کانال بین المللی تبلیغ جلسات و محافل قرآنی و مذهبی مشهد و تمام شهرهای ایران اینجاست
👇👇
@canallgalasatghoran
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
برای تبلیغ جلسات و محافل و مؤسسات قرآنی خود یا اساتید دیگر یا محل زندگی خود را به آی دی زیر ارسال کنید
علیرضازارع
👇👇👇
https://eitaa.com/alirezazarearnan
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
🍃🌾 🍃 🌾 🍃 🌾 🍃 🌾 🍃
گروه بین المللی تبلیغ جلسات و محافل قرآنی و مذهبی مشهد و تمام شهرهای ایران اینجاست
👇👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/2278359248Ce97e32b131
🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴🔴
علی رضا زارع 🩸
این پیام را برای سایر دوستان ارسال کنید
👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇👇
📖 تقویم شیعه
☀️ امروز:
شمسی: سه شنبه - ۲۵ مهر ۱۴۰۲
میلادی: Tuesday - 17 October 2023
قمری: الثلاثاء، 1 ربيع ثاني 1445
🌹 امروز متعلق است به:
🔸زین العابدین و سيد الساجدين حضرت علي بن الحسين عليهما السّلام
🔸باقر علم النبی حضرت محمد بن علی عليه السّلام
🔸رئيس مكتب شيعه حضرت جعفر بن محمد الصادق عليهما السّلام
❇️ وقایع مهم شیعه:
🔹شهادت امام باقر علیه السلام (بنابرروایتی)
🔹قیام توابین، 65ه-ق
📆 روزشمار:
▪️3 روز تا ولادت حضرت عبدالعظیم حسنی علیه السلام
▪️7 روز تا ولادت امام حسن عسکری علیه السلام
▪️9 روز تا وفات حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها
▪️33 روز تا ولادت حضرت زینب سلام الله علیها
▪️41 روز تا شهادت حضرت زهرا سلام الله علیها (روایت 75روز)
✅ با ما همراه شوید...
➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖
🆔https://eitaa.com/gooorrrran
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️
✅ سلام و عرض ادب
روز سه شنبه زیبایتان به خیر
💫اَلّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُمْ 💫
✅ اَللّهُمَّ نَوِّر قُلُوبَنا بِالْقُرآن اَللّهُمَّ زَیِّن اَخْلاقَنا بِزینَةِ الْقُرآن اَللّهُمَّ ارْزُقنا شَفاعَةَ الْقُرآن
✅ آیات صفحه🌹(۴۶۵)🌹را به نیت سلامتی آقا امام زمان(عج)، آمرزش اموات،برآورده شدن حاجات یاهر نیت دیگری که دارید تلاوت می کنیم :
✅ اعوُذُ بِاللهِ مِنَ الشَّیطانِ الرَّجیمِ
بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ
🔷♦️🔷♦️🔷♦️🔷♦️
به جمع ما بپیوندید
🆔https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌹خوبیاتو نمی برم از یاد
به آبروی پنجره فولاد....🌹
اللّهُمَّ صَلِّ عَلى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضا الْمُرْتَضَى
الاِمامِ التَّقِیِّ النَّقِیِّ
وَحُجَّتِکَ عَلى مَنْ فَوْقَ الاَرْضِ
وَمَنْ تَحْتَ الثَّرى
الصِّدّیقِ الشَّهیدِ
صَلاةً کَثیرَةً تامَّةً زاکِیَةً
مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً
کَاَفْضَلِ ما صَلَّیْتَ عَلى اَحَد مِنْ
اَوْلِیائِکَ.
#امام_رضا #مشهد #زیارت
🆔https://eitaa.com/gooorrrran
27.88M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
چند روز قبل از اربعین امسال حرم حضرت امام الهادی علیه السلام 😢 بودم
هدایت شده از صادق سوری
44.17M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سلام علیکم
پست اخیر قاری قرآن سید مصطفی حسینی در مورد آکسان ها
از اساتید خودم استاد پیرحیاتی، استاد امامی، استاد صادقی نجفی، استاد مهرداد نظامی،استاد زارع و بقیه اساتید حاضر در گروه که اسمشون رو نمیدونم ممنون میشم
نظرتون رو بگین🙏🌺
سلام
سلام بر جناب آقای سوری عزیز
این گروه مخصوص آموزش قرآن کریم است
قرار نیست آموزش های دیگران را در گروه نظر بدهیم
کلا کار درستی نیست 💢
اگر خود شخص در گروه باشد و از اساتید بخواهد که مطالبشان مورد نقد و بررسی قرار بگیرد در خدمتیم
هدایت شده از صادق سوری
ایشون آموزش آکسان ندادن
در مورد آکسان نظر دادن
به نظر بنده با کمال احترام و رعایت ادب
هیچ ایرادی بر اشکال گرفتن و مورد نقد قرار دادن این طور صحبت ها نیست.
اما بدلیل گروه و رعایت قوانین گروه این کار رو دیگه نمیکنم
هدایت شده از m. e
سلام و عرض ادب
تشکر از نظرات کارشناسی تون
اما:
1-سبک هیچ ارتباطی با آکسان ندارد سبک به ردیفی گفته میشود که کسی قبلا آنرا احرا نکرده باشد، در حقیقت سبک یک نوع ردیف ملودی تلاوت بر اساس چیدمان موتیف هاست و ارتباطی به آکسانها ندارد
2-هرچند نظر حضرتعالی بسیار محترم است لیکن اگرحقیر جای شما بودم کمی محتاط تر دراینمورد نظرمیدادم، بکاربردن کلماتی همچون مزخرف، چرت و... ازشان شخصیت حضرتعالی بعید است
3-قیاس آواها و آکسانهای فارسی با تلاوت قرآن قیاسی مع الفارق است
دراشعار فارسی شما هم وصل به سکون دارید و نیز وقف به حرکت
درهمان دستگاه ماهوری که خواندید من براحتی میتوانم وقوف را به حرکت یاعدم حرکت تغییردهم بدون آنکه معنی آن تغییرکند
4-اینکه شمامیفرمائید در تلاوت تحقیق آکسان ها چرت و مزخرف و بلکه بی معنی هستند لطف کنید دراین مورد پاسخ دهید: 👇
در انتهای آیه یک سوره محمدص آمده:
« اضل اعمالهم»
قاری در حضور خود من خوانده:«
اعمی لهم» بنوعی خلط ومزج انجام داده
اعمی یعنی کور، لهم یعنی برای آنها در صورتیکه اعمال جمع عمل است ولام از آن اعمال است و نه برای هم
5-در کلمه «ما» در ادبیات عرب نزدیک ده نوع ما داریم:
ما استفهامی، مااستعجابی، ماموصولی، مانافیه، ماشبیه به لیس، ما نافیه، ماکافه،ما زائده، مامصدری و...
شماخوب میدانیدکه آکسان بیجا زدن روی مای موصولی ممکن است آنرابه مای نافیه تبدیل کند وقس علیهذا
ضمنامن منظورتانرا ازبالابردن نت متوجه نشدم احنمالامنظورتان فرکانس نت مذکور بوده ویاشایدم منظورتان تغییر دسیبل شدت صوت مورد نظر بوده است
استاد ارجمند این گروه یک گروه عمومی است و مباحث تخصصی و فنی شما صرفنظر از صحت و سقم آن باعث تشویش مبتدیان میگردد، البته حقیر با برخی مطالب شما موافقم منتهی جای بحثش در این گروه که اکثرا مبتدی هستند چندان محلی از اعراب ندارد
مع ذالک از اظهارنظر فنی تان صرفتظر ازمسائل جانبی، سپاسگزاارم.
« دکتر محسن امامی »
هدایت شده از m. e
ممنونم جناب استاد نظامی عزیز🙏
خوشحال میشم نظر حضرتعالی و سایر اساتید معظم گروه را بدانم
« محسن امامی»
هدایت شده از صادق سوری
استاد زارع عزیز
خیلی ممنون
بابت بی ادبی و جسارتی که بنده کردم،عذر خواهی میکنم. قصد بی ادبی و بی حرمتی نبود.
ما جوانیم و خام به بزرگواری خودتون ببخشيد
سلام و درود بر شما دوست عزیز 💞
ان شاء الله متن استاد امامی به دست جناب آقای سید مصطفی حسینی برسه
و هر مطلبی که دوست دارد را بر زبان نیاورند
و حتما مطالعه داشته باشند
شما گناهی ندارید 🌾
پیش فعال هستید ماشاءالله 😊
من بارها گفتم
از روخوانی تا تفسیر قرآن و مخصوصا مبانی موسیقی عربی و ایرانی سؤال بپرسید تلاوت ارسال کنید
بهترین استاد و درست ترین پاسخ را دریافت خواهید کرد
ولی چکار کنم دوستان فعالیت مختصری دارند
علیرضا زارع 🌾
هدایت شده از محمدمهدی خوجویان
1.48M
نظر استاد مهدی حسنی، مدرس آکسانها یا تکیه های صوتی، در جواب صحبتهای جناب آقای مصطفی حسینی
سلام و درود خدمت دوستان گرامی
از مطالبی که استادان ارجمند جناب استاد دکتر امامی ، جناب استاد مهندس پیرحیاتی ، جناب استاد نظامی و جناب استاد حسنی ارائه کردند استفاده کردم ، نکاتی مهم و اساسی رو در پاسخ به این کلیپ مطرح کردند .
سلّمهم الله تعالی و أیّدهم.
نیازی به تکرار مطالب بزرگواران نیست فقط سه نکته رو درباره عرایض جناب حسینی عرض می کنم :
یک وقت هست ما بحث نبر و آکسان رو اصلا قبول نداریم مثل استاد ایمن سوید که این موضوع رو به کلی رد می کنند با دلایلی که ارائه کرده اند که البته قابل نقد هم هست .
اما جناب حسینی عزیز بنا بر نقل خودشون ، نبر و تکیه صوتی رو فقط در تحقیق قبول ندارن اما در ترتیل قبول دارن حتی تدریس هم می کنند و دو تا اجازه هم دارن.
اینجا عرض میشه به همان دلایلی که در ترتیل می توان نبر و آکسان رو پیاده کرد بنا بر همان دلایل می توان در تحقیق هم به کار برد اینکه در ترتیل قبول داشته باشیم اما در تحقیق خیر ، تناقضی است آشکار.
نکته دوم اینکه با صراحت گفتند در هیچ کتابی نیامده که منظور از نبر ، ارتفاع صوت یا متمایز کردن بخشی از کلمه با بلند کردن صداست .
به ایشون توصیه می کنم کتاب «الأصوات اللُّغَوِیّة» تألیف ارزشمند دکتر ابراهیم انیس رو مطالعه کنند خصوصا بخش مربوط به نبر رو که در صفحات ۹۷ تا ۱۰۳ این کتاب آمده تا ببینند ایشان دقیقا همین تعریفی رو که درباره نبر و تکیه صوتی میشه در اون کتاب آوردند.
اگر هم با عربی آشنایی کامل ندارند ترجمه این کتاب هم در کتابخانه ها موجوده.
و نکته پایانی اینکه از مظلومیت قرآن کریم هست که آن کلام نورانی و معجزه جاویدان رو با شعر و نثر و امثال اینها مقایسه می کنند و قرائت آیات الهی با آوازهای رایج و خوندن شعر و سرود و تواشیح و ابتهال و....... سنجیده میشه.
بنده بارها عرض کردم ، کلامی که افصح الکلام هست شایسته أفصح القرائة هم هست و این امر ، عملی نیست مگر اینکه کلمات و عبارات قرآن علاوه بر صحت و اتقان در تجوید ، با فصیح ترین نوع گویش و تلفظ ، قرائت بشه و قواعد و قوانین نبر و آکسان که برگرفته از تلفظ فصیح و بلیغ عربی است ما رو به این هدف نزدیک می کنه.