eitaa logo
زندگی با قران
160 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
0 فایل
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹زنان صالح در قرآن(۱)🌹 🌺🍀🌺🍀🌺🍀🌺🍀 1⃣حضرت زهرا سلام الله علیها(خیر کثیر)❤️ إِنَّا أَعْطَيْنَاكَ الْكَوْثَرَ ﺑﻲ ﺗﺮﺩﻳﺪ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺗﻮ ﺧﻴﺮ ﻓﺮﺍﻭﺍﻥ [ ﻛﻪ ﺑﺮﻛﺖ ﺩﺭ ﻧﺴﻞ ﺍﺳﺖ ﻭ ﺍﺯ ﻓﺎﻃﻤﻪ ﺭﻳﺸﻪ ﻣﻰ ﮔﻴﺮﺩ ] ﻋﻄﺎ ﻛﺮﺩﻳﻢ .(کوثر١) 2⃣حضرت مریم(مظهر پاکدامنی)❤️ وَمَرْيَمَ ابْنَتَ عِمْرَانَ الَّتِي أَحْصَنَتْ فَرْجَهَا ﻭ ﻣﺮﻳﻢ ﺩﺧﺘﺮ ﻋﻤﺮﺍﻥ [ ﺭﺍ ﻣﺜﻞ ﺯﺩﻩ ﺍﺳﺖ ] ﻛﻪ ﺩﺍﻣﺎﻥ ﺧﻮﺩ ﺭﺍ ﭘﺎﻙ ﻧﮕﻪ ﺩﺍﺷﺖ.(تحریم١٢) 3⃣مادر حضرت مریم(نامگذاری نیکو)❤️ وإِنِّي سَمَّيْتُهَا مَرْيَمَ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﻣﻦ ﻧﺎﻣﺶ ﺭﺍ « ﻣﺮﻳﻢ » ﻧﻬﺎﺩم.(ابراهیم٣٦) 4⃣مادرحضرت موسی(مظهر توکل بر خدا)❤️ أَنِ اقْذِفِيهِ فِي التَّابُوتِ فَاقْذِفِيهِ فِي الْيَمِّ فَلْيُلْقِهِ الْيَمُّ بِالسَّاحِلِ يَأْخُذْهُ عَدُوٌّ لِّي وَعَدُوٌّ لَّهُ ﻛﻪ(ای مادر موسی) ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭ ﺻﻨﺪﻭﻕ ﺑﮕﺬﺍﺭ ، ﭘﺲ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺩﺭﻳﺎ ﺑﻴﻨﺪﺍﺯ ﺗﺎ ﺩﺭﻳﺎ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﺎﺣﻞ ﺍﻧﺪﺍﺯﺩ ، ﺗﺎ ﺩﺷﻤﻦ ﻣﻦ ﻭ ﺩﺷﻤﻦ ﺍﻭ ، ﻭﻱ ﺭﺍ ﺑﺮﮔﻴﺮﺩ. (طه٣٩) 5⃣خواهرحضرت موسی(مظهر دلسوزی)❤️ وَقَالَتْ لِأُخْتِهِ قُصِّيهِ فَبَصُرَتْ بِهِ عَن جُنُبٍ وَهُمْ لَا يَشْعُرُونَ ﻭ ﺑﻪ ﺧﻮﺍﻫﺮ ﻣﻮﺳﻲ ﮔﻔﺖ : [ ﺍﻭﺿﺎﻉ ﻭ ﺍﺣﻮﺍﻝ ] ﺍﻭ ﺭﺍ ﭘﻲ ﮔﻴﺮﻱ ﻛﻦ . ﭘﺲ ﺍﻭﻣﻮﺳﻲ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﻭﺭ [ ﺩﺭ ﺁﻏﻮﺵ ﻓﺮﻋﻮﻧﻴﺎﻥ ]ﺩﻳﺪ ﺩﺭ ﺣﺎﻟﻲ ﻛﻪ ﺧﺎﻧﺪﺍﻥ ﻓﺮﻋﻮﻥ [ ﭘﻲ ﮔﻴﺮﻱ ﺍﻭ ﺭﺍ ] ﺩﺭﻙ ﻧﻤﻰ ﻛﺮﺩﻧﺪ .(قصص١١) 6⃣آسیه(مظهرمقاومت وپاکی درفضای آلوده)❤️ وَضَرَبَ اللَّهُ مَثَلًا لِّلَّذِينَ آمَنُوا امْرَأَتَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِي عِندَكَ بَيْتًا فِي الْجَنَّةِ وَنَجِّنِي مِن فِرْعَوْنَ وَعَمَلِهِ ﻭ ﺧﺪﺍ ﺑﺮﺍﻱ ﻣﺆﻣﻨﺎﻥ ﻫﻤﺴﺮ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﺭﺍ ﻣﺜﻞ ﺯﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﮔﻔﺖ : ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺍ ! ﺑﺮﺍﻱ ﻣﻦ ﻧﺰﺩ ﺧﻮﺩﺕ ﺧﺎﻧﻪ ﺍﻱ ﺩﺭ ﺑﻬﺸﺖ ﺑﻨﺎ ﻛﻦ ﻭﻣﺮﺍ ﺍﺯ ﻓﺮﻋﻮﻥ ﻭﻛﺮﺩﺍﺭﺵ ﺭﻫﺎﻳﻲ ﺑﺨﺶ(تحریم١١)
🌺 « وَ مٰا اَرسَلنٰاکَ اِلّٰا رَحمَةً لِلعٰالَمیٖنَ »🌺 🌱و ما تو را جز رحمتی برای جهانیان نفرستاده ایم ... 🌱 سوره انبیاء ، آیه ۱۰۷
📢 مبادا که ذره‌ای از زندگی ما خارج از بندگی و خواسته‌های خدا باشد! که عنقریب همگی محشور میشویم به محضر ایشان و جز شرمندگی چیزی نداریم در جوابش! 🌴 سوره نساء 🌴 🕋 مَن يَسْتَنكِفْ عَنْ عِبَادَتِهِ وَيَسْتَكْبِرْ فَسَيَحْشُرُهُمْ إِلَيْهِ جَمِيعًا «172» ⚡️ترجمه: هر كس از بندگى خداوند سرپيچى كند و تكبّر ورزد، پس (بداند كه) بزودى همه را به نزد خود محشور مى‌كند.
💠 پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله ؛ هر کس پیوسته به صفحات قرآن نگاه کند ، تا هنگامی که در دنیاست از چشمانی سالم و پرنور بهره مند می شود. کنزالعمّال ، ح ۲۴۰۶
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ آیه37🌹ازسوره آل عمران 🌹 فَتَقَبَّلَها رَبُّها بِقَبُولٍ حَسَنٍ وَ أَنْبَتَها نَباتاً حَسَناً وَ كَفَّلَها زَكَرِيَّا كُلَّما دَخَلَ عَلَيْها زَكَرِيَّا الْمِحْرابَ وَجَدَ عِنْدَها رِزْقاً قالَ يا مَرْيَمُ أَنَّى لَكِ هذا قالَتْ هُوَ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ إِنَّ اللَّهَ يَرْزُقُ مَنْ يَشاءُ بِغَيْرِ حِسابٍ‌ پس پروردگارش او را به پذيرشى نيكو پذيرفت و به رويشى نيكو روياند و سرپرستى او را به زكريّا سپرد. هرگاه زكريّا در محراب عبادت بر مريم وارد مى‌شد، خوراكى (شگفت‌آورى) نزد او مى‌يافت. مى‌پرسيد: اى مريم اين (غدا و خوراك تو) از كجاست؟! مريم در پاسخ مى‌گفت: آن از نزد خداست. همانا خداوند به هركس كه بخواهد بى‌شمار روزى مى‌دهد آیه37🌹ازسوره آل عمران 🌹 فَتَقَبَّلَها =آنگاه پذیرفت اورا رَبُّها =پروردگارش بِقَبُولٍ=به پذیرشی حَسَنٍ=نیکو وَ أَنْبَتَها =وپروراند اورا نَباتاً= پروردنی حَسَناً =نیکو وَ كَفَّلَها =وبه سرپرستی او گمارد زَكَرِيَّا=زکریا را كُلَّما=هرگاه دَخَلَ=وارد می شد عَلَيْها =براو زَكَرِيَّا =زکریا الْمِحْرابَ=درعبادتگاه وَجَدَ =می یافت عِنْدَها =نزدش رِزْقاً=روزیی را قالَ=ومی گفت يا مَرْيَمُ =ای مریم أَنَّى =از کجاست لَكِ =برای تو هذا =اين(روزی) قالَتْ=می گفت هُوَ=آن مِنْ =از عِنْدِ=نزد اللَّهِ=الله است إِنَّ=همانا اللَّهَ=الله يَرْزُقُ=روزی می دهد مَنْ =هرکه را يَشاءُ=خواهد بِغَيْرِ حِسابٍ‌=بی شمار
فَتَقَبَّلَهَا رَبُّهَا بِقَبُولٍ حَسَنٍ وَأَنبَتَهَا نَبَاتاً حَسَناً وَكَفَّلَهَا زَكَرِيَّا كُلَّمَا دَخَلَ عَلَيْهَا زَكَرِيَّا الْمِحْرَابَ وَجَدَ عِندَهَا رِزْقاً قَالَ يَا مَرْيَمُ أَنَّى لَكِ هَـذَا قَالَتْ هُوَ مِنْ عِندِ اللّهِ إنَّ اللّهَ يَرْزُقُ مَن يَشَاءُ بِغَيْرِ حِسَابٍ (37): پس پروردگارش او را به پذیرشى نیكو پذیرفت و به رویشى نیكو رویاند و سرپرستى او را به زكریّا سپرد. هرگاه زكریّا در محراب عبادت بر مریم وارد مى‏شد، خوراكى (شگفت‏آورى) نزد او مى‏یافت. مى‏پرسید: اى مریم این (رزق تو) از كجاست؟! مریم در پاسخ مى‏گفت: آن از نزد خداست. همانا خداوند به هر كس كه بخواهد بى‏شمار روزى مى‏دهد. كسى كه در راه خدا گام بر دارد، دنیاى او نیز تأمین مى‏شود. مادر مریم فرزندش را براى خدا نذر كرد، خداوند در این آیه مى‏فرماید: هم جسم او را رشد دادیم و هم سرپرستى مانند زكریّا براى او قرار دادیم و هم مائده آسمانى بر او نازل كردیم. رزق بى‏حساب، به معناى نداشتن حساب نیست، بلكه به معناى خارج بودن از محاسبات عمومى است. «یرزق من یشاء بغیر حساب» حضرت مریم از نظر ظاهرى وجسمى، رشد كامل وخوبى داشت. «فانبتها نباتاً حسناً» مادرى همانند مریم، محل تربیتى مثل مسجد و سرپرستى همچون زكریّاى پیامبر وبا تغذیه‏اى بهشتى، محصولش فرزندى چون عیسى مى‏شود. عوامل مؤثّر در تربیت عبارتند از: روح پاك مادر. «تقبّلها ربّها بقبول حسن» جسم سالم. «نباتاً حسناً» تعلیم و تربیت الهى. «كفّلها زكریّا» تغذیه پاك. «وجد عندها رزقاً» در تاریخ آمده است: زمانى قحطى مدینه را فرا گرفت، روزى حضرت فاطمه‏علیها السلام مقدارى نان وگوشت خدمت پیامبر آورد. پیامبرصلى الله علیه وآله پرسید: در زمان قحطى این غذا كجا بوده است؟ حضرت فرمود: «هو من عنداللّه» پیامبر فرمود: خدا را شكر كه تورا مانند مریم قرارداد. آنگاه پیامبر، حضرت على وامام‏حسن وامام حسین‏علیهم السلام را جمع كرد واز آن غذا همگى خوردند وبه همسایگان نیز دادند.[41] ----- 41) تفسیرروح‏البیان، ج‏2، ص‏29. - پذیرش دعا، جلوه‏اى از ربوبیّت الهى است. «تقبّلها ربّها» - قبولى خداوند درجاتى دارد. خداوند نذر مادر مریم را به بهترین وجه پذیرفت. «بقبول حسن» - كسى كه با اخلاص است، خداوند كارش را به نیكى مى‏پذیرد. «بقبول حسن» - مادر مریم نذر كرد كودكش خادم خانه‏ى خدا شود، خداوند در پاسخ، پیامبرش را خادم و متكفّل این كودك قرار داد. «كفّلها زكریّا» - هر كه تحت تكفّل انبیا درآید، از شیطان دور مى‏شود. «اعیذها... من الشیطان الرّجیم... و كفّلها زكریّا» - عبادت، نباید موسمى و مقطعى باشد. «كلّما دخل» - شرط تكفّل، نظارت و تفحّص است. «كفّلها... دخل علیها... انّى‏ لك هذا» - عبادت، جنگ با شیطان و محلّ عبادت، مِحراب یعنى محلّ نبرد است. «دخل علیها زكریّا المحراب» - رزق پاك درسایه‏ى عبادت است. «المحراب وجد عندها رزقا» - زن مى‏تواند بدان مقام رسد كه پیامبر خدا را به شگفتى وادارد. «اَنّى‏ لكِ هذا» - صادر شدن كرامت از اولیاى الهى، كار مشكلى نیست. «هو من عنداللّه» - نعمت‏ها را از او بدانید، نه از تلاش خود. «هو من عنداللّه» - خداوند مى‏تواند خارج از اسباب مادّى روزى بدهد. «هذا من عند اللّه» - در شرایط و محیطى سالم، زن و مرد مى‏توانند با هم سخن بگویند. «انّى‏ لك هذا قالت هو من عنداللّه»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا