محسن غفاری در میزگرد تخصصی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آینده نگری در موضوعات فضای مجازی به شدت مهم است، اظهارکرد: اگر به دنبال اثرگذاری هستیم باید به این سمت حرکت کنیم
مدیرعامل پیام رسان ایتا ادامه داد: اگر فضای مجازی یک جبهه باشد، ما وارد جنگی با همه اعضای خانواده و دوستان خود شده ایم و سپس تلفات شدیدی را نیز بالطبع به دنبال داریم.
وی با بیان اینکه البته رسانه ها از هر ابزاری برای رساندن پیام خود استفاده می کند، خاطرنشان کرد: منطقی این است که هر کدام از ما نفع کلی جامعه را نگاه کنیم؛ رسانه اگر تنها وظیفه خود را رسانه خود ببیند، به دنبال جذب مخاطب برود، اما رسانه باید به دنبال اثرگذاری باشد، در بسیاری از فضاها حضور ما به دشمن کمک می کند.
غفاری پیرامون سابقه پیام رسان ایتا، تصریح کرد: شرکت ما از سال 85 آغاز به کرده است، سابقه ما مشخص است و در خود سایت ایتا هم بیان شده که شرکت طوبی و هاتف دو شرکت قبلی ما هستند و سهامداران آن ها خصوصی هستند.
پیام رسان ایتا رسانه های جبهه انقلاب را یک سروگردن بالا آورد
مدیرعامل پیام رسان ایتا با بیان اینکه پیام رسان ایتا رسانه های جبهه انقلاب را یک سروگردن بالا آورد، عنوان کرد: امروز ما یک فضایی ایجاد کردیم که بیش از 5/2 میلیون مخاطب خاص خود برسانیم؛ اگر رسانه ها به دنبال این باشند که به مخاطب خاص خود پیامی را برسانند، ایتا این فضا را فراهم کرده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون آینده ایتا به عنوان یک پیام رسان یا شبکه اجتماعی اظهار کرد: ایتا چندین امکان جدید آورده است که هنوز در تلگرام نیز وجود ندارد که مهم ترین امکان، هشتگ است؛ سرچ هشتگ یک امکانی است که به ایتا اضافه شده است و دیگر نیاز نیست در تمام کانال های ایتا عضو باشید و یک قابلیت جست و جوی سراسری است.
قابلیت های جدید مدیریت گروه که به زودی در ایتا اضافه می شود
غفاری با اشاره به قابلیت های جدید مدیریت گروه که به زودی در ایتا اضافه می شود، ادامه داد: به زودی سیستم پرداخت هم به پیام رسان اضافه می شود که کانالی امن برای خرید و پرداخت است که پرداخت های شبکه ای نیز به آن اضافه می شود.
مدیرعامل پیام رسان ایتا ادامه داد: در پرداخت شبکه ای امکان پرداخت چند نفری و یا تقسیم مبلغی بین اعضای یک گروه فراهم است که به زودی رونمایی می شود.
مدیرعامل پیام رسان ایتا پیرامون تفاوت های شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، اظهار کرد: شبکه های اجتماعی دو قابلیت عمده دارند که ایجاد صفحه اختصاصی و درج نظر در زیر پیام ها است؛ در حال حاضر شما می توانید در ایتا کانال ایجاد کنید که به نوعی همان صفحه است و احتمالا کامنت هم به امکانات ایتا اضافه شود.
صفحه اختصاصی به امکانات ایتا اضافه نمی شود
وی با بیان اینکه د حال حاضر ایتا امکان لایک ندارد، عنوان کرد: این پیام رسان در حال حاضر صفحه اختصاصی ندارد و بعید است این امکان را اضافه کنیم.
غفاری با بیان اینکه به دنبال پیاده سازی ایده هایی فارغ از ایده های موجود در دنیا هستیم، عنوان کرد: با ایجاد این جذابیت ها به دنبال یک شبکه اجتماعی بومی هستیم و عیب های شبکه های اجتماعی بومی را نداشته باشیم.
