eitaa logo
زندگی با قران
161 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
0 فایل
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سید علی عباسی *
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز صبح یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ آیه 4🌹 ازسوره انعام 🌹 وَ ما تَأْتِيهِمْ مِنْ آيَةٍ مِنْ آياتِ رَبِّهِمْ إِلَّا كانُوا عَنْها مُعْرِضِينَ و هيچ نشانه و آيه‌اى از نشانه‌هاى پروردگارشان براى آنها نمى‌آمد، جز آنكه (به جاى تصديق و ايمان) از آن اعراض مى‌كردند. آیه 4🌹 ازسوره انعام 🌹 وَ ما تَأْتِيهِمْ =ونمی آید به سوی آنان[=کافران] مِنْ =هیچ آيَةٍ =نشانه ای مِنْ=از آياتِ=نشانه های رَبِّهِمْ=پروردگارشان إِلَّا=مگر[آنکه] كانُوا=بودند عَنْها=ازآن مُعْرِضِينَ=رویگردانان آیه 5🌹 ازسوره انعام🌹 فَقَدْ كَذَّبُوا بِالْحَقِّ لَمَّا جاءَهُمْ فَسَوْفَ يَأْتِيهِمْ أَنْباءُ ما كانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُنَ پس همين كه‌حقّ براى آنان آمد، آن را تكذيب كردند، پس به زودى خبرهاى مهم (و تلخى درباره‌ى كيفر) آنچه را به مسخره مى‌گرفتند، به سراغشان خواهد آمد آیه 5🌹 ازسوره انعام🌹 فَقَدْ =پس به راستی كَذَّبُوا =دروغ انگاشتند بِالْحَقِّ =حق را لَمَّا=هنگامی که آن جاءَهُمْ =به سوی آن فَسَوْفَ=پس به زودی يَأْتِيهِمْ =خواهد آمدبه سوی ایشان أَنْباءُ=خبرهای ما=آنچه که كانُوا بِهِ يَسْتَهْزِؤُنَ=بدان ریشخند می کردند تفسير ایه 👇👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
وَمَا تَأْتِيهِم مِّنْ آيَةٍ مِّنْ آيَاتِ رَبِّهِمْ إِلاَّ كَانُواْ عَنْهَا مُعْرِضِينَ (4) فَقَدْ كَذَّبُواْ بِالْحَقِّ لَمَّا جَاءهُمْ فَسَوْفَ يَأْتِيهِمْ أَنبَاء مَا كَانُواْ بِهِ يَسْتَهْزِئُونَ (5) : و هیچ نشانه و آیه‏اى از نشانه‏هاى پروردگارشان براى آنها نمى‏آمد، جز آنكه (به جاى تصدیق و ایمان) از آن اعراض مى‏كردند. پس همین كه‏حقّ براى آنان آمد، آن را تكذیب كردند، پس به زودى خبرهاى مهم (و تلخ درباره‏ى كیفر) آنچه را به مسخره مى‏گرفتند به سراغشان خواهد آمد. شاید مراد از «خبرهاى بزرگ» در آیه، خبر فتح مكّه یا شكست مشركین در جنگ بدر و امثال آن باشد. (238) ----- 238) تفسیر مراغى. - براى لجبازان، نوع دلیل و آیه تفاوتى ندارد، آنها همه را رد مى‏كنند. «آیة من آیات ربّهم» - لجوجان و كافران، حاضر به شنیدن و تفكّر و تحقیق كردن نیستند، همین كه حقى آمد، تكذیب مى‏كنند. «فقد كَذّبوا بالحقّ لمّا جاءهم» - هم باید به مؤمنان دلگرمى داد كه راهشان حقّ است، «بالحق»و هم كافران را تهدید كرد كه خبرهاى تلخ برایتان خواهد آمد.«فسوف یأتیهم» - استهزا، شیوه‏ى همیشگى كفّار است. «كانوا به یستهزءون» - سقوط انسان سه مرحله دارد: اعراض، تكذیب و استهزا. در این دو آیه به هر سه مورد اشاره شده است. «معرضین - كذّبوا یستهزءون»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸🌸سبک زندگی قرانی🌸🌸 سوره ابراهیم وَمَا لَنَآ أَلَّا نَتَوَكَّلَ عَلَى ٱللَّهِ وَقَدۡ هَدَىٰنَا سُبُلَنَاۚ وَلَنَصۡبِرَنَّ عَلَىٰ مَآ ءَاذَيۡتُمُونَاۚ وَعَلَى ٱللَّهِ فَلۡيَتَوَكَّلِ ٱلۡمُتَوَكِّلُونَ(١٢) و ما را چه عذر و بهانه اى است كه بر خدا توكل نكنيم، در حالى كه ما را به راه هاىِ [خوشبختى و سعادت] مان هدايت كرد، و قطعاً بر آزارى كه [در راه دعوت به توحيد] از ناحيه شما به ما مى رسد، شكيبايى مى ورزيم، پس بايد توكل كنندگان فقط بر خدا توكل كنند قرآن نور https://eitaa.com/ghoransobghahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سید علی عباسی *
