eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
153 دنبال‌کننده
917 عکس
2هزار ویدیو
34 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹☀️🍃 ﷽ 🍃☀️🌹 📖 دعای روز دوّم : 💠 اَللَّـهُمَّ قَرِّبْني فيهِ اِلي مَرْضاتِكَ، وَجَنِّبْني فيهِ مِنْ سَخَطِكَ وَ نَقِماتِكَ، وَ وَفِّقْني فيهِ لِقِرآئةِ آيـاتِكَ، بِرَحْمَتِكَ يا اَرْحَمَ الرّاحِمينَ پروردگارا! در این روز پربرکت مرا به رضایت و خوشنودی خویش نزدیک کن و از خشم و عذاب خود برهان. به من لیاقتی عطا کن تا خاضعانه تسلیم تو شوم و تو را از هرچه به اندیشه‌ام درآید بزرگ‌تر دانم. خدایا! در این ماه توفیق تلاوت قرآن را بر من ارزانی دار تا چشمم به درخشش آیاتت منور شده، قلبم با هدایت کتابت تسکین یابد. به حق رحمتت. ای رحم‌کننده‌ترین رحم‌کنندگان! آمین!🤲
راهکار های زندگی موفق در جزء دوم🌹
خشم 3 حرف داره. عشق هم همینطور. گریه 4 حرف داره. خنده هم همینطور. دروغ 4 حرف داره. راست هم همینطور. منفی 4 حرف داره. مثبت هم همینطور. دشمنی 5 حرف داره. دوستی هم همینطور. ناکامی 6 حرف داره. پیروزی هم همینطور. زندگی دو طرفه‌ست طرف درستی رو انتخاب کن
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ دلیل داغ روزه گرفتن↕️ (بزرگ ترین درمانگر سرطان) {اتوفاژی} کشف دانشمند ژاپنی در سال ۲۰۱۶ و جایزه نوبل را بابت آن گرفت. کشفی که دنیای پزشکی را متحیر کرد و بار دیگر حقانیت اسلام به دنیا اثبات کرد.👌
44.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چرا می‌گوييم قرآن معجزه است؟! ⁉️ دلیل برتری قرآن نسبت به معجزات دیگر چیست؟ ♨️ ناگفته‌هایی از توصیه امام خمینی به پسرش _________________________ 🔸 🔸 سحر اول 🔰 برشی از سخنرانی در پخش زنده ماه مبارک رمضان سال گذشته که امسال در برنامه سرسحر از شبکه خراسان پخش می‌شود 💠 اندیشکده راهبردی 🆔 @soada_ir
بسمه تعالی شانه اداب مهمانی قسمت سوم(پایانی) ۷_ در شرایطى که میزبان هیچ‌گونه بدهى، الزام و تعهّدى به میهمانان نداشته است و صرفاً از سر لطف و فضل و سخاوت و کرم، میهمانى را بر پا کرده و مهمانان را دعوت کرده است؛ ادب و انصاف اقتضا مى‌کند اگر در پذیرایى، کاستى و نقصى به نظر مهمان آمد، آن را بپوشاند و اظهار نکند. این نهایت بى‌ادبى و بى‌انصافى و ناسپاسى و نمک‌نشناسى است که بعد از این همه لطف و احسان میزبان، مهمان نقصى را که به نظرش رسیده است ابراز و اظهار کند و آبروى صاحب‌خانه را نزد دیگر مهمانان ببرد. شخصى هم که خداوند او را بدون استحقاق و طلب، بر سر خوان فضل و احسان خویش مهمان کرده است، ادب ایجاب مى‌کند اگر نقص و کاستى‌اى در زندگى خود به نظرش رسید، آن را بپوشاند و اظهار و ابراز نکند و نزد این و آن زبان به گله و شکایت نگشاید. به‌ویژه آنکه با شناختى که از خدا داریم، مطمئنّیم کار خدا بى‌عیب و نقص است و اگر کاستى‌اى هم به نظر ما مى‌آید، ناشى از ضعف فهم و درک ماست که حکمت کارهاى خدا را نمى‌فهمیم و در کار او گمان عیب و نقص مى‌بریم. ۸_ یکى دیگر از امورى که مراعات آن بر میهمان واجب است دل نبستن و طمع نکردن به وسایل منزل صاحب‌خانه است. وسایلى که میزبان در اتاق پذیرایى براى لذّت و راحت میهمان قرار داده است متعلّق به آن خانه است و امکان اینکه مهمان آنها را تصاحب کند و همراه خود ببرد وجود ندارد. در نتیجه، وقتى مهمان به آنها دل بست و طمع کرد، اوّلاً در طول مهمانى حواسش پیش آنهاست و متوجّه پذیرایى و مهمانى نیست و کوچک‌ترین بهره و لذّتى از مهمانى نمى‌برد. ثانیاً چون زمان مهمانى محدود است و سرانجام مهمانى به پایان مى‌رسد و مهمانان باید خانه را ترک کنند، کسى که به وسایل اتاق پذیرایى میزبان دل بسته است، جدا شدن از آن وسایل و بیرون رفتن براى او بسیار دشوار و مشقّت‌بار خواهد بود. شخصى هم که خداوند او را در دنیا بر سر خوان ضیافت خویش مهمان کرده است نباید به دنیا دل ببندد و طمع کند؛ زیرا اوّلاً در آن صورت از درک لذّت ضیافت الله محروم مى‌شود و کوچک‌ترین حظّ و بهره‌اى از این مهمانى احساس نخواهد کرد. ثانیاً وقتى زمان ترک دنیا و انتقال از این عالم فرامى‌رسد، جدا شدن از دنیایى که به آن دل بسته است براى او بسیار سخت و دردناک خواهد بود. تمام سختى جان دادن ناشى از دل‌بستگى و چسبندگى به دنیاست. به‌عنوان مثال، اگر کاغذ ساده‌اى را بر روى دستتان قرار دهید و سپس آن را بردارید، کوچک‌ترین ناراحتى از برداشته شدن آن احساس نخواهید کرد. امّا اگر چسب زخمى را بر روى پوست دستتان که موهایى بر آن روییده است، بچسبانید و آن‌گاه بخواهید آن را بکَنید و از دست جدا کنید، با کوچک‌ترین تکان که به چسب مى‌دهید موهاى متعدّدى از ریشه کنده مى‌شوند و درد شدیدى گریبان‌گیر شما مى‌گردد. مرگ براى مؤمنى که دل در جاذبه‌ى محبّت الهى نهاده و به دنیا بى‌رغبت است، همچون برداشته شدن کاغذ، و براى شخصى که به دنیا دل بسته است، همچون کَندن و جدا کردن چسب زخم است. برخى از بزرگان اهل معرفت گفته‌اند محبّت دنیا شخصى را که عمرى اهل طاعت و عبادت بوده است، به هنگام مرگ در معرض این خطر قرار مى‌دهد که غضبناک به خدا از دنیا برود؛ زیرا در لحظه‌ى مرگ احساس مى‌کند خدا او را از محبوبش جدا مى‌کند و طبیعتاً کسى که شخص را از محبوبش جدا و محروم کند، مورد غضب و نفرت او خواهد بود. بنابراین باید دنیا را تماشا کرد و از آن لذّت برد، امّا به آن دل نبست. ۹_ یکى دیگر از ادب‌هایى که مراعات آن بر میهمان لازم و واجب مى‌باشد این است که تنها مشغول استفاده از پذیرایى‌ها و در نتیجه بى‌توجّه به صاحب‌خانه نباشد. مهمانى که از آغاز تا پایان مهمانى مشغول خوردن و نوشیدن است و به صاحب‌خانه توجّهى ندارد و با او گفت‌وگویى نمى‌کند، شرط ادب را در مهمانى مراعات نکرده است. شخصى هم که در ضیافت الهى مهمان است، نباید تمام عمر خود را به استفاده از نعمت‌هاى الهى مشغول و از توجّه به منعِم و صاحب‌خانه غافل باشد. گرچه خداوند نعمت‌ها را براى استفاده‌ى بندگانش آفریده و تدارک دیده است؛ امّا بسیار زشت و بى‌ادبانه است که عبد در طول زندگى دائماً به بهره‌مندى از آنها مشغول باشد و توجّهى به خدا نکند و رابطه‌اى با او برقرار نسازد و به گفت‌وگویى صمیمانه با او نپردازد. قسمت پایانی التماس دعا صادقزاده
بسمه تعالی شانه شرح مراتب نفس اماره قسمت۸ انسان دو ساحت دارد. یک ساحت او، ساحت روحانی، باطنی و الهی است. ساحت دیگر او، بعد جسمانی اوست. آن حقیقت باطنی ما را از آن حیثی که به امور جسم و جسمانیات مشغول است، نفس می‌نامند. این نفس می‌تواند امّاره، مطمئنه، مسوله، ملهمه و... باشد. حدی که برای ما پیرامون این نفس تعریف کرده‌اند آن است که از عقل و نقل(شرع) در اداره‌ی این جسم و امور جسمانی تبعیت کند. اگر از حد عقل و نقل خارج شود، نفس امّاره نامیده می‌شود. خدا به ما عقل عطا کرده‌است و از ما خواسته مطابق با عقلمان مسائل جسمانیمان را اداره کنیم. اگر ما عقل را کنار بگذاریم و بلکه عقلمان را محکوم جسم و امور دنیوی قرار دهیم، از حقیقت انسانیت خودمان منسلخ می‌شویم. «لا تَجْعَلْ طَبِیعَتَکَ حاکِمَةً عَلی عقلِکَ». طبیعت را حاکم بر عقلت قرار نده.  اگر طبیعت بر جان و روح ما حاکم شود، ما به سمت همین طبیعت صیرورت پیدا می‌کنیم در حالی که حق متعال از ما خواسته‌است که به سمت خدا صیرورت پیدا کنیم. « أَلاٰ إِلَى اَللّٰهِ تَصِيرُ اَلْأُمُورُ »(شوری/۵۳) هشدار که کارها به خدا باز می‌گردد. الله هم جامع است، یعنی فقط در دنیا نباشید. در دنیا به قدری که عقل و شرع تعیین کرده‌است، باشید. در سایر مراتب هم حضور داشته باشید. از خیال نظام هستی هم بهره ببرید. در مرتبه‌ی عقل هم باشید و از آن بهره ببرید. از مراتب ما فوق آن هم بهره مند باشید و به سمت الله صیرورت داشته باشید. در یک اسم وقوف نداشته باشید. اگر در یک اسم یا مرتبه متوقف شوید، شما ابن السبیل هستید. ابن السبیل هم کسی است که راه را گم کرده ‌است و در راه مانده‌است. ما نباید در راه بمانیم. باید همین طور برویم. تا کجا؟ تا ابدیت... البته این‌جا راه و مقصد یکی است. منتها وقوف جایز نیست. «يٰا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا مٰا لَكُمْ إِذٰا قِيلَ لَكُمُ اِنْفِرُوا فِي سَبِيلِ اَللّٰهِ اِثّٰاقَلْتُمْ إِلَى اَلْأَرْضِ أَ رَضِيتُمْ بِالْحَيٰاةِ اَلدُّنْيٰا مِنَ اَلْآخِرَةِ فَمٰا مَتٰاعُ اَلْحَيٰاةِ اَلدُّنْيٰا فِي اَلْآخِرَةِ إِلاّٰ قَلِيلٌ» (توبه/۳۸) اى کسانى که ایمان آورده‌اید، شما را چه شده است که چون به شما گفته می‌شود: «در راه خدا بسیج شوید» کندى به خرج می‌دهید؟ آیا به جاى آخرت به زندگى دنیا دل خوش کرده اید؟ متاع زندگى دنیا در برابر آخرت، جز اندکى نیست. اگر در مرتبه ای که در آیه به عالم ارض و ماده اشارت شده، وقوف کنیم، به سمت ماده و حیوانیت صیرورت پیدا می‌کنیم. یعنی نفس امّاره بر ما غلبه پیدا می‌کند و در سجن نفس گرفتار می‌شویم. «وَ إِذْ قٰالَ مُوسىٰ لِقَوْمِهِ إِنَّ اَللّٰهَ يَأْمُرُكُمْ أَنْ تَذْبَحُوا بَقَرَةً قٰالُوا أَ تَتَّخِذُنٰا هُزُواً قٰالَ أَعُوذُ بِاللّٰهِ أَنْ أَكُونَ مِنَ اَلْجٰاهِلِينَ »(بقره/۶۷)و هنگامى که موسى به قوم خود گفت: «خدا به شما فرمان مى دهد که ماده گاوى را سر ببرید»، گفتند: «آیا ما را به ریشخند مى گیرى؟» گفت: «پناه مى برم به خدا که مبادا از جاهلان باشم.» ذیل این آیه مفسران گفته اند که: «یک خانمی بوده که سه پسرعمو عاشق او بودند. یکی از آن ها آدم خوبی بود و این دختر این یک نفر را دوست داشت. آن دو نفر دیگر حسادت کردند و آن پسر را کشتند تا خودشان به آن دختر برسند. قوم بنی اسرائیل دنبال قاتل می‌گشتند. خدا به حضرت موسی امر کرد که به اینان بگو که اگر می‌خواهید قاتل را پیدا کنید، گاوی را بکشید. بخشی از گوشت این گاو را به آن مرده بزنید. آن مرده زنده می‌شود و می‌گوید که قاتل چه کسی بوده‌است. این گاو را پیدا می‌کنند و...». ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💛دعا برای شروع روز 💛 💙بسم الله الرحمن الرحیم💙 🌺اَلـلّـهُـمَ اجـْعَـلْ صَـبَـاحَـنـَا صَـبـَاحَ الْـاَبـْـــــرَار وَ لـَـا تَــجْــعـَـلْ صَـبـَاحَـنـَا صَـبَـاحَ الْـاَشَـــــرَار 🌺اَلـلّـهُـمَ اجـْعَـلْ صَـبَـاحَـنـَا صَـبَـاحَ الـْمـَقـْبـُولـِیـن وَ لـَـا تَــجْــعـَـلْ صَـبـَاحَـنـَا صَـبَـاحَ الـْمـَرْدُودِیــــن 🌺اَلـلّـهُـمَ اجـْعَـلْ صَـبَـاحَـنـَا صَـبَـاحَ الـْصّـَالـِحـِیـن وَ لـَـا تَــجْــعـَـلْ صَـبـَاحَـنـَا صَـبَـاحَ الـْطّـَالـِحـِیـن 🌺الـلّـهُـمَ اجـْعَـلْ صَـبَـاحَـنـَا صَـبَـاحَ الـْخـَیْـرِ وَ السَّعـَادَة وَ لـَـا تَــجْــعـَـلْ صَـبـَاحَـنـَا صَـبَـاحَ الـشَّـرِ وَ الْشِّـقـَاوَة 💜آمين يا رب العالمین💜
Tahdir joze3.mp3
4.16M
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐ 💠تند خوانی جزء سوم🌸 🎙استاد معتز آقایی🌸 تقدیم به ساحت مقدس امام عصر ارواحنا فداه❤️
🌹☀️🍃 ﷽ 🍃☀️🌹 📖 دعای روز سوم : 💠 بسم الله الرحمن الرحیم اللهمّ ارْزُقنی فیهِ الذّهْنَ والتّنَبیهَ وباعِدْنی فیهِ من السّفاهة والتّمْویهِ واجْعَل لی نصیباً مِنْ کلّ خَیْرٍ تُنَزّلُ فیهِ بِجودِکَ یا أجْوَدَ الأجْوَدینَ. خدایا روزی کن مرا در آن روز هوش و خودآگاهی را و دور بدار در آن روز از نادانی و گمراهی و قرار بده مرا بهره و فایده از هر چیزی که فرود آوردی در آن به بخشش خودت، ای بخشنده ترین بخشندگان. ( مفاتیح الجنان )