eitaa logo
حفظ و دفاع از خون شهداء
410 دنبال‌کننده
90.6هزار عکس
65.1هزار ویدیو
316 فایل
باسلام هدف از کانال مقابله با جنگ فرهنگی و نرم دشمن به سبک زندگی شهدایی _ زنده نگه داشتن یادونام شهدا کمتر از شهادت نیست
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️ اجرای طرح پیشگیری از انقراض گوزن زرد ایرانی قاسم پور،اداره کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل: 🔹اقدامات حفاظتی و زمستان گذرانی مانند احداث سرپناه و تجهیز سایت فندقلو نمین در حال اجرا است. 🔹در همین راستا اسفندماه سال گذشته چهار راس گوزن زرد ایرانی به سایت فندقلو نمین انتقال یافت 🔹طی بررسی‌های بعمل آمده تا به امروز شرایط عمومی گوزن‌های انتقال داده شده به سایت فندقلو نمین از لحاظ وضعیت جسمانی و سازگاری یافتن با محیط بسیار مناسب می‌باشد 🔹قرار است در آینده نزدیک مرحله دوم انتقال گوزن زرد ایرانی به جنگل فندقلو نمین انجام شود
سخنران حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به اینکه امروز جوانان ما دچار آسیب دوری از معنویت شده اند، گفت: راهکار ما برای مقابله با این آسیب توجه به معنویت، قرآن، کلمات معصومین، سیره و سنت اهل بیت و احیای سبک رفتاری حضرات معصومین در جامعه است. به گزارش پایگاه خبری آستان مقدس حضرت معصومه سلام الله علیها، حجت الاسلام والمسلمین سیدحسین مؤمنی در مراسم عزاداری ظهر روز هفتم محرم در حرم مطهر بانوی کرامت با بیان اینکه امام حسین علیه السلام در هر منزلی که می رسیدند ایراد سخن می کردند، پاسخ به شبهات و سؤالات می دادند، روشنگری می کردند و مردم را با سیره و سنت پیامبر اشنا می کرند، اظهار کرد: بعد از پیامبر(ص) سیره و سنت ایشان به فراموشی سپرده شده بود و کسی حق نقل حدیث نداشت بنابراین مردم با سیره پیامبر(ص) فاصله گرفته بودند و کار به جایی رسید که مردم نماز خواندن حضرت علی(ع) را باور نداشتند. وی با بیان اینکه کلمات معصومین(ع) در ذیل قرآن رافع و دافع همه آسیب های فردی و اجتماعی است، گفت: آسیب هایی که در جامعه وجود دارد معلول کمرنگ شدن عمل به قرآن و سیره و سنت اهل بیت(ع) است و اگر می خواهیم آرامش روانی را به جامعه برگردانیم و برکات الهی بر بندگان خدا نازل شود باید رویکرد فرد و جامعه ما به قرآن و عترت بیشتر شود. استاد حوزه علمیه تأسی به کلمات معصومین(ع) را راه گشا دانست و افزود: یک عده انسان جاهل و مغرض که ایادی شیطان هستند به خاطر تأثیری که از قرآن و کلام اهل بیت(ع) در جامعه دیده اند و بسیاری از افراد میل و رغبت به دین و معنویت پیدا کرده اند از سال ها قبل هجمه به اهل بیت(ع) را شروع کردند و امروزه به سراغ قرآن آمده اند و می خواهند این دو ریسمان محکم الهی را از مردم بگیرند. وی با بیان اینکه امام حسین علیه السلام در شب عاشورا از دشمن فرصت گرفتند تا به نماز، قرآن، دعا و استغفار بپردازند، گفت: همه اعمالی که امام حسین علیه السلام در شب عاشورا انجام دادند از امور معنوی بود و می خواستند این پیام را به ما بدهند که اگر معنویت در جامعه کمرنگ شود جنود شیطان و جهل در جامعه پررنگ خواهد شد. مؤمنی با اشاره به اینکه امروز جوانان ما دچار آسیب دوری از معنویت شده اند، خاطرنشان کرد: راهکار ما برای مقابله با این آسیب رویکرد به معنویت، قرآن، کلمات معصومین، سیره و سنت اهل بیت و احیای سبک رفتاری حضرات معصومین در جامعه است. وی افزود: امام حسین علیه السلام فرمودند خداوند مرا