eitaa logo
قرآن تصویری
152 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
2.6هزار ویدیو
45 فایل
مدیر: @AZIZI_104 ✨کلیپ های قرآن به ترتیب از جزء ۳٠به اول؛ همراه با پیام های قرآنی از تفسیر نور استاد قرائتی ✨ کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan ترجمه نهج البلاغه: @nahj_olbalagheh
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عشق و عرفان (قسمت نود و هشتم ) راههای عملی کسب عشق و معرفت الهی عامل سیزدهم :سکوت ادامه... 3. سکوت بر اسرار وقتی سالک با سکوت در مراحل قبلی توانست از نیروهای ناخودآگاه خود به ‌خوبی بهره گیرد، به مرتبه‌ای قدم می‌گذارد که برخی اسرار بر او مکشوف می‌شود. سالکِ طریق وقتی بدین مقام می‌رسد و برخی تعالیم را به او می‌آموزند، نباید آنها را با نااهلان در میان گذارد؛ چراکه برخی از این رازها و معارف نفسانی از حد فهم نامحرمان فراتر است و چه‌بسا موجب گمراهی آنان شود، یا اینکه ممکن است آنها این معارف را فراگیرند موجب گمراهی و فریب دیگران گردند. ازاین‌روست که مولوی می‌فرماید: چونکه در یاران رسی خامش‌نشین   اندر آن حلقه مکن خود را نگین رخت‌ها را سوی خاموشی کشان   چون نشان جویی مکن خود را نشان «سکون» یکی از نشانه‌های سالکی است که به مرتبه پذیرش اسرار رسیده؛ نشانه‌ای که خود بر دو نوع است: سکون قبل از حرکت و سکون پس از حرکت.بر اساس آیات و روایات، سکون قبل از حرکت کاملاً مذموم است. عامل به این سکون، اهل تلاش و حرکت نبوده، در گوشه‌ای آرمیده و ساکن است. اما سکون بعد از حرکت که بسیار ممدوح است، عامل به آن کسی است که به مقصد رسیده یا به یکی از حلقه‌های وصال نایل شده و در آنجا آرام گرفته تا برای حرکت بعدی آماده شود. سالک وقتی به مرحله‌ای می‌رسد که آمادگی پذیرش اسرار را در خود می‌یابد، همان‌گونه که مولانا می‌گوید، باید آرامش و طمأنینه داشته باشد. اگر او وارد مجلسی از یاران و واصلان شد، باید خموشی پیشه کند و آنچه فراگرفته، زود به زبان نیاورد، بلکه فراخ سینه او باید مخزن اسرار باشد. حال می‌توان پرسید علت سکوت در این مرحله چیست؟ ز اندرونم صد خموش خوش نفس   دست بر لب می‌زند یعنی که بس بنابراین اگر سالکی بخواهد بداند که به این مرحله رسیده است، باید به درون خود بنگرد و ببیند که آیا در درون خویش، این خموشِ خوش‌سخن به او ندا می‌دهد که بس یا خیر. اگر درون خود را برای این مرحله آماده دید، آنگاه مولانا به سالکِ رهرو، این درس را می‌دهد که: مثلاً خاموشی دریاست و نطق و تکلم چون جوی است؛ دریا تو را می‌خواهد، تو جو را مجو. پس، از اشارت‌های دریا سر متاب؛ سخن را ختم کن. خدا براستی داناتر است؛ یعنی عالم‌معنا که از قیل‌ و قال این دنیا پاک و بری است، عالم خاموشی است که در مَثَل، یک دریای بزرگ است. از آن عالم معنا که چون بحر اعظم است، سخن‌گفتن و معارف و اسرار نقل کردن، چون یک نهر کوچک است. تو را بحر عالم معنا می‌جوید و از تو می‌خواهد که صامت و ساکت باشی و با زبان حال سخن بگویی و با صفت خودِ آن بحر متصف شوی. پس باید دنبالِ گفت‌وگویی نباشی که چون نهر است و فریفتة جوی قیل‌وقال نشوی و به آن قناعت نکنی، بلکه به عالم خاموشی که بحر معنوی است، واصل شوی و با صمت و سکوت، الفت و اُنسیت یابی که تکلم فرع است و سکوت اصل. سالکان کوی عشق باید بدانند که این مسیر، دشوار است، اما رفتنی است. ادامه دارد... التماس دعا صادقزاده
بسمه تعالی شأنه شرح زیارت جامعه کبیره فقره شریف وَ مُنْتَهَي الْحِلْمِ قسمت ۳ از مقام احدیت می‌توان به مقام فاطمیت نیز تعبیر کرد. آنجا مقامی است که هیچ بشری نتوانسته به آن راه یابد؛ تمام آحاد بشر و یکایک مخلوقات از وصول به آن مقام منع شده‌اند لذا فرمود: «وَلَا تَقْرَبُوا مَالَ الْيَتِيمِ»، به مقام یتیم نزدیک نشوید. «الْيَتِيمِ»، حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و سلم است که حتی به اشاره هم نمی توان به مقام ایشان نزدیک شد. مقام ایشان فوق مکان و حد و تعین است. او سایه‌ی ذات و ظل الله شده است؛ «أَلَمْ تَرَ إِلَىٰ رَبِّكَ كَيْفَ مَدَّ الظِّلَّ؟!» او ظل الله شده است که اگر چنین نمی‌شد، اصلا بساط عالم گسترده نمی‌شد؛ باید انسان کامل، سایه‌ی خدا باشد تا بتواند خدا را در مراتب پایین‌تر ظهور دهد. پیغمبر صلی الله علیه و آله به مقام سدرة المنتهی رسید، المنتهی جایی است که غایت و نهایت کمال هر شیء است که «لَقَدْ رَأَىٰ مِنْ آيَاتِ رَبِّهِ الْكُبْرَىٰ» (نجم، ۱۸). اگر کسی به آن مقام برسد، آیات کبرای الهی را خواهد دید. اصل آیت کبرای رب کبری که حضرت ختمی مرتبت صلی الله علیه و آله و سلم موفق به مشاهده‌ی آن شد، حضرت مولی الموحدین علی بن ابیطالب علیهما السلام است؛ اگر کسی از همه‌ی حدود گذر کند تازه به شرایطی رسیده است که می‌تواند علی را ببیند! ای حارث همدانی، «مَنْ يَمُتْ يَرَنِي...»؛ هر که از همه‌ی حدود بمیرد و به حد بی‌حدی زنده گردد می‌تواند علی را ببیند! باید بمیریم... باید از همه‌ی حدود گذر کنیم و بین ما و خدای ما هیچ حدی باقی نماند، اینجاست که می‌توان امیرالمؤمنین را دید... چند نفر توانسته‌اند به این مقام موت اطلاقی برسند تا بتوانند امیرالمؤمنین را ببینند؟! این یک قاعده است، سخن مبارک حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام که فرمود «مَنْ يَمُتْ يَرَنِي» برای حضرت صاحب الزمان ارواحنا فداه نیز صدق می‌کند؛ تا انسان به مقام موت کامل و فنای مطلق نرسد نمی‌تواند امام را ببیند. فنای مطلق برای خصّیصین است. در هر عصری واحداً بعد واحد از افراد به فنای مطلق می‌رسند لذا حضرت صاحب الزمان صلوات الله علیه در توقیع شریف فرمودند: «أَلا فَمَنِ ادَّعَی المُشاهَدَةَ قَبْلَ خُرُوجِ السُّفْیانی وَ الصَّیحَةِ فَهُوَ کذّابٌ مُفْتَر...» هر کسی را که ادعای ملاقات با امام زمان ارواحنا فداه را کرد تکذیب کنید. خدا حاج آقای دولابی را رحمت کند، ایشان می‌فرمود ما مأمور به تکذیب هستیم؛ حتی اگر یقین کنیم کسی امام زمان روحی فداه را می‌بیند باز باید او را تکذیب کنیم چرا که آیا می‌توان گفت آن کسی که شخصِ مدعی دیده است همان امام زمان مطلق با همه‌ی شئون ایشان است؟ حتی اگر شخصی امام زمان ارواحنا فداه را ببیند باز هم او را ندیده است بلکه شأنی از شئون ایشان و جلوه‌ای از جلوات حضرت را دیده است! حتی بزرگانی که به محضر جسم مبارک حضرت بقیة الله الاعظم روحی و ارواح العالمین لتراب مقدمه الفدا تشرف حاصل کرده و آن جسم باهر النور حضرت را می‌بینند، آیا امام خود را مقید در جسم نکرده‌اند؟! اگر شخصی بیاید و بگوید مثلا دیروز در محضر حضرت بودم، آیا روا نیست که ما او را تکذیب کنیم؟ بله، او را تکذیب می‌کنیم چرا که او، امام زمان را همانطوری که آقا هست ندیده و تنها شأنی از وجود مبارک ایشان را دیده است. آنچه او در هرگونه تشرفی چه در خواب، چه در بیداری و چه در تمثل دیده، همگی شأنی از شئون حضرت بوده‌ است... ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
1.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
استرالیایی که برای شکایت از صدای بلند نماز عید فطر به مسجد رفته بود، مسلمان شد! 🔸واعظ مسجدی در استرالیا با انتشار ویدیویی از اسلام آوردن یک شهروند استرالیایی، بیان می‌دارد که پس از بحث با این فرد، وی نهایتا مسلمان شده است. ✨ بلندگو های مسجد واسه مراسم عید فطر بیرون مسجد بوده، صبح زود صدا بلند بوده و تا خیابون بالایی رفته، این اقا صدا اذیتش کرده و اومده مسجد که یعنی شکایت صدا رو بکنه، بعد روحانی میگه که من بهش گفتم می خوام کاری کنم که دست خالی از این مسجد نری بیرون، ❤️ تعریف میکنه که خدا بهش لطف کرد و بهش بصیرت داد. 😍بعدم اشهدو واسش میگه و اون آقا هم تکرار می کنه... 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛ ‌‌‌‌.
1.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹دعای شب قدری که امروز اجابت شد! دعای قابل تامل شب قدر آیت الله سلیمانی ..، 💠🍃🌸🐇🍃🌸🍃💠،،
سلام مولای ما ، مهدی جان چه دلنشین است صبح را با نام شما آغاز کردن و با سلام بر شما جان گرفتن و با یاد شما شروع کردن ... 🌺 السلام‌علیک‌یااباصالح المهدی
5.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌌 بارالها ما به درگاه تو شکایت می کنیم از فقدان پیغمبرمان و از غیبت اماممان و بسیاری دشمنانمان و کمی عددمان و فتنه های سخت بر ما🍂
261.3K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌹 🌼یک سلام 💞پراز احسـاس عالی 🌼یک سلام پراز محبت 💞یک سلام پراز 🌼انرژی به دوستان گل 💞امروزتان پراز مهربانی 🌼زندگیتون 💞منور به نور الهی 🌼و دلتون به زیبایی گلها
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎼مصادیق موسیقی حرام🔥 ⁉️موسیقی حرام چیست؟ 🔻آیا ما موسیقی حرام را می شناسیم؟ 💠 قرآن‌تصویری‌اخلاق 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
10.87M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ ↕️ رفتار چه کسانی در تاریکی و سراب گونه است؟ ◀️«وَ الَّذِینَ کَفَرُوا أَعْمالُهُمْ کَسَرابٍ» (کفر سبب حبط و پوچ شدن عمل است) ◀️اعمال کفّار فریبنده است. کَسَرابٍ ...(به انگیزه ها بنگرید،نه به جلوه ها و ظاهر تلاش ها) ◀️ در تعلیم و تربیت، استفاده از مثال و تشبیه مؤثّر است. أَعْمالُهُمْ کَسَرابٍ ... ◀️ قیامت، روزِ بُروز حقایق است. «لَمْ یَجِدْهُ شَیْئاً وَ وَجَدَ اللّهَ عِنْدَهُ» ◀️ انگیزه ی تمام حرکت ها رسیدن به خیر است،لکن تفاوت در واقع بینی و خیال گرایی است. «یَحْسَبُهُ الظَّمْآنُ ماءً» ◀️ کفّار در قیامت، هیچ سرمایه ای ندارند. «لَمْ یَجِدْهُ شَیْئاً» ◀️علاوه بر عقیده، اعمال انسان در سرنوشت او مؤثّر است. لِیَجْزِیَهُمُ اللّهُ أَحْسَنَ ما عَمِلُوا ... أَعْمالُهُمْ کَسَرابٍ ... ◀️در قیامت، رسیدگی به حساب افراد هم کامل و دقیق است و هم سریع. فَوَفّاهُ حِسابَهُ ... سَرِیعُ الْحِسابِ (برخلاف حسابرسی های دنیوی...) الگوهای مثبت و منفی، هر دو را باید معرّفی کرد.(الگوی مثبت؛ رِجالٌ لا تُلْهِیهِمْ ...و الگوی منفی: وَ الَّذِینَ کَفَرُوا ... أَوْ کَظُلُماتٍ ◀️عمل مؤمن، نور و عمل کافر، ظلمات است. أَعْمالُهُمْ ... کَظُلُماتٍ ◀️اعمال خوب کفّار، همچون سراب واعمال بد آنها، همچون ظلمات است. کَسَرابٍ ... أَوْ کَظُلُماتٍ ◀️ علم، انسان را از نور وحی بی نیاز نمی کند. اگر نور الهی نباشد،هیچ نوری انسان را نجات نمی دهد. «فَما لَهُ مِنْ نُورٍ» ۳۹ و ۴۰ منبع تفسیر نور استاد قرائتی منبع کلیپ: مؤسسه پیامبر مهر و رحمت
3.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⤴️ظرف یک دقیقه ثابت کرد همجنس بازها اختلال روانی دارند. «وَلُوطًا إِذْ قَالَ لِقَوْمِهِ إِنَّكُمْ لَتَأْتُونَ الْفَاحِشَةَ مَا سَبَقَكُمْ بِهَا مِنْ أَحَدٍ مِنَ الْعَالَمِينَ» « یاد کن لوط را آنگاه که به قوم خود گفت همانا شما به کار زشتی می پردازید که هیچ یک از جهانیان پیش از شما آن را انجام نداده است !» (عنکبوت- ۲۸) اسرارآفرینش _ ثریا 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا