eitaa logo
آیات برگزیده
794 دنبال‌کننده
2.6هزار عکس
2.4هزار ویدیو
125 فایل
﷽ هَذَا مِنْ فَضْلِ رَبِّي  [به شرط توفیق هرشب یک آیه] به همراه ترجمه،تفسیرو صوت ارتباط با خادم کانال👈 @Ghorun14 پیام رسان سروش http://sapp.ir/ghorun ✔️کپی مطالب کانال با ذکر صلوات جهت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت مهدی (ع) مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼🍁🌼🍁🌼➿➿➿➿➿ امام خمینی (ره) به جمهوری اسلامی که ثمره ی خون پدرانتان است، تا پای جان وفادار بمانید و با آمادگی خود و صدور انقلاب و ابلاغ پیام خون شهیدان، زمینه را برای قیام منجی عالم و خاتم الاوصیاو اولیا، حضرت بقیة اللّه (روحی فداه) فراهم سازید. 🌹 @ghorun 🍃
🌱🌱💐🌱🌱✨🌱🌱💐🌱🌱 فرازی از صحیفه سجادیه دعا در هنگام بردن نام شیطان دعای هفدهم اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ أَمْتِعْنَا مِنَ الْهُدَى بِمِثْلِ ضَلالَتِهِ، وَ زَوِّدْنَا مِنَ الْتَّقْوَى ضِدَّ غَوَايَتِهِ، وَ اسْلُكْ بِنَا مِنَ التُّقَى خِلافَ سَبِيلِهِ مِنَ الرَّدَى. خدایا درود بر محمد و آل او فرست، و ما را از هدایت برخوردار کن، گرچه او از ضلالت برخوردار است و ما را از پرهیزگارى توشه ده، ولو این که او تباهکار است و ما را در راه تقوا سالک گردان که بر خلاف طریقت او است و به هلاکت مى انجامد. اللَّهُمَّ لا تَجْعَلْ لَهُ فِى قُلُوبِنَا مَدْخَلا وَ لا تُوطِنَنَّ لَهُ فِيمَا لَدَيْنَا مَنْزِلا. خدایا راه دور شدن در دل ما را به روى او فرا بند و منزلگاهى براى او نزدیک ما آماده مکن. 📖 @ghorun 📓
➿⚪️➿⚪️➿..🌹..➿⚪️➿⚪️➿ حکمت ۱۹۴ نهج البلاغه: کنترل خشم و غضب وَ كَانَ (علیه السلام) يَقُولُ: مَتَى أَشْفِي غَيْظِي إِذَا غَضِبْتُ؟ أَ حِينَ أَعْجِزُ عَنِ الِانْتِقَامِ، فَيُقَالُ لِي لَوْ صَبَرْتَ؟ أَمْ حِينَ أَقْدِرُ عَلَيْهِ، فَيُقَالُ لِي لَوْ عَفَوْتَ؟ ضرورت پرهيز از خشم و انتقام (اخلاقى، اجتماعى): و درود خدا بر او، فرمود: چون خشم گيرم، كى آن را فرو نشانم؟ در آن زمان كه قدرت انتقام ندارم، كه به من بگويند. «اگر صبر كنى بهتر است» يا آنگاه كه قدرت انتقام دارم كه به من بگويند: «اگر عفو كنى خوب است»؟ 🌹 @ghorun 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
•🌷🌿🍃🌿🍃🌿🍃🌿🍃🌿🌷• بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره اسرا آیه۸۱ به همراه ترجمه،تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا 🌿 🍃 🌿 🍃 آیه۸۱} «وَقُلْ جَاءَ الْحَقُّ وَزَهَقَ الْبَاطِلُ ۚ إِنَّ الْبَاطِلَ كَانَ زَهُوقًا» •<><><><><><><><><><><>>• آیه۸۱} و بگو: «حق آمد و باطل نابود شد. آرى، باطل همواره نابودشدنى است.» 