eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
150 دنبال‌کننده
929 عکس
2.1هزار ویدیو
34 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
6.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ 🔘✨سـ♥️ــلام 🕊✨روزتـــون 🔘✨پر از خیر و برکت 🕊✨امروز  چهارشنبه↶ ✧      10          خرداد         1402  ه.ش ❖      11          ذیقعده       1444  ه.ق ✧      31            می          2023  میلادی ┄┄┄┅┅❅✾❅┅┅┄┄┄ 🔘✨↯ ذڪر روز ؛ 🕊✨《 یا حَیُّ یا قَیّوم 》 .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸برضامن غربتـــ غریبان صلوات 💫بر پادشه ملڪِ خراسان صلوات 🌸یارب به رضاے تو رضا بود، رضا 💫خشنودی جمله اهل ایمان صلوات 🌸 اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وآلِ مُحَمَّدٍ وعَجِّلْ فَرَجَهُمْ 🌸
11.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
@ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ ؟ 🌀 معمولاً هر انحرافی انحراف دیگر را به دنبال دارد،بعضی ابتدا کفر می ورزند و آنگاه مانع ایمان دیگران می شوند. «کَفَرُوا وَ صَدُّوا» 🌀 تلاش کفّار ناکام می شود،کوشش آنان عاقبت ندارد و مردم دیر یا زود حقیقت را خواهند فهمید. صَدُّوا ... أَضَلَّ أَعْمالَهُمْ 🌀راه خدا دشمن دارد و دشمنان بیکار نمی نشینند و در صدد انحراف دیگرانند. «صَدُّوا عَنْ سَبِیلِ اللّهِ» 🌀 ایمانی ارزش دارد که به اطاعت کامل از دستورات الهی بیانجامد. «بِما نُزِّلَ عَلی مُحَمَّدٍ» 🌀احکام و شریعت دین،برای رشد و تربیت انسان است. نُزِّلَ ... مِنْ رَبِّهِمْ 🌀برای دریافت الطاف الهی،ایمان به تنهایی کافی نیست،بلکه عمل صالح و پیروی از رسول خدا نیز لازم است. 🌀 کفر،سبب تباهی عمل،و ایمان و عمل صالح،سبب اصلاح عمل می گردد.اَلَّذِینَ کَفَرُوا ... أَضَلَّ أَعْمالَهُمْ ... 🌀گناهان و بدی ها مانع اصلاح انسان است،ابتدا باید آنها برطرف شود تا زمینه اصلاح فراهم گردد. «کَفَّرَ عَنْهُمْ سَیِّئاتِهِمْ وَ أَصْلَحَ بالَهُمْ» 🌀سرنوشت و عاقبت خوب یا بد انسان،تابع افکار و اعمال اوست. «أَضَلَّ أَعْمالَهُمْ ... أَصْلَحَ بالَهُمْ - ذلِکَ بِأَنَّ الَّذِینَ...» 🌀 باطل گرایی،زمینه گرایش به کفر است. «الَّذِینَ کَفَرُوا اتَّبَعُوا الْباطِلَ» 🌀هر راهی که در مقابل حقّ قرار گیرد،باطل و بی اساس است و میان حق و باطل،راه سومی وجود ندارد. اِتَّبَعُوا الْباطِلَ ... اِتَّبَعُوا الْحَقَّ 🌀مصداق بارز و روشن حقّ،قرآن است. «اتَّبَعُوا الْحَقَّ مِنْ رَبِّهِمْ»