به ۷ چیز توصیه کرده است که اول اخلاص در اعمال مخفیانه، دوم انجام کارهای علنی برای رضای خدا، سوم عفو کردن کسی که به تو ظلم کرده، چهارم مقابله به مثل نکردن با کسی که تو را از از حقت محروم کرده، پنجم صله رحم با کسی که قطع صله رحم کرده، ششم کمتر سخن گفتن و بیشتر فکر کردن و هفتم عبرت گرفتن از آنچه در دنیا مشاهده می کنیم. استاد حوزه علمیه تأسی که کلام اهل بیت را باعث ایجاد آرامش روانی در جامعه دانست و گفت: پیروی از کلام اهل بیت(ع) باعت ترویج اخلاق نیک در جامعه می شود و دور شدن از کلمات معصومین(ع) باعث می شود بداخلاقی در جامعه حاکم شود
بیانات اخلاقی استاد احمد عابدی درباره خشم و غضب 💠 در بعضی از کتاب های اخلاق می گویند: منظور از «صراط» که از شمشیر تیزتر و از مو باریک تر است، یعنی همان غضب، که از شمشیر برنده تر و از مو هم باریک تر است، اینکه انسان بفهمد کجا جای غضب بوده و کجا جای غضب نیست و بتواند خودش را کنترل کند. 🔹 اگر کسی غضبش معتدل باشد این همانی است که کالبرق الخاطف از صراط عبور می کند. کسی که نداند کجا باید غضب کند، او در اختیار غضب است نه اینکه غضب در اختیار او باشد. این همان است که از صراط به جهنم می افتد. ❇️ زمانی یک جایی دیدم آقایی(در روایات اسم او احنف ابن قیس است) یک عالم اخلاقی بود. دو نفر باهم شرط بستند که کدام یک از ما دونفر می توانیماین عالم اخلاق را عصبانی کنیم. یکی هر کار کرد نتوانست او را عصبی کند دیگری گفت: من می‌توانم او را عصبانی کنم و شرط را می برم. این نفر دوم آمد به احنف ابن قیس گفت: فلانی امروز شما را برای صرف ناهار دعوت کرده به من گفته که شما را خبر کنم. احنف ابن قیس رفت در آن خانه را زد و صاحب خانه آمد گفت: نه ما کسی را دعوت نکرده بودیم هرکس گفته، بیخود گفته است. احنف ابن قیس برگشت و گفت: من رفتم آنجا خبری نبود. مرد گفت: نه ... الان دوباره دعوتتان کردند. احنف دوباره رفت و صاحب خانه گفت: اصلا ما کسی را دعوت نکردیم و احنف برگشت. این بابا برای بار سوم گفت: نه آقا دعوتت کردند، الان من خودم هم همراه شما می آیم که بریم ببینیم دعوتت کردند یا نه؟ 🔹 اینبار آن مرد همراه احنف به در خانه رفتند و صاحبخانه گفت: نه بابا من کسی را دعوت نکرده بودم. باز دفعه چهارم پنجم تا ده بار، ده بار حنف ابن قیس رفت به در آن خانه و برگشت اما هیچ ناراحت نشد، آخرش گفت: خب امروز قسمت نبود یک ناهار مجانی بخوریم. آن آقا گفت: من میخواستم تو را اذیت کنم و ببینم عصبانی می شوی یا نه؟ 🔸 احنف ابن قیس گفت: ببین ما ده بار رفتیم درِ آن خانه و برگرداندند این که سهل است، اگر ۱۰۰ بار دیگر هم می رفتم و برمیگرداندند من عصبانی نمی شدم. 🔹 آن مرد گفت: عجب پس تو را صد بار هم اینطوری اذیت کنند عصبانی نمی شوی؟ احنف: بله عصبانی نمی شوم. مرد: عجب اخلاق خوبی داری احنف گفت: نه چه اخلاقی، تازه شدم مثل یک سگ، به سگ صد بار هم بگی برو می رود، و بهش بگویی بیا، دوباره میاد، هیج کاری که نداشته باشد بهش بگویی برو میرود ... صد بار می رود و می آیدهیچوقت هم عصبانی نمی شود. 💠 این ها که ملاک عصبانیت نیست یک کسی به مالک اشتر گفت: ریش تو بهتر است یا دم سگ؟ مالک اشتر گفت: اگر از صراط عبور کردم و رفتم بهشت، ریش من بهتر است و اگر از صراط افتادم در جهنم، دم سگ از ریش من بهتر است. 🔹 به عبارت دیگر یعنی: اگر کسی به فکر آخرت و جهنم باشد عصبانی نمی شود اگر کسی خدا و قیامت را فراموش کند زود عصبانی می شود.
روزی معاویه به (سعد وقاص) اعتراض کرد. که چرا به علی ناسزا نمی گویی؟ او در پاسخ وی چنین گفت: من هر موقع به یاد سه فضیلت از فضایل علی می‌افتم، آرزو می‌کنم ای کاش من یکی از این سه فضیلت را داشتم. آن‌ها عبارتند از: ۱. روزی که پیامبر او را در مدینه جانشین خود قرار داد و خود به جنگ تبوک رفت و به علی چنین گفت: تو نسبت به من همان منصب را داری که هارون نسبت به موسی داشت، جز اینکه پس از من پیامبری نخواهد آمد. ۲. پیامبر روز خیبر فرمود: فردا پرچم را به دست کسی می‌دهم که خدا و پیامبر او را دوست دارند. افسران و فرماندهان عالی قدر اسلام در آرزوی نیل به چنین مقامی بودند. فردای آن روز، پیامبر علی را خواست و پرچم را به وی داد و خدا در پرتو جانبازی علی پیروزی بزرگی نصیب ما کرد. ۳. روزی که قرار شد پیامبر با سران نجران به مباهله بپردازد، پیامبر دست علی فاطمه، حسن و حسین را گرفت و گفت: اللّهمّ هؤلاء أهلی. 📚 فروغ ابدیت، آیت الله سبحانی ص ۷۴۱
🌸 زهد ملا احمد نراقی و کشکول درویش ‼️ 🔸نقل می‌کنند که مرحوم ملا احمد نراقی کاشانی، نویسنده کتاب اخلاقی«معراج السعادهًْ»، ساکن در کاشان بود. درویشی که کتاب معراج السعادهًْ و بخش زهد و پارسایی آن کتاب را خوانده بود، نزد ملا احمد نراقی آمد و دید ملا احمد زندگی و دستگاه مرتبی دارد (چون ایشان مرجع بود و مردم به خانه ایشان رفت و آمد می‌کردند). 🔹 درویش، وقتی آن همه بیا و برو و شهرت و دستگاه محقق نراقی را دید، تعجب کرد‼️ که این استاد اخلاق ، چرا خودش زاهد و پارسا نیست! (با اینکه در کتاب معراج السعادهًْ آن همه راجع به زهد سخن گفته است) بعد از دو-سه روز که می‌خواست مرخص شود، مرحوم نراقی فهمیده بود که برای آن درویش، معمایی پیش آمده است. به او گفت: کجا می‌خواهی بروی؟ او عرض کرد: می‌خواهم به کربلا بروم. محقق نراقی فرمود: من هم می‌آیم. او گفت: من باید چند روز صبر کنم تا مهیا شوی. مرحوم نراقی فرمود: همین الان حاضرم. به راه افتادند تا به قم رسیدند. در قم، محقق نراقی دید رنگ صورت درویش تغییر کرد. از علت پرسید. 🔸او گفت: کشکولم را در کاشان جا گذاشته‌ام. محقق نراقی فرمود: کشکول در جای خودش هست. فعلاً برویم و بعد برمی‌گردیم و کشکول شما را می‌دهم. درویش گفت: من بدون کشکول نمی‌توانم زندگی کنم و علاقه به آن دارم. باید برگردیم وآن را بردارم. 🔹 مرحوم نراقی همانجا فرصت را به دست آورد؛ به او فهماند که زهد اسلام یعنی چه؟ زاهد آن نیست که در جامعه نباشد؛ شهرت نداشته باشد؛ یا ریاست نداشته باشد.👈 زاهد کسی است که دلبستگی به چیزی یا به کسی جز خدا نداشته باشد و دلبستگی ولو به کشکول باشد، زاهد نیست. 🌻 کتاب: سجاده پرواز- یحیی نوری صص ۹۶-۹۵ ــــــــــــــــ
5.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
| بهای تکبر! ▪️ احنف بن قیس فکر می‌کرد از همه بیشتر می‌فهمه و این «همه» توی ذهنش حتی امام معصوم رو هم شامل می‌شد!
🔴 بگویید دیگر روضه حضرت قاسم نخوانند 🔴 خاطره‌ای از دوره ریاست جمهوری رهبری سال 1362 زمانی که رییس‌جمهور از ساختمان ریاست جمهوری در خیابان پاستور خارج می‌شد، متوجه سر و صدایی شد که از همان نزدیکی شنیده می‌شد. چند محافظ‌ دور کسی حلقه زده بودند و چیزهایی می‌گفتند. او فریاد می‌زد آقای رییس‌جمهور! آقای خامنه‌ای! من باید شما را ببینم ... آقای خامنه‌ای پرسید چی شده؟ کیه این بنده خدا؟ یکی از محافظان گفت: حاج آقا! یه بچه است, میگه از اردبیل اومده و با شما کار واجب داره، بچه‌ها میگن با عز و التماس خودشو رسونده تا اینجا، گفته می‌خوام با آقای خامنه‌ای حرف هم بزنم. پسرک 13 ساله با صورت پُر اَشک، از حلقه محافظان بیرون آمده و خودش را به آقا می‌رساند. آقا دستش را دراز کرده و با صدای بلند می‌گوید سلام بابا جان! خوش آمدی. حالت چطوره؟ سرتیم محافظان می‌گوید: این هم آقای خامنه‌ای! بگو دیگر حرفت را. ناگهان آقا با زبان آذری می‌پرسد: اسمت چیه پسرم؟ پسر نوجوان با شنیدن زبان مادری جان گرفته و با هیجان به ترکی می‌گوید: آقاجان من مرحمت بالازاده هستم از اردبیل، تنها اومدم تهران که شما را ببینم. آقا دست روی شانه او گذاشته و می‌گوید: ‌افتخار دادی پسرم، صفا آوردی، چرا این قدر زحمت کشیدی؟ بچه‌ی کجای اردبیل هستی؟ - انگوت کندی آقا جان! آقا جان! من از اردبیل آمدم تا اینجا که خواهشی از شما بکنم. + بگو پسرم. چه خواهشی؟ - آقا! خواهش می‌کنم به آقایان روحانی و مداحان دستور بدهید که دیگر روضه حضرت قاسم (ع) نخوانند! + چرا پسرم؟ نوجوان دوباره بغضش می ترکد: آقا جان!حضرت قاسم 13 ساله بود که امام حسین (ع) به او اجازه داد برود میدان و بجنگد، من هم 13 ساله‌ام ولی فرمانده سپاه اردبیل اجازه نمی‌دهد به جبهه بروم. می‌گوید 13 ساله‌ها را نمی‌فرستیم. اگر به جنگ رفتن 13 ساله‌ها بد است، چرا این همه روضه حضرت قاسم (ع) می‌خوانند؟ + پسرم! شما مگر درس و مدرسه نداری؟ درس خواندن هم خودش یک جور جهاد است. نوجوان هیچ نمی‌گوید، فقط هِق‌هِق گریه می‌کند. + آقای...! یک زحمتی بکش با امام جمعه تبریز تماس بگیر بگو فلانی گفت این آقا مرحمت رفیق ماست، هر کاری دارد راه بیاندازید و هرکجا خواست ببریدش. ماشین بگیرید تا برگردد. آقا خم می‌شود صورت او را می‌بوسد و می‌گوید «ما را دعا کن پسرم. درس و مدرسه را هم فراموش نکن، سلام مرا به پدر و مادر و دوستانت در جبهه برسان». نوجوان 13 ساله (شهید مرحمت بالازاده) روز ۲۱ اسفند ۱۳۶۳ در عملیات بدر به فاصله اندکی از شهادت مرادش شهید مهدی باکری به شهادت رسید و میهمان حضرت قاسم (ع) شد ...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 استاد فاطمی‌نیا: تعابیر یک نویسنده مصری اهل سنت برای امام حسین (علیه السلام) ۳ شباهت زیبای امام حسین با قرآن! ــــــــــــــــ
🚩🏴 چند تن از شهدای کربلا را میتونید نام ببرید و میشناسید؟ 🤔 بچه شیعه باید همه شهدای و مرام شونو بشناسه 🚩 غلامانی که در راه امام حسین شهید شدند: 15 غلام در کربلا به شهادت رسیدند که علیرغم آزادی و اصرار امام حسین بر رفتن، تا آخرین نفس با امام حسین ماندند.. سلام خدا بر آنان باد🚩 ــــــــــــــــ
🟢  دلیل به نتیجه نرسیدن بسیاری تلاشها برای حل مشکلات یک‌ کشور از نظر امیرالمؤمنین(ع) ــــــــــــــــ
🔹۲۵ مورد از عناوینی که در روایات عزاداری توسط معصومین انجام شده یا بدان صراحتاً دستور داده شده عبارتند از: ❶لباس حزن و مشکی پوشیدن 📗المحاسن، ج‏۲، ص۴۲۰ ❷ترک تبسم 📗کامل الزیارات، ص۱۰۸ ❸ترک خنده 📗ألامالي للصدوق، ص۱۷۷ ❹همّ و غَم و حزن 📗الأمالی للصدوق، ص۱۳۰ ❺احتراق(سوختن قلب) 📗كامل الزيارات، ص۱۲۶ ❻تسلّب(تشبه به ماتم زدگان وبازنمودن دکمه لباس وبالازدن آستین) 📗وسائل الشيعة، ج۸، ص۹۰ ❼ندبه 📗المزار الكبير، ص۵۰۱ ❽تباکی(تشبه و تحمیل نفس بر گریستن) 📗ثواب الأعمال، ص۸۳ ❾عبرة، دمعة و ذرفة(قطره اشک ولو به مقدار بال مگس) 📗کامل الزیارات، ص۱۱۱ ❿سرازير شدن اشک 📗مثيرالاحزان، ص۵ ⓫بکاء 📗كامل الزيارات، ص۱۰۴ ⓬إبکاء(گریاندن) 📗همان کتاب ⓭انشاد شعر(سرودن) 📗همان کتاب ⓮مرثیه 📗کامل الزیارات، ص۱۱۳ 📗بحارالانوار، ج۴۵، ص۲۵۷ ⓯لطمه 📗تهذيب الأحكام، ج‏۸، ص۳۲۵ ⓰ضجه(صدای بلند) 📗المزار الكبير، ص۵۷۸ ⓱عجّه(فرياد) 📗المزار الكبير، ص۵۷۸ ⓲صرخه(صیحه شدید) 📗الكافي، ج‏۵، ص۴۴۶ ⓳شهقه(برگرداندن تنفّس عميق‏) 📗ثواب الأعمال، ص۲۱۶ ⓴زفرة(رفت وآمد نفس برآمده از غصه همراه با صدا به گونه‌ای که دنده‌ها بالا و پایین رود) 📗کامل الزیارات،ص۲۴۷ ❶❷شق الجیب (گریبان چاک زدن) 📗تهذيب الأحكام، ج۸، ص۳۲۵ ❷❷جزع و اظهار جزع (زاری کردن و به طور کلی هر فعلی که دلالت بر بی صبری و بی تابی نماید) 📗الأمالي للطوسي، ص۱۶۲ ❸❷هلع(شدیدترین حالت جزع و بی قراری) 📗کامل الزيارات، ص۲۷۴ ❹❷برگزاری مجلس روضه 📗بحارالأنوار، ج‏۴۵، ص۲۵۷ ❺❷پخت غذا و اطعام دادن 📗المحاسن،ج۲،ص۴۱۹ ــــــــــــــــ
🔶 این آمار افزایش مسلمانان در اروپاست که پیش بینی شده در سال ۲۰۳۰ دوبرابر شود، مجله فرانسوی فیگارو نوشته بعد ازهتک حرمت به قرآن در این کشور آمار خرید قرآن ترجمه شده در سایت آمازون به شدت افرایش یافت! ــــــــــــــــ