eitaa logo
گلچین پیام ها
323 دنبال‌کننده
35.4هزار عکس
35.8هزار ویدیو
280 فایل
مدیر: @Reza_faalian
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از  🇮🇷نوشهر حکیم🇮🇷
💢نظم در خوردن غذا از نظر آیت الله بهجت 👇👇 از توصیه هایی که از معصومین و بزرگان به ما رسیده است، حفظ نظم در همه کارها و از جمله در خواب و خوراک است. 🌷آیت الله العظمی بهجت می فرمایند: «اخلال در و هضم آن، و نیز اخلال در نظم خواب و دیگر کارها، موجب تأخیر تأثیر در آن ها است؛ 👈درباره رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم، آمده است: «کانَ إدامُهُ الْجوعَ» (13)؛ جوع و گرسنگی، خوراک و غذای ایشان بود. ... 🌷آیت الله العظمی بهجت رحمة الله علیه میفرمایند: در روایات ما آمده است: [در هر روز، بخور و پیش از این که غذای اولی هضم شود، از خوردن غذا بپرهیز.] یعنی:👈 کشیدن بیشتر موجب است تا پرخوری و سیری. 🆔 @setad_ehya_teb_eslami
هدایت شده از زمانه
🔴 | چرا دنده عقب گرفتند؟‼️ 🔻 | خطبه حضرت زهرا(س) در مسجد پیامبر(ص)، پس از مصائب دردناکی که برای ایشان به وقوع پیوست، بی شک یکی از مهمترین منابع معرفتی و سیاسی شیعه به شمار می رود. خطبه ای که مملو از معارف عمیق اعتقادی، تضمین های قرآنی بی نظیر و تحلیل های سیاسی و روان شناختی عمیق است. 🔹حضرت زهرا(س) در بخشی از این خطبه بی نظیر، علت اصلی مخالفت با امر پیامبر (ص) و در نتیجه کتمان حقیقت غدیر و حقانیت علی(ع) را راحت طلبی، تن آسایی و رفاه طلبی خواص جامعه می دانند. 🔹ایشان پس از طرح این سؤالات از اصحاب که: «پس چرا امروز بعد از اقرار و اعتراف سرگردان شدید؟ و پس از آشکار کردن عقیده امروز پنهان کاری دارید؟ و بعد از آن پیشگامی و پیشرفت به عقب بر می گردید؟ و بعد از ایمان مشرک شدید؟» می فرمایند: «أَلَا قَدْ أَرَى أَنْ قَدْ أَخْلَدْتُمْ‏ إِلَى‏ الْخَفْضِ‏، وَ أَبْعَدْتُمْ مَنْ هُوَ أَحَقُّ بِالْبَسْطِ وَ الْقَبْضِ، وَ خَلَوْتُمْ بِالدَّعَةِ، وَ نَجَوْتُمْ مِنَ الضِّيقِ بِالسَّعَةِ، فَمَجَجْتُمْ مَا وَعَيْتُمْ، وَ دَسَعْتُمُ الَّذِي تَسَوَّغْتُمْ »؛ آگاه باشید که جز این نیست که به تن آسایی خو کرده اید و امام واقعی خود را از زمامداری دور کرده اید و با رفاه و آسایش خلوت کرده اید و از سختی زندگی به راحتی و خوشگذرانی رسیده اید. به همین سبب آنچه را حفظ کرده بودید، از دست دادید و آنچه را که فرو بردید بالا آوردید. 🖌 【ڪارشناس زمانه】 【 : آنچه یڪ تحلیلگر بایست بداند】 ➖➖➖➖➖➖➖➖ 🔻اگر میخوانید 🆔 | eitaa.com/joinchat/796000260C5d9fc9afdd 🆔 | @zamanehh
هدایت شده از جارچی 🇮🇷|
