طرح صیانت از فضای مجازی.pdf
808.2K
معلم فکور تقدیم میکند:
📑 کرسی آزاد اندیشی: طرح صیانت از فضای مجازی
🖋️ تهیه و تنظیم: گروه آفاق
#نشر_تألیف
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
11.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۹ آبان ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
معلم فکور برگزار میکند:
🔰 وبینار تخصصی تبیین ویژگی شخصی معلم به عنوان الگو معلم اثر بخش
👤 مدرس: امیرحسین پوربخشی
❌به صورت آفلاین
❌با ارائه ۵ نکته مهم از وبینار و پرداخت هزینه آن میتوانید گواهی این وبینار را دریافت کنید.
جهت دریافت فیلم جلسه و اطلاعات بیشتر:
http://zil.ink/kargah_moallem_fakour
22.84M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۱۲ آبان ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
نشریه نما - دوره 1 - شماره 2.pdf
531.5K
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
👈 دوره ۱، #شماره۲
✅ مشکلات دانشجومعلمان، یک مسئله همیشگی و قدیمی
✅ کسب اطلاعات درمورد رشد دانشآموزان
✅ کرسی آزاد اندیشی: چقدر محتوای کتابهای درسی برای دانشآموزان نافع است؟
✅ اهداف آموزش و پرورش دوران ایران باستان
✅ روشنگران تاریکی
➖➖➖➖➖➖➖
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
✅ ایتا
https://eitaa.com/nama_nashrie
✅ بله
https://ble.ir/nama_nashrie
13.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۱۴ آبان ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
13.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۱۵ آبان ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
19.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۱۶ آبان ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
#پژواک
👈 دوره ۱، شماره ۲
✍ سردبیر: خانم لادن حاجی انوری
🖊 نویسندگان: زینب خانبابائی، ریحانه سلیمی، لادن حاجی انوری
🔰 مطالبات و مشکلات دانشجومعلمان
دانشگاه فرهنگيان
دانشگاهی که قرار بود مکانی امن براي معلمان آينده باشد اما امروز دانشجويان اين دانشگاه در نقطهای نامعلوم ايستادهاند و مشکلات بسياري دارند که هيچ اقدام و حمايتی براي حل اين مشکلات صورت نمیگيرد. پرديسهای دانشگاه فرهنگیان همانطور که از نامشان پيداست به صورت خودگردان اداره میشوند، بدين معنا که بخشی از هزينههای دانشگاه توسط دانشجويان پرداخت میشود که به صورت کسر از حقوق دانشجومعلمان صورت میگيرد؛ پس بايد شرايط و امکانات بيشتری از ساير دانشگاهها براي دانشجو معلمان فراهم باشد، اما متاسفانه نه تنها امکانات بيشتری ندارند بلکه از حداقل امکانات موجود در ساير دانشگاههای دولتی نيز بیبهرهاند و از آنجا که دانشجو معلمان ما معلمان آينده اين مرز و بوم و مسئول تربيت و پرورش نسل آينده خواهند بود؛ بايد توجه ويژهای به دانشجويان دانشگاههای فرهنگيان شود.
در ادامه به بررسی چندی از مشکلات دانشجويان اين دانشگاه و مطالبات دانشجومعلمان میپردازيم:
1⃣ کسورات دانشگاهی:
بحث کسورات دانشگاهی که میشود داغ دل دانشجومعلمان تازه میشود. دانشجوياني که از حداقل امکانات دانشگاههای دولتی بیبهره هستند اما به نام خدمات رفاهي درصد بالایی از حقوق اين دانشجويان کسر میشود و در عوض هيچ خدمت رفاهی در حد ساير دانشگاههای دولتی به ايشان تعلق نمیگيرد، گلايه که میکني میگويند: دانشجويان دانشگاههای دولتی همين حقوق شما را هم دريافت نمیکنند اما هيچ اشارهای به تعهد ۸ ساله دانشجومعلمان به خدمت در مناطق نمیکنند يا به اينکه اگر دانشجو معلمی قصد انصراف داشته باشد بايد ۲ برابر حقوق مندرج در حکم که دانشجو نصف آن را دريافت میکند، پرداخت کند، اشارهای نميکنند.
دانشجو معلمان ما سوالات و مطالباتي از مسئولين دارند:
_ چرا باید حقوق مستخدم و نگهبان دانشگاه از جیب دانشجو پرداخت شود؟
_ چرا باید ۲۰ درصد از حقوق دانشجو در فصل تابستان که خدماتی به او ارائه نمیشود کسر شود؟
_ چرا بايد کسورات دانشجويان ترددی به اندازه دانشجويان خوابگاهي باشد؟ (در واقع نباید کسورات دانشجویان خوابگاهی بیشتر شود بلکه باید کسورات دانشجویان ترددی کاهش یابد) و سوالاتی که هنوز که هنوز است پاسخي منطقی و درخور به آن ها داده نشده!
2⃣ واحدهاي آموزشی و دروس غير کاربردی:
مشکل دیگر دانشجو معلمان فزونی یافتن تعداد واحدهای عمومی نسبت به واحدهای تخصصی است و از طرفی واحدهایی که جنبه کاربردی اندکی دارند و اکثر آنها صرفاً جنبه تئوری دارند و در عمل به کار گرفته نمیشود، به همين دليل دانشجو معلمان فارغ التحصيل اين دانشگاه پس از ورود به ميدان تعليم و تربيت بهعنوان يک معلم از نداشتن دانش و مهارت کاربردی در کلاس درس ناراضی هستند اما معلمان بهعنوان پرورشدهندگان نسل آيندهساز بايد از دانش و مهارت کافي در عرصه تعليم و تربيت، برخوردار باشند اما صرفاً در دانشگاه دروسي به آنها آموزش داده میشود که هيچ کاربردي در کلاس درس نداشته يا اگر هم کاربردي باشد به دليل کمبود امکانات، بودجه و عدم همکاری ساير نهادها آنچنان که بايد آموزش داده نمیشود. همچنين سرفصلها و واحدهای آموزشی اين دانشگاه درصد بالایی از همپوشاني را دارند.
دانشجو معلمان ما خواستار اصلاح سرفصلهای آموزشی، حذف واحدهای تکراری و غيرکاربردی و افزودن واحدهاي عملي و کاربردي تر به دروس اين دانشگاهها هستند.
➖➖➖➖➖➖➖
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
✅ ایتا
https://eitaa.com/nama_nashrie
✅ بله
https://ble.ir/nama_nashrie
حسادت در دانشآموزان.pdf
891.5K
معلم فکور تقدیم میکند:
📑 جزوه معلم چگونه میتواند با استفاده از معیار تفاوت فردی در دانشآموزان، به حل مشکل حسادت در آنها بپردازد؟!
🖋️ تهیه و تنظیم: گروه نکته گرام
✅ منبع: تجربیات معلمان _ دانشجو معلمان و نظر اساتید
#نشر_تألیف
تجربه نگاری (نکته گرام) ، گروه تبادل تجربه و نظر معلمان و دانشجو معلمان در مورد چالش های کلاس و مدرسه 🌱
https://eitaa.com/joinchat/2592080080C2cc515d18b
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
#فناورانه
👈 دوره ۱، شماره ۲
✍ سردبیر: علی قره داغی
🖊نویسندگان: امیرحسین پوربخشی و علی قره داغی
🔰 چرا باید به مطالعه رشد کودکان پرداخت؟
(قسمت اول)
شما بهعنوان معلم، هر سال با گروه تازهای از دانشآموزان روبه رو میشوید؛ بنابراین هر چه قدر اطلاعات شما درباره رشد آنان بیشتر باشد بهتر میتوانید در مورد مسائلی از جمله: یادگیری مناسب آنها (بیابانگرد، ۱۳۹۵ و سیف، ۱۳۹۷)، برنامهریزی برای آموزش و تعیین فعالیتهای آموزشی مناسب، ارزشیابی از دانشآموزان و اقدامات آموزشی، تعیین اهداف آموزشی(شعبانی، ۱۳۹۹)، شکوفایی استعدادهای دانشآموزان، راهنمایی و مشاوره مؤثر آنان و کمک به رشد مناسب و همه جانبه دانشآموزان(برک، ۱۳۹۷) تصمیمگیری کنید.
منظور از رشد چیست؟
علم رشد حوزه مطالعاتی است که به آگاهی یافتن از ثبات و تغییر در طول عمر اختصاص یافته است(لرنر، ۲۰۰۶ و لرنر و همکاران، ۲۰۱۱ نقل از برک، ۱۳۹۷).
در واقع رشد به تغییرات منظم و سازگارانهای است که از لحظه بستن نطفه تا هنگام مرگ در آن فرد اتفاق میافتد(وولفک، ۲۰۰۴، ص ۲۴).
رشد شامل الگوهایی از تغییرات زیستی، شناختی و اجتماعی-هیجانی است که از زمان بارداری شروع شده و در تمام طول عمر ادامه مییابد (بیابانگرد، ۱۳۹۵).
رشد دارای ویژگیهای مشخصی است از جمله اینکه: دایمی است، چند بعدی و چند جهتی است، انعطاف پذیر است و تحت تأثیر نیروهای متعدد و تاثیرگذار بر هم (سن و تاریخ و ...) قرار دارد. همچنین سه مسئله اساسی که در رشد مطرح میشود آن است که:
۱. آیا رشد پیوسته است یا ناپیوسته؟
۲. یک یا چند دوره رشد وجود دارد؟
۳. رشد تحت تأثیر تربیت است یا طبیعت؟
که هر نظریه و رویکرد در روانشناسی پاسخ به خصوص خود را در ارتباط با این سوالات دارند.
رشد دانشآموزان را میتوان از جنبههای مختلفی مورد بررسی قرار داد:
۱. رشد جسمانی به تغییرات ایجاد شده در بدن فرد و نیز تغییراتی که در چگونگی استفاده فرد از بدن خود رخ میدهد گفته میشود.
۲. رشد شخصیت و هیجانی در برگیرنده درک فرد از خود و تغییراتی است که در هیجانها و اخلاقیات او صورت میپذیرد.
۳. رشد اجتماعی به تغییراتی که در روابط فرد با دیگران صورت میپذیرد اشاره میکند.
۴. رشد شناختی به تغییرات حاصل در اندیشه و شناخت فرد در طول زندگیاش گفته میشود. فرآیندهای جسمانی، شخصیت، اجتماعی و شناختی به شدت در هم تنیدهاند.
دورههای رشد که برای انسان بیان شده است عبارتند از: دوره نوزادی، دوره خردسالی یا اوایل کودکی، اواسط و اواخر کودکی یا سالهای دبستان، نوجوانی، اوایل بزرگسالی یا جوانی، میانسالی و پیری. ما در این نوشتار به بررسی دوره سالهای دبستان و نوجوانی خواهیم پرداخت.
➖➖➖➖➖➖➖
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
✅ ایتا
https://eitaa.com/nama_nashrie
✅ بله
https://ble.ir/nama_nashrie