4_5819151017828157352.mp3
378.8K
مقام بستنکار . استاد هنداوی
اجرای بستنکار در کلمه ( عنهم سراعا )
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مقام بستنکار . استاد محمود علی البنا
اجرای بستنکار در کلمه ( نهار مبصره )
🆔https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📟#کلیپ
#ویــژهمحرم
💠تلاوت شاهکار و بهیادماندنی آیات «یآ أیَّـتُهـا النـَّفسُ الْمُـطمَـئِـنَّـة ارْجِـعـي إلیٰ ربِّکِ راضـیـةً مَّرضـيّـة ...»
🎙استاد عبدالباسط
📖آیات انتهایی سوره مبارکه فـجر
#محرم
#امام_حسین
🔶https://eitaa.com/gooorrrran
✳️ مرحله اول/یادگیری درس ✳️
قرآن پـژوهان گـرامی، لطـفاً کلیپ تصـویری این درس را به دقت تماشا، و مطالب درسی مربوطه را به خاطر بسپارید.
دسترسی به👈سایر آموزشهای قرآنی کانال
کانال«فنون قرائت قرآن»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کانال«فنون قرائت قرآن»
✳️ مرحله دوم/تمرین عملی ✳️
قرآن پژوهان عزیز و گرامی، برای تفهـیم هر چـه بهـتر مطالـب درسی، تلاوت یک صفحه از قرآن کریم کـه در زیـر بـارگـزاری گـردیده را با صدای اسـتاد خـلیل الحصری، استـماع نمایید. بهتر است برای این تمـرین ارزشـمند تصویر صفحه مورد نظر در مقابل شما بــاز بـوده، همزمان بـا نـگـاه کـردن به کلـمـات و خطوط قرآن، ضمن استماع تلاوت صحـیح استاد خلیل الحصری به نحوه اجرای قواعد تجویدی توسط این استاد دقت نمایید.
برای دسترسی به تلاوت کل قرآن با صدای استاد خلیل الحصری👈 اینجا کلیک کنید.
کانال«فنون قرائت قرآن»
129.mp3
1.92M
تلاوت تدویر خلیل الحصری صفحه١٢٩
کانال«فنون قرائت قرآن»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹️تلاوتی شنیدنی از شیخ مصطفی اسماعیل
🔸️نغمه ی حجاز
آموزش تجوید استاد علّامی _ جلسه 4 (Trimmed).mp3
9.3M
📒#آموزش_تجوید
❇️استاد ابوالفضل علّامی
📌جلسه چهارم
⏱مدتزمان : ۱۲:۵۵
🆔 https://eitaa.com/gooorrrran
؛*┄┄┄┅═✧❁💠❁✧═┅┄┄┄*
جلسۀ اول: مقامات موسیقایی تلاوت قرآن
در تلاوت قرآن از هفت مقام اصلی و گوشه های آنها استفاده می شود که بصورت خلاصه در عبارت صنع بسحر گنجانیده شده اند.
ص ،مخفف مقام صبا - ن ،نهاوند-ع ،عجم- ب ،بیات- س ،سه گاه- ح ،حجاز و بالاخره ر، مخفف مقام رست می باشند.
هر چند بعضی مقام چهار گاه را هم مقام مستقلی دانسته و در نتیجه به هشت مقام اصلی قائل گردیده اند.
در اینجا اشاره بسیار کوتاهی به این مقامات و بعضی فروعات آن خواهیم نمود.
مقام (Gamme) ، یک طرح کلّی و الگویی است برای آفرینش نغمات و ملودی ها. اگر با یک نگاه کلی بنگریم می توانیم مفاهیم مقام، نغمه، لحن، آواز، دستگاه، گام و موارد مشابه آن را در یک تعریف کلی بگنجانیم، اگر چه در تعریف اصطلاحات برخی از این مفاهیم با دیگری تفاوت دارد. تمایز و تشخیص هر مقام نتیجه تغییر حالات و کیفیات یک نغمه و ملودی و تفاوت هر مقام با مقام دیگر نتیجه اختلاف در تغییر مسافت ها و فواصلی است که بین درجات صوتی هر مقام نسبت به مقام دیگر وجود دارد.
📗 #قسمت_اول_
🆔https://eitaa.com/gooorrrran
🎼⚡️🎼⚡️🎼⚡️🎼⚡️🎼⚡️🎼⚡️
✅تعریف مقام
در اصطلاح موسیقی به مجموعه ی اصواتی که بین یک نت و تکرار آن (جواب) با ترتیب معیّن قرار دارد مقام گفته می شود.
ـ ✅تعریف نغمه
نغمه در لغت، عبارت از صدایی موسیقایی است که خالی از کلام و حرف باشد. در اصطلاح موسیقی نغمه در این معانی به کار رفته است: هر صدای موسیقایی (Sing)، ملودی (Melody)، در مقابل هارمونی (Harmony) [موسیقی چند صدایی]، مقام اصلی (Gamme)، مقام فرعی یا مشتقات یک مقام اصلی (گوشه) همچون نغمه شوری از مقام بیات، نغمه هزام از مقام سیکا و یا نغمه نکریز از مقام نهاوند.
ـ✅ تعریف لحن
لحن در تلاوت قرآن، کیفیتی است که از استفاده صحیح و مطلوب مقامات و نغمات عربی برای آرایه آیات قرآن کریم بر اساس اصول و مبانی مربوط حاصل می آید.
#قسمت_دوم_
🆔 https://eitaa.com/gooorrrran