eitaa logo
کانال آموزش قرآن کریم _علیرضازارع
4.4هزار دنبال‌کننده
8.3هزار عکس
9.8هزار ویدیو
1هزار فایل
ارسال مطالب ناب آموزشی و اخلاقی و امام رضایی، تلاوت قاریان مصری و ایرانی #آموزش_تجوید #آموزش_صداسازی_سلفژ #آموزش_نغمات_قرآنی اینجاست 👇👇 👇 https://eitaa.com/gooorrrran به ما بپیوندید👌 ادمین @alirezazarearnan
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴💢فهرست قواعد تجوید💢🔴 قواعدی که تاکنون بایستی یادگرفته و در تلاوت اجرا نمایید. ١—نحوه تلفظ صحیح«حرکت کسره» ٢—نحوه تلفظ صحیح«حرکت ضمه» ٣—نحوه تلفظ صحیح«حرف حاء» ۴—نحوه تلفظ صحیح«حرف ثاء» ۵—نحوه تلفظ صحیح«حرف ذال» ۶—نحوه تلفظ صحیح«حرف صاد»
✳️ تـمـریـنــات عــمـلـی ✳️ 🔹قرآن پژوهان گرامی، برای بهتر جا افتادن مطالب درسی، ضمن استماع تلاوت استاد خلیل الحصری، نحوه اجرای صحیح قواعدی که تا به حال یادگرفته اید را بصورت عملی بررسی و استماع نمایید. 🔹به شیوه تمرینی گفته شده زیر و با استفاده از تلاوت استاد خلیل الحصری تمرینات عملی خود را به شکل صحیح، انجام دهید. 🔹بهتر هست به استماع این یک صفحه تلاوت خلیل الحصری اکتفا نکنید و با تهیه یا دانلود کامل این تلاوت، هر روز این تمرین ارزشمند را انجام بدهید. 🔹برای دانلود تلاوت استاد خلیل الحصری از صفحات دیگر قرآن روی لینک زیر کلیک کنید. @khalilhosari 💢شیوه صحیح عملی💢 🔸استماع: همزمان با نگاه کردن به صفحه قرآن، تلاوت استاد خلیل الحصری را گوش کنید و به نحوه «تلفظ صحیح استاد» دقت نمایید. 🔸استماع و زمزمه: با نگاه کردن به صفحه قرآن، تلاوت استاد خلیل الحصری را گوش کرده و همزمان با تلاوت استاد شما نیز «زمزمه» کنید. 🔸تلاوت عملی: با خاموش کردن صوت استاد، سعی کنید با سرعت پایین و دقت بالا «شروع به تلاوت قرآن» نموده و سعی نمایید قواعد تجویدی که تا به حال یادگرفته اید را رعایت نمایید. گفتنی است به مرور و پس از مدتی تمرین، سرعت و تسلط شما در تلاوت قرآن افزایش پیدا کرده و به تلاوت استاد نزدیکتر می شود. ❇️ تصویر و تلاوت صفحه۵۴ قرآن کریم 👇
جلسه آموزش قرائت قرآن کریم 💕 مسجد امام الهادی علیه السلام مشهد بلوار توس جمعه شب 1401 /09/18
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌸مرحوم شحات محمد انور [📖] : سوره شوری (15…1) [📆] : بتاریخ (سال 1987) [🎶] : مقامات بکار رفته در این تلاوت زیبا بترتیب : از دقیقه 01:29 تا 05:42 (بیات) از دقیقه 05:45 تا 12:35 (رست) از دقیقه 12:38 تا 25:08 (چهارگاه) از دقیقه 25:12 تا 26:17 (سگاه) از دقیقه 26:20 تا 27:06 (چهارگاه) از دقیقه 27:10 تا 33:12 (سگاه) از دقیقه 33:20 تا 36:05 (بیات) از دقیقه 36:14 تا 38:58 (صبا) از دقیقه 39:03 تا آخر (نهاوند) 📲 کانال بین المللی آموزش قرآن کریم 🆔👉 @gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بایادحضرت حق تعالی.. ☘ مختصری در