ابوالفضل روحی - یوم الانتقام.mp3
5.73M
🇵🇸 قطعه ی حماسی یوم الانتقام
🎙 با نوای حاج ابوذر روحی
❇️ ما آیه والتین والزیتونیم
ما عاشقان جنگ با صهیونیم
ما در دو عالم با حسین معروفیم
ما بچه های فکه و مجنونیم
❇️ غیرت ایرانی ما دیدن دارد
نسل سلیمانی ما دیدن دارد
در دل حیفا و تل آویو بزودی
شور رجز خوانی ما دیدن دارد
❇️ ای قدس به تو از جان سلام
الیوم یوم الانتقام الیوم یوم الانتقام
❇️ تیغ مظلوم ندیدید چنین شیر شدید
یادتان هست در احزاب زمین گیر شدید
عمرتان رو به زوال است دگر پیر شدید
با دم شیر در این معرکه درگیر شدید
❇️ ای خنجر انصارالله
ای ارتش سید نصرالله
ای نجباء ای حشد الشعبی ای کتائب حزب الله
ای فاطمیون ای زینبیون شیران اباعبدالله
ای نیروی قدس ای معنی سوره زلزال روح الله
وقت نبرد با صهیون است
ای لشکر حق بسم الله
❇️ قله زیر قدم ماست بیا برخیزیم
حاج قاسم دلش آنجاست بیا برخیزیم
ته این معرکه ی سرخ چراغِ سبزِ
خیمه ی مهدی زهراست بیا برخیزیم
🏷 #فلسطین #طوفان_الاقصی #یوم_الانتقام
بسمه تعالی شانه
⚠️کشتی عجب و غرور ما
موسی_و_خضر_علیهماالسلام
(قسمت سوم)
✳️ و اما آن کشتی، «أَمَّا السَّفِينَةُ فَكَانَتْ لِمَسَاكِينَ يَعْمَلُونَ فِي الْبَحْرِ فَأَرَدتُّ أَنْ أَعِيبَهَا وَكَانَ وَرَاءَهُم مَّلِكٌ يَأْخُذُ كُلَّ سَفِينَةٍ غَصْبًا» (کهف/۷۹).
[ این کشتی برای مساکین است و در آن سوی دریا پادشاهی است که هر کشتی سالمی را غصب میکند، من این کشتی را معیوب کردم تا از غصب آن جلوگیری کنم. ]
این تأویل جناب خضر است اما ببینیم که تفسیر انفسی مناسب حال ما پیرامون داستان این کشتی است چیست؟
👈این کشتی همین کشتی_نفوس من و شما است که دارد در این دریای_وجود سیر میکند و پادشاه ظالمی نیز هست که میخواهد ما را غصب کند و مترصد فرصتی است.
👈 این پادشاه ظالم، همان #عُجب است. در روایات داریم که پرسیدهاند آیا بالاتر از مطلقِ گناه داریم؟ فرمود بله، بالاتر از گناه عُجب است... عُجب هم غیر از تکبر است.
تکبر در قیاس با نفر دیگر پیش میآید اما عُجب برای درون تو است، در درون خودت، خودت را #برتر میدانی.
امام علی بن موسی الرضا علیهالسلام میفرمایند:
اگر در درون خودت، حقیقتاً و به معنای واقعی کلمه، شخص دیگری را از خودت بهتر و برتر ندانی، بویی از ایمان نبردهای. حق متعال به جناب موسی گفت که برو و کسی را پیدا کن که از تو پایینتر باشد. او هرچه گشت نیافت تا این که به مردار بدبوی سگی رسید. با خود گفت اینکه دیگر مردار است و من از این یکی دیگر برترم تا اینکه گفت از کجا معلوم؟! که حق متعال گفت موسی! اگر خودت را از آن سگ مردار برتر میدانستی نبوت را از تو میگرفتم...
✳️ لازم است که هر از چند گاهی، اولیاء خدا کشتی ما را سوراخ کنند تا این پادشاه ظالم ما را تصاحب نکنند. کسی که میخواهد در مسیر حق متعال حرکت کند، دچار ابتلائات خضرهای_باطنی میشود؛ مثلا او که چندی است نماز شب میخوانده و با خودش میگفته دیگر وقتش است که ملائکه را ببینم! ناگهان میبیند نماز صبحش قضا شده! این مسئله در بین دوستان مؤمن زیاد پیش میآید که مثلا با یک تعریف و تمجید یک ولی خدا یا مثلا دیدن یک خواب، شیطان ایمان ما را میدزدد. بلعم باعور مستجاب الدعا بوده است،
⭕️خیلی از قتلهی امام حسین علیهالسلام برای خودشان کسی بودهاند... این که ولی باطنی بیاید و کشتی ما را سوراخ کند خیلی هم خوب است. یک دفعه میبینیم که بیمار شدهایم، این مریضی ها خیلی بیشتر از هزاران بار استغفرالله گفتن در تطهیر ما مؤثر است. یک نقصی در اموال ما پیش میآید... این ها خیلی خوب است.
ادامه دارد...⏮
التماس دعا
🎙صادقزاده
بسمه تعالی شانه
چگونه بدی ها به خوبی ها تبدیل می شود؟
داستان موسی_و_خضر_علیهماالسلام
قسمت چهارم
وَأَمَّا الْغُلَامُ فَكَانَ أَبَوَاهُ مُؤْمِنَيْنِ فَخَشِينَا أَن يُرْهِقَهُمَا طُغْيَانًا وَكُفْرًا (کهف/۸۰)
[و اما آن غلام که او را کشتم؛ میگوید که این بچهی ناصالحی بود که پدر و مادر صالحی داشت. این غلام نشان از عمل_ناصالح است.]
اگر ولی_خدا سر آن عمل ناصالح ما را نبُرَد و قرار باشد که یک عمل ناصالح در درون من و شما بماند، این میتواند تا ۷۰ نسل ایمان ما را بر باد بدهد... انسان بایستی با استغفار و توبه و با توجه_به_خود (پس از نجات از دام عُجب) از عمل ناصالح خلاصی یابد. باید آن عمل ناصالح را محو کنی، یکی از اسماء حق متعال که برای انسان رجا میآورد، «یَا مَاحِي السَّیِّئات» است. خدا گناهان را محو میکند.[ ای کسی که گناهان را محو میکنی! ]
💠 باید دست به دامان این اسم شویم تا گناهان ما محو شود... نفس ناطقه انسانی مؤمن است؛ کُلّ مُولِدٍ یُولِدُ عَلي الفِطْرَة. نفس تو مؤمن است، زکی و پاک و طاهر است، وَنَفَخْتُ فِيهِ مِن رُّوحِي اما عمل میآید و کار را خراب میکند. خراب کند چه میشود؟ فَخَشِينَا أَن يُرْهِقَهُمَا طُغْيَانًا وَ كُفْرًا... دچار طغیان و کفر میشود. ارادهی ولیّ خدا بر این است که مُبَدّلَ السَّیّئاتِ بِالحَسَنَات باشد.
💠 یکی از اسرار حضرت اباعبدالله_الحسین علیهالسلام در کربلا همین است. ایشان این اسم یا مُبَدّلَ السَّیّئاتِ بِالحَسَنَات حق متعال را به اوج خودش رساند. کسی اگر به دستگاه اباعبدالله_الحسین وارد شود به راحتی میتواند سیّئات را به حسنات تبدیل کند.
💠 در روایت داریم که از این پدر و مادر (که در این داستان قرآنی از آنان یاد شده)، هفتاد پیغمبر به دنیا آمد. چقدر این نکته لطیف است! وقتی که این عمل ناصالح در درون من و شما به توبه و استغفار پاک شود چنین برکاتی دارد حال آنکه اگر تصرف انسان_کامل نباشد این توبه و استغفار نیز حاصل نمیشود!
💠 این که میگوییم بدون توسل به اهلبیت علیهمالسلام نمیشود یعنی همین. او باید بیاید و گناه ما را تطهیر کند. او نیاید نمیشود! به استغفرالله گفتن من و شما مسئله حل نمیشود، باید به در خانه امیرالمؤمنین و اهلبیت علیهم السلام برویم! اگر او بیاید و این گناه را از باطن من و شما محو و ریشهکن کند، به جای آن گناه، هفتاد حسنه ظهور خواهد کرد. هفتاد عدد کُن است یعنی اینکه این هفتاد انتها ندارد!
حضرت علامه_حسنزاده_آملی حفظه الله تعالی ایشان می فرماید انجام_واجبات و ترک_محرمات این دو اصل سلوک_الی_الله هستند اما مهمتر، ترک محرمات است.
اگر گناه نکنی در آنسو هر کاری که کرده باشی به تعبیر قرآن صدبرابر میشود که از هر دانهی گندم صد دانه به عمل میآید ولی اگر انسان اجازه دهد که این فرزند ناصالح در درونش بماند، از این هفتاد پیغمبر دیگر خبری نیست... ما در اینجا داریم باطن خود را کنکاش میکنیم اما در عالَم ظاهر خیلی ها را دیدهایم که آدم های خیلی خوبی بودهاند اما فرزندانشان آنان را بیچاره کردهاند... الی ماشاء الله هم مصداق داریم، از دور و بر خودمان گرفته تا مقامات و شخصیت های برجسته... ما کاری به ظاهر نداریم اما میبینیم که این قضیه در ظاهر نیز صدق دارد و در درون ما نیز چنین است؛ فرزند کنایه از عمل است. اگر در خواب دیدید که بچهای دارید بدانید که عملتان را به شما نشان میدهند. حضرت ابراهیم دید که دارد سر پسرش را میبرد، نه اینکه برود و سر او را ببرد بلکه این عمل خودش است!
ادامه دارد⏮
التماس دعا
🎙صادقزاده
عشق و عرفان
(قسمت دویست وهشتاد و نهم)
راههای عملی کسب عشق و محبت الهی
عامل سی و یکم : ذکر و یاد حق
ذکر و فنا
ادامه...
با استمرار ذکر و یاد ِ محبوب در همه حال ،سالک به آخرین منزل از عرفان و بندگی می رسد و شاهد وصل را در آغوش می کشد و فانی در ذات حق می شود .
فنا به معناى نابودى و نیستى است. نقطه مقابل بقا و ماندن است؛ مثلاً خداوند از مقوله بود و بقا است و سایر موجودات از مقوله نبود و فنا هستند.
فنا در اصطلاح؛ به معناى خود را ندیدن و نیافتن است. البته نه به معناى از خود بی گانگى، بلکه آدمى به دلیل حضور در ساحت قدسى پروردگار، خود را هیچ مى بیند و از هر چه غیر خدا است، دل تهى مىکند.
مقام فنا در عرفان:
مقام به منزل و مرتبه اى گویند که عارف پس از سالها رنج و تهذیب و مرارت بدان دست یافته است، بنابراین، زوال و تغییر چیزى که با صعوبت طى شده، عادتاً و غالباً به سهولت انجام نمىگیرد و ثابت و ماندنى است.
در مقام فنا، انسان خود و بندگى خود، تمایلات و تمنیات خود و جهان اطراف را در قبال حضرت حق هیچ مى پندارد و فقط به خدا نظر دارد. اولیاى الهی هر چه مشاهده مىکنند حق است؛ خواه با واسطه یا بى واسطه. این واسطه گاه، همان اسما و صفات الاهی است که براى ارباب سلوک و معرفت، حتى این حجابهاى نورى هم برطرف مىگردد: "الاهی هَب لى کمال الانقطاع إلیک... حتى تخرق ابصار القلوب حجب النور...". آرى این نهایت درجه فنا است که بعد از آن، انسان محو کلى مىشود و اضمحلال تام رخ مىدهد. این جا است که با گوش حق مىشنود، با چشم حق مىبیند و به لسان حق نطق مىکند.
در عرفان دو اصطلاح وجود دارد:
1. مقام
2. حال.
"مقام"؛ یعنى به منزل و مرتبهاى گویند که عارف، پس از سالها رنج و تهذیب و مرارت با اختیار خود بدان دست یافته است. بنابراین، زوال یا تغییر آن عادتاً یا غالباً تحقق ناپذیر است. به عبارتى، رنج تدریجى و سلوک همواره عارف، در مسیر زهد و از خودگریزى، او را لایق مقام خاص کرده است و چون این مراحل و منازل با صعوبت طى شده، به سهولت از میان نخواهد رفت.
اما "حال" ، بر عکس مقام است. نوعى کیفیت و دگرگونى است که با طی مقامات بدون اختیار بر قلب عارف، حادث مىشود. همان گونه که ممکن است به صورت دفعى به وجود آید، به صورت دفعى نیز زایل مىشود. پس "حال"، کیفیت ثابتى نیست و دایم در تغییر و تحول است.
در مقام فنا، انسان، خود و بندگى خود، تمایلات و تمنیات و جهان اطراف خود را در قبال حضرت حق، هیچ نمىپندارد و فقط به خدا نظر مىاندوزد.
در این صورت، فنا، آن معناى لغوى را که نشانه نوعى نقص است، ندارد. بلکه از مراتب عالى کمال است. همین است که عرفا مىگویند: نتیجه فنا، بقا و پایندگى در محضر حق است. به تعبیر سعدى:
بلندى از آن یافت کو پست شد
در نیستى کوفت تا هست شد
به این فنا، در اصطلاح عرفا، "فناء فى اللَّه" مىگویند.
ادامه دارد
التماس دعا
صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🍁اولین روز آبان ماه
💫را معطر میکنیم به ذکر
🍁عطر خوش صلوات
💫بر حضرت محمد (ص)
🍁و خاندان پاک و مطهرش
🍁الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّدٍ
وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَعَجِّلْ فَرَجَهُمْ🍁
#قرآنتصویریاخلاق 👇
┏━━━━ °•🍂•°━━━━┓
@ghoran_tasviri_akhlagh
┗━━━━ °•🍂•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
سـ🍁ـلام
🍁روزتون بخیر و نیکی
☀️امروز دوشنبه
☀️۱ آبان ١۴٠۲ ه. ش
🌙۷ ربیع الثانی ١۴۴۵ه.ق
🌲۲۳ اکتبر۲۰۲۳ميلادی
#قرآنتصویریاخلاق 👇
┏━━━━ °•🍂•°━━━━┓
@ghoran_tasviri_akhlagh
┗━━━━ °•🍂•°━━━━┛
ali-fani-8.mp3
21.06M
🌸دعــــــــــاۍعــــــــــــــــــــــھد🌸
صبحٺ بخیر آقاۍ مݩ
آقاۍ دݪتنگۍ💔
صبحٺ بخیر آقاۍ مݩ
آقاۍ تنهایۍ💔
قرارصبحگاھےموݩ💕:)
العجݪالعجݪیآصاحبالزماݩ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️مهم فقط خداست.
#قرآنتصویریاخلاق 👇
┏━━━━ °•🍂•°━━━━┓
@ghoran_tasviri_akhlagh
┗━━━━ °•🍂•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❌️ جمعیت باورنکردنی نماز جماعت در واشینگتن، قلب آمریکا!
بعد از تظاهرات محکومیت رژیم صهیونیستی
14.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 نماهنگ زیبای اللّهم انا نشکو الیک
🎙 حاج سید مجید بنی فاطمه
اللهم انا نشکو الیک فقد نبینا
غیبه ولینا کثرة عدونا
و قلة عددنا آقا بیا آقا بیا
به کی شکایت ببرم به کی بگم دردامو
جوونیمم رفت و هنوز من ندیدم آقامو
أین الطالب بدم المقتول بکربلا
#قرآنتصویریاخلاق 👇
┏━━━━ °•🍂•°━━━━┓
@ghoran_tasviri_akhlagh
┗━━━━ °•🍂•°━━━━┛
13.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#کلیپ 🎬
اجرای موزیک " #ماه_تمام "
تولید واحد موسیقی مؤسسه منتظران منجی علیهالسلام
در همایش "صحنه نهایی" در نبرد تمدنها
با صدای: محسن حشمتی راد
شاعر: قاسم صرافان
تنظیم: حمید استوا
#موسیقی_سالم👇
┏━━ °•🍁•°━━┓
@moosighi_salem
┗━━ °•🍁•°━━┛