بسمه تعالی شانه یکی از القاب حضرت سلطان علی بن موسی الرضا علیه آلاف التحیة و الثناء، «معین الضعفا» است. از شئون امام این است که از ضعیفان دستگیری می‌کند. این دستگیری یک مرتبه‌ی ظاهری دارد که در ذهن اکثر ما چنین مرتکز است که او به ضعفا کمک می‌کند و ضعیف کسی است که به جان و مال و قدرت مستضعف باشد. این معنا مرتبه‌ی ظاهری تفسیر این اسم شریف است. بسیاری از شما نیز چنین هستید و ممکن است با خدمت به ضعفا مظهر معین الضعفا باشید که امیدوارم همگی مظهر این شأن از امام بوده باشیم. معین الضعفا معانی عمیق دیگری نیز دارد که به آن شأن اطلاقی امام بازمی‌گردد که امام، معینِ مطلق ضعفا است. باید در این ضعفا دقت کنیم که هر ضعفی را شامل می‌شود. هر کسی که در مقام ضعف است، امام او را از ضعف خارج می‌کند. در نمازها نیز مرسوم شده است که همه می‌گویند «یا لطیفُ، إرحَم عَبدَکَ الضّعیف». مناسبت اسم لطیف با این الضعیف چیست؟ چرا برای خروج از ضعف به اسم لطیف حق متعال پناه می‌بریم؟ حکمای ما، ضعف را در پایین ترین مرتبه به قوه تعبیر کرده‌اند. «خُلِقَ الْإِنسَانُ ضَعِيفًا»، لذا برخی بزرگان در آثار خود مرقوم داشته‌اند که بزرگترین وصف حق متعال برای انسان همین آیه است که خدا انسان را ضعیف دانسته است. این ضعف را به هیولای اولیٰ یا قوه و قابلیت محض تعبیر فرموده‌اند. انسان، قابلیت محض است. حق متعال هر صورتی و فعلی را به او بدهد، انسان آن را می‌پذیرد در حالی که سایر مخلوقات اینگونه نیستند. این ضعف و ضعیف بودن همواره با انسان هست بس که انسان لطیف است و به هیچ صورتی که حق متعال به او بدهد نه نمی‌گوید. دلیل اینکه اسم شریف لطیف را معین ضعیف آورده همین معنی است؛ یا لطیف، ارحم عبدك الضعیف. یعنی ضعف انسان ناشی از مظهریت اسم لطیف است .چون لطیف است، ضعیف است! و این ضعف، وصف کمالی است. او از شدت لطافت هر کمالی را که از جانب حق به او القاء شود می‌پذیرد و باصطلاح هیولایی است که قابل همه صور است لذا از حقی که لطیف است می‌خواهد به لطافت او که در ضعف (قوه) ظهور کرده رحمت خودش را اعم از عامه و خاصه شامل گرداند. حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام کسی است که معین ضعیف است اعنی او را از قوه به فعل می‌رساند. او کسی است که به شما و بلکه به هر چیزی کمال می‌دهد. هر چیزی که در عالم قوه است، به واسطه‌ی امام به کمال و فعلیت می‌رسد لذا او معین است برای مطلق ضعفا. خلاصه بگویم، امام به هر کسی که قابلیت اخذ کمال را دارد کمال را اعطا می‌کند. نکته‌ی لطیف این است که تا احساس ضعف نکنی، کمالی به تو داده نمی‌شود... کمالات تکوینی به همه داده می‌شود اما اگر کمالات خاص الهی را بخواهی، باید اظهار ضعف کنی هر چند در تکوین نیز موجودات به جنبه ضعفشان فیض را از فیاض مطلق و معین ضعفا دریافت نموده اند. به هر حال اگر نگاه خاص و رحیمی خدا را نیز بخواهی باید ضعف خودت را به محضر او ببری. وقتی سائلی به در منزل ما بیاید، غنای خودش را می‌آورد یا ضعفش را؟ وقتی شما به محضر علی بن موسی الرضا می‌روی می‌گویی فقیر و خسته به درگاهت آمدم رحمی... اگر همواره در موطن ضعف باشیم، حضرت علی بن موسی الرضا در ما جلوه می‌کند و ما رضوی می‌شویم و به مقام رضا می‌رسیم. راضی کسی است که خودش را ضعیف ببیند، لذا اگر کسی به ضعف خود اذعان داشته باشد، هرچه که به او بدهند او راضی است. گدای حقیقی به هر چیزی راضی است... چهارشنبه 11ذی القعده ولادت با سعادت علی ابن موسی الرضا علیه السلام التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ ☀️رابطه ی معین الضعفا و مقام رضا 🎙 استاد صادقزاده ✍ویرایش عزیزی ♦️ یکی از القاب حضرت علی بن موسی الرضا ع «معین الضعفا» است. از شئون امام این است که از ضعیفان دستگیری می‌کند. این دستگیری یک مرتبه‌ی ظاهری دارد که در ذهن اکثر ما چنین متمرکز است که او به ضعفا کمک می‌کند و ضعیف کسی است که به جان و مال و قدرت مستضعف باشد. این معنا مرتبه‌ی ظاهری تفسیر این اسم شریف است. بسیاری از شما نیز چنین هستید و ممکن است با خدمت به ضعفا مظهر معین الضعفا باشید که امیدوارم همگی مظهر این شأن از امام بوده باشیم. معین الضعفا معانی عمیق دیگری نیز دارد که به آن شأن اطلاقی امام بازمی‌گردد که امام، معینِ مطلق ضعفا است. باید در این ضعفا دقت کنیم که هر ضعفی را شامل می‌شود. هر کسی که در مقام ضعف است، امام او را از ضعف خارج می‌کند. در نمازها نیز مرسوم شده است که همه می‌گویند «یا لطیفُ، إرحَم عَبدَکَ الضّعیف». ❓ مناسبت اسم لطیف با این الضعیف چیست؟ ❓چرا برای خروج از ضعف به اسم لطیف حق متعال پناه می‌بریم؟ حکمای ما، ضعف را در پایین ترین مرتبه به قوه تعبیر کرده‌اند. «خُلِقَ الْإِنسَانُ ضَعِيفًا» لذا برخی بزرگان در آثار خود مرقوم داشته‌اند که بزرگترین وصف حق متعال برای انسان همین آیه است که خدا انسان را ضعیف دانسته است. ♦️ این ضعف را به هیولای اولیٰ یا قوه و قابلیت محض تعبیر فرموده‌اند. انسان، قابلیت محض است. حق متعال هر صورتی و فعلی را به او بدهد، انسان آن را می‌پذیرد در حالی که سایر مخلوقات اینگونه نیستند. 👈 این ضعف و ضعیف بودن همواره با انسان هست بس که انسان لطیف است و به هیچ صورتی که حق متعال به او بدهد نه نمی‌گوید. دلیل اینکه اسم شریف لطیف را معین ضعیف آورده همین معنی است؛ یا لطیف، ارحم عبدك الضعیف. یعنی ضعف انسان ناشی از مظهریت اسم لطیف است .چون لطیف است، ضعیف است! و این ضعف، وصف کمالی است. ♦️ او از شدت لطافت هر کمالی را که از جانب حق به او القاء شود می‌پذیرد و باصطلاح هیولایی است که قابل همه صور است لذا از حقی که لطیف است می‌خواهد به لطافت او که در ضعف (قوه) ظهور کرده رحمت خودش را اعم از عامه و خاصه شامل گرداند. ♥️ حضرت علی بن موسی الرضا ع کسی است که معین ضعیف است اعنی او را از قوه به فعل می‌رساند. او کسی است که به شما و بلکه به هر چیزی کمال می‌دهد. هر چیزی که در عالم قوه است، به واسطه‌ی امام به کمال و فعلیت می‌رسد. 👈 لذا او معین است برای مطلق ضعفا. خلاصه بگویم، امام به هر کسی که قابلیت اخذ کمال را دارد کمال را اعطا می‌کند. نکته‌ی لطیف این است که تا احساس ضعف نکنی، کمالی به تو داده نمی‌شود... کمالات تکوینی به همه داده می‌شود 👈 اما اگر کمالات خاص الهی را بخواهی، باید اظهار ضعف کنی هر چند در تکوین نیز موجودات به جنبه ضعفشان فیض را از فیاض مطلق و معین ضعفا دریافت نموده اند. ♥️ اگر نگاه خاص و رحیمی خدا را نیز بخواهی باید ضعف خودت را به محضر او ببری. وقتی سائلی به در منزل ما بیاید، غنای خودش را می‌آورد یا ضعفش را؟ وقتی شما به محضر علی بن موسی الرضا می‌روی می‌گویی فقیر و خسته به درگاهت آمدم رحمی... 👈اگر همواره در موطن ضعف باشیم، حضرت علی بن موسی الرضا در ما جلوه می‌کند و ما رضوی می‌شویم و به مقام رضا می‌رسیم. ♦️ راضی کسی است که خودش را ضعیف ببیند، لذا اگر کسی به ضعف خود اذعان داشته باشد، هرچه که به او بدهند او راضی است. گدای حقیقی به هر چیزی راضی است...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎶 صلوات خاصه حضرت امام رضا (ع) 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
ده خصلت کامل بودن عقل👇 حضرت رضا علیه السلام فرمود: «عقل شخص مسلمان تمام نیست، مگر این که 0⃣1⃣ خصلت را دارا باشد: 1⃣ از او امید خیر باشد. 2⃣ از بدى او در امان باشند. 3⃣خیر اندک دیگرى را بسیار شمارد. 4⃣خیر بسیار خود را اندک شمارد. 5⃣ هر چه حاجت از او خواهند دلتنگ نشود. 6⃣ در عمر خود از دانش‌طلبى خسته نشود. 7⃣ فقر در راه خدایش از توانگرى (توأم با فساد) محبوب‌تر باشد. 8⃣خوارى در راه خدایش از عزّت با دشمنش محبوب‌تر باشد. 9⃣گمنامى را از پرنامى خواهان‌تر باشد. سپس فرمود: دهمى چیست؟ به او گفته شد: چیست؟ فرمود: 0⃣1⃣ احدى را ننگرد جز این که بگوید او از من بهتر و پرهیزکارتر است». 👇 ┏━━━━ °•🍃•°━━━━┓ @ghoran_tasviri_akhlagh ┗━━━━ °•🍃•°━━━━┛
*شرح زیارت جامعه کبیره قسمت 27 16فقره شریف  وَ خُزَّانَ الْعِلْمِ روایت دارد که این عالم طبیعت نسبت به عالم ملکوت همچون انگشتری است که در بیابان باشد. همین مسأله درباره‌ی عالم ملکوت نسبت به قیامت صادق است. ما چه می‌دانیم؟! بشر از این خورشید منظومه ی خودمان خبر ندارد و نخواهد داشت مگر به مدد اهل بیت علیهم السلام. «يٰا مَعْشَرَ اَلْجِنِّ وَ اَلْإِنْسِ إِنِ اِسْتَطَعْتُمْ أَنْ تَنْفُذُوا مِنْ أَقْطٰارِ اَلسَّمٰاوٰاتِ وَ اَلْأَرْضِ فَانْفُذُوا لاٰ تَنْفُذُونَ إِلاّٰ بِسُلْطٰانٍ»(الرحمن/۳۳) اى گروه جنیان و انسیان، اگر می‌توانید از کرانه هاى آسمانها و زمین به بیرون رخنه کنید، پس رخنه کنید. ولی جز با سلطان رخنه نمى کنید. سلطان کیست؟ علی بن موسی الرضا علیه السلام است. به تنهایی نمی توانی در اقطار آسمان ها و زمین نفوذ کنی، تنها با امام می توانی. در همین منظومه ی شمسی، ستاره ای هست به نام شِعرای یمانی که قدما آن را خدا می‌دانستند. خداوند در قرآن بدان اشاره کرده است: «وَ أَنَّهُ هُوَ رَبُّ اَلشِّعْرى»(النجم/۴۹) و هم اوست پروردگار ستاره‌ی شعرى. نور خورشید نسبت به نور این ستاره ی شعرا نسبت نور کرم شب‌تاب است به نور خورشید. در همین منظومه ستاره ای وجود دارد به نام ستاره‌ی ولکا. می‌گویند نور ستاره ی شعرای یمانی نسبت به این ستاره همچون نور کرم شب‌تاب است به نور ستاره ی شعرای یمانی. در عالم چه خبر است؟ و این منظومه ی شمسی و کهکشان راه شیری است که در عالم گم است... امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرماید: أنا الَذي أعلَمُ مَا یُحدِثُ آناً بَعدَ آن وَ سَاعَةً بَعدَ ساعة. ساعة یعنی لحظه، «آن»، انتهای زمان است؛ یعنی شما یک ثانیه را به بی نهایت تقسیم کنی، آن آخرینش که اصلاً معلوم هم نیست می‌شود آن و لحظه... آقا می‌فرماید  من آنچه آن به آن در عالَم تحقق می‌یابد عالم هستم... أنا الَّذي أعلَمُ خَطَراتُ القُلُوب... من کسی هستم که از همه‌ی خواطری که در قلب همه‌ی ابناء بشر و اجنه ها می‌گذرد مطلع هستم. من از عده ای از این علما تعجب می‌کنم... شخصی از این علما به حرم حضرت علی بن موسی الرضا علیهما السلام مشرف شده بود. عرضه کرده بود که آقا جان، شما چگونه می‌توانید حوائج همه‌ی این زوار را یک جا بشنوید؟! در مطلبی از جناب ملاصدرا می‌خواندم که معارف اهل‌بیت علیهم السلام را به خیلی از بزرگان ما نیز ندادند... در همین اواخر داشتیم که یکی از همین مراجع تقلید گفته بود اگر کسی قائل باشد که جناب امیرالمؤمنین علیه‌السلام صفات خدایی دارد کافر است!! البته عیبی هم ندارد، اینان نیز عالِم هستند و در آن رشته‌ی خودشان مورد احترام نیز باید باشند و ما هم احترام می‌گذاریم. آن عالِم پس از سوالش دید که در کنار هر زائر یک امام رضا ایستاده است!! چون که معرفت او پایین است دیگر امام رضا علیه‌السلام باید به او اینگونه بفهماند اما امر که اینگونه نیست! وقتی آقا می‌فرماید أنا الَّذي أعلَمُ خَطَراتُ القُلُوب وَ لَمْحِ العُیُون، او حتی پلک زدن افراد نیز مطلع است، وَ مَا تُخفي الصُّدور... او مخفیگاه های باطن ما را نیز می‌داند و از آن خبر دارد... چرا؟ چون همه‌ی خیالان خیال اوست... همه‌ی دلها دل او و همه‌ی بصر ها بصر اوست... او البصیر و السمیع مطلق است... اصلا کجا او نیست؟!! می‌گفت به دنبال امام زمان هستم، گفتا که خوب بنگر، شاید رسیده باشی... او همینجا کنار خودت است. این حرفم به سخن راست نیاید به تمنی نشود کاندر این راه بسی خون جگر باید خورد... ادامه دارد التماس دعا صادقزاده**
07_Porsesh_Pasokh_Mostanade_Soti_Shonood_Aminikhaah.ir.mp3
18.34M
📗🔈 قسمت 3⃣2⃣ ✅پرسش وپاسخ_بخش هفتم * شب پره از نور فراری است. * قم و مشهد نورانی ترین نقطه ایران * شیطان از نطفه روی افراد کار می کند. * ملائکه تجسم پیدا میکنند. * تن حضرت حجت(ع) در اراده حضرت است. * تمثلات مختلف شیطان * تحت الحنک سیمای ملائکه است. * ملائکه گرد حرم امام حسین ع طواف می کردند * ملائکه مقیم حرم اباعبدلله (ع) * کلمه کلمه ای که گر می گرفت. * نود درصد تجربه نزدیک به مرگ، خروج روح از بدن است. * هر شب خروج روح از بدن اتفاق می افتد. * گاهی تقدیرات در خواب القا می شود. * انس انسان با نجاست، او را از طهارت دور می کند. @audio_ketab