مورد اصطلاحات لحنی 🍃 توضیح برخی اصطلاحات پرکاربرد در علم لحن و در تحلیل تلاوت ها، به شکل نکات شماره دار: (مقام و اکتاو و جنس و ثلاثی و عقد*) 1-همه مقامات مورد استفاده در فن تلاوت قرآن (مثلا مقام راست) شامل هشت درجه می باشند. این هشت درجه یک اکتاو را تشکیل می دهند. یعنی هر مقام در یک اکتاو** تکمیل می گردد. 2-یک تلاوت استاندارد در دو اکتاو اجرا می گردد. مثلا تلاوت در مقام بیات در اکتاو اول (قسمت بم صدا) شروع شده سپس قاری همان مقام بیات را مجددا در اکتاو دوم (قسمت زیر صدا) اجرا می نماید. مانند اتفاقی که در تلاوت اکثر قراء بزرگ مصری مانند استاد محمد رفعت، استاد عبدالفتاح شعشاعی، استاد مصطفی اسماعیل، استاد کامل یوسف بهتیمی، استاد محمد عمران و ... می افتد 3-با این اوضاع دو اکتاو می شود 8+8 اما درجه هشتم اکتاو اول، می شود درجه اول اکتاو دوم - گیج شدید؟؟ مهم نیست!! پس در یک تلاوت دو اکتاوی، یک درجه دوبار تکرار شده است! بنابراین دو اکتاو برابر 15 درجه صوتی غیر تکراری می شود. 4-متاسفانه به این نتیجه رسیدیم که ... واحد جزیی تشکیل دهنده مقامات و نغمات، درجات صوتی هستند. مثل حروف که واحد تشکیل دهنده جملات هستند. اما همانطور که هر جمله از تعدادی کلمه تشکیل شده، هر مقام موسیقایی نیز از دو جنس تشکیل گردیده که جنس (مانند کاربرد کلمه در جملات) واحد بزرگتری نسبت به درجه است و ... هر جنس از چهار درجه پی در پی تشکیل شده است. 🔶 پس تا الان داریم: یک تلاوت استاندارد —---> در دو اکتاو اجرا می گردد هر مقام —---> شامل هشت درجه است دو اکتاو —---> 15 درجه = 1 - 16 می باشد بیشتر مقام ها —---> شامل دو عدد جنس است هر جنس —----> شامل چهار درجه می باشد 5-در همه مقامات، جنس اول همنام با نام مقام مورد اشاره است. مثلا جنس اول مقام بیات، جنس بیات نام دارد ولی جنس دوم ممکن است همنام نباشد. 6-کلا در موسیقی، اجناس از خود مقامات مهمترند چون این اجناس هستند که ترکیبات را ایجاد می نمایند. 7-اما دیگه واقعا متاسفم بگم که ... دو اصطلاح اضافی مهم دیگر نیز در علم لحن کاربرد زیادی دارند که به آنها در عربی، ثلاثی و عقد می گویند. ثلاثی: به سه درجه (نت) پی در پی گویند. ولی ما بیشتر از ثلاثی در معرفی "سه درجه ابتدایی" مقامات استفاده می کنیم. چون هیچ سه درجه متوالی ای در هر مقام، به اندازه سه درجه ابتدایی آن مقام مهم نیستند. (یعنی درجات 1و2و3 مقام) عقد*: به پنج درجه (نت) پی در پی گویند. ولی ما بیشتر از عقد معرفی "پنج درجه ابتدایی" مقامات استفاده می کنیم چون هیچ پنج درجه متوالی ای در هر مقام، به اندازه پنج درجه ابتدایی آن مقام مهم نیستند. (یعنی درجات 1و2و3و4و5 مقام) ِاوا خاک عالم ... برخی دیگه از اصطلاحاتی که در تحلیل تلاوت ها استفاده می شه جا افتاده. بنابراین تا شما خوابتون نگرفته زود می ریم سراغشون: 8-رکوز مقام: درجه شروع مقام 9-غماز مقام: درجه پنجم مقام 10-نت شاهد: نت یا درجه ای که در یک نغمه بیشتر از بقیه درجات، "تکرار" می شود. (تاکید یا درجه محوری نغمه) مثلا در نغمه بیات دوکاه، نت شاهد درجه اول و در نغمه بیات نوا، نت شاهد درجه چهارم بیات می باشد. ما گاهی از کلمات دیگری مانند درجه محوری نغمه یا تاکید روی درجه فلان هم استفاده می کنیم که همین مفهوم را می دهد. *منظور از عقد، مراسم عقد و عروسی نیست. **اکتاو در اصلاح لاتین به معنی باشدهشت می باشد🖊🌷
به متن زیبایی که جناب استاد بزرگوار امامی از اساتید علم لحن فرمودند توجه بفرمایید. سال هاست که این حقیر در جلسات این موضوع را تکرار نموده ام که دانستن تعداد و یا نام گوشه ها ونغمات ومقامات مورداستفاده در تلاوت قرآن نه دردی از اساتید محترم ما دوا میکند ونه ازقاریان ارجمند…. ازآنجائی که بعضی از اساتید وقراءایرانی وحتی عربی مقامات اصلی ومقامات فرعی(گوشه ها) و نغمات را بصورت تجربی آموخته اند نه علمی وکلاسیک ونیز ازآنجائیکه به دانش آموختگان خود یاد نداده اند که آن چیزی که فراگرفته اند درکجا وبه چه شکل وبه چه نحوی اجرا نمایند ،لذا این حقیر معتقد است به کارگیری نغمات وگوشه ها بصورت ناصحیح، قبل ازآنکه دو بال پرواز به قاری بدهد ،او را باسر به زمین خواهد کوبید…. فراگیری گوشه ها ونغمات یک هنر است ویک مزیت بزرگ برای قاری ولی بشرطی که قاری بتواند با گوش موسیقائی خود فواصل وپرده هارا تشخیص دهد ،اجناس یک مقام را بشناسد وبداند که مثلا فلان نغمه ویا فلان گوشه برای کدام قسمت از آیات الهی مناسب است ودرصورت تغییر معنی آیه بتواند سریعابا تغییر جنس بالائی یک مقام، گوشه ای جدید در القای مفهوم آن معنی اجرا کندویا کلا مقام راتغییر دهد نه اینکه هر نغمه ویا هرگوشه ای که آمد خوش آمد! یک قاری خوب علاوه بر اشراف کامل به مقامات اصلی ،گوشه ها ونغمات میبایستی به معنی ومفهوم آیه هم مسلط باشد که بداند چه میخواند تا بتواند از ابزار موسیقائی مقامات ونغمات به نحو احسن بهره بردومتاسفانه یکی ازبزرگترین مشکلات حال حاضر در بین بعضی از قاریان ما خصوصا قاریان امروزی که من سبک آنهاراسبک پست مدرنیسم! نامیده ام اینست که خیلی قشنگ میخوانند ولی صدافسوس که نمیدانندچه میخوانند فکرمیکنند که آوازمیخوانند وگاهی فکرمیکنند که بایکدیگرمسابقه جیغ ونفس گذاشته اند!هنوز مقوله اکتاو وشدت صوت برایشان گنگ است! هنوز فرق بین مقام،گوشه ونغمه برایشان نامفهوم است!هنوزنمی دانند که قرار،جواب وجواب الجواب یک مقوله صوتی است یالحنی!؟فقط در یک راستا خیلی پیشرفت داشته اند آن هم تکرارگوشه هاوملودی هائی که مستمع را برسرذوق آورد وخوششان بیاید وبتوانند از آنان “الله” بیشتری بگیرند!متاسفانه عده قلیلی ازقراء حتی قاریان خارجی پارافراترگذاشته ودربعضی موارد برای خوش آمدن حضارتغنی میکنند! به همین دلیل است که این حقیر اعتقاد دارد که یک قاری علاوه بردانستن مفاهیم آیات باید تاحدودی(کم وبیش ودرحدنیاز) به ادبیات عرب آشنائی وبه مبحث آکسان ها کاملا مسلط باشد چرا که بعضا پیش آمده یک قاری با تغییر آکسان ،معنی جمله را کاملا تغییر داده وازآن چیزی که هدف حضرت باریتعالی است ،منحرف شده است! به مثال ذیل توجه فرمائید: ” من روزی بازی را بردم” باتغییر آکسانها در روی کلمه “روزی” و “بازی” میتوان به مفاهیم زیر دست یافت: ۱- “من روزی(یک روز) بازی(بازی کردن) را بردم(بردن وباختن) ۲- “من روزی(یک روز) بازی(یک پرنده بنام باز)رابردم ۳- “من روزی(رزق وغذای)بازی (یک پرنده بنام باز)رابردم وقس علیهذا،پس ملاحظه فرمودید که مبحث آکسانها ازچه اهمیتی برخورداراست… باهمه این تفاصیل نمی توان تلاش عده ای ازاساتید وقاریان دلسوزرانادیده گرفت که دراین صورت به وادی بی انصافی قدم نهاده ایم ومن به این دل خوشم که تلاش همین فرهیختگان بی ادعا ،یک روز ام القری تلاوت را از مصر خواهد ربود….
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قفله در لغت از قفل می آید و به معنای بستن و انسداد یا اغلاق و نیز ختم کردن می باشد و در اصطلاحات موسیقی عرب قفله به مفهوم پایان یک ملودی یا آهنگ اهمیت فراوانی در این نوع موسیقی دارد. به ویژه در گونه ی موسیقی آوازی بدون ایقاع یا ریتم قفله بسیار مهم و اساسی است. بنابراین در تلاوت قرآن و ابتهال از گذشته های دور قفلات بسیار مورد توجه قاریان و مبتهلان قرار داشته است. ✅ قفله آخرین بخش یک نغمه یا لحن محسوب میشود که احساس شنونده را به هنرنمایی قاری یا مبتهل پیوند میزند و او را به تشویق و ابراز احساسات وا میدارد. 🛑 چند نکته درباره قفله 🛑 💠 نکته اول : با توجه به تعدد مقامات مورد استفاده در تلاوت و ابتهال و تنوع ردیف های مشتق از این مقامات باز بودن دست قاریان و مبتهلان در بکارگیری تحریرها و درجات صوتی مختلف و وجود عنصر نبوغ و ابداع در نزد افراد تعداد قفلات میتواند بسیار زیاد; متنوع و تا حدی غیر قابل شمارش باشند.بنابراین باب نو آوری و ابداع در قفلات باز است اما دست یابی به آن نیازمند شناخت کافی از آثار پیشینیان و برخورداری از نبوغ موسیقایی و قدرت خلاقیت فراوان در نزد قرا حرفه ای است. 💠 نکته دوم : از ابتدای ضبط نخستین آثار تلاوت یعنی از حدود ۷۰ سال پیش تا کنون تعداد زیادی از قفلات در تلاوت و ابتهال به اجرا در آمده که به دلایل مختلف به نام قاریان و مبتهلان مختلف مصری ثبت گردیده است. از جمله دلایل این موضوع را میتوان اجرای یک قفله برای نخستین بار و تکرار آن در ادای لحنی یک قاری یا مبتهل دانست.برای مثال نوع قفلات استاد منشاوی در خانواده ایشان هم بوده اما به نام ایشان ثبت شده است.حتی در برخی منابع مصری از قفله اسماعیلیه و قفله رفعتیه سخن به میان آمده است. که منظور قفلات مصطفی اسماعیل و محمد رفعت است و مثال دیگر . 💠 نکته سوم : به دلیل گوناگونی قفلات از حیث ساختار موسیقایی از یک طرف و از سوی دیگر کاربری آن ها بر اساس مفاهیم آیات و حتی ساختار هجایی واژگان قرآنی تقسیمات متفاوتی توسط افراد مختلف در این خصوص آمده که به آن ها اشاره خواهم کرد :👇 ⚫️ از حیث ساختار موسیقایی : ♦️ قفله کامله (مکمّله) : قفله کامله به این معناست که قفله به درجه رکوز یا ایست ختم شده و گوش مستمع را اقناع کرده و او را منتظر نگذارد. ♦️ قفله تصفیه : در صورتی که قفله در یکی از درجات دیگر مقام مثلا درجه چهارم یا پنجم پایان یابد قفله ی تصفیه نامیده میشود. ⚫️ از حیث تعبیر و توجه به معنای جمله : ♦️ قفله معلّق یا انتظاری یا (تشویق) اگر قفله ای به واسطه عدم اتمام عبارت یا جمله قرآنی به گونه ای پایان یابد که حالت انتظار در نغمه یا لحن باقی بماند و به تعریف دیگر گوش شنونده را در شوق شنیدن مابقی جمله باقی بگذارد قفله ی معلّق میگویند.و به چنین کاری در مبحث القاء معانی تشویق گفته میشود. ♦️ قفله تام یا (اشباع) : هنگامی که قاری به گونه ای نغمه یا لحن را اجرا کند که شنونده از نحوه ی اجرای قفله ی وی ; متوجه پایان مطلب یا عبارت قرآنی شود به این موضوع در بحث القاء معنای اشباع میگویند. قفلات کامله و تصفیه هر گاه با چنین رویکردی اجرا شوند بهتر است تام و معلق خوانده شوند. ⚫️ از حیث ساختار هجایی کلمات : واضح است کلمات پایانی یک عبارت چه کامل باشد چه ناقص در تلاوت قرآن بسیار متفاوت است. گاه یک کلمه در پایان به هجای مدی ختم میشود مانند ( مفلحون ) که میتوان در آن تحریرهای متنوع اورد و گاهی هجایی در آخر می آید که باید بدون تحریر و ساده باشد مثلا کلمه (خلق). ♦️ قفله زخرف یا مزخرف و قفله مستقیم : قفلات همراه با تحریر را زخرفه یا مزخرف و قفلات بدون تحریر را مستقیم می نامند. ♦️ قفله صخریه : وقتی قاری یا مبتهل به کلماتی در پایان عبارت لحنی خود میرسد که از نظر اداء الفاظ و هجاء ها مانند صخره سخت و مشکل باشد و بتواند از عهده آن بخوبی بر آید .قفله صخریه گویند که استاد علی محمود به استاد قفلات صخریه معروف است. ♦️ قفله حرّاقه : به قفلات شور انگیز و پر هیجان در تلاوت یا موسیقی که مبنای آن تحریک احساس شنوندگان است قفله حراقه میگویند. ♦️ قفله خادعه یا فریبکارانه: در این قفله ، قاری روند اجرای ملودی را طوری پیش می برد که مستمع انتظار قفله کامله را دارد ولی از این کار که با فکر و برنامه قبلی همراه بوده است منصرف شده و دوباره به اجرای ملودی می پردازد. از این نوع قفلات در تلاوت های استاد شحات و استاد مصطفی زیاد دیده می شود. اجرای این نوع از قفلات بسیار حرفه ای است و باعث ایجاد جذابیت است. ♦️ قفله مفاجئه یا دفعی : اگر قاری یکدفعه بر روی کلمه ای،ملودی را رها کرده و اجرا نکند. یکدفعه وقف کردن و ایستادن در تلاوت قراء معروف دیده نمی شود مکر در موارد خاص که با زیبایی اجرا شده است.تکنیک قطع النغم از نوع مفاجئه است 🔰 ادامه ی این موضوع در مطلب بعد 🔰
💠 نغمه ملودی یا آهنگ خالی از کلام را نغمه میگویند. 💠 مقام الگویی برای آفرینش نغمات و ملودی ها و به مجموعه اصواتی که بین یک نت و جواب آن به ترتیب بیایند مقام میگویند 💠 لحن استفاده صحیح از نغمات و مقامات در تلاوت قرآن و موسیقی که بر روی کلام سوار میشود را لحن میگویند 💠 خارج لحنی تغییر بدون تناسب مقامات و نغمات قرآنی را خروج یا خارج لحنی میگویند. 💠 خارج صوتی عدم تناسب در تغییر گامها و پرده های صوتی را بدون تناسب «خارج صوتی» گویند و این تغییر دو نوع است: ۱-در حین قرائت؛ مثلاً در اثنای تلاوت، خروج از گام پائین به گام توسط یا از پرده «ر» به «فا» بدون تناسب. ۲-در فواصل تلاوت؛ مثلاً پس از قطع که در گام اوج بوده، شروع به گام پائین شود. یا قطع به پرده «لا» و شروع از پرده «دو» بدون هیچگونه تناسبی. مسئله خارج صوتی به گونه ای است که نفس آدمی اگر چه اهل این هنر نباشد از آن بیزار است. چون نفس، طالب کمال است و خارج صوتی، مصداق نقص است. نکته ای که در تعریف خارج صوتی باید روی آن تأکید کرد مسئله «عدم تناسب می باشد. تغییر گامها و پرده های صوتی اگر بدون تناسب باشد همان خارج صوتی است که از نقائص قرائت می باشد. اگر تغییر گامها و پرده های صوتی با تناسب و با فکر و در جای صحیحش باشد، از مزایای قرائت بشمار می رود و نشان دهنده مهارت قاری و پرورش انعطاف صوتی اوست. راه جلوگیری از خارج صوتی، ابتدا تمرین زیاد است و دوم، دقت و اراده قوی ⚠️ نکته : فواصل موسیقایی هر مقام با مقام دیگر متفاوت است 💠 تصویر معمولاً نغمه ها و مقامات مورد استفاده در تلاوت قرآن بدون تقیّد به درجه رکوز (نت شروع) یا تونیک آن مقام که در موسیقی مقامی عربی مرسوم است اجرا و خوانده می شود. برای نمونه مرحوم مصطفی اسماعیل برای شروع در مقام بیات که به طور طبیعی از درجه Re آغاز می شود از درجه Mi تلاوت خود را آغاز می کند. به چنین عملی در موسیقی عرب، تصویر می گویند 🆔.@gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 تلاوت تحقیق 💠        ✳️ وَٱلسَّمَاۤءِ وَٱلطَّارِقِ... 💥 در نهایت زیبایی تلاوت کردند قاریان عصر طلایی...! 💥 ☘☘🌼🌼☘☘🌼🌼☘☘ 📖سوره: طارق آیه ۱ تا ۸ 👤قاریان و مقامات: 🔰استاد محمد صدیق منشاوی (رست) 🔰استاد عبدالفتاح شعشاعی (نهاوند+صبا، رست) 🔰استاد کامل یوسف بهتیمی (بیات، حجاز) 🔰استاد مصطفی اسماعیل (رست) 🔰استاد ابوالعینین شعیشع (سه‌گاه) 🔰استاد محمود علی‌البناء (رست) 🔰استاد عبدالباسط عبدالصمد (رست) 🔰استاد محمد محمود طبلاوی (رست) ⏰زمان : ۲۲:۲۵ ثانیه @gooorrrran 📌 📌 📌 📌 📌 📌 📌 📌 📌 📌
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
به ترتیب اساتید مرحوم استاد عبدالباسط مرحوم استاد کامل یوسف البهتیمی مرحوم استاد شحات محمد انور مرحوم استاد محمود خلیل الحصری مرحوم استاد راغب مصطفی غلوش مرحوم استاد محمد صدیق منشاوی مرحوم استاد مصطفی اسماعیل و به ترتیب مقامات صبا نهاوند عجم بیات سگاه یا سیکا حجاز رست 🌿 🌿 🌿 🌿 🌿 🌿 🌿 🌿 🌿 🌿
4_5924980493765314313.mp3
2.8M
🌹تلاوت زیبا و کوتاه سوره مریم 🎤استاد +تحلیل مقامی تلاوت 👇👇👇
🌷فرازشناسی تلاوت سوره مریم استاد 1-اعوذ بالله من الشیطان الرجیم 2-بسم الله الرحمن الرحیم 3-بیات - جنس بیات 4-بیات - بیات نوا 5-بیات - بیات حسینی 6-بیات - بیات عجمی - زیبا و بدیع 7-بیات - شوری - جالب اجرا شد 8-بیات - شوری 9-بیات - شوری 10-بیات - راست در فضای بیات 11-بیات - راست در فضای بیات 12-بیات - راست در فضای بیات با انتقال به بیات در بالا (مقام فرعی نوروز راست) 13-بیات - بیات دوکاه 14-بیات - ثلاثی بیات با فرود در راست - جالب بود 15-بیات - بیات دوکاه (غلط حفظی استاد) 16-بیات - ثلاثی بیات در اکتاو دوم صدا 17-بیات - ثلاثی بیات با فرود و صعود در بیات که در <نسیا منسیا> تبدیل به جنس بیات گردید 18-بیات - جنس راست در فضای بیات با فرود در بیات - مشابه این فراز را در تلاوت بقره طارق انشراح سراغ داریم 19-بیات - جنس بیات 20-بیات - جنس بیات - فنی و زیبا 21-بیات - راست در فضای بیات 22-بیات - جنس بیات 23-بیات - اجرای پر انرژی و تاثیرگذار در جنس بیات + 24-بیات - جنس راست در فضای بیات 25-بیات - ثلاثی بیات در کلمه <فقولی> با انتقال به بیات دوکاه و فرود جالب در راست - فراز جالب و شنیدنی 26-بیات - جنس بیات 27-بیات - ثلاثی بیات با فرود در بیات 28-بیات - اجرا در عقد بیات (پنج درجه ابتدایی مقام بیات) فراز خاص سبک استاد 29-بیات - بیات شوری در اوج مقام بیات - زیبا و فنی 30- صبا جنس صبا 31-نمغه مدولاسیون در شیوه استاد 32-فرود در مقام حسینی که به نوعی ادامه همان فراز قبلی و در ادامه نغمه مدولاسیون است 33-حجاز - نغمه حجازکار 34-حجاز - جنس حجاز با محوریت درجه چهارم حجاز - زیبا و محزون 35-حجاز - حجازکار 36-حجاز - راست در فضای مقام حجاز 37-حجاز - حجازکار 38-حجاز - نغمه مدولاسیون (راست در فضای حجاز) 39-حجاز - ثلاثی حجاز - برخی آن را حجاز دوکاه می نامند 40-حجاز - جنس حجاز با محوریت درجه چهارم حجاز - زیبا و محزون 41-حجاز - غماز مقام حجاز (نغمه حجاز حسینی - درجه پنجم مقام حجاز) 42-حجاز - نغمه حجازکار 43-حجاز - فرود انتظاری در مقام حجاز 44-حجاز - فرود کامل در حجاز 45-تصدیق در حجاز
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭐️رحمت الـهی بــه وســعــت، 🌺آسـمــان‌هــا پــهــن است ⭐️الـــهـــی کـــه دلــتــان 🌺بـوسه‌گـاه خورشیـد ⭐️چشمتان ستاره بـاران 🌺دلــتــان كـهـكـشــان نـــور ⭐️گونـه‌هـاتـان بوسه‌گـاه خــدا 🌹شبـ🌙ـت در پناه خدا ، دوست مهربانم @gooorrrran 🌓 🌱🌸🌱🌸🌱
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا