eitaa logo
قرآن تصویری و اخلاق اسلامی
156 دنبال‌کننده
906 عکس
2هزار ویدیو
34 فایل
مدیر: @AZIZI_104 کانال ها: (قرآن تصویری) @ghoran_tasviri_akhlagh @moosighi_salem (موسیقی سالم) (قرآن گویا) @DalayeleRoshan
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و بندگان ما ابراهیم و اسحاق و یعقوب را یاد كن كه دارای قدرت و بصیرت بودند. (۴۵) ✨ما آنان را به خاطر بسیار یاد كردن از سرای آخرت با اخلاصی ویژه خالص ساختیم. (۴۶) ✨به یقین آنان در پیشگاه ما از برگزیدگان و نیكان‌اند. (۴۷) سوره ص سـ♡_لام پگاه تون بخیر🌹 👇 ╭┈──────🍃 @ghoran_tasviri_akhlagh ╰───────➤🍎
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ سرآغاز ضعف، سرانجام هم ضعف، پس چرا غرور؟ .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
21.14M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ ↕️ تصویری با ترجمه گویا سوره یس (آیات ۱ تا ۱۰) تفسیر این آیات در پست بعد⏪ 🍑🍃 این سوره در مکّه نازل شده و هشتاد و سه آیه دارد و به نام اوّلین آیه اش که از حروف مقطّعه است، نامگذاری شده است. مطالب این سوره بر محور عقاید است و تعلیم آن به فرزندان و هدیه کردن ثواب قرائت آن به مردگان سفارش شده است. 🍒🍃 این سوره با گواهی خداوند به رسالت پیامبر اسلام آغاز و با بیان رسالت سه تن از پیامبران الهی ادامه می یابد. 🍓🍃 در بخشی از این سوره، به برخی از آیات عظمت پروردگار در هستی به عنوان نشانه های توحید اشاره شده و در بخش دیگر ،مسائل مربوط به معاد، سؤال و جواب در دادگاه قیامت و ویژگی های بهشت و دوزخ مطرح شده است. 🍎🍃 در روایات از سوره یس به عنوان«قلب قرآن»یاد شده است. ____ تفسیر نور استاد قرائتی، سایت انهار https://quran.anhar.ir/tafsir-14086.htm .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ تفسیر مختصر سوره یس آیات ۱ تا ۱۰ 🌺 در قرآن باطل راه ندارد و تمام آن محکم و استوار است. «وَ الْقُرْآنِ الْحَکِیمِ» ✨ سوگند به قرآن آنهم از سوی خداوند، بیانگر عظمت و قداست آن است. «وَ الْقُرْآنِ الْحَکِیمِ» 🌺 در برابر هجوم تهمت ها و تضعیف های ناروا، حمایت های صحیح و همه جانبه ضرورت دارد. «إِنَّکَ لَمِنَ الْمُرْسَلِینَ» ✨مردان خدا در طول تاریخ تنها نیستند و در کنار سایر فرستادگان الهی هستند. «لَمِنَ الْمُرْسَلِینَ» 🌺راه پیامبر همان راه خداست. «إِنَّ رَبِّی عَلی صِراطٍ مُسْتَقِیمٍ»[3]، إِنَّکَ ... عَلی صِراطٍ مُسْتَقِیمٍ (راه مستقیم،راه خدا و رسول اوست.) ✨ برای موفقیّت سه چیز لازم است: الف:برنامه مدوّن«قرآن حکیم»ب: مجری و رهبر آگاه «لَمِنَ الْمُرْسَلِینَ» ج:راه روشن. «صِراطٍ مُسْتَقِیمٍ» 🌺 اساس عقیده باید محکم باشد.(خدای حکیم،قرآن حکیم و پیامبر آموزگار حکمت). «یُعَلِّمُهُمُ الْکِتابَ وَ الحكمه» ✨ خداوند نسبت به مخالفان،عزیز و نسبت به اولیای خود رحیم است. «الْعَزِیزِ الرَّحِیمِ» 🌺 سرچشمه ی نزول قرآن، قدرت و رحمت است و کسی که به آن تمسک کند به عزّت و رحمت می رسد. «تَنْزِیلَ الْعَزِیزِ الرَّحِیمِ» ✨انذار،هدف بعثت انبیا است. «لِتُنْذِرَ» 🌺انذار یک سنّت الهی است «ما أُنْذِرَ آباؤُهُمْ» (گرچه با وجود آن باز هم مردم غافل بمانند.) ✨اساس و پایه تبلیغ و انذار باید تعالیم قرآن باشد. «تَنْزِیلَ الْعَزِیزِ الرَّحِیمِ لِتُنْذِرَ» 🌺 حتّی هشدارهای قرآن برخاسته از رحمت و مهر خداست. «الرَّحِیمِ لِتُنْذِرَ ۷ و ۸ ✨ اکثر مردم غافل،به حقّ گرایش ندارند. «فَهُمْ غافِلُونَ لَقَدْ حَقَّ الْقَوْلُ عَلی أَکْثَرِهِمْ» 🌺 مخالفت اکثریّت، نباید مبلّغ و رهبر را دلسرد کند. أَکْثَرِهِمْ ... لا یُؤْمِنُونَ ✨غفلت، زمینه ی کفر است. «فَهُمْ غافِلُونَ - فَهُمْ لا یُؤْمِنُونَ» 🌺 گرچه خداوند بر گردن کافران غل هایی می نهد،ولی زمینه ی آن را خودشان فراهم کرده اند. «لا یُؤْمِنُونَ إِنّا جَعَلْنا فِی أَعْناقِهِمْ أَغْلالاً» ✨صدها چراغ دارد و بی راهه می رود، بگذار تا بیفتد و بیند سزای خویش. «وَ جَعَلْنا مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ سَدًّا» 🌺 غافلان بی ایمان،نه از گذشته ی کفّار عبرت می گیرند، «خَلْفِهِمْ» و نه از معجزه و استدلالی که پیش روی آنان است. «مِنْ بَیْنِ أَیْدِیهِمْ» ✨ کافر در بن بست است. «سَدًّا» 🌺 در تبلیغ، معقولات را با محسوسات تشبیه کنیم. «سَدًّا» .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عشق و عرفان (قسمت پنجاه و پنجم) راههای عملی کسب عشق و محبت الهی عامل هشتم :رضا و تسلیم راضی بودن به امر پرودگار و تسلیم در برابر قضا و قدر الهی ،رفته رفته موجب میشود که سالک در مصائب و مشکلات زندگی جوهریه وجودیش به ثمر بنشیند و آتش عشق و غم هجران از درون جانش شعله ور گردد . مقامات معنوی مانند صبر ،رضا ،تسلیم ،توکل در یک حد نیستند که به تعبیر حضرت آيت الله جوادى آملى : اگر سالك به مرحله رضا برسد، هنوز مقدارى از راه و منازل بين راه مى‏ ماند؛ زيرا در مقام رضا «طبع» سالك محفوظ است؛ يعنى او به جايى رسيده است كه مى‏ گويد: «پسندم آنچه را جانان پسندد» ؛ يعنى، كارى را كه خدا انجام مى‏ دهد، مطابق ميل من است و من ميل خود را بر اساس قضاى الهى تنظيم كرده‏ ام. بنابراين، هنوز طبع و ميلى از او در بين هست و اين با سير تام هماهنگ نيست. پس بايد از اين مرحله، بالاتر رفت كه ديگر خواسته‏ اى براى سالك وجود نداشته باشد و از اين مرحله بالاتر، همان مقام «تسليم» است.  تسليم هم با «توكل» فرق دارد و هم با «رضا» . در مقام توكل، شخص كارى را مى‏ طلبد؛ ولى چون خودش نمى‏ تواند آن كار را به خوبى انجام دهد وكيل مى‏ گيرد تا به سود او كارهاى وى را انجام دهد و چون هيچ كسى بهتر از خدا كار را نمى‏ داند و نمى ‏تواند انجام دهد، بهتر از همه آن است كه خداوند را وكيل قرار دهد و بر او توكل كند:  «و على الله فليتوكل المتوكلون» چنانكه مؤمنان مأمور شده ‏اند به خدا توكل كنند. مقام رضا از مقام توكل بالاتر است؛ زيرا در مقام توكل انسان خواسته خود را اصل قرار مى‏ دهد؛ اما از خدا مى‏ خواهد بر اساس خواسته او كار كند، ولى در مقام رضا خواسته خدا اصل و خواسته عبد سالك، فرع است؛ اما در مقام تسليم، عبد از خود خواسته‏ اى ندارد و به خدا عرض مى‏ كند: «حكم آنچه تو انديشى لطف آنچه تو فرمايى» ، نه اين كه بگويد: «پسندم آنچه را جانان پسندد» . بنابراین چون کسی که در مقام تسلیم است هیچگونه پیشامدی او را نگران نمی کند . تسلیم از دو امر می تواند ناشی شود: 1-محبت وعشق تمام عیار: اراده عاشق ومحب در اراده محبوب ومعشوق فانی است وآنچه معشوق انجام می دهد،برای عاشق دوست داشتنی وخواستنی است. به بیان دیگرمحب وعاشق در برابر محبوب و ومعشوق از خود اراده ای ندارد وتسلیم محض خواسته اوست. سالکی که در طریق محبت به کمال رسیده باشد ،در برابر حق تعالی این گونه تسلیم است 2- یقین به علم وقدرت حق تعالی: دومین امری که می تواند منشا تسلیم شود ،یقین یافتن سالک به این حقیقت است که خداست که به دقت از مصلحت هر کس آگاه است وخداست که قادر است آنچه را به مصلحت دانسته واراده نموده است به نحو اکمل عملی کند. در نتیجه این یقین ،شخص خود را کاره ای نمی بیند وجودش را از خود بینی وخود خواهی که منشا خود نمایی وسرکشی وعصیان است خالی می کند وتسلیم حق می گردد با توجه به اینکه هم محبت وهم یقین مورد اشاره ،محصول معرفت است،امام باقر علیه السلام می فرمایند:احقّ خلق الّله ان یسلم لما قضی الّله عزّوجل من عرف الّله سزاوار ترین کس از بین مخلوقات خدا برای اینکه تسلیم حکم خدای عز وجل باشد کسی است که به معرفت خدای تعالی دست یافته باشد. ادامه دارد... التماس دعا صادقزاده
18.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ قرآن تصویری_ اخلاق @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ تصویری با ترجمه گویا سوره یس آیات( ۱۱ تا ۲۰) ◀️اعمال ما هم در ظاهر هم باطن مان تأثیر گذار است. ◀️بیم از خدا در نهان باید بیشتر از ظاهر باشد. ◀️در برابر عقاید باطل کفار با صراحت و قاطع سخن بگوییم. ◀️در تبلیغ دین، پیامبران سراغ مردم می رفتند. .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ تفسیر مختصر سوره یس آیات ۱۰ تا ۲۰ قسمت اول 🍀بر سیه دل چه سود خواندن وعظ، نرود میخ آهنین در سنگ. سَواءٌ عَلَیْهِمْ ... 🍄 حساب اتمام حجّت، از حساب تأثیرگزاری سخن و تأثیرپذیری مردم جداست.(با این که در مورد گروهی،احتمال تأثیر نیست ولی باید پیامبر با آنان اتمام حجت کند و هشدار دهد.) سَواءٌ عَلَیْهِمْ ... 🍀 قرآن، مایه ی ذکر است و پیروی از آن، وسیله ی یادآوری فراموش شده ها و بیدارگری فطرت خفته انسان است. «اتَّبَعَ الذِّکْرَ» 🍄 رحمت گسترده ی الهی، نباید موجب بی پروایی ما شود. «خَشِیَ الرَّحْمنَ» 🍀نشانه ی ایمان و خشیت واقعی، پروا داشتن در نهان است. «بِالْغَیْبِ» 🍄بیم و امید در کنار هم لازم است.در جمله «خَشِیَ الرَّحْمنَ» هم خشیت است و هم رحمت. 🍀 ترس از خدا در خلوت و درون مهم است نه در ظاهر و حضور در برابر مردم. «خَشِیَ الرَّحْمنَ بِالْغَیْبِ» 🍄وظیفه انبیا هم انذار و هشدار است، إِنَّما تُنْذِرُ ...هم امید وبشارت. «فَبَشِّرْهُ» 🍀کسی بشارت بهشت را دریافت می کند که هشدار پیامبران او را متذکّر کرده باشد. تُنْذِرُ مَنِ اتَّبَعَ الذِّکْرَ ... فَبَشِّرْهُ ... 🍄در برابر عقاید انحرافی و انکارآمیز کافران،با صراحت و قاطعیّت سخن بگویید. «إِنّا نَحْنُ نُحْیِ» 🍀همه مردگان در قیامت زنده می شوند. «نُحْیِ الْمَوْتی» 🍄 پرونده ی عمل انسان، حتّی پس از مرگ او تا قیامت باز است. نَکْتُبُ ... وَ آثارَهُمْ 🍀 نه فقط اعمال، بلکه همه آثار آن نیز ثبت می شود و در حساب قیامت لحاظ می گردد. «نَکْتُبُ ما قَدَّمُوا وَ آثارَهُمْ» (خواه آثار خیر نظیر وقف و صدقه جاریه و آموختن علم به مردم و.یا آثار شرّ مثل تأسیس مراکز فحشا.) 🍄سروکار ما در قیامت با خداست. «إِنّا ، نَحْنُ ، نُحْیِ ، نَکْتُبُ ، أَحْصَیْناهُ» 🍀انسان،تنها ضامن اعمال خود نیست،بلکه مسئول پیامدهای آن نیز هست. «وَ آثارَهُمْ» 🍄دستگاه محاسباتی خداوند دقیق است. «کُلَّ شَیْءٍ أَحْصَیْناهُ» 🍀-دادگاه الهی،پیش روی همه روشن است. «أَحْصَیْناهُ فِی إِمامٍ مُبِینٍ 🍄گذشتگان،بهترین درس برای آیندگان است. «وَ اضْرِبْ لَهُمْ» 🍀مربی و مبلغ باید با تاریخ آشنا باشد. «وَ اضْرِبْ لَهُمْ» 🍄 بر جامعه،اصول و قوانین ثابتی حاکم است که سرنوشتِ انسان ها و جوامع را بر اساس آن می توان تعیین نمود.آری،سنّت های الهی ثابت است و با تفاوت اقوام،افراد،زمان و مکان، تفاوتی نمی کند. «وَ اضْرِبْ لَهُمْ مَثَلاً» 🍀 بهترین مثال،مثال های واقعی و عینی است نه تخیّلی. «وَ اضْرِبْ لَهُمْ مَثَلاً» 🍄در بیان داستان،عبرت ها مهم است، نام قریه،نژاد،زبان و تعداد افراد مهم نیست. «أَصْحابَ الْقَرْیَهِ» 🍀 انبیا به سراغ مردم می رفتند و منتظر نبودند تا مردم به سراغ آنان بیایند. «جاءَهَا الْمُرْسَلُونَ .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ مختصر سوره یس آیات ده تا بیست (قسمت دوم) 🔘گاهی باید دعوت به حقّ و امر به معروف به صورت گروهی باشد. أَرْسَلْنا ...اِثْنَیْنِ فَکَذَّبُوهُما فَعَزَّزْنا بِثالِثٍ 🔘لجاجت، درد بی درمان است.(حتی انبیا را تکذیب کردند.) «فَکَذَّبُوهُما» 🔘 با تکذیب دشمن،دست از کار و هدف نکشید، نفرات خود را تقویت کنید.«فَکَذَّبُوهُما فَعَزَّزْنا بِثالِثٍ» 🔘گاهی چند پیامبر،هم زمان به سوی یک قوم اعزام می شدند. اِثْنَیْنِ ... بِثالِثٍ 🔘تعداد مبلّغان، به نیاز جامعه بستگی دارد. «أَرْسَلْنا إِلَیْهِمُ اثْنَیْنِ فَکَذَّبُوهُما فَعَزَّزْنا بِثالِثٍ» 🔘در مدیریّت،وقتی کسی را به مأموریّتی می فرستید رهایش نکنید و او را تأیید و تقویت کنید. «فَعَزَّزْنا بِثالِثٍ» 🔘کثرت افراد لایق،سبب عزّت است. «فَعَزَّزْنا بِثالِثٍ» 🔘عزّت و ذلّت به دست خداست،گرچه فرد یا چیزی واسطه شود. «فَعَزَّزْنا» 🔘در مدیریّت، همیشه نیروی ذخیره داشته باشید. «بِثالِثٍ» 🔘کفّار تمام کمالات را نادیده و همه چیز را با دید ظاهری می نگرند. «بَشَرٌ مِثْلُنا» 🔘بعضی،تکلیف و امر و نهی را مخالف رحمت الهی می دانند و گمان می کنند معنای رحمت،آزادی بی قید و شرط و رها بودن انسان است. «ما أَنْزَلَ الرَّحْمنُ مِنْ شَیْءٍ» 🔘در برابر انکارهای پی در پی دشمن،دل خود را با یاد خدا آرامش دهید.رَبُّنا یَعْلَمُ ... 🔘 وظیفه ی انبیا،روشنگری و تبلیغ آگاهی بخش است و ضامن نتیجه نیستند. «وَ ما عَلَیْنا إِلاَّ الْبَلاغُ» 🔘دور بودن از شهر،نشانه دوری از فرهنگ نیست. «وَ جاءَ مِنْ أَقْصَا الْمَدِینَهِ رَجُلٌ» 🔘حمایت از حقّ،مرز و منطقه ندارد. «جاءَ مِنْ أَقْصَا الْمَدِینَهِ رَجُلٌ» 🔘 گاهی یک تنه باید حرکت کرد و فریاد کشید. «جاءَ مِنْ أَقْصَا الْمَدِینَهِ رَجُلٌ» حضرت علی علیه السلام می فرماید:در راه حقّ از اندک بودن پیروان نهراسید. 🔘 برای حمایت از حقّ، مسافت طولانی نباید مانع باشد. «أَقْصَا الْمَدِینَهِ» 🔘طرفداری از حقّ، انگیزه و سوز لازم دارد نه نشان و عنوان. «رَجُلٌ» 🔘حمایت از حقّ،باید با شدّت، سرعت، منطق و عاطفه همراه باشد. «یَسْعی - یا قَوْمِ - هُمْ مُهْتَدُونَ» 🔘 شکستن سکوت و فریاد زدن در محیطهای انحرافی،برای حمایت از رهبری حقّ مورد ستایش خداوند است. «قالَ یا قَوْمِ» 🔘اخلاص در تبلیغ، شرط جذب مردم است. «اتَّبِعُوا مَنْ لا یَسْئَلُکُمْ أَجْراً» منادیان حقّ نباید از مردم مزدی بخواهند. 🔘هادیان باید خود مهتدی باشند. اِتَّبِعُوا ... مُهْتَدُونَ .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
عشق و عرفان (قسمت پنجاه وهفتم ) راههای عملی کسب عشق و معرفت الهی عامل نهم : تسلیم و تفویض ادامه... تفاوت تسلیم عرفانی با تسلیم اجتماعی نباید مفهوم عرفانی تسلیم را با مفهوم اجتماعی این لفظ اشتباه کرد زیرا تسلیم در مفهوم اجتماعی یعنی دست از مبارزه و مقاومت برداشتن و تن به خواری و ذلت دادن و ستم کش و ستم پذیر بودن  اما از منظر عرفانی : ضمن اینکه وقتی ظالمی بر سر راه زندگی سالکی ظاهر می شود و به آزار و اذیت و تضییع حقوق او می پردازد سالک دچار افسردگی روحی و یاس نمی شود و آنچه توسط آن ظالم انجام می شود را مقدر تکوینی خداوند و به بیان دیگر کار خدا و لازمه ی رشد وتعالی خود می داند و از اینکه آنچه لازمه ی نیل او به کمال بوده برایش آماده شده است خرسند نیز خواهد بود  اما همان گونه که گفته شد همراه این تسلیم بودن در برابر مقدر تکوینی حضرت حق ،سالک در مورد نحوه ی مواجه شدن و رفتار کردن با این موقعیت که خداوند برای رشد او پدید آورده است در برابر مقررات تشریعی الهی تسلیم است و شرط برخوردار شدن از آثار سازنده ی آن موقعیت را همین انقیاد در برابر فرمان خداوند در مورد نحوه ی مواجه با آن می داند فرمان خداوند در مورد نحوه ی مواجهه با ظلم وستم ساکت ننشستن و تحمل نکردن و بی عملی پیشه نکردن و مقاومت و ایستادگی کردن و مبارزه و جهاد سلحشورانه و خستگی ناپذیر و پیگیر نمودن است براین اساس سالک در راستای تسلیم عارفانه ی خویش به پا می خیزد و تا پای جان و سرحدّ توان با ظلم مبارزه میکند. ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام عزیزان صبحتون بخیر ❤️ یوم الله ۲۲ بهمن مبارک 🌷🌹🎂🍰
امروز به عشق سید حجازی محبوب غایب از نظر ولی منتظر، در راهپیمایی شرکت می کنیم. و با حضور پر شورمون، ظهور را نزدیک تر می کنیم.💗💓 زیرا که ظهور، بسیار نزدیک است. از کاروان منتظران عقب نمانیم.🇮🇷 یا علی
13.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ ↕️ تصویری با ترجمه گویا سوره یس آیات ۲۱ تا ۲۹ ◀️ دوری از شهر، نشانه ی دوری از فرهنگ نیست. ◀️ اخلاص در تبلیغ شرط جذب مردم است. ◀️ مقایسه از بهترین راههای آموزش است. ◀️ سختی هایی که انسان می بیند با اراده ی خداوند و در مدار رحمت اوست. .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ ⤵️تفسیر مختصر سوره یس آیات ۲۱ تا ۲۹ ◀️دور بودن از شهر،نشانه دوری از فرهنگ نیست. «وَ جاءَ مِنْ أَقْصَا الْمَدِینَهِ رَجُلٌ» ◀️حمایت از حقّ، مرز و منطقه ندارد. «جاءَ مِنْ أَقْصَا الْمَدِینَهِ رَجُلٌ» ◀️ گاهی یک تنه باید حرکت کرد و فریاد کشید. «جاءَ مِنْ أَقْصَا الْمَدِینَهِ رَجُلٌ» حضرت علی علیه السلام می فرماید:در راه حقّ از اندک بودن پیروان نهراسید. ◀️ برای حمایت از حقّ،مسافت طولانی نباید مانع باشد. «أَقْصَا الْمَدِینَهِ» ◀️طرفداری از حقّ،انگیزه و سوز لازم دارد نه نشان و عنوان. «رَجُلٌ» ◀️حمایت از حقّ، باید با شدّت، سرعت، منطق و عاطفه همراه باشد. «یَسْعی - یا قَوْمِ - هُمْ مُهْتَدُونَ» ◀️شکستن سکوت و فریاد زدن در محیطهای انحرافی، برای حمایت از رهبری حقّ مورد ستایش خداوند است. «قالَ یا قَوْمِ» ◀️اخلاص در تبلیغ، شرط جذب مردم است. «اتَّبِعُوا مَنْ لا یَسْئَلُکُمْ أَجْراً» منادیان حقّ نباید از مردم مزدی بخواهند. ◀️ هادیان باید خود مهتدی باشند. اِتَّبِعُوا ... مُهْتَدُونَ ◀️کسانی که در برابر آفریدگار خود بندگی نکنند در دادگاه وجدان محکومند. «وَ ما لِیَ لا أَعْبُدُ» ◀️یکی از راه های دعوت دیگران، بیان اعتقادات منطقی خود است. ما لِیَ لا أَعْبُدُ الَّذِی ... ◀️ توجّه به مبدء و معاد سرچشمه ی بندگی است. «فَطَرَنِی وَ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ» ◀️ مقایسه،از بهترین راههای آموزش است.خدا مرا آفریده، ولی بت ها برایم ذرّه ای فایده ندارند. «فَطَرَنِی - لا تُغْنِ عَنِّی شَفاعَتُهُمْ» ◀️سختی هایی را که انسان می بیند، با اراده خداوند و در مدار رحمت اوست. «إِنْ یُرِدْنِ الرَّحْمنُ بِضُرٍّ» ◀️ برای توجّه به خداوند، کافی است شرایط سخت و فوق العاده را در پیش خود مجسّم سازیم. «إِنْ یُرِدْنِ الرَّحْمنُ بِضُرٍّ» ◀️ برای جریحه دار نکردن عواطف مردم،از خود مثال بزنیم. إِنْ یُرِدْنِ الرَّحْمنُ بِضُرٍّ ... ◀️ بهترین راه دعوت، دعوت عملی است. «إِنِّی آمَنْتُ» ◀️شهادت در راه حمایت از رهبر آسمانی و امر به معروف سابقه ای بس طولانی دارد. «قِیلَ ادْخُلِ الْجَنَّهَ» ◀️میان شهادت و بهشت فاصله ای نیست. «قِیلَ ادْخُلِ الْجَنَّهَ» ◀️مردان خدا حتّی بعد از مرگ و شهادت نیز در فکر زنده ها هستند. «یا لَیْتَ قَوْمِی یَعْلَمُونَ» ◀️حیات و بهشت برزخی قبل از بهشت موعود است. «قِیلَ ادْخُلِ الْجَنَّهَ» ◀️ شهادت سبب مغفرت است. «بِما غَفَرَ لِی» ◀️فرشتگان مأموران قهر یا مهر الهی هستند و فرود آمدن یا نیامدن آنها به امر خداوند است. ما أَنْزَلْنا ... جُنْدٍ مِنَ السَّماءِ ◀️ قهر الهی ناگهانی است،غافل نباشیم. «صَیْحَهً واحِدَهً» ◀️ گاهی بخاطر ریختن خون یک مؤمن بی گناه و یک مجاهد و مبلّغ دینی،مردم یک منطقه نابود می شوند. «هُمْ خامِدُونَ» ◀️ ابر قدرت هایی که دیروز می گفتند: «لَنَرْجُمَنَّکُمْ وَ لَیَمَسَّنَّکُمْ مِنّا عَذابٌ أَلِیمٌ» امروز با یک صیحه نابود شدند. «هُمْ خامِدُونَ» .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عشق و عرفان (قسمت پنجاه و هشتم ) راههای عملی کسب عشق و محبت الهی عامل نهم : رضا و تسلیم به قضای الهی ادامه... ابتدا بايد بدانيم رضايت به كاري كه انجام گرفته با اصل رضا به قضاي الهي فرق مي كند. پس تواي سالك ممكن است در دل خود راضي به قضا و قدر الهي باشي ولي با اين حال از خداي سبحان رفع اتفاقات رقم خورده را بخواهي. صبر بر قضاي الهي به معناي خودداري نفس از شكايات به غير خداست نه شكايت به خدا. لذا مي بينيم كه حضرت ايوب علیه السلام به خداوند شكايت مي كند و مي گويد:»خدايا، سختي ها مرا فرا گرفته و تو مهربان ترين مهرباناني.«خداوند ايوب علیه السلام را گرفتار بلا كرد كه به سوي او برگردد و از خدا بخواهد كه سختي ها و دردهارا بر طرف نمايد. همچنين يعقوب پيامبر علیه السلام را مي بينيم كه در فراق پسرش يوسف مي گويد: »همانا از ناراحتي و اندوهم به خداوند شكايت مي كنم. اگر اين كار با مقام رضا و صبر منافات داشت، او هيچ وقت اين كار را نمي كرد. گفته اند كه روزي يكي از عرفا براي رفع گرسنگي چيزي نداشت و گريه كرد. يك نفر كه ذوق نداشت او رامورد سرزنش قرار داد كه چرا گريه مي كني. عارف به او گفت:«خداوند مرا گرسنه كرده تا گريه كنم و به او التماس نمايم و از او رفع گرسنگي را بخواهم. استاد محمد صالح کمیلی ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
╭━⊰✨﷽✨⊱━╮ @SiaSiAjtma ╰━•⊰❀ 🌸 ❀ ⊱•━╯ ⁉️آیا راهپیمایی در قرآن مطرح هست؟ پاسخ از: ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ تقدیمی اندیشکده «علوم اجتماعی، سیاسی و دفاعی» وابسته به «دانشگاه ملی مجازی»
عشق و عرفان (قسمت پنجاه نهم ) راههای عملی کسب عشق و محبت الهی عامل دهم : استقامت انسان‌ عادت دارد هنگام مواجهه با مشکلات و سختی‌ها، به جای استقامت و پایداری و تلاش برای حلّ مشکل، فرا فکنی کنند و تقصیر را به گردن دیگران بیندازند. اگر کسی در وسط دریا درون یک قايق نشسته باشد و قایق او کج شود، چنانچه شنا بلد نباشد و نتواند چاره‌ای برای نجات خود بیندیشد، اوّل كاري كه مي‌كند گله و شكايت از خدا است. پس از آن مردم و زمانه را متّهم می‌کند و می‌پندارد همه دست در دست یکدیگر، در جهت غرق شدن او تلاش می‌کنند. این طرز تفکّر انسان را به‌ پوچی رهنمون می‌شود و نهایتاً منجر به تباهی او می‌گردد. حال اگر کسی که در قایق نشسته است، شنا بلد باشد و با صبر و حوصله برای نجات خود تلاش کند، قطعاً موفّق مي‌شود. آن قایق برای مردم مثال زندگی دنیا و برای سالک، مثال سلوک او است. انسان هر لحظه باید احتمال دهد با مشکلات‌ و معضلاتی مواجه خواهد شد که حلِّ آن مشکلات، علاوه بر صبر و حوصله، نیاز به کوشش فراوان دارد. روندۀ راه حقیقت باید مراقب باشد که موانع راه، مانع ادامۀ حرکت او نشود که توقّف او موجب بازگشت و بازگشت او باعث خروج وی از مسیر حرکت به سوی خدا می‌شود. در روايات آمده است كه خداوند در روز قيامت از بنده‌ای که در دنیا با مشکلات فراوانی روبرو بوده و با استقامت و پایداری توانسته است، بر معضلات مسلّط شود، عذر خواهي مي‌كند و به او مي‌گويد: اي بندۀ من، من از هفتاد پدر و مادر براي تو مهربان‌تر بودم ولي صلاح تو در وجود مشكل تو بود. همچنین كساني كه در زندگي دنيا با مشكلات دست و پنجه نرم مي‌كنند، اگر راضي به رضاي خدا باشند، طي يك شبانه روز زندگي، ثواب يك حج و یک عمرۀ مقبول به آنان عطا می‌شود. پس سالک برای حرکت به سوی خدا، نیاز به استقامت و پایداری دارد. ادامه دارد... التماس دعا صادقزاده
18.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦ @ghoran_tasviri_akhlagh ࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ تصویری با ترجمه گویا سوره یس آیات ۳۰ تا ۴۰ ◀️ تمام مردم در قیامت یکجا حاضر می شوند ◀️ وظیفه انسان در برابر نعمت ها،معرفت و شکر است ◀️ در هستی موجوداتی است که نحوه زوجیّت آنها برای بشر ناشناخته است. .•🌸°∞°❀🌸❀°∞°🌸• ♡أللَّہُمَ؏َـجِّڸْ لِوَلیِڪَ ألْفَـرَج♡ ✦‎‌‌‌࿐჻ᭂ❣🌸❣჻ᭂ࿐✦
عشق و عرفان (قسمت شصتم ) راههای عملی کسب عشق و محبت الهی عامل دهم :استقامت ادامه... راه خدا از ناملایمات، سختی‌ها، جفاها، ملامت‌ها و امتحانات مملو است و سالک باید با استعانت از پروردگار نترسد و نهراسد و رنگ نبازد و سست و کم‌انگیزه نشود و این البته دشوار است. خداوند در سورۀ هود به پیامبر دستور داد: «فَاسْتَقِمْ كَما أُمِرْتَ وَ مَنْ تابَ مَعَك»  یعنی : «پس همان‌گونه که دستور یافته‌ای به همراه هر که با تو توبه کرده است و به سوی حق بازگشته است، ایستادگی کن». این دستور آن قدر بر پیامبر سنگین بود که فرمود: «شَیبَتْنِی هُود»  یعنی : «سورۀ هود مرا پیر کرد». آری، استقامت و ایستادگی به خصوص با دستگیری دیگران و به استقامت واداشتن آنان، بسیار مشکل است و از این‌رو، خداوند در سوره صف در وصف مجاهدان پای‌مرد، آنان را به «بنایی ریخته شده از سرب» تشبیه می‌کند . امیرمؤمنان صلواةالله علیه در جنگ جمل به هنگام دادن پرچم، خطاب به فرزند شجاع و محبوبشان، محمد بن حنفیه، فرمودند: «اگر کوه‌ها به لرزه درآیند تو پایدار بمان، دندان‌هایت را به هم بیفشر و سرت را به عاریت به خدا بسپار و چونان میخ پاهای خود را بر زمین استوار کن». اگر در جهاد با دشمن ظاهر که جهاد «اصغرش» می‌خوانند، باید چنین بود تا به پیروزی دست یافت، در جهاد با نفس که جهاد اکبرش خوانند باید چگونه بود؟ در روایت آمده است: «المؤمن كَالْجَبَلِ لَا تُحَرِّكُهُ الْعَوَاصِف» یعنی : «مؤمن مانند کوه محکمی است که طوفان‌ها تکانش نمی‌دهند». راه استقامت و عدم تزلزل در راه خدا این است که سالک خاکساری و تضرعش را در محضر خداوند از دست ندهد، توسلش را به اولیای الهی حفظ کند و تسلیمش را نسبت به استادش به کمال برساند. سالکی که اراده‌اش در ارادۀ استاد کامل که از نفس گذشته و به حق پیوسته، فانی شده باشد، از هرگونه خطری می‌رهد و از هر آزمونی سرفراز بیرون می‌آید. مصادیق ثبات و استقامت در سلوک : ۱. ثبات بر ترک حرام و انجام واجب. ۲. ثبات بر ترک مکروه و انجام مستحب (با رفق و مدارا و با تعیین استاد). ۳. ثبات بر اذکار و اوراد تعیین شده برای شاگرد از طرف استاد. ۴. ثبات بر فکر تعیین شده برای شاگرد از طرف استاد. ۵. ثبات در امتحانات راه. ۶. ثبات در کتمان و نگفتن حالات، مکاشفات، مقامات و واردات به کسی جز استاد یا هر که او تعیین كند. ۷. ثبات در مصیبت‌ها و ناملایمات و جفاها و نرنجیدن بلکه خوش بودن به آنها. ۸. ثبات در بسط‌ها و واردات جمالی و نجنبیدن از جای و عنان از کف ندادن. ۹. ثبات در تسلیم نسبت به استاد در هر حال و مقام و در تحت هر شرایط. 10.ثبات در رفاقت با رفقا ادامه دارد... منبع :رساله سیر و سلوک شیخ علی رضایی تهرانی ادامه دارد التماس دعا صادقزاده
╭┅┈𑁍▹﷽ ◃𑁍╼┅╮ 𑁍▹ @Quran124 ◃𑁍 ╰┅╾┈ 𑁍▹ ◃𑁍┈┈┅╯ ⁉️چرا از نظر امام کاظم (ع) محبوب‌ترین چیزها نزدِ خدا "توحید" و مغبوض‌ترین چیزها "کفر" است؟ [۱] 🎤 شرح دعای سریع الاجابه 🔸توسّل به کسی که باب‌ُالحوائج است ـ هم سببِ گشایش در امور و فَرَج در نفوس ـ در مسیرِ استکمالِ انسانی می‌شود، و هم سببِ طُهر و طهارت از مطلقِ ناپاکی‌ها ـ از بیماری‌های ظاهری تا باطنی ـ است، با تمامِ مراتبِ طهارتش. 🔸عید، عود به اصل است؛ و ولایت، اصلِ هر چیزی است؛ پس بالاترین عیدِ هر فردی وقتی است که مستغرق در ولایت باشد. 🔸آن امامِ هُمام ـ یعنی حضرتِ موسی‌ ابن‌ جعفر علیهماالسّلام ـ در ٱغاز دعایی که سریع‌ُالاجابة است می‌فرماید: اللّٰهُمَّ إِنِّى أَطَعْتُكَ فِى أَحَبِّ الْأَشْياءِ إِلَيْكَ وَهُوَ التَّوْحِيدُ، وَلَمْ أَعْصِكَ فِى أَبْغَضِ الْأَشْياءِ إِلَيْكَ وَهُوَ الْكُفْرُ" 🔸محبوب‌ترین چیزها نزدِ خداوند برای اطاعتِ او "توحید" است، و مغبوض‌ترین چیزها در معصیتِ او "کفر" است. توحید، آشکار کردنِ حق ـ تبارک و تعالی ـ در هر چیزی است؛ و کفر، پوشاندنِ او در هر چیزی. 🔸چیزی در عالَم نیست مگر این‌که قبل و بعد و ظاهر و باطنِ او نورِ خداست، و آن شئ جز نمودِ حق ـ تبارک و تعالی ـ شٲنیّتِ دیگری ندارد. پس چون می‌خواهی خدا را به محبوب‌ترین چیز نزدِ او اطاعت کنی ، همواره در هر چیزی خدا را مشاهده کن و استقلال را از هر چیزی ـ جز خداوند ـ سلب کن و همه را فقرِ محض الی‌الله ببین. 🔸کافر به حدود اشیاء، استقلال قائل می‌شود و این‌گونه خدا را در هر چیزی انکار می‌کند ، لذا نامش را کافر نهادند، و معصیّتی نزدِ خدا بالاتر از این نیست که او را در مخلوقاتش نبینی؛ هر چند او ـ جَلَّ جَلالُه ـ در عینِ این‌که در همه چیز ظاهر است ، از همه‌ٔ مخلوقات و ممکنات بالاتر است، و این تمایز به سببِ احاطهٔ اطلاقیِ او بر هر چیزی است. 🔸توحید با همه‌ٔ عظمتش ـ که ظهورِ مطلقِ حق در مراتبِ علمی و عینی است ـ نزدِ هویّتِ غیبیّه، اَحَبّ‌الاشیاء است، یعنی ذاتِ حق متعال، اَعلی و اَشرف از توحید است؛ و توحید، شٲنِ اعظمِ اوست که عبارت از ظهور و سریانِ ذات در حدود و قیود است؛ از این‌رو نامِ دیگرِ توحید را ولایت هم گفته‌اند؛ منتها "توحید در قوسِ نزول است، و ولایت در قوسِ صعود"؛ امّا هر دو مساوقِ هم‌اَند. 🔸در دایرهٔ صعود، انسان چون به توحیدِ مطلق برسد و نفسِ نفیس‌اَش با نفسِ رحمانی متّحد گردد، این قربِ اطلاقی را ولایت می‌گویند؛ این همان است که از آن به "وحدت" تعبیر می‌شود. 🔸این همان است که امام حسنِ عسکری ـ علیه‌السّلام ـ فرمودند: "قَدْ صَعِدْنَا ذُرَى اَلْحَقَائِقِ بِأَقْدَامِ اَلنُّبُوَّةِ وَ اَلْوَلاَيَةِ". فقط انسانِ کامل است که می‌تواند دو سرِ حلقه‌ٔ هستی را به هم پیوند دهد، یعنی با قلبِ اَنوَرش ـ که اَجلیَ و اَشمَخ از همهٔ قلوب است و حتّی قلبِ او غیرِ قلوبِ دیگران است ـ می‌تواند همهٔ کمالاتِ ظهوری را در قوسِ صعودیِ خودش به نحوِ اِجمالی و اِندِماجی در مرتبه‌ٔ احدیّت مشاهده فرماید. 🔸محبوب‌ترین چیزها نزدِ خداوند برای اطاعتِ او "توحید" است، و مغبوض‌ترین چیزها در معصیتِ او "کفر" است. ـ علیهم‌السّلام ـ جمع شده است؛ لذا امروز تنها موحّدِ حقیقی، حضرتِ حجة ابن‌ الحسن‌ العسکری روحی‌فداه است. 🔸موحّد کسی است که توحید و وحدت را باهم در نفسش پیاده فرماید، و کافر کسی است که با توحید و موحّد در عناد و جنگ باشد. بر پیشانیِ موحّد، نورِ ایمان مندرج است؛ و بر پیشانیِ کافر، کفر. 〰〰〰🌺🍃〰〰〰〰 تقدیمی اندیشکده "علوم قرآن، عرفان، اخلاق و عقاید" وابسته به "دانشگاه ملی مجازی" ❀🌺✨❀❀❀✨🌺❀ منبع -------------------- ۱. کانال حیات طیبه
sariol-ejabah.mp3
687.2K
دعای سریع الاجابه امام موسی کاظم (علیه السلام) اللَّهُمَّ إِنِّي أَطَعْتُكَ فِي أَحَبِّ الْأَشْيَاءِ إِلَيْكَ وَ هُوَ التَّوْحِيدُ وَ لَمْ أَعْصِكَ فِي أَبْغَضِ الْأَشْيَاءِ إِلَيْكَ وَ هُوَ الْكُفْرُفَاغْفِرْ لِي مَا بَيْنَهُمَا يَا مَنْ إِلَيْهِ مَفَرِّي آمِنِّي مِمَّا فَزِعْتُ مِنْهُ إِلَيْكَ اللَّهُمَّ اغْفِرْ لِيَ الْكَثِيرَ مِنْ مَعَاصِيكَ وَ اقْبَلْ مِنِّي الْيَسِيرَ مِنْ طَاعَتِكَ يَا عُدَّتِي دُونَ الْعُدَدِ وَ يَا رَجَائِي وَ الْمُعْتَمَدَ وَ يَا كَهْفِي وَ السَّنَدَ وَ يَا وَاحِدُ يَا أَحَدُيَا قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ اللَّهُ الصَّمَدُ لَمْ يَلِدْ وَ لَمْ يُوْلَدْ وَ لَمْ يَكُنْ لَهُ كُفُوا أَحَدٌ، أَسْأَلُكَ بِحَقِّ مَنِ اصْطَفَيْتَهُمْ مِنْ خَلْقِكَ وَ لَمْ تَجْعَلْ فِي خَلْقِكَ مِثْلَهُمْ أَحَداأَنْ تُصَلِّيَ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ تَفْعَلَ بِي مَا أَنْتَ أَهْلُهُ اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ بِالْوَحْدَانِيَّةِ الْكُبْرَى وَ الْمُحَمَّدِيَّةِ الْبَيْضَاءِ وَ الْعَلَوِيَّةِ الْعُلْيَا [الْعَلْيَاءِ]وَ بِجَمِيعِ مَا احْتَجَجْتَ بِهِ عَلَى عِبَادِكَ وَ بِالاسْمِ الَّذِي حَجَبْتَهُ عَنْ خَلْقِكَ فَلَمْ يَخْرُجْ مِنْكَ إِلا إِلَيْكَ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ اجْعَلْ لِي مِنْ أَمْرِي فَرَجا وَ مَخْرَجا وَ ارْزُقْنِي مِنْ حَيْثُ أَحْتَسِبُ وَ وَ مِنْ حَيْثُ لا أَحْتَسِبُ إِنَّكَ تَرْزُقُ مَنْ تَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ 🍃سپس حاجت را در خواست کنید🍃 دوست عزیز لطفاً یک مرتبه به نیت سلامتی و فرج آقاامام زمان(علیه السلام) تلاوت نمایید🙏
30.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
࿐᪥•💞﷽💞•᪥࿐ @SiaSiAjtma 🇮🇷کنار رود مشغول وضو گرفتن شدم که ناگهان ..... بعدها اشتباهی جنازه ام را به جای خرم آباد بردن مشهد ..... (عجب سرنوشتی شد، حتما ببینید 👆) ┄┅═✧❁🌼❁✧═┅┄ تقدیمی اندیشکده علوم «اجتماعی، سیاسی و دفاعی» وابسته به «دانشگاه ملی مجازی»