پخش زنده
فعلا قابلیت پخش زنده در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
مناصبی که مردم را در جهان امروز نقش آفرین میکند دارای جایگاهی رفیع هستند
آیا میتوانیم به جایگاه مناصبی این چنین بیندیشیم ؟
جایگاهی رفیع که همچون شب قدر در جهان امروز امور ما را مقدر میکند و آینده را برای ما رقم میزند؟
و ما چه میدانیم که مجلس چیست؟
.
پیرمردی تنها
در میان غوغاهای نان و آزادی و قلدری های استکباری
در این جایگاه قرار میگیرد
و سرآغاز ورود مردم در جهان میشود
آیا نباید به دیدار او رفت؟
.
#دیدارِ_سرآغاز
.
🎙گفتگو پیرامون جایگاهِ مجلس شورای اسلامی
(ویژه ایام الله دهه فجر)
⏳به زودی ...
.
📲@ghollle_ghaf
قرارِ اندیشه و فرهنگ | قٰآفـ
. مناصبی که مردم را در جهان امروز نقش آفرین میکند دارای جایگاهی رفیع هستند آیا میتوانیم به جایگاه من
🎙مجلس اول
شنبه ۱۴ بهمن | ساعت ۱۹
📍قرارِ اندیشه و فرهنگ
📲@ghollle_ghaf
قرارِ اندیشه و فرهنگ | قٰآفـ
. مناصبی که مردم را در جهان امروز نقش آفرین میکند دارای جایگاهی رفیع هستند آیا میتوانیم به جایگاه من
🎙مجلس دوم
دوشنبه ۱۶بهمن | بعد از مراسم
📍قرارِ اندیشه و فرهنگ
📲@ghollle_ghaf
هدایت شده از اشارت
هو یاحی یاقیوم
لَقَد کُنا اَمواتاً فَاحیانَا الامام الخُمینی
الله اکبر را همیشه نمیتوان گفت چرا که بزرگتری او را همیشه نمیتوان دید
دیدن باور میخواهد و من گمان میکنم فقط یک شب در سال را مومن و تسلیم اویم
در میان همهکسانی که گفتند و گفتند تا پس بزنیم فقط یک نفر این معنی را نشانمان داد
چرا که خود بحقیقت از همه بزرگتر بود و با تماشای او و کارهایش ما باور کردیم که خدا از همه بزرگتر است و هرکاری با او شدنی است
ولی دریغ ...
ای کاش باورش میکردیم و میدیدیم همهی این کارها که به اسم انقلاب میکنیم فقط کوچک دیدن خدا و انقلابش است
@jeeeem
@esharat
هدایت شده از پاتوق کتاب آیه
🔰 ایرانیها چه رؤیایی در سر دارند؟
🔶 میشل فوکو، نظریهپرداز فرانسوی و از چهرههای مطرح و نامآشنا که تأثیر قابل توجهی بر حوزههای مختلف دانشی گذاشته در روزهای منتهی به انقلاب اسلامی دوبار به ایران آمد. یکبار ۲۵ شهریور تا ۲ مهر ۱۳۵۷ و دیگری ۱۸ تا ۲۴ آبان ۱۳۵۷.
🔹 نتیجهی این حضور و درک از نزدیک وقایع منتشر شده از جمله در کتابی با عنوان "ایرانیها چه رؤیایی در سر دارند؟"
🔶 او در بخشی از روایت خویش میگوید:
"وقتی از ایران آمدم، سوالی که همه از من میکردند این بود:《این انقلاب است؟》من جوابی نمیدادم، اما دلم میخواست بگویم: نه! به معنی ظاهری کلمه، انقلاب نیست؛ یعنی نوعی از جا برخاستن و برپا ایستادن نیست، قیام انسانهای دست خالیای است که میخواهند باری را که بر پشت همهی ما، به ویژه بر پشت ایشان، بر پشت کارگران نفت، این کشاورزان مرزهای میان امپراتوریها سنگینی میکند از میان بردارند؛ بار نظم جهانی را. شاید این نخستین قیام بزرگ بر ضد نظامهای جهانی باشد، مدرنترین و دیوانهوارترین صورتِ شورش... همه میدانند این مردم در واقع چیز دیگری بیش از عبور از نظام سلطنتی به جمهوری میخواهند. در حیطهی سیاست، چنین جنبشی را در کجا باید نشاند؟ جنبشی که نمیگذارد انتخابهای سیاسی پراکندهاش کنند، جنبشی که در آن نَفَس مذهبی دمیده شده است که بیش از آنکه از عالم بالا سخن بگوید به دگرگونی این دنیا میاندیشد."
🔹 پ.ن: غرب و نظریات متکثرش در حیطهی تحلیل انقلابها اگرچه از فهم انقلاب اسلامی بسیار عاجز بوده و هست ولی گویا فوکو توانسته بود تا حدی به عظمت کاری که داشت خبر از آغاز تغییر جهان را میداد، نزدیک شود..!
📚منبع: ایرانیها چه رؤیایی در سر دارند؟ میشل فوکو، مترجم: حسین معصومی همدانی، ص آخر.
@ayehbook
قرارِ اندیشه و فرهنگ | قٰآفـ
. مناصبی که مردم را در جهان امروز نقش آفرین میکند دارای جایگاهی رفیع هستند آیا میتوانیم به جایگاه من
🎙مجلس سوم
چهارشنبه ۲۵بهمن | بعد از نمازمغرب و عشاء
📍قرارِ اندیشه و فرهنگ
📲@ghollle_ghaf