eitaa logo
ازدواج گل‌های محمدی
1.5هزار دنبال‌کننده
15.4هزار عکس
5.5هزار ویدیو
891 فایل
ما واسطه خیر میشویم برای ازدواج مؤمنین ولایی ها #ازدواج_دائم #تک_همسری #سنتی #اسلامی کپی مطالب، با ذکر پنج صلوات هزینه ثبت نام ۱۲۰هزار تومان ارتباط با ادمین جهت ثبت نام 👇 @golnarjec لینک کانال👇👇 https://eitaa.com/joinchat/439025716C4a3fc932b2
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶ تیر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶ تیر ۱۴۰۱
موسقی و غنا   قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – : اَنَّ اللهَ بَعثََنی رحمهً للعالَمین و لِاَمحقَ المعازفَ و المزامیرَ و امورَ الجاهلیه. رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمود: خداوند مرا مبعوث کرد تا رحمتی برای جهانیان باشم و ساز و نی ها و امور جاهلیت را نابود سازم. «بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۵۰» * ۲٫ قال الامام الصّادق – علیه السّلام – : بیتُ الغناء بیتٌ لا تُؤمَنُ فیه الفجیعهُ و لا تُجابُ فیه الدَّعوهُ و لا تَدخلُه الملائکه. امام صادق – علیه السّلام – فرمود: خانه ای که در آن غناء و ساز و آواز نواخته شود، از مصیبت ها و بلاهای دردناک در امان نیست و دعا در آن خانه مستجاب نمی گردد و فرشتگان به آن خانه وارد نمی شوند. «دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۸۰» * ۳٫ قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – : کان اِبلیسُ اَوّلَ مَن تَغَنّی. رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمود: ابلیس نخستین کسی است که به غناء و آوازه خوانی پرداخت. «وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۳۱» * ۴٫ قال الامام الباقر – علیه السّلام – : الغِناءُ مِمّا وَعَدَاللهُ علیه النارَ و تلاهذه الآیه: و مِنَ الناس مَن یشتری لهوَ الحدیث لیُضِلَّ عن سبیل الله … (لقمان، ۶). امام باقر – علیه السّلام – فرمود: غنا و آوازه خوانی از جمله گناهانی است که خداوند برای آن وعده آتش داده است، سپس این آیه را تلاوت فرمود: «برخی از مردم کسانی هستند که سخن بیهوده را می خرند تا دیگران را از روی نادانی از راه خدا گمراه کنند و آیات الهی را به استهزاء گیرند، برای آنان عذابی خوارکننده خواهد بود». «وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۲۶» * ۵٫ قال الامام الرضا – علیه السّلام – : اِستماع الاَوتار مِنَ الکبائر. امام رضا – علیه السّلام – فرمود: گوش دادن به (صدای) تارهای موسیقی از گناهان کبیره است. «مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۲۰» * ۶٫ عن ابی عبدالله – علیه السّلام – فی قول الله تعالی: «و اجتنبوا قولَ الزُّور» (حج، ۳۰)، قال: قول الزُّورِ الغِناء. امام صادق – علیه السّلام – درباره سخن خداوند که می فرماید: «از گفتار باطل بپرهیزید» فرمود: گفتار باطل همان غناء است. «وسائل الشیعه، ج۱۲، ص۲۲۷» * ۷٫ قال الامام الصّادق – علیه السّلام – : شرُّ الاَصواتِ الغِناء. امام صادق – علیه السّلام – فرمود: بدترین صداها، غناء (و آوازه خوانی) است. «وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۲۹» * ۸٫ قال الامام الصّادق – علیه السّلام – : الغناءُ مجلسٌ لاینظر اللهُ اِلی اَهلهِ. امام صادق – علیه السّلام – فرمود: مجلس غناء مجلسی است که خدواند به اهل آن نظر (لطف و رحمت) نمی کند. «وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۸۸» * ۹٫ قال الامام الصّادق – علیه السّلام – : الغناءُ یورث النفاقَ و یُعقِبُ الفقر. امام صادق – علیه السّلام – فرمود: غناء و آوازه خوانی باعث نفاق و دوروئی شده و فقر و تنگدستی را به دنبال دارد. «وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص۲۳۰» * ۱۰٫ قال الامام الصّادق – علیه السّلام – : الغناءُ عُشُّ النفاق. امام صادق – علیه السّلام – فرمود: غناء و آوازه خوانی، لانه نفاق و دوروئی است. «وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۲۷» * ۱۱٫ قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – : الغناءُ رُقْیَهُ الزّنا. رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمود: غناء و آوازه خوانی، طلسم زناکاری است. «بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۴۷» * ۱۲٫ قال الامام الصّادق – علیه السّلام – : الغناءُ یُورِثُ الفقر. امام صادق – علیه السّلام – فرمود: غناء و آوازه خوانی موجب فقر و تنگدستی می گردد. «مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۱۳» * ۱۳٫ قال الامام الباقر – علیه السّلام – : الغناءُ یُنبِتُ النفاق فی القلب کما یُنبت النخلُ الطلع. امام باقر – علیه السّلام – فرمود: غناء و آوازه خوانی نفاق و دروئی را در دل می رویاند همان گونه که درخت نخل، خوشه خرما را رویش می دهد. «دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۰۸» * ۱۴٫ قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – : اَربعٌ یُفسِدنَ القلبَ و یُنبتنَ النفاقَ فی القلب کما یُنبِتُ الماءَ الشجرَ؛ اِستماعُ اللَّهو و … . رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمود: چهار چیز است که قلب و روح را تباه و نفاق را در آن می رویاند، همچنان که آب، درخت را می رویاند؛ (یکی از آنها) گوش دادن به چیزهای لغو و بیهوده است. «بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۵۲» * ۱۵٫ قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – : ثلاثٌ یَقسینَ القلبَ: اِستماعُ اللَّهو و … . رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمود: سه چیز باعث قساوت و سنگ دلی می گردد: (یکی از آنها) گوش دادن به چیزهای لغو و بیهوده است. «بحار الانوار، ج ۷۹، ص ۲۵۲» * ۱۶٫ قال الامام الصّادق – علیه السّلام – : اِستماعُ اللَّهو و الغناء یُنبِتُ النفاقَ کما یُنبت الماءُ الزَّرع. امام صادق – علیه السّلام – فرمود: گوش کردن به چ
۶ تیر ۱۴۰۱
یزهای بیهوده و غناء و آوازه خوانی، نفاق را می رویاند همان گونه که آب کشتزار را می رویاند. «وسائل الشیعه، ج ۱۲، ص ۲۳۶» * ۱۷٫ قال الامام الصّادق – علیه السّلام – : لا یَحِلُّ بیعُ الغِناء و لا شِراءُه و استماعُه نفاقٌ و تعلیمهُ کُفر. امام صادق – علیه السّلام – فرمود: خرید و فروش (آلات) غناء و ساز و آواز حلال نیست و گوش دادن به آن، نفاق و دوروئی و آموزش دادنش، کفر و بی دینی است. «دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۰۹» * ۱۸٫ قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – : مَنِ استمعَ اِلی اللَّهو یُذابُ فی اُذُنهِ الآنُک. رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمود: کسی که به چیزهای لهو و بیهوده گوش فرادهد (روز قیامت) در گوشش سرب گداخته (و ذوب شده) ریخته می شود. «دعائم الاسلام، ج ۲، ص ۲۱۰» * ۱۹٫ قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – : یُحشرُ صاحبُ الطَّنبور یوم القیامهِ و هو أسودُ الوجهِ و بِیَده طنبورٌ من نار و فوقَ رأسه سبعون اَلف ملکٍ، بید کُلُّ ملکٍ مِقْمعَهُ یَضربون رأسَهُ و وجهَه. رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمود: دارنده طنبور (نوعی از آلات موسیقی) روز قیامت محشور می شود در حالی که صورتش سیاه و در دستش طنبوری از آتش است و بالای سرش هفتاد هزار فرشته قرار دارند که در دست هر کدام از آنها عمودی آهنین است که بر سر و صورتش می زنند. «مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۱۹» * ۲۰٫ قال رسول الله – صلی الله علیه و آله – : یُحشَر صاحبُ الغناء مِن قبره اَعمی و اَخرس و اَبکم. رسول خدا – صلی الله علیه و آله – فرمود: دارنده (آلات) غناء و آوازه خوانی محشور می شود در حالی که کور و کر و لال است. «مستدرک الوسائل، ج ۱۳، ص ۲۱۹» @gole_narjec
۶ تیر ۱۴۰۱
.نظرات امام‌خمینی درباب موسیقی بعد از انقلاب اسلامی بعد از انقلاب اسلامی و با تشکیل نظام جمهوری اسلامی، امام‌خمینی ابتدا بر همان اعتقاد پیشین خود  مبنی‌ بر این­که موسیقی موجود منجر به تضعیف روح جوانان گشته و انسان را از استقلال فکری دور نموده‌ است، نظر می‌دادند. ایشان در سال­های نخستین انقلاب مسائل مرتبط با موسیقی را مسائل هزل توصیف ­کرد که با مسائل و امور جدی و مهم ارتباطی ندارد، ازجمله این‌که در جمع کارکنان صدا و سیما به تاریخ ۲۸/۴/۵۸ اظهار داشتند: «اگر شما به اسلام و به کشور علاقه دارید... این دستگاه را اصلاحش کنید؛ یعنی غربی نباشید... که حتماً باید بین این خبر و این خبر موسیقی باشد. این غرب­ زدگی است. یک طرح دیگری درست کنید. اخبار را زیادترش کنید. یک کارهایی کنید تا موسیقی را ترکش کنید. شما خیال نکنید موسیقی یک چیزی است برای یک مملکت مترقی. موسیقی خراب می­ کند دماغ بچه­ های ما را. مغز بچه‌های ما را فاسد می‌کند. دائماً تو گوش یک جوان موسیقی باشد این دیگر به‌کار نمی­رسد. این دیگر نمی ­تواند فکر جدی کند.» [۱۳] @gole_narjec
۶ تیر ۱۴۰۱
❣ 📖 السَّلاَمُ عَلَيْكَ حِينَ تَحْمَدُ وَ تَسْتَغْفِرُ... ▫️سلام بر تو آنگاه که زلال حمد الهی را در بستر تشنه ی نماز جاری میسازی! و سلام بر تو و گریه های تو در کُنج غربت، که هر روز برای گناهان امّتی که فراموشت کرده‌اند استغفار می‌کنی! 📚زیارت آل یاسین_مفاتیح الجنان ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @gole_narjec
۶ تیر ۱۴۰۱
⁉️ آیا بچه‌های زیر ٧ سال باید همیشه و همه‌جا آزاد باشن؟🤔 🔵 قسمت دوم: ⬅️ گفتیم که آزادی بچه‌ها دو خط قرمز داره:کار خطرناک و کار زشت. 🔸یکی از اصلی‌ترین سیاسَتای کم کردن زمینۀ کار خطرناک برا بچه‌ها آزاد گذاشتن‌شون تو کارایی هست که خطری براشون نداره. ☺️ ✅ اگه سفرۀ آزادی بچه‌ها رو پُر از غذاهای مختلف کنیم، گرایش‌شون به کار خطرناک کمتر می‌شه. در این صورته که اگه کودک رو از کار خطرناک، منع کنیم، اثر بدی روش نمی زاره.🙂 🔰بی‌خطر کردن بازی خطرناک 🔹بعضی از کارا، به خودی خود، کار خطرناکیه، مثل بازی با برق😱 ولی خطر بعضی از کارا به خاطر شرایط خاصّ اوناست. مثلاً وقتی بچه‌ای با یه بشقاب بلور یا چینی تو آشپزخونه‌ای که کفِ سرامیک داره، بازی می‌کنه، کار خطرناکیه، مخصوصاً اگه تو سنین پایین باشه که احتمال افتادن بشقاب و شکستنش زیاده. تو این شرایط، به جای این که بشقاب رو ازش بگیریم، بهتره با استفاده از قانون «مشارکت و هدایت»، اونو به جایی ببریم که خطر شکستن بشقاب وجود نداشته باشه.😜 🔰 نظارت 🔸بچّه‌ها از این که پدر و مادرشون، تماشاگر کارای اونا باشن، لذّت می‌برن. البته در صورتی که این تماشا، حسّ محدودیت رو بهشون منتقل نکنه.😌 تو بعضی از کارای خطرناک، اگه پدر یا مادر، نظارت داشته باشن، خطر به کلّی از بین می‌ره یا احتمال وقوعش به شدّت کم می‌شه. مثلاً بازی با چاقو خطرناکه ولی اگه کودک اصرار داره که خودش میوه رو پوست بکَنه، بهش چاقویی که خیلی هم تیز نیست بدید. بعد هم کنارش بشینین و راه‌نماییش کنین.🤗 🔵 ادامه دارد... @gole_narjec
۶ تیر ۱۴۰۱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۶ تیر ۱۴۰۱
❣ 🔅السلام علیک حین تقرأُ و تبیِّن... 🌱سلام بر تو آن روزی که صحیفه های وحی را ظاهر می‌کنی و آیه‌های نور را بر مردم می‌خوانی و جرعه های معرفت را به کامشان می‌ریزی... 📚زیارت آل یاسین_مفاتیح الجنان ┏━━━━━━━━🌺🍃━┓ @gole_narjec
۶ تیر ۱۴۰۱
35.86M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💠 دوره رایگان نشاط و در خانواده از سلسله بحث های دانش افزایی 🔻 جلسه سوم 🌐 "استاد تراشیون" @gole_narjec
۶ تیر ۱۴۰۱
⁉️ آیا بچه‌های زیر ٧ سال باید همیشه و همه‌جا آزاد باشن؟🤔 🔵 قسمت سوم: ⬅️ گفتیم که آزادی بچه‌ها دو خط قرمز داره:کار خطرناک و کار زشت. دور کردن کودک از کار خطرناک 🔴 برا دور کردن بچه‌ها از کار خطرناک، باید مراحلی رو به ترتیب طی کنیم. ولی باید به یه نکتۀ اساسی هم توجّه کنیم، اینکه انجام این مراحل، نیاز به حوصلۀ کافی داره. همون سرمایه‌ای که توی کلّ مسیر تربیت، به شدّت بهش نیاز داریم.😊 1⃣ قانون تبدیل وقتی بچه‌ها رو در حال انجام دادن کار خطرناک می‌بینیم، دو حالت ممکنه وجود داشته باشه: یا فرصت اجرای یه سیاست برا دور کردن کودک از خطر وجود داره🙂 یا این که چنین فرصتی وجود نداره.😕 🔸 اگه فرصتی نیست، ما فقط باید به دور کردنش از خطر فکر کنیم. مثلاً کودک نزدیک یه اتوی داغ رفته و می‌خواد دستش رو بهش بچسبونه.😱 این جا اگه دور کردن کودک، به قیمت گریه کردن و ناراحتیش هم تموم بشه، باید این کار رو انجام داد، ولی گاهی فرصت کافی برا این کار هست. این جا، «قانون تبدیل» می‌گه برا دور کردن کودک از کار خطرناک، کودک رو متوجّه کار دیگه‌ای بکنید. برا این که قانون تبدیل خوب اجرا بشه، باید جذّابیت کار دوم برا بچه، مساوی با کار اوّل و یا حتّی بیشتر از اون باشه.😜 🔰اصلی‌ترین کار برا اجرای موفّقِ قانون تبدیل، پیدا کردن کاریه که تو جذّابیت، رقیب کارِ خطرناک باشه. بچّه‌ها هم مثل بزرگ‌ترا، ذائقه‌های مختلفی دارن. شما اگه با فرزندتون ارتباط خوبی داشته باشین، حتماً کارایی رو که براش جذّابیت داره، می‌تونین بشناسین.😊 ✅ تا جایی که ممکنه، کودک رو شرطی نکنین. نباید بهش بگین: «این کار رو رها کن تا به تو سواری بدم». اجرای قانون تبدیل تا جایی که ممکنه، باید همراه با تغافل باشه. یعنی وقتی کوک رو به کار دیگه‌ای دعوت می‌کنین، طوری رفتار کنین که انگار اصلاً نمی‌بینین در حال انجام دادن چه کاری هست.😉 📌گاهی ممکنه که شما مجبور بشید با بچّه وارد معامله بشین تا کار خطرناک رو رها کنه. تو این موارد، معامله کردن به تندی و خشونت، ترجیح داره.👌 ⬅️ ادامه دارد... @gole_narjec ما را به کسانی که خوشبختی شان برای تان مهم هست معرفی کنید 🌹🌷👌🤝⁦👩‍❤️‍👨⁩🤴👸⁦👨‍👩‍👦⁩⁦👨‍👩‍👧‍👧⁩🧔🧕👰💏🌹
۶ تیر ۱۴۰۱