eitaa logo
زندگی با قران
158 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
1.2هزار ویدیو
0 فایل
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از سید علی عباسی *
وَقَالُواْ إِنْ هِيَ إِلاَّ حَيَاتُنَا الدُّنْيَا وَمَا نَحْنُ بِمَبْعُوثِينَ (29) وَلَوْ تَرَى إِذْ وُقِفُواْ عَلَى رَبِّهِمْ قَالَ أَلَيْسَ هَذَا بِالْحَقِّ قَالُواْ بَلَى وَرَبِّنَا قَالَ فَذُوقُواْ العَذَابَ بِمَا كُنتُمْ تَكْفُرُونَ (30) : و گفتند: جز زندگى دنیوى ما، هیچ زندگى دیگرى نیست و ما (پس از مرگ) برانگیحته نمى‏شویم. و اگرببینى آنگاه كه در برابر پروردگارشان بازداشته شده‏اند، (خدا) مى‏فرماید: آیا این (رستاخیز) حقّ نیست؟ مى‏گویند: بلى، به پروردگارمان سوگند (كه حقّ است). او مى‏فرماید: پس به كیفر كفرورزى‏ها و كفران‏هایتان، عذاب را بچشید. در آیه 27 و 30، دو بار كلمه‏ى «و لو ترى» تكرار شده است تا صحنه‏هاى سخت قیامت را ترسیم و گامى براى هدایت مردم باشد. طبق آیه‏ى 30 خداوند با مجرم سخن مى‏گوید. ولى بعضى آیات، سخن گفتن خدارا با آنان نفى مى‏كند. «لایكلّمهم اللَّه»، این مطلب یا اشاره به مواقف و صحنه‏هاى مختلف در قیامت است، و یا آنكه مراد آن است كه خداوند با آنان كلام طیّب و دلشادكننده نمى‏گوید. در آیه‏ى 22، خداوند كفّار را در برابر نفى توحید مؤاخذه نمود: «أین شركاؤكم» و در آیه 27 به خاطر تكذیب نبوّت مؤاخذه كرد: «لانكذّب بایات ربّنا» و در آیه 30 به سبب انكار قیامت مؤاخذه مى‏كند. «ألیس هذا بالحقّ» اسلام براى انسان‏ها چند نوع حیات را ترسیم مى‏كند: - حیات دنیا. «زهرة الحیاة الدّنیا» (290) - حیات برزخى. «من ورائهم برزخ الى یوم یبعثون» (291) - حیات معنوى و هدایت. «دعاكم لما یحییكم» (292) - حیات اجتماعى. «ولكم فى القصاص حیاة» (293) - حیات طیبه (در سایه‏ى قلب آرام و قناعت). «فلنحیّینه حیاة طیّبة» (294) ----- 290) طه، 131. 291) مؤمنون، 100. 292) انفال، 24. 293) بقره، 179. 294) نحل، 97. - مشركین، افرادى سطحى‏نگر و مادّى هستند و محدوده‏ى حیات را تنها در همین دنیا مى‏بینند و منكر رستاخیزند. «اِن هى الاّ حیاتنا الدّنیا» (اگر در جاى دیگر قرآن مشركین بت را شفیع خود مى‏دانند: «هؤلاء شفعاؤنا» (295) مرادشان شفاعت در دنیاست. (296)) - خداوند، پیامبرش را تسلیت و دلجویى مى‏دهد كه همه‏ى لجاجت‏ها بى‏پاسخ نخواهد ماند. «و لوترى‏» - مجرمان، همانند اسیران ذلیل، بازداشت و نگه‏داشته مى‏شوند. «اذ وقفوا» - در قیامت قاضى و بازپرس در درجه‏ى اوّل خود خداوند است. «قال ألیس هذا بالحقّ» - اعترافات كفّار و مشركان در قیامت، سودى ندارد. «قالوا بلى‏... فذوقوا» - كفّار، در قیامت بارها سوگند یاد مى‏كنند. «واللّه ربّنا ما كنّا مشركین - قالوا بلى‏ و ربّنا» - كیفرهاى قیامت، به خاطر مداومت در كفر و انكار معاد در دنیاست. «و مانحن بمبعوثین... فذوقوا العذاب بما كنتم تكفرون» ----- 295) یونس، 18. 296) تفسیرالمیزان.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌴نمازی بسیار ساده برای همه شب های ماه 🌴(هر شب دو رکعت) 🌿رسول خدا صلّی الله علیه وآله فرمود: *هرکس در ماه رجب ،در هر شب دو رکعت نماز بخواند* ◀️ در هر رکعت از آن 🌸 یک بار سوره حمد 🌸سه بار سوره کافرون 🌸 یک بار سوره توحید، و پس از سلام هر نماز، دو دست خود را به آسمان بلند کرده و بگوید: «لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ، وَحْدَهُ لا شَرِيكَ لَهُ، لَهُ الْمُلْكُ وَ لَهُ الْحَمْدُ، يُحْيِي وَ يُمِيتُ، وَ هُوَ حَيٌّ لَا يَمُوتُ، بِيَدِهِ الْخَيْرُ، وَ هُوَ عَلى‏ كُلِّ شَيْ‏ءٍ قَدِيرٌ، وَ إِلَيْهِ الْمَصِيرُ، وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللَّهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ، اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ النَّبِيِّ الْأُمِّيِّ وَ آلِهِ» 🌷آن گاه دو دست خود را بر روی خود بکشد، خداوند سبحان دعای او را مستجاب نموده، و ثواب شصت حج و شصت عمره را به وی اعطا می کند. 📚 بحارالأنوار، ج98، ص380 به نقل از اقبال الأعمال/
🌹تدبر قران 🌹 سوره اسرا وَمِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّكَ عَسَي أَن يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَاماً مَّحْمُوداً (79) و پاسى از شب را بيدار باش وتهجّد و عبادت كن، و اين وظيفه اى افزون براى توست، باشد كه پروردگارت تو را به مقامى محمود وپسنديده برانگيزد. https://eitaa.com/ghoransobghahi
نماز شب لیلة الرغائب ما بین نماز مغرب و عشا، دوازده رکعت نماز بجاى مى آورى، هر دو رکعت با یک سلام به این ترتیب که در هر رکعت یک مرتبه سوره «حمد» و سه مرتبه «سوره قدر» و دوازده مرتبه «سوره توحید» می‌خوانى و هنگامى که از نماز فارغ شدى هفتاد مرتبه مى گویى: اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ النَّبِیِّ الْأُمِّیِّ وَ عَلَى آلِهِ وَ آلِ مُحَمَّدٍ. خدایا! بر محمّد پیامبر درس ناخوانده و خاندانش درود فرست سپس به سجده میروى و هفتاد مرتبه میگویى سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ پاک و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح آنگاه سر از سجده بر می‌دارى و هفتاد مرتبه مى گویى: رَبِّ اغْفِرْ وَ ارْحَمْ وَ تَجَاوَزْ عَمَّا تَعْلَمُ إِنَّکَ أَنْتَ الْعَلِیُّ الْأَعْظَمُ پروردگارا! مرا بیامرز و بر من مهرورز و از آنچه از من میدانى بگذر، تو خداى برتر و بزرگ ترى دوباره به سجده مى روى و هفتاد مرتبه مى گویى: سُبُّوحٌ قُدُّوسٌ رَبُّ الْمَلائِکَةِ وَ الرُّوحِ پاک و منزّه است پروردگار فرشتگان و روح سپس حاجت خود را میطلبى که به خواست خدا برآورده خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از سید علی عباسی *
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز صبح یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ آیه 31🌹 ازسوره انعام🌹 قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ كَذَّبُوا بِلِقاءِ اللَّهِ حَتَّى إِذا جاءَتْهُمُ السَّاعَةُ بَغْتَةً قالُوا يا حَسْرَتَنا عَلى‌ ما فَرَّطْنا فِيها وَ هُمْ يَحْمِلُونَ أَوْزارَهُمْ عَلى‌ ظُهُورِهِمْ أَلا ساءَ ما يَزِرُونَ قطعاً كسانى كه ديدار خداوند (در قيامت) را تكذيب كردند زيانكار شدند، همين كه ساعت موعود ناگهان به سراغشان آيد، در