مسابقه با جایزه
پاسخ پرسش ها
شیوه های مصاحبه
اینجاست👇 اینجا👇
https://eitaa.com/joinchat/2736980447Cd238c0a407
هدایت شده از فصل توسعه فردی و رشد جامع
#مسابقه
#شبهای_شیدایی
۱.پاسخ درست بخش اول به ترتیب
الف
ج
ب
۲.منبع مسابقه صوت سخنرانی می باشد.
۳.مهلت ساعت ۲۲می باشد.
۴.سعی می شود طرح پرسش ها عمومی و قابل پاسخگویی از منابع دیگر هم باشد.
سپاس از حضورتان و شرکت شما و ماندگاری تان.
۵.لطفا تا ۱۲محرم صبور باشید.
#مسابقه
۶. شرکت در قرعه کشی در صورت عضویت در کانال فصل رویش شما و مثبت باش صورت می گیرد.
#مثبت_باش
https://rubika.ir/mosbat_bash20
#فصل_رویش_شما
https://eitaa.com/joinchat/4074242118C350f80a8a1
هدایت شده از فصل توسعه فردی و رشد جامع
#مسابقه
#نشر_خوبی_ها
#پاسخ_مسابقه
شبهای شیدایی
شب دوم
پاسخ درست(نجم۴۳/معرفت،محبت،اشک/گریه ابزار)
312
#مثبت_باش
https://rubika.ir/mosbat_bash20
#فصل_رویش_شما
https://eitaa.com/joinchat/4074242118C350f80a8a1
هدایت شده از فصل توسعه فردی و رشد جامع
در ادامه مهمترین موارد این جنگ شناختی به اجمال بررسی میشود.
1. ایجاد درک ناصواب از مصلحت و وظیفه اجتماعی
یکی از جلوههای جنگ شناختی، درک انسانها از مصالح و وظیفه اجتماعی آنهاست. اگر مردم خود را از اجزای اصلی نبرد دانستند، به صورت فعال در صحنه حاضر میشوند و از جان و دل با دشمن مبارزه میکنند؛ اما اگر با تشخیص ناصواب از مصالح جامعه اسلامی یا در نتیجه میل به دنیا و اشتغالات دنیایی دشمن و جنگ را سبک شمردند، نه تنها در برابر نبرد و جهاد منفعل هستند؛ بلکه مقابله با دشمن و جهاد را در نقطه مقابل منافع مادی خود میبینند و درصدد جلوگیری از ظهور آن خواهند بود. بسیاری از آنان که امام حسین«علیه السلام» را از جنگ و در افتادن با یزید پرهیز میدادند، نه به خاطر خیرخواهی که به واسطه درک غلط از مصلحت امت و یا عافیتطلبی و حفظ دنیا و برخورداری از شیرینی دنیایشان بود؛ چنانکه جابر بن عبدالله انصاری میگوید: «پس از آنكه حضرت حسين بن علی«علیه السلام» تصميم بر خروج از مدينه گرفتند، محضر مباركش رفتم و عرض كردم: شما فرزند رسولخدا«صلی الله علیه و آله و سلم» و يكی از دو سبط آن حضرت هستيد. به نظر من صلاح آن است كه شما نيز همچون برادر بزرگوارتان با خليفه صلح نمایيد». تأثیر این هجمه و تغییر ادراک را حتی در بین برخی از خواص اصحاب امام حسین«علیه السلام» چون عبدالله جعفر، ابن عباس و محمدبن حنفیه به نحوی میتوان مشاهده کرد؛ زیرا اینان گرچه قلباً و اعتقاداً با امام بودند، اما با خطای محاسباتی در توصیه به امام«علیه السلام» بر بیفرجام بودن قیام، نامطمئن بودن اهل کوفه در همراهی، مصلحت نبودن همراهی زنان و فرزندان از اهلبیت امام«علیه السلام» و نهایتاً سفر به منطقهای دور از دسترسی بنیامیه مانند یمن تأکید و سفارش داشتند.
2. شبهه در مفهوم اهلبیت«علیهم السلام»
اگرچه قیام امام حسین«علیه السلام» و حادثه عاشورا عملاً از سال ۶۰ هجری از مدینه آغاز شده است، اما تهاجم به این قیام که نقش محوری در جریان هدایت بشر و تداوم رسالت پیامبر«صلی الله علیه و آله و سلم» و استمرار ولایت ائمه طاهرین«علیهم السلام» و ظهور دولت موعود دارد؛ از دههها قبل و حتی پس از رحلت پیامبر عظیمالشأن«صلی الله علیه و آله و سلم» آغاز شد. از جمله هجمهها میتوان به مصادیق اهلبیت«علیهم السلام» اشاره کرد که طبق آیه شریفه «إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَيُطَهِّرَكُمْ تَطْهِيرًا» به روایت شیعه و سنی، رسولخدا«صلی الله علیه و آله و سلم»، امام علی«علیه السلام»، حصرت فاطمه«سلام الله علیها» و حسن و حسین مصداق اهلبیت«علیهم السلام» هستند؛ چنانکه از امسلمه و عایشه اختصاص اهلبیت به پیامبر«صلی الله علیه و آله و سلم»، علی«علیه السلام»، فاطمه«سلام الله علیها»، حسن و حسین«علیه السلام» نقل شده است. امسلمه میگوید: «این آیه در منزل من نازل شد، در حالی که در خانه هفت نفر بودند: جبرئیل، میکائیل، رسولخدا«صلی الله علیه و آله و سلم»، علی«علیه السلام»، فاطمه«سلام الله علیها»، حسن و حسین«علیه السلام» و من جلوی در ایستاده بودم. پرسیدم: یا رسولالله! آیا من از اهلبیت نیستم؟ فرمود: تو بر خیر هستی و تو تنها از همسران پیامبری». در صحیح مسلم نیز از عایشه نقل شده است که پیامبر«صلی الله علیه و آله و سلم» با پوششی از موی سیاه خارج شد و حسن بن علی، حسین بن علی، فاطمه و علی را زیر آن پوشش داخل کرد و آیه تطهیر نازل شد. با این حال عکرمه در اختصاص اهلبیت به پنج تن آلعبا شبهه میکند و نزول آن را ناظر به همسران پیامبر میداند. عکرمه در شهر و بازار میگشت و فریاد میزد: «اهلبیت پیامبر«صلی الله علیه و آله و سلم» همسران او هستند».
3. حذف نام و دین پیامبر«صلی الله علیه و آله و سلم»
عالیترین هدف جنگ شناختی بنیامیه، مقابله با اسلام