eitaa logo
رسانه معلم فکور
7.3هزار دنبال‌کننده
942 عکس
286 ویدیو
89 فایل
به شبکه علمی و فرهنگی فرهنگیان کشور خوش آمدید. 💐 گروهی برای کمک و خدمت به رشد و ارتقای همکاران فرهنگی و نظام تعلیم و تربیت کشورمان ✌️ 🏫 آدرس: تهران، شهرری، میدان نماز، خیابان ابیضی، پلاک ۳۴، دفتر معاونت علمی ارتباط با روابط عمومی: @gmof_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
💢 عملکرد معلم فکور خوب است. در نخستین جلسه اجلاسیه سالانه نظر سنجی درمورد عملکرد گروه صورت گرفت. ۶۷ درصد از اعضای فعال گروه به عملکرد معلم فکور نمره خوب دادند. همچنین ۱۸ درصد از اعضا، نمره خیلی خوب و ۱۶ درصد اعضا، عملکرد گروه را متوسط می‌دانند. · · • • • ⋆ ❈ ⋆ • • • · · 🔗 لینک‌های مفید 👇 https://zil.ink/gmof.ir معلم فکور ، ، و
💢کارگروه آموزش و پرورش خانه نخبگان آغاز به فعالیت کرده است 📱پیام‌رسان نخبگان، خبرگان، فرهیختگان و دانش آموختگان عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش پیام رسانها در ایتا، بله، تلگرام، روبیکا و اینستاگرام وجود دارد.👇 🆔 @Kapkn_iran 👈اینجا به عنوان کانونی علمی است که سازماندهی ظرفیت نخبگی و دانشی در عرصه های مختلف مورد نیاز آموزش و پرورش را دنبال می نماید. 🏫 خانه نخبگان مجموعه ای وابسته به سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان تهران و اعضای آن تمامی از نخبگان، مخترعان، خبرگان، صاحب نظران و دانش آموختگان می باشد. 🔖شما فرهنگیان در هر جای ایران که هستید می‌توانید به این مجموعه بپیوندید. همچنین به زودی با یک برنامه شبکه سازی میزبان شما خواهیم بود. این برنامه در سطح کشور اجرا خواهد شد
🎤 مصاحبه مفصل امیرحسین پوربخشی با خبرگزاری فارس | دستگاه تعليم و تربيت به چه وزيری نياز دارد؟ مهمترین نکات مطرح شده: 🔖سند تحول بنیادین در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است. 🔖جذب ۱۹ هزار مربی پرورشی و مربی سلامت و ۱۰۵ هزار معلم از جمله کارهای بزرگ در آموزش و پرورش بود. 🔖نمره خوب را به آموزش و پرورش دولت سیزدهم می‌دهم. 🔖اسناد و قوانین مربوط به آموزش و پرورش نیاز به یک بازنگری دارد. 🔖لزوم بازنگري و اصلاح برنامه درسی به صورت دوره‌ای 🔖وزیر آموزش و پرورش باید متخصص تربیت باشد 🔖روند مناسبی برای انتخاب وزیر آموزش و پرورش در دولت جدید انتخاب نشده است. 🔖به طور قطع آموزش و پرورش نیاز به ثبات در مدیریت دارد. 🔖شخصی که وزیر آموزش و پرورش می‌شود بايد آموزش و پرورشی باشد. 🔖نخستین خواسته فرهنگیان توجه و احترام به شأن و منزلت آنان است. 🔖آیین‌نامه رتبه‌بندي معلمان در دولت جديد اصلاح شود. 🔖لزوم تحول در نگرش و رویکردها 🔖راه‌اندازی واحد اقتصاد آموزش و پرورش 🔖نیازمندیم آیین‌نامه و شایستگی‌های دقیقی برای انتصاب مدیران آموزشی تعیین کنیم 🔖باید تلاش‌ها برای حاکم شدن الگوی مدرسه تراز اول باشد مطالعه این مصاحبه از طریق 👇 https://farsnews.ir/Educationreporter/1722032080417924372/%DA%AF%D9%81%D8%AA%E2%80%8C%E2%80%8C%D9%88%DA%AF%D9%88%D9%8A-%D8%AA%D9%81%D8%B5%D9%8A%D9%84%D9%8A%7C-%D8%AF%D8%B3%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D8%AA%D8%B9%D9%84%D9%8A%D9%85-%D9%88-%D8%AA%D8%B1%D8%A8%D9%8A%D8%AA-%D8%A8%D9%87-%DA%86%D9%87-%D9%88%D8%B2%D9%8A%D8%B1%D9%8A-%D9%86%D9%8A%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F
💢کارگروه آموزش و پرورش خانه نخبگان آغاز به فعالیت کرده است 📱پیام‌رسان نخبگان، خبرگان، فرهیختگان و دانش آموختگان عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش پیام رسانها در ایتا، بله، تلگرام، روبیکا و اینستاگرام وجود دارد.👇 🆔 @Kapkn_iran 👈اینجا به عنوان کانونی علمی است که سازماندهی ظرفیت نخبگی و دانشی در عرصه های مختلف مورد نیاز آموزش و پرورش را دنبال می نماید. 🏫 خانه نخبگان مجموعه ای وابسته به سازمان بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان تهران و اعضای آن تمامی از نخبگان، مخترعان، خبرگان، صاحب نظران و دانش آموختگان می باشد. 🔖شما فرهنگیان در هر جای ایران که هستید می‌توانید به این مجموعه بپیوندید. همچنین به زودی با یک برنامه شبکه سازی میزبان شما خواهیم بود. این برنامه در سطح کشور اجرا خواهد شد
کارگروه آموزش و پرورش خانه نخبگان برگزار می‌کند: 🔀 برنامه | شبکه سازی و عرصه تعلیم و تربیت 👈 ویژه فرهنگیان، دانشجویان، اساتید و عموم فعالین و نخبگان عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش جهت کسب اطلاعات بیشتر 👇 🆔 https://zil.ink/jahat1 🌺🌺🌺🌺🌺
بیانیه تشکل معلم فکور در خصوص انتخاب وزیر آینده آموزش و پرورش بسم تعالی ۱. آموزش و پرورش نقش کلیدی در تربیت انسان تراز اول مطابق معیارهای ایرانی_اسلامی دارد. آموزش و پرورش در حفظ، استمرار، ارتقا و انتقال فرهنگ نقش آفرینی می‌کند. آموزش و پرورش زمینه ساز رشد علم و فناوری است. همچنین آموزش و پرورش با تامین نیروی انسانی متخصص و حرفه‌ای باعث رشد و توسعه اقتصادی کشور می‌شود. در آخر آموزش و پرورش نقش اساسی در پیشرفت و تعالی همه جانبه کشور در ابعاد اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دارد. لذا انتخاب وزیر شایسته و برقراری نگرش و افکار صحیح، حاکم شدن قوانین و برنامه‌های راهبردی از درجه اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. ۲. تشکل معلم فکور، به عنوان یک جمع خودجوش و جهادی حدود ۱۷ ماه است فعالیت می‌کند و حدود ۱۸ هزار نفر در این تشکل عضویت دارند. این تشکل انقلابی نسبت به ترکیب اعضای کمیته انتخاب وزیر آموزش و پرورش و رویه انتخاب وزیر معترض است. متاسفانه دلیل عضویت برخی از اعضای کمیته نامشخص است و شایستگی های علمی، اجرایی و تشکیلاتی این افراد زیر سوال است. همچنین شاخص‌ها و شایستگی‌هایی که بر اساس آن گزینه‌های پیشنهادی گزینش می‌شود نامشخص است. هر روز گمانه زنی‌های مختلفی در خصوص گزینه پیشنهادی مطرح می‌شود. این موضوع عموم فرهنگیان کشور را نگران کرده است. در وهله اول ما خواستار این هستیم که ترکیب اعضای کمیته بر اساس منطق تغییر کند و شاخص‌ها و رویه های انتخاب وزیر برای عموم فرهنگیان مشخص شود. ۳. وزیر آینده آموزش و پرورش باید ویژگی‌هایی داشته باشد. وزیر آینده باید متعهد به اسلام و مبانی آن، متعهد به ایران، متعهد به مردم، متعهد به ولایت و قانون اساسی باشد. وزیر آموزش و پرورش باید متخصص تعلیم و تربیت باشد. وزیر آموزش و پرورش باید تحصیلات، آثار و وجه علمی مناسب در حوزه آموزش و پرورش داشته باشد. وزیر آموزش و پرورش باید عملکرد مدیریتی و اجرایی مؤثر در عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش داشته باشد. وزیر آموزش و پرورش باید معلم و مدیر مدرسه بوده باشد. وزیر آموزش و پرورش باید از مدرسه تا ستاد را لمس کرده باشد و در هر بخش عملکرد مؤثر از خود نشان داده باشد. وزیر آموزش و پرورش باید نگرش و دید راهبردی و دراز مدت در خصوص مسائل آموزش و پرورش داشته باشد. وزیر آموزش و پرورش باید برنامه عملیاتی برای پیشبرد اهداف متعالی کشور، سند تحول بنیادین، برنامه هفتم توسعه و قانون اساسی داشته باشد.وزیر آموزش و پرورش باید یک تیم قوی، علمی و اجرایی همراه خود داشته باشد. در نهایت وزیر آموزش و پرورش باید مقتدر، مشهور به حسن خلق، خلاق و خستگی ناپذیر باشد. ما این ویژگی و شاخص‌ها را برای وزیر آموزش و پرورش مناسب می‌دانیم. ۴. تشکل معلم فکور بیش از آنکه بر روی انتخاب شخص برای وزارت آموزش و پروش تمرکز کند، تمرکز بر افکار، ایده‌ها و برنامه‌های آینده دارد. آنچیزی که آینده کشور را می‌سازد و موجب تعالی و پیشرفت آموزش و پرورش می‌شود نوع تفکر، نگاه و نگرش به مسائل آموزش و پرورش و برنامه‌های راهبردی و عملیاتی است. البته که وزیر و معاونین وی می‌توانند به این موضوعات جهت بدهند، اما انتخاب سیاست‌ها و برنامه‌ها که برگرفته از نگاه و نگرش است از درجه اهمیت زیادی برخوردار است. هر شخصی که وزیر شود باید مجری و رهیار این افکار و نگرش ها باشد. ۵. به طور قطع مجلس شورای اسلامی گزینه پیشنهادی برای وزارت آموزش و پرورش و برنامه‌های وی را بر اساس ملاک‌ها و شاخص‌های مورد نظر بررسی خواهد کرد. در نهایت آن شخصی که رای اعتماد مجلس را داشته باشد مورد تایید ما است. اما از نمایندگان مجلس درخواست داریم که قبل از رای اعتماد امروز و آینده مردم، دانش آموزان و فرهنگیان را در نظر بگیرند و نسبت به انتخاب وزیر و حکمفرما شدن افکار و برنامه‌های آینده سختگیری داشته باشند. ۶. تشکل معلم فکور، یک جمع فراجناحی است. این تشکل دغدغه آموزش و پرورش را دارد. ما تلاش داریم که برای تعالی آموزش و پرورش و تحول مستمر در نظام آموزشی کشور کمک کنیم. لذا اعلام آمادگی می‌کنیم و از هیچ تلاشی برای کمک به آموزش و پرورش، برای کمک به دانش آموزان، برای کمک له فرهنگیان و حتی برای کمک به مسئولان آینده کوتاهی نخواهیم کرد. تشکل جهادی معلم فکور ۷ مرداد ۱۴۰۳ · · • • • ⋆ ❈ ⋆ • • • · · 🔗 لینک‌های مفید 👇 https://zil.ink/gmof.ir معلم فکور ، ، و
بسم الله الرحمن الرحیم 💢 رسانه معلم به دنبال تکمیل تیم رسانه خود از بین فرهنگیان و دانشجومعلمان اهل تحلیل و نقد و اهل قلم عضو فعال می‌پذیرد. بهترین افراد پس از گزینش به عنوان دبیر بخش‌های مختلف این رسانه مشغول به فعالیت خواهند شد. فرهنگیان و دانشجومعلمان محترم می‌تواند به آدرس زیر در ایتا مراجعه کنند👇🏻👇🏻 @Moghadammi234 · · • • • ⋆ ❈ ⋆ • • • · · 🔗 لینک‌های مفید 👇 https://zil.ink/gmof.ir معلم فکور ، ، و
کارگروه آموزش و پرورش خانه نخبگان برگزار می‌کند: 🔀 برنامه | شبکه سازی و عرصه تعلیم و تربیت 👈 ویژه فرهنگیان، دانشجویان، اساتید و عموم فعالین و نخبگان عرصه‌های مختلف آموزش و پرورش جهت کسب اطلاعات بیشتر 👇 🆔 https://zil.ink/jahat1 🌺🌺🌺🌺🌺
💢 دانشجو معلم دانشگاه فرهنگیان استان کرمانشاه و عضو گروه معلم فکور؛نخبه برتر فرهنگی_ قرآنی کشور و در ردیف جوانترین پژوهشگران برتر اسلامی کشور با مقاله بین المللی «مولفه های کار و کار آفرینی در قرآن و روان درمانی و شاخص های سبک زندگی از قرآن و نهج البلاغه » 🔶کسب مقام اول در سه رشته پژوهشی ، سخنوری و  حفظ قرآن و  انتخاب ایشان بعنوان پژوهشگر جوان اسلامی و نخبه برتر فرهنگی _ قرآنی کشور در المپیاد قرآنی _ علمی ترنم باران از بزرگترین المپیاد های علمی، توسط « جناب آقای یحیی کریمی » در دانشگاه علوم پزشکی خراسان رضوی و دریافت مدال دانش پژوهی نشان نخبه نمونه سطح کشور را به ایشان و دانشگاه فرهنگیان کرمانشاه و اعضای شبکه معلم فکور تبریک عرض می نماییم. · · • • • ⋆ ❈ ⋆ • • • · · 🔗 لینک‌های مفید 👇 https://zil.ink/gmof.ir معلم فکور ، ، و
بِسمِ رَبِّ الشُّهَداء وَ الصِدیقین وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ با کمال تاسف و تاثر شهادت دکتر اسماعیل هنیه، رییس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس که مورد حمله بزدلانه تروریستی قرار گرفت را به تمامی مسلمانان، آزادی خواهان و بویژه مردم قهرمان فلسطین و ایران اسلامی تسلیت عرض می نماییم. · · • • • ⋆ ❈ ⋆ • • • · · 🔗 لینک‌های مفید 👇 https://zil.ink/gmof.ir معلم فکور ، ، و
| ثبت نام نکردن دانش آموزان با نمرات پایین در مدارس ✍ سینا حیدری 🔖 ممنوعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان با معدل پایین در مدارس موضوعی پیچیده و بحث‌برانگیز است که پیامدهای زیادی برای جامعه دارد. در تحلیل این موضوع، باید به جوانب مختلف آن توجه کنیم. 📌 پیامدهای روانی و اجتماعی این تصمیم می‌تواند اثرات منفی جدی بر روحیه و انگیزه‌ی دانش‌آموزانی که معدل پایینی دارند، بگذارد. چنین سیاستی می‌تواند منجر به دلسردی، از دست دادن اعتماد به نفس، و حتی ترک تحصیل در میان این دانش‌آموزان شود. برچسب «معدل پایین» به راحتی می‌تواند به برچسب «شکست‌خورده» تبدیل شود، که تأثیرات بلندمدتی بر روی خودباوری و آینده‌ی آن‌ها خواهد داشت. 📌 تبعیض آموزشی این نوع سیاست‌ها به نوعی تبعیض آموزشی را تقویت می‌کنند. دانش‌آموزانی که به دلایل مختلف مانند شرایط خانوادگی، اقتصادی، یا حتی مشکلات روحی و روانی قادر به کسب معدل بالا نیستند، از حق تحصیل در مدارسی با کیفیت بهتر محروم می‌شوند. این امر موجب ایجاد شکاف اجتماعی و اقتصادی و تشدید نابرابری‌های آموزشی می‌شود. 🖇 نقش سیستم آموزشی در یک سیستم آموزشی ایده‌آل، باید برای تمامی دانش‌آموزان فرصت‌های برابر برای رشد و پیشرفت فراهم شود. سیستم آموزشی نباید تنها بر اساس معدل یا نمرات دانش‌آموزان قضاوت کند. بلکه باید تلاش کند تا با شناسایی نیازها و توانایی‌های متفاوت هر دانش‌آموز، به آن‌ها کمک کند تا به حداکثر پتانسیل خود برسند. تمرکز بیش از حد بر نمرات می‌تواند توجه به دیگر مهارت‌ها و استعدادهای دانش‌آموزان را کاهش دهد. ✅ راهکارهای جایگزین به جای ممنوعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان با معدل پایین، بهتر است سیاست‌های حمایتی برای آن‌ها در نظر گرفته شود. ارائه کلاس‌های تقویتی، مشاوره‌های آموزشی و روان‌شناختی، و ایجاد برنامه‌های آموزشی انعطاف‌پذیر می‌تواند به این دانش‌آموزان کمک کند تا در مسیر پیشرفت قرار گیرند. به این ترتیب، به جای حذف آن‌ها از سیستم آموزشی، می‌توان به آن‌ها فرصت دوباره‌ای داد تا توانایی‌های خود را نشان دهند. در کل باید گفت که ممنوعیت ثبت‌نام دانش‌آموزان با معدل پایین در مدارس ممکن است روشی سریع و ساده برای کاهش فشار بر سیستم آموزشی باشد، اما پیامدهای بلندمدت آن برای دانش‌آموزان و جامعه نگران‌کننده است. به جای این سیاست، باید به دنبال راهکارهایی بود که ضمن حفظ کیفیت آموزش، فرصت‌های برابر برای همه دانش‌آموزان فراهم کند و به بهبود وضعیت آن‌هایی که نیاز به حمایت دارند، کمک کند. · · • • • ⋆ ❈ ⋆ • • • · · 🔗 لینک‌های مفید 👇 https://zil.ink/gmof.ir معلم فکور ، ، و