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز صبح یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ آیه 6 🌹ازسوره انعام🌹 أَ لَمْ يَرَوْا كَمْ أَهْلَكْنا مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ قَرْنٍ مَكَّنَّاهُمْ فِي الْأَرْضِ ما لَمْ نُمَكِّنْ لَكُمْ وَ أَرْسَلْنَا السَّماءَ عَلَيْهِمْ مِدْراراً وَ جَعَلْنَا الْأَنْهارَ تَجْرِي مِنْ تَحْتِهِمْ فَأَهْلَكْناهُمْ بِذُنُوبِهِمْ وَ أَنْشَأْنا مِنْ بَعْدِهِمْ قَرْناً آخَرِينَ آيا نديدند كه چه بسيار امت‌هاى پيش از آنان را هلاك كرديم، با آنكه در زمين به آنان جايگاه و توانى داده بوديم كه به شما نداده‌ايم؟ و (باران و بركت) آسمان را پى در پى برايشان فرستاديم و نهرهاى آب از زير پاهايشان جارى ساختيم، پس آنان را به كيفر گناهانشان هلاك كرديم و نسل ديگرى پس از آنان پديد آورديم آیه 6 🌹ازسوره انعام🌹 أَ لَمْ =آیا يَرَوْا =ندیده اند كَمْ=که چه أَهْلَكْنا =بسیار نابود کردیم مِنْ قَبْلِهِمْ =پيش از ایشان مِنْ =از قَرْنٍ =امّت مَكَّنَّاهُمْ =که توانایی دادیم به آنان فِي=در الْأَرْضِ=زمین ما لَمْ =آن مقدار که نُمَكِّنْ =توانایی ندادیم لَكُمْ=به شما وَ أَرْسَلْنَا=وفرستادیم السَّماءَ =[باران]آسمان را عَلَيْهِمْ =برآنان مِدْراراً =پی درپی وَ جَعَلْنَا =وپدید آوردیم الْأَنْهارَ=جویباران را تَجْرِي=که روان می شود مِنْ =از تَحْتِهِمْ=زیر[خانه های] آنان فَأَهْلَكْناهُمْ=آنگاه نابود کردیم آنان را بِذُنُوبِهِمْ =به[ سزای ]گناهانشان وَ أَنْشَأْنا =وپدید آوردیم مِنْ بَعْدِهِمْ =پس ازآنان قَرْناً =امتی آخَرِينَ =دیگر را تفسير 👇👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
هدایت شده از سید علی عباسی *
أَلَمْ يَرَوْاْ كَمْ أَهْلَكْنَا مِن قَبْلِهِم مِّن قَرْنٍ مَّكَّنَّاهُمْ فِي الأَرْضِ مَا لَمْ نُمَكِّن لَّكُمْ وَأَرْسَلْنَا السَّمَاء عَلَيْهِم مِّدْرَاراً وَجَعَلْنَا الأَنْهَارَ تَجْرِي مِن تَحْتِهِمْ فَأَهْلَكْنَاهُم بِذُنُوبِهِمْ وَأَنْشَأْنَا مِن بَعْدِهِمْ قَرْناً آخَرِينَ (6) : آیا ندیدند كه چه بسیار امت‏هاى پیش از آنان را هلاك كردیم، با آنكه در زمین به آنان جایگاه و توانى داده بودیم كه به شما نداده‏ایم؟ و (باران و بركت) آسمان را پى در پى برایشان فرستادیم و نهرهاى آب از زیر پاهایشان جارى ساختیم، پس آنان را به كیفر گناهانشان هلاك كردیم و نسل دیگرى پس از آنان پدید آوردیم. «قَرْن» به امّتى گفته مى‏شود كه یكپارچه هلاك شده باشند. (239) به مردمى هم كه در یك زمان زندگى مى‏كنند، قرن گفته مى‏شود و چون معمولاً یك نسل، از 60 تا 100 سال طول مى‏كشد، از این رو به 60 یا 80 یا 100 سال یك قرن مى‏گویند. (240) كلمه «مدرار» به معناى ریزش فراوان و پى در پى باران و به مقدار نیاز است. (241) ----- 239) اقرب‏الموارد. 240) تفاسیر المیزان وكبیرفخررازى. 241) تفسیر مجمع‏البیان ذیل آیه 52 سوره هود. - افرادى كه از تاریخ پند نمى‏گیرند، توبیخ مى‏شوند. «ألم یروا» - كفّار صدر اسلام از تاریخ امّت‏هاى پیشین آگاه بودند و مى‏توانستند درس بگیرند. «ألم یروا» - توجّه به زوال نعمت‏ها و سرنگونى گنهكاران، از عوامل غفلت‏زدایى است. «ألم‏یروا... فاهلكناهم بذنوبهم» - تمدّن‏هایى قبل از اسلام وجود داشته و سپس منقرض شده‏اند. «اهلكنا من قبلهم» - از روشهاى تربیتى قرآن است كه داستان‏هاى واقعى و آموزنده را براى عبرت مردم نقل مى‏كند. «اهلكنا من قبلهم» - كیفر آنان كه از امكانات خداداد استفاده سوء كنند، نابودى است. «كم أهلكنا» - به جاى «أرسلنا من السماء»، فرمود: «أرسلنا السماء» (آسمان را براى شما فرستادیم) تا نهایت لطف الهى را بیان كند. - عملكرد مردم، عامل تحوّلات و حوادث تاریخى است. «فاهلكناهم بذنوبهم» - هلاكت مردم به سبب گناهانشان، از سنّت‏هاى الهى است. «فاهلكناهم بذنوبهم» - خداوند، علاوه بر عذاب آخرت، در این دنیا هم كیفر مى‏دهد. «فأهلكناهم» - اگر امكانات در دست صالحان باشد، نماز را برپا مى‏دارند. «ان مكّناهم فى الارض اقاموا الصلاة» (242) ولى اگر در دست نااهلان بى ایمان باشد، فساد و گناه مى‏كنند. «مكّناهم... فاهلكناهم بذنوبهم» - امكانات مادّى، مانع قهر و عذاب الهى نیست. «مكّناهم... فاهلكناهم» آن گونه كه كافران خیال مى‏كردند: «نحن‏اكثر أموالاً وأولاداً ومانحن بمعذّبین» (243) - امكانات مادّى، رمز كامیابى نیست. «مكّناهم... فاهلكناهم» چنانكه در جاى دیگر مى‏خوانیم: «انّ الانسان لیطغى أن رآه استغنى» (244) - دو نوع مرگ داریم: طبیعى، كه با رسیدن أجل است و غیر طبیعى كه به خاطر كیفر الهى و با حوادث غیر منتظره است. «بذنوبهم» - قدرتمندان گنهكار فكر نكنند دنیا همیشه به كامشان است، خداوند دیگران را جایگزین آنان مى‏كند. «أهلكناهم ... و أنشأنا من بعدهم قرناً آخرین» ----- 242) حج، 41. 243) سبأ، 35. 244) علق، 6 تا 7.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂 در رعایت حجاب، محکم باشید تا منافقان به هدف خود نرسند. 🍂 🔶لَئِن لَّمْ يَنتَهِ الْمُنَافِقُونَ وَالَّذِينَ فِي قُلُوبِهِم مَّرَضٌ وَالْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لَا يُجَاوِرُونَكَ فِيهَا إِلَّا قَلِيلاً (احزاب/۶٠) ⚡️ترجمه: اگر منافقان و كسانى كه در دل هايشان بيمارى است و آنان كه در شهر شايعه، شبهه و اضطراب پخش مى كنند، از كارشان دست بر ندارند، حتماً تو را بر ضّد آنان مى شورانيم، آنگاه جز مدّت كوتاهى نمى توانند در كنار تو در اين شهر بمانند و مجبورند بروند. ❌این آیه، بعد از آیه حجاب آمده است. بنابراین می‌توان چنین فهمید که ترویج بی حجابی در جامعه، یکی از عملکردهای منافقان برای بی ثبات کردن و تضعیف نظام اسلامی است. 🍁 مفاسد اجتماعى، چون غالباً تك علتى نيست، بايد مبارزه با آن را از همه جوانب شروع كرد. و جالب اين كه در این آيات، براى جلوگيرى از موفقیت جریان نفاق، نخست به زنان با ايمان دستور مى دهد كه: بهانه اى به دست آنها ندهند، سپس، مزاحمين را با شديدترين تهديد، بر سر جاى خود مى نشاند.
📢 پیامبران و امامان، صرفا خطر چاله‌ها و بیراهه‌ها را گوشزد کرده و راه سعادت را به خوبی نشانمان میدهند، این خودمان هستیم که باید انتخاب کنیم خوشبخت باشیم در کنار قرآن، و یا بدبخت و ورشکسته شویم، دور از قرآن و اهل بیت علیهم السلام 🌴 سوره رعد 🌴 🕋 إِنَّمَا أَنْتَ مُنْذِرٌ ۖ«7» ⚡️ترجمه: (ای پیامبر) تنها وظیفه تو اندرز و ترسانیدن (خلق از نافرمانی خدا) است. https://eitaa.com/ghoransobghahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سید علی عباسی *
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز صبح یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ آیه 7🌹ازسوره انعام🌹 وَ لَوْ نَزَّلْنا عَلَيْكَ كِتاباً فِي قِرْطاسٍ فَلَمَسُوهُ بِأَيْدِيهِمْ لَقالَ الَّذِينَ كَفَرُوا إِنْ هذا إِلَّا سِحْرٌ مُبِينٌ و (كافران لجوج كه در پى بهانه جويى‌اند حتى) اگر نوشته‌اى را در كاغذى بر تو نازل مى‌كرديم كه آن را با دست‌هاى خود لمس مى‌كردند، باز هم كافران مى‌گفتند: اين، جز جادويى آشكار نيست آیه 7🌹ازسوره انعام🌹 وَ لَوْ =واگر نَزَّلْنا =فرو می فرستادیم عَلَيْكَ=برتو كِتاباً =نوشته ای را فِي=در قِرْطاسٍ=کاغذی فَلَمَسُوهُ =آنگاه لمس می کردند آن را بِأَيْدِيهِمْ=با دستانشان لَقالَ=هرآینه می گفتند الَّذِينَ =کسانی که كَفَرُوا =کفرورزیدند إِنْ =نیست هذا =این إِلَّا=مگر سِحْرٌ =جادویی مُبِينٌ =آشکار تفسير آیه 👇👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
هدایت شده از سید علی عباسی *
وَلَوْ نَزَّلْنَا عَلَيْكَ كِتَاباً فِي قِرْطَاسٍ فَلَمَسُوهُ بِأَيْدِيهِمْ لَقَالَ الَّذِينَ كَفَرُواْ إِنْ هَـذَا إِلاَّ سِحْرٌ مُّبِينٌ (7): و (كافران لجوج كه در پى بهانه جویى‏اند حتى) اگر نوشته‏اى را در كاغذى بر تو نازل مى‏كردیم كه آن را با دست‏هاى خود لمس مى‏كردند، باز هم كافران مى‏گفتند: این، جز جادویى آشكار نیست. گروهى از مشركان مى‏گفتند: ما درصورتى ایمان مى‏آوریم كه نوشته‏اى بر كاغذ، همراه با فرشته‏اى بر ما نازل كنى. ولى دروغ مى‏گفتند و در پى بهانه جویى بودند. «قِرطاس» چیزى است كه بر روى آن بنویسند، چه كاغذ، چه چوب، یا پوست و سنگ، ولى امروز به كاغذ گفته مى‏شود. - وقتى پاى لجاجت در كار باشد، هیچ دلیلى كارساز نیست، حتّى محسوسات را منكر مى‏شوند. «فلمسوه بایدیهم... ان هذا الاّ سحر مبین» - نسبت سحر، از رایج‏ترین نسبت‏هایى بود كه مشركان به پیامبر مى‏دادند. «ان هذا الاّ سحر مبین»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂در همه ابعاد، عفاف و حجاب را رعایت کنید(در حرف زدن)🍂 🔶 فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلاً مَّعْرُوفاً (احزاب/٣٢) ⚡️ترجمه : پس به نرمى و كرشمه سخن نگوييد تا (مبادا) آن كه در دلش بيمارى است طمعى پيدا كند، و نيكو و شايسته سخن بگوييد. 🍁 طورى سخن بگوييد كه هم محتوا خوب باشد «قولاً معروفا» و هم شيوه، سالم باشد. ⭐️گرچه كسى كه بيمار دل است مشكل دارد، «فى قلبه مرض» امّا شما كارى نکنید كه او را تحريك كند، و این کار به نفع سلامت و امنیت خودتان نیز هست. https://eitaa.com/ghoransobghahi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سید علی عباسی *
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز صبح یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ آیه 8🌹 ازسوره انعام🌹 وَ قالُوا لَوْ لا أُنْزِلَ عَلَيْهِ مَلَكٌ وَ لَوْ أَنْزَلْنا مَلَكاً لَقُضِيَ الْأَمْرُ ثُمَّ لا يُنْظَرُونَ و (كافران بهانه‌جو) گفتند: (اگر محمّد، رسول است) چرا فرشته‌اى بر او نازل نشده (تا او را در دعوت كمك كند)، در حالى كه اگر فرشته‌اى نازل مى‌كرديم (باز هم لجاجت خواهند كرد و) كار آنان پايان مى‌يافت وهيچ مهلتى به آنان داده نمى‌شد آیه 8🌹 ازسوره انعام🌹 وَ قالُوا =وگفتند لَوْ لا=چرا أُنْزِلَ=فرو فرستاده نشد عَلَيْهِ =براو مَلَكٌ =فرشته ای ؟ وَ لَوْ=واگر أَنْزَلْنا =فرومی فرستادیم مَلَكاً =فرشته ای را لَقُضِيَ=پايان مى‌يافت الْأَمْرُ=کار ثُمَّ =آنگاه لا يُنْظَرُونَ =مهلت نیابند تفسير آیه 👇👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
هدایت شده از سید علی عباسی *
وَقَالُواْ لَوْلا أُنزِلَ عَلَيْهِ مَلَكٌ وَلَوْ أَنزَلْنَا مَلَكاً لَّقُضِيَ الأمْرُ ثُمَّ لاَ يُنظَرُونَ (8) : و (كافران بهانه‏جو) گفتند: (اگر محمّد، رسول است) چرا فرشته‏اى بر او نازل نشده (تا او را در دعوت كمك كند)، در حالى كه اگر فرشته‏اى نازل مى‏كردیم (باز هم لجاجت خواهند كرد و) كار آنان پایان مى‏یافت وهیچ مهلتى به آنان داده نمى‏شد. نزول فرشته‏ى مورد تقاضاى كفّار، اگر به صورت انسان باشد كه مانند همان پیامبر خواهد بود و اگر به صورت واقعى‏اش جلوه كند، طاقت دیدن آن را ندارند و با مشاهده‏ى آن، جان خواهند داد. (245) روحیّه‏ى شیطانى تكبّر، اجازه نمى‏دهد انسان از بشرى همانند خود پیروى كند. گاهى مى‏گوید: چرا انبیا مثل ما غذا مى‏خورند و در بازارها راه مى‏روند و همچون ما لباس مى‏پوشند؟ «و قالوا ما لهذا الرّسول یأكل الطعام و یمشى فى الاسواق» (246) گاهى به یكدیگر مى‏گفتند: اگر از پیامبرى مثل خودتان اطاعت كنید، زیان كرده‏اید. «ولئن أطعتم بشراً مثلكم انّكم اذاً لخاسرون» (247) ----- 245) تفاسیر كبیر فخررازى و نورالثقلین. 246) فرقان، 7. 247) مؤمنون، 34. - كفّار بهانه‏گیر، انسان را شایسته مقام رسالت نمى‏دانستند و تقاضاى دیدن فرشته را داشتند. «لولا انزل علیه ملك» - سنّت الهى چنین است كه اگر معجزه‏اى به درخواست مردم انجام شود و انكار كنند، هلاكت قطعى سراغشان خواهد آمد. (248) «لقضى الامر» (شیوه دعوت‏هاى الهى، براساس آزادى، تفكّر، انتخاب ومهلت داشتن است. تقاضاى راه دیگرى مانند نزول فرشته یا غذاى آسمانى، فرصت و مهلت را مى‏گیرد ودر این صورت تنها راه، پذیرش دعوت است وگرنه هلاكت.) ----- 248) تفسیر مراغى.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا