🔆 کارگروه فرهنگ و اندیشه معلم فکور برگزار میکند :
📚برگزاری باشگاه کتابخوانی📚
🔹 کتاب « انسان در جستجوی معنا » نوشته ویکتور فرانکل 🔹
سه شنبه ۲۶ اردیبهشت ماه _ ساعت ۲۰
🔸جلسه در بستر قرار برگزار میشود🔸
https://gharar.ir/r/5f6d1f0b
✅ جلسه ای برای علاقمندان به کتاب و کتابخوانی
🏫 معلم فکور، شبکه علمی و فرهنگی فرهنگیان کشور
🔶نشانی پیام رسان ها
📲@gmof_ir
🔶شبکه استان ها
🆔@moallem_fakour
هدایت شده از نشریه علمی_خبری نما
نشریه نما - دوره 1 - شماره 10.pdf
626.9K
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
👈 دوره ۱، #شماره۱۰
✅ خصوصی سازی: نعمت یا بلا؟ مسئله این است! (قسمت اول)
✅ رتبه بندی به کجا رسید؟
✅ دانشآموزان کم بضائت
✅ همدلی و راههای تقویت آن در دانشآموزان
✅ معلم مدرسه کیفی
💯 آنچه در وقت اضافه خواهید خواند...
👈 دانشآموزی که لکنت زبان داشت
👈 بازی با پا بردار
👇👇👇👇👇
📜 نشریه علمی_خبری نما (نشریه معلمان ایران)
✅ ایتا
https://eitaa.com/nama_nashrie
✅ بله
https://ble.ir/nama_nashrie
13.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در نمایشگاه کتاب چی بخریم؟!🤔
بریم چندتا کتاب مفید معرفی کنیم😍
· · • • • ⋆ ❈ ⋆ • • • · ·
🏫 معلم فکور، شبکه علمی و فرهنگی فرهنگیان کشور
🔶نشانی پیام رسان ها
📲@gmof_ir
🔶شبکه استان ها
🆔@moallem_fakour
رسانه معلم فکور
♨️مسابقه♨️مسابقه♨️مسابقه♨️ 💠 به مناسبت گرامیداشت هفته معلم💠 🔅 کارگروه آموزش ابتدایی معاونت علمی بس
🔶🔷 #اطلاعیه
با عرض سلام و وقت بخیر خدمت یکایک شما همکاران محترم 🌹
📌 ضمن تشکر از مشارکت گرم و صمیمیتان به استحضار میرساند:
در بررسی نتایج مسابقهی کتابخوانی "هنر ظریف معلمی" مشخص شد؛ تعداد ۱۱ نفر از شرکتکنندگان به طور کامل به تمامی سوالات، پاسخ صحیح دادهاند. 📚👌🏻
🔔 بنابراین با توجه به اینکه قرار بر تقدیم جایزه به ۵ نفر از برگزیدگان بود؛ به قید قرعه، افراد زیر انتخاب شدند:
✅ هانیه زائری بیرمی 🎖
✅ فرح امیری رودباری 🎖
✅ امیرحسین اشتری 🎖
✅ راحیل رازقندی 🎖
✅ هدی علوی خوشحال 🎖
با سپاس از همراهی شما بزرگواران و آرزوی توفیقات روزافزونتان از درگاه خداوند متعال✨
‼️ توجه توجه‼️
اگر:
۱. دانشجومعلم هستی
۲. ترم ۱ یا ۲ دانشگاه هستی
۳. معدلت بالای ۱۹ هست
۴. علاقه مند به فعالیتهای علمی و فرهنگی هستی
۵. ساکن استان تهران یا البرز هستی
به آی دی زیر مراجعه کنید
@amirhosseinpourbakhshi
حالا قراره چی بشه؟
قراره شما توانمند بشی در زمینه هویت معلمی، دانش و مهارت معلمی و مسائل آموزش و پرورش برای شما داشته باشیم
منتظر شما هستیم ✌️
هدایت شده از امیرحسین پوربخشی
مرکز شهید آیت نجف آباد اصفهان تقدیم میکنند:
🔆 مجموعه جلسات توانمندسازی
✅ ابتدایی و متوسطه
✅ مشاوره و روانشناسی
✅ آموزش دروس ابتدایی
✅ کودکان با نیازهای ویژه
💰هزینه: یک صلوات و دعا برای فرج حضرت مهدی (عج)
🌐 جهت دریافت محتوای رشته تخصصی به آی دی زیر در ایتا و بله و تلگرام مراجعه کنید و کلمه یا مهدی را تایپ بفرمایید:
@Taranomm_mehr
تیم #مدیریت_کلاس کارگروه #مهارت_آموزی گروه معلم فکور برگزار می کند:
🔆 کارگاه مجازی "مدیریت محتوای کلاس درس"
👤 مدرس: آقای امیرحسین پوربخشی
( آموزگار ابتدایی، صاحب نشان مطهر، نویسنده کتاب نکاتی برای معلم موثر، صاحب ۲۰ مقاله در عرصه تعلیم و تربیت، عضو کمیته ناظر بر نشریات دانشگاه فرهنگیان، مدیر مسئول نشریه معلمان ایران)
ویژه معلمان و دانشجومعلمان
📆زمان: سه شنبه| ۲ خرداد ۱۴۰۲
⏰ ساعت: : ۲۰:۰۰
در بستر اسکای روم
💰هزینه دوره:۱۰هزار تومان
همراه با صدور گواهی حضور
جهت ثبت نام و واریز هزینه،فرم زیر را پر کنید و در صورت بروز مشکل به ایدی زیر در پیامرسان های شاد،بله و تلگرام مراجعه کنید:
https://digiform.ir/w0b6bcd8d
🆔 @fakour_moallem
👇👇👇👇👇
🏫 شبکه علمی و فرهنگی فرهنگیان کشور
🔸 پیام رسان ها
📱@gmof_ir
🔸 سایت
🌐 gmof.ir
🔸 شبکههای استانی
🆔 @moallem_fakour
💢 نگاهی به عملکرد روابط عمومی در وزارت آموزش و پرورش، اداره کلها، اداره مناطق و دانشگاه فرهنگیان
در ابتدای امر نیاز است که درمورد وظایف اصلی روابط عمومی سوالاتی طراحی شود. پاسخ این سوالات را شما همکاران خواهید داد.
❓ روابط عمومی تا کنون چه قدر موفق به پوشش صحیح اخبار مربوطه بود؟
❓ تا کنون چه محتوای مفید در حیطه رسانه برای شما تولید شده است؟
❓ روابط عمومی تا چه میزان توانسته است که در افکار عمومی تاثیر گذار باشد؟
⬅️ نمرهای که به عملکرد کلی روابط عمومی در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان میتوان داد و آن را ارزشیابی کرد، ضعیف است.
❌ برای این موضوع استدلالهایی را مطرح میکنیم:
از جمله اینکه اکنون همکاران ما اخبار و محتواهای مربوطه را از پیامرسان و گروه هایی غیر از روابط عمومی دریافت میکنند. همچنین تا کنون محتوای شاخصی که به دست جمع عظیمی از همکاران رسیده باشد، و بتوان تاثیرات آن را مشاهده کرد، تولید نشده است. افکار عمومی در مورد آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان همچنان منفی است. بسیاری از فعالیتها ویترینی و گزارش غیرواقعی است. استفاده از مشارکت و همراهی همکاران سلیقهای، مقطعی، غیر اصولی بوده.
✅ اما چند پیشنهاد هم مطرح کنیم:
ابتدا اینکه باید روابط عمومی و امور رسانه جز اولویتها باشد، زیرا از اهمیت این موضوع، آن هم در عصر امروز نمیتوان چشم پوشی کرد. دوم اینکه روابط عمومی نیاز به یک نقشه راه مشخص دارد، سوم اینکه نیاز است مسئولان و کارشناسان رسانه از بین افراد متعهد و متخصص که این فعالیت را نوعی رسالت میدانند انتخاب شود. چهارم استفاده از مشارکت و همراهی فرهنگیان در امور روابط عمومی و رسانه باید به شکل صحیح، کارشناسی شده و با رعایت اصول، انصاف و عدالت، با برنامه مشخص و از قبل اعلام شده باشد
⬅️ در پایان امیدواریم شاهد عملکرد بهتر و درخشان تری از روابط عمومی در آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان باشیم
👇👇👇👇👇
🏫 شبکه علمی و فرهنگی فرهنگیان کشور
🔸 پیام رسان ها
📱@gmof_ir
🔸 سایت
🌐 gmof.ir
🔸 شبکههای استانی
🆔 @moallem_fakour
به زودی ...
جهت اطلاع از گردهمایی استان خود، از طریق @moallem_fakour، عضو شبکه استانی خودتان شوید.
May 11
💢 نگاهی به عملکرد سازمان پژوهش و برنامه آموزشی در پی تغییر تصاویر ۵ کتاب درسی برای سال تحصیلی آینده
✅ ابتدا از نکات مثبت این موضوع شروع کنیم:
تصاویر کتاب درسی به عنوان یکی از جلوههای بصری امر آموزش، تاثیر بسیار زیادی در فرآیند یاددهی و یادگیری دارد. به طوری که گاهی یک تصویر میتواند نقش چندین جمله را ایفا کند. همچنین تصاویر کتاب درسی نقش زیادی در ایجاد انگیزه، توجه و تمرکز دارد. پس نگاه ویژه به این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار است.
فرآیند تغییر تصاویر کتاب دو ویژگی مثبت داشت: ۱. استفاده از مشارکت و همفکری فعالان ادبی و هنری ۲. استفاده از تصاویر متناسب با فرهنگ و هویت دینی و ملی کشور
❌ اما بریم سراغ انتقادها:
با توجه به اینکه تصاویر کتاب درسی بسیار مهم است، اما سوال اصلی اینجاست بعد از این همه مدت، تغییر تصاویر؟
محتوا چی؟
رویکرد چی؟
تغییر در محتوا و اهداف آموزشی و درسی، یا اصلاحی (وصلهای) یا بنیادی (اصولی) است. یا سلیقهای یا نظامدار است. یا تقلیدی یا ابتکاری است.
نوع تغییراتی که اکنون شاهد آن هستیم از نوع اصلاحی (وصلهای)، سلیقهای و گاها ابتکاری است.
به راستی کتابهای درسی مشکلات اساسی و ساختاری دارند. هر معلم، هر اولیا و هر دانشآموز توانایی می تواند ساعتها در مورد مشکلات آن صحبت کند.
⬅️ اما خوب پیشنهاد هم بدیم:
ابتدا نیاز است بار دیگر اهداف آموزشی و درسی، چه به صورت کلی و چه در دورههای مختلف، بازنگری شود. دوم باید نیاز سنجی اصولی و ساختارمند از جامعه، مخاطبان و متخصصان صورت بگیرد. سوم رویکرد کتاب درسی نیاز به تغییر اساسی دارد، از طرفی که شاید کشور ما اکنون توان و ظرفیت تغییر یکباره را نداشته باشد، از طرف دیگر تغییر تدریجی با توجه به ضعف ساختاری و مدیریتی آ.پ اثر فرسایشی داشته باشد، تغییری ما بین این دو نیاز است. چهارم محتوای کتاب درسی باید در جریان زندگی روزمره و تاکید بر شایستگیهای پایه تدوین شود. پنجم محتوای کتاب درسی باید بیشتر عملکردی و عینی باشد.
⬅️ به راستی مسائل بیان شده رویا، آرمان و مسائل دور از دسترس نیست. مسائلی است که کاردانی و تخصص میخواهد. مسائلی است که دید صحیح و همت میخواهد.
حالا ببینیم بعد از این قراره چی بشه
ما که هستیم ✌️
👇👇👇👇👇
🏫 شبکه علمی و فرهنگی فرهنگیان کشور
🔸 پیام رسان ها
📱@gmof_ir
🔸 سایت
🌐 gmof.ir
🔸 شبکههای استانی
🆔 @moallem_fakour