الله الرحمن الرحیم در حديث داريم که :«من مات و لم يعرف امام زمانه ، مات ميته جاهليه » مراد از معرفت امام در اين حديث چيست
آيا معرفت امام شناسنامه اي ؛ اين که حضرت پدرشان که بوده و مادرشان که بوده ، در کجا متولد شده اند و ...کافي است ،يا حد بالاتري از معرفت مورد نظر است ؟
معرفت مراتبي دارد .کمترين حد معرفت همان معرفت شناسنامه اي است و مرحله ي بالاتر معرفت نوراني است ،
چنان که حضرت امير (ع) فرمودند :«معرفتي بالنورانيه ، معرفه فالله » . هر چه معرفت ما نسبت به حضرت مهدي (عج) عميق تر و ريشه دارتر باشد ، به همان نسبت در توحيد هم عميق تر خواهيم بود
يک نسبت مستقيم بين «معرفت الله » و «معرفت الامام » وجود دارد و حديث من مات و لم يعرف امام زمانه ، مات ميته جاهليه ناظر است بر همه مراحل معرفت .آن مرحله اي که اگر انسان شناخت نداشته باشد ،به مرگ جاهليت مرده است ، مرحله اي است که در آن انسان حتي فاقد معرفت شناسنامه اي است . اگر کسي کمترين مرحله معرفت را داشته باشد ، به مرگ جاهليت نمي ميرد ، اما به کمال نمي رسد 
معرفت نوراني چيست ؟ پيغمبر اسلام (ص) فرمودند : اول ما خلق اللهف نوري ؛ خداوند متعال اولين چيزي که آفريد نور من بود . يا در حديث ديگر آمده است : خداوند اشياء را به وسيله ي مشيت آفريد و مشيت را بي واسطه و ما همان مشيت هستيم .آشنايي با اين مسائل ، معرفت نوراني است .
راه هاي شناخت پيدا کردن کدام است ؟ راه هاي شناخت به قول جناب خواجه حافظ :دکان عاشقي را بسيار مايه بايد .کتاب هايي را که درباره ي حضرت مهدي (عج) نوشته شده به فارسي و عربي ، روايي ، فلسفي ، کلامي همه جورش را بايد مطالعه کرد تا معرفت انسان نسبت به حضرت مهدي (عج) بيشتر شود.
ولي بالاتر از اين تقواست :که خود تقوا و عبادت و بندگي يکي از راه هاي معرفت است . در خود قرآن کريم خداي تعالي مي فرمايد : و اعبد ربک حتي ياتيک اليقين ؛ عبادت کن تا به يقين برسي . پس معلوم مي شود عبادت راه رسيدن انسان به يقين است ؛ چه يقين در توحيد ، چه يقين در ولايت . اين راه دوم شناخت پيدا کردن است .
عبادتي که منجر به معرفت الله مي شود آداب مشخصي دارد و در روايات آنها را مي توان ديد . آيا عباداتي که کمک به معرفت حضرت مي کند ، همان هاست يا مصاديقي ديگر هم براي آنها ذکر شده ؟