eitaa logo
گل نرگس
1.7هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
35.1هزار ویدیو
139 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
سیزده بدر واقعی ⭕ سیزده بدر واقعی ما این است که از خودمان بیرون بیاییم. از خانه‌های تنگ و تاریک افکار خرافی خودمان به صحرای دانش و بینش خارج شویم. 📕یادداشت‌های استاد مطهری ج ۶ ص ۱۳۱
نکته مهم 🔰🔰🔰 فردوسواسی ❌حق نداردازدونفر مساله بپرسد❌ ❌حق نداردرساله مطالعه کند❌ ازدونفروسه نفر پرسیدن برای اوحرام است.⛔️⛔️⛔️❌ همین که درپرسیدن ازاین وآن هم وسوسه به خرج دهد، بازکاررا مشکل کرده است.📞📱😰😣 پس چه بایدبکند؟🤔 ✅بایدازیک نفرمساله دان بپرسد.☎️ درضمن بگوید: من وسواسی ام، واگرنگوید، طوردیگری برای او مسأله گفته می شود. مثل مریضی که نزددکترمی رود، موظف است پزشک را از حالات خودمطلع کند.🚑🏨 وسواسی هم باید وضعیت خودرا برای فردی که ازاو مساله می پرسد بیان کند.🗣👂 بگوید: (( وسواسی ام ،غیرمتعارفم. )) 🛀🛁🛀🛁🛀🛁🛀 بخشي ازبیانات حضرت آیة الله مظاهری دام ظلّه ازکتاب راهکارهای عملی درمان وسواس •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈•
🌹🌹🌹 ترشحی که به آن داریم و نمی توانیم روی آن بخوریم، پاک است✅ امیر المومنین با فردی از کنار خانه ای عبور می کردند، ار ناودان خانه آبی روی حضرت ریخت. 💦 فردی گفت: شاید این باشد.😟 حضرت فرمود: برای من اشکالی ندارد❌ و به آن اهمیت نمی دهم، 👌 برای من پاک است.✅ ما باید به اندازه ی کافی توجه کنیم و بی مبالاتی نکنیم.❌❌ یک فرد وسواسی بیش از حد توجه می کند😩 و بیش از اندازه شک می کند😓 و این توجه زیاد کار را به می کشاند.🤕 •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈•
📛📛📛📛 😓 سؤال109: اگر تکرار اعمال وضو، غسل، نماز و سایر عبادات به حدّ وسواس برسد، صرف تکرار عمل، حرام است یا خیر؟🤔 ° تکرار او است. 😱♨️ •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈•
استفتا از مراجع عظام درباره داشتن ها هنگام وضو آیت الله ❓استفاده از لاک توسط خانم‌ها در ناخن های دست و پا هنگام وضو و غسل چه حکمی دارد؟ 🔹جواب: تمام ناخن های ‌دو دست در هنگام وضو باید از لاک و هر مانع دیگری پاک باشند، ولی اگر از ناخن های پا، یک ناخن پاک باشد و روی آن مسح کشیده شود، وضو صحیح اسـت اما در هنگام غسل، تمام ناخن های دست و پا باید پاک باشند آیت الله ❓حکم استفاده از لاک در انگشان برای وضو چیست؟ 🔹پاسخ :در وضو انگشتان دست بايد از لاک پاک شود، ولي در انگشتان پا اگر يک انگشت خالي از لاک باشد (غير از انگشت کوچک) و بر روي آن مسح بکشند صحيح است آیت الله 🔹اگر چیزی به اعضای وضو چسبیده، در صورتی كه مانع از رسیدن آب است مانند لاک، چسب و رنگ روغنی، باید آن را برطرف كند و در صورتی که مانع نیست مانند رنگ حنا، اشكال ندارد.
کسانی که دچار عملی هستند خوشی❌ آزادی❌ اختیار❌ و آرامش❌ از آنها گرفته می شود ☠️ شیطان👿 در دین کسانی که وسواس عملی دارند طمع می کند 😈 تا انها راخسته کرده 😫 و اعتقاداتشان را 🕋📿 💣 ازبین ببرد . از بیانات در برنامه سمت خدا •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈•
حضرت آیت الله بروجردی (ره) مقید بودند به طلاب بنمایانند که بااین گِل کوچه ها 🍂می توان نماز خواند و نماز می خواندند ! مراجع بزرگ👌 در مدرسه ی فیضیه باهمین گِل ها نماز می خواندند . خود من حضرت امام خمینی (ره) را دیدم که مقید بودند باهمین گل ها و ترشحات☔️ نماز بخوانند . حتی برای من نقل کردند که روزی عمامه ی مرحوم آیت الله العظمی حاج شیخ عبدالکریم حائری (ره) موسس حوزه ی علمیه قم😯 در صحن حمام عمومی🚿 افتاد😱😱 و ایشان عمامه را برداشتند و برسر گذاشتند👤 هم باید همینطور باشد باید 👈بی اعتنایی 👉 کند 👌اگر مدتی این طور عمل کند ✅ مطمئن باشد که دردش درمان خواهد شد 🙏 برگرفته از راهکارهای عملی درمان صفحه ۳۶ حضرت آیت الله •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈•
🌀🌀🌀 😞 سؤال126: در نماز زیاد شک می‌کنم، 😩همچنین در غسل و هنگام غسل شک می‌کنم که آیا نیت را درست گفته‌ام یا نه، چه کنم؟🤔 ° بايد اعتنا نکنيد❌ و تکرار و طول دادن در همه‌ي امور براي شما حرام است.✅ •┈┈••✾❀✿💚✿❀✾••┈┈•
⁉️سوال: موارد جواز نماز با بدن نجس چیست؟ پاسخ: 1️⃣ ناچار (مضطر) باشد با بدن نجس نماز بخواند؛ 2️⃣ به واسطه زخم یا جراحت یا دمل، بدن خون آلود شده باشد؛ 3️⃣ خون موجود در بدن کمتر از درهم باشد. ❇️توضیح مقدار درهم: 📝امام: درهم تقریبا به اندازه یک اشرفی است؛ 📝 آیات عظام: بهجت، خامنه ای و مکارم: درهم تقریبا به اندازه یک بند انگشت اشاره (سبابه) است؛ 📝آیت الله سبحانی: درهم به اندازه گودی کف دست است؛ 📝 آیت الله سیستانی: درهم بنابر احتیاط واجب باید به اندازه بند سر انگشت ابهام (شست) باشد. ---------------------- منبع: توضیح المسائل ده مرجع، م 848؛ بهجت، استفتائات، ج2، س1547، 1548، 1555، 1556، 1576، 1577 و 1586؛ خامنه ای، اجوبه الاستفتائات، س 435 و سایت، استفتائات جدید و استفتا؛ سبحانی، توضیح المسائل،‌ م 816؛ سیستانی، المسائل المنتخبه، م 205 و 207 و منهاج الصالحین، ج1، م577، 581 و 585؛ مکارم، استفتائات جدید، ج1، س 125، 126، 127، 135 و ج3، س 186 و 191.