فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 روزمان را با قرآن آغاز کنیم/ ترتیل صفحه ۳۷۶ قرآن کریم ( آیات ۲۰۷ تا آخر سوره مبارکه شعراء )
🌺 امام علی (ع) میفرمایند: «ما جالَسَ هذَاالقُرآنَ اَحَدٌ الّا قامَ عَنهُ بِزِیادَةٍ اَو نُقصانِ؛ زِیادَةٍ فی هُدًی اَو نُفصانِ مِن عَمًی» هیچ کس با این قرآن همنشین نشد، مگر آنکه چون از نزد آن برخاست با فزونی و کاستی همراه بود، فزونی در هدایت و کاستی از کوردلی. (نهج البلاغه خطبه ۱۷۶)
🎙 استاد پرهیزگار
••❀🕊🍃🌸جهادتبیین🌸🍃
جزء ۶ حنانه خلفی.mp4_۲۵۰۴۲۰۲۴.mp3
46.65M
🔹 ترتیل : حنانه خلفی
▪️ به روایت : حفص از عاصم کوفی
🔺 از طریق : شاطبیه
🔸 مد منفصل و متصل : به توسط
♦️جزء : ششم (۶)
🌻متناسب برای آموزش کودکان و نوجوانان قرآن آموز دختر
🆔 👉 https://eitaa.com/gooorrrran
40.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
نماهنگ بسیار زیبا ( دلتنگ امام رضا)
#امام_رضا
#حرم_امام_رضا
✅کانال امام رضا علیه السلام
┄┅┅┅┅❁💚❁┅┅┅┅┄
🆔 👉 https://eitaa.com/gooorrrran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠فرازی زیبا از سوره مبارکه زمر
از استاد طبلاوی
🆔https://eitaa.com/gooorrrran
4_5940794984255981114.mp3
1.4M
#متولیعبدالعال_حشر (از آیه ۲۲ تا ۲۴)
💐💐💐
#احادیث
قال الامام الصادق (علیه السلام)
« اِنَّ الذی یُعالِجُ القرآن وَ یَحفَظُه بِمَشّقةٍ مِنه وَ قَلة حفظٍ لَه اَجران»
💠💠🔹💠💠
هر کس که در فراگیری قرآن کوشش کند و به خاطر کمی حافظه آن را به سختی حفظ کند، برای او دو پاداش است (پاداش حفظ و پاداش تحمل سختی)
(الکافی، ج ۴،ص۴۰۹)
📝📝📝
#نکته_حفظی
در حفظ آیاتى که به یکدیگر شبیه هستند، هم دقت و هم تمرین بیشترى را لازم دارید. به طور مثال، اگر آیات دیگر را ۴ تا ۵ بار مرور و تکرار مىکنید، آیات مشابه را باید ۸ تا ۱۰ بار مرور و تکرار نمایید. یکى از راههاى حفظ آیات مشابه، استفاده از «نشانه» است. مثلاً سوره «صف» با آیه «سَبَّحَ لِلّهِ مَا فِى السَّمواتِ وَ ما فِى الارضِ…» آغاز مىگردد و سوره بعدى آن، یعنى سوره «جمعه»، با آیه «یُسَبِّحُ لِلّهِ مَا فِى السَّمواتِ وَ ما فِى الارضِ…» شروع مىشود. براى این که «سَبَّحَ» با «یُسَبِّحُ» اشتباه