eitaa logo
زندگی با قران
159 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.1هزار ویدیو
0 فایل
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ (١) وَلاَ تَأْكُلُواْ أَمْوَالَكُم بَيْنَكُم بِالْبَاطِلِ وَتُدْلُواْ بِهَا إِلَي الْحُكَّامِ لِتَأْكُلُواْ فَرِيقاً مِّنْ أَمْوَالِ النَّاسِ بِالإِثْمِ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ (188) واموال يكديگر را به باطل (و ناحقّ) در ميان خودتان نخوريد و اموال را به (عنوان رشوه، به كيسه) حاكمان وقاضى ها سرازير نكنيد تا بخشى از اموال مردم را به گناه بخوريد، در حالى كه خود مى دانيد (كه خلاف مى كنيد). تفسیر ایه صبحگاهی 👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
تفسير آیه صبحگاهی َلاَ تَأْكُلُواْ أَمْوَالَكُم بَيْنَكُم بِالْبَاطِلِ وَتُدْلُواْ بِهَا إِلَى الْحُكَّامِ لِتَأْكُلُواْ فَرِيقاً مِّنْ أَمْوَالِ النَّاسِ بِالإِثْمِ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ (188) : واموال یكدیگر را به باطل (و ناحقّ) در میان خودتان نخورید و اموال را به (عنوان رشوه، به كیسه) حاكمان وقاضى‏ها سرازیر نكنید تا بخشى از اموال مردم را به گناه بخورید، در حالى كه خود مى‏دانید (كه خلاف مى‏كنید). «تدلوا» به معناى سرازیر كردن دَلو در چاه است كه در این آیه، رشوه به قاضى به آن تشبیه شده است. مراد از «اموال‏النّاس» هم اموال عمومى است وهم اموال خصوصى. علاوه بر آنكه رشوه براى گرفتن حقوق غیرمالىِ مردم نیز ممنوع است. رشوه‏ رشوه، یكى از گناهان بزرگى است كه مفاسد اجتماعى متعدّدى را به دنبال دارد، از جمله: حذف عدالت، یأس و ناامیدى ضعفا، جرأت و جسارت اقویا، فساد و تباهى حاكم و قاضى، از بین رفتن اعتماد عمومى. با توجّه به این آثار و عوارض منفى، در روایات شدیداً از این عمل انتقاد شده است. رسول اكرم صلى الله علیه وآله خطاب به حضرت على علیه السلام فرمود: «یا على ثمن المیتة والكلب والخمر و مهر الزانیة والرشوة فى الحكم» [563] اى على! درآمد حاصل از فروش مردار، سگ، شراب، زنا و رشوه یكسان و حرام است. همچنین على علیه السلام در ذیل آیه شریفه‏ى «اكّالون للسّحت» [564] فرمود: رشوه‏خواران كسانى هستند كه مشكل مردم را حل نموده و در برابر، هدایاى آنان را مى‏پذیرند. [565] امام صادق علیه السلام رشوه را در حد كفر به خدا مى‏داند. و رسول اكرم صلى الله علیه وآله رشوه دهنده و گیرنده و واسطه را لعنت كرد و فرمود: بوى بهشت به صاحب رشوه نمى‏رسد. در حدیث دیگر مى‏خوانیم: هر حاكمى كه نسبت به گرفتارى‏هاى مردم بى تفاوت باشد، خداوند لطفش را نسبت به او مى‏پوشاند و اگر هدیه قبول كند تا كار مردم را انجام دهد، در زنجیر است و اگر رشوه