eitaa logo
متن روضه مقاتل معتبر چهارده معصوم (ع)
1.3هزار دنبال‌کننده
225 عکس
137 ویدیو
32 فایل
🔰 #متن_روضه 🔰 #مقاتل_معتبر_چهارده_معصوم_ع 🔰 #شناخت_شبهات_از_لسان_محققان http://eitaa.com/golvajhehaye_roozeh لینک کانال👆🏻 ارائه صوت ومتن سخرانی ناب از علمای دینی کشور
مشاهده در ایتا
دانلود
در غمت ناله میزنم.mp3
1.94M
«دستی رسید بال و پرم را کشید و رفت، از بال من شکسته ترین آفرید و رفت» با نوای «سیدمهدی میرداماد» کانال متن روضه_مقاتل معتبر چهارده معصوم علیه السلام.(تلگرام)👇 https://t.me/matnrozehmaghtalmotabar •┈┈••✾•✾•✾••┈┈ ⭕️کانال متن روضه_مقاتل معتبر چهارده معصوم علیه السلام.(ایتا) 👇 http://eitaa.com/golvajhehaye_roozeh •┈┈••✾•✾•✾••┈┈• 📌با نشـر لینڪ کانال ما در ثواب اهداف کانال سهیـم باشید. ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسمه تعالی 💢 📍نشر اشعار بروز ختم خوانی با بهره گیری از آیات، روایات، اشعار، روضه، ختم و ترحیم خوانی http://eitaa.com/ashaar_khatm ─┅┅═❧❧❧═┅┅─ «در ثواب نشر لینڪ کانال سهیم باشید». ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ یکی از مناجات‌های پرمضمون و در عین حال سوزناک منابع روایی ما، مربوط به مناجات امام کاظم (ع) در زندان است که پس از نماز عصر خوانده شد. یکی از مناجات‌های پرمضمون و در عین حال سوزناک در منابع روایی ما، مربوط به مناجات امام کاظم علیه‌السلام در زندان بغداد است. یحیی بن فضل نوفلی می‌گوید در بغداد بر امام کاظم (ع) وارد شدم. ایشان از نماز عصر فارغ شده و دستانش را بسوی آسمان بالا برده بود و مناجاتی را خواند. بخش‌هایی از این مناجات به قرار ذیل است: یَا سَیِّدِی صَلِّ عَلَی مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ ارْزُقْنِی الْخَوْفَ مِنْکَ وَ الْخَشْیَةَ لَکَ أَیَّامَ حَیَاتِی؛ ای سید و مولایم، بر محمد و آل او درود بفرست و خوف از خود و خشیت برای درگاهت در ایام زندگانی‌ام را روزی‌ام کن سَیِّدِی ارْحَمْ عَبْدُکَ الْأَسِیرِ بَیْنَ یَدَیْکَ؛ آقایم، به بنده اسیرت که در پیشگاه تو است، رحم کن سَیِّدِی ارْحَمْ عَبْدُکَ الْمُرْتَهِنِ بِعَمَلِهِ؛ ای آقایم، به بنده‌ات که در گِروی عملش است، رحم کن یَا سَیِّدِی أَنْقَذَ عَبْدُکَ الْغَرِیقِ فِی بَحْرٍ الْخَطَایَا؛ ای آقایم، بنده‌ات را که در دریای گناهان غرق شده، نجات بده یَا سَیِّدِی ارْحَمْ عَبْدُکَ الْمُقِرُّ بِذَنْبِهِ وَ جُرْأَتُهُ عَلَیْکَ؛ ای آقایم، به بنده‌ات که به گناهش اقرار داشته و بر تو جرأت کرده ترحم کن یَا سَیِّدِی الْوَیْلُ قَدْ حَلَّ بِی إِنْ لَمْ تَرْحَمْنِی؛ ای آقایم، وای بر من اگر مرا مشمول رحمتت قرار ندهی یَا سَیِّدِی هَذَا مَقَامَ الْمُسْتَجِیرِ بِعَفْوِکَ مِنْ عُقُوبَتِکَ؛ ای آقایم، این جایگاه کسی است که از عقوبتت به عَفوت پناه برده هَذَا مَقَامَ‏  الْمِسْکِینُ الْمُسْتَکِینِ؛ این جایگاه فقیر و بیچاره است     هَذَا مَقَامَ الْفَقِیرِ الْبَائِسُ الْحَقِیرِ الْمُحْتَاجِ إِلَی مَلِکٍ کَرِیمٍُ رَحِیم‏؛ این جایگاه فقیر و تهیدست حقیری است که به پادشاه با کرامت نیازمند است. 📚منبع:جمال الأسبوع بکمال العمل المشروع ابن طاووس، ص 288) ⭕️کانال متن روضه_مقاتل معتبر چهارده معصوم علیه السلام.(ایتا) 👇 http://eitaa.com/golvajhehaye_roozeh •┈┈••✾•✾•✾••┈┈• 📌با نشـر لینڪ کانال ما در ثواب اهداف کانال سهیـم باشید. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امیرالمؤمنین(ع) فرمودند: «هیچ عمل و طاعتی نزد خدای با عزّت و جلال از نماز محبوب تر نیست، پس هیچ چیز از امور دنیا از بجا آوردن نماز در وقت هایش شما را مشغول نگرداند، زیرا خداوند با عزت و جلال جماعت و گروهی را مذمّت کرده و فرموده است: کسانی که از نمازشان غفلت می ورزند یعنی وقته های آن را سبک می شمارند. (وسائل ‏الشیعة، ج 4، ص 113 ) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5803094200987683594.mp3
10.93M
۲۸ ❣یه قلبِ سالم، گرسنه میشه! هوس می‌کنه! از گرسنگی، ضعف می‌کنه! و .... 🔸گرسنه‌ی ذکر میشه! هوسِ قرآن می‌کنه ، اگر نماز بهش نرسه ، از گرسنگی به ضعف میفته! -اگر گرسنه مون نمیشه! -اگر هوس نمی‌کنیم! -اگر به ضعف نمی‌افتیم؛ یعنی یه جای کار ایراد داره ❗️ http://eitaa.com/golvajhehaye_roozeh •┈┈••✾•✾•✾••┈┈• ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به نام خدا خطیب بغدادے – عالم اهل سنت – مے گوید: هر زمان که گرفتارے داشتم مے رفتم کنار ضریح موسے بن جعفر(ع) کمڪ مے خواستم و نتیجه مے گرفتم.[۱] امام کاظم باب المراد و باب الحوائج است. امروز پدر فاطمه معصومه(ع) را واسطه بین خودمان و خدا قرار مے دهیم و چند قطره اشڪ به یاد آن بزرگوار مے ریزیم. دلها را روانۀ کاظمین کنیم: «السَّلام عَلَے الْمُعَذَّبِ فِے قَعْرِ السُجُون» در زندانے که عادے نبود وسیاه چال بود «ذے السّاقِ الْمَرْضُوضِ»[۲] ساق پایش در اثر زنجیر کوبیده شده بود، آن چنان که گوشت و استخوان له شده بود. معناے «مرضوض» این است که این امام بزرگوار مخصوصاً روزهاے پایانے عمر مبارکش سختے بسیار کشید. نوشته اند زندان آخرے که امام را در آن قرار داده بودند چهار سال به طول انجامید. مے دانید که زندان امام کاظم ممتد نبود، زیرا ایشان گاهے آزاد مے شدند و دوباره آقا را دستگیر مے کردند. گاهے حضرت یڪ سال یا شش ماه آزاد بود، اما زندان آخرے ممتد و بسیار طولانے بود. بعضے از نقل ها دارد این زندان آخرے چهار سال طول کشید. موسے بن جعفر(ع) چندین فرزند پسر و دختر داشت که در میان ائمه، این بزرگوار از نعمت فرزند بیشترے برخوردار بود. اما دل ها بسوزد براے آن آقایے که با این همه پسر و دختر هیچ یڪ از فرزندانش در لحظات آخر عمر کنارش نبودند و تنها جان داد. فاطمه معصومه(ع) ده سال داشت. مے دانید یڪ دختر ده ساله احتیاج به پدر دارد، چهار سال آخرے که پدر زندان بود ایشان شش ساله بود و بعد از شش سالگے پدر را ندید. گاهے سراغش را از امام رضا(ع) و از اُمّ احمد مے گرفت. نقل شده – من این مطلب را از بعضے عزیزان شنیده ام –گاهے فاطمه معصومه(ع) از کاروان هایے که از بغداد مے آمد سؤال مے کرد، آیا خبر دارید باباے من کے از زندان آزاد مے شود و مے آید؟ فاطمه معصومه(ع)، ما امروز شما را واسطه کرده ایم. خانمے که در کودکے پدر را از دست داد، به یاد پدر بود. امید داشت پدر را ببیند و نگاهش به نگاه بابا بیافتد، اما شیعیان، یڪ روز دید امام رضا(ع) شال سیاه انداخته و در خانۀ «ام احمد» نشسته، مردم مے آیند و تسلیت عرض مے کنند. امام رضا(ع) با طے الارض خودش را رساند بغداد، کنار بدن موسے بن جعفر(ع).[۳] فاطمه معصومه(ع) عرض کنم داغ پدر سخت است. اما کسے به گریه کردن شما اعتراض نکرد. شما ساق مرضوض و کوبیدۀ بابا را ندیدی. شما گریه کردے و از دل ناله برآوردی. دل ها بسوزد براے آن دخترے که کربلا مے دید نه تنها ساق پا بلکه تمام بدن کوبیده شده بود. دل ها بسوزد بر آن دخترے که سر بابا بر بالاے نیزه دید. بدن بابا زیر سم اسبان و لباس بابا به غارت رفته، حداکثر کارے که کرد «إنْ کَبَّتْ عَلَیْه» خودش را روے بدن بابا انداخت صدا زد: عمه جان، شما بروید و بگذارید من کنار بدن بابا بمانم. «وَ سَیَعْلَمُ الَّذینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ.»[۴] 📚پے نوشت [۱]. منتهے الآمال (یڪ جلدی) ص ۹۴۶٫ [۲]. بحارالانوار،ج۹۹، ص ۱۶، سوگنامه آل محمد، ص ۱۰۷٫ [۳]. منتهے الآمال، ص ۹۴۶ – ۹۴۵٫ [۴]. شعراء، ۲۲۷٫ کانال متن روضه_مقاتل معتبر چهارده معصوم علیه السلام.(تلگرام)👇 https://t.me/matnrozehmaghtalmotabar •┈┈••✾•✾•✾••┈┈ ⭕️کانال متن روضه_مقاتل معتبر چهارده معصوم علیه السلام.(ایتا) 👇 http://eitaa.com/golvajhehaye_roozeh •┈┈••✾•✾•✾••┈┈• 📌با نشـر لینڪ کانال ما در ثواب اهداف کانال سهیـم باشید. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ورود به بهشت و دوری از جهنم امام محمد باقر (ع) فرمودند: هر کس نماز واجب را در حالی که عارف به حق آن است در وقتش بخواند، به گونه ای که چیزی دیگر را بر آن ترجیح ندهد، خداوند برای وی برائت از جهنم می نویسد که او را عذاب نکند، و کسی که درغیر وقتش به جا آورد در حالی که چیزی دیگر را بر آن ترجیح دهد، خداوند می تواند او را ببخشد یا عذابش کند. (وسائل الشیعه، ج 3، ص 81، ح 23) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5812001267374886492.mp3
11.62M
۲۹ ⚡️وقتی یه کسی، یه کار بدی، در حقّم می‌کنه، تموم ذهن و قلبم درگیرش میشه! ⚡️تا یه مشکلی برام پیش میاد، دیگه مدیریت روح خودم رو از دست میدم! ⚡️به محض اینکه بین چند تا فشار مختلف، گیر می‌کنم، تموم آرامشم از دست میره! چرا من اینجوری‌اَم ؟ چکار کنم که خوب بشم؟ http://eitaa.com/golvajhehaye_roozeh •┈┈••✾•✾•✾••┈┈• ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به نام خدا معنے مطلومیت امام حسین علیه السلام از دیدگاه مرحوم شوشتری باز گويم که از براي کشته شدن مظلوم، چند معني است که همه منطبق است بر آن جناب، به طريق حقيقت. يڪ معني اين که کشته شده باشد، در حالي که مظلوم باشد؛ يعني تعدي بر او نموده باشند و ملڪ و مال و اولاد و اصحابش را برده باشند؛ بلکه همه‏ي اعضا و جوارحش، از ظاهريه و باطنيه، به ضرب تير و تيغ و نيزه و تشنگي از دستش گرفته باشند؛ و حقيقت اين صفت، در آن جناب بوده که از طعن سيوف و رماح، (نيزه‏ها) تمام جوارح و اعضاي او متغير گشته بود، حتي گلوي مبارکش، و بر مال و عيال و اطفالش دست تعدي گشودند و او را از بلاد، آواره نموده، تنها و بي‏کس، بر خاڪ انداختند و در اين حالت، او را کشتند. پس کسي که مصداق کلي اين صفت است، همان حسين تنهاست و از اين جهت، لفظ مظلوم که وصف است، علم شده است از براي او. اين است که در دعا وارد است: «انشدڪ دم المظلوم[؛ تو را قسم مي‏دهم به خون مظلوم ]»؛ [1] و در حديث است که: «ترڪ مکن زيارت مظلوم را». راوي عرض کرد که: کيست مظلوم؟ فرمود: «مگر نمي‏داني که اوست حسين عليه‏السلام شهيد کربلا!». [2] . معني دوم مظلوم بودن، در اصل کشتن است؛ يعني او را بکشند، بدون حق شرعي که موجب اباحه‏ي قتل او باشد، مانند قصاص، يا حد، يا افساد، و اظهر افراد اين معني، حسين است. چنان که خود فرمود: «واي بر شما! از من چه طلب داريد؟ آيا کسي را از شما کشته‏ام، پس مي‏خواهيد قصاص کنيد؟ يا مالي از شما گرفته‏ام؟ يا شريعتي را تبديل کرده‏ام؟». [3] . معني سوم مظلوم بودن، در کيفيت قتل است؛ چون که خداوند، احسان را در هر معناي نيکو به کار برده است. حتي در کشتن قرباني، مستحب است که کارد را تيز کنند، و او را به ذبيحه ننمايند، و در پيش روي ابناي جنس (هم‏جنسان) نکشند، و دست و پايش نبندند، و او را مثله نکنند (يعني اعضايش را، پيش از خروج روحش جدا نکنند)، و او را آب دهند؛ و هيچ يڪ از اين احسان‏ها را در کشتن آن حضرت مراعات ننموده‏اند، بلکه در کيفيت آن ظلم کردند. معني چهارم مظلوميت، بعد از کشتن است به سلب لباس و به قطع اعضا و پامال کردن [4] و انداختن بر روي خاک‏ها، بي‏کفن و دفن؛ و اين هم منحصر به آن جناب است، حتي اين که آن جامه‏ي کهنه پاره را هم بر بدنش نگذاشتند. [5] . معني پنجم مظلوميت، به جميع انحاي مذکوره است، و همه در آن جناب جمع بود، نه غير او. 📚پی نوشت [1] بحارالأنوار، ج 83، ص 235؛ الکافي، ج 3، ص 325؛ مصباح المتهجد، ص 213 (آداب سجده‏ي شکر). [2] بحارالأنوار، ج 98، ص 66؛ کامل الزيارات، ص 137 (باب 52). [3] بحارالأنوار، ج 45، ص 7؛ الارشاد، ج 2، ص 101. [4] بحارالأنوار، ج 45، ص 59؛ لهوف، ص 59 - 58؛ مقتل الخوارزمي، ج 2، ص 39 - 38. [5] بحارالأنوار، ج 45، ص 58 - 57؛ لهوف، ص 57 - 56؛ مقتل الخوارزمي، ج 2، ص 37. کانال متن روضه_مقاتل معتبر چهارده معصوم علیه السلام.(تلگرام)👇 https://t.me/matnrozehmaghtalmotabar •┈┈••✾•✾•✾••┈┈ ⭕️کانال متن روضه_مقاتل معتبر چهارده معصوم علیه السلام.(ایتا) 👇 http://eitaa.com/golvajhehaye_roozeh •┈┈••✾•✾•✾••┈┈• 📌با نشـر لینڪ کانال ما در ثواب اهداف کانال سهیـم باشید. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
4_5793936072287194093.mp3
32.94M
پیشنهاد دانلود در این گفتار، ، چند نکته و چندین سوال مهم را مطرح می کند؛ سوالات و نکاتی که دغدغه فکری همه اهالی هیئت است. نکات و سوالات: ١) .حضرت زینب(س) چگونه با آن همه مصائب، از پا ننشست و در هم نشکست؟ ما تا کجا پای کار خدا و اهل بیت هستیم و آستانه تحمل ما کجاست؟ ٢).جذب در هیأت به چه قیمت؟ آیا خودمان تربیت شده هستیم؟ چه در خود دیده ایم که به دنبال جذب دیگرانیم؟ ٣). چرا گاهی حال دعا و توسل داریم و گاهی بی تفاوت و سرد مزاجیم؟ ۴). جذب اولیه بر اساس احساسات است این شروع درستی است؛ اما کافی نیست. ۵). جوگیرماندن و بعد رهاکردن کار، در حکم درهمان کلاس اول ابتدایی ماندن است! ۶). راه حل: باید از سر معرفت عمل کرد. ٧). در مسیر احساس، راهزن خطرناکی وجود دارد: «دینداری حسی» بر اساس خواسته های دل و سپس «برهان سازی بر اساس مغالطه» ٨). مصداق «قلیل یدوم» باشیم؛ یک عبادت قلیل اما دائمی، بهتر از عبادت جوگیرانه و غیردائمی است. ٩). اثبات شهادت حضرت زهرا(س) دلیل قاطعانه اثبات حقانیت امیرالمومنین(ع) است؛ اما چه الزامی در اثبات شهادت حضرت زینب کبرا(س) است؟ آیا حضرت، نیاز به این عنوان دارد؟ چرا بر اساس احساس، شبهه اجتماعی ایجاد کنیم؟ ⭕️کانال متن روضه_مقاتل معتبر چهارده معصوم علیه السلام.(ایتا) 👇 http://eitaa.com/golvajhehaye_roozeh •┈┈••✾•✾•✾••┈┈• 📌با نشـر لینڪ کانال ما در ثواب اهداف کانال سهیـم باشید. ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
الحکمة ۱۰۶ قال علی عليه السلام : لاَ يَتْرُكُ النَّاسُ شَيْئاً مِنْ أَمْرِ دِينِهِمْ لاِسْتِصْلاَحِ دُنْيَاهُمْ إلاَّ فَتَحَ اللهُ عَلَيْهِمْ مَا هُوَ أَضَرُّ مِنْهُ. نتيجه تخريب دين براى دنيا: امام علی(علیه السلام) در این گفتار حکیمانه خود اشاره مى کند به نکته مهمى درباره تعارض دین و دنیا و کسانى که دنیا را بر احکام دینشان ترجیح مى دهند و مى فرماید: «مردم چیزى از امور دینشان را براى اصلاح دنیایشان ترک نمى کنند مگر این که خداوند زیان بارتر از آن را به روى آنها مى گشاید» ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ به نام خدا ▪️ علیه السلام 🎙 اگرچه بسته زنجیر و در اسیری بود السَّلامُ عَلَی الْمُعَذَّبِ فِي قَعْرِ السُّجُونِ سجون جمعِ سجنِ یعنی زندان سجون یعنی زندان های متعدد وَظُلَمِ الْمَطَامِيرِ مطمور جایی هست که قله(1) رو نگه داری میکنن،،، یه ذره نور و روشنایی نداره،،،نمورِ و نمناکِ،،، جوری حضرت رو وارده مطموره میکردن،،، گلوی حضرت رو با زنجیر می بستن،،، اگرچه بسته زنجیر و در اسیری بود به دست بسته به دنبال دستگیری بود اینا خانواده ای هستند که با دست بسته هم دستگیری و هدایت میکردن،،، باباش علی رو تو کوچه ها دست بسته بردن،،، دست بسته‌س اما دیدن یهودیه تو کوچه ها داره میگه اشْهَدُ أَنْ لَا إِلٰهَ إِلَّا ٱللَّهُ،،،(چیه؟! مسلمان شدی؟!!) گفت این آقا کیه؟! گفتن این علی ابن ابیطالبِ،،، گفت من این آقا رو خیبر دیدم،،، خودم دیدم با یک دست درِ قلعه خیبر رو کند،،، حالا دارید جلو چشمش ناموسش رو تو کوچه ها میزنید،،، چقدر غریبه،،، با دستِ بسته زنِ بدکاره رو هدایت کرد،،، اومد تو زندان موسی ابن جعفر دو روز خیره شد به نمازِ آقا؛ هارون میگه فرستادم ببینم چیکار میکنه این زن، چرا خبری ازش نشد،،، میگه در زندان رو باز کردن دیدن سرُ رو خاک گذاشته پشتِ سر موسی ابن جعفر هی میگه الهی العفو،،، چقدر لاغر و زخمی شد و شکست آخر شبیه اینکه گلاب از گلی بگیری بود به روی تخته تنش را غلام ها بردند عجب مراسم تشییع کم نظیری بود برای غربت او گریه می کند زنجیر دخیل بسته به پایش، عجب اسیری بود نبود دخترکش تا به او کند تکیه اسیر پای شکسته به وقت پیری بود 📝شاعر: محسن حنیفی السَّلامُ عَلَی الْمُعَذَّبِ فِي قَعْرِ السُّجُونِ وَظُلَمِ الْمَطَامِيرِ ذِي السَّاقِ الْمَرْضُوضِ بِحَلَقِ الْقُيُودِ،،،(2) اگه بخوام «ساق مرضوض» رو معنا کنم ساکت نباشی،،، ساق مرضوض یعنی استخوان خُرد شد،،، این «ساق مرضوض» ما رو یاده چندتا روضه میندازه،،، بگم و از همه التماسِ دعا،،، من چند تا استخوان خرد شده سراغدارم،،، یه استخوان بینِ در و دیوا،،، آیمادر،،، یه استخوان دیگه ام سراغ دارم زیرِ سم اسب ها،،، ای حسین،،، ای کاش که موت را نمی بوسیدم ای کاش که روت را نمی بوسیدم تقصیرِ من است زیر و رویت کردن ای کاش گلوت را نمی بوسیدم،،، 📚 پاورقی : 1) قله = سبو، کوزه 2)سید جلیل علی بن طاووس «مصباح الزائر» ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