چهار ذکر الهی در چهار حالت بحرانی
حضرت امام جعفر صادق (علیه السلام) فرموده است: در شگفتم برای کسی که از چهار چیز بیم دارد، چگونه به چهار کلمه پناه نمی برد.
۱- در شگفتم برای کسی که ترس بر او غلبه کرده، چگونه به ذکر «حسبنا الله و نعم الوکیل» (سوره مباركه آل عمران آیه ۱۷۱) پناه نمی برد. در صورتی که خداوند به دنبال ذکر یاد شده فرموده است: پس (آن کسانی که به عزم جهاد خارج گشتند، و تخویف شیاطین در آنها اثر نکرد و به ذکر فوق تمسک جسند) همراه با نعمتی از جانب خداوند (عافیت) و چیزی زاید بر آن (سود در تجارت) بازگشتند، و هیچگونه بدی به آنان نرسید.
۲- در شگفتم برای کسی که اندوهگین است چگونه به ذکر «لا اله الا انت سبحانک انی کنت من الظالمین*» (سوره مباركه انبیاء آیه ۸۷) پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال این ذکر فرموده است: «پس ما یونس را در اثر تمسک به ذکر یاد شده، از اندوه نجات دادیم و همین گونه مومنین را نجات می بخشیم.» (سوره انبیاء آیه ۸۸)
۳- در شگفتم برای کسی که مورد مکر و حیله واقع شده، چگونه به ذکر «افوض امری الی الله، ان الله بصیر بالعباد» (سوره مباركه غافر آیه ۴۴) ... پناه نمی برد. زیرا خداوند به دنبال ذکر فوق فرموده است: «پس خداوند (موسی را در اثر ذکر یاد شده) از شر و مکر فرعونیان مصون داشت.» (سوره غافر آیه ۴۵)
۴- در شگفتم برای کسی که طالب دنیا و زیباییهای دنیاست چگونه به ذکر «ماشاءالله لاحول و لاقوة الا بالله» (سوره مباركه كهف آيه 39) پناه نمی برد، زیرا خداوند بعد از ذکر یاد شده فرموده است: «مردی که فاقد نعمتهای دنیوی بود، خطاب به مردی که از نعمتها برخوردار بود) فرمود: اگر تو مرا به مال و فرزند، کمتر از خود می دانی امید است خداوند مرا بهتر از باغ تو بدهد.»
بحارالانوار، ج 90، 184 – 185
مسئول نهاد نمايندگي مقام معظم رهبري در دانشگاه بوعلي سينا در اين مراسم با ارج نهادن به مقام شامخ زن در جامعه اسلامي گفت: زنان با حضور در تجمع بزرگ مدافعان حجاب و عفاف در مقابل بدخواهان نظام و انقلاب ايستاده و در ترويج اين فريضه مهم گام برمي دارند.
حجت الاسلام مصطفي رستمي افزود: 21 تيرماه سالروز زورگويي ها و كشف حجاب زنان در سال 1314 است كه به دستور رضاخان براي رواج بي ديني، چادر را از سر زنان برداشتند.
وي اضافه كرد: در اين حركت رضاخان چند محور را مورد هدف قرار داده بود كه مهمترين آنها ممنوعيت عزاداري امام حسين(علیه السلام)، كمرنگ كردن نقش روحانيت و ممنوع كردن چادر بوده است.
وي ادامه داد: رضاخان رفت اما نتوانست چادر را از سر زنان بربايد چرا كه رضاخان روش مقابله با بي حجابي را در پيش گرفته بود و اين در حالي بود كه مردم با دين مبين اسلام عجين شده بودند.
قرآن تصریح دارد که همواره شیطان و جنود او، در صدد اشاعه فساد و فحشاء در جوامع ایمان و اخلاق مدار و بر هم زدن امنیت اجتماعی هستند. بههمین جهت قرآن چندین بار شیطان را بهعنوان اصلیترین دشمن انسان که سعی در بهفساد و فحشاء کشاندن انسان و جوامع انسانی دارد، معرفی می فرماید و جالب اینجاست که قرآن تصریح می نماید، از اولین و مؤثرترین توطئه های خصمانه شیطان علیه انسان در همین راستا، درآوردن پوشش از تن انسان و برهنگی اوست.
این حقیقت از آیات ۲۶ و ۲۷ سوره اعراف بهخوبی استنباط می گردد، آیه ۲۶ از لباس بهعنوان نعمت یاد می کند: «ای فرزندان آدم! برای شما لباس فرستادیم که اندام شما را میپوشاند و مایه زینت شماست»، و آیه بعد هشدار میدهد که مواظب باشید شیطان نعمت لباس را از شما سلب نکند. بنابراین یکی از اهداف مهم شیطان، اشاعه و رواج برهنگی در جامعه، برای انحطاط جوامع بشری است و خطاب عمومی در این دو آیه (یا بَنی آدَمَ) نیز گویای رویکرد اجتماعی این دستورالعمل است (نک: قرائتی،۱۳۸۳: ۴ / ۴۶-۴۷).
عکس از گل نرجس
💖💕💖💞💕💗💚💛🧡♥️: قرآن در میان پوششها، نام «خُمُر» (مقنعه و روسری) را متذکر می شود، دلیل بر اهمیّت پوشش سر و گردن و سینه است «وَ لْیَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلی جُیُوبِهِنَّ».
«هَمفر»، جاسوس انگلستان در کشورهای اسلامی در یادداشت های خود، یکی از نقاط قوت مسلمانان را حجاب زنان میداند و مینویسد: «زنانِ آنان دارای حجاب محکم هستند که نفوذ فساد در میانشان ممکن نیست... بههر وسیلهای که شده باید زن مسلمان را از حجاب اسلام خارج کرد و بی حجابی را در بین مسلمانان رایج نمود... خواه ناخواه وقتی زنها از حجاب خارج شوند، مردها و جوانان فریفته میشوند و در نتیجه، فساد در کانون خانوادهها رخنه میکند. برای اجرا باید اول سعی کرد زنان غیرمسلمان درکشورهای اسلامی را از حجاب خارج کرد تا زنان مسلمان نیز از آنان پیروی کنند» (همفر، ۱۳۷۷: ۵۴).
بر این اساس مبارزه با حجاب، صرف مبارزه با یک نماد و سمبل مذهبی و سنتی نیست، بلکه آغاز تغییر فرهنگ، باور و اندیشه در جوامع است؛ بههمین دلیل طرح کشف حجاب در رأس برنامه های آنان در کشورهایی مانند ترکیه و ایران و... قرار گرفت (نک: مطهری، ۱۳۷۲: ۱/ ۳۵۶-۳۵۷؛ ۳/ ۴۰۴؛ ۱۹/ ۴۴۱؛ ۲۴/ ۶۹ و ۱۱۱ و ۲۱۵-۲۱۶ و ۲۴۰؛ ۲۵/ ۳۰۵- ۳۰۶)، زیرا «هر نوع دگرگونی در ساختار فرهنگی و اجتماعی، با تغییر در پوشش مردم مشخص میگردد؛ چنان که سلطهپذیری نیز، در اولین مرحله، از طریق تغییر در پوشش مردم چهره مینماید» (حداد عادل، ۱۳۷۰: ۴۰).
💖💕💖💞💕💗💚💛🧡♥️: در تحلیل قرآن، فاجعه انقلاب جنسی غرب بهعنوان پیامد نبود فرهنگ عفاف و حجاب،
در تحلیل قرآن، فاجعه انقلاب جنسی غرب بهعنوان پیامد نبود فرهنگ عفاف و حجاب، یکی از شاخص های مهم عصر جاهلیت است و در این زمینه عبارت کلیدی «جاهلیت نخستین» را بیان می نماید: «وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِیَّةِ الْأُولی» - همچون دوران جاهلیّتِ نخستین، با خودآرایی و زینت نمایی در جامعه ظاهر نشوید-.
بنابر روایات، تعبیر کلیدی «الْجاهِلِیَّةِ الْأُولی» گویای این است که جاهلیت دیگری ظهور خواهد نمود (عروسی حویزی، ۱۴۱۵: ۴ / ۲۶۹)، بههمین دلیل پیامبر(صلی الله علیه و آله و سلم) فرمودند: «من بین دو جاهلیت مبعوث شدم که جاهلیت دوم بسیار سختتر و مصیبت بارتر از جاهلیت اول است.» (ابن شجری، ۱۴۲۷: ۲ / ۲۷۷). با توجه بهاین معرفت می توان گفت یکی از اصلی ترین شاخص های جاهلیت ثانی نیز «تبرج» و نبود عفاف و حجاب و اشاعه برهنگی است؛ بی شک پدیده برهنگی، ثبوتاً بیماری عصر ماست و دیر یا زود بهعنوان یک بیماری اثبات و شناخته خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم از طرف گل نرجس
🌹شهید زین الدین:
هر گاه شب جمعه شهدا را یاد کردید آنها شمارانزداباعبدالله(ع) یاد میکنند.
یاد
#امام_شهدا_صلوات
🌺🍃الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم 🍃🌺
اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَيْنِ 🌹
وَ عَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْن🌹
ِ وَ عَلى اَوْلادِ الْحُسَيْن 🌹
ِ وَ عَلى اَصْحابِ الْحُسَيْنِ🌹