eitaa logo
آیات برگزیده
799 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.5هزار ویدیو
125 فایل
﷽ هَذَا مِنْ فَضْلِ رَبِّي  [به شرط توفیق هرشب یک آیه] به همراه ترجمه،تفسیرو صوت ارتباط با خادم کانال👈 @Ghorun14 پیام رسان سروش http://sapp.ir/ghorun ✔️کپی مطالب کانال با ذکر صلوات جهت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت مهدی (ع) مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
068045.mp3
47.2K
🎙سوره قلم : ۴۵ شهریار پرهیزگار ✏️ @ghorun 📝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔅 دعای روز ششم ماه مبارک رمضان خدایا مرا در این ماه به خاطر نزدیک شدن به نافرمانی ات وامگذار، و با تازیانه های انتقامت عذاب مکن، و از موجبات خشمت دورم بدار، به فضل و عطاهایت، ای نهایت دلبستگی دل شدگان. 🌙 @ghorun
Tahdir joze6.mp3
3.98M
📖 تندخوانی جزء ششم قرآن کریم 🎙 استاد معتز آقایی ✒️ @ghorun
📝 اینفوگرافیک 💫 نکات کلیدی جزء ششم قرآن 🌙 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌼➿➿➿➿➿➿➿➿🌿 اعمال مشترکه ماه رمضان: شيخ كفعمى در مصباح و بلد الامين و شيخ شهيد در مجموعه خود از حضرت رسول صلى الله عليه و آله نقل كرده ‏اند كه آن حضرت فرمود هر كه اين دعا را در ماه رمضان بعد از هر نماز واجبى بخواند حق تعالى بيامرزد گناهان او را تا روز قيامت و دعا اين است. 🌙 @ghorun
🔅🌀🔅🌀🔅➖➖➖➖➖➖➖ حضرت علی(ع) از پیامبر خاتم(ص) نقل می فرماید: «هیچ مؤمنی نیست که ماه رمضان را، به حساب خدا، روزه بگیرد، مگر آن که خدای تبارک و تعالی، هفت خصلت را برای او لازم گرداند، 🌸 هرچه حرام در پیکرش باشد محو و ذوب گرداند 🌸 به رحمت خدای عزوجل نزدیک می شود 🌸(با روزه خویش) خطای پدرش حضرت آدم را می پوشاند 🌸خداوند لحظات جان دادن را، برای او، آسان کند 🌸از گرسنگی و تشنگی روز قیامت در امان است 🌸خدای عزوجل از خوراکی های لذیذ بهشتی او را نصیب دهد 🌸و بالاخره خدای عزوجل، برائت و بیزاری از آتش دوزخ را به او عطا فرماید. (پرسش کننده در این حدیث مفصل، عالم یهودی بود) که عرض کرد راست گفتی ای محمد.»  🌙 @ghorun
✏️🖍✏️🖍✏️🖍✏️🖍✏️🖍✏️🖍 حکمت ۲۵۶ نهج البلاغه: تاثیر حسادت بر سلامتی وَ قَالَ (علیه السلام): صِحَّةُ الْجَسَدِ، مِنْ قِلَّةِ الْحَسَدِ. حسادت و بيمارى (اخلاقى، بهداشتى): و درود خدا بر او، فرمود: سلامت تن در دورى از حسادت است. 📘 @ghorun 🖌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺🌼🌸~~~~~~~~~~🌸🌼🌺 بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره حاقه آیه ۱۷ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا ~•~•~•~•~•~•~•~• آیه۱۷) وَالْمَلَكُ عَلَىٰٓ أَرْجَآئِهَا وَيَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّكَ فَوْقَهُمْ يَوْمَئِذٍ ثَمَانِيَةٌ 🌺~ ~ ~🌼~ ~ ~🌸 آیه۱۷) و فرشتگان [برای اجرای دستورهای حق‌] بر كناره‌ها و اطراف آسمان قرار می‌گیرند، ودر آن روز هشت فرشته، عرش پروردگارت را بر فراز همه آنها حمل می‌كنند. ~•~•~•~•~•~•~•~• تفسیر آیه۱۷)و فرشتگان در جوانب و کناره هاى آسمان ها قرار مى گیرند (وَ الْمَلَکُ عَلى أَرْجائِها). أَرْجاء جمع رجا به معنى اطراف و جوانب چیزى است، و مَلَک در اینجا، گر چه به صیغه مفرد ذکر شده، ولى منظور جنس و جمع است. گوئى در آن روز، فرشتگان همانند مأمورانى که اطراف میدانى ایستاده و منتظر فرمان براى انجام کارند، در گرداگرد آسمان ها صف مى کشند و در انتظار فرمان حق اند. سپس مى فرماید: و در آن روز هشت فرشته بر فراز همه آنها، عرش پروردگارت را حمل مى کنند (وَ یَحْمِلُ عَرْشَ رَبِّکَ فَوْقَهُمْ یَوْمَئِذ ثَمانِیَةٌ). این حاملان عرش، گر چه صریحاً در این آیه تعیین نشده اند که از فرشتگانند یا غیر آنها، ولى ظاهر تعبیراتِ مجموع آیه، نشان مى دهد: آنها از فرشتگانند، ولى، مشخص نیست که آیا هشت فرشته اند، یا هشت گروه کوچک یا بزرگ. البته، آنچه در روایات اسلامى آمده، حاملان عرش هم اکنون چهار نفر (یا چهار گروه) هستند، اما در قیامت دو برابر مى شوند، 🍁چنان که در حدیثى، از پیغمبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) مى خوانیم: إِنَّهُمُ الْیَوْمَ أَرْبَعَةٌ فَإِذا کانَ یَوْمُ الْقِیامَةِ أَیَّدَهُمْ بِأَرْبَعَة آخَرِیْنَ، فَیَکُوُنوَن ثَمانِیَةً: آنها امروز چهار نفرند، و روز قیامت آنها را با چهار نفر دیگر تقویت مى کند، و هشت نفر مى شوند . اما این که عرش چیست؟ و این فرشتگان کیانند؟ مسلّماً منظور از عرش یک تخت سلطنتى جسمانى نیست، بلکه، همان گونه که در سابق در تفسیر کلمه عرش گفته ایم، به معنى مجموعه جهان هستى است، که عرشِ حکومت خدا است، و به وسیله فرشتگان، که مجرى فرمان خدا هستند، تدبیر مى شود. 🔸و جالب این که در روایتى آمده: حاملان هشتگانه عرش خدا در قیامت چهار نفر از اولین، و چهار نفر از آخرین هستند، اما چهار نفر از اولین نوح ، ابراهیم ، موسى و عیسى مى باشند، و چهار نفر از آخرین محمّد (صلى الله علیه وآله)، على ، حسن و حسین (علیهم السلام) هستند !. این تعبیر ممکن است اشاره به مقام شفاعت آنها براى اولین و آخرین باشد، البته شفاعت در مورد کسانى که لایق شفاعتند، و به هر حال، گسترش مفهوم عرش را نشان مى دهد. باید توجه داشت اگر حاملان هشتگانه عرش، هشت گروه باشند، ممکن است گروه هائى از فرشتگان و گروهى از انبیاء و اولیاء عهده دار این مهم گردند، و به این ترتیب، بخشى از تدبیر نظام آن روز را فرشتگان بر عهده دارند، و بخشى را انبیاء، اما همه، به فرمان خدا است. در این که: ضمیر در فَوْقَهُم: بر فراز آنها به انسان ها برمى گردد یا به فرشتگان احتمالات متعددى داده شده، و چون در جمله قبل از آن، سخن از فرشتگان است، ظاهر این است که: به آنها برمى گردد. و به این ترتیب، فرشتگان گرداگرد جهان را فرا مى گیرند و بر بالاى آنها (بالا از نظر مقام) هشت فرشته، حاملان عرش خدایند. این احتمال نیز وجود دارد که: حاملان عرش خدا، افرادى برتر و بالاتر از فرشتگانند، و در این صورت، با حدیث گذشته که حاملان عرش خدا را هشت نفر از انبیاء و اولیاء مى شمرد، تطبیق مى کند. بدون شک، حوادث مربوط به قیامت، چه رسد به مسائل مربوط به حاملان عرش در آن روز، امورى نیستند که به طور دقیق براى ما که ساکنان این جهان محدود و تاریک هستیم روشن باشد، آنچه مى گوئیم، شبحى است که از دور در پرتو آیات الهى مى بینیم، و گرنه، حقیقت آن را باید رفت و تماشا کرد!. این نکته نیز لازم به یادآورى است، در نفخه صور اول ، همه کسانى که در آسمان ها و زمین هستند مى میرند، بنابراین، بحث از حاملان عرش مربوط به نفخه دوم است، که همه زنده مى شوند، هر چند در آیه، سخنى از نفخه دوم نیست، ولى از قرائن روشن مى شود، مطالبى را که در آیات بعد مى خوانیم نیز، مربوط به همین نفخه دوم است. تفسیر نمونه) 🆔 @ghorun 🌷
069017.mp3
34.7K
سوره حاقه : ۱۷ 🎙محمد حسین سعیدیان ✏️ @ghorun