May 11
☑️ اتّفاقاً نفوذ از همین جا شروع می شود!
🔹برای نسخه جعلیِ #اسلام_رحمانی به جای اسلام ناب محمدی که چندی است از زبان بعضی با نَدانم کاری یا بِدانم کاری مطرح می شود، می توان سه شاخصه اصلی در حیطه سه نوع ارتباط در نظر گرفت؛
🔹یک؛ اسلام رحمانی در ارتباط با خداوند فقط دم ازعشق می زند و درمعنای "یا مَنْ سَبَقَتْ رَحْمَتُهُ غَضَبَه" تنها بر روی سبقت رحمت الهی بر هیچ مانور می دهد و در این مسابقه خیالی نقش تربیتی غضب را نادیده می گیرد و نسبت به قهر خداوند بی توجّه است و آن جا که پیامبر اسلام "بَشیراً و نَذیراً" خوانده می شود چشم بر "لِتُنْذِرَ" بودنش می بندد و با تعریفی شبه عرفانی این رابطه را تحریف می کند. در صورتی که اولیاء الهی با دو بالِ رجاء و خوف همان طور که دلشان از عشق به خدا می تپد، از خوف قهر او نیز می لرزد.
🔹دو؛ اسلام رحمانی در رابطه با خود، راحت طلب است و طلبِ لذت دارد و عملاً اصلِ جهاد با نفس یا همان جهاد اکبر را پس می زند. چرا که وقتی با یک بال رجاء، طی مسیر کردی و از طرفی قلبت با بالِ خوف وداع کرد، نفْس با امیدهای واهی نسبت به خدایی خیالی، نظام تقوا و پرهیزکاری را در هم می شکند.
🔹سه؛ اسلام رحمانی در رابطه با جامعه، اعتقادی به جهاد، از نوع ظلم ستیزی هم ندارد. به فرموده امام علی (علیه السلام): «أوَّلُ ما تُنْكِرونَ مِن الجِهادِ جِهادُ أنفُسِكُم؛ اولین جهادی را که انکار می کنید جهاد با نفس تان است📚میزان الحکمه ج2ص150» و کسی که جهاد با نفس را انکار کند به طریق اولی جهاد با ظالمان و عهدشکنان را انکار خواهد کرد و نفسش را زیر بار رنج حمایت از مظلوم قرار نخواهد داد.
🔹اسلام رحمانی برای ثابت کردن و آسایش دنیایی خود حاضر است کلاه عرفان بر سر و کشکول صوفیانه بر دوش بگذارد، برای آن که سلاح برندارد تسبیح به دست و به جای فریاد دادخواهی از مستضعف، زبان به ذکر می گیرد. آهسته و مستانه حرف می زند و نگاه می کند و به هر مؤمن و فاسقی لبخند می زند تا در حلقه مریدان عافیت طلبی کند.
🔹«این همان اسلام مرفّهین بی درد، اسلام التقاط، اسلام سرمایه داری و اسلام آمریکایی است📚صحیفه امام خمینی، ج 21، ص 240» که با رنگ و تزیین و طبیعت منافقانه اش قابلیت این را دارد که افراد مختلف از مردم و مسؤولین را در انحراف باورهای دینی شان همراه کند و اتفاقاً #نفوذ از همین جا شروع می شود که می تواند با تغییر ارزش های #اسلام_ناب_محمدی به باورهای اسلام رحمانی، ابرقدرت های مادی جهان را بدون درد سر بر بزرگترین انقلاب قرن پیروز میدان کند!
#روح_الله_متوسل
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
دل، این دلِ تنگ، زیر این چرخ کبود
یک عمر دهان جز به شکایت نگشود
آرامش تسبیح شما بر هم خورد
شرمندهام ای درخت! ای گل! ای رود!
#میلادعرفان_پور
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
☘️دوازده پیام مدیریتی از حضرت أمیرالمؤمنین علی علیه السلام
۱- به جای اِزدیاد کارها به▫️تداوم صحیح آنها بیندیشید. «حکمت ۲۷۰»
۲- برای رسیدن به هدف ها و مقام های بلند،▫️همت بلند داشته باشید. «خطبه ۲۱۱»
۳- از▫️تجارب و اندرزها پند بگیرید و از آنها بهره برداری کنید تا دچار نقص نشوید. «نامه ۳۱، خطبه ۱۷۵
۴- از شدت سختی نهراسید، زیرا هراس، شکننده تر از خودِ کار است و به گشایش امور▫️امیدوار باشید. «حکمت ۱۶۶ و ۲۴۶»
۵- اگر به انجام مسئولیتی گردن نهادید، به آن▫️وفا کنید. «حکمت۳۲۷»
۶- هیچ وقت کارهای▫️اهم را فدای امور مهم نکنید. «حکمت ۲۷۱»
۷- پیش از پذیرش هر کاری، به▫️دانش آن مجهّز شوید. «حکمت ۴۳۹
۸- ▫️خویشتن رااصلاح کنید تا خداوند کارهای شما را اصلاح کند. «نهج البلاغه»
۹- پست ها،▫️امانت و وسیله خدمتگذاری اند، نه منبع بهره برداری. «خطبه ۱۳۱»
۱۰- پست ها میزان▫️آزمایش شمایند، بکوشید تا سربلند بیرون آیید. «خطبه ۳۳»
۱۱- ▫️مشورت پذیر باشید، اگر مشورت نکنید، تباه می شوید. «نامه ۶۹»
۱۲- با زیردستان خود مانند▫️پدری مهربان رفتار کنید. «نامه ۵۲»
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
☑️ ادب آداب دارد
از امام حسين عليه السلام معناى ادب را پرسيدند؛ امام فرمودند: ادب آن است هرگاه از خانه بیرون می آیی به👈هر كس👉که برخورد می کنی او را از خودت برتر ببينى و #بهتر بدانی.
سُئِلَ الإمامُ الْحُسَيْنُ (عليه السلام) عَنِ الاَْدَبِ، فَقالَ: هُوَ اَنْ تَخْرُجَ مِنْ بَيْتِكَ، فَلا تُلْقِىَ اَحَداً إلاّ رَأَيْتَ لَهُ الْفَضْلَ عَلَيْكَ
📚ديوان الامام الحسين عليه السلام، ص 99، موسوعة كلمات الامام الحسين عليه السلام، ص 910
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
⁉️ آیا جریان «فُطرُس ملَک» واقعیت دارد؟
🔹 ملائكةالله دارای درجاتی هستند. يک عدّه حاملان عرش الهیاند. مثل حضرت جبرئيل که بر قلب مطهّر پيغمبر-صلّیالله عليهوآله- نازل میشد كه «نَزَلَ بِهِ الرُّوحُ الْأَمِينُ *عَلَی قَلْبِك».
🔹 بعد از آنها ملائكهی ميانی هستند؛ بعد از آنها ملائكهی درجه سوم هستند؛ بعد از آنها ملائكهی درجه چهارم و پنجم و ششم تا برسد به «ملائكةالأرض». در بيانات نوراني امام سجاد علیهالسلام هست كه فرمود «هر قطره بارانی كه میآيد، فرشتهای آن را همراهی میكند» اين مَلَک ديگر يك فرشتهی حاملِ عرش كه نيست. ملَکی نیست که در آن درجات بالای از قرب الهی باشد.
🔹 در آن زيارت سوم شعبان سيّدالشهداء (سلاماللهعليه) هم عنوان «فرشته» نيامده؛ سخن از «فطرس» است.
🔹 ولی بالأخره اگر هم روايت صحیحالسند و صحیحالدلالتی یافت شود مبنی بر اینكه مَلَكی معصيت كرده، اين مَلك قطعاً جزء ملائكهی بهشت و ملائكهی خازن جهنم نيست كه «لاَ يَعْصُونَ اللَّهَ مَا أَمَرَهُمْ» که امکان ندارد معصیت خدا را مرتکب شوند. جزء ملائكهای نيست كه «عِبَادٌ مُّكْرَمُونَ * لاَ يَسْبِقُونَهُ بِالْقَوْلِ وَهُم بِأَمْرِهِ يَعْمَلُونَ» که إلاولابدّ هرآنچه حقتعالی امر میکند را بدون کموزیاد امتثال میکنند. اینها ملائكة الأرض، ملائكةالهواء، ملائكةالبحر، ملائكةالبرّ هستند که در آن درجۀ از قربالهی نیستند و فرض قصور در اوامر الهی دربارهشان ممکن است؛ و إلیماشاءالله کثیرند: «مَا يَعْلَمُ جُنُودَ رَبِّكَ إِلَّا هُوَ...»
📝 آیتالله جوادی آملی ؛ درس تفسیر به تاریخ ۹۱.۹.۲۱
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
☑️ جلسه جشن را به مجلس عزاداری تبدیل نکنید!
«هر چیزی به جای خودش. به شما می گویند مداح. مداح یعنی چه؟ شاخصه اصلی شما مداحی است، نه روضهخوانی. روضه بخوانید، بنده طرفدار روضهخوانی ام، خودم هم روضهخوانم. [امّا] اینجور نیست که در مجلس مولودیخوانی ائمه (علیهمالسّلام) هم حتماً باید یک روضهای خوانده شود، یک دمی داده شود، یک اشکی گرفته شود؛ هیچ لزومی ندارد. بگذارید عواطفی که مردم نسبت به ائمه (علیهمالسّلام) دارند، در خارج اینجور وانمود نشود که منحصر است در قضیه گریه و سینهزنی و عزاداری؛ نه، عزاداری به جای خود، مدیحه و مولودیخوانی و شادی هم به جای خود؛ این ها را نباید با هم مخلوط کرد.»
#ره_بر 92/2/11
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar
✳ «حضار» کارشون دست زدنه ... این تویی که باید بدونی زندگیت رو وقف اثبات چی میکنی.
#نیلوفر_شادمهری
#خاطرات_سفیر
نشر سوره مهر
صفحه ۱۳۶.
📌قنوت خمار
@ghonootekhomar