eitaa logo
زندگی با قران
157 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
0 فایل
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از محبین ولایت۵۱۴۷
🔴 توصیه امام زمان به خواندن سوره ملک بعد از نماز عشاء 🔵 ارواحنا فداه در تشرف آیت الله مرعشی نجفی (ره)خواندن سوره ملک را بعد از نماز عشاء به ایشان سفارش نمودند.(۱) 🟡 همچنین پیامبر اکرم ﷺ فرموده اند:هر کس در شب سوره ملک را قرائت کند اجری مانند احیای شب قدر را خواهد داشت.(۲) و در کلام دیگری فرمودند: این سوره نجات دهنده از عذاب قبر است.(۳) 📚 (۱) تشرفات مرعشیه ص ۲۹ 📚 (۲) مجمع البیان ج ۱۰ ص ۶۶ 📚 (۳) الدعوات ص ۲۷۹ https://eitaa.com/m0hbinvelayt
⚠️ ﺑﻌﻀﯽﻫﺎ ﻣﻴﮕﻦ... ﺑﺎﺑﺎ ﺩﻟﺖ ﭘﺎﮎ ﺑﺎشه، کافیه. هم نخوندی نخون... نگرفتی نگیر. به نامحرم نگاه کردی اشکال نداره و......... فقط سعی کن دلت پاک باشه... ﺟﻮﺍﺏ ﺍﺯ ﻗﺮﺁﻥ :👇 ✅ﺁﻧﮑﺲ ﮐﻪ ﺗﻮ ﺭﺍ ﺧﻠﻖ ﮐﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ، ﺍﮔﺮ ﻓﻘﻂ ﺩﻝ ﭘﺎﮎ برایش ﮐﺎﻓﯽ ﺑﻮﺩ ﻓﻘﻂ ﻣﯿﮕﻔﺖ: ﺁﻣﻨﻮﺍ ‏ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﯿﮑﻪ ﮔﻔﺘﻪ : ‏[ ﺁﻣَُﻨﻮﺍ ﻭَ ﻋَﻤِﻠُﻮﺍ ﺍﻟﺼَّﺎﻟِﺤﺎﺕ ‏] 🔸ﯾﻌﻨﯽ ﻫﻢ ﺩﻟﺖ ﭘﺎﮎ ﺑﺎﺷﺪ، ﻫﻢ ﮐﺎﺭﺕ ﺩﺭﺳﺖ ﺑﺎﺷﺪ. ﺍﮔﺮ ﺗﺨﻤﻪ ﮐﺪﻭ ﺭﺍ ﺑﺸﮑﻨﯽ ﻭ ﻣﻐﺰﺵ ﺭﺍ ﺑﮑﺎﺭﯼ ﺳﺒﺰ ﻧﻤﯽ ﺷﻮﺩ. ﭘﻮﺳﺘﺶ ﺭﺍ ﻫﻢ ﺑﮑﺎﺭﯼ ﺳﺒﺰ ﻧﻤﯽﺷﻮﺩ. ﻣﻐﺰ ﻭ ﭘﻮﺳﺖ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺑﺎﺷﺪ. 🌹ﻫﻢ ﺩﻝ ؛ ﻫﻢ ﻋﻤﻞ🌹 اللﮩـم_عجل_لولیڪ_الفرج🌸 https://eitaa.com/m0hbinvelayt
⚜ مَن كَانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعًا إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ وَالَّذِينَ يَمْكُرُونَ السَّيِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَكْرُ أُولَٰئِكَ هُوَ يَبُورُ ⚜ 💬 کسی ﻛﻪ ﻋﺰﺕ ﻣﻰ ﺧﻮﺍﻫﺪ ، ﭘﺲ [ ﺑﺎﻳﺪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺑﺨﻮﺍﻫﺪ ، ﺯﻳﺮﺍ ] ﻫﻤﻪ ﻋﺰﺕ ﻭﻳﮋﻩ ﺧﺪﺍﺳﺖ . ﺣﻘﺎﻳﻖ ﭘﺎک [ ﭼﻮﻥ ﻋﻘﺎﻳﺪ ﻭ ﺍﻧﺪﻳﺸﻪ ﻫﺎی ﺻﺤﻴﺢ ] ﺑﻪ ﺳﻮی ﺍﻭ ﺑﺎﻟﺎ ﻣﻰ ﺭﻭﺩ ﻭ ﻋﻤﻞ ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﺎﻟﺎ ﻣﻰ ﺑﺮﺩ . ﻭ ﻛﺴﺎنی ﻛﻪ ﺣﻴﻠﻪ ﻫﺎی ﺯﺷﺖ ﺑﻪ ﻛﺎﺭ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﻧﺪ ، ﺑﺮﺍی ﺁﻧﺎﻥ ﻋﺬﺍبی ﺳﺨﺖ ﺧﻮﺍﻫﺪ ﺑﻮﺩ ، ﻭ بی ﺗﺮﺩﻳﺪ ﺣﻴﻠﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﺎﺑﻮﺩ ﻣﻰ ﺷﻮﺩ . آیه 10 سوره مبارکه فاطر ✳️راه های کسب عزت در قرآن و روایات 📖 تفسیر آیه 👇👇🇯‌🇴‌🇮‌🇳 👇👇 🔻 https://eitaa.com/m0hbinvelayt
تفسير آیه مَن كَانَ يُرِيدُ الْعِزَّةَ فَلِلَّهِ الْعِزَّةُ جَمِيعاً إِلَيْهِ يَصْعَدُ الْكَلِمُ الطَّيِّبُ وَالْعَمَلُ الصَّالِحُ يَرْفَعُهُ وَالَّذِينَ يَمْكُرُونَ السَّيِّئَاتِ لَهُمْ عَذَابٌ شَدِيدٌ وَمَكْرُ أُوْلَئِكَ هُوَ يَبُورُ (10): هر كس خواهان عزّت است، پس عزّت، همه از آن اوست (و به هر كه بخواهد مى‏دهد.) تنها سخن (و عقیده‏ى) پاك به سوى او بالا مى‏رود، و كار شایسته آن را بالا مى‏برد، و كسانى كه براى انجام بدى‏ها نقشه مى‏كشند، برایشان عذاب سختى است و نیرنگ آنان است كه تباه مى‏شود. «الكلم الطیّب» همان شهادت به توحید و رسالت و ولایت است كه در روایات مصادیق آن، اذكارى چون «لا اله الاّ اللّه و سبحان اللّه و...» مطرح شده است. «یبور» از «بوار» و «بائر» به معناى كسادى زیاد و هلاكت است. براى این آیه‏ى شریفه معانى دیگرى نیز قابل بیان است: - كلام نیكو به سوى خدا بالا مى‏رود، ولى عمل صالح به آن رفعت و درجه مى‏بخشد. - سخن نیكو هم خودش بالا مى‏رود و هم كارهاى خوب را بالا مى‏كشد. كفّار، یا عزّت را در دلبستگى به اشیاى مادّى مى‏جویند، «و اتّخذوا من دون اللّه آلهة لیكونوا لهم عزّا»(563) و یا آن را از وابستگى به این و آن طلب مى‏كنند. «أیبتغون عندهم العزّة»(564) و حال آنكه عزّت تنها نزد خداوند است. «فللّه العزّة جمیعاً» ----- 563) مریم، 81. 564) نساء، 139. - عزّت واقعى، نزد خداست، نه پیش مردم. «فللّه العزّة جمیعا» - عزّت واقعى، در سایه‏ى ایمان و عمل صالح است. «فللّه العزّة جمیعا... الكلم الطیّب و العمل الصالح» - میان عقیده با عمل رابطه‏ى تنگاتنگ است و در یكدیگر اثر مى‏گذارند. «العمل الصالح یرفعه» - راه مؤمنان كه عزّت را از طریق ایمان و عمل صالح مى‏جویند، راه رشد و تكامل است. «یصعد - یرفع» و راه دیگران كه عزّت را از طریق فریب و نیرنگ مى‏خواهند محو و هلاكت است. «یبور» - هیچ كس با نیرنگ و گناه به عزّت نمى‏رسد. «یبور» https://eitaa.com/ghoransobghahi
┄┅┅✿❀🌺🍀🦋🍀🌺❀✿┅┅┄ 💠 هــدف مــا، در دنـیـــا ✍🏻 هدف ما در دنیا، رسیدن به راحتی و آسایش نیست. خداوند زندگیِ ما رو با سختی ها و مشکلات گِره زده. این آیه رو ببینیم: 🕋 لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِی كَبَدٍ. (بلد/4) 🌴 ﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺭﻧﺞ ﺁﻓﺮﻳﺪﻳﻢ، ﻭ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺍﻭ ﻣﻤﻠﻮّ ﺍﺯ ﺭﻧﺠﻬﺎ ﺍﺳﺖ. 👈🏻 و در سوره انشقاق می‌فرماید: 🌴 ای انسانها... ! تا روزی که خدا رو ملاقات نکردید، این رنج‌ها و سختی‌ها ادامه داره... 🕋 یٰا أَیُّهَا الْإِنْسٰانُ إِنَّکَ کٰادِحٌ إِلیٰ رَبِّکَ کَدْحاً فَمُلاٰقِیهِ (انشقاق/6) 🌴 ای انسان... ! تو با تلاش و رنج و زحمت به سوی پروردگارت پیش می‌روی، و سرانجام او را ملاقات خواهی کرد. 🖋️ در همین رابطه امام سجاد (علیه السلام) فرمودند: 📄 «راحتی و آسایش، در دنیا و برای اهل دنیا وجود ندارد، راحتی و آسایشِ واقعی تنها در بهشت، و برای اهل بهشت است!» 📚 "خصال صدوق"،ج 1، باب الدنیا و الآخرة، حدیث 95 ❌ پس هدفِ ما در دنیا، رسیدن به راحتی نیست. 👌🏻 هدف ما رسیدن به جائیست که بتونیم به راحتی، از راحتی‌های دنیا بگذریم. 👈🏻 سختی ها کلاس درس زندگی هستند و همان طور که یک دانش آموز در برابر سخت گیری های معلم خود اعتراضی نمی کند و در نهایت هر طور شده تکلیف خود را انجام می‌دهد ما هم وظیفه داریم در برابر خواست خداوند سر تعظیم و تسلیم فرود بیاوریم و به سختی های دنیا، سخت نگیریم. زيرا در پایان کار نتیجه ی خوبی را می توان در کارنامه ی عمل خویش ثبت کرد. https://eitaa.com/ghoransobghahi
🌺شاد و خندان باش؛ این تعریف من از دینداری است. غمگین بودن عین گناه است و شاد و آرام بودن عین دینداری. اگر بتوانی با تمام وجود و از ته دل آرام و شاد باشی ، زندگی‌ات مقدس خواهد شد. وقتی در روز چندین بار تکرار میکنی الله اکبر یعنی خدای من از همه چیز از همه کس از مریضی، فقر، و... بزرگتر است بگذار خداوند و اطرافیانت ایمان تو را لمس کنند. بگذار همه کس از وجودت به آرامش برسد این بهترین روش برای دیندار کردن دیگران است. آن گاه حیران خواهی شد که ارامش چگونه تو را راحت‌تر از هر عبادتی به خدا نزدیک می‌سازد. خداوند انسان های شاد و آرام را دوست دارد... 🦋أَلَا إِنَّ أَوْلِيَاءَ اللَّهِ لَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ ﴿۶۲﴾ آگاه باشيد كه بر دوستان خدا نه بيمى است و نه آنان اندوهگين مى ‏شوند (۶۲) سوره یونس🌿 https://eitaa.com/ghoransobghahi
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ (١) يَسْأَلُونَكَ عَنِ الأهِلَّةِ قُلْ هِيَ مَوَاقِيتُ لِلنَّاسِ وَالْحَجِّ وَلَيْسَ الْبِرُّ بِأَنْ تَأْتُوْاْ الْبُيُوتَ مِن ظُهُورِهَا وَلَـكِنَّ الْبِرَّ مَنِ اتَّقَي وَأْتُواْ الْبُيُوتَ مِنْ أَبْوَابِهَا وَاتَّقُواْ اللّهَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (189) درباره (حكمت) هلال هاى ماه از تو سؤال مى كنند، بگو: براى آن است كه مردم اوقات (كارهاى خويش) و زمان حج را بشناسند. (اى پيامبر به آنان بگو:) نيكى آن نيست كه (در حال احرام حج،) از پشت خانه ها وارد شويد، بلكه نيكى آن است كه تقوى پيشه كنيد و از درها وارد خانه ها شويد، از خداى بترسيد، باشد كه رستگار شويد. تفسیر ایه صبحگاهی 👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
- هرگاه راهى را بستید، راه صحیحى را نشان بدهید. «لیس البر... ولكن البر» - ارزش مفاهیم دینى، زمانى است كه در افراد جلوه كند. بجاى اینكه بگوید: نیكى تقواست، فرمود: نیكى، متّقى است. «ولكن البر من اتقى» - بیراهه رفتن تقوا نیست. اگر از سیره عقلا واولیاى خدا سرپیچى كنیم ونام آنرا تقوى وخودسازى بگذاریم منحرف شده‏ایم. «اتوا البیوت من‏ابوابهاواتقوا اللّه» - بكارگیرى روشهاى نادرست و غیر منطقى براى انجام امور، خلاف تقواست. «واتوا البیوت من ابوابها واتقوا اللَّه» - حفظ وقت و مراعات نظم در كارها و عبادات، یكى از مصادیق تقوى و فلاح است. «مواقیت للناس... لعلّكم تفلحون» - رستگارى، نهایت تكامل است. بسیارى از دستورات، براى رسیدن به تقواست، ولى در این آیه، تقوى مقدّمه‏ى رستگارى است. «اتقوا اللّه لعلّكم تفلحون» ----- 573) امام صادق علیه السلام در تفسیر این آیه فرمودند: هرگاه هلال ماه رمضان را دیدید، روزه بگیرید و در پایان، همین كه هلال ماه شوال را دیدید، عید فطر بگیرید. تفسیر نورالثقلین، ج‏1، ص‏176. https://eitaa.com/ghoransobghahi
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ (١) وَقَاتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلاَ تَعْتَدُواْ إِنَّ اللّهَ لاَ يُحِبِّ الْمُعْتَدِينَ (190) و در راه خدا با كسانى كه با شما مى جنگند، بجنگيد ولى از حدّ تجاوز نكنيد، كه خداوند تجاوزكاران را دوست نمى دارد. تفسیر ایه صبحگاهی 👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
تفسیر ایه صبحگاهی وَقَاتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ الَّذِينَ يُقَاتِلُونَكُمْ وَلاَ تَعْتَدُواْ إِنَّ اللّهَ لاَ يُحِبِّ الْمُعْتَدِينَ (190) : و در راه خدا با كسانى كه با شما مى‏جنگند، بجنگید ولى از حدّ تجاوز نكنید، كه خداوند تجاوزكاران را دوست نمى‏دارد. در این آیه ضمن تصریح به ضرورت دفاع و مقابله در برابر تجاوز دیگران، یادآور مى‏شود كه در میدان جنگ نیز از حدود و مرزهاى الهى تجاوز نكرده و متعرض بیماران، زنان، كودكان و سالمندانى كه با شما كارى ندارند نشوید. قبل از دعوت آنان به اسلام، دست به اسلحه نبرید و شروع كننده جنگ نباشید و مقرّرات و عواطف انسانى را حتّى در جنگ مراعات كنید. بعضى از صفات، در شرایط مختلف ارزش خود را از دست مى‏دهند؛ مثلا ترحّم یك ارزش است، ولى ترحّم بر پلنگ تیز دندان، ستمكارى بر گوسفندان است. و یا علم یك ارزش است، لكن گاهى ندانستن ارزش مى‏شود. مثلا شبى كه حضرت على علیه السلام در بستر پیامبر صلى الله علیه وآله به جاى آن حضرت خوابید و پیامبر خدا هجرت نمودند، ارزش این فداكارى بدان است كه حضرت على نداند كه كشته مى‏شود یا نه. و اگر بداند كه او را نمى‏كشند، افراد عادّى نیز حاضرند چنین عملى را انجام بدهند. به هر حال هر یك از سخاوت و شجاعت ممكن است در شرایطى كم‏ارزش یا پرارزش یا بى‏ارزش شود، لكن تنها صفتى كه هرگز از ارزش نمى‏افتد، مسئله‏ى عدالت است كه در هر زمان و مكان و نسبت به هر فرد، دوست یا دشمن یك ارزش است. در اسلام براى برخورد با دشمن مراحلى تعیین شده است: - بى‏اعتنایى. «دع أذاهم» [574] - اعراض. «فاعرض عنهم» [575] - خشونت. «واغلظ علیهم» [576] - جنگ. «فقاتلوا الّذین یقاتلونكم» [577] جنگ مسلمین، براى دفاع از خود و دین خداوند است، لكن هدف دشمن از جنگ، خاموش كردن نور خدا؛ «لیطفؤا نور اللَّه بافواههم» [578] وبه تسلیم كشاندن مسلمانان است. «لن ترضى عنك الیهود و لا النصارى حتّى تتّبع ملتهم» [579] ----- 574) احزاب، 48. 575) نساء، 63. 576) توبه، 73. 577) بقره، 190. 578) صف، 8. 579) بقره، 120. - دفاع و مقابله به مثل، از حقوق انسانى است. اگر كسى با ما جنگید ما هم با او مى‏جنگیم. «قاتلوا... الذین یقاتلونكم» - هدف از جنگ در اسلام، گرفتن آب و خاك و یا استعمار و انتقام نیست، بلكه هدف، دفاع از حقّ با حذف عنصرهاى فاسد و آزادسازى افكار و نجات انسان‏ها از خرافات و موهومات مى‏باشد. «فى سبیل اللَّه» - حتّى در جنگ باید عدالت وحقّ رعایت شود. «قاتلوا... لاتعتدوا» بارها قرآن با جمله‏ى «لاتعتدوا» سفارش كرده كه در انجام هر فرمانى از حدود ومرزها تجاوز نشود. - ظلم و ستم، رشته‏ى محبّت الهى را پاره مى‏كند. «ان اللَّه لا یحبّ المعتدین» - تنها حضور در جبهه سبب قرب الهى نیست، بلكه محبوبیّت نزد پروردگار زمانى است كه در جنگ عادل باشیم و حقوق را رعایت كنیم. «لا تعتدوا ان اللَّه لا یحبّ المعتدین» - در جنگ، هدف باید فقط خدا باشد، نه هوسها، تعصّب‏ها، غنائم، ریا و سمعه. «فى سبیل اللَّه» - حتّى در دفاع از حقّ طبیعى خود، باید خدا را در نظر گرفت. با آنكه آنان جنگ را علیه شما آغاز كردند و شما باید دفاع كنید، ولى باز هم «فى سبیل اللَّه» باشد. https://eitaa.com/ghoransobghahi