حالى كه بار سنگين گناهان خويش را بر پشتشان مى‌كشند، گويند: دريغا از آن كوتاهى‌هايى كه در دنيا كرده‌ايم، آگاه باشيد كه چه بد بارى است آنچه به دوش مى‌كشند آیه 31🌹 ازسوره انعام🌹 قَدْ =به راستی که خَسِرَ=زیان کردند الَّذِينَ=آنانکه كَذَّبُوا =دروغ انگاشتند بِلِقاءِ=دیدار اللَّهِ=الله را حَتَّى=تا إِذا =آنگاه که جاءَتْهُمُ=بیابدبه سراغشان السَّاعَةُ =رستاخیز بَغْتَةً =ناگهان قالُوا =گویند يا حَسْرَتَنا=ای دریغ برما عَلى‌=بر ما =آنچه فَرَّطْنا=کوتاهی کردیم فِيها =درآن وَ هُمْ=وآنان يَحْمِلُونَ=برمی دارند أَوْزارَهُمْ =بار گناهان ]شان را عَلى‌ =بر ظُهُورِهِمْ=پشت هایشان أَلا =آگاه باشید ساءَ =بد [باری]است ما يَزِرُونَ =آنچه برمی دارند تفسير ایه 👇👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
هدایت شده از سید علی عباسی *
قَدْ خَسِرَ الَّذِينَ كَذَّبُواْ بِلِقَاء اللّهِ حَتَّى إِذَا جَاءتْهُمُ السَّاعَةُ بَغْتَةً قَالُواْ يَا حَسْرَتَنَا عَلَى مَا فَرَّطْنَا فِيهَا وَهُمْ يَحْمِلُونَ أَوْزَارَهُمْ عَلَى ظُهُورِهِمْ أَلاَ سَاء مَا يَزِرُونَ (31) : قطعاً كسانى كه دیدار خداوند (در قیامت) را تكذیب كردند زیانكار شدند، همین كه ساعت موعود ناگهان به سراغشان آید، در حالى كه بار سنگین گناهان خویش را بر پشتشان مى‏كشند، گویند: دریغا از آن كوتاهى‏ها كه در دنیا كرده‏ایم، آگاه باشید كه چه بد بارى است آنچه به دوش مى‏كشند. مراد از «لقاءاللَّه»، ملاقات معنوى و شهود باطنى در قیامت است، چون در قیامت همه‏ى وابستگى‏هاى انسان به مال و مقام و بستگان قطع مى‏شود و با روبرو شدن با پاداش و كیفر الهى، حاكمیّت مطلقه‏ى الهى را درك مى‏كند. حسرت، براى از دست دادن منافع است و ندامت براى پیش آمدن ضررها. (297) به قیامت، «ساعت» مى‏گویند، چون در ساعتى و لحظه‏اى برق‏آسا ایجاد مى‏شود. (در آیه‏ى 77 سوره نحل آمده است: «وما أمر الساعة الاّ كلَمح البصر أو هو اقرب»، برپایى قیامت، مانند چشم به هم زدن یا نزدیك‏تر از آن است). در حدیثى از پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله آمده است: اهل آتش، جایگاه خود (آن جایگاهى كه خداوند براى هر شخصى در بهشت قرار داده است،) را در بهشت مى‏بینند و مى‏فهمند زیان كرده‏اند مى‏گویند: «یاحسرتنا». (298) ----- 297) تفسیر اطیب‏البیان. 298) تفسیر نورالثقلین. - كسى كه قیامت را نپذیرد، هستى خود را با دنیاى فانى معامله كرده و این بزرگ‏ترین خسارت است. «قد خسر» - قیامت، ناگهانى فرا مى‏رسد و كسى از زمان آن آگاه نیست، پس باید همیشه آماده بود. «جاءتهم الساعة بغتة» - روز قیامت، روز حسرت است. «یا حسرتنا» - اعتراف و حسرت، نشانه‏ى آزادى انسان در عمل است زیرا مى‏توانست خوب عمل كند و نكرد. «یا حسرتنا» - قیامت روز حست و افسوس خوردن است، امّا حسرت‏ها در آن روز بى‏نتیجه است. «قالوا یا حسرتنا... و هم یحملون...» - گناهان، در قیامت تجسّم یافته و بر انسان بار مى‏شوند. «یحملون أوزارهم» - تكذیب یا فراموشى قیامت، سبب ارتكاب گناهانى است كه در قیامت، وزر و وبال انسان مى‏گردد. «كذّبوا أوزارهم»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا