19.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 بخشهایی از صحبتهای امیرحسین پوربخشی (آموزگار ابتدایی، صاحب نشان مطهر جلوههای معلمی، قائم مقام واحد جوانان کانون تربیت اسلامی کشور، عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه فرهنگیان، دبیر کل نشریه معلمان ایران و سرپرست گروه معلم فکور)
➖➖➖➖➖➖
معلم فکور جایی برای رشد 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
رسانه معلم فکور
🎥 بخشهایی از صحبتهای امیرحسین پوربخشی (آموزگار ابتدایی، صاحب نشان مطهر جلوههای معلمی، قائم مقام و
همونطور که قول داده بودیم
تمام تلاشمان را میکنیم با جناب اقای میرکاظمی،منادی و حاج بابایی، یا از اعضای گروهشان دیدار داشته باشیم و بحث بودجه (که روزای اینده تقدیم مجلس خواهد شد) و به خصوص برنامه توسعه هفتم رو از دست ندهیم و مطالبه گری کنیم.
همچنین با اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام و شورای نگهبان دیدار داشته باشیم، که اجازه ندهند این برنامه بدون وجود، بندی به نام آموزش و پرورش و توسعه آموزش و پرورش تصویب شود
🌱🌱🌱
نشریه نما - دوره 1 - شماره 4.pdf
494.1K
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
👈 دوره ۱، #شماره۴
✅ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
✅ وسایل کمک آموزشی
✅ شهید محمدحسین مهرآوران
✅ تعلیم و تربیت در دوران هخامنشیان
➖➖➖➖➖➖➖
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
✅ ایتا
https://eitaa.com/nama_nashrie
✅ بله
https://ble.ir/nama_nashrie
16.72M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۱۲ آذر ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
کانون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانشگاه فرهنگیان استان اصفهان تقدیم می کند
سلسله وبینارهای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش:
🔻 تبیین مفاهیم سند تحول بنیادین و آشنایی با رویکرد تمام ساحتی در کلاس درس
🔻 نقد نظام تربیت رسمی بر اساس مبانی نظری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در جمهوری اسلامی ایران
🕗 زمان: چهارشنبه ۱۶ آذر همزمان با روز دانشجو - ساعت ۲۰
✅ همراه با ارائه گواهی معتبر و هدیه به مناسبت روز دانشجو
🔹 علاقهمندان به شرکت در کارگاه، مشخصات خود را به همراه فیش واریز ۱۰ هزارتومان به آیدی زیر در پیامرسان ایتا ارسال بفرمایند:
Eitaa.com/H_jafari_M
🔹 شماره کارت جهت ثبتنام:
6037998204786999
به نام حسین جعفری محمدآبادی
May 11
#پژواک
👈 دوره ۱، شماره ۴
✍ سردبیر: لادن حاجی انوری
🖊 نویسندگان: لادن حاجی انوری،زینب خانبابائی،ریحانه سلیمی
🔰 سند تحول بنیادین
سند به معنای نوشته، مدرک و چیزی که به آن اعتماد کنند و تحول عبارت است از دگرگون شدن و برگشتن از حالی به حال دیگر (فرهنگ عمید).
سند تحول بنیادين آموزش و پرورش، با هدف ايجاد تحول در همه ساحتها و اركان نظام آموزش و پرورش مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامي در سال ۱۳۹۰ به تصويب رسید. اين سند با ۲۳ هدف عملیاتي و ۱۳۱ راهکار در پي ايجاد تحول بنیادين در نظام آموزش و پرورش مبتنی بر فلسفه تعلیم و تربیت اسلامي است (موانع اجراي سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، معاونت پژوهش های اجتماعي- فرهنگي؛ ۱۳۹۹).
سند تحول بنیادین، از متون مهم و راهبردی و به عنوان " سند بالادستی " در تعیین برنامهها و خط مشیهای وزارت آموزش و پرورش میباشد که در بند ۷۵ سیاستهای کلی برنامه ششم توسعه ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری نیز مورد تاکید قرار گرفته است (صداي معلم).
از سند تحول بنیادین، تعبیر به چراغ راهی شده برای رسیدن به حیات طیبه (موانع اجرای سند تحول بنيادين آموزش و پرورش، معاونت پژوهشهاي اجتماعی-فرهنگی؛۱۳۹۹) حيات طيبهای که حتي مصداق کامل و عملياتی آن در متن سند ذکر نشده! اما شايد با تحليلی از متن بتوان گفت حيات طيبه داشتن؛ يعنی فرد زندگیای داشته باشد، پاک، پاکیزه، دل چسب و انسان ساخته شده که بر مبنای نظام معیار اسلامی است. انسانی که از افراط و تفریط به دور است و متخلق به اخلاق الهی است (مصطفی نژادیان، ۱۳۹۴).
سند تحول، دارای دو بخش مبانی نظری و خود سند است؛ در بخش مبانی نظری که شناسنامه فلسفی نظام تعلیم و تربیت است، کار به خوبی انجام شده اما در بخش دوم سند باید طوری تدوین میشد که نظام تعلیم و تربیت را به اهداف مورد نظر سند برساند اما برخی راهکارها عملیاتی و اجرایی نیستند (هاشمي نکو، ۱۴۰۰).
یکی از مشکلات سندنویسی این است که مبانی سند تحول مستقل کار شده است و بعد از آن راهکارها با الگوی دیگری تدوین شده است (حميدزاده، 1400). شايد به همين دليل است که در سند از عبارات کلي و مبهم استفاده شده است و مصاديق و راهکارهای عملي ارائه نشده است و اين موضوع يکي از علل اجرا نشدن سند تحول است. در همين راستا پيشنهاد میشود اين سند با حضور تعدادی از پژوهشگران و متخصصان و همچنين چندی از معلمان به عنوان افراد کف ميدان تعليم و تربيت، سند مورد بررسی و اصلاح مجدد قرار گيرد و راهکارهای عملياتی ارائه شود و سپس توسط اين گروه در چند مدرسه اجرا شود و نتايج اجراي سند در اين مدارس به صورت علني اعلام شود و سپس اين مدارس تراز سند تحول معرفی شوند تا ديگر مدارس نيز با الگوگيری از اين مدارس در راستای اجرايي شدن سند اقدامات لازم را انجام دهند.
برخی قوانین حوزه آموزش و پرورش بسیار قدیمی است؛ برخی راهکارها، اهداف عملیاتی و راهبردهای سند تحول نیز برای اجرا نیازمند قانونگذاری جدید است و هنوز هیچ قانونی متناسب با سند تحول بنیادین در مجلس یا شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب نشده است (هاشمي نکو، ۱۴۰۰)؛ در همين راستا پيشنهاد ميشود با قرار دادن اين مورد در دستورکار مجلس و شورای عالي انقلاب فرهنگی قوانين جديدی متناسب با سند تحول بنيادين همچون روش و شرايط استخدام معلمان، قوانيني در حوزه دانشگاه فرهنگيان و... بازبيني و تدوين شود.
اصولا مدیریت با زمان و زمینه پیوند وثیق دارد. هریک از این دو در اختیار نباشد مدیر نمیتواند ایدههای خود را به طرح و برنامه و برنامههای خود را به اقدامات اجرایی موثر تبدیل کند. اجرای سند نيز به ثبات مدیریت نیاز دارد چنانچه همه نواقص برطرف شود و برای اجرای سند هیچ مانع و مشکلی وجود نداشته باشد؛ به مدیرانی نیاز دارد که فرصت لازم برای اجرای آن در اختیار داشته باشند؛ گاهی تغییر مدیریت لازم و ضروری است ولی اگر از حد بگذرد و به یک رویه تبدیل شود موجب زیان و ضرر خواهد شد.(ملکي، ۱۴۰۰).
در شماره بعدي به بررسي برخي ديگر از موانع اجرای سند تحول بنيادين و نقد و بررسی آن خواهيم پرداخت...
➖➖➖➖➖➖➖
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
✅ ایتا
https://eitaa.com/nama_nashrie
✅ بله
https://ble.ir/nama_nashrie
20.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۱۳ آذر ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour
#دهلیز
👈 دوره ۱، شماره ۴
✍ سردبیر: سعید رضایی
🖊 نویسندگان: خانم امامی،محمدرضا جعفریان،محدثه حسینی،فاطمه زند،هیوا یوسفی
🔰 تعلیم و تربیت در دوره هخامنشیان
کوروش بزرگ برای اداره کشور پهناور خود شروع به تربیت مردان مسئول و مدیران مقتدر برای ادارهی قسمتهای مختلف مملکت نمود. آموزش و پرورش در ایران در دوره هخامنشی به سه بخش تقسیم میشد:
۱- تربیت اجتماعی
۲- تربیت شخصی
۳- تربیت شغلی و حرفهای
برای تربیت طبقات پایین از طرف دولت اقدامی نشده و صنعت و پیشه هر صنفی از طرف پدر به پسر و استاد به شاگرد آموخته میشد.
در موقع یاد دادن درس، هرگاه لازم میشد، معلم میتوانست شاگرد را تنبیه کند اما سعی میشد که تنبیه متناسب با خطایی باشد که از شاگرد سر زده است و حتیالمقدور از تنبیه بدنی خودداری میکردهاند.
با رواج دین زرتشت، آتشکده برای آموزش مورد استفاده قرار گرفت. در زمان هخامنشیان، علاوهبر دانشکدهای که برای تحصیل علم طب در ساییس مصر توسط داریوش احداث شد، چند دانشکده و مدرسه عالی مهم نیز در شهرهای پورسیا، آذربایگان و بلخ وجود داشته است.
زمان آموزش در سه مرحله انجام میگرفت:
۱- آموزش خانوادگی: از ۵ تا ۷ سالگی که انتقال تجارب از پدر و مادر مهمترین وظایف خانواده بوده.
۲. آموزش عمومی: سن ۷ تا ۱۱ سالگی در واقع دورهی تثبیت آموزشها بوده و توجه به نکات علوم عملی و تربیتبدنی با راهنمایی معلم نقش مهمی داشته است.
۳. آموزش اختصاصی: این مرحله مصادف با بلوغ کودک و شناخت استعدادها بوده است. رشتههای مختلف فلسفه، حساب، طب و پزشکی، فن ، کشاورزی و... انتخاب میشده است.
سه گروه دانشآموزان شامل :
۱.دانشآموزان خاص: شامل شاهزادگان و فرزندان بزرگان که به فراگیری علوم سیاسی، نظامی، جنگی و کشورداری میپرداختند.
۲. دانشآموزان حرفهای: فرزندان روحیانیون، موبدان، پیشروان، اصناف ، صنعتگران که معمولا حرفهی پدران خود را ادامه میدادند.
۳. دانش آموزان عمومی: فرزندان آموزگاران، کارمندان، بازرگانان بودند که این گروه باید قبل از طلوع آفتاب برمیخواستند و در دسته ای ۵۰ نفری به کلاس میرفتند که وظیفهی تربیت آنان برعهدهی معلمان و دانایان بود.
فرستادن هیأتهای اکتشافی و علمی جهت اکتشافات دریایی و جغرافیایی از سوی داریوش بزرگ و خشایارشاه را نیز میتوان از نشانههای دیگر وجود آموزش و پرورش سازمان یافته در ایران هخامنشی دانست.
منظور اساسی تعلیم و تربیت در ایران باستان به شرح زیر بوده است:
_ آماده کردن کودک برای زندگی فردی و اجتماعی در آینده، بر پایهی فرهنگ قومی و ارزشهای اجتماعی و آمادهسازیهای فرهنگی و آموزشکاری
_ پرورش شخصیت نوجوان و استعداد و قابلیت ذاتی او برای برخورداری جامعه از آن
_ کشف تواناییهای نوجوانان و جوانان در آموختن پیشه و حرفه برای زیست شغلی و اقتصادی در جامعه
➖➖➖➖➖➖➖
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
✅ ایتا
https://eitaa.com/nama_nashrie
✅ بله
https://ble.ir/nama_nashrie
معلم فکور با همکاری آموزش و پرورش، کانونها، انجمنها، بسیج دانشجویی استانهای گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل برگزار میکند:
🔰 میزگرد دانش و مهارتهای معلمی
👥 با حضور معلمان و فعالان علمی و فرهنگی هر چهار استان
👨🏫👩🏫 مخصوص آقایان و خانمهای استانهای گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل
📆 زمان: جمعه ساعت ۱۵
💰 هزینه: رایگان
📜 گواهی حضور ۳ ساعته میزگرد علمی
🔖 گواهی ویژه افراد فعال در جلسه
🎁 دو جایزه صدهزار تومانی به قید قرعه
📲 جهت ثبت نام به آی دی زیر مراجعه شود:
https://zil.ink/vebinarma
🚷 فقط همکاران فرهنگی استانهای گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل؛
⭕️استانهای دیگر، در هفتههای آینده
رسانه معلم فکور
معلم فکور با همکاری آموزش و پرورش، کانونها، انجمنها، بسیج دانشجویی استانهای گیلان، مازندران، گلست
با سلام
این برنامه مخصوص استانهای گیلان، مازندران، گلستان هست
لطف بفرمایید به اطلاع دوستان برسونید
بقیه استانها هم هفته های اتی در خدمتشون هستیم
13.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۱۵ آذر ۱۴۰۱
#خبر
➖➖➖➖➖➖➖
معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱
http://zil.ink/moallem_fakour