#معرفی_کتاب
📚 نکاتی برای معلم موثر
🖊 امیرحسین پوربخشی
🗞 نشر نگارکمال
💳 قیمت: ۵۰ هزار تومان
فصلها:
۱. ویژگیهای شخصیتی
۲. سازماندهی و مدیریت کلاس
۳. سازماندهی آموزش
۴. اجرای آموزش
۵. ارزشیابی
۶. دانش و مهارت تربیتی
در این کتاب درمورد هر موضوع نکاتی کاربردی در کلاس درس ارائه شده است. در هر نکته ابتدا مفهموم و سپس راهکارهای اجرایی مورد بررسی قرار گرفته است.
این کتاب موجود است، اما از ۱۰۰ جلد فقط ۱۳ جلد تا این لحظه داریم، اگر تمایل دارید تهیه کنید پیام بذارید
@amirhosseinpourbakhshi
15.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۲۱ آبان ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
هدایت شده از نشریه علمی_خبری نما
#نکته_گرام
👈 دوره ۱، شماره ۲
✍ سردبیر: خانم محدثه عسکری
🖊 نویسندگان:امیر حسین شهبازی، هیوا یوسفی، ریحانه جعفری،نرجس سقایی، زهرا احمدی
🔰 در برخورد با دانش آموزان پرخاشگر، چه رفتاری داشته باشیم؟
۱_ ریشه یابی:
افرادی که هر گونه مشکلات و حساسیتهایی دارند که موجب پرخاشگری در وی میشوند را شناسایی کرده و به معلم معرفی کنید
۲_ دادن نقاط قوت و اعتماد به نفس بهجا:
زمانی که میخواهید او را از پرخاشگری مهار کنید، به او بگویید: تو خیلی پسر یا دختر قوی و قدرتمندی هستی ولی بهتر است که این قدرت را صرف کارهای بهتری کنی.
۳_ توجه به پیشگیری: درباره این مسئلهای که پیش آمده، آگاهی کسب کنید و تلاش کنید به هیچ وجه، احساس ناامنی و نارضایتی درونی در فرد پرخاشگر به وجود نیاورید.
۴_ تقویت رفتار صمیمیت: رابطه خود را با او دوستانه کنید. وقتی صمیمی باشید، راحتتر میتوانید به او آگاهی بدهید و او نیز نسبت به شما حالت دفاعی نخواهد داشت و به حرف شما بهتر گوش خواهد داد.
۵_ عدم برتری شخصی نسبت به وی: در جمع با دانش آموز، ارتباط نزدیکی و صمیمیت خاصی نشان ندهیم و با همه یک نوع رفتار داشته باشیم.
۶_ احساس ارزشمند بودن: هر مشکل، کمبود یا ناراحتیای که داشته باشد، ارزش او را کم نمیکند. او همواره و تحت هر شرایطی ارزشمند، قابل احترام و محبت است.
نظر استاد برجسته استاد طاهره حصاری: ایشان میگویند: دانش آموزان پرخاشگر باید مورد توجه معلم قرار بگیرند تا علت اصلی پرخاشگری آنها ریشه یابی شود. پس از ریشه یابی از علل پرخاشگری، معلم باید ضمن توجه بیشتر به دانش آموز، به او مسئولیتهای کوچک و بزرگ بدهد تا دانشآموز احساس تنهایی نداشته باشد و خود را فردی مهم بداند.
اگر دادن مسئولیت به دانش آموز، سبب حل مشکل او نشد، باید برخوردهای قاطعانهتری از خود نشان دهیم تا به دلیل وضعیتی که او دارد، دیگر دانش آموزان متضرر نشوند.
➖➖➖➖➖➖➖
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
✅ ایتا
https://eitaa.com/nama_nashrie
✅ بله
https://ble.ir/nama_nashrie
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 اخبار ۲۲ آبان ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
#کتابنامه
👈 دوره ۱، شماره ۲
✍ سردبیر:سید فرهاد رفیعی
🖊 نویسنده:سید فرهاد رفیعی
📚 نام کتاب: روشنگران تاریکی
نویسنده: جبار باغچهبان
ناشر: انتشارات موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان
(بخش اول)
روشنگران تاریکی، تلاشهای جبار باغچهبان و همسرش که هر دو کوشندگان راه علم و فرهنگ بودن و به معنای واقعی آرمان را به عمل مبدّل کردند، می پردازد. کسانی که نه از سختیهای راه ترسیدن و نه از محدودیتها.
تاکنون کمتر کسی از جایگاه و نقش صفیه میربابایی، همسر و یاور جبار باغچهبان، آگاه بوده است. او همواره در همه این سالها در سایهی سنگین جبار باغچهبان پنهان مانده و از او سخنی در میان نبوده است.
کتاب با یادداشتهای صفیه میربابایی همسر باغچهبان آغاز میشود و با زندگینامهی خودنوشت باغچهبان ادامه مییابد. او در این نوشته از سختیهای راه و دردهایش گفته است. او خود، نوشتهاش را به فریاد گوش خراشی تشبیه کرده است و امیدش این بوده است که: «این فریاد جانگدازی من، لااقل موجب عبرت خوانندگان باشد و بس». روشنگران تاریکی کتابی است تفکر برانگیز و اثربخش.
جبار باغچهبان فرزند عسکر در سال ۱۲۶۴ خورشيدی در ايروان متولد شد. پدرش عسکر در شهر ايروان با شغل معماری و قنادی روزگار میگذراند. تحصيلات باغچهبان با اصول قديمی و در مساجد بود و در ۱۵ سالگی مجبور به ترک تحصيل شد و به حرفه پدر روی آورد. در دوران جوانی فقط در منازل درس میداد و از خبرنگاران روزنامههای قفقاز و از فکاههنويسان و شاعران روزنامه فکاهه ملانصرالدين بود. در آخرين سال جنگ در نتيجه درگيریها به ترکيه رفت و پس از چندی تحويلدار شهرداری شهر ايگدير و چندی بعد فرماندار آن شهر شد. پس از شکست دولت عثمانی چون اسلحه و قدرت جنگی نداشت، تسليم داشناقها گرديد و به ايروان بازگشت.
در جريان قحطی، بيماری و جنگهای محلی، پس از فوت پدر و مادرش، در سال ۱۲۹۸ به طرف وطن خود راه افتاد و بالاخره پس از گريز از چنگال چند بيماری مهلک که در آن زمان شايع شده بود و پس از قطع انگشتان پايش(برای رهايی از مرگ حتمی) به مرند رسيد. در مدرسه دولتی احمديه در مرند با ماهی ۹۰ ريال در سمت آموزگاری مشغول به کار شد. به واسطه روش ابتکاری او در تدريس، در سال ۱۲۹۹ به موجب حکم رياست فرهنگ تبريز به آن شهر رفته و مشغول به کار شد.
باغچهبان در سال ۱۳۰۳ به دستور "فيوضات" رئيس فرهنگ وقت، اولين کودکستان ايرانی در تبريز را با نام "باغچه اطفال" تأسيس کرد و از همان زمان نام فاميل خود را از عسکرزاده به باغچهبان تغيير داد؛ با اين منظور که همانگونه که معلمين دبستان و دبيرستانها، آموزگار و دبير ناميده میشوند، مربيان کودکستانها هم باغچهبان ناميده شوند.
دانش آموزان اولين کلاس درس باغچهبان، سه کرو لال هم بودند که وجود همين سه کرو لال، او را به فکر ايجاد مدرسه مخصوصی برای کودکان کرو لال انداخت و به دنبال اين فکر در سال ۱۳۰۵ خورشيدی در باغچه اطفال کلاسی برای تعليم و تربيت کرو لالها تأسيس نمود و برای سه کودک يک سال تدريس کرد تا اینکه دکتر محسنی رئيس فرهنگ، اعانه باغچه اطفال را قطع کرد و باغچهبان مصمم در سال ۱۳۰۶ خورشيدی باغچه اطفال را بدون دريافت اعانه اداره کرد.
➖➖➖➖➖➖➖
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
✅ ایتا
https://eitaa.com/nama_nashrie
✅ بله
https://ble.ir/nama_nashrie
#کتابنامه
👈 دوره ۱، شماره ۲
✍ سردبیر:سید فرهاد رفیعی
🖊 نویسنده:سید فرهاد رفیعی
(بخش دوم)
جبار باغچهبان، مردی روشنفکر بود و در سال ۱۳۰۳ خورشيدی گروهی از روشنفکران را برای ايجاد مکتبی به نام مکتب نسوان دعوت کرد که اين مکتب راهگشای تعليم و تربيت دختران همپای مردان بود و به تشکيل جمعيتی در اين زمينه پرداخت؛ البته اين هدف باغچهبان در تبريز عملی نشد و باوجود تلاش او، مکتب نسوان در تبريز پا نگرفت. در سال ۱۳۰۷ که رياست فرهنگ با ابوالقاسم فيوضات بود، برحسب تقاضای وی به شيراز رفت و کودکستانی در شيراز تأسيس کرد و در اين کودکستان پنج سال خدمت کرد. در سال ۱۳۱۲ خورشيدی، به تهران آمد و نام کودکستان را به کودکستان باغچهبان تغيير داد. در همين سال دبستان کرو لالها را در تهران تأسيس کرد و در همان سال دستگاهی اختراع کرد که کرو لالها از طريق دندان و حس استخوانی قادر به شنيدن میشدند اين دستگاه پس از تکميل شدن به نام "تلفن گنگ" در اداره ثبت اختراعات به تاريخ ۱۳۱۲ به ثبت رسيد. در سال ۱۳۲۲ جمعيتی به نام جمعيت حمايت از کودکان کرو لال را تأسيس نمود و در سال ۱۳۲۳ امتياز مجله زبان به نام او صادر شد و اولين شماره آن در اول بهمن ۱۳۲۳ انتشار يافت.
او طی سالها تعليم و تربيت به کودکان به روشی دست يافت که امروزه آن را روش ترکيبی میگويند. مهم آنکه روش آموزشی جبار باغچهبان همچنان نو و تازه مینماید و میتواند الگویی برای مربیان و آموزگاران امروز باشد. سرانجام ميرزا جبار عسکرزاده (باغچهبان) در روز چهارم آذر ماه سال ۱۳۴۵ درگذشت.
جبار باغچهبان روی پاهایش ایستاد و مدرسه ساخت، بارها مدرسه ساخت و در مدرسههایش روشهای نوینی را در دوره خودش برای آموزش به کار برد.
روشهایی مانند نقشآفرینی که با کشفیات امروز در عرصه آموزش همچنان بسیار تأکید میشود. عکسهای سیاه سفیدی از فضای کلاسهای باغچهبان در کتاب موجود است. یکی از نکات مهم درباره روشکار جبار باغچهبان این است که طراحی آموزشیاش را برمبنای مسئلههایی که با آن روبهرو میشده، خلق کرده است. او توانستن را به معنای واقعی، عملی کرد و برای آنچه میخواست تلاش کرد چون در دیدگاه او درست بود و صحیح و عمل به آن واجب.
انسانهای فوقالعاده کم نبودند و نیستن اما هیچکدام تکرار نمیشوند چون انسانیت مفهومی پیش پا افتاده نیست.
➖➖➖➖➖➖➖
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
✅ ایتا
https://eitaa.com/nama_nashrie
✅ بله
https://ble.ir/nama_nashrie
#کتابنامه
👈 دوره ۱، شماره ۲
✍ سردبیر:سید فرهاد رفیعی
🖊 گرداورنده: فرهاد رفیعی
📖 روشنگران تاریکی
➖➖➖➖➖➖➖
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
✅ ایتا
https://eitaa.com/nama_nashrie
✅ بله
https://ble.ir/nama_nashrie
6.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۲۳ آبان ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
6.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💻 جلسه مقدماتی دوره آموزشی معلم موثر
درصورت تمایل میتوانید هر ۷ جلسه رو از ما تهیه کنید
❌ گواهی دوره ۷ ساعته است
❌ دارای گواهی حضور در جشنواره هم هست
❌ هزینه ۳۰ هزار تومان
جهت تهیه: @amirhosseinpourbakhshi
هدایت شده از نشریه علمی_خبری نما
#کران
👈 دوره ۱، شماره ۲
✍ سردبیر: خانم زهرا سورانی
🖊 نویسنده:امیرحسین پوربخشی
🔰 وظایف آموزشی و پرورشی مدیر مدرسه (قسمت اول)
✅ نظارت بر حسن اجرای برنامه ها و فعالیت های رسمی و فوق برنامه و مراقبت بر پیشرفت امور آموزشی، پرورشی و اداری مدرسه
✅ نظارت بر اجرای مراسم آغازین، برگزاری نماز جماعت، مراسم ویژه ی ایام الله و مناسبت ها
✅ هدایت و راهنمایی کلیه کارکنان مدرسه در جهت انجام وظایف و حسن اجرای برنامه ها
✅ تشکیل شوراها به ویژه شورای معلمان و گروه های آموزشی ، پرورشی به صورت ماهانه، شرکت در جلسات مربوط و ارسال پیشنهاد های ارائه شده به اداره متبوع
✅ آشنایی با برنامه های شاد، پادا و سیدا جهت انجام امور مربوط به دانش آموزان
✅ تشکیل انجمن اولیا و مربیان، برنامه ریزی و اجرای برنامه ها، بر طبق اساسنامه و دستورالعمل های صادره از طرف وزارت آموزش و پرورش، جلب مشارکت اولیا دانش آموزان در انجام امور مدرسه و نظارت بر حسن اجرای وظایف
➖➖➖➖➖➖➖
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
✅ ایتا
https://eitaa.com/nama_nashrie
✅ بله
https://ble.ir/nama_nashrie
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 اخبار ۲۴ آبان ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour