eitaa logo
قونشو زنجان
318 دنبال‌کننده
11.7هزار عکس
10.9هزار ویدیو
42 فایل
( نشرخبر ، وقایع ،اطلاع رسانی و بیان مطالب حقوقی) در مباحث ؛ فرهنگی، اجتماعی، سیاسی با شرایط: صحت و سرعت 🔹️نشر خبرهای محلی،استانی، ایران وجهان 🔹️بیان نظرات و تحلیل های متنوع و رویدادهای فرهنگی اجتماعی 🔹️ترویج آموزه های دینی و بیان مطالب حقوقی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻پشت‌صحنۀ طرح وفاق ملّی 🖊مهدی جمشیدی ۱. روشن است که آقای پزشکیان با ذهنیّتِ تهی از خلاقیّت و طرح و تدبیر به میدان انتخابات وارد شد و گفتارهای انتخاباتی‌اش، عامه‌پسند و غیرعالمانه بودند؛ همچنان‌که اکنون نیز ایشان داشتۀ نظری و مفهومی ندارد و سخن نو و مبدعانه برای ایشان، در حد امر ممتنع است. چندی که گذشت، اصحاب اصلاحات به صحنه آمدند و کوشیدند از گوشه‌‌وکنار سخنان ایشان، یک معنا را برجسته سازند و متناسب با آن، مفهوم و اصطلاحی را از علوم انسانی برگیرند و آن را بر جایگاه نظریۀ دولت او بنشانند تا قدری از ابهام و خلاء و سرگردانی بکاهند. این اصطلاح، دولت وفاق ملّی بود. در واقع، این اصطلاح در متن مواجهات و کنشگری‌ها متوّلد شد و پیشینی و طراحی‌شده نبود و این خود نشان می‌دهد که تدبیر و تقدیر، به تصادف و اتّفاق وانهاده شده است. ۲. این نظر در نسبت با مفهومی شکل گرفته که پیش از این صورت‌بندی شده بود: یکسان‌سازی و خالص‌سازی و حاکمیّت یکدست. ادعای نیروهای سکولار این بود که نظام به سوی حذف و طرد و انکار رفته و دیگری‌های را از صحنۀ بازیِ سیاسی رانده و روند انتخابات نیز از رقابت، فاصله گرفته است. آنها با تکرار پُربسامد این تفسیر، توانستند ذهنیّت‌ها را وادار به تسلیم در برابر خویش کنند و حس انفعال به وجود بیاورند. واقعیّت سیاسی، این بود که نیروهای اعتدال و اصلاحات در متن بازیِ سیاسیِ مبتنی بر رقابت جدّی و انتخاب مردم، از قدرت سیاسی دور افتادند و نظر مردم به سوی جریان مقابل آنها معطوف شد، اما این تغییر وزن اجتماعی و چرخش مردم، به پای حاکمیّت نوشته شد و از آن به عنوان خالص‌سازی یاد شد. این یعنی شکست اجتماعی‌شان را به صورتی معنا کردند که در این میان، حاکمیّت دچار شرمندگی و انفعال شود؛ چنان‌که گویا حقی از آنها تضییع شده است. ۳. پشت مفهوم وفاق ملّی، این پیش‌فرض نهفته است که جامعۀ ایران، گرفتار پراکندگی و تضاد درونی شده و میان حاکمیّت و مردم نیز، فاصله و گسست رخ داده و این وضع به بحران رسیده و اینک باید برای علاج آن، دولت وفاق ملّی بنا کرد؛ به این معنی که باید همه را وارد بازی کرد و مطرودان و محذوفان را صاحب نقش نمود. براین‌اساس، چند شکاف اجتماعی در نظر گرفته شد: شکاف قومیّتی، شکاف سیاسی، شکاف مذهبی و شکاف جنسیّتی. در این طرح، این‌گونه تصویرسازی شد که این شکاف‌ها در جامعۀ ایران، بسیار فعّال و خطرناک شده‌اند و نظام در حال سقوط اجتماعی است و اگر زودتر دستی نجنباند، آشوب و عصیان دیگری از راه خواهد رسید. این در حالی بود که شکاف‌های یادشده، غیرفعّال بودند و جامعه، چنین حسی نداشت که این شکاف‌ها، آزاردهنده هستند، اما بازی روایت‌پردازیِ وارونه، کار خویش را کرد و ذهنیّت جامعه، دستخوش تغییر شد. به بیان دیگر، روایت توانست حس محرومیّت را در جامعه ایجاد کند و جامعه، حس واقعی و روزمرّۀ خویش را کنار بگذارد و تسلیم روایت‌های روشنفکرمآبانه و سکولار شود. نیروهای پیشرانِ داستانِ روایت، قادرند چنین تأثیری بر جامعه بگذارند و به این واسطه، بسیج اجتماعی ایجاد کنند. جامعه نیز طوطی‌وار و رعیّت‌مآب، تمکین می‌کند و تفکّر مستقل را به کناری می‌اندازد. سیاست، این‌چنین برده و بندۀ روایت شده و جامعه نیز در این حد، مغلوب و مسحور خواصی شده است که فن روایت را می‌دانند و دست تصرّف به سوی واقعیّت دراز می‌کنند. ۴. اتّفاقی که اکنون در عمل رخ داده است، به‌صحنه‌آوردن نیروهایی است که منتقد حاکمیّت بوده‌اند و مخالفت خویش را نیز از جمله در ماجرای اغتشاشات اخیر، نشان داده‌اند. وفاق ملّی، این‌گونه ترجمه شده است که باید دیگریِ حاکمیّت، میدان‌دار و مدّعی شود و به عرصۀ سیاستِ رسمی، پا بگذارد. در واقع، آنچه که رخ داده است، نه وفاق است و نه ملّی. وفاق نیست، چون نیروهای سیاسیِ زاویه‌دار، از جنس گفتمان انقلاب نیستند که وفاق با آنها معنا داشته باشد، بلکه اینان نیروهایی هستند متمایل به لیبرالیسمِ مذهبی که می‌خواهند در برابر نظریۀ نظام انقلابی بایستند و نظام را از انقلاب، تهی سازند. وفاق با اینان، به‌حتم عمل‌گرایانه و بی‌سرانجام است و نه فکری و هویّتی. مسأله، سفرۀ قدرت سیاسی است که باید اینان نیز بر سر آن بنشینند و از آن لقمه‌های چرب‌وشیرین برگیرند. همچنین این وفاق، ملّی نیز نیست؛ چون از واقعیّت‌های جامعه حکایت نمی‌کند و فقط منافع پاره‌ای از نیروهای سیاسیِ دگراندیش و مسأله‌دار را دربرمی‌گیرد. پس غرض، بازیابی یک لایۀ سیاسی در قدرت رسمی است؛ لایه‌ای که دیروز برای تحریک جامعه در برابر نظام، فتنه‌انگیزی کرد و امروز که طمع مقام و منزلت دارد، از وفاق سخن می‌گوید. 👇 🇮🇷🇵🇸📡https://eitaa.com/ghonsho ┈┄┅═✾🍃🌺🍃✾═┅┄┈
👈داماد یا دامادتر!! 📍اوایل شهرداری دکتر زاکانی خبری درباره حکم مشاوره گرفتن داماد ایشان منتشر شد که همگی بدرستی اعتراض کردند. اما الان چرا جنجال رسانه ای بر سر حکم گرفتن داماد دکتر پزشکیان برپا نشد؟ آنان که قدرت دعواسازی در رسانه و جنجال پروری دارند کجایند؟! بر سرکار، نزدیک یا در درون قدرت! 👇 🇮🇷🇵🇸📡https://eitaa.com/ghonsho ┈┄┅═✾🍃🌺🍃✾═┅┄┈
🔴سید شهاب‌الدین طباطبایی، از متهمین فتنه۸۸ که به ۵ سال زندان محکوم شده بود، عضو شورای اطلاع‌رسانی دولت شد. 🔹نکته:شما اگه بخوای آبدارچی یه زیرمجموعه درجه چندم دولت هم بشی ازت گواهی عدم سوء‌پیشینه می‌خوان 👇 🇮🇷🇵🇸📡https://eitaa.com/ghonsho ┈┄┅═✾🍃🌺🍃✾═┅┄┈
⭕️ مهم مهم مهم 🔻درخواست خبرنگاران نزدیک به مقاومت از مخاطبان شبکه‌های اجتماعی که با توجه به تجربه‌های قبلی، متوجه ما ایرانی‌ها هم خواهد بود ❌نام‌ها را به اشتراک نگذارید ❌ در مورد مکان‌های وقوع حادثه صحبت نکنید ❌فعلاً هیچ با مجاهدانی که می‌شناسید تماس نگیرید دشمن در این ساعات درحال رصد جدی است 👇 🇮🇷🇵🇸📡https://eitaa.com/ghonsho ┈┄┅═✾🍃🌺🍃✾═┅┄┈
⭕️ بیمارستان آمریکایی بیروت لبنان، در 29 آگوست به کارمندان ایمیل زده بودند که به زودی پیجر های قدیمی جمع خواهند شد .... 👇 🇮🇷🇵🇸📡https://eitaa.com/ghonsho ┈┄┅═✾🍃🌺🍃✾═┅┄┈
6.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⭕️ غرب فقط از یک چیز می‌ترسد و آن بیداری شرق اسلامی است 🔹بیداری شرق اسلامی از چه راهی ممکن است؟ 👇 🇮🇷🇵🇸📡https://eitaa.com/ghonsho ┈┄┅═✾🍃🌺🍃✾═┅┄┈
گفتم: چرا ديگر خروس‌تان نميخواند؟! گفت: همسايه‌ها شاكی بودند كه صبح‌ها ما را از خواب خوش بيدار می‌كند، ما هم سرش را بُريديم. آنجا بود كه فهميدم هر كس مردم را بيدار كند سرش را خواهند بُريد. در دنیایی كه همه از مرغ تعريف می‌كنند نامی ازخروس نيست، زيرا همه به‌فكر سير شدن هستند، نه بفكر بيدار شدن...! ✦‎‌┈┈┈•••༶༓✤༓༶•••┈┈✦ 👇 🇮🇷🇵🇸📡https://eitaa.com/ghonsho ┈┄┅═✾🍃🌺🍃✾═┅┄┈
📷تمجید دوباره رهبر انقلاب از شهبازی و برنامه پاورقی 🔹شنیده شده رهبر معظم انقلاب برای دومین بار در یک سال اخیر ضمن تمجید از محمدرضا شهبازی و برنامه پاورقی شبکه دو، دستور تفقد از این مجری و برنامه را داده‌اند. 👇 🇮🇷🇵🇸📡https://eitaa.com/ghonsho ┈┄┅═✾🍃🌺🍃✾═┅┄┈
موافقت رهبر انقلاب با عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان 🔹در آستانه‌ی سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت محمد مصطفی(ص) و حضرت امام صادق(ع)، رهبر انقلاب اسلامی با درخواست رئیس قوه قضائیه برای عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات حدود سه هزار نفر از محکومان محاکم موافقت کردند. 🔹حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای در نامه‌ای به رهبر انقلاب اسلامی با اشاره به فرارسیدن میلاد باسعادت پیامبر اسلام(ص) و امام صادق(ع) خواستار عفو یا تخفیف و تبدیل مجازات «دو هزار و هشتصد و هشتاد و هفت» نفر از محکومان محاکم عمومی و انقلاب، سازمان قضایی نیروهای مسلح و سازمان تعزیرات حکومتی شده بود. 👇 🇮🇷🇵🇸📡https://eitaa.com/ghonsho ┈┄┅═✾🍃🌺🍃✾═┅┄┈
〽️آموزش و پرورش در اینستاگرام متاسفانه تیم اطلاع رسانی وزیر آموزش و پرورش دولت پزشکیان، اینستاگرام را برای اطلاع رسانی وزیر انتخاب کرده است. کاش آقای دکتر کاظمی در راستای احترام به محصولات دانش بنیان فارغ‌التحصیلان همین مدارس و دانشگاه ها، از یا همان خود آموزش و پرورش استفاده می کرد... اینهمه حساسیت سران اروپایی و آمریکایی را می بینیم؛ اینهمه خسارت از فضای رهای مجازی می بینیم باز مسئولان مملکتی اینطور بی توجه به مصالح ملی عمل می کنند... به کجا شکایت بریم؟؟ تیم مشاوران جدید وزیر آموزش و پرورش که دنبال حذف ظریف جریان انقلابی از بدنه نظام تعلیم و تربیت هستند دلشان برای دانش‌آموزان نمی سوزد که آن ها به اینستاگرام تشویق می کنند؟ 👇 🇮🇷🇵🇸📡https://eitaa.com/ghonsho ┈┄┅═✾🍃🌺🍃✾═┅┄┈
〽️بازخوانی تاریخ یک عبرت بزرگ است به عنوان مثال بنی‌صدر تلاش می‌کرد در قعده‌های دینی بنشیند و با انتقاد از حزب‌اللهی‌ها خود را یک اندیشمند مذهبی نشان دهد اما با یک مسئولیت عمیق‌ترین نفاق بنی‌صدر آشکار گردید. منبع : کافه تاریخ 👇 🇮🇷🇵🇸📡https://eitaa.com/ghonsho ┈┄┅═✾🍃🌺🍃✾═┅┄┈