#الامام_الزنجانی
سه جلد حدودا ۷۰۰ صفحه ای ( مجموعا حدود۲۰۰۰صفحه) درباره شیخ عبدالکریم زنجانی!!
دانشگاه کوفه
ناشر: آکادمی کوفه در هلند
♦️💎♦️💎
💠♦️💠♦️
https://eitaa.com/golbang_sarbolandi
#اطلاع_رسانی
🔹 اختتامیه هفتمین جشنواره عــــلامه حـــــلّـــــی
هفتمین جشنواره علامه حـــــلّـــــی امروز با سخنرانی
حجت الاسلام و المسلمین مهرانفر، با حضور ارزشمند:
حجت الاسلام و المسلمین ســپــهــرے
"مدیر حوزه علمیه برادران استان زنجان"
حجت الاسلام و المسلمین محــدر
"مدیر حوزه علمیه خواهران استان زنجان"
حجت الاسلام و المسلمین مقدم پناه
"مدیر حوزه علمیه سید زنجان"
حجت السلام و المسلمین یاوری
"مدیر حوزه علمیه امام صــــادق علیهالسلام زنجان"
حجت الاسلام و المسلمین آقا خانی
"دبیر جشنواره"
و اساتید و طلاب خواهر و برادر عرصه پژوهش
در سالن حنیف مدرسه علمیه سید برگزار شد.
@mheo_znj
#مهجوریت_قرآن
#تفسیر_تدبروانس_باقرآن
چكيده
قرآن اين بزرگترين کتاب انسان سازی و جامعه پردازی، قرنهاست كه دور از متن زندگي بسياري از آدميان مانده و با وجود پيشرفت در زمينه هاي مختلف، بشر امروز هر روز بيش از پيش از آرامش و تفکر و فطرت و عقل و کمال و ترقی باطنی دورتر می گردد. برای بازگشت به فطرت انسانی و در مسیر مهجوریت زدایی از جمال چهره کلام الله با آشنایی با قرآن و ایجاد ارتباط و انس با آن، پیش روی ما راههایی وجود دارد که در این جا دو مسیر تفسیر و تدبر مورد بررسی قرار می¬گیرد و کوشش می شود برخی سوء تفاهم ها برطرف گردد.
***
قرآن به عنوان کتاب آسمانيِ مورد اجماع همه مسلمانان که دارای نهایت مقبولیت و تقدس است، علی القاعده باید جایگاه فعال و اثرگذاری در تمام صحنه های زندگی آنان داشته باشد، اما با کمال تأسف، به نظرمی رسد، واقعیت جامعه، برخلاف این تصور است. این کتاب به عنوان معجزه جاويد پیامبراسلام صلي الله عليه وآله و برنامه تأمین کننده سعادت بشر،که هیچ نکته ای را حداقل در راستای هدايت و سعادت انسان فروگذارنکرده، هم اکنون دارای چه جایگاهی در برنامه زندگی مردم است؟ سطح احساس نياز به قرآن در بین ما تا چه درجه است؟
ادامه دارد...
https://eitaa.com/golbang_sarbolandi
#اومانیزم_Humanism
قسمت دوم
یکی از نقاط ضعف اومانیزم انگیزه پیدایی آن در مقابله با کلیسا و بخشی از آموزه های غیرمعقول و غیر الهی و غیرانسانی کلیسا بود. این تقابل موجب شکل گیری اومانیزم به شکل نامعقول و لجاجت آمیز با کلیسا و درنتیجه تقابل با جهات الهی و انسانی مسیحیت گردید.
مسیحیت بیشتر به جنبه روحی و معنوی انسان توجه داشت و اومانیزم بیشتر به جنبه مادی و زمینی وی توجه کرد. مسیحیت نگاه روحانی داشت و اومانیستها نگاه جسمانی و حتی این توجه به جسم در قالب هنرهایی چون نقاشی و مجسمه سازی از انسان به خصوص مجسمه های عریان آدمها و تصاویر بدنها حتی بدن های مردان مقدس_چون مسیح ع_ ظهور یافت چرا که هنوز در این برهه و بلکه برهه های بعد وابستگی به دین مسیح و تعالیم آن هنوز در ذهن و ضمیر آنها رسوخ داشت و جمع بین این تجدید نظر خواهی و آن اعتقادات، اینچنین بروز می کرد.
دیگر از اقسام این تقابل، دادن آزادی مطلق به انسان، آزاد ساختن او از تکالیف سخت دین، تکیه بر حقوق انسان به جای تکیه بر وظایف، دادن حق حاکمیت به انسان و حتی بروز مکتب انسان پرستی آگوست کنت به جای خدا پرستی، لذت جویی و رفاه طلبی به جای ریاضت و عبادت و عبودیت افراطی، توجه به خواستهای انسان به صورت نامتوازن و افراطی و ... بود و این چنین بود که انسان از چاله در آمده در چاه دیگری فروافتاد و از افراط آسیب زا به تفریطی متناقض فرو غلتید.
ادامه دارد....
...
💎♦️💎♦️💎♦️
♦️💎♦️💎♦️💎
https://eitaa.com/golbang_sarbolandi
36.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
در حاشیه رونمایی از دو اثر امام زنجانی ره
در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان زنجان
https://eitaa.com/golbang_sarbolandi