eitaa logo
آیات برگزیده
801 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.6هزار ویدیو
125 فایل
﷽ هَذَا مِنْ فَضْلِ رَبِّي  [به شرط توفیق هرشب یک آیه] به همراه ترجمه،تفسیرو صوت ارتباط با خادم کانال👈 @Ghorun14 پیام رسان سروش http://sapp.ir/ghorun ✔️کپی مطالب کانال با ذکر صلوات جهت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت مهدی (ع) مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
🔹🔘🔹🔘🔹🔘🔹🔘🔹 آیت الله بهجت ره : مهم‌تر از دعا برای تعجیل فرج حضرت مهدی عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف، دعا برای بقای ایمان و ثبات قدم در عقیده و عدم انکار آن حضرت تا ظهور او می‌باشد؛ عج 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
▫️🌾🌾▫️🌾🌾▫️🌾🌾▫️🌾🌾 بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره فاطر آیه ۳۳ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا ...•...•...•...•...•...•...•... آیه۳۳) جَنَّاتُ عَدْنٍ يَدْخُلُونَهَا يُحَلَّوْنَ فِيهَا مِنْ أَسَاوِرَ مِنْ ذَهَبٍ وَلُؤْلُؤًا وَلِبَاسُهُمْ فِيهَا حَرِيرٌ 🌾🌾▫️▫️▫️▫️▫️ آیه۳۳) [پاداششان‌] بهشت‌های جاودانه‌ای [است‌] كه در آنها درآیند، در آنجا با دستبندهایی از طلا و مروارید آرایش می‌شوند، و لباسشان در آنجا حریر است. ...•...•...•...•...•...•...•... تفسیر آیه۳۳) آنجا که نه غمى است، نه رنجى، و نه درماندگى! این آیات، در حقیقت نتیجه اى است براى آنچه در آیات گذشته آمده بود، مى فرماید: پاداش پیشگامان در خیرات و نیکى ها، باغهاى جاویدان بهشت است که همگى در آن وارد مى شوند (جَنّاتُ عَدْن یَدْخُلُونَها). جنّات جمع جنة به معنى باغ ، و عدن ، به معنى استقرار و ثبات است، و معدن را به این جهت معدن مى گویند که جایگاه استقرار فلزات و جواهرات است، بنابراین جنات عدن باغهاى جاویدان بهشتى است. به هر حال، این تعبیر، نشان مى دهد: نعمتهاى عظیم بهشتى جاودانى و ثابت است، و همچون مواهب دنیاى مادى آمیخته به اضطراب ناشى از بیم زوال نیست، بهشتیان نه تنها باغى از بهشت که باغهاى بسیارى در اختیار دارند. آن گاه، به سه بخش از نعمتهاى بهشتى که بعضى جنبه مادى دارد و ظاهرى، و بعضى جنبه معنوى و باطنى، و قسمتى نیز ناظر به نفى و طرد هر گونه مانع و مزاحم است اشاره کرده، مى گوید: این پیشگامان در خیرات در آن بهشت جاویدان به دستبندهائى از طلا و مروارید آراسته اند و لباسشان در آنجا حریر است ! (یُحَلَّوْنَ فِیها مِنْ أَساوِرَ مِنْ ذَهَب وَ لُؤْلُؤاً وَ لِباسُهُمْ فِیها حَرِیرٌ). آنها در این دنیا، به زرق و برقها بى اعتنائى کردند، و خود را اسیر زور زیور نساختند، و در حالى که محرومان، لباس کرباس هم در تن نداشتند، در بند لباسهاى فاخر نبودند، خداوند به جبران اینها در جهان دیگر، بهترین لباسهاى و زیورها را بر آنها مى پوشاند. آنها در این جهان، ظاهر خویش را به خیرات آراستند، خدا نیز در جهان دیگر که جهان تجسم اعمال است، ظاهرشان را به انواع زیورها مى آراید. بارها گفته ایم: الفاظ ما که براى زندگى محدود این جهان وضع شده، هرگز نمى تواند بیانگر مفاهیم عالم بزرگ قیامت باشد، براى بیان آن نعمتها الفباى دیگر و فرهنگ و قاموس دیگرى لازم است، ولى، به هر حال، براى این که: شبحى از آن نعمتهاى بزرگ به ما زندانیان این جهان نشان داده شود، باید از توانائى ناچیز همین الفاظ، در تبیین آن نعمتها کمک گیریم. تفسیر نمونه) 🆔 @ghorun
1_1845200175.mp3
34.8K
سوره فاطر : ۳۳ استاد منشاوی 🆔 @ghorun
16.38M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 استاد قرائتی تفسیر آیه ۳۲ تا ۳۴ سوره فاطر 📖 وارثان قرآن 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
♦️💐♦️💐♦️▫️▫️▫️▫️▫️▫️▫️ در کتاب «بلد الاَمین» از حضرت رسول(صلی‌الله‌علیه‌وآله) روایت کرده: هرکه هر روز «ده بار» این دعا را بخواند حق‌تعالی چهار هزار گناه کبیره او را بیامرزد و وی را از سکرات مرگ و فشار قبر و صدهزار هراس قیامت نجات دهد و از شرّ شیطان و سپاهیان او محفوظ گردد و قرضش ادا شود و اندوه و غمش برطرف گردد، دعا این است: أَعْدَدْتُ لِكُلِّ هَوْلٍ لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰهُ، وَ لِكُلِّ هَمٍّ وَغَمٍّ مَا شاءَ اللّٰهُ، وَ لِكُلِّ نِعْمَةٍ الْحَمْدُ لِلّٰهِ، وَ لِكُلِّ رَخاءٍ الشُّكْرُ لِلّٰهِ، وَ لِكُلِّ أُعْجُوبَةٍ سُبْحانَ اللّٰه، وَ لِكُلِّ ذَنْبٍ أَسْتَغْفِرُ اللّٰهَ، وَ لِكُلِّ مُصِيبَةٍ إِنَّا لِلّٰهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُونَ، وَ لِكُلِّ ضِيقٍ حَسْبِيَ اللّٰهُ، وَ لِكُلِّ‌ قَضاءٍ وَ قَدَرٍ تَوَكَّلْتُ عَلَى‌اللّٰه، وَ لِكُلِّ عَدُوٍّ اعْتَصَمْتُ بِاللّٰهِ، وَ لِكُلِّ طاعَةٍ وَمَعْصِيَةٍ لَاحَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِيِّ الْعَظِيمِ. مهیا کردم برای هر هراسی «لَاإِلٰهَ إِلّا اللّٰه» را و برای هر اندوه و غمی «مَا شاءَ اللّٰهُ» را و برای هر نعمتی «الْحَمْدُ لِلّٰهِ» را و برای هر راحتی «الشُّکْرُ لِلّٰهِ» را و برای هر شگفتی «سُبْحانَ اللّٰه» را و برای هر گناهی «أَسْتَغْفِرُ اللّٰهَ» را و برای هر مصیبت «إِنَّا لِلّٰهِ وَ إِنَّا إِلَیْهِ راجِعُونَ» را و برای هر تنگی «حَسْبِیَ اللّٰهُ» را و برای هر قضا و قدر «تَوَکَّلْتُ عَلَى‌ اللّٰه» را و برای هر دشمن «اعْتَصَمْتُ بِاللّٰهِ» را و برای هر طاعت و معصیت «لَاحَوْلَ وَلَا قُوَّةَ إِلّا بِاللّٰهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ» را. 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 فرازی از زیارت آل یاسین 🔅 وَ أَنَّ الْمَوْتَ حَقٌّ 🌱جهت تعجیل در فرج آقا صاحب الزمان عج 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✨🌟✨::::::::::::::::::::::::::::✨🌟✨ بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره فاطر آیه ۳۴ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا ... ... ... ... ... ... ... ... ... آیه۳۴) وَقَالُوا الْحَمْدُ لِلَّهِ الَّذِيٓ أَذْهَبَ عَنَّا الْحَزَنَ إِنَّ رَبَّنَا لَغَفُورٌ شَكُورٌ ✨▫️✨▫️✨▫️✨▫️ آیه۳۴) می‌گویند: همه ستایش‌ها ویژه خداست كه اندوه را از ما برطرف كرد؛ بی‌تردید پروردگارمان بسیارآمرزنده و عطا كننده پاداش فراوان در برابر عمل اندك است. ... ... ... ... ... ... ... ... ... تفسیر آیه۳۴)بعد از ذکر این نعمت مادى، به نعمت معنوى خاصى اشاره کرده، مى فرماید: آنها مى گویند حمد و ستایش مخصوص خداوندى است، که غم و اندوه را از ما بر طرف ساخت (وَ قالُوا الْحَمْدُ لِلّهِ الَّذِی أَذْهَبَ عَنَّا الْحَزَنَ). آنها از این موهبت عظیم که نصیبشان شده، و تمام عوامل غم و اندوه به برکت لطف الهى از محیط زندگانیشان دور گشته، و آسمان روحشان از لکه هاى ابرهاى تاریک اندوه، پاک شده، خدا را حمد و ستایش مى کنند، نه ترسى از عذاب الهى دارند، نه وحشتى از مرگ و فنا، نه موجبات ناامنى خاطر فراهم است، و نه آزار بداندیشان و تحمیلات ناپاکان و جباران و همنشینى بدان و نااهلان. بعضى از مفسران، این حزن و اندوه را اشاره به غمهائى نظیر آنچه در دنیا است دانسته اند. و بعضى اشاره به اندوهى که در محشر درباره نتیجه کار خود دارند، مى دانند، در حالى که این دو تفسیر، با هم تضادى ندارند، و مى تواند در معنى آیه جمع باشد. حَزَن (بر وزن عدم) و حُزن (بر وزن مزد) چنان که در بسیارى از کتب لغت و تفسیر آمده، هر دو به یک معنى است، و در اصل به معنى ناهموارى زمین است، و از آنجا که غم و اندوه روح انسان را ناهموار و خشن مى سازد، این تعبیر در این معنى به کار رفته است. سپس، این مؤمنان بهشتى مى افزایند: پروردگار ما غفور و شکور است (إِنَّ رَبَّنا لَغَفُورٌ شَکُورٌ). با وصف غفوریتش، اندوه سنگین لغزش ها و گناهان را بر طرف ساخته، و با وصف شکوریتش، مواهب جاودانى که هرگز سایه شوم غم بر آنها نمى افتد، به ما ارزانى داشته. گناهان بسیار ما را غفرانش پوشانده، و اعمال اندک و ناچیز ما را با شکوریتش پاداش فراوان بخشیده. تفسیر نمونه) 🆔 @ghorun
035034.mp3
28.3K
سوره فاطر : ۳۴ استاد منشاوی 🆔 @ghorun