eitaa logo
رسانه معلم فکور
7.3هزار دنبال‌کننده
942 عکس
286 ویدیو
89 فایل
به شبکه علمی و فرهنگی فرهنگیان کشور خوش آمدید. 💐 گروهی برای کمک و خدمت به رشد و ارتقای همکاران فرهنگی و نظام تعلیم و تربیت کشورمان ✌️ 🏫 آدرس: تهران، شهرری، میدان نماز، خیابان ابیضی، پلاک ۳۴، دفتر معاونت علمی ارتباط با روابط عمومی: @gmof_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
معلم فکور برگزار می‌کند: 🔆 جشنواره علمی و فرهنگی معلم موثر بخش‌های جشنواره 1⃣ آموزشی ۱. کتاب نکاتی برای معلم موثر ۲. دوره آموزشی معلم موثر 2⃣ رقابتی ۱. ارسال تجربیات ۲. ارسال طرح درس مزایا جشنواره ✅ گواهی حضور ۷ ساعت در دوره آموزشی ✅ گواهی شرکت در جشنواره علمی و فرهنگی ✅ اعطای لوح تقدیر به نفرات اول تا سوم بخش رقابتی ✅ عضویت در شبکه تجربه نگاری فرهنگیان سراسر کشور جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام: http://zil.ink/moallem_moaser
میزگرد تجربه نگاری چگونگی رفتار معلم با دانش‌آموزان طلاق پنجشنبه ۳ آذر ماه ۱۴۰۱ ساعت ۱۹ شرکت برای عموم آزاد است. لینک ورود به جلسه https://gharar.ir/r/4ed84cc3
به امید خدا و با کمک شما همکاران، فردا جهت خریداری کفش، برای کودکان خواهیم رفت.🌷
9.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۲ آذر ۱۴۰۱ ➖➖➖➖➖➖➖ معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱 http://zil.ink/moallem_fakour
👈 دوره ۱، شماره ✍ سردبیر: هیوا یوسفی 🖊 نویسندگان: امیرحسین پوربخشی،رضا شکری،یاسمن میرزایی،هیوا یوسفی 🔰 معضلی به نام تراکم کلاس و کیفیت آموزشی بخش اول یکی از عوامل تاثیرگذار بر کیفیت آموزشی، شمار دانش‌آموزان آن کلاس است. پرشماری دانش‌آموزان در کلاس علاوه بر پایین آوردن کیفیت آموزشی، زمینه ساز مشکلات اخلاقی، روحی و روانی برای دانش‌آموزان و آموزگارهای‌شان می‌شود. جلیل‌وند: تجربه شخصی من این بوده است که بیشترین انرژی، صرف کنترل کلاس می‌شود. مشکلاتی داشته‌ام از قبیل: عصبانیت و عدم تمرکز، عدم پرسش کلاسی، چک کردن تکالیف و ...   مهاجر: معلًم در یک کلاس شلوغ فرصت نمی‌کند سرفصل‌های ارائه شده را پیش ببرد و حتی ارتباط عاطفی برقرار کند.   جلیل‌وند: اقتدار من نتوانسته است کمک کند که به طور اصولی تدریس کنم.   نیک‌سیرت: معایب کلاس‌های پرجمعیت عبارتند از : ۱- بی‌نظمی و عدم کنترل لازم توسط دبیر. ۲- فرار دانش‌آموزان از پرسش شفاهی. ۳- دانش‌آموزان ضعیف، دیر شناخته می‌شوند. ۴- فرصت آشنایی و صمیمیت بین معلًم و دانش‌آموز بسیار کم می‌شود. ۵- روش تدریس به شیوه پرسش و پاسخ یا بحث و گفت‌وگو کارایی چندانی ندارد. ۶- آزمون‌های کتبی به دلیل تعداد زیاد خسته‌کننده شده و در نتیجه دبیر مجبور می‌شود تعداد آزمون را کاهش دهد. ۷- بچه‌های مشکل‌دار به راحتی در انبوه دانش‌آموزان گم می‌شوند و از چشم دبیر دور می‌مانند.   وفایی: کلاس‌های شلوغ، کارایی تدریس را پایین می‌آورد یا صورت نمی‌گیرد. به همین دلیل معلًم را مجبور می‌کند که برخلاف خواسته‌اش از دو روش ناکارآمد انتقال سریع مطالب و شیوه‌های استبدادی کنترل کلاس استفاده کند که باعث تنش کلاسی خواهد شد.   زال‌بیگی: تراکم دانش‌آموزان در دوره ابتدایی مشهودتر است. از جمله: مشکلات اساسی، برقراری رابطه موثر و عاطفی با تک تک دانش‌آموزان است.   امامی: از جمله مهم‌ترین مشکلات در کلاس‌های شلوغ عبارتند از: بار علمی و کیفیت پایین، بی‌نظمی‌های کلاسی، عدم تدریس بر طبق بودجه بندی، عدم ارزشیابی صحیح، عدم گروه بندی کلاسی و عدم شناخت کافی شاگردان.   حسینی: به شلوغی کلاس‌ها مشکلاتی از قبیل نبود امکانات رفاهی مثل وسایل گرمایشی و سرمایشی و عدم تهویه مناسب کلاسی را هم اضافه کنید.   زال بیگی: تعداد زیاد دانش‌آموزان فرصت ارزشیابی و رسیدگی به دانش‌آموزان را از بین خواهد برد.   وفایی: برای کلاس‌های شلوغ، آزمون کتبی پاسخگو است. اما از جهت دیگر تصحیح اوراق و انتقال نمره بسیار وقت‌گیر است.   میرزا سیدی: بی‌انگیزگی حتی در بین دانش‌آموزان درس خوان هم از جمله مشکلات است.   آل‌بویه: تراکم زیاد باعث می‌شود معلًم نتواند ارتباط عاطفی لازم را به دست بیاورد.   میرزاسیدی: در کلاس پرجمعیت گاهی معلًم ناخواسته مجبور به برخورد کلامی با یکی از عوامل بی‌نظمی می‌شود که خود مشکلات بعدی در کلاس ایجاد می‌کند. ➖➖➖➖➖➖➖ 📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران) ✅ ایتا https://eitaa.com/nama_nashrie ✅ بله https://ble.ir/nama_nashrie
👈 دوره ۱، شماره۳ ✍ سردبیر: هیوا یوسفی 🖊 نویسندگان: امیرحسین پوربخشی،رضا شکری،یاسمن میرزایی،هیوا یوسفی بخش دوم ابراهیمی: کلاس استاندارد و ایمن برای معلًم و دانش‌آموز باید به یک مطالبه جدی تبدیل شود. بحث بر سر نبود بودجه نیست، بحث بر سر نحوه هزینه بودجه است. بی‌طرف: همان‌طور که می‌دانید، در کلاس‌های با تراکم بالای ۳۰ نفر، معلم فقط باید کلاس را اداره کند و نظم و انضباط ایجاد کند. معلم بیشتر وقت خود را صرف تکرار مطالب می‌کند زیرا با افزایش تعداد دانش‌آموزان و شلوغی حاصل از این امر، یادگیری دچار اشکالات عمده می‌شود. زال‌بیگی: افزایش تعداد دانش‌آموز در کلاس فقط در مدارس عادی نیست. پای این قضیه حتی به مدارس استثنایی هم کشیده شده و همه را نیز به کمبود نیرو در دوره ابتدایی به ویژه در گروه‌های استثنایی مرتبط کرده‌اند.   رمضان‌زاده: رویکرد صرفه‌جویی در هزینه و اداره مدارس و پس‌انداز از بودجه ناکافی آموزش‌وپرورش باعث شده بازدهی کلاس‌ها را بالا ببرند و بعضاً به بالای ۴۰ نفر برسانند. البته حاضر نیستند ساعات زمین مانده بی‌دبیر را به صورت اضافه کار به همکاران بدهند. تا جایی هم که امکان دارد این ساعات را به دوش کادر مدیریتی و اجرایی مدارس گذاشته‌اند. حتی مواردی با بیش از ۲۰ ساعت تدریس موظف در کنار پست اجرایی مدرسه داریم! نیروهای قراردادی ارزان و غیرمتخصص و... بماند. تمام این رویکردها با عملکرد صرفه‌جویی و ذخیره منابع برای تامین بودجه طرح‌هایی مثل رتبه‌بندی و... است. کاش قدری بیندیشند که چاره، جلوگیری از سوءاستفاده‌هاست نه صرفه‌جویی‌ها.   اولیایی: موفقیت تحصیلی در کلاس‌های درس با تراکم پایین بیشتر است. استانداردهای برتر جهانی نسبت دانش‌آموز به معلم را در مقطع ابتدایی ۲۲ نفر اعلام کرده است. نسبت معلم به دانش‌آموز در دوره ابتدایی در برخی از کشورها به این ترتیب است: کانادا ۱ به ۱۷، آلمان ۱ به ۱۸، فرانسه ۱ به ۱۹، انگلیس ١ به ۲۰ ، ژاپن ۱ به ۲۲.   یاری: در حال حاضر با این تراکم دانش‌آموزان، به نظر می‌رسد معلم بیشتر نقش مبصر را بازی می‌کند. ➖➖➖➖➖➖➖ 📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران) ✅ ایتا https://eitaa.com/nama_nashrie ✅ بله https://ble.ir/nama_nashrie
13.92M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۳ آذر ۱۴۰۱ ➖➖➖➖➖➖➖ معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱 http://zil.ink/moallem_fakour
👈 دوره ۱، شماره ۳ ✍ سردبیر: جاسم احمدی 🖊 نویسنده: جاسم احمدی 🔰 جايگاه ممتاز معلم در آیین و مکتب اسلام، علم آموزی و معلمی از جایگاه ممتاز و منحصر به فردی برخوردار است. به جرأت می‌توان گفت که در هیچ مکتب و آیینی به اندازه اسلام به این موضوع اهمیت و بها داده نشده است. آیات و روایات فراوانی که در منابع اسلامی در خصوص تَعلِیم و تَعلُم وجود دارد و به خوبی گواه بر این مطلب است. در خصوص ارزش و اهمیت حرفه‌ی شریف معلمی، همین بس که خدای متعال خود را به‌عنوان معلم انسان معرفی می‌کند: «اقْرَأْ وَ رَبُّکَ الْأَکْرَمُ، الَّذی عَلَّمَ بِالْقَلَمِ، عَلَّمَ الْإِنْسانَ ما لَمْ یَعْلَمْ.»[علق، آیات3-5] زهرا کشتکار، این معلم توانمند از آن دسته معلمانی است که هم روش‌های تدریس را به خوبی می‌داند و هم با یک روانشناسی کار آمد، چگونگی انتقال مفاهیم به دانش آموزان را آموخته است و با توجه به میزان درک و دریافت هر دانش آموز از روش خاص انتقال مفاهیم بهره می‌گیرد. این معلم متعهد و دلسوز نمونه بارزی از همکاران فعال زحمت کش و آینده نگر جامعه فرهنگی بوده و مایه مباهات و افتخار کشور، شهر و به خصوص مدرسه‌ی ما (دبستان پسرانه شهید ناصر گرجی زاده ناحیه یک بندرعباس) می‌باشد. معلم نمونه، زهرا کشتکار دوستی خوب، راهنما و مشاوری آگاه، یک تسهیل‌کننده موفق یادگیری، صاحب علم نافع است و می‌کوشد تا بتواند دانش‌آموزانی پرسش‌گر، دارای قدرت تفکر و تحلیل، دارای مهارت ارتباطی، اهل رویارویی مسئولانه با تحولات اجتماعی و سیاسی، علاقه‌مند به فراگیری علم و دانش و مسئولیت‌پذیر را تربیت کند. معلم موفق، زهرا کشتکار نیک می‌داند که صرفاً عرضه‌کننده دانش نیست بلکه یادگیری مداوم را کلید موفقیت خود می‌داند‌. فعالیت های آموزشی  و تدریس خانم کشتکار: _ فعالیت در گروه آموزشی پایه چهارم در کانال شاد و ارسال مطالب آموزشی برای همکاران. _ تهیه تکالیف و کاربرگ‌های عملکردی خودساخته و ارسال به گروه‌های آموزشی. _ تولید محتواهای آموزشی ریاضی و همکاری با گروه‌های آموزشی. _ راه اندازی گروه توانمندسازی در شاد و فعالیت ویژه دانش آموزان در آن. _ تدریس بر مبنای طرح درس برنامه ملی و طرح خوانا. _ تحقیق درس پژوهی سال ١۴٠٠ با عنوان ضرب مساحتی کتاب ریاضی چهارم. _ نگارش مقاله آموزش مهارت های زندگی در مدارس   فعالیت‌های آموزشی و تدریس در دوران کرونا خانم کشتکار  – تدریس درس با توجه به طرح درس خوانا و طرح درس برنامه ملی که دارای اهداف تربیتی و تلفیق با سایر دروس بود را انجام می‌دادند. – گفتگوی صوتی و پرسش و پاسخ از دانش آموزان با ذکر نام گروه مورد نظر و بقیه گروه‌ها ساکت می ماندند و گوش می‌کردند. – تعامل با دانش آموزان و ایجاد کلاس فعال و پویا. – انجام یک دست ورزی و کاردستی مربوط به درس، بازی‌های فکری و بارش مغزی در آنان – خلاصه و نتیجه‌گیری از درس با ارسال یک کلیپ بدون کلام. – ارسال یک تکلیف خودساخته یا کاربرگ برای ارزیابی از آنان و ارسال آن به پوشه کار الکترونیکی. من از برنامه‌های کاین مستر، اینشات و پیکس آرت و… توسط گوشی استفاده می‌کردم. ارزشیابی معمولا در زمان انجام فعالیت یادگیری به صورت آزمون عملکردی انجام می‌دادم و یا برای آگاهی از وضعیت تلاش و پیشرفت دانش آموز به پوشه الکترونیکی شاد آنان مراجعه می‌کردم و بازخورد می‌دادم. علاوه بر عملکرد درسی، به عملکرد اجتماعی، عاطفی و جسمانی و... بچه‌ها توجه می‌کردم و دوستانه از دانش آموز انتقاد می‌کردم به طوری که دانش آموز بفهمد نیمی از کارهایش مثبت است و نیمی منفی اما هر دو عامل پیشرفت اوست. ➖➖➖➖➖➖➖ 📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران) ✅ ایتا https://eitaa.com/nama_nashrie ✅ بله https://ble.ir/nama_nashrie
سلام همکاران محترم، در آستانه ۱K شدن در ایتا هستیم. ما یک گروه داریم، شبکه تجربه نگاری هر هفته یک موضوع مطرح میشه و همکاران پیرامون اون مشکل نظرات و تجربیات خودشون رو می‌گند اگر تمایل داشتید عضو بشید فقط چت و گفتگو دوستانه ممنوعه، چون هدف گروه چیز دیگه‌ایه تبلیغ هم موجب حذف شما میشه صرفا بحث پیرامون موضوع انتخابیه. شما هم مشکلاتتون رو بزای ما بفرستید، که در بحث ها مطرح کنیم. فایل جمع بندی شده مطالب قبلی هم، در اینجا قابل دسترس هست جهت عضویت https://eitaa.com/joinchat/2592080080C2cc515d18b
10.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📢 اخبار ۵ آذر ۱۴۰۱ ➖➖➖➖➖➖➖ معلم فکور، گروه مهارت آموزی و مهارت افزایی معلمان، دانشجومعلمان و فرهنگیان 🌱 http://zil.ink/moallem_fakour