eitaa logo
آیات برگزیده
793 دنبال‌کننده
2.7هزار عکس
2.4هزار ویدیو
125 فایل
﷽ هَذَا مِنْ فَضْلِ رَبِّي  [به شرط توفیق هرشب یک آیه] به همراه ترجمه،تفسیرو صوت ارتباط با خادم کانال👈 @Ghorun14 پیام رسان سروش http://sapp.ir/ghorun ✔️کپی مطالب کانال با ذکر صلوات جهت سلامتی و تعجیل در فرج حضرت مهدی (ع) مجاز است
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🪴 حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی : «جنایتکاران سنگدل نتوانستند عشق و شوق مردم به زیارت مرقد سردار بزرگشان شهید قاسم سلیمانی را تحمل کنند؛ بدانند که سربازانِ راه روشن سلیمانی هم رذالت و جنایت آنان را تحمل نخواهند کرد.» ▪️ @ghorun
🥀زیارت مجازی مزار شهید حاج قاسم سلیمانی 🏴وارد سایت شوید، سپس وارد درب شمالی شده و به مسیر ادامه دهید: 🌷 tour.soleimani.ir ▪️@ghorun
🌸 بروید و مادرتان را خشنود کنید! ☑️ یکی از طلّاب اصفهانی می‌گوید: ▫️ زمانی برای خودسازی و تزکیه نفس چند ماهی به مشهد مقدّس مسافرت نمودم. روزی خدمت آیت الله العظمی بهجت رسیدم. ایشان بدون اینکه سؤال کنم، فرمود: 🔸 آقا خودسازی به این شکل فایده‌ای ندارد. بروید به اصفهان و مادرتان را خشنود کنید. ▫️ گفتم: 🔹نمی‌شود. و کمی با ایشان بحث کردم. ▫️ وقتی که از خدمتشان مرخص شدم در این فکر فرو رفتم که بنده در این مورد با ایشان اصلاً سخنی نگفته بودم، پس ایشان از کجا ‌دانست؟ سپس برگشتم و معذرت خواهی کردم. ⬅️ فریادگر توحید، ص٢١٠ 🖋آیت الله بهجت رحمه الله علیه ▪️ @ghorun
🪴حکمت ۵۰ نهج البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام): قُلُوبُ الرِّجَالِ وَحْشِيَّةٌ، فَمَنْ تَأَلَّفَهَا أَقْبَلَتْ عَلَيْه. راه جذب دلها (اخلاقى، اجتماعى): و درود خدا بر او، فرمود: دل هاى مردم گريزان است، به كسى روى آورند كه خوشرويى كند. ▪️ @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
➖➖➖🔸🔘🔘🔸➖➖➖ بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره فرقان آیه ۲ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا ➖➖🔘➖➖🔘➖➖ آیه۲) الَّذِي لَهُ مُلْكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَلَمْ يَتَّخِذْ وَلَدًا وَلَمْ يَكُنْ لَهُ شَرِيكٌ فِي الْمُلْكِ وَخَلَقَ كُلَّ شَيْءٍ فَقَدَّرَهُ تَقْدِيرًا 🔸➖➖➖➖➖➖🔸 آیه۲) آن خدایی که پادشاهی آسمانها و زمین از آن اوست و هرگز فرزندی نگرفته و شریکی در ملک هستی نداشته و همه موجودات را او خلق کرده و حد و قدر هر چیز را معین فرموده است. ➖➖🔘➖➖🔘➖➖ تفسیر آیه) نخست می‌گوید: «او خدایی است که مالکیت و حکومت آسمانها و زمین منحصر به اوست» (الَّذِی لَهُ مُلْکُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضِ). آری! او حاکم بر کل عالم هستی و تمام آسمانها و زمین است، و چیزی از قلمرو حکومت او بیرون نمی‌باشد. سپس به نفی عقاید مشرکان یکی پس از دیگری پرداخته، می‌گوید: «و (خدایی که) فرزندی برای خود انتخاب نکرد» (وَ لَمْ یَتَّخِذْ وَلَداً). و به این ترتیب اعتقاد نصاری را به این که حضرت «مسیح» (ع) فرزند خدا است و یا یهود که «عزیر» را فرزند خدا می‌دانستند و همچنین اعتقاد مشرکان عرب را نفی می‌نماید. سپس می‌افزاید: «او شریکی در مالکیت و حاکمیت بر عالم هستی ندارد» (وَ لَمْ یَکُنْ لَهُ شَرِیکٌ فِی الْمُلْکِ). و اگر مشرکان عرب، اعتقاد به وجود شریک یا شریکهایی داشتند، و آنها را در عبادت شریک خدا می‌پنداشتند. قرآن همه این موهومات را نفی و محکوم می‌کند. و در آخرین جمله می‌گوید: «او تمام موجودات را آفریده (نه تنها آفریده) بلکه تقدیر و تدبیر و اندازه گیری آنها را دقیقا معین کرده است» (وَ خَلَقَ کُلَّ شَیْ‌ءٍ فَقَدَّرَهُ تَقْدِیراً). نه همچون اعتقاد «ثنویّین» که بخشی از موجودات این عالم را مخلوق «یزدان» می‌دانستند و بخشی را مخلوق «اهریمن»! و به این ترتیب آفرینش و خلقت را در میان یزدان و اهریمن تقسیم می‌کردند. برگزیده تفسیر نمونه) 🆔 @ghorun
025002.mp3
138.2K
🎙سوره فرقان : ۲ استاد پرهیزگار 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای: حاج قاسم در راه خدا و انجام وظیفه و جهاد فی سبیل الله از هیچ چیز پروا نداشت، نه از دشمن پروا داشت، نه از حرف این و آن و نه از تحمل زحمت. 🆔@ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🕊 خاطره ای بسیار زیبا از سردار شهید حاج قاسم سلیمانی در سوریه 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌙حاج قاسم سلیمانی: مهم‌تر از قربانی آن چیزی است که انسان برای آن قربان می‌شود.  ✨اَللّهُمَّ ارْزُقْنا تَوْفِیقَ الشَّهادَةِ فِی سَبِیلِکَ تَحْتَ رایَةِ وَلِیِّکَ الْمَهْدِیّ(عج) شهدا را یاد کنیم با یک صلوات 🆔 @ghorun
✨حکمت ۵۱ نهج‌البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام): عَيْبُكَ مَسْتُورٌ، مَا أَسْعَدَكَ جَدُّك.   امام عليه السّلام (در باره كسيكه دنيا باو رو آورد) فرموده است: عيب تو (از ديده ها) پنهان است مادامى كه نصيب و بهره ات تو را نيك بخت دارد (دنيا با تو همراه باشد. و از اين رو زشتي هاى پادشاهان و بزرگان اگر چه بسيار باشد گفته نمى شود تا نابود شوند يا دنيا از آنها رو برگرداند). 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🖋📓〰🖋〰🖋📓〰🖋📓〰 بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره فرقان آیه ۳ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 در ۳وَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ آلِهَةً لایَخْلُقُونَ شَیْئاً وَ هُمْ یُخْلَقُونَ وَ لایَمْلِکُونَ لاَِنْفُسِهِمْ ضَرّاً وَ لا نَفْعاً وَ لایَمْلِکُونَ مَوْتاً وَ لا حَیاةً وَ لا نُشُوراً ▪️✨▪️✨▪️✨▪️✨▪️✨▪️ ۳ ـ آنان غیر از خداوند معبودانى براى خود برگزیدند; معبودانى که چیزى را نمى آفرینند، بلکه خودشان مخلوقند، و مالک زیان و سود خویش نیستند، و نه مالک مرگ و حیات و رستاخیز خویشند. ▪️✨▪️✨▪️✨▪️✨▪️✨▪️ تهمت هاى رنگارنگ این آیات، در حقیقت دنباله اى است براى بحثى که در آیات گذشته، در مورد مبارزه با شرک و بت پرستى، و سپس، ادعاهاى بى پایه بت پرستان درباره بت ها، و اتهاماتشان درباره قرآن و شخص پیامبر(صلى الله علیه وآله) آمده است. آیه نخست، مشرکان را در واقع به محاکمه مى کشد و براى برانگیختن وجدان آنها، با منطقى روشن و ساده، و در عین حال قاطع و کوبنده، سخن مى گوید، مى فرماید: آنها خدایانى غیر از پروردگار عالم که اوصافش قبلاً گذشت، انتخاب کردند، خدایانى که مطلقاً خالق چیزى نیستند، بلکه خودشان مخلوقند (وَ اتَّخَذُوا مِنْ دُونِهِ آلِهَةً لایَخْلُقُونَ شَیْئاً وَ هُمْ یُخْلَقُونَ). معبود حقیقى، خالق عالم هستى است، در حالى که آنها درباره بت ها چنین ادعائى را نداشتند، بلکه آنها را مخلوق خدا مى دانستند. وانگهى، انگیزه آنها براى پرستش بت ها چه مى تواند باشد؟ بت هائى که حتى مالک سود و زیان خود و مالک مرگ و حیات و رستاخیز خویش نیستند چه رسد به دیگران (وَ لایَمْلِکُونَ لاَِنْفُسِهِمْ ضَرّاً وَ لا نَفْعاً وَ لایَمْلِکُونَ مَوْتاً وَ لا حَیاةً وَ لا نُشُوراً). اصولى که براى انسان اهمیت دارد، همین پنج امر است: مسأله سود و زیان و مرگ و زندگى و رستاخیز . به راستى اگر کسى مالک اصلى این امور باشد، شایسته پرستش است، اما آیا این بت ها هرگز قادر بر این امور در مورد خودشان هستند، چه رسد به این که: عابدان خود را بخواهند در این جهات زیر پوشش حمایت خویش قرار دهند؟ این چه منطق رسوائى است که: انسان به دنبال موجودى بیفتد، و سر بر آستان آن بگذارد که هیچگونه اختیارى از خود در مورد خویشتن ندارد، چه رسد به دیگران؟! این بت ها، نه تنها در این دنیا مشکلى را براى بندگان خود حل نمى کنند، که در قیامت نیز کارى از آنها ساخته نیست. این تعبیر، نشان مى دهد: این گروه از مشرکان که مخاطب این آیات هستند، معاد را به نوعى پذیرفته بودند (هر چند معاد روحانى، نه جسمانى) یا این که: قرآن حتى با عدم اعتقاد آنها به مسأله معاد، مطلب را مسلّم گرفته، و به طور قاطع در این زمینه با آنها سخن مى گوید. این معمول است: گاهى انسان با کسى که منکر حقیقتى است روبرو مى شود، اما سخنان خود را بدون اعتنا به افکار او بر طبق افکار خویش قاطعانه بیان مى کند، به خصوص این که: یک دلیل ضمنى نیز در خود آیه ۲٠ مسأله معاد نهفته شده است; زیرا هنگامى که: خالقى، مخلوقى را مى آفریند، و مالک موت، حیات، سود و زیان او است، باید هدفى از خلقت او داشته باشد، و این هدف، در مورد انسان ها بدون قبول رستاخیز، امکان پذیر نیست; چرا که اگر با مُردن انسان همه چیز پایان یابد، زندگى پوچ خواهد بود و دلیل بر این است که: آن خالق، حکیم نبوده است. ضمناً ـ اگر مى بینیم: مسأله ضرر در آیه، قبل از نفع قرار گرفته براى این است که: انسان در درجه اول از زیان وحشت دارد، و جمله دفع ضرر اولى از جلب منفعت است، به صورت یک قانون عقلائى درآمده است. و نیز اگر ضرر ، نفع ، موت ، حیات و نشور به صورت نکره آمده، براى بیان این حقیقت است که: این بت ها حتى در یک مورد، مالک سود و زیان و مرگ و زندگى و رستاخیز نیستند، چه رسد نسبت به همگان. و اگر لایَمْلِکُون و لایَخْلُقُون به صورت جمع مذکر عاقل ذکر شده (در حالى که بت هاى سنگى و چوبى کمترین عقل و شعورى ندارند) به خاطر آن است که: هدف از این سخن، تنها بت هاى سنگ و چوبى نیست، بلکه گروهى است که: فرشتگان، یا حضرت مسیح را عبادت مى کردند و چون عاقل و غیر عاقل در معنى این جمله جمعند، همه را به صورت عاقل ذکر کرده و به اصطلاح ادبى از باب تغلیب است. و یا در این تعبیر، طبق اعتقاد طرف سخن گفته شده، تا عجز و ناتوانى آنها را مشخص کند، یعنى شما که اینها را صاحب عقل و شعور مى دانید، با این حال چرا نمى توانند، زیانى از خود دفع کنند و یا منفعتى جلب نمایند؟! 🆔@ghorun
025003.mp3
216.3K
🎙سوره فرقان : ۳ استاد پرهیزگار 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌒 « سحر را دریاب » ✍ شهید سلیمانی در توصیه‌ای به برادرزاده‌اش می‌نویسد : مهدی جان! تمام کسانی که به کمالی رسیدند خصوصاً کمالات معنوی که خود منشأ و پایه دنیوی هم می‌تواند باشد، منشأ همه آنها سحر است. سحر را دریاب. نماز شب در سن شما تاثیری شگرف دارد، اگر چند بار آن را به رغبت تجربه کردی، لذت آن متوجه می‌شود و به آن تمسک می‌یابی. 📚 سلوک در مکتب سلیمانی ، صفحه ۱۰۷ . 🆔@ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏰ویژه ساعت ۰۱:۲۰ ساعت شهادت شهید سلیمانی؛ 🌷با نوای کاروان تا عرش رفت‌... 📽ذکر یاد و اشک‌های حاج قاسم در حسینیه امام خمینی، در جریان شعرخوانی محمد رسولی در دیدار ۱۳ دی‌ماه ۱۴۰۲ ✏️بعد او ما هم در آتش زنده‌ایم هم چنان با خاطراتش زنده‌ایم یادتان می آید او اینجا نشست؟ ساحلی در محضر دریا نشست حاج صادق! یاد کن آن روز را خواندی از دل نغمه‌ای جانسوز را او همین جا، او همین جا گریه کرد با نوای کاروان را گریه کرد هرکه دید او را به حالش رشک برد تا شهادت محملش را اشک برد✏️ 💻 Farsi.Khamenei.ir
.........🍂......🍂......🍂......🍂....... 💌 نامه‌ای که قاسم چند ماه قبل از شهادت به دخترش فاطمه نوشته: آه! مرگ خونین من! عزیز من! زیبای من! کجایی؟ مشتاق دیدارت هستم... وقتی بوسه انفجار تو، تمام وجود مرا در خود محو می‌کند، دود می‌کند و می‌سوزاند. چقدر این لحظه را دوست دارم. آه... چقدر این منظره زیباست. چقدر این لحظه را دوست دارم. در راه عشق جان دادن خیلی زیباست... 🌷هدیه به روح امام و صلوات 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌻🌿🌹🌻🌿🌹🌻🌿🌹🌻🌿🌹 بسم اللّه الرحمن الرحیم دوستان سوره فرقان آیه ۴ به همراه ترجمه، تفسیر و صوت لطفا پس از خواندن نشر دهید. التماس دعا 〰〰〰〰〰〰〰〰〰〰 ۴وَ قالَ الَّذِینَ کَفَرُوا إِنْ هَذا إِلاّ إِفْکٌ افْتَراهُ وَ أَعانَهُ عَلَیْهِ قَوْمٌ آخَرُونَ فَقَدْ جاؤُ ظُلْماً وَ زُوراً 🌧🪴🌧🪴🌧🪴🌧🪴🌧🪴🌧 ۴ ـ و کافران گفتند: این فقط دروغى است که او ساخته، و گروهى دیگر او را بر این کار یارى داده اند . آنها (با این سخن) ظلم و دروغ بزرگى را مرتکب شدند. 🌧🪴🌧🪴🌧🪴🌧🪴🌧 آیه بعد، به تحلیل هاى کفار و یا صحیح تر بهانه جوئى هاى آنها، در برابر دعوت پیامبر(صلى الله علیه وآله) پرداخته، چنین مى گوید: کافران گفتند: این فقط دروغى است که او ساخته و پرداخته است، و گروهى نیز او را بر این کار یارى داده اند ! (وَ قالَ الَّذِینَ کَفَرُوا إِنْ هَذا إِلاّ إِفْکٌ افْتَراهُ وَ أَعانَهُ عَلَیْهِ قَوْمٌ آخَرُونَ). در واقع، آنها براى این که: شانه از زیر بار حق خالى کنند ـ همانند همه کسانى که در طول تاریخ تصمیم به مخالفت رهبران الهى داشتند ـ نخست او را متهم به افترا و دروغگوئى کردند، و مخصوصاً براى این که: قرآن را تحقیر کنند از کلمه هذا (این) استفاده کردند. سپس، براى این که اثبات کنند: او به تنهائى قادر بر آوردن چنین سخنانى نیست; ـ زیرا آوردن چنین سخنان پرمحتوائى هر چه باشد نیاز به قدرت علمى فراوانى دارد، و آنها مایل نبودند این را بپذیرند ـ . و نیز براى این که بگویند: این یک برنامه ریشه دار و حساب شده است گفتند: او در این کار تنها نبوده، بلکه جمعى وى را یارى کرده اند، و حتماً توطئه اى در کار است و باید در مقابل آن ایستاد!. بعضى از مفسران گفته اند: منظور از قَوْمٌ آخَرُونَ (گروهى دیگر) جماعتى از یهود بودند. و بعضى گفته اند: منظور آنها سه نفر از اهل کتاب به نام عداس ، یسار و حبر (یا جبر) بوده. به هر حال، چون این قبیل مطالب، در میان مشرکان مکّه وجود نداشت، و تا بخشى از آن، مانند سرگذشت پیامبران پیشین نزد یهود و اهل کتاب بود، آنها ناچار بودند، در این تهمت، پاى خود اهل کتاب را نیز به میان کشند، تا موج اعجاب مردم را از شنیدن این آیات، فرو بنشانند. ولى، قرآن در جواب آنها فقط یک جمله مى گوید و آن این که: آنها با این سخن خود، مرتکب ظلم و هم دروغ و باطل شدند (فَقَدْ جاؤُ ظُلْماً وَ زُوراً). ظلم از این نظر است که: مردى امین، پاک و راستگو همچون پیامبر اسلام(صلى الله علیه وآله) را متهم به دروغ و افترا بر خدا با همدستى جمعى از اهل کتاب کردند، و به مردم و خود نیز ستم نمودند. دروغ و باطل از این نظر که: سخن آنها کاملاً بى اساس بود، زیرا بارها پیامبر(صلى الله علیه وآله) آنها را دعوت به آوردن سوره ها و آیاتى همچون قرآن کرده بود، و آنها در برابر این تحدّى عاجز و ناتوان شده بودند. این خود، نشان مى داد که: این آیات ساخته مغز بشر نیست; چرا که اگر چنین بود، آنها نیز مى توانستند: با کمک گرفتن از جماعت یهود و اهل کتاب، نظیر آن را بیاورند. بنابراین، عجزشان، دلیل بر دروغشان، و دروغشان دلیل بر ظلمشان است. از این قرار، جمله کوتاه فَقَدْ جاؤُ ظُلْماً وَ زُوراً پاسخى است رسا و گویا در برابر ادعاهاى بى اساس آنان. واژه زور (بر وزن کور) در اصل از زَور (بر وزن غَور) به معنى قسمت بالاى سینه، گرفته شده، سپس به هر چیز که از حدّ وسط متمایل شود، اطلاق گردیده. و از آنجا که دروغ از حق منحرف شده و به باطل گرائیده به آن زور مى گویند. 🆔@ghorun
025004.mp3
142.8K
🎙سوره فرقان : ۴ استاد پرهیزگار 🆔 @ghorun
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 فقط دعا گویانِ امام مهدی، اهل نجاتند! ⭕️ یکی از فواید مهم دعا برای فرج، نجات از هلاکت در زمان غیبت است: 🌕 امام حسن عسکری علیه السلام: به خدا قسم او(قائم عجل الله فرجه)، غيبتى طولانى خواهد داشت كه هيچ كس در آن نجات نمى‌يابد، مگر كسى كه خداى تعالى او را در اعتقاد به امامت ثابت بدارد؛ و در دعا به تعجيل فرج موفّق سازد. 📗کمال الدين، ج ۲، ص ۳۸۴ ✅ کسی که در این اوضاع آخرالزمانی که اکثریت مردم جهان در غفلت و بی خبری به سر میبرند، بی خدایی و لامذهبی و بی تفاوتی نسبت به امام زمان موج میزند، برای ظهور و فرج دعا میکند.. یعنی این شخص دغدغه غیبت و غربت آقایش را دارد؛ و قطعا مورد توجه و عنایت خاص خداوند و مشمول دعای خیر معصومین علیهم‌السلام واقع میشود!(به شرط صحیح العقیده بودن)! یادت باشد برایش دعا کنی، مادرش دعایت میکند 🆔@ghorun
12 دعای پدر و مادر.mp3
3.29M
‼️اگر می‌خواهی عاقبت بخیری نصیبت شود، گوش کن 🎙 حجت الاسلام والمسلمین استاد عالی 🆔@ghorun
🌿🌿🌿🌿🌺🌺🌺🌺🌿🌿🌿🌿 حضرت علی(ع) به کمیل فرمود: «ای کمیل: در برابر هر مشکلی بگو: «لاحول ولاقوّه الاّبالله» خداوند کفایت آن مشکل را می‎کند و هر زمان نعمتی به تو رسید بگو: «الحمدلله» تا باعث فزونی نعمت شود و هرگاه روزی تو به تأخیر افتاد، «استغفار کن» که باعث گشایش روزی است!» 🆔@ghorun
🌱حکمت ۵۲ نهج‌البلاغه وَ قَالَ (علیه السلام): أَوْلَى النَّاسِ بِالْعَفْوِ، أَقْدَرُهُمْ عَلَى الْعُقُوبَة. امام عليه السّلام (در باره عفو) فرموده است: سزاوارترين مردم بعفو و بخشودن تواناترين ايشان است به كيفر رساندن. 🆔 @ghorun