ایتا وام 5 میلیاردی دولت را دریافت نکرد
مدیرعامل پیام رسان ایتا در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون وام پنج میلیاردی پیام رسان های داخلی، عنوان کرد: این تسهیلات یک وام پنج میلیاردی با هشت درصد سود و خواب یکساله بود که سه پیام رسان داخلی این وام را دریافت کردند اما ایتا این وام را دریافت نکرد و اعتقاد داریم نمی توان با این وام به نقطه مطلوبی رسید.
وی در پاسخ به این سوال که این وام توسط شرکت ایتا دریافت نشد و یا تعلق نگرفت، عنوان کرد: بازپرداخت این وام با سود هشت درصد بود و این سود برای ما شبهه بود.
با آقای آذری جهرمی اختلاف عقیده داریم
غفاری در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با میزان همراهی و همکاری وزارت ارتباطات با پیام رسان های بومی، گفت: یک اختلاف اعتقادی بین ما و آقای آذری جهرمی در نگاه به فضای مجازی وجود دارد؛ البته اگر جایی گیر کردیم و به ایشان اطلاع می دادیم، به صورت محدود کمک می کرد؛ اما آیا از ایشان در جایگاه وزارت ارتباطات راضی هستید، نه؛ ما از جایگاه ایشان توقع بیشتری داریم و کار بیشتری نیز می توانستند انجام دهند.
مدیرعامل پیام رسان ایتا ادامه داد: به صورت محدود در بحث پهنای باند به ما کمک کردند، اما اینکه در زمینه سرور به ما کمک کنند و یا اینکه به دنبال پیام رسان ملی باشیم، اینگونه نبوده است.
وی با بیان اینکه آن چه را که می خواستیم و وظیفه دولت می دانستیم از آذری جهرمی خواستیم، اظهار کرد: شخص آقای وزیر اعلام کرد که در توان من اجرای این کار نیست و در حد محدودی که مرکز ملی فضای مجازی در مورد پهنای باند و سرور موظف کرده بود، کمک کرد.
غفاری در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با منابع درآمدی پیام رسان ایتا، خاطرنشان کرد: دو شرکت سامانه فناوری طوبی و مرکز فرهنگی هاتف منبع درآمد ایتا هستند، فعلا سرمایه گذار نداشتیم، و منبع مالی خاصی نداریم، امیداریم اگر سیستم پرداخت آن راه بیفتد بخشی از هزینه های ما را جبران کند
هنوز به سمت تبلیغات حرکت نکرده ایم
مدیرعامل پیام رسان ایتا افزود: ایتا به سمت تبلیغات نرفته است و امیداریم به این سمت هم حرکت نکنیم.
وی یکی از معضلات کشور را عدم طراحی سیستم اقتصاد تولید محتوای داخلی دانست و گفت: در حال حاضر شما به عنوان صاحب محتوا تولید می کنید و در شبکه اجتماعی به نام اینستاگرام می گذارید و مخاطب شما به اپراتورها هزینه می دهد تا این محتوا را دریافت کند، از این هزینه کرد محتوا هیچ مبلغی به تولیدکننده محتوا نمی رسد و تا وقتی این اتفاق ایجاد نشود، اکوسیستم تولید محتوای فضای مجازی شکل نمی گیرد.
کم کاری آقای وزیر در طرح سیستم اقتصادی تولید محتوای داخلی
غفاری ادامه داد: برای مثال وقتی کتابی می خرید، بخشی به نویسنده، بخشی به ناشر، بخشی به ویراستیار می رسد، اما سیستم محتوا در کشور در سطح فضای مجازی شکل نگرفته است.
مدیرعامل پیام رسان ایتا با بیان اینکه از سال 95 یک طرح «خانواده محتوا» که اکوسیستم اقتصادی محتوای کشور است -و وزیر فعلی ارتباطاات هم در همان سال پیگیر این طرح بود- مطرح شده است، عنوان کرد: این طرح متاسفانه در همین وزارت ارتباطات بر روی زمین مانده است و در صورت اجرا کمک می کندتا ایتا بتواند هم هزینه محتوا را دریافت کند و هم قسمتی از آن را به تولیدکنندگان محتوا در کانال داران خود بدهد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا رسانه های داخلی در این پیام رسانه حضور دارند و مخاطب برای این پیام رسان آورده اند، گفت: تمام خبرگزاری ها در ایتا حضور دارند و البته اینگونه نیست که این رسانه ها مخاطب جذب کنند، شبکه اجتماعی با تبلیغات شکل نمی گیرد، با بازاریابی اجتماعی شکل می گیرد و تبلیغات اثرگذاری ندارد.
مخاطبان رسانه ها را به سمت ایتا کشاندند
غفاری تاکید کرد: هیچ وقت رسانه ها مخاطب را به ایتا نمی آوردند، مخاطبان هستند که خبرگزاری ها را وادار می کنند به این سمت بیایند.
مدیرعامل پیام رسان ایتا با بیان اینکه بسیاری از خبرگزاری ها ابتدا به ایتا وارد نشدند، اما با حضور مخاطبان در ایتا خبرگزاری ها هم بر روی ایتا تمرکز کردند، گفت: ایتا پیام رسانی است که نه عضو به اصطلاح فیک و نه بازدید غیر واقعی مانند تلگرام دارد.
باعرض سلام و ادب
یکی از صنایع و ظرفیتهایی که در گناباد و بجستان باتوجه به اقلیم منطقه جای کار دارد و داشته ، صنعت زعفران است.
از سالهای قبل که اجداد ما درمنطقه بودند کشت زعفران مرسوم بوده ولی آنچنان که می بایست از لحاظ برند سازی و تجاری سازی روی زعفران منطقه ی ما کار نشده چنانکه می بینیم همچنان زعفران را با برند قاینات می شناسند. علیرغم این که از لحاظ مرغوبیت ، سالم بودن و عدم تقلب ، زعفران گناباد و علی الخصوص روستای سنو ( زادگاه بنده ) بی نظیر است .
و قطعا" همه میدانید که چندی پیش نظام زراعت زعفران مبتنی برقنات ثبت جهانی گردید و از همین طریق و از همین ظرفیت می توان پیشرفتهای عظیمی در این صنعت بوجود آورد . البته اولین پژوهشگاه فراوری زعفران در روستای سنو در چند سال پیش شروع بکار کرده و تا حدودی نیز روی پروژه ی برند سازی و تجاری سازی زعفران اقداماتی را انجام داده است.
طبق اعلام فائو ۹۰٪ زعفران دنیا در ایران تولید می شود اما سهم ایران از قیمت عمده فروشی زعفران بسیار ناچیز می باشد.
قیمت عمده فروشی در ایران که توسط کشاورز بفروش می رسد حدود ۱۰ میلیون تومان در کیلو می باشد، اما قیمت عمده فروشی جهانی حدود ۶ هزار دلار معادل ۷۰ میلیون تومان می باشد .
اگر خواسته باشیم سهم خود را در بازارهای جهانی افزایش دهیم و محصول خود را بر بازار دیکته کنیم بایستی اصول حرفه ای را رعایت کنیم ، یعنی مراحل کاشت ، داشت و برداشت را باید به سمت و سویی سوق دهیم که به تولید محصول ارگانیک خاتمه داده شود.
از طرفی بسترهای لازم نیز در گنابادتا حدودی مهیا هست.که به موارد زیر می شود اشاره کرد.
۱- ثبت جهانی زعفران گناباد میباشد.
۲- بستر داشتن اولین و تنها ایستگاه تحقیقات زعفران گناباد می باشد.
۳- داشتن دانشگاه علوم پزشکی
۴- اشتغال حدود ۱۶ داروساز در گناباد و ...
با یک همّیت و پشتکار و برنامه ریزی دقیق و حساب شده می توان با پای کار آوردن دانشگاه علوم پزشکی گناباد تولید گیاهان دارویی برپایه ی زعفران را در دستور کار قرار داد و پس از آن شروع به حمایت و جذب سرمایه گذاران داخلی و حتی خارجی کرد.
📌 در این بین نقش مسئولین شهرستان و در راس آن نماینده ی منتخب می تواند موثر و تاثیرگذار باشد از جمله :
۱- حمایت و جذب سرمایه گذاران حقیقی و حقوقی قوی ( مانند شرکت کشاورزی رضوی وابسته به آستان قدس و ... )
در بحث فراوری و بسته بندی زعفران ۲- وضع قوانین مربوط به صنعت کشاورزی
۳- برگزاری همایش هایی و سمینارهایی با موضوع برندسازی و تجاری سازی محصولات کشاورزی و در راس آن زعفران
👌 در نهایت می توانیم با پیگیری و تحقق موارد فوق شاهد تحولی عظیم در شهرستانهای گناباد و بجستان و حومه بود.
✍باتشکر - سیدعمادحسینی سنو ۹۸/۱۱/۱۳
☑️ برای اطلاع از آخرین اخبار و اطلاعات کشور و گناباد به ما بپیوندید 👇👇👇
ادرس سایت
Www.sobhegonabad.com
👇 👇 👇
@gonabad20ir
🛑 اسامی دوازده کاندیدای حوزه گناباد وبجستان
🔹مریم رمضانیان، حسین ثقفی، ابوالفضل شفاعی شهری، حسن رضانیا، محمدصفایی، علیرضا جاویدعربشاهی، روح الله پورعابدین، علی بربار، بهنام فلاح، محمد ذبیحی، محمد سهرابی و محمد کیفی
✍مطالبه کنیم
#شفافیت_اموال_کاندیدا
#رشتو
👇 👇 👇
@gonabad20ir
🔴🔴اتحاد و همدلی،رمز پیشرفت و توسعه
🔵در انتخابات مجلس ۹۸ در گناباد و بجستان، شاهد اتفاقی میمون و مبارک هستیم، شاید برای اولین بار در تاریخ انتخاباتی این خطه از کویر، از مدتها قبل، جامعه نخبگان سیاسی و اجتماعی هر دو جناح چپ و راست در هر دو شهر گرد هم امده، و با رصد دقیق نامزدهای احتمالی مجلس، به بررسی نقاط ضعف و قوت انان پرداخته اند تا با انتخاب یک فرد شایسته و اجماع بر روی #کاندیدای_اصلح ، فارغ از دعواهای سیاسی و حزبی، قدمی برای #توسعه و پیشرفت این مناطق بردارند...
حالا که این اتفاق خوشایند و قابل تقدیر رخ داده و مورد تایید زعما و بزرگان هر دو جناح اصولگرا و اصلاح طلب منطقه نیز واقع شده، ظاهرا به مذاق برخی افراطیون از هر دو جناح چندان خوش نیامده است!
چرا که آنان همواره نان خود را در آتش اختلاف و تفرقه جستجو می کنند و برایشان هیچ گاه منافع منطقه مهم نبوده است...
انان نه دغدغه #اشتغال دارند و نه طعم تلخ #فقر را چشیده اند.
و جای تعجب نیست اگر بجای درنظر گرفتن منافع منطقه ای و تمرکز بر توان کاندیدای مورد نظرخود، از هیچ اقدام تخریب گرانه ای کوتاهی نکنند.
بی تردید در این تنگ نظری و بی تدبیری و بی اخلاقی، این منافع مردم محروم منطقه است که قربانی می شود.
✍محسن وحیدزاده
👇 👇 👇
@gonabad20ir
محسن غفاری در میزگرد تخصصی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آینده نگری در موضوعات فضای مجازی به شدت مهم است، اظهارکرد: اگر به دنبال اثرگذاری هستیم باید به این سمت حرکت کنیم
مدیرعامل پیام رسان ایتا ادامه داد: اگر فضای مجازی یک جبهه باشد، ما وارد جنگی با همه اعضای خانواده و دوستان خود شده ایم و سپس تلفات شدیدی را نیز بالطبع به دنبال داریم.
وی با بیان اینکه البته رسانه ها از هر ابزاری برای رساندن پیام خود استفاده می کند، خاطرنشان کرد: منطقی این است که هر کدام از ما نفع کلی جامعه را نگاه کنیم؛ رسانه اگر تنها وظیفه خود را رسانه خود ببیند، به دنبال جذب مخاطب برود، اما رسانه باید به دنبال اثرگذاری باشد، در بسیاری از فضاها حضور ما به دشمن کمک می کند.
غفاری پیرامون سابقه پیام رسان ایتا، تصریح کرد: شرکت ما از سال 85 آغاز به کرده است، سابقه ما مشخص است و در خود سایت ایتا هم بیان شده که شرکت طوبی و هاتف دو شرکت قبلی ما هستند و سهامداران آن ها خصوصی هستند.
پیام رسان ایتا رسانه های جبهه انقلاب را یک سروگردن بالا آورد
مدیرعامل پیام رسان ایتا با بیان اینکه پیام رسان ایتا رسانه های جبهه انقلاب را یک سروگردن بالا آورد، عنوان کرد: امروز ما یک فضایی ایجاد کردیم که بیش از 5/2 میلیون مخاطب خاص خود برسانیم؛ اگر رسانه ها به دنبال این باشند که به مخاطب خاص خود پیامی را برسانند، ایتا این فضا را فراهم کرده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون آینده ایتا به عنوان یک پیام رسان یا شبکه اجتماعی اظهار کرد: ایتا چندین امکان جدید آورده است که هنوز در تلگرام نیز وجود ندارد که مهم ترین امکان، هشتگ است؛ سرچ هشتگ یک امکانی است که به ایتا اضافه شده است و دیگر نیاز نیست در تمام کانال های ایتا عضو باشید و یک قابلیت جست و جوی سراسری است.
قابلیت های جدید مدیریت گروه که به زودی در ایتا اضافه می شود
غفاری با اشاره به قابلیت های جدید مدیریت گروه که به زودی در ایتا اضافه می شود، ادامه داد: به زودی سیستم پرداخت هم به پیام رسان اضافه می شود که کانالی امن برای خرید و پرداخت است که پرداخت های شبکه ای نیز به آن اضافه می شود.
مدیرعامل پیام رسان ایتا ادامه داد: در پرداخت شبکه ای امکان پرداخت چند نفری و یا تقسیم مبلغی بین اعضای یک گروه فراهم است که به زودی رونمایی می شود.
مدیرعامل پیام رسان ایتا پیرامون تفاوت های شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها، اظهار کرد: شبکه های اجتماعی دو قابلیت عمده دارند که ایجاد صفحه اختصاصی و درج نظر در زیر پیام ها است؛ در حال حاضر شما می توانید در ایتا کانال ایجاد کنید که به نوعی همان صفحه است و احتمالا کامنت هم به امکانات ایتا اضافه شود.
صفحه اختصاصی به امکانات ایتا اضافه نمی شود
وی با بیان اینکه د حال حاضر ایتا امکان لایک ندارد، عنوان کرد: این پیام رسان در حال حاضر صفحه اختصاصی ندارد و بعید است این امکان را اضافه کنیم.
غفاری با بیان اینکه به دنبال پیاده سازی ایده هایی فارغ از ایده های موجود در دنیا هستیم، عنوان کرد: با ایجاد این جذابیت ها به دنبال یک شبکه اجتماعی بومی هستیم و عیب های شبکه های اجتماعی بومی را نداشته باشیم.
ایتا وام 5 میلیاردی دولت را دریافت نکرد
مدیرعامل پیام رسان ایتا در پاسخ به سوال خبرنگار ما پیرامون وام پنج میلیاردی پیام رسان های داخلی، عنوان کرد: این تسهیلات یک وام پنج میلیاردی با هشت درصد سود و خواب یکساله بود که سه پیام رسان داخلی این وام را دریافت کردند اما ایتا این وام را دریافت نکرد و اعتقاد داریم نمی توان با این وام به نقطه مطلوبی رسید.
وی در پاسخ به این سوال که این وام توسط شرکت ایتا دریافت نشد و یا تعلق نگرفت، عنوان کرد: بازپرداخت این وام با سود هشت درصد بود و این سود برای ما شبهه بود.
با آقای آذری جهرمی اختلاف عقیده داریم
غفاری در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با میزان همراهی و همکاری وزارت ارتباطات با پیام رسان های بومی، گفت: یک اختلاف اعتقادی بین ما و آقای آذری جهرمی در نگاه به فضای مجازی وجود دارد؛ البته اگر جایی گیر کردیم و به ایشان اطلاع می دادیم، به صورت محدود کمک می کرد؛ اما آیا از ایشان در جایگاه وزارت ارتباطات راضی هستید، نه؛ ما از جایگاه ایشان توقع بیشتری داریم و کار بیشتری نیز می توانستند انجام دهند.
مدیرعامل پیام رسان ایتا ادامه داد: به صورت محدود در بحث پهنای باند به ما کمک کردند، اما اینکه در زمینه سرور به ما کمک کنند و یا اینکه به دنبال پیام رسان ملی باشیم، اینگونه نبوده است.
وی با بیان اینکه آن چه را که می خواستیم و وظیفه دولت می دانستیم از آذری جهرمی خواستیم، اظهار کرد: شخص آقای وزیر اعلام کرد که در توان من اجرای این کار نیست و در حد محدودی که مرکز ملی فضای مجازی در مورد پهنای باند و سرور موظف کرده بود، کمک کرد.
غفاری در پاسخ به سوال خبرنگار ما در رابطه با منابع درآمدی پیام رسان ایتا، خاطرنشان کرد: دو شرکت سامانه فناوری طوبی و مرکز فرهنگی هاتف منبع درآمد ایتا هستند، فعلا سرمایه گذار نداشتیم، و منبع مالی خاصی نداریم، امیداریم اگر سیستم پرداخت آن راه بیفتد بخشی از هزینه های ما را جبران کند
هنوز به سمت تبلیغات حرکت نکرده ایم
مدیرعامل پیام رسان ایتا افزود: ایتا به سمت تبلیغات نرفته است و امیداریم به این سمت هم حرکت نکنیم.
وی یکی از معضلات کشور را عدم طراحی سیستم اقتصاد تولید محتوای داخلی دانست و گفت: در حال حاضر شما به عنوان صاحب محتوا تولید می کنید و در شبکه اجتماعی به نام اینستاگرام می گذارید و مخاطب شما به اپراتورها هزینه می دهد تا این محتوا را دریافت کند، از این هزینه کرد محتوا هیچ مبلغی به تولیدکننده محتوا نمی رسد و تا وقتی این اتفاق ایجاد نشود، اکوسیستم تولید محتوای فضای مجازی شکل نمی گیرد.
کم کاری آقای وزیر در طرح سیستم اقتصادی تولید محتوای داخلی
غفاری ادامه داد: برای مثال وقتی کتابی می خرید، بخشی به نویسنده، بخشی به ناشر، بخشی به ویراستیار می رسد، اما سیستم محتوا در کشور در سطح فضای مجازی شکل نگرفته است.
مدیرعامل پیام رسان ایتا با بیان اینکه از سال 95 یک طرح «خانواده محتوا» که اکوسیستم اقتصادی محتوای کشور است -و وزیر فعلی ارتباطاات هم در همان سال پیگیر این طرح بود- مطرح شده است، عنوان کرد: این طرح متاسفانه در همین وزارت ارتباطات بر روی زمین مانده است و در صورت اجرا کمک می کندتا ایتا بتواند هم هزینه محتوا را دریافت کند و هم قسمتی از آن را به تولیدکنندگان محتوا در کانال داران خود بدهد.
وی در پاسخ به این سوال که آیا رسانه های داخلی در این پیام رسانه حضور دارند و مخاطب برای این پیام رسان آورده اند، گفت: تمام خبرگزاری ها در ایتا حضور دارند و البته اینگونه نیست که این رسانه ها مخاطب جذب کنند، شبکه اجتماعی با تبلیغات شکل نمی گیرد، با بازاریابی اجتماعی شکل می گیرد و تبلیغات اثرگذاری ندارد.
مخاطبان رسانه ها را به سمت ایتا کشاندند
غفاری تاکید کرد: هیچ وقت رسانه ها مخاطب را به ایتا نمی آوردند، مخاطبان هستند که خبرگزاری ها را وادار می کنند به این سمت بیایند.
مدیرعامل پیام رسان ایتا با بیان اینکه بسیاری از خبرگزاری ها ابتدا به ایتا وارد نشدند، اما با حضور مخاطبان در ایتا خبرگزاری ها هم بر روی ایتا تمرکز کردند، گفت: ایتا پیام رسانی است که نه عضو به اصطلاح فیک و نه بازدید غیر واقعی مانند تلگرام دارد.