🌿 🍃 🌿 🍃 تفسیر آیه۸۱} و از آنجا که به دنبال صدق و اتکاء به خداوند ، امید به پیروزى قطعى، خود عامل دیگرى براى موفقیت است، دراین آیه، به پیامبرش مى گوید: بگو: حق فرا رسید، و باطل مضمحل و نابود شد (وَ قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ). اصولاً، طبیعت باطل همین است که مضمحل و نابود شدنى است (إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً). باطل جولانى دارد ولى دوام و بقائى نخواهد داشت، و سرانجام پیروزى از آن حق، طرفداران و پیروان حق خواهد بود. 🌸حق پیروز است و باطل نابود در آیات فوق، به یک اصل کلّى و اساسى دیگر و یک سنت جاودان الهى برخورد مى کنیم که مایه دلگرمى همه پیروان حق است، و آن این که: سرانجام حق پیروز است و باطل به طور قطع، نابود شدنى است، باطل صولت و دولتى دارد، رعد و برقى مى زند، کرّ و فرّى نشان مى دهد، ولى عمرش کوتاه است، و سرانجام به دره نیستى سقوط مى کند. و یا به گفته قرآن همچون کف هاى روى آب چشمکى مى زند، غوغائى مى کند و خاموش مى گردد، و آب که مایه حیات است مى ماند (فَأَمَّا الزَّبَدُ فَیَذْهَبُ جُفاءً وَ أَمّا ما یَنْفَعُ النّاسَ فَیَمْکُثُ فِی الاْ َرْضِ). دلیل این موضوع، در باطن کلمه باطل نهفته شده; زیرا چیزى است که با قوانین عالم آفرینش هماهنگ نیست، و سهمى از واقعیت و حقیقت ندارد. ساختگى است، قلابى است، بى ریشه است، میان تهى است، و مسلماً چیزى که داراى این صفات است، نمى تواند براى مدتى طولانى باقى بماند. اما حق، عین واقعیت است توأم با راستى، درستى، داراى عمق و ریشه و هماهنگ با قوانین خلقت و چنین چیزى، باید باقى بماند!. پیروان حق، متّکى به سلاح ایمان، منطق وفاى به عهد، صدق حدیث، فداکارى و گذشت، و آمادگى براى جانبازى تا سر حد شهادتند، نور آگاهى قلبشان را روشن کرده، از هیچ چیز جز اللّه نمى ترسند، و به غیر او متکى نیستند، و همین است رمز پیروزى آنها!. 🌷آیه جاءَ الْحَقُّ... و قیام مهدى(علیه السلام) در بعضى از روایات، جمله قُلْ جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ به قیام مهدى(علیه السلام) تفسیر شده است، امام باقر(علیه السلام) فرمود: مفهوم این سخن الهى این است که: إِذا قامَ الْقائِمُ(علیه السلام) ذَهَبَتْ دَوْلَةُ الْباطِلِ: هنگامى که امام قائم(علیه السلام) قیام کند، دولت باطل برچیده مى شود . در روایت دیگرى مى خوانیم: مهدى(علیه السلام) به هنگام تولد بر بازویش این جمله نقش بسته بود: جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً . مسلماً مفهوم این احادیث منحصر ساختن معنى وسیع آیه، به این مصداق نیست، بلکه قیام مهدى(علیه السلام) از روشن ترین مصداق هاى آن است که: نتیجه اش پیروزى نهائى حق بر باطل در سراسر جهان مى باشد. در حالات پیامبر(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: در روز فتح مکّه وارد مسجد الحرام شد و ۳۶٠ بت که از قبائل عرب بر گرد خانه کعبه چیده شده بود، هر یکى را پس از دیگرى با عصاى خود سرنگون مى ساخت و پیوسته مى فرمود: جاءَ الْحَقُّ وَ زَهَقَ الْباطِلُ إِنَّ الْباطِلَ کانَ زَهُوقاً . ✨کوتاه سخن این که: این قانون کلّى الهى، و ناموس تخلّف ناپذیر آفرینش، در هر عصر و زمانى مصداقى دارد، قیام پیامبر(صلى الله علیه وآله) و پیروزیش بر لشکر شرک و بت پرستى، و همچنین قیام مهدى(علیه السلام) ارواحنا له الفداء بر ستمگران و جباران جهان، از چهره هاى روشن و تابناک این قانون عمومى است. و همین قانون الهى است که رهروان راه حق را در برابر مشکلات، امیدوار، نیرومند، قوى و پر استقامت مى دارد و به ما در همه تلاش هاى اسلامى مان نشاط و نیرو مى بخشد. {تفسیر نمونه} 🍃 . 🌿 . 🍃 . 🌿 🇮🇷 @ghorun🌷
017081.mp3
32.2K
🎙 سوره اسراء : ۸۱ محمد حسین سعیدیان 🇮🇷 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 استاد قرائتی تفسیر سوره اسراء آیه ۸۱ ✨قرآن شفاست 🇮🇷 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌷🌷🌴🌷🌷🌴🌷🌷🌴🌷🌷🌴 برادران، رزمندگان، یادگاران جنگ؛ یکی از شئون عاقبت به خیری «نسبت شما با جمهوری اسلامی و انقلاب» است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری همین است. والله والله والله از مهمترین شئون عاقبت به خیری، رابطه قلبی و دلی و حقیقی ما با این حکیمی است که امروز سکان انقلاب را به دست دارد. در قیامت خواهیم دید، مهمترین محور محاسبه این است. 🇮🇷 @ghorun
💐✨💐🔸🔸🔸🔸🔸💐✨💐 پیامبر اکرم ص : أیُّمَا امْرِئٍ وَلِیَ مِنْ أمْرِ المُسْلِمِینَ وَلَمْ یَحُطْهُم بِما یَحُوطُ بِهِ نَفْسَهُ لَمْ یَرَحْ رائِحَةَ الجَنَّةِ. هر کس بخشی از کار مسلمانان را بر عهده گیرد و در کار آن‌ها مانند کار خود دلسوزی نکند، بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد.) کنزالعمال، ج ۶، ص ۲۰، ح ۱۴۶۵۴ 🇮🇷 @ghorun
💫🌼💫🌼💫▫️▫️▫️▫️▫️▫️ فرازی از صحیفه سجادیه دعا در هنگام بردن نام شیطان دعای هفدهم اللَّهُمَّ وَ مَا سَوَّلَ لَنَا مِنْ بَاطِلٍ فَعَرِّفْنَاهُ، وَ إِذَا عَرَّفْتَنَاهُ فَقِنَاهُ، وَ بَصِّرْنَا مَا نُكَايِدُهُ بِهِ، وَ أَلْهِمْنَا مَا نُعِدُّهُ لَهُ، وَ أَيْقِظْنَا عَنْ سِنَةِ الْغَفْلَةِ بِالرُّكُونِ إِلَيْهِ، وَ أَحْسِنْ بِتَوْفِيقِكَ عَوْنَنَا عَلَيْهِ. خدایا هر باطلى را که در پیش چشم ما زیبا جلوه دهد، ما را بر آن آگاه گردان و چون آگاه کردى ما را از آن باز دار و ما را بینا گردان که چگونه با او نبرد کنیم و در دل ما افکن که به چه آلت آماده دفع او گردیم و ما را از خواب غفلت بیدار کن تا میل بدو نکنیم و ما را به توفیق خود بر وى مدد کن. اللَّهُمَّ وَ أَشْرِبْ قُلُوبَنَا إِنْكَارَ عَمَلِهِ، وَ الْطُفْ لَنَا فِى نَقْضِ حِيَلِهِ. خدایا، انکار عمل او را با دل ما در آمیز و در شکستن افسون و نیرنگ او براى ما چاره سازى کن. 🇮🇷 @ghorun
🖌📘🖌📘🖌➖➖➖➖➖➖ حکمت ۱۹۵ نهج البلاغه: دنیا از منظر امیر المومنین وَ قَالَ (علیه السلام) وَ قَدْ مَرَّ بِقَذَرٍ عَلَى مَزْبَلَةٍ: هَذَا مَا بَخِلَ بِهِ الْبَاخِلُونَ؛ (وَ رُوِيَ فِي خَبَرٍ آخَرَ أَنَّهُ قَالَ): هَذَا مَا كُنْتُمْ تَتَنَافَسُونَ فِيهِ بِالْأَمْسِ. وقتى بر مزبله اى گذشت، چنين فرمود: اينها چيزهايى است كه بخيلان از انفاقش خوددارى مى كردند. [و در روايت ديگر آمده است]: اينها چيزهايى هستند كه ديروز براى به دست آوردنشان با هم رقابت مى كردند. 🇮🇷 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
~~~✨🔸✨~~~~~✨🔸✨~~~ بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره اسرا آیه۱۸ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید ✨~✨~✨ آیه۱۸) «مَنْ كَانَ يُرِيدُ الْعَاجِلَةَ عَجَّلْنَا لَهُ فِيهَا مَا نَشَاءُ لِمَنْ نُرِيدُ ثُمَّ جَعَلْنَا لَهُ جَهَنَّمَ يَصْلَاهَا مَذْمُومًا مَدْحُورًا» ~🔸▫️🔸▫️🔸~ آیه۱۸)هر كس خواهان [دنياى‌] زودگذر است، به زودى هر كه را خواهيم [نصيبى‌] از آن مى‌دهيم، آنگاه جهنم را كه در آن خوار و رانده داخل خواهد شد، براى او مقرر مى‌داريم. ✨~✨~✨ تفسیر آیه۱۸) خطوط زندگى طالبان دنیا و آخرت از آنجا که در آیات گذشته، سخن از مخالفت گردنکشان در برابر اوامر الهى و سپس هلاکت آنها بود، در آیات مورد بحث، به علت واقعى این تمرّد و عصیان که همان حبّ دنیا است اشاره کرده مى گوید: کسانى که تنها هدفشان همین زندگى زودگذر دنیاى مادى باشد، ما آن مقدار را که بخواهیم، به هر کس صلاح بدانیم در همین زندگى زودگذر مى دهیم، سپس جهنم را براى او قرار خواهیم داد که در آتش آن مى سوزد در حالى که مورد سرزنش و دورى از رحمت خدا است (مَنْ کانَ یُرِیدُ الْعاجِلَةَ عَجَّلْنا لَهُ فِیها ما نَشاءُ لِمَنْ نُرِیدُ ثُمَّ جَعَلْنا لَهُ جَهَنَّمَ یَصْلاها مَذْمُوماً مَدْحُوراً). عاجِلَه به معنى نعمت هاى زودگذر یا دنیاى زودگذر است. قابل توجه این که: نمى گوید: هر کس به دنبال دنیا برود، به هر چه بخواهد مى رسد، بلکه دو قید براى آن قائل مى شود: اوّل این که: تنها بخشى از آنچه را مى خواهد به آن مى رسد، همان مقدارى را که ما بخواهیم (ما نَشاءُ). دیگر این که: همه افراد به همین مقدار نیز نمى رسند، بلکه تنها گروهى از آنها به بخشى از متاع دنیا خواهند رسید، آنها که بخواهیم (لِمَنْ نُرِیْدُ). و به این ترتیب، نه همه دنیاپرستان به دنیا مى رسند و نه آنها که مى رسند به همه آنچه مى خواهند مى رسند. زندگى روزمره نیز این دو محدودیت را به وضوح به ما نشان مى دهد، چه بسیارند کسانى که شب و روز مى دوند و به جائى نمى رسند، و چه بسیار کسانى که آرزوهاى دور و درازى در این دنیا دارند که تنها بخش کوچکى از آن را به دست مى آورند. و این هشدارى است براى دنیاپرستان، که: اگر خیال کنید، آخرت را به دنیا بفروشید، به تمام هدفتان نائل مى شوید، اشتباه بزرگى کرده اید، بلکه گاهى هیچ، و گاه به کمى دسترسى پیدا مى کنید. و اصولاً، دامنه آرزوهاى انسان آن قدر گسترده است که با محدودیت جهان ماده قابل اشباع نیست، تمام دنیا را به یک نفر بدهند، بسیار مى شود که اشباع نمى گردد. اما آنها که تلاش مى کنند و به هیچ نمى رسند، ممکن است به دلائل مختلفى باشد. یا به خاطر آن است که: هنوز امید بیدارى و نجاتشان است، و خدا به آنها محبت مى کند، و یا به خاطر آن است که: اگر به جائى برسند آن چنان طغیان مى کنند که عرصه را بر خلق خدا تنگ مى نمایند. یَصْلى از ماده صلى به معنى آتش افروختن و به آتش سوختن است و منظور در اینجا همان معنى دوم مى باشد. قابل توجه این که: کیفر این گروه، ضمن این که، آتش جهنم شمرده شده است، با دو تعبیر مَذْمُوم و مَدْحُور تأکید گردیده، که اوّلى به معنى مورد سرزنش و نکوهش قرار گرفتن و دوّمى به معنى دور ماندن از رحمت خدا است. در حقیقت، آتش دوزخ، کیفر جسمانى آنها است، و مذموم و مدحور بودن، کیفر روحانى آنها; چرا که معاد، هم جسمانى است و هم روحانى و کیفر و پاداش آن نیز در هر دو جنبه است. تفسیر نمونه) ✨🔸✨ 🆔📓 @ghorun
017018.mp3
52.2K
🎙 سوره اسراء : ۱۸ محمد حسین سعیدیان 📗 @ghorun 🍃
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙 استاد قرائتی تفسیر سوره اسراء آیه ١٧و١٨ 🔶اختیار انسان 📚 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📝 امام علی (ع) : هیچ یک از شما به استقبال روزی از عمر خویش نمی رود، مگر این که روزی از عمرش را پشت سر می گذارد. 📓 @ghorun 🖋
🔅🌸🔅🌸🌸🔅🔅🌸🌸🔅🌸🔅 🔅 امیرالمؤمنین علی (ع) «بی گمان فرصتها همانند ابرهای زودگذر می‌گذرند، پس هر گاه فرصتی در انجام کارهای خیر به دست آوردید آن را غنیمت شمرده و از آن خوب بهره برداری کنید» ✏️ @ghorun 📝
🕊 نیایش های شهید چمران 🌷مثلِ چمرانم را آرزوست 🌷 @ghorun 🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖍✒️🖍✒️🖍✒️🖍✒️🖍✒️🖍✒️ فرازی از صحیفه سجادیه دعا در هنگام بردن نام شیطان دعای هفدهم اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ حَوِّلْ سُلْطَانَهُ عَنَّا، وَ اقْطَعْ رَجَاءَهُ مِنَّا، وَ ادْرَأْهُ عَنِ الْوُلُوعِ بِنَا. خدایا درود بر محمد و آل او فرست، و و او را بر ما چیره مساز و امید او را از ما ببرّ. و او را از هوس گمراهى ما باز دار. اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ، وَ اجْعَلْ آبَاءَنَا وَ أُمَّهَاتِنَا وَ أَوْلادَنَا وَ أَهَالِيَنَا وَ ذَوِى أَرْحَامِنَا وَ قَرَابَاتِنَا وَ جِيرَانَنَا مِنَ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْمُؤْمِنَاتِ مِنْهُ فِى حِرْزٍ حَارِزٍ، وَ حِصْنٍ حَافِظٍ، وَ كَهْفٍ مَانِعٍ، وَ أَلْبِسْهُمْ مِنْهُ جُنَنا وَاقِيَةً، وَ أَعْطِهِمْ عَلَيْهِ أَسْلِحَةً مَاضِيَةً. خدایا، درود بر محمد و آل او فرست، و پدران و مادران و فرزندان و کسان و خویشان و نزدیکان و همسایگان ما را از مؤمنین و مؤمنات در دژ محکم و حصار استوار و پناه گاه امن محفوظ دار و به سپرهاى محکم آنان را از شیطان نگاه دار و سلاح برنده، به دستشان ده، که با او در آویزند. 🆔 @ghorun ⬅️
🌾💐🌾💐🌾💐🌾💐🌾💐🌾💐🌾💐 حکمت ۱۹۶ نهج البلاغه: عبرت آموزی از مال تلف شده وَ قَالَ (علیه السلام): لَمْ يَذْهَبْ مِنْ مَالِكَ مَا وَعَظَكَ و فرمود (ع): از مال تو آنچه از دستت رفته و سبب عبرت تو بوده است، از دستت نرفته است. 🌾💐 @ghorun