8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
👆این ویدئوی کوتاه را ببینیم و از خود بپرسیم که جایگاه فرهنگ بومی در متن زندگی ما چیست؟ تزیینی و حاشیهای یا جدی و در متن زندگی واقعی؟ چرا برخی از ما دیوان حافظ را فقط برای شب یلدا و قرآن را فقط برای شبهای قدر میخواهیم؟!
♦️عزیزی (از فلاسفه و شاگردان مشهور مکتب هایدگر) چند وقت قبل سفری به قم داشت و بعد از مشاهده حجم انبوه فست فود و پیتزا فروشیهای این شهر گفته بود که باورش برایم سخت است که در شهری که مهد فلسفه صدرایی است این حجم از پیتزافروشی وجود داشته باشد. غرب اگر در تمدن سازی موفق شد، به دلیل امتداد فلسفهاش در اجزای مختلف سبک زندگی بود. امتداد فلسفه در کنشهای عملی است که تمدنساز است وگرنه آن تمدن، صورت عینی نمییابد و صرفا در حوزه نظر باقی میماند و مناسک و نشانههایش نهایتا نقشی تزیینی و حاشیهای مییابد.
مدت زمان: ۱ دقیقه و ۴۰ ثانیه
هدایت شده از مصاف آخر🇮🇷 🇵🇸
🔴 فقط باید نترسید!
⏪خاطره جالب استاد #رحیم_پور از سردار سلیمانی :
در آخرین نماز جمعه تهران و فیضیه قم که سخنرانیام با واکنش عدهای مواجه شد، بعد که ایشان را دیدم با لبخند من را بغل کرد و صحبتهایم را تأیید و تشویق کرد و گفت این صحبتی که در فیضیه و نماز جمعه کردی، انقلاب با این حرفها میماند، ولو آخرین صحبتت باشد. اینجوری انقلاب و نهضت میماند. تعبیر ایشان این بود که مثل پروانه خودتان را به شمع بزنید تا روشن بشود.
▪️خیلی حمایت کرد و گفت من عقیده دارم ادبیات انقلابی و صراحت و صداقت انقلابی توأم با عقلانیت باید حفظ شود و نباید دچار خوف و رجاهای مادی و حیوانی بشویم.
▪️نکته دیگری نیز ایشان به من گفت. آمریکا، انگلیس و فرانسه بهشدت پوشالیاند. ایشان در بحث فرهنگی و گفتوگوی فرهنگی با نخبگان و روشنفکران و افکار عمومی در منطقه میگفت ما باید با ملتها حرف بزنیم.
▪️من نکات ایشان را به بعضی مسئولان و غربزدهها و روشنفکرنماها یادآوری کردم و گفتم شهید قاسم سلیمانی میگفت افسران و سربازان آمریکایی ترسو هستند و مطلقاً ارتش آمریکا، ارتش جنگ نیست و ابداً نمیتوانند بجنگند. اینها فقط یک تصویر هالیوودی از خودشان ساختند. ایشان میگفت رسماً افسران و سربازهایشان پوشک میبندند. ایشان میگفت ما در داخل پایگاههای آمریکا نیروهای نفوذی داریم و وقتی مثلاً ۵۰کیلومتر آن طرفتر درگیری میشود، اینها در پادگانهایشان از صدای گلولهای که نزدیکشان میآید خیلی میترسند.
▪️شهید سلیمانی میگفت من فیلمهای متعددی از داخل پایگاههای آمریکایی، اسرائیلی و انگلیسی دارم که اینها چقدر ترسویند و از مرگ و درگیری و مجروحشدن میترسند. اینها فقط با ترساندن مسئوولان، تأثیرگذاری روی فکر روشنفکرنماها، تبلیغات هالیوودی، بمب اتم، کار روی ذهن مخاطب و رسانه و خریدن آدمهای فاسد در حکومتها و ملتها کارشان را جلو میبرند.
▪️شهید سلیمانی میگفت فیلمهایی از درگیری هست که افسران آمریکایی فرار میکنند و در اتاق مثل بچههای کوچک دورهم نشستهاند و از ترس بعضیهایشان گریه میکنند یا مافوقشان دستور میدهد فلان کار را بکنید و نمیروند. ایشان میگفت اینها بهشدت پوشالی و ضعیفاند. میگفت اگر عدهای محکم و مؤمن جلوی اینها بایستند و صبار و شکور باشند، بهسرعت شکست میخورند و عقبنشینی میکنند.
منبع: گفتگو با استاد رحیم پور در مورد مکتبی که سلیمانی را ساخت
www.rahimpour.ir
🇮🇷 @masafe_akhar 🇵🇸
5.96M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴دنیا دارد بیدار میشود! بیدارتر از ما، بیدارتر از حکام عرب
سیل عظیم جمعیت در کپنهاگن ،پایتخت دانمارک
بی سابقه است
روزی امام راحل رژیم صهیونیستی را غده سرطانی دانست حالا بعد از چند دهه دنیا متوجه غده سرطانی شدن این رژیم شده
اماچگونه باید برای متاثرین از شبکه های اجتماعی تبیین کنیم و اثبات کنیم که تو تنها کشور حامی فلسطین نیستی و دنیا از آن رژیم متنفر است!
6.89M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هر موقع دلگیر بودید و غم دنیا به دلتون سنگینی کرد، این صوت ملکوتی رو گوش کنید...
عجیب آرامش بخش است...✨
#الّلهُـمَّعَجِّــلْلِوَلِیِّکَـــالْفَـــرَج
7.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 شهیده مریم سلطانی نژاد از شهدای حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان از جوار مزار مطهر شهید حاج قاسم سلیمانی برای شما حرف می زند.
#شهیده_مریم_سلطانی_نژاد
#کرمان_تسلیت
36.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ببینید عالیه
باهمکاری سازمان تبلیغات اسلامی کهکیلویه وبویراحمد
حاج قاسم خیلی دوستت دارم 💚
┄┅┅┅┅❀❀┅┅┅┅┄
💥 تاریخچه شخصیت های یمنی
✔️ همسر حضرت سلیمان علیه سلام ملکه سبأ بلقیس اهل یمن بودن که به یکتاپرستی درآمدند
✔️ یمنیها اولین قومی بودند که دعوت حضرت ابراهیم علیه سلام را برای حج خانه خدا اجابت کردند.
✔️ زمانی که اسلام در زمان پیامبر (صلیاللهعلیهوآله) در حال تبلیغ شدن بود یمنی ها توسط امیرالمؤمنین علیه السلام اسلام را پذیرفتند
✔️ مالک اشتر نخعی از فرماندهان و یاران خاص امیرالمؤمنین علیه سلام اهل یمن بود.
✔️ ابراهیم بن مالک اشتر نخعی که از رجال مشهور شیعه بود و در قضیه قیام مختار با مختار بیعت کرد اهل یمن بود.
✔️ عمار بن یاسر از جمله صحابه برجسته یمنی مؤثر در استقرار و تثبیت خلافت امام علی(علیه سلام) بود.
✔️ ریشه و اصل انصار که مرکّب از دو قبیله اوس و خزرج بودند و در پیروزی پیامبر اکرم(صلیاللهعلیهوآله) بر مشرکین و کفار جزیرة العرب و استقرار اسلام، نقشی بی بدیل داشتند، به قبیله ازد که یمنی است بر می گردد.
✔️ دفاع یمنیها از اهل بیت علیهم السلام بعد از اتفاقات سقیفه
✔️ برخی از مورخان از مجموع 72 تن شهید کربلا 34 تن آنان را یمنی دانسته اند. من جمله نافع بن هلال ، بریر بن خضیر ، عابس بن ابی شبیب شاکری و...
✔️ اویس قرنی یمنی به خاطر ایمان قوی و فوق العاده اش و به خاطر پذیرش ولایت امیرالمؤمنین و شهادت در رکاب آن حضرت یکی از نورانی ترین چهره های عالم اسلام و تشیع به شمار می رود.
✔️ حجر بن عدی از دیگر چهره های درخشان یمنی در تاریخ اسلام و تشیع است. حجر مشهور به زهد و عبادت و شجاعت و بصیرت و فصاحت بود و از یاران و فرماندهان برجسته امیرالمؤمنین علیه السلام بود که در تمامی نبردهای حضرت حضور داشت.
✔️ عمرو بن حَمق خزاعی نیز از جمله نام آوران یمنی در اسلام و تشیع است. عمرو از آن دسته از اصحاب رسول خدا صلی الله علیه و آله بود که آن حضرت گواهی بر بهشتی بودنشان داده بود.
✔️ هانى بن عروه از قبيله مذحج یمن، از شخصيتها و بزرگان كوفه بود. او از صحابه پيامبر صلی الله علیه و اله که حيات پيامبر را درك كرده، و از دوستان مخصوص اميرالمؤمنین علیه السلام بود.
✔️ کمیل بن زیاد نخعی نیز دیگر چهره درخشان یمنی ثبت شده در تاریخ اسلام و تشیع است. او پیامبر صلی الله علیه و آله را درک کرده و پس از رحلت آن حضرت در زمره یاران خاص امیرالمؤمنینعلیهالسلام قرار گرفت و پس از امیرالمؤمنین نیز جزء یاران امام حسن مجتبی علیه السلام بود.
✔️ مقداد بن اسود کندی نیز در متون تاریخی در زمره اهالی قبیله کنده حضر موت یمن بر شمرده شده است.
✔️ در جریان واقعهٔ جمل، نیروهای یمنی سپاه امیرمؤمنان (علیهالسلام) بسیار فعالانه در جنگ شرکت داشتند. در نبرد صفین نیز برخی از چهرههای یمنی حضور داشتند که از جملهٔ آنان، مالک اشتر، عُدَی طایی، زُحَرْ بن قیس و هانی بن عُروه بودند. از دیگر قبایل یمنی که در ماجرای صفین حضور داشتند، بَنو أحمس از تیرۀ بُجیله بن اَنمار بن نزار بودند که به گفتۀ مؤلف «پیکار صفین»، هفتصد نفر از این طایفه در این نبرد حاضر بودند.
✔️ از عناصر اصلی تشکیل گروه توابین ، یمنی ها بودند.
✔️ زمانی که بحث خلافت علی بن ابی طالب (علیهالسلام) مطرح شد، به رغم مخالفتهای آن حضرت، قبایل یمنی بیش از دیگران در ترغیب حضرت امیر (علیهالسلام) برای پذیرش مسئلهٔ خلافت نقش داشتند و بنابر نقل، اولین کسی که با امام علی (علیهالسلام) بیعت کرد، مالک اشتر بود.
✅ دین رسمی یمن، اسلام است. اکثر جمعیت این کشور مسلمان هستند. حدود ۴۰٪ مسلمانان شیعیان زیدی مذهب و بقیه شافعی مذهب هستند. تعداد کمی شیعه اسماعیلی مذهب و تعداد بسیار کم شیعه دوازده امامی نیز در یمن ساکن هستند.
#یمن
.
🔴 پیمایش حجاب در تهران
مدیر علمی پیمایش بانوان بیحجاب در مناطق 22گانه شهر تهران گفت: این پیمایش به انگیزههای فردی، انگیزههای سیاسی، زمینههای فرهنگی اجتماعی و زمینههای خانوادگی و همچنین نوع واکنش بانوان بیحجاب به برخوردهای سلبی حاکمیت و زمینههای گفتگو با بانوان بیحجاب، پرداخته است.
وی با بیان اینکه 46.6 درصد پاسخگویان مجرد، 42.8 درصد آنان متاهل، 8.7 درصد طلاق گرفته و 1.9 درصد همسر فوتشده هستند و بیشترین درصد پاسخگویان برابر 39.2 درصد در رده سنی 23 تا 32 سال (دهه 70) قرار دارند، افزود: گروه سنی پاسخدهندگان 33 تا 42 سال (دهه 60) برابر 30.7 درصد، 18 تا 22 سال (دهه 80) برابر 19.9 درصد، 43 تا 52 سال (دهه 50) برابر 9.4 درصد است و گروه سنی 53 تا 62 سال (دهه 40) برابر 0.8 درصد در رتبههای بعدی قرار دارند.
اسداللهی همچنین در خصوص وضعیت تحصیل پاسخگویان گفت: بیشترین درصد پاسخگویان برابر 37.2 درصد دارای مدرک دیپلم هستند و پاسخگویان دارای تحصیلات کارشناسی برابر 32.1 درصد، فوقدیپلم برابر 18.1 درصد، کارشناسی ارشد برابر 9.4 درصد، دکترا برابر 1.8 درصد و زیر دیپلم برابر 1.4 درصد در رتبههای بعدی قرار دارند.
وی با بیان اینکه بیشترین درصد پاسخگویان برابر 34.9 درصد را زنان خانهدار تشکیل میدهند، اظهار داشت: دانشجویان برابر 25.1 درصد، شاغلین آزاد برابر 19.3 درصد، کارمندان برابر 14.3 درصد، بیکارها برابر 4.1 درصد، معلمان برابر 1 درصد، اساتید برابر 0.8 درصد، پشت کنکوریها برابر 0.4 درصد و بازنشستهها برابر 0.1 درصد در رتبههای بعدی قرار دارند.
مدیر مرکز مطالعات فرهنگی تیام درباره توزیع درصد فراوانی پاسخگویان بر حسب زمان تصمیم و اقدام به کشف حجاب گفت: نتایج گویای آن است که 51.6 درصد از بانوان بیحجاب شهر تهران از مهر 1401 تا خرداد 1402 تصمیم به بیحجابی گرفته و اقدام به این امر کردهاند. 6.4 درصد در آذر 1401، 9.4 درصد در دی 1401، 2.9 درصد در بهمن 1401، 3.1 درصد در اسفند 1401، 2.8 درصد در فروردین 1402 و 0.7 درصد در اردیبهشت 1402 اقدام به کشف حجاب کردهاند.
وی با اشاره به توزیع درصد فراوانی پاسخگویان در خصوص پذیرش تذکر مؤدبانه درباره پوشش تصریح کرد: نتایج نشان میدهد که 44.8 درصد بانوان بیان داشتهاند که تذکر مؤدبانه درباره پوشش را میپذیرند، 27.5 درصد بانوان با این دیدگاه مخالف هستند و 27.7 درصد در این موضوع نظری ندارند.
اسداللهی با اشاره به توزیع درصد فراوانی پاسخگویان در خصوص نقش مدیریت غرب در پدیده بیحجابی، با بیان اینکه 62.3 درصد بانوان با این دیدگاه مخالف هستند، اظهار داشت: براساس نتایج به دست آمده 13.3 درصد بانوان بیان داشتهاند که آزادی پوشش در ایران از سوی کشورهای غربی مدیریت میشود و 24.4 درصد در این موضوع نظری ندارند.
همراهی همسر با بیحجابی موضوع دیگر پیمایش انگیزهشناسی 992 نفر از بانوان بیحجاب بود که مدیر علمی این پیمایش در این زمینه توضیح داد: 69.6 درصد بانوان بیحجاب متأهل بیان کردهاند که همسران آنها موافق بیحجابی ایشان هستند، 17.2 درصد نیز اعلام داشتهاند اگرچه همسرشان با بیحجابی آنها مخالف است اما به انتخاب آنها احترام میگذارد و تنها 13.2 درصد همسران بانوان بیحجاب مخالف بیحجابی آنها هستند.