🔴 امام صادق علیه السلام فرمودند: 🔵 علیکم بالزهراء، استغیثوا باسمها ونادوا مولاتکم فاطمة، وحینئذ تقضى حاجتکم، وتنالون مطلبکم. 🌕 بر شما باد به حضرت زهرا ، به اسم او استغاثه کنید و مولای خود فاطمه را صدا بزنید تا حاجت های شما برطرف شود و به مرادتان برسید. 📚 الأسرار الفاطمیة ص ۳۸ @jaarchi
هدایت شده از سفیر روشنگری
@MaddahionlinYEKNET.IR - roze - fatemieh 99.10.26 - seyed majid banifatemeh.mp3
زمان: حجم: 5.73M
🔳 🌴روضه حضرت زهرا(س) 🌴بعد در و دیوار ... 🎤 🍃برای روضه مادر و غربت مولا جان باید داد 😭😭😭 التماس دعا🌹 @Safir_Roshangari🇮🇷
هدایت شده از سفیر روشنگری
3.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴🎥 ماجرای هجوم به خانه زهرا (س) و حوادث پس از آن 🎙 از زبان معظم انقلاب ❌ بریده باد زبانی که شان زهرا رو از خطبه خوانی به نوحه سرایی تبدیل میکند.. 🔴اگر خطبه زهرا را نگفتی گریه زهرا هم معنی پیدا نمیکند @Safir_Roshangari🇮🇷
✅حق النّاس ✍شخصی از حضرت آیت الله بهجت(ره) درخواست دستوری فرمودند. آقا که همیشه مشغول ذکر بودند، سر بلند کردند و فرمودند: «تا می‌توانید گناه نکنید» سپس سر به زیر انداختند مجددا مشغول ذکر شدند. 🔅 بعد از چند لحظه سر بلند کردند و فرمودند: «اگر احیانا گاهی مرتکب شدید سعی کنید گناهی که در آن حقّ‌الناس است نباشد.» باز سر به زیر انداخته و مشغول ذکر شدند و بعد از چند لحظه باز سر بلند کردند و برای سومین بار فرمودند: «اگر گناه مرتکب شدید که در آن حقّ‌الناس است سعی کنید در همین دنیا آن را تسویه کنید و برای آخرت نگذارید که آن جا مشکل است.» 📚منبع: فریادگر توحید، صفحه ٢١٨ 👌👌چه خوبه که همین الان ماهم تصمیم بگیریم به احترام این روز بزرگ هرکسی حقی به گردن ما داره روببخشیم خصوصا کسانی که دستشان ازاین دنیای فانی کوتاهست وبارسفربستند ودران عالم به خاطرحق الناسی که آزما برگردن دارند،شدیدا درعذابند👌👌❌❌حق الناس خیلی سخته❌❌
هدایت شده از تخریب‌ چی
2.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 به خدا اگر سیاسی نباشیم، یه قطره اشک هم برای حضرت زهرا (س) قبول نیست! 🔴 ✍ تخریب‌چی 🚨تخریب‌چی، کانال اخبار خاص 🆔 @takhribchi110 🆔 @takhribchi110
هدایت شده از تخریب‌ چی
2.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 از مهمترین شئون عاقبت‌بخیری ✍ تخریب‌چی 🆔 @takhribchi110
هدایت شده از علیرضا پناهیان
🔻چرا مردم مدینه فاطمه(س) را یاری نکردند؟ ➖ یکی از زشت‌ترین انواع ترس‌ها در جامعه «ترس از تحقیر و سرزنش» است که یک ترس روانی است. این بدتر از ترسِ از مرگ یا فقر است که سلطه‌گران به‌کار می‌گیرند. ➖ مردم کوفه از سرِ چه ترسی امام‌حسین(ع) را یاری نکردند؟ ترسیدند که مبادا لشکر یزید بیاید و آنها را تکه‌تکه کند. اما در فاطمیه، مردم از چه چیزی ترسیدند و نالۀ فاطمه(س) را جواب ندادند؟ آیا کسی تهدید کرده بود که آنها را تکه‌تکه می‌کند؟ ➖ وقتی امام‌حسین(ع) صدا زد «هَل مِن ناصرٍ ینصُرنی» هرکسی به ایشان کمک می‌کرد، کشته می‌شد، اما وقتی فاطمۀ زهرا(س) بین در و دیوار ضجه زد، اگر کسی به ایشان کمک می‌کرد، کشته نمی‌شد. کمااینکه زبیر با شمشیر آمد که مثلاً کمک کند، اما شمشیرش را گرفتند و خودش را نکشتند. ➖ در مدینه نه ترس از فقر بود، نه ترس از کشتار بود، بلکه یک ترس روانی وجود داشت؛ مردم مدینه در رودربایستیِ همدیگر ماندند و فاطمه را کمک نکردند، آنها سکوت زشتی کردند و این خیلی خیانت‌کارانه بود. ➖ یک جوّ روانی سنگین علیهِ علی(ع) ایجاد شده بود که هیچ‌کسی به ایشان کمک نمی‌کرد. حتی نقل شده است تعداد زیادی در یک شب به علی(ع) وعدۀ یاری دادند اما روز که شد، در رودربایستی ماندند و نیامدند! @Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
3.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️قیمت صدای اذان 🔻گفتگو زیبای امیرالمومنین(ع) و حضرت زهرا(س) @Panahian_ir
هدایت شده از علیرضا پناهیان
◾️مشکل جوامع بشری «تک آدم‌های بد» نیست؛ مشکل را باید در کل جامعه و بین مردم جستجو کرد ◾️داغ اصلی فاطمیه، سکوت مردم در مقابل حق‌طلبی فاطمه(س) و تنها گذاشتن ایشان است ◾️مشکل جامعۀ مدینه این بود که «اسلام سیاسی» را باور نکرد و بعد از پیامبر به الگوی «معنویت غیرسیاسی» برگشت 🔻عدم رشد سیاسی مردم؛ علت اصلی مظلومیت فاطمه(س) ➖ چرا حضرت‌زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص) غریب واقع شد؟ مشکلی که فاطمه(س) با آن مواجه بود مشکل یکی دو نفر نبود؛ مشکل اصلی مربوط به جامعه و مردم بود که فریاد او را شنیدند و سکوت کردند. ➖ اصلی‌ترین داغ‌های فاطمه(س) مربوط به آن مردمی بود که در مقابل حق‌طلبی حضرت ساکت ماندند و ایشان را تنها گذاشتند و اجازه دادند به ایشان و امیرالمؤمنین(ع) ظلم بشود. ➖ علت غربت فاطمه(س) را بیشتر باید در میان مردم جستجو کرد و الّا در هر جامعه‌ای، عده‌ای آدم‌ بد وجود دارد که وقتی فرصت پیدا کند ضربه می‌زند و خیانت می‌کند. مشکل جوامع بشری هیچ‌وقت تک‌آدم‌های بد نیستند؛ مشکل اصلی مربوط به خودِ جامعه و معضلاتی است که در آن هست. ➖ مشکل جامعۀ مدینه این بود که هنوز «اسلام سیاسی» را باور نکرده بود؛ برای اینکه قبل از اسلام، آنها یک الگوی معنویت غیرسیاسی داشتند و بعد از پیامبر(ص) به همان الگو برگشتند «أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلى‏ أَعْقابِكُمْ» ➖ «انقلاب بر اعقاب» یا برگشتن به گذشته، به این معنا نبود که آنها نماز را کنار بگذارند یا شرابخوری را باب کنند. این کارهای عبادی از جنس همان عبادات قبل از اسلام‌شان بود که به‌راحتی تداوم بخشیدند. آن چیزی که از جنس معنویت قبل از اسلام نبود، امر ولایت بود و همین امر ولایت بود که موجب شد در مکّه با پیامبر(ص) مخالفت بشود. ➖ آنها در اعقاب‌ و در گذشتۀ‌شان چه مشکلی داشتند که به همان مشکل برگشتند؟ آنها قبلاً هم یک معنویت و عبادت‌هایی داشتند، ولی این معنویت در ادارۀ جامعه‌شان نقشی نداشت؛ مثل همین معنویت سکولاری که الان هم خیلی جاها هست. 👤علیرضا پناهیان 🚩 نجف اشرف- گفتگوی زندۀ تلویزیونی - ۹۹.۱۰.۲۷ 👈🏼 متن کامل: Panahian.ir/post/6628 @Panahian_ir
◾️مشکل جوامع بشری «تک آدم‌های بد» نیست؛ مشکل را باید در کل جامعه و بین مردم جستجو کرد ◾️داغ اصلی فاطمیه، سکوت مردم در مقابل حق‌طلبی فاطمه(س) و تنها گذاشتن ایشان است ◾️مشکل جامعۀ مدینه این بود که «اسلام سیاسی» را باور نکرد و بعد از پیامبر به الگوی «معنویت غیرسیاسی» برگشت 🔻عدم رشد سیاسی مردم؛ علت اصلی مظلومیت فاطمه(س) ➖ چرا حضرت‌زهرا(س) بعد از رحلت پیامبر(ص) غریب واقع شد؟ مشکلی که فاطمه(س) با آن مواجه بود مشکل یکی دو نفر نبود؛ مشکل اصلی مربوط به جامعه و مردم بود که فریاد او را شنیدند و سکوت کردند. ➖ اصلی‌ترین داغ‌های فاطمه(س) مربوط به آن مردمی بود که در مقابل حق‌طلبی حضرت ساکت ماندند و ایشان را تنها گذاشتند و اجازه دادند به ایشان و امیرالمؤمنین(ع) ظلم بشود. ➖ علت غربت فاطمه(س) را بیشتر باید در میان مردم جستجو کرد و الّا در هر جامعه‌ای، عده‌ای آدم‌ بد وجود دارد که وقتی فرصت پیدا کند ضربه می‌زند و خیانت می‌کند. مشکل جوامع بشری هیچ‌وقت تک‌آدم‌های بد نیستند؛ مشکل اصلی مربوط به خودِ جامعه و معضلاتی است که در آن هست. ➖ مشکل جامعۀ مدینه این بود که هنوز «اسلام سیاسی» را باور نکرده بود؛ برای اینکه قبل از اسلام، آنها یک الگوی معنویت غیرسیاسی داشتند و بعد از پیامبر(ص) به همان الگو برگشتند «أَ فَإِنْ ماتَ أَوْ قُتِلَ انْقَلَبْتُمْ عَلى‏ أَعْقابِكُمْ» ➖ «انقلاب بر اعقاب» یا برگشتن به گذشته، به این معنا نبود که آنها نماز را کنار بگذارند یا شرابخوری را باب کنند. این کارهای عبادی از جنس همان عبادات قبل از اسلام‌شان بود که به‌راحتی تداوم بخشیدند. آن چیزی که از جنس معنویت قبل از اسلام نبود، امر ولایت بود و همین امر ولایت بود که موجب شد در مکّه با پیامبر(ص) مخالفت بشود. ➖ آنها در اعقاب‌ و در گذشتۀ‌شان چه مشکلی داشتند که به همان مشکل برگشتند؟ آنها قبلاً هم یک معنویت و عبادت‌هایی داشتند، ولی این معنویت در ادارۀ جامعه‌شان نقشی نداشت؛ مثل همین معنویت سکولاری که الان هم خیلی جاها هست. 👤علیرضا پناهیان 🚩 نجف اشرف- گفتگوی زندۀ تلویزیونی - ۹۹.۱۰.۲۷ 👈🏼 متن کامل: