7.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#معرفی_فیلم
🎥 قسمتی از فیلم شنا در زمستان
🎞 ساخته محمد کاسبی
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارتآموزی و مهارتافزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
#مدیریت_کلاس
💢 نقش صدا در مدیریت کلاس
✍ نویسنده: زهرا سهیلی
🔸صدا جایگاه مهمّی در فرایند تدریس و ایجاد ارتباط بین معلّم و دانش آموز دارد که توجّه به آن میزان بهره گیری از فرایند آموزشی را افزایش می دهد.
🔸به عنوان معلم باید بتوانید رسا، واضح و قاطع صحبت کنید. اما رسا بودن لزوما به معنی بلند صحبت کردن نیست.
اگر صدای شما بیش از حد بلند باشد موجب آزردگی دانشآموز خواهد شد و اگر بیش از حد آرام صحبت کنید دانشآموز توجه کافی به درس نشان نمیدهد.
🔸بنابراین لازم است که با تکرار و تمرین، تن صدای خود را به صورت مناسب، تقویت و تنظیم کنید.
توجه داشته باشید که اگر تن صدای شما از ابتدا تا انتهای کلاس، یکنواخت باشد، از جایی به بعد توجه و تمرکز دانشآموز از بین میرود. به همین دلیل لازم است در زمانهای مناسب و به صورت آگاهانه، تُن صدای خود را کمی بالا یا پایین ببرید.
بدیهی است که صدای جالب، صمیمی ، دل چسب و متناسب با موضوع درسی در مقایسه با یک صدای خشن ، تند ، گوش خراش ، نامفهوم و غیره در امر یادگیری و جلب توجّه فراگیران نقش یکسانی نخواهد داشت.
🔸بنابراین برای مدیریّت صحیح در کلاس باید موضوعاتی نظیر رسا بودن ، تنوّع در صدا و بهبود کیفیّت صدا را رعایت کنیم.
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارتآموزی و مهارتافزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
طرح صیانت از فضای مجازی.pdf
808.2K
معلم فکور تقدیم میکند:
📑 کرسی آزاد اندیشی: طرح صیانت از فضای مجازی
🖋️ تهیه و تنظیم: گروه آفاق
#نشر_تألیف
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
11.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۹ آبان ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
معلم فکور برگزار میکند:
🔰 وبینار تخصصی تبیین ویژگی شخصی معلم به عنوان الگو معلم اثر بخش
👤 مدرس: امیرحسین پوربخشی
❌به صورت آفلاین
❌با ارائه ۵ نکته مهم از وبینار و پرداخت هزینه آن میتوانید گواهی این وبینار را دریافت کنید.
جهت دریافت فیلم جلسه و اطلاعات بیشتر:
http://zil.ink/kargah_moallem_fakour
22.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۱۲ آبان ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
نشریه نما - دوره 1 - شماره 2.pdf
531.5K
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
👈 دوره ۱، #شماره۲
✅ مشکلات دانشجومعلمان، یک مسئله همیشگی و قدیمی
✅ کسب اطلاعات درمورد رشد دانشآموزان
✅ کرسی آزاد اندیشی: چقدر محتوای کتابهای درسی برای دانشآموزان نافع است؟
✅ اهداف آموزش و پرورش دوران ایران باستان
✅ روشنگران تاریکی
➖➖➖➖➖➖➖
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
✅ ایتا
https://eitaa.com/nama_nashrie
✅ بله
https://ble.ir/nama_nashrie
13.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۱۴ آبان ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
13.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۱۵ آبان ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
19.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۱۶ آبان ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
#پژواک
👈 دوره ۱، شماره ۲
✍ سردبیر: خانم لادن حاجی انوری
🖊 نویسندگان: زینب خانبابائی، ریحانه سلیمی، لادن حاجی انوری
🔰 مطالبات و مشکلات دانشجومعلمان
دانشگاه فرهنگيان
دانشگاهی که قرار بود مکانی امن براي معلمان آينده باشد اما امروز دانشجويان اين دانشگاه در نقطهای نامعلوم ايستادهاند و مشکلات بسياري دارند که هيچ اقدام و حمايتی براي حل اين مشکلات صورت نمیگيرد. پرديسهای دانشگاه فرهنگیان همانطور که از نامشان پيداست به صورت خودگردان اداره میشوند، بدين معنا که بخشی از هزينههای دانشگاه توسط دانشجويان پرداخت میشود که به صورت کسر از حقوق دانشجومعلمان صورت میگيرد؛ پس بايد شرايط و امکانات بيشتری از ساير دانشگاهها براي دانشجو معلمان فراهم باشد، اما متاسفانه نه تنها امکانات بيشتری ندارند بلکه از حداقل امکانات موجود در ساير دانشگاههای دولتی نيز بیبهرهاند و از آنجا که دانشجو معلمان ما معلمان آينده اين مرز و بوم و مسئول تربيت و پرورش نسل آينده خواهند بود؛ بايد توجه ويژهای به دانشجويان دانشگاههای فرهنگيان شود.
در ادامه به بررسی چندی از مشکلات دانشجويان اين دانشگاه و مطالبات دانشجومعلمان میپردازيم:
1⃣ کسورات دانشگاهی:
بحث کسورات دانشگاهی که میشود داغ دل دانشجومعلمان تازه میشود. دانشجوياني که از حداقل امکانات دانشگاههای دولتی بیبهره هستند اما به نام خدمات رفاهي درصد بالایی از حقوق اين دانشجويان کسر میشود و در عوض هيچ خدمت رفاهی در حد ساير دانشگاههای دولتی به ايشان تعلق نمیگيرد، گلايه که میکني میگويند: دانشجويان دانشگاههای دولتی همين حقوق شما را هم دريافت نمیکنند اما هيچ اشارهای به تعهد ۸ ساله دانشجومعلمان به خدمت در مناطق نمیکنند يا به اينکه اگر دانشجو معلمی قصد انصراف داشته باشد بايد ۲ برابر حقوق مندرج در حکم که دانشجو نصف آن را دريافت میکند، پرداخت کند، اشارهای نميکنند.
دانشجو معلمان ما سوالات و مطالباتي از مسئولين دارند:
_ چرا باید حقوق مستخدم و نگهبان دانشگاه از جیب دانشجو پرداخت شود؟
_ چرا باید ۲۰ درصد از حقوق دانشجو در فصل تابستان که خدماتی به او ارائه نمیشود کسر شود؟
_ چرا بايد کسورات دانشجويان ترددی به اندازه دانشجويان خوابگاهي باشد؟ (در واقع نباید کسورات دانشجویان خوابگاهی بیشتر شود بلکه باید کسورات دانشجویان ترددی کاهش یابد) و سوالاتی که هنوز که هنوز است پاسخي منطقی و درخور به آن ها داده نشده!
2⃣ واحدهاي آموزشی و دروس غير کاربردی:
مشکل دیگر دانشجو معلمان فزونی یافتن تعداد واحدهای عمومی نسبت به واحدهای تخصصی است و از طرفی واحدهایی که جنبه کاربردی اندکی دارند و اکثر آنها صرفاً جنبه تئوری دارند و در عمل به کار گرفته نمیشود، به همين دليل دانشجو معلمان فارغ التحصيل اين دانشگاه پس از ورود به ميدان تعليم و تربيت بهعنوان يک معلم از نداشتن دانش و مهارت کاربردی در کلاس درس ناراضی هستند اما معلمان بهعنوان پرورشدهندگان نسل آيندهساز بايد از دانش و مهارت کافي در عرصه تعليم و تربيت، برخوردار باشند اما صرفاً در دانشگاه دروسي به آنها آموزش داده میشود که هيچ کاربردي در کلاس درس نداشته يا اگر هم کاربردي باشد به دليل کمبود امکانات، بودجه و عدم همکاری ساير نهادها آنچنان که بايد آموزش داده نمیشود. همچنين سرفصلها و واحدهای آموزشی اين دانشگاه درصد بالایی از همپوشاني را دارند.
دانشجو معلمان ما خواستار اصلاح سرفصلهای آموزشی، حذف واحدهای تکراری و غيرکاربردی و افزودن واحدهاي عملي و کاربردي تر به دروس اين دانشگاهها هستند.
➖➖➖➖➖➖➖
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
✅ ایتا
https://eitaa.com/nama_nashrie
✅ بله
https://ble.ir/nama_nashrie