eitaa logo
زندگی با قران
161 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.1هزار ویدیو
0 فایل
💎 اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
مشاهده در ایتا
دانلود
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ آیه 60🌹ازسوره آل عمران 🌹 الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ فَلا تَكُنْ مِنَ الْمُمْتَرِينَ‌ حق، همان است كه از جانب پروردگار توست، پس از ترديد كنندگان مباش 🌹آیه ۶۰سوره آل عمران 🌹 الْحَقُّ :حق مِنْ:ازسوی رَبِّك :پروردگار توست فَلا تَكُنْ: پس مباش مِنَ:از الْمُمْتَرِينَ‌:تردید کنندگان
الْحَقُّ مِن رَّبِّكَ فَلاَ تَكُن مِّن الْمُمْتَرِينَ (60): حق، همان است كه از جانب پروردگار توست، پس از تردید كنندگان مباش. كلمه‏ى «مُمتَرین» از «مِرْیة» به معناى شك و تردید است. عین این آیه در سوره‏ى بقره آیه 147 نیز آمده است. با این آیه روشن مى‏شود كه سخن حقّ و پایدار تنها از جانب خدایى است كه خود حقّ و ثابت است وگرنه از انسان‏هایى كه در طوفان هوسها و غرایز ثباتى ندارند، قانون و سخن پایدار را نمى‏توان انتظار داشت. - بیان حق، رمز ربوبیّت وتربیت است. «الحقّ من ربّك» - ثبات و حقّانیت، جز در راه خدا، كلام خدا و قانون خداوند، وجود ندارد. «الحقّ من ربّك» - تعداد زیاد مخالفان، تلاش و فعّالیت آنان، و ثروت و تبلیغاتشان، نباید در حقّانیّت راه و عقاید ما تأثیر گذارد. «فلا تكن من الممترین»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💚چرا خدا ظلم ظالمان رو نمیبینه و اون‌ها در خوشی زندگی میکنند؟؟ 💌وَلَا تَحْسَبَنَّ اللَّهَ غَافِلًا عَمَّا يَعْمَلُ الظَّالِمُونَ إِنَّمَا يُؤَخِّرُهُمْ لِيَوْمٍ تَشْخَصُ فِيهِ الْأَبْصَارُ ﴿۴۲﴾ 💚و خدا را از آنچه ستمکاران انجام می دهند، بی خبر مپندار؛ مسلماً [کیفر] آنان را برای روزی که چشم ها در آن خیره می شود، به تأخیر می اندازد. سوره ابراهیم🪴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فَدَعَا رَبَّهُۥۤ أَنِّی مَغۡلُوبࣱ فَٱنتَصِرۡ﴿ ١٠ ﴾ پس او پروردگارش را خواند (و عرض کرد): «من مغلوب شده‌ام، پس یاریم فرما (و از آن‌ها انتقام بگیر)». القمر, آیه ۱۰ 📓 قرآنی باشید و با قرآن مأنوس شوید... 🔥 فاصله گرفتن از خدا و قرآن = تباهی دنیا و آخرت است https://eitaa.com/ghoransobghahi
به همان اندازه که به او باور داری پاسخت را می دهد. 🤍 اگر باور داری خداوند جز خیر برای تو چیزی نمی‌خواهد ، همان خواهد شد. اگر باور داری خداوند، روزیت را میرساند، همان خواهد شد. اگر باور داری خداوند زندگیت را به نحو احسن مدیریت می کند، همان خواهد شد. 💚 اگر باور داری خداوند نگهبان و حفاظت کننده، جسم و جان و فرزند و همسر و زندگی و کار و مال و خانواده همه چیزهای توست، همان خواهد شد. بیائیم زیرکی کنیم و هر چه باور عالی و خوب است نسبت به خداوند مهربان داشته باشیم. باور کنید همان خواهد شد. 🤍خداوند به اندازه درک و باور انسان ، به او جهانش را نشان می دهد. 🤍وَيَرزُقهُ مِن حَيثُ لا يَحتَسِبُ ۚ وَمَن يَتَوَكَّل عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمرِهِ ۚ قَد جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيءٍ قَدرًا 💚و او را از جایی که گمان ندارد روزی می‌دهد؛ و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را می‌کند؛ خداوند فرمان خود را به انجام می‌رساند؛ و خدا برای هر چیزی اندازه‌ای قرار داده است. سوره طلاق آیه 3🍃 https://eitaa.com/ghoransobghahi
📢 خیلی مراقب ارتباط با دیگران باشیم که اگر موجب انحراف و قتل معنوی آنها شویم، گویا تمام مردم را کشته باشیم! حیات معنوی، بمراتب مهم تر از حیات جسمی است! قتل جسمی نیز چنین حکمی دارد! 🌴 سوره مائده 🌴 🕋 مَن قَتَلَ نَفْسًا بِغَيْرِ نَفْسٍ أَوْ فَسَادٍ فِي الْأَرْضِ فَكَأَنَّمَا قَتَلَ النَّاسَ جَمِيعًا «32» ⚡️ترجمه: هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته. https://eitaa.com/ghoransobghahi
آیه61🌹ازسوره آل عمران 🌹 فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِنْ بَعْدِ ما جاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ وَ نِساءَنا وَ نِساءَكُمْ وَ أَنْفُسَنا وَ أَنْفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَلْ لَعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكاذِبِينَ‌ پس هر كه با تو، بعد از علم و دانشى كه به تو رسيده است، درباره او (عيسى) به ستيز و محاجّه برخيزد (و از قبول حقّ شانه خالى كند) بگو: بيائيد پسرانمان وپسرانتان وزنانمان وزنانتان وخودمان را (كسى كه به منزله خودمان است) وخودتان را بخوانيم، سپس (به درگاه خدا) مباهله و زارى كنيم و لعنت خدا را بر دروغگويان قرار دهيم آیه61🌹ازسوره آل عمران 🌹 فَمَنْ =پس هرکه حَاجَّكَ=چون وچرا کند باتو فِيهِ =درباره ی او مِنْ بَعْدِما=پس از آنچه جاءَكَ=آمدبرایت مِنَ=از الْعِلْمِ =دانش فَقُلْ =آنگاه بگو تَعالَوْا=بیایید نَدْعُ=تا فرابخوانیم أَبْناءَنا =پسرانمان را وَ أَبْناءَكُمْ =وپسرانتان را وَ نِساءَنا= وزنانمان را وَ نِساءَكُمْ =وزنانتان را وَ أَنْفُسَنا=وخودی هایمان را وَ أَنْفُسَكُمْ =وخودی هایتان را ثُمَّ=سپس نَبْتَهِلْ=تضرع کنیم فَنَجْعَلْ =وقرار دهیم لَعْنَتَ=لعنت اللَّهِ=الله را عَلَى=بر الْكاذِبِينَ‌=دروغگويان https://eitaa.com/ghoransobghahi
فَمَنْ حَآجَّكَ فِيهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْاْ نَدْعُ أَبْنَاءنَا وَأَبْنَاءكُمْ وَنِسَاءنَا وَنِسَاءكُمْ وَأَنفُسَنَا وأَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَةَ اللّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ (61): پس هر كه با تو، بعد از علم و دانشى كه به تو رسیده است، درباره او (عیسى) به ستیز و محاجّه برخیزد (و از قبول حقّ شانه خالى كند) بگو: بیائید پسرانمان وپسرانتان وزنانمان وزنانتان وخودمان را (كسى كه به منزله خودمان است) وخودتان را بخوانیم، سپس (به درگاه خدا) مباهله و زارى كنیم و لعنت خدا را بر دروغگویان قرار دهیم. واژه‏ى «نَبتَهل» از ریشه‏ى «اِبتهال» به معناى بازكردن دست‏ها و آرنج‏ها براى دعا، به سوى آسمان است واین آیه به دلیل این واژه، به آیه‏ى مباهله معروف گشته است. مباهله، یعنى توجّه و تضرّع دو گروه مخالف یكدیگر، به درگاه خدا و تقاضاى لعنت و هلاكت براى طرف مقابل كه از نظر او اهل باطل است.[60] در تفاسیر شیعه و سنى و برخى كتب حدیث و تاریخ مى‏خوانیم كه در سال دهم هجرى، افرادى از سوى رسول خدا صلى الله علیه وآله مأمور تبلیغ اسلام در منطقه نجران از بلاد یمن شدند. مسیحیانِ نجران نیز هیئتى را به نمایندگى از سوى خود براى گفتگو با پیامبر اسلام صلى الله علیه وآله به مدینه گسیل داشتند. با وجود گفتگوهایى كه میان آنان و پیامبر صلى الله علیه وآله ردّ وبدل شد، باز هم آنان بهانه‏جویى كرده و در حقّانیّت اسلام ابراز تردید مى‏كردند. این آیه نازل شد و خطاب به پیامبر فرمود: به كسانى كه با تو محاجّه و جدال كرده، و از قبول حقّ شانه خالى مى‏كنند، بگو: بیایید با فراخواندن فرزندان و زنان و خودمان، خدا را بخوانیم و با حالت تضرّع و ابتهال بر دروغگویان نفرین كنیم و هر نفرینى كه دامن گروه مقابل را گرفت، معلوم مى‏شود كه راه او باطل است و با این وسیله به این گفتگو و جدال پایان دهیم. هنگامى كه نمایندگان مسیحیان نجران، پیشنهاد مباهله را از رسول اكرم‏صلى الله علیه وآله شنیدند، به یكدیگر نگاه كرده و متحیّر ماندند. آنان مهلت خواستند تا در این باره فكر و اندیشه و مشورت كنند. بزرگِ نصارى به آنها گفت: شما پیشنهاد را بپذیرید و اگر دیدید كه پیامبر با سر وصدا و جمعیّتى انبوه براى نفرین مى‏آید، نگران نباشید و بدانید كه خبرى نیست، ولى اگر با افراد معدودى به میدان آمد، از انجام مباهله صرف‏نظر و با او مصالحه كنید. روز مباهله، آنها دیدند كه پیامبر اسلام صلى الله علیه وآله همراه با دو كودك و یك جوان و یك زن بیرون آمدند. آن دو كودك، حسن و حسین‏علیهما السلام و آن جوان، علىّ‏بن ابى‏طالب‏علیهما السلام و آن زن فاطمه‏ى زهراعلیها السلام دختر پیامبر صلى الله علیه وآله بودند. اُسقف مسیحیان گفت: من چهره‏هایى را مى‏بینم كه اگر از خداوند بخواهند كوه از جا كنده شود، كنده مى‏شود. اگر این افراد نفرین كنند، یك نفر مسیحى روى زمین باقى نمى‏ماند. لذا از مباهله اعلام انصراف كرده و حاضر به مصالحه شدند.[61] این ماجرا، علاوه بر تفاسیر شیعه، در منابع معتبر اهل سنّت نیز آمده است.[62] روز مباهله، بیست وچهارم یا بیست و پنجم ماه ذى‏الحجّه بوده و محل آن در روزگار پیامبر صلى الله علیه وآله در بیرون شهر مدینه بوده كه اكنون داخل شهر قرار گرفته و در آن محل، مسجدى به نام «مسجد الاجابة» ساخته شده است. فاصله‏ى این مسجد تا مسجدالنّبى تقریباً دو كیلومتر است. «الّلهم ارزقنا زیارته و شفاعته» بر اساس روایتى در تفسیر المیزان، دعوت به مباهله مخصوص نصارى نبوده و پیامبر صلى الله علیه وآله از یهودیان نیز براى مباهله دعوت كردند. مباهله، خاصّ زمان پیامبرصلى الله علیه وآله نبوده است، بلكه براساس برخى از روایات، دیگر مؤمنان نیز مى‏توانند مباهله كنند. امام صادق‏علیه السلام در این‏باره دستوراتى داده‏اند.[63] سؤال: در این ماجرا تنها فاطمه زهراعلیها السلام حضور داشت، پس چرا قرآن كلمه‏ى جمع «نسائنا» را بكار برده است؟ پاسخ: در قرآن مواردى است كه خداوند از یك نفر به صورت «جمع» یاد مى‏كند، مانند آیه 181 سوره آل‏عمران كه یك نفر از روى توهین گفت: خدا فقیر است، ولى آیه به صورت جمع مى‏فرماید: «الّذین قالوا انّ اللّه فقیر» چنانكه قرآن درباره حضرت ابراهیم‏علیه السلام مى‏فرماید: ابراهیم یك امّت است، با آنكه یك‏نفر بیشتر نبود. گرچه پیامبر مى‏توانست خود شخصاً نفرین كند وكارى به علىّ، فاطمه، حسن و حسین‏علیهم السلام نداشته باشد، ولى خدا و رسول، با این عمل به ما فهماندند كه این افراد، یاران و شریكان رسول خدا در دعوت به حقّ و هدف او هستند و همراه او آماده‏ى استقبال از خطر بوده و تداوم‏گر حركت او مى‏باشند.
----- 60) التحقیق فى كلمات القرآن. 61) پیامبر صلى الله علیه وآله فرمودند: سوگند به كسى كه مرا پیامبر حقّ قرار داد، اگر مباهله انجام مى‏گرفت، آن وادى‏آتش را بر آنان فرو مى‏ریخت. تفسیر مجمع‏البیان ؛ مناقب ابن‏مغازى، ص 263. 62) صاحب تفسیر المیزان در جلد سوّم صفحه 257 آورده است كه ماجراى مباهله را 51 نفر از صحابه به اتّفاق نظر نقل كرده‏اند. تفاسیر كبیر، آلوسى ومراغى ذیل آیه، در كتاب الكامل ابن‏اثیر جلد دوّم صحفه 293، مستدرك حاكم جلد سوّم صفحه 150، مسند احمد حنبل جلد اوّل صفحه 185 و همچنین تفاسیر روح‏البیان، المنار و ابن‏كثیر و بسیارى از منابع شیعى و سنّى دیگر، این واقعه را ضبط و نقل كرده‏اند. در كتاب اِحقاق‏الحق جلد سوّم صفحه 46 نیز نام شصت نفر از بزرگان اهل سنّت را آورده است كه همگى گفته‏اند: این آیه در عظمت پیامبر و اهل‏بیت علیهم السلام اوست. 63) تفسیرنورالثقلین ج‏1، ص‏351 ؛ اصول كافى، ج‏2، باب مباهله. - اگر انسان ایمان به هدف داشته باشد، حاضر است خود و نزدیك‏ترین بستگانش را در معرض خطر قرار دهد. «من بعد ما جائك من العلم» - آخرین برگ برنده و سلاح برنده مؤمن، دعاست. «فقل تعالوا ندع» - فرزند دخترى، همچون فرزند پسرى، فرزند خود انسان است. «ابنائنا» بنابراین امام حسن وامام حسین علیهما السلام فرزندان پیامبرند. - زن و مرد در صحنه‏هاى مختلف دینى، در كنار همدیگر مطرحند. «نسائنا» - در دعا، حالات اهل دعا مهم است، نه تعداد آنها. گروه مباهله كننده پنج نفر بیشتر نبودند. «ابنائنا، نسائنا، انفسنا» - علىّ‏بن ابى‏طالب‏علیهما السلام، جان رسول اللَّه‏صلى الله علیه وآله است. «انفسنا» - در مجالس دعا، كودكان را نیز با خود ببریم. «ابنائنا» - اهل‏بیت پیامبرعلیهم السلام مستجاب الدعوة هستند. «ابنائنا، نسائنا، انفسنا» - استمداد از غیب، پس از بكارگیرى توانایى‏هاى عادّى است. «نبتهل» - كسى كه منطق و استدلال و معجزه، او را به پذیرش حقّ تسلیم نمى‏كند، باید با او مباهله كرد. «تعالوا... نبتهل» - اگر مؤمنان محكم بایستند، دشمن به دلیل باطل بودنش عقب نشینى مى‏كند. «ندع... نبتهل» - استدلال را باید با استدلال پاسخ داد، ولى مجادله و لجاجت باید سركوب شود. «لعنة اللّه على الكاذبین»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨✨✨✨✨ 🍂 بدانید شکست اسرائیل، غیر قابل ترمیم است. 🍂 🔸مَا ظَنَنتُمْ أَن يَخْرُجُوا وَظَنُّوا أَنَّهُم مَّانِعَتُهُمْ حُصُونُهُم مِّنَ اللَّهِ فَأَتَاهُمُ اللَّهُ مِنْ حَيْثُ لَمْ يَحْتَسِبُوا وَقَذَفَ فِي قُلُوبِهِمُ الرُّعْبَ (حشر/٢) ⚡️ترجمه : شما گمان نداشتيد كه آنان (با داشتن آن همه قدرت، به آسانى) بيرون روند و خودشان نیز گمان مى كردند كه قلعه ها و حصارهايشان آنان را از قهر خدا مانع خواهد شد، امّا قهر خدا از جايى كه گمان نمى كردند بر آنان وارد شد و در دل هايشان ترس و وحشت افكند. 🔴 یهودیان حق ستیز چنان مغرور و از خود راضى بودند كه تكيه گاهشان دژهاى نيرومند، تسلیحات پیشرفته و قدرت ظاهريشان بود، اما از قدرت حق و اراده الهی غافل بودند. 🍁محاسبات و تجهیزات كفّار در برابر اراده الهى، ناكارآمد و بى فايده است. https://eitaa.com/ghoransobghahi
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂از خدا راضی باشید🍂 🔶جَزَاؤُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ جَنَّاتُ عَدْنٍ تَجْرِي مِن تَحْتِهَا الْأَنْهَارُ خَالِدِينَ فِيهَا أَبَداً رَّضِيَ اللَّهُ عَنْهُمْ وَرَضُوا عَنْهُ ذَلِكَ لِمَنْ خَشِيَ رَبَّهُ. (بینه/٨) ⚡️ترجمه : پاداش مؤمنان در نزد پروردگارشان، باغهاى جاودانه اى است كه زير آن نهرها جارى است. (آنان) براى هميشه در بهشت جاودانه اند، خدا از آنان راضى است و آنان نيز از او راضى. اين مقام مخصوص كسى است كه از پروردگارش خشيت دارد. ⚡️بالاترین پاداش مؤمنین در آخرت، رسیدن به رضوان الهی است. ✨برای رسیدن به رضای خدا، باید خود از خدا راضی باشیم. ✅برای راضی بودن از خدا نیز، باید اهل خشیت باشیم. «خَشيت» به آن خوفى گفته مى شود كه بر اساس تعظيم و عظمت باشد. پس: بهشت مخصوص اهل خشيت است.
النساء وَلَا تَهِنُوا فِي ابْتِغَاءِ الْقَوْمِ إِن تَكُونُوا تَأْلَمُونَ فَإِنَّهُمْ يَأْلَمُونَ كَمَا تَأْلَمُونَ وَتَرْجُونَ مِنَ اللَّهِ مَا لَا يَرْجُونَ وَكَانَ اللَّهُ عَلِيمًا حَكِيمًا ﻭ ﺩﺭ ﺗﻌﻘﻴﺐ ﻭ ﺟﺴﺘﺠﻮﻱ ﺩﺷﻤﻦ ﺳﺴﺘﻲ ﻧﻜﻨﻴﺪ . ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ [ ﺩﺭ ﺭﻭﻳﺎﺭﻭﻳﻲ ﺑﺎ ﺩﺷﻤﻦ ] ﺩﺭﺩ ﻭ ﺭﻧﺞ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻴﺪ ، ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻴﺰ ﭼﻮﻥ ﺷﻤﺎ ﺩﺭﺩ ﻭ ﺭﻧﺞ ﻣﻰ ﺑﻴﻨﻨﺪ ، ﻭ ﺷﻤﺎ ﭼﻴﺰﻱ ﺭﺍ [ ﭼﻮﻥ ﭘﻴﺮﻭﺯﻱ ﻭ ﭘﺎﺩﺍﺵ ] ﺍﺯ ﺧﺪﺍ ﺍﻣﻴﺪ ﺩﺍﺭﻳﺪ ﻛﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﺍﻣﻴﺪ ﻧﺪﺍﺭﻧﺪ ; ﻭ ﺧﺪﺍ ﻫﻤﻮﺍﺭﻩ ﺩﺍﻧﺎ ﻭ ﺣﻜﻴﻢ ﺍﺳﺖ .(١٠٤) https://eitaa.com/ghoransobghahi
🌺سبک زندگی قرآنی :🌺 🍂 مراقب سخنان خود باشید. 🍂 🔸إِذْ يَتَلَقَّي الْمُتَلَقِّيَانِ عَنِ الْيَمِينِ وَعَنِ الشِّمَالِ قَعِيدٌ مَا يَلْفِظُ مِن قَوْلٍ إِلَّا لَدَيْهِ رَقِيبٌ عَتِيدٌ (ق/١٧ و ١٨) ⚡️ترجمه : دو فرشته راست و چپ ملازم انسانند و اعمال او را دريافت مى دارند. انسان هيچ سخنى را بر زبان نمى آورد مگر اين كه، فرشته اى مراقب و آماده براى ‏(ضبط) آن است! ❌ دو فرشته، همواره همراه انسانند و تمام اعمال ریز و درشت آدمی را ثبت می کنند. 💥انسان، نه فقط در برابر كردار، بلكه در برابر گفتار خود مسئول است و مورد محاسبه قرار مى گيرد. 🍁مواظب حرف های خود در خانواده و جامعه باشیم. ممکن است یک گفته ی انسان، آتش جهنم یا بهشت الهی را بدنبال داشته باشد. https://eitaa.com/ghoransobghahi
❌تاریخ شهادت می دهد که یهود هیچ وقت مرد میدان جنگ نبوده ، اینها جماعتی هستند که به موسی (ع) پیغمبر خویش گفتند : قالُوا يا مُوسى‌ إِنَّا لَنْ نَدْخُلَها أَبَداً ما دامُوا فِيها فَاذْهَبْ أَنْتَ وَ رَبُّكَ فَقاتِلا إِنَّا هاهُنا قاعِدُونَ ✖️بنى‌اسرائيل گفتند: اى موسى! تا وقتى كه آنها (جباران ستمگر) در آن شهرند، ما هرگز وارد آن نخواهيم شد. پس تو و پروردگارت برويد و با آنان بجنگيد، ما همانا همين جا نشسته‌ايم. https://eitaa.com/ghoransobghahi
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ آیه62🌹ازسوره آل عمران 🌹 إِنَّ هذا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ وَ ما مِنْ إِلهٍ إِلَّا اللَّهُ وَ إِنَّ اللَّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ‌ به راستى، داستانِ درستِ (زندگى مسيح) همين است و هيچ معبودى جز خداوند نيست وهمانا خداست مقتدر حكيم. آیه62🌹ازسوره آل عمران 🌹 إِنَّ=همانا هذا =اين لَهُوَ=قطعا همان الْقَصَصُ=داستان الْحَقُّ=حقیقی وَ ما=و نیست مِنْ إِلهٍ=هيچ خدایی إِلَّا=جز اللَّهُ=الله وَ إِنَّ=و همانا اللَّهَ=الله لَهُوَ =بی گمان هم اوست الْعَزِيزُ=آن پیروزمند الْحَكِيمُ‌=سنجیده کار آیه63🌹ازسوره آل عمران 🌹 فَإِنْ تَوَلَّوْا فَإِنَّ اللَّهَ عَلِيمٌ بِالْمُفْسِدِينَ‌ پس اگر از حقّ روى گردان شدند، همانا خداوند به (كار و حال) مفسدان آگاه است. آیه63🌹ازسوره آل عمران 🌹 فَإِنْ=پس اگر تَوَلَّوْا =روی برتابند فَإِنَّ=پس همانا اللَّهَ =الله عَلِيمٌ =داناست بِالْمُفْسِدِينَ‌=به حال مفسدین تفسیر ایه👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
إِنَّ هَـذَا لَهُوَ الْقَصَصُ الْحَقُّ وَمَا مِنْ إِلَـهٍ إِلاَّ اللّهُ وَإِنَّ اللّهَ لَهُوَ الْعَزِيزُ الْحَكِيمُ (62) فَإِن تَوَلَّوْاْ فَإِنَّ اللّهَ عَلِيمٌ بِالْمُفْسِدِينَ (63) : به راستى، داستانِ درستِ (زندگى مسیح) همین است و هیچ معبودى جز خداوند نیست وهمانا خداست مقتدر حكیم. پس اگر از حقّ روى گردان شدند، همانا خداوند به (كار و حال) مفسدین آگاه است. داستان‏هایى كه بر سر زبان‏هاست، بر سه نوعند: - رمان‏ها، افسانه‏ها و اساطیرى كه بر پایه خیال بوده وغیر واقعى هستند. - داستان‏هاى تاریخى كه گاهى راست ومستند وگاهى آمیخته با دروغ وامور نادرست هستند. - رویدادهایى كه از زبان وحى به ما رسیده‏اند، براساس حقّ هستند. داستان‏هاى قرآنى، همه از این نوع هستند ودر آنها وهم، خیال، دروغ و نادرستى راه ندارد. - اگر قرآن نبود، چهره‏ى واقعى حضرت مسیح، آلوده با خرافات و مشوّه باقى مى‏ماند. «انّ هذا لهو القصص الحق» - تكرار شعار توحید و پایدارى در برابر خرافات، لازم است. «ما من اله الاّ اللَّه» - هر داستانى درباره پیامبران، كه با توحید منافات داشته باشد، ساختگى و باطل است. «لهو القصص الحق و ما من اله الا اللّه» - روى‏گردانى انسان از كلام حق، نشانه‏ى اختیار اوست. «فان تولّوا» - اعراض از حق، نمونه‏اى از فساد است، و اعراض كننده مفسد مى‏باشد. «تولّوا... مفسدین» - علم خداوند به كارهاى مفسدان، بزرگ‏ترین هشدار است. «علیم بالمفسدین»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علایم آخرالزمان:‌ عذاب برای مجرمین اهل قبله🔥 👈🏻یکی از آیات قرآن که در تفاسیر اسلامی نزول عذاب در آخرالزمان از آن برداشت می شود آیه ۵۰ سوره یونس است. خداوند در این آیه می فرماید: قُلْ أَرَأَيْتُمْ إِنْ أَتَاكُمْ عَذَابُهُ بَيَاتًا أَوْ نَهَارًا مَاذَا يَسْتَعْجِلُ مِنْهُ الْمُجْرِمُونَ بگو: مرا خبر دهید که اگر شب یا روز عذاب خدا شما را فرا رسد (چه راه مفری دارید و) گناهکاران چه چیزی را از او به تعجیل می‌طلبند؟ در تفسیر این آیه امام باقر علیه السلام فرمودند:‌ این عذابی که در آخرالزمان بر بدکاران»اهل قبله» (مسلمانان ظاهری) نازل می شود که آنها نزول چنین عذابی را بر خودشان باور ندارند(بحارالانوار ج۹ ص۲۱۳) ⚠️مسلمانان ظاهری یعنی مسلمانانی که رو به قبله نماز می خوانند اما به بیراهه رفتند و گرفتار بدعت شدند و خلفائی غیر از اهل بیت پیامبر انتخاب کردند، و یا رفتار و کردار آنها به گونه ای است که گویا به چیزی اعتقاد ندارند. https://eitaa.com/ghoransobghahi