eitaa logo
گفتمان ۲۰
787 دنبال‌کننده
8.6هزار عکس
13.4هزار ویدیو
329 فایل
اگر من بخواهم یک توصیه به شما بکنم، آن توصیه این خواهد بود که بصیرت خودتان را زیاد کنید؛ بلاهائى که بر ملتها وارد می­شود، در بسیارى از موارد بر اثر بى‌بصیرتى است. (امام خامنه‌ای) ارتباط با مدیر @Hasan_A_T
مشاهده در ایتا
دانلود
اوکراین مسئولیت حمله به کریمه را به عهده گرفت 🔹ارتش اوکراین تایید کرد که کی‌یف پشت حمله‌ای است که یک انبار مهمات در شبه جزیره کریمه را هدف قرار داده است. 🔹فرماندار منطقه کریمه امروز از اقدام اوکراین برای حمله به پل کریمه خبر داده بود.
1.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
«نتانیاهو» مخالفان را تهدید کرد ▪️تل‌آویو شاهد بی‌سابقه‌ترین تظاهرات ۶ ماه گذشته 🔹المیادین به نقل از رسانه‌های صهیونیست: نتانیاهو در گفت‌وگوهای غیرعلنی تهدید کرده یا تا فردا با من مسایل را حل و فصل می‌کنید یا روند پیشبرد قانون ادامه پیدا خواهد کرد. 🔸همچنین شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد خیابان کابالان تل‌آویو شاهد بی‌سابقه‌ترین تظاهرات طی ۶ ماه گذشته است.
قطع همکاری ۱۰ هزار نظامی ذخیره با ارتش اسرائیل! 🔹 درحالی که قرار است لایحه اصلاحات قضایی تا دوشنبه به تصویب کنست برسد، ۱۰ هزار نیروی ذخیره ارتش رژیم اسرائیل از تعلیق همکاری خود خبر داده و در نامه ای خواستار توقف «اقدامات دیکتاتورمأبانه» دولت نتانیاهو شدند. 🔹 این سطح از نافرمانی در میان نظامیان اسرائیلی بی سابقه است و رژیم صهیونسیتی را در آستانه بحران جدیدی قرار داده است.
10M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 اشک بر حسین علیه‌السلام چگونه گریه برامام حسین علیه السلام تمامی گناهان را می آمرزد؟ 🎙 عین‌صاد علی صفایی حائری
2.64M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💔تو کیستی که در غم از دست دادنت مردان ما شبیه زنان گریه می‌کنند... یا حسین🖤 🌹🏴🌹🏴
📢 سلوک جامع و واسع با عاشورا 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «عاشورا ما را به یک سلوک جامع و واسع دعوت می‌کند و خود عاشورا هم مرکب‌های این سلوک را برای اهل راه هموار می‌کند؛ یعنی آن کشتی‌ای که باید اهل سلوک بر آن سوار شوند و مراحل سلوک را طی کنند، را خود عاشورا فراهم کرده است. عاشورا درواقع همۀ عالَم را با این دعوتِ سیّدالشُّهداء(ع) به دو گروه تقسیم کرده: جبهۀ حق و جبهۀ باطل. و اگر ما را به اجابت دعوت فرا می‌خواند، هم ما را به یک سلوک عارفانه و عاشقانه دعوت می‌کند که با تمام وجود وارد میدان شویم و خون خودمان را در راه خدای متعال و در محبّت اولیای خدا بدهیم، و هم ما را به یک سلوک توأم با صف و قتال دعوت می‌کند. این‎طور نیست که عاشورا به یک سلوک صوفیانه دعوت کند! یک ضلع این سلوک، سلوکی کاملاً عاشقانه است، همان چیزی که شما اوج ظهور آن را در گودی قتلگاه را می‌بیند، «الهِی رِضاً بِقَضائِکَ تَسلِیماً لأمْرِکَ لا مَعبودَ سِواکَ یا غِیاثَ المُستَغیثینَ»، همه‌چیزِ خودش را داده و خودش را محتاج عنایت خدای متعال می‌داند. ولی یک بُعد دیگر سلوک سیّدالشُّهدا(ع)، درگیری و صف و قتال و محاربه است، آن‌هم محاربه‌ای که همۀ تاریخ را به دو قسم تقسیم کرده: یا عاشورایی‌اند یا غیرعاشورایی. لذا آن دعوتی که حضرت می‌کنند دعوت به چنین میدانی است که باطنش تواضع و خضوع و سجده در مقابل خدای متعال و توسُّل به ولیّ خدا و معرفت و همراهی با او و فداکاری در راه اوست. این امر، خودش را در حوزه حیات اجتماعی انسان نشان می‌دهد و انسان را به بصیرت و موضع‌گیری و صف و قتال می‌رساند و حتّی در انسان نسبت‌به جمادات و نباتات موضع ایجاد می‌کند، تا چه رسد نسبت‌به عالَم انسانی. این دعوت جامع نیاز به یک بصیرت نافذ هم دارد. انسان اگر بصیرت نافذی نداشته باشد که پرده‌‌ها را کنار بزند و به‌خصوص آنجایی که حجاب‌های غلیظ و ظلمات شدید است (ظُلُماتٌ بَعْضُها فَوْقَ بَعْض)‏ را کنار بزند و باطن‌‌ها را ببیند، و همچنین اگر انسان یک بصیرت واسعی نداشته باشد که بتواند تمامی جبهات حق و باطل را ببیند و بصیرتی که تمام ابعاد موضوع را مورد مطالعه قرار بدهد، سلوک مطلوب اتّفاق نمی‌افتد.
📢 توجّه به بلای اولیاء الهی، شبهات را برمی‌دارد. 💠 استاد سیّد محمّدمهدی میرباقری: «درک ولایت و تصدیق اولیای خدا، از مدخل توجّه به بلاء و میثاق آنها امکان‌پذیر است. اگر انسان از مدخل بلای اولیای خدا وارد شد، آن‌گاه است که می‌تواند پای ولایتشان بایستد و آنها را تصدیق کند وگرنه ‌تصدیق کردنِ ایشان کار سهل و آسانی نخواهد بود. در جریان موسای کلیم(ع) و جناب خضر(ع) کاملاً مشهود است؛ با این‌که موسی(ع) با ارشاد و امر خداوند متعال، معلّمی الهی پیدا کرده ولکن به‌خاطر سختی آزمایش‌ها و ابتلائات، توان تصدیق ایشان را ندارد و از همراهی با جناب خضر(ع) باز می‌ماند. این جریان یک نمونه است و قابل‌مقایسه با سختی درک بلاء صدّیقۀ طاهره(س) برای اصحاب نیست. جریان صدّیقۀ طاهره(س) باعث شد که عدّه‌ای، از تصدیق حضرت دست بردارند. شیطان در بسیاری از موارد با شبهه‌ها و وسوسه‌های سنگین، کار تصدیق را بسیار دشوار می‌کند و اگر انسان متوجّه به بلای اولیاء نباشد، نمی‌تواند به تصدیق برسد. این افراد که هزاران حدیث در فضیلتشان جعل شده، حضرت به‌تنهایی در برابرشان ایستاده و آنها را غاصب می‌نامد و مسلّم است که آن صحابه‌ای که بلای ولیّ خدا را درک نکردند، نمی‌توانستند به تصدیق صدّیقۀ طاهره(س) برسند. توجّه به بلای اولیای خداست که شبهات را برمی‌دارد. در جریان بردن امیرالمؤمنین(ع) به‌سمت مسجد با دست‌های بسته، نقل کرده‌اند که در بین راه فردی یهودی حضرت را با آن حال دید و شهادتین گفت. وقتی علّت امر را از او جویا شدند گفت، قدرت و شجاعت امیرالمؤمنین(ع) را در خیبر دیده بودم، حال که این چنین شخصیتی را دست‌بسته دیدم، یقین کردم که شمشیر زدن او و صبر و شکیبایی‌اش هر دو برای رضای خداست وگرنه ‌آن‌ کس که باب خیبر را آن‌گونه از جای درآورد اگر همۀ کارهایش «لِلّه» نبود، امروز هرگز نمی‌توانستند او را دست‌بسته ببرند. در قضیۀ عاشورا بسیار از بزرگان مانند «ابن‌عباس» زمین‌گیر‌ شدند و مثلاً سیّدالشُّهدا(ع) را نصیحت می‌کردند که خانواده خود را با خودش نبرد. این افراد قطعاً چون بلای حضرت را درک نکرده‌اند به تصدیق حضرت هم نرسیدند. از آن طرف، حضرت قمر بنی‌هاشم اباالفضل العبّاس(ع) نه‌تنها در اوج تصدیق است، بلکه در اوج تسلیم و محو شدن در سیّدالشُّهدا(ع) است؛ «أَشْهَدُ لَكَ بِالتَّسْلِيمِ وَ التَّصْدِيقِ وَ الْوَفَاءِ وَ النَّصِيحَةِ لِخَلَفِ النَّبِيِّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِه‏». و شاید به جهت همین است که شب عاشورا که اصحابِ باقی مانده، هر کدام جملاتی مفصّل در وفاداری به سیّدالشُّهدا(ع) می‌گویند، قمر بنی‌هاشم(ع) یک کلمه می‌گوید و می‌نشیند. آیا او سخن گفتن بلد نبود؟ یا این‌که خود را به حساب نمی‌آورد و آن‌چنان تسلیم سیّدالشُّهدا بود که باعث می‌شد سخنی بر زبان نرانَد؟»
4.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷 🎥 شیطانی ترین قهقهه‌ها!! 🍃🌹🍃 🎙 سخنران
🔰 گزارش روز 🟤 این یک آرایش جنگی است پس از هتک‌حرمت به قرآن روز گذشته رهبر معظم انقلاب در پیامی این اهانت را محکوم کردند. یکی از عباراتی که ایشان در متن پیام‌شان به کار بردند «آرایش جنگی» بود. ایشان فرمودند: «دولت سوئد نیز باید بداند که با پشتیبانی از جنایتکار، در برابر دنیای اسلام آرایش جنگی گرفته و نفرت و دشمنی عموم ملت‌های مسلمان و بسیاری از دولت‌های آنان را به سوی خود جلب کرده است.» در تحلیل هتک‌حرمت به قرآن می‌توان دو نگاه تحلیلی داشت. نگاه اول تقلیل منازعه به فرد موهن است. در این تحلیل، فردی مانند سلوان مومیکا که اقدام به آتش زدن قرآن کرده محکوم می‌شود. اما اگر نخواهیم سطح منازعه را تقلیل بدهیم موضوع حادتر و پیچیده‌تر می‌شود. به همین دلیل است که ما در پیام رهبری با «توطئه‌گران پشت صحنه» مواجه می‌شویم. نگاهی به تاریخ نشان می‌دهد که منازعات دنیا همیشه یک پشت پرده دارد. مثلا جنگ صلیبی با اینکه عاملش سخنرانی پاپ اوربن دوم معرفی می‌شود اما عامل تحریک‌کننده پاپ، امپراطور روم شرقی یعنی آلکسیوس کمننوس بود که به قول فرانکوپن مورخ انگلیسی «کمک‌خواهی او (پاپ اوربن) آخرین فریاد مذبوحانه حاکمی بوده که دولت و امپراتوری‌اش فاصله‌ای با سقوط نداشته است.» در اینجا هم بیشتر از یک حرکت فردی ما با یک جنگ تمدنی علیه مسلمانان روبه‌رو هستیم. جنگ تمدنی نیز امروز شروع نشده است؛ بلکه از زمانی شروع شد که هانتیگتون آن را تئوریزه کرد و یک ضلع از سه ضلع این جنگ را مسلمانان معرفی کرد. از آن روز تا به امروز حوادث بسیاری به دست غربی‌ها شکل گرفت تا بتوانند اسلام را نه در یک جنگ صلیبی بلکه در اذهان و افکار جهانی ترور کنند. تولید القاعده، زدن برج‌های دوقلو، ایجاد داعش و... بخشی از پرونده‌های اسلام‌هراسی غرب‌ها بود. حرکت موهن امروز میوه حرکت‌های دیروز است. امروز جامعه تحت بمباران رسانه‌های صهیونیستی و غربی از اسلام‌هراسی به اسلام‌ستیزی رسیده است. در این منازعه مسلمین و افراد دغدغه‌مند باید نگران باشند؛ چون این توهین حد یقفی ندارد. اولین کار این است با عاملان و پشت صحنه برخورد شود. موضوعی که در پیام رهبر معظم انقلاب هم آن را شاهدیم. اما در لایه دوم باید اسلام را از زیر ترکش‌های رسانه‌ای صهیونیسم و غرب بیرون کشید. این امر هم جز با کار نرم فرهنگی و رسانه‌ای صورت نمی‌پذیرید. امروز علمای اسلام باید بنشینند و بگویند چگونه می‌توان چهره اسلام که توسط گروه‌های خشنی مانند القاعده، داعش و... به گروگان گرفته شده را بازپس گرفت. نباید گذاشت اسلام همچنان به دست داعشی‌ها و رسانه‌های صهیونیستی و غربی ترور شود. ✍️
Khamenei.ir396_16326326503516.mp3
زمان: حجم: 2.05M
کلیپ‌صوتی از تبیین تا قیام شماره ۲
💢چرا هیئت مهم است؟ 🔹همه جوامع به میراث اجتماعی که در طول قرن‌های متمادی برایشان اندوخته شده است وابسته هستند، این میراث که آمیزه‌ای از آداب و رسوم، سنت‌ها، ارزش‌های اخلاقی و مذهبی، نگرش‌ها، باورها و آرمان‌ها است، نه تنها جوامع را آن‌گونه که هستند شکل می‌دهد، بلکه امروزیان را ملزم می‌کند که آن را به نسل بعد از خود منتقل نمایند. هیئت و عزاداری بر سیدالشهداء برای ایرانیان میراثی است که هم جنبه مذهبی و دینی و هم ساحتی اجتماعی و اقتصادی دارد. صرف‌نظر از مواهب بی‌شمار توسل به سیدالشهداء و گستردگی معنوی که در قاب قلم مؤلف نمی‌گنجد، هیئت اثرات ملموس‌تری نیز دارد. 🔸در سیاره پر هرج و مرج و پر استرسی که ما در آن زندگی می‌کنیم آرامش روحی آدم‌ها دائما تحت تأثیر منفی‌نگری و ناامنی جهان مدرن و پر آشوب است. در این وانفسای پر هیاهو بیش از گذشته‌ها نیازمند به جایی هستیم تا به ما این فرصت را بدهد که در آنجا همه نگرانی‌هایمان را فراموش کنیم حتی اگر این فرصت کوتاه باشد. 🔹از آنجایی که هیئت حریم حسین(ع) است و در حرم آل‌الله که چتر عنایت خداوند گسترده است دل‌ها آرام می‌گیرد، برای آدم‌های امروزی که روزشان بدون استرس شب نمی‌شود یک چنین آرامشی غنیمتی دست‌نیافتنی است. هیئت فرصتی است تا ساعاتی به دور از همه گرفتاری‌های خودبافته و زرق و برق‌های خودساخته ساعتی به حضرت دوست و هر چه از عنایت اوست متوجه شویم. 🔸هیئت و عزاداری محرم تا حد زیادی فعالیت‌های اقتصادی را تحریک می‌کند و اقتصادی مختص خود را شکل می‌دهد. این اقتصاد در حالی که بر خلاف اصول اقتصادی پاکبازی و دل کندن از ثروت را آموزش می‌دهد در عین حال فرصت‌های شغلی را برای مردم فراهم می‌کند، زنجیره‌ای متنوع از تولید محصول و خدمات را فراهم می‌سازد البته زنجیره‌ای که هیچ تعلق و تبختری در آن نیست. 🔹هیئت محل زندگی اجتماعی و نزدیکی بیشتر آدم‌ها به یکدیگر است. حضور در هیئت و فضای عاشورایی فرصتی برای کاهش اصطکاک فراهم می‌کند و دوستان و اقوام دور از هم را در پیوندی از عشق به حسین(ع) گردهم می‌آورد. هیئت دل‌های مشوق و متفرق را در قالب «ملت امام حسین(ع)» به هم وصل کرده و حس فداکاری را در آنان تقویت و منشور منحصر به فردی از عشق، بردباری و درک معرفت را پدید می‌آورد. ✍🏻حسین حسینی‌نژاد