eitaa logo
گل نرگس
1.8هزار دنبال‌کننده
6.4هزار عکس
36.2هزار ویدیو
139 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
📛 *شبهه پنجم* 📛 *ما [در قرآن]چهارتا کیفر بیشتر نداریم که روابط میان انسان ها است؛ سرقت، زنای علنی، قصاص جان و امنیت جامعه رو به هم زدن. در سراسر قرآن به جز این چهار کیفر که مربوط به انسان‌ها است مطلقاً ما جریمه‌ای، کیفری، تنبیهی نداریم.* ❎ *پاسخ شبهه پنجم* ❎ ✔️این هم سخنی است از سر نادانی و‌ بی‌سوادی. در رد این ادعا به چند مورد از قرآن اشاره می کنیم: 1- بدون شک «شرک» جرمی است در ارتباط با انسان و خدا. خداوند در مورد مشرکانی که نقض عهد کرده و ایمان نمی‌آورند در آیه 5 سوره توبه می فرماید: فَإِذَا انْسَلَخَ الْأَشْهُرُ الْحُرُمُ فَاقْتُلُوا الْمُشْرِكينَ‏ حَيْثُ وَجَدْتُمُوهُم‏؛ پس چون ماه‏هاىِ حرام سپرى شد، مشركان را هر كجا يافتيد بكشيد». 2- قرآن در آیه 61 سوره احزاب در مورد افراد شایعه پراکنی که با شایعات خود دل های مردم را دچار تشویش و اضطراب می کنند، می فرماید: « مَلْعُونينَ أَيْنَما ثُقِفُوا أُخِذُوا وَ قُتِّلُوا تَقْتيلاً؛ آنها ملعون هستند و هر كجا يافته شوند گرفته و سخت كشته خواهند شد». 3- درباره مجازات شکستن سوگند در سوره مائده آیه 98 آمده است که کفاره آن غذا دادن به ده مسکین یا پوشانیدن آنان و یا آزاد کردن یک برده است و اگر هیچ کدام از اینها مقدور نبود باید سه روز روزه بگیرد. آیا شکستن سوگند، مربوط به رابطه میان انسان هاست که خداوند برای آن مجازات در نظر گرفته است؟! 4- در آیه 19 سوره نور در مورد کسانی که دوست دارند فحشا و زشتکاری در جامعه اسلامی، شيوع پيدا كند، می‌فرماید: « إِنَّ الَّذينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَليمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ ‏؛كسانى كه دوست دارند كه زشتكارى در ميان آنان كه ايمان آورده‏اند، شيوع پيدا كند، براى آنان در دنيا و آخرت عذابى دردناک خواهد بود» که عذاب دردناک دنیا همان مجازت و کیفر دنیوی است. 📛 *شبهه ششم* 📛 *ما [در قرآن]چهارتا کیفر بیشتر نداریم که روابط میان انسان ها است؛ سرقت، زنای علنی، قصاص جان و امنیت جامعه رو به هم زدن... پس آنچه که در قرآن میگوید امر به معروف و نهی از منکر بکنید[در مورد این چهارتاست] یعنی اگر همه قبول کردند و جزو چیزهای تصویبی‌شون هست که این کار را باید بکنید [مشمول امر به معروف و نهی از منکر‌ می‌شود] اگر یک کسی سرقت کرد بهش امر به معروف و نهی از منکر بکنید اگر جلو چشم مردم علنی خواستند کار فسق و فجور بکنند، یعنی اون چیزی که به مردم ارتباط داره [در آن امر به معروف و نهی از منکر بکنید.]* ❎ *پاسخ شبهه ششم* ❎ ✔️گوینده در یک جا‌ می‌گوید: «امر به معروفی که در قرآن آمده امر به معروف روابط انسان ها با همدیگر نیست که مثلاً شما به بنده بگی چرا نماز‌ نمی‌خوانی؟!» ✔️ در اینجا‌ می‌گوید: اگر مردم سرقت کردند و جلو چشم مردم علنی خواستند کار فسق و فجور بکنند یعنی اون چیزی که به مردم ارتباط داره [در آن امر به معروف و نهی از منکر بکنید.] ✔️آیا این تناقض نیست که یک بار‌ می‌گوید امر به معروف و نهی از منکر مربوط به روابط انسان ها با همدیگر نیست و بار دیگر‌ می‌گوید: اون چیزی که به مردم ارتباط داره [در آن امر به معروف و نهی از منکر بکنید.] ✍️ *گروه جهاد تبیین مصباح الهدی* ▪️ _این پیام را به نیت صدقه جاریه در گروه‌های مختلف منتشر کنید._
💥" انسانِ تمام " یعنی؛ فقط با یک حرکت ساده، به تمام نسل‌ها می‌آموزد؛ ـ چگونه با دشمنش رفتار کند؟ ـ چگونه با دوستانش رفتار کند؟ ـ چگونه با خدایش رفتار کند؟ ※ ویژه ولادت علیه‌السلام👇👇👇
6.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۲۰ ذی الحجه ؛ وقوع معجزه و نزول آیه سَأَلَ سَائِلٌ بِعَذَابٍ وَاقِعٍ مستندات این واقعه در کتب اهل سنت 👆
🔴وسواس در ✍️ بنده در غسل وسواس دارم. گاهي ساعت تا ساعت غسلم مي‌‌کشد. به دليل فتواي مراجع محترم مبني بر بطلان غسل در صورت شسته نشدن اي از بدن، در حين غسل، به رسيدن آب به اعضاي بدن، برايم بسيار سخت مي‌‌باشد. ✍️ لذا گاهي اوقات بعضي از اعضاي بدنم را چندين وچند بار مي‌‌کشم ومي‌‌شويم ولي باز مي‌‌کنم آيا آب رسيده يا نه؟ ✍️ با توجه به اينکه مي‌‌دانم برابر فتواي مراجع محترم، دست کشيدن هم نياز ، ✍️ خواهشمندم تعداد دفعات براي دست کشيدن در غسل را براي بنده بفرماييد که پس از آن عليرغم هرگونه و شک، بنا را بر رسيدن آب و انجام تکليف و وظيفه بگذارم، و بيشتر از آن وحرام باشد.
🔷 🔻 🔴 معناي فتواي مراجع آن است که اگر کسي عمدا غسل را طوري انجام بدهد که ذره‌‌اي از بدن شسته نشود و بداند که ذره‌‌اي از از بدن شسته نشده، غسلش است. 🔴 اما کسي که به صورت متعارف غسل مي‌‌کند، غسلش صحيح است هرچند ممکن است ذره‌‌اي از بدن در اثر مانعي که نمي‌‌دانسته يا به دليل ديگر، شسته نشود. به وسواس توجه ❌ که شيطان با ايجاد وسوسه، شما را از حقيقت شرع دور نگه مي‌‌دارد. هرچه بيشتر به وسواس توجه کنيد بيشتر گرفتار آن مي‌‌شويد.👌 🔴 وسواس داشتن به معناي پيروي کردن از شيطان و عملاً قبول شرع مي‌‌باشد.❗️ ⭕️ با توجه به اينکه آب، مادّه‌‌اي و روان است، به محض ريختن روي بدن، جا را مي‌‌پوشاند، يعني هرجا که آب ريخته شود آن قسمت را مي‌‌کند، خصوصاً انسان در موقع غسل دست هم مي‌‌کشد و جایي که موجب شک انسان شود، بالخصوص زير فعلي حمام، که جاي شک نمي‌‌ماند. ❌ ⭕️ در ضمن لازم است بدانید با امکانات امروز و دوش‌‌هاي حمام، وقت براي غسل کردن دقيقه است، ⭕️ و زياد ماندن زير دوش حمام به خاطر غسل صحيح، هم آب است که شرعا اسراف است و هم وقت و عمر مي‌‌باشد.👌🏻 🔴 از پيامبر اسلام(ص) روايت شده که فرمود: ✍«الْوُضُوءُ مُدٌّ وَ الْغُسْلُ صَاعٌ وَ سَيَأْتِي أَقْوَامٌ بَعْدِي يَسْتَقِلُّونَ ذَلِكَ فَأُولَئِكَ عَلَى خِلَافِ سُنَّتِي وَ الثَّابِتُ عَلَى سُنَّتِي مَعِي فِي حَظِيرَةِ الْقُدْسِ»؛ ✍ يعني: وضو با يک مُد آب، يعني حدود 750 گرم و غسل با يک صاع، يعني حدود سه ليتر آب انجام مي‌‌گيرد و به زودي مسلماناني خواهند آمد اين مقدار را کم خواهند دانست، اينان بر خلاف سنت و روش من عمل خواهند کرد، و هر کس بر روش و سنت من عمل کند در بهشت با من خواهد بود. 🔰 و در روايت صحيح از امام باقر(ع) نقل شده که فرمود: پيامبر(ص) با يک صاع (3 کيلو)آب غسل مي‌‌کرد. اين اختصاص به رسول خدا(ص) ندارد،❌ ما هم مي‌‌توانيم با 3 کيلو آب غسل نماييم ، يعني اين مقدار آب براي غسل کافي است. 😊 شما مي‌‌توانيد امتحان کنيد. اگر انسان در وضعيت کم آبي قرار داشته باشد، متوجه مي‌‌شود که 3 ليترآب کاملا براي يک غسل کافي است. و مستحب است براى غسل بيش از سه ليتر آب مصرف نشود.❌ 👈بنابراين وظيفه شرعي شما آن است که مثل ديگران به صورت متعارف غسل کنيد و سريع هم غسل کنيد، هر چند يقين به صحت غسل خود پيدا نکنيد و شک داشته باشيد، توجه نکنيد و غسل شما صحيح است.👉
سؤال : اگر یقین کنم که مسح سر یا پا را بطور کامل نکشیده ام و مجدداً مسح بکشم وضو باطل است؟ جواب : اگر یقین صد درصد داشته باشید میتوانید از قسمتی که خشک است مسح بکشید ولی اگر حتی یک درصد گمان میکنید مسح را کامل کشیده اید نباید مجدداً مسح کنید
واجبی که فراموش شده‼ مردم بهم وصل نیستند؟👇👇