بگیرد، مشرك مى‏باشد. [566] حضرت على علیه السلام رشوه گیرنده را از حقّ ولایت محروم مى‏داند. [567] و در جاى دیگر آن حضرت فرمودند: هیچ گروهى گرفتار رشوه نشدند، مگر آنكه گرفتار ترس و اضطراب و نگرانى شدند! [568] بعضى براى توجیه خلاف خود، نام‏هاى مختلف بر رشوه مى‏گذارند، از جمله: هدیه، تحفه، حقّ‏الزحمه، چشم روشنى و... . شخصى به نام «اشعث‏بن قیس»، حلوائى به در خانه على علیه السلام به عنوان هدیه آورد تا در محكمه شاید امام به نفع او حكم صادر كند. امام فرمود: به خدا سوگند! اگر هفت اقلیم را بر من ببخشند تا پوست جوى را به ناحقّ از دهان مورچه‏اى بگیرم این كار را نخواهم كرد. [569] شخصى به رسول اكرم صلى الله علیه وآله گفت: من متصدى و مسئول كارى هستم، مردم برایم هدایایى مى‏آورند، چگونه است؟! حضرت در جواب فرمود: چه شده است كه عُمّال ما از هدایا سخن مى‏گویند! آیا اگر در خانه مى‏نشستند كسى به آنان هدیه مى‏داد؟! [570] ----- 563) بحار، ج‏77، ص‏54. 564) مائده، 42. 565) بحار، ج‏104، ص‏273 . 566) وسائل، ج‏12، ص‏63 . 567) نهج‏البلاغه، خطبه‏131. 568) نهج‏الفصاحه، ح 2693. 569) نهج‏البلاغه، خطبه‏224. 570) نهج‏الفصاحه، ح 539. - مالكیّت باید از راه صحیح باشد. مانند: حیازت، تجارت، زراعت، صنعت، ارث، هدیه، امثال آن، ولى تصرف از طریق باطل و رشوه ایجاد مالكیّت نمى‏كند. «لا تاكلوا اموال الناس بالباطل» - جامعه در حكم یك پیكر واحد است. «بینكم، اموالكم» - رشوه، حرام است و انسان حقّ ندارد براى تصاحب اموال مردم رشوه دهد. «تدلوا بها الى الحكام لتاكوا فریقاً من اموال الناس» - اسلام، مردم را مالك اموالشان مى‏داند. «اموال الناس» - لغزش‏هاى آگاهانه خطرناك است. «وانتم تعلمون» https://eitaa.com/ghoransobghahi
فَاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُواْ لِي وَلاَ تَكْفُرُونِ (152) پس مرا ياد كنيد تا شما را ياد كنم، و براى من شكر كنيد و كفران نورزيد تفسیر ایه 👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
تفسیر ایه َاذْكُرُونِي أَذْكُرْكُمْ وَاشْكُرُواْ لِي وَلاَ تَكْفُرُونِ (152) : پس مرا یاد كنید تا شما را یاد كنم، و براى من شكر كنید و كفران نورزید. خداوند در برخى آیات مى‏فرماید: «اذكروا نعمتى» [449] نعمت‏هاى مرا یاد كنید. ولى در این آیه مى‏فرماید: «اذكرونى» یاد خود من باشید. و این بخاطر درجات شناخت و معرفت مردم است. بگذریم كه یاد خداوند، زمینه‏ساز شكر است و لذا بر شكر مقدّم شده است. این آیه، نشانگر نهایت لطف خداوند به بنده است. انسانى كه جهل، فقر، فنا و حقارت، از ویژگى‏هاى اوست، چقدر مورد لطف قرار گرفته كه خداوندِ علیم، غنى، باقى و عزیز به او مى‏گوید: مرا یاد كن تا ترا یاد كنم. مگر یاد كردن ما چه ارزشى دارد؟ مگر نه این است كه یاد كردن ما نیز خود توفیقى از سوى اوست؟ یاد كردن خدا تنها با زبان نیست، با دل و جان باید خدا را یاد كرد. یاد خدا هنگام گناه و دست كشیدن از آن، یاد واقعى است. و بهترین نوع یاد كردن خداوند، نماز است كه فرمود: «اقم الصلوة لِذكرى» [450] با اینكه شكر، یكى از مصادیق ذكر خداست، ولى نام آن جداگانه در كنار ذكر آمده و این نشانه‏ى اهمیّت شكر، به عنوان مصداق بارز ذكر است. خداوند، با انسان داد وستد مى‏كند و هیچ‏كارى از انسان را بى‏بهره نمى‏گذارد: «اذكرونى اذكركم»، «اوفوا بعهدى اوف بعهدكم» [451] ، «فافسحوا یفسح الله لكم» [452] امام باقر علیه السلام در ذیل این آیه، یكى از مصادیق ذكر خدا را، تسبیحات حضرت زهرا شمردند كه 34 مرتبه اللَّه‏اكبر، 33 مرتبه الحمدللَّه و 33 مرتبه سبحان‏اللَّه مى‏باشد. موانع [453] ذكر خداوند: الف: شیطان. «انساهم ذكر اللّه» [454] شیطان، آنها را از یاد خدا غافل كرد. ب: تكاثر و رقابت‏ها. «ألهیكم التَّكاثُر» [455] شما را افزون‏خواهى، سرگرم ساخت. ج: آرزوها و خیال. «و یُلهِهم الاَمَل» [456] آرزو، آنها را سرگرم نمود. اثرات یاد خدا: * یاد نعمت‏هاى او، رمز معرفت و شكر اوست. * یاد قدرت بى پایان او، رمز توكّل به اوست. * یاد علم و آگاهى او، رمز حیا و تقواى ماست. * یاد الطاف او، رمز محبّت به اوست. * یاد عدالت او، رمز خوف از اوست. * یاد امدادهاى او، رمز امید و رجاست. ----- 449) بقره، 40. 450) طه، 14. 451) بقره، 40. 452) مجادله، 11. 453) تفسیر نورالثقلین، ج‏1 ص‏140. 454) مجادله، 19. 455) تكاثر، 1. 456) حجر، 3. - خداوند، به انسان شخصیّت مى‏بخشد ومقام انسان را تا جایى بالا مى‏برد كه مى‏فرماید: تو یاد من باش، تا من هم یاد تو باشم. «اذكرونى اذكركم» - كسانى مشمول لطف خاصّ هستند، كه همواره به یاد خدا باشند.«اذكرونى اذكركم» - ذكر خدا و نعمت‏هاى او، زمینه‏ى شكر و سپاس است. چنانكه غفلت از یاد خدا، مایه‏ى كفران است. «اذكرونى، اشكروا لى و لاتكفرون» https://eitaa.com/ghoransobghahi
🌸🍃﷽🌸🍃 🔻توبه‌ی جهانی🔻 ✍ همه‌ی این بلاها و مصیبت‌هایی که به انسان‌ میرسه، به خاطر خودشه... و نتیجه‌ی اعمالِ خودشه:👇 🕋 ظَهَرَ الْفَسَادُ فِی الْبَرِّ وَ الْبَحْرِ بِمَا کَسَبَتْ أَیْدِی النَّاسِ، لِیُذِیقَهُم بَعْضَ الَّذِی عَمِلُوا لَعَلَّهُمْ یَرْجِعُونَ (روم/41) 💢 فساد، در صحرا و دریا، بخاطر کارهایی که مردم انجام داده‌اند، آشکار شده است. 💢 خدا می‌خواهد نتیجه‌ی بعضی از اعمالشان را به آنان بچشاند، شاید به سوی حق بازگردند. ☝️ بَشَر باید کنه. این موجودِ دو پای مغرور، تمام زمین و آسمان و دریاها رو به گند کشیده..😱 هر جایی که تونسته فساد کرده.. خون ریخته.. خرابی و ویرانی به بار آورده.. و از همه مهمتر، با خودخواهی‌ها و بی‌عدالتی‌هاش، جانهای پاک بسیاری رو به تاریکی و تباهی کشونده...😥😔 👈 این بلاها و مصیبت‌هایی که پشتِ سر هم میاد، جوابِ طبیعت، به عملکردِ ما انسان‌هاست. در واقع، جریانِ حیات داره از ما انسانها انتقام می‌گیره.😨😰 🌍 زمین، زیبا بود.. سرشار از حیات و بالندگی بود.. ⛅️🌨 آسمان پر از برکت بود.. و... امّا انسان، این امانتِ زیبا رو به تباهی کشونده،😔😥😰 و غیر از رنج و نقصان برای نسل‌های بعد چیزی باقی نگذاشته.💔 ☝️ امروز، انسان‌ها فقط با میتونند جلویِ اینهمه بلا و مصیبت رو بگیرند... اون هم «توبه‌ای جهانی»، که از روی آگاهی باشه. آدمی باید بفهمه که، بد عمل کرده.. قبول کنه که گند زده..😰 و تصمیم بگیره که دیگه به سمتِ اندیشه‌های مخرّب و سودجویانه‌ی خودش برنگرده. ☝️❌ غیر از این جهانی، هیچ راه دیگه‌ای برای رسیدن به خیر و صلاح، وجود نداره.. https://eitaa.com/ghoransobghahi
هدایت شده از محبین ولایت۵۱۴۷
🔴 توصیه امام زمان به خواندن سوره ملک بعد از نماز عشاء 🔵 ارواحنا فداه در تشرف آیت الله مرعشی نجفی (ره)خواندن سوره ملک را بعد از نماز عشاء به ایشان سفارش نمودند.(۱) 🟡 همچنین پیامبر اکرم ﷺ فرموده اند:هر کس در شب سوره ملک را قرائت کند اجری مانند احیای شب قدر را خواهد داشت.(۲) و در کلام دیگری فرمودند: این سوره نجات دهنده از عذاب قبر است.(۳) 📚 (۱) تشرفات مرعشیه ص ۲۹ 📚 (۲) مجمع البیان ج ۱۰ ص ۶۶ 📚 (۳) الدعوات ص ۲۷۹ https://eitaa.com/m0hbinvelayt
⚠️ ﺑﻌﻀﯽﻫﺎ ﻣﻴﮕﻦ... ﺑﺎﺑﺎ ﺩﻟﺖ ﭘﺎﮎ ﺑﺎشه، کافیه. هم نخوندی نخون... نگرفتی نگیر. به نامحرم نگاه کردی اشکال نداره و......... فقط سعی کن دلت پاک باشه... ﺟﻮﺍﺏ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ :👇 ✅ﺁﻧﮑﺲ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺧﻠﻖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ، ﺍﮔﺮ ﻓﻘﻂ ﺩﻝ ﭘﺎﮎ برایش ﮐﺎﻓﯽ ﺑﻮﺩ ﻓﻘﻂ ﻣﯿﮕﻔﺖ: ﺁﻣﻨﻮﺍ ‏ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯿﮑﻪ ﮔﻔﺘﻪ : ‏[ ﺁﻣَُﻨﻮﺍ ﻭَ ﻋَﻤِﻠُﻮﺍ ﺍﻟﺼَّﺎﻟِﺤﺎﺕ ‏] 🔸ﯾﻌﻨﯽ ﻫﻢ ﺩﻟﺖ ﭘﺎﮎ ﺑﺎﺷﺪ، ﻫﻢ ﮐﺎﺭﺕ ﺩﺭﺳﺖ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﮔﺮ ﺗﺨﻤﻪ ﮐﺪﻭ ﺭﺍ ﺑﺸﮑﻨﯽ ﻭ ﻣﻐﺰﺵ ﺭﺍ ﺑﮑﺎﺭﯼ ﺳﺒﺰ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ. ﭘﻮﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﮑﺎﺭﯼ ﺳﺒﺰ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ. ﻣﻐﺰ ﻭ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺎﺷﺪ. 🌹ﻫﻢ ﺩﻝ ؛ ﻫﻢ ﻋﻤﻞ🌹 اللﮩـم_عجل_لولیڪ_الفرج🌸 https://eitaa.com/m0hbinvelayt
⚜ مَن كَانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ وَالَّذِينَ يَمْكُرُونَ السَّيِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَكْرُ أُولَٰئِكَ هُوَ يَبُورُ ⚜ 💬 کسی ﻛﻪ ﻋﺰﺕ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ، ﭘﺲ [ ﺑﺎﻳﺪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ، ﺯﻳﺮﺍ ] ﻫﻤﻪ ﻋﺰﺕ ﻭﻳﮋﻩ ﺧﺪﺍﺳﺖ . ﺣﻘﺎﻳﻖ ﭘﺎک [ ﭼﻮﻥ ﻋﻘﺎﻳﺪ ﻭ ﺍﻧﺪﻳﺸﻪ ﻫﺎی ﺻﺤﻴﺢ ] ﺑﻪ ﺳﻮی ﺍﻭ ﺑﺎﻟﺎ ﻣﻰ ﺭﻭﺩ ﻭ ﻋﻤﻞ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﻟﺎ ﻣﻰ ﺑﺮﺩ . ﻭ ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ ﺣﻴﻠﻪ ﻫﺎی ﺯﺷﺖ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﻧﺪ ، ﺑﺮﺍی ﺁﻧﺎﻥ ﻋﺬﺍبی ﺳﺨﺖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ، ﻭ بی ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺣﻴﻠﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ . آیه 10 سوره مبارکه فاطر ✳️راه های کسب عزت در قرآن و روایات 📖 تفسیر آیه 👇👇🇯‌🇴‌🇮‌🇳 👇👇 🔻 https://eitaa.com/m0hbinvelayt
تفسير آیه مَن كَانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعاً إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ وَالَّذِينَ يَمْكُرُونَ السَّيِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَكْرُ أُوْلَئِكَ هُوَ يَبُورُ (10): هر كس خواهان عزّت است، پس عزّت، همه از آن اوست (و به هر كه بخواهد مى‏دهد.) تنها سخن (و عقیده‏ى) پاك به سوى او بالا مى‏رود، و كار شایسته آن را بالا مى‏برد، و كسانى كه براى انجام بدى‏ها نقشه مى‏كشند، برایشان عذاب سختى است و نیرنگ آنان است كه تباه مى‏شود. «الكلم الطیّب» همان شهادت به توحید و رسالت و ولایت است كه در روایات مصادیق آن، اذكارى چون «لا اله الاّ اللّه و سبحان اللّه و...» مطرح شده است. «یبور» از «بوار» و «بائر» به معناى كسادى زیاد و هلاكت است. براى این آیه‏ى شریفه معانى دیگرى نیز قابل بیان است: - كلام نیكو به سوى خدا بالا مى‏رود، ولى عمل صالح به آن رفعت و درجه مى‏بخشد. - سخن نیكو هم خودش بالا مى‏رود و هم كارهاى خوب را بالا مى‏كشد. كفّار، یا عزّت را در دلبستگى به اشیاى مادّى مى‏جویند، «و اتّخذوا من دون اللّه آلهة لیكونوا لهم عزّا»(563) و یا آن را از وابستگى به این و آن طلب مى‏كنند. «أیبتغون عندهم العزّة»(564) و حال آنكه عزّت تنها نزد خداوند است. «فللّه العزّة جمیعاً» ----- 563) مریم، 81. 564) نساء، 139. - عزّت واقعى، نزد خداست، نه پیش مردم. «فللّه العزّة جمیعا» - عزّت واقعى، در سایه‏ى ایمان و عمل صالح است. «فللّه العزّة جمیعا... الكلم الطیّب و العمل الصالح» - میان عقیده با عمل رابطه‏ى تنگاتنگ است و در یكدیگر اثر مى‏گذارند. «العمل الصالح یرفعه» - راه مؤمنان كه عزّت را از طریق ایمان و عمل صالح مى‏جویند، راه رشد و تكامل است. «یصعد - یرفع» و راه دیگران كه عزّت را از طریق فریب و نیرنگ مى‏خواهند محو و هلاكت است. «یبور» - هیچ كس با نیرنگ و گناه به عزّت نمى‏رسد. «یبور» https://eitaa.com/ghoransobghahi
┄┅┅✿❀🌺🍀🦋🍀🌺❀✿┅┅┄ 💠 هــدف مــا، در دنـیـــا ✍🏻 هدف ما در دنیا، رسیدن به راحتی و آسایش نیست. خداوند زندگیِ ما رو با سختی ها و مشکلات گِره زده. این آیه رو ببینیم: 🕋 لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِی كَبَدٍ. (بلد/4) 🌴 ﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﻧﺞ ﺁﻓﺮﻳﺪﻳﻢ، ﻭ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺍﻭ ﻣﻤﻠﻮّ ﺍﺯ ﺭﻧﺠﻬﺎ ﺍﺳﺖ. 👈🏻 و در سوره انشقاق می‌فرماید: 🌴 ای انسانها... ! تا روزی که خدا رو ملاقات نکردید، این رنج‌ها و سختی‌ها ادامه داره... 🕋 یٰا أَیُّهَا الْإِنْسٰانُ إِنَّکَ کٰادِحٌ إِلیٰ رَبِّکَ کَدْحاً فَمُلاٰقِیهِ (انشقاق/6) 🌴 ای انسان... ! تو با تلاش و رنج و زحمت به سوی پروردگارت پیش می‌روی، و سرانجام او را ملاقات خواهی کرد. 🖋️ در همین رابطه امام سجاد (علیه السلام) فرمودند: 📄 «راحتی و آسایش، در دنیا و برای اهل دنیا وجود ندارد، راحتی و آسایشِ واقعی تنها در بهشت، و برای اهل بهشت است!» 📚 "خصال صدوق"،ج 1، باب الدنیا و الآخرة، حدیث 95 ❌ پس هدفِ ما در دنیا، رسیدن به راحتی نیست. 👌🏻 هدف ما رسیدن به جائیست که بتونیم به راحتی، از راحتی‌های دنیا بگذریم. 👈🏻 سختی ها کلاس درس زندگی هستند و همان طور که یک دانش آموز در برابر سخت گیری های معلم خود اعتراضی نمی کند و در نهایت هر طور شده تکلیف خود را انجام می‌دهد ما هم وظیفه داریم در برابر خواست خداوند سر تعظیم و تسلیم فرود بیاوریم و به سختی های دنیا، سخت نگیریم. زيرا در پایان کار نتیجه ی خوبی را می توان در کارنامه ی عمل خویش ثبت کرد. https://eitaa.com/ghoransobghahi
🌺شاد و خندان باش؛ این تعریف من از دینداری است. غمگین بودن عین گناه است و شاد و آرام بودن عین دینداری. اگر بتوانی با تمام وجود و از ته دل آرام و شاد باشی ، زندگی‌ات مقدس خواهد شد. وقتی در روز چندین بار تکرار میکنی الله اکبر یعنی خدای من از همه چیز از همه کس از مریضی، فقر، و... بزرگتر است بگذار خداوند و اطرافیانت ایمان تو را لمس کنند. بگذار همه کس از وجودت به آرامش برسد این بهترین روش برای دیندار کردن دیگران است. آن گاه حیران خواهی شد که ارامش چگونه تو را راحت‌تر از هر عبادتی به خدا نزدیک می‌سازد. خداوند انسان های شاد و آرام را دوست دارد... 🦋أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿۶۲﴾ آگاه باشيد كه بر دوستان خدا نه بيمى است و نه آنان اندوهگين مى ‏شوند (۶۲) سوره یونس🌿 https://eitaa.com/ghoransobghahi