وی درباره همراهی خانواده با بیحجابی بانوان غیرمتأهل شامل مجرد، همسر فوتشده یا طلاق گرفته، ابراز کرد 51.1 درصد بانوان بیحجاب غیرمتأهل بیان کردهاند که خانوادهشان با بیحجابی آنان موافقاند، 32.6 درصد نیز اعلام داشتهاند اگرچه خانواده با بیحجابی آنها مخالف هستند اما به انتخابشان احترام میگذارند و 16.2 درصد نیز بیان داشتهاند که خانواده آنها مخالف و معترض بیحجابی ایشان هستند.
اسداللهی با اشاره به پاسخ شرکتکنندگان در این پیمایش درباره رغبت به مهاجرتشان در صورت امکان، گفت: نتایج این پیمایش گویای آن است که 69.5 درصد بانوان بیحجاب در صورت داشتن توان مالی زندگی کردن در هر کشور دیگر غیر ایران را ترجیح میدهند، 11.5 درصد با این امر مخالفند و زندگی در ایران را ترجیح میدهند و 19.1 درصد نیز در این موضوع نظری ندارند.
اما توزیع درصد فراوانی وضعیت اقتصادی بانوان بیحجاب شهر تهران به گفته مدیر علمی این پیمایش نشان میدهد که بیشترین درصد بانوان بیحجاب شهر تهران برابر 57.6 درصد، وضعیت اقتصادی خود را در حد متوسط میدانند، پس از آن به ترتیب 33.3 درصد وضعیت اقتصادی خود را در حد بالا، 6.9 درصد در حد پایین، 1.9 درصد در حد خیلی بالا و 0.4 درصد در حد خیلی پایین گزارش کردهاند.
مدیر مرکز مطالعات فرهنگی تیام درباره باور یا عدم باور به اینکه حجاب، دستور خدا است، گفت که نتایج نشان میدهد تنها 15.4 درصد بانوان بیحجاب شهر تهران، حجاب را دستوری از جانب خداوند میدانند، 45 درصد بانوان بیحجاب با این دیدگاه مخالف هستند و 39.6 درصد نیز در این موضوع نظری ندارند.
دکتر اسداللهی با بیان اینکه 85.6 درصد بانوان بیحجاب شهر تهران بیان داشتهاند که بدون حجاب جذابتر هستند، 3 درصد با این مقوله مخالفند و 11.4 درصد در این موضوع نظری ندارند، با اشاره به انگیزه بیحجابی این بانوان خاطرنشان کرد: نتایج پیمایش نشان میدهد که 60.8 درصد بانوان بیحجاب شهر تهران، یکی از انگیزههای خود از نپوشیدن روسری را تمایل به تجربه این مدل بیان داشتهاند.
براساس این گزارش در ادامه این نشست و پس از گزارش مدیر علمی پیمایش بانوان بیحجاب در مناطق 22گانه تهران، حاضران در نشست به بحث و بررسی درباره نتایج آن پرداختند و دیدگاههای خود را در راستای تکمیل آن ارائه کردند.
6.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♨️🎞 رهبر معظم انقلاب:
مثل یک شطرنجباز ماهر عمل کنید!
در جنگ نرم هیچ وقت عکسالعملی عمل نکنید.
البتّه پاسخ دشمن را باید داد امّا بهتر از عکسالعملی عمل کردن و واکنشی عمل کردن، عمل کردنِ کُنشی و ابتکاری است...
5.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهید سنی سینهزن امام حسین
روایت پدر شهیدان محمد و مریم تاجیک از شهدای اهل سنت افغانستانی در حادثه تروریستی کرمان: پسرم در تکیههای مراسم سینهزنی همیشه کمک میکرد..... عاشق امام حسین (علیهالسلام) بود
ما در افغانستان اصلا فرق شیعه و سنی رو نمیفهمیدیم. اینجا وقتی از ما پرسیدند شیعهای یا سنی حیران ماندیم چه جواب بدهیم...
روایت حادثه کرمان از خانوادههای شهدا