eitaa logo
رسانه معلم فکور
7.3هزار دنبال‌کننده
942 عکس
286 ویدیو
89 فایل
به شبکه علمی و فرهنگی فرهنگیان کشور خوش آمدید. 💐 گروهی برای کمک و خدمت به رشد و ارتقای همکاران فرهنگی و نظام تعلیم و تربیت کشورمان ✌️ 🏫 آدرس: تهران، شهرری، میدان نماز، خیابان ابیضی، پلاک ۳۴، دفتر معاونت علمی ارتباط با روابط عمومی: @gmof_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
15.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 آموزش جعبه جادویی ↩️ سحر سمیعی ➖➖➖➖➖➖➖ معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱 http://zil.ink/moallem_fakour
13.76M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۳ آبان ۱۴۰۱ ➖➖➖➖➖➖➖ معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱 http://zil.ink/moallem_fakour
💢 راه‌های ایجاد مهارت برنامه ریزی در دانش‌آموزان ✍ نویسنده: امیرحسین پوربخشی 1⃣ دانش‌آموزان را با مفهوم برنامه‌ریزی آشنا کنید 2⃣ اهمیت استفاده از برنامه‌ریزی را برای دانش‌آموزان تبیین کنید. 3⃣ به دانش‌آموزان توضیح دهید که کمال گرایی را کنار بگذارند. 4⃣ انعطاف پذیری را در برنامه برایشان روشن کنید. 5⃣ آنان را به داشتن هدف تشویق کنید 6⃣ زمان‌های روزانه آنان را سازماندهی کنید. 7⃣ به آنان یاد دهید فعالیت‌های روزانه خود را یادداشت کنند. 8⃣ باورهای غلط را شناسایی و حذف کنید. ➖➖➖➖➖➖➖ معلم فکور، گروه مهارت‌آموزی ‌‌و مهارت‌افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱 http://zil.ink/moallem_fakour
📖 کتاب قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب ✍ نویسنده: مهدی آذر یزدی قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب مجموعه کتابی است که در آن، داستان‌های کهن را برای کودکان و به زبان کودکانه، بازنویسی کرده‌است. وی اولین کتاب از مجموعهٔ ۸ جلدی قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب را در سال ۱۳۳۵ توسط مؤسسه انتشاراتی امیرکبیر منتشر کرد ➖➖➖➖➖➖➖ معلم فکور، گروه مهارت‌آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱 http://zil.ink/moallem_fakour
💢 رشد شناختی چیست؟ ✍ نویسنده: هیوا یوسفی 🔸 تغییرات منظم و تدریجی در در ذهن، اندیشه و شناخت است که باعث پختگی می‌شود. تغييرات خاصی كه عامل اساسی آن گذشت زمان همراه با تکامل و نظام يافتگی سيستم عصبی است كه با كسب شايستگی ها و توانايی‌ها آن رفتار ظاهر می‌شود. 🔸 براساس ديدگاه های شناختی، فرايندهای ذهنی يا شناخت تعيين كننده عامل مؤثر بر رشد فردی است و برای بررسی شناخت بايد به بررسی عناصر تشکيل دهنده آن پرداخت. 🔸 آدمی از لحظه تولد پيوسته با عوامل خارجی ديداری و شنيداری احاطه مي شود، و به تدريج كه رشد می‌كند نسبت به تك تك آنها شناخت پيدا می‌كند. اين شناخت صرفاً دانستن نيست بلکه اطلاعات پاره پاره را باهم در می‌آميزد، آنها را يك پارچه و سازماندهي می‌كند و به شکل معناداری در می‌آورد. ❌ نیاز است معلمان در ارتباط با رشد شناختی دانش‌آموزان خود در گروه سنی خاصی که هستند اطلاعات کافی داشته باشند. به خصوص که یادگیری تا حد زیادی به رشد مناسب شناختی گره خورده است ➖➖➖➖➖➖➖ معلم فکور، گروه مهارت‌آموزی ‌‌و مهارت‌افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱 http://zil.ink/moallem_fakour
8.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تیزر انیمیشن پسر دلفینی 🎞 ساخته کشور ایران ➖➖➖➖➖➖➖ معلم فکور، گروه مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱 http://zil.ink/moallem_fakour
🛑فراخوان دعوت به همکاری🤝 جهت فعالیت در کارگروه کرسی آزاد اندیشی ( آفاق)، افراد دارای مهارت در زمینه های خلاصه‌نویسی و تایپ به آیدی زیر پیام دهند @Hivix_ys
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 اخبار ۵ آبان ۱۴۰۱ ➖➖➖➖➖➖➖ معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱 http://zil.ink/moallem_fakour
💢 از آزمون‌ها و نمرات وسیله‌ای برای ایجاد انگیزش در یادگیرندگان استفاده کنید 🔸از آنجا که نتایج آزمون‌ها به صورت نمره‌هایی که به یادگیرندگان داده می‌شوند با پاداش‌های مختلف، چون تایید معلم و والدین، ارتقا به کلاس بالاتر، دریافت گواهینامه، ورود به دانشگاه، کسب مشاغل مورد علاقه، و مواردی نظایر اینها وابسته‌اند، نمره‌های معلمان دارای ارزش انگیزشی زیادی هستند. 🔸بنابراین، معلم می‌تواند، با اجرای مکرر آزمون‌ها، سطح انگیزشی یادگیرندگان را بالا ببرد. با این حال، نکته‌ای که باید در رابطه با آزمون‌ها و امتحانات مختلف در نظر بگیرید این است که از آنها به عنوان وسیله‌ای برای دادن بازخورد به دانش‌آموزان در رابطه با نحوه عملکرد و میزان یادگیری‌شان استفاده کنید، نه به عنوان وسیله‌ای جهت ارعاب و تنبیه آنان. ➖➖➖➖➖➖➖ معلم فکور، گروه مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱 http://zil.ink/moallem_fakour
💢 معرفی روش تدریس اردوی آموزشی ✍ نویسنده: آرزو علیزاده 🔸 از جمله مواردی که همه افراد از دوران تحصیلی خود به یاد می‌آورند، اردوهای آموزشی است که در آنها شرکت کرده‌اند. شرکت در چنین اردوهایی، از جمله روش‌های آموزشی است که زمینه را برای بیشترین میزان یادگیری در دانش‌آموزان فراهم می‌کند؛ زیرا دانش‌آموز از تمام حواس خود در امر آموزش استفاده می‌کند. اردوهایی که دارای اهداف آموزشی هستند شامل موقعیت هایی می شوند که دانش آموز می‌تواند بطور کاملا عملی و از روش‌های متفاوتی به تجربیات علمی جدیدی دست یابد. 🔸مراحل مرحله 1⃣: آگاهی دانش‌آموزان از هدف اردوی آموزشی دانش‌آموزان باید بدانند که هدف از برگزاری اردو چیست و شرکت در آن چه دستاوردهایی برای آنها خواهد داشت. معلم باید اهداف خود را از برگزاری اردوی آموزشی برای دانش‌آموزان بیان کند. در این مرحله معلم با تکیه بر دانسته‌های خود در امر آموزش، می‌تواند باعث برانگیختگی کنجکاوی در دانش‌آموزان شود. کنجکاوی دانش‌آموزان شرایط را برای نتایج بهتر و عمیق تر در امر یادگیری فراهم می‌کند. مرحله 2⃣: انتخاب مکان مناسب و تجهیزات ضروری اردوی آموزشی ارزشمند باید بتواند در ابعاد مختلفی شرایط را برای یادگیری دانش‌آموزان فراهم کند. انتخاب مکانی که مناسب واحد درسی و سطح یادگیری دانش‌آموزان باشد امر بسیار مهمی است. اگر مکان مناسبی انتخاب نشود و یا دانش‌آموزان با قرارگیری در موقعیت، با توجه به سطح یادگیری خود نتوانند تجربه درستی به دست آورند، اردوی آموزشی موثر نخواهد بود. مرحله 3⃣: هماهنگی با مسئولان و اولیا دانش‌آموزان خروج از مدرسه همواره احتمال بروز مشکلات و حوادث مختلف را افزاریش می دهد. این موضوع ، مهم‌ترین امر برای امتناع معلم و مسئولان مدرسه برای برگزاری اردوهای آموزشی است. زیرا قبول مسئولیت چندین دانش‌آموز در شرایط خارج از مدرسه امری است که هر معلمی آن را قبول نمی‌کند ، غافل از اینکه اگر هماهنگی‌های لازم انجام شود، برگزاری اردوهای آموزشی شرایط یادگیری را چندین برابر افزایش خواهد داد. مرحله 4⃣: حضور در محیط اردوی آموزشی مهم ترین بخش یک اردوی آموزشی حضور دانش‌آموزان در موقعیت مورد نظر است. زیرا یادگیری در این محیط انجام می‌شود. همانطور که پیش‌تر اشاره شد، یک اردوی آموزشی ارزشمند شامل آموزش در ابعاد متنوعی می‌شود. حضور دانش‌آموزان در موقعیتی جدید و در کنار افرادی به غیر از خانواده می‌تواند شرایط مناسبی را برای تحقق اهداف پرورشی در کنار اهداف آموزشی فراهم کند. مرحله 5⃣: ارائه گزارش و ارزشیابی برای گسترش امر یادگیری بهتر است معلم از دانش‌آموزان بخواهد تا برداشت خود را از شرکت در اردوی آموزشی یادداشت کرده و نتیجه را در در قالب یک گزارش به کلاس ارائه دهند. این مرحله از برگزاری یک اردوی آموزشی، برای معلم کمک بزرگی محسوب می شود زیرا می‌تواند نقاط قوت و حتی کمبودهای پیش آمده را بررسی کند. این مرحله به معلم کمک می‌کند تا سطح یادگیری و نوع نگاه دانش‌آموزان را ارزشیابی و آن را با ایده آل‌های خود مقایسه کند. ➖➖➖➖➖➖➖ معلم فکور، گروه مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱 http://zil.ink/moallem_fakour
📖 کتاب حرف هایی از جنس بلور(ایده های ناب معلمی) ✍ نویسنده: محمد حسن رادمنش 🔸خلاصه کتاب:با ارائه پانصد نکته علمی و عملی و جملات قصار در زمینه‌های تربیتی، آموزشی، خلاقیت، انگیزه، روابط انسانی، جامعه‌شناسی آموزش و پرورش، روش‌های فعال تدریس، کارایی معلم و موفقیت در کلاس به مسائل مربوط به تدریس و معلمان پرداخته است. از جمله این نکته‌ها می‌توان به این مورد اشاره کرد: «نقش معلم و مربی باید واگذارنده باشد و نه بازدارنده، تسهیل کنندة شکوفایی فطرت باشد و نه تغییردهندة طبیعت فرد. ➖➖➖➖➖➖➖ معلم فکور، گروه مهارت‌آموزی و مهارت‌افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱 http://zil.ink/moallem_fakour
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 اخبار ۷ آبان ۱۴۰۱ ➖➖➖➖➖➖➖ معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱 http://zil.ink/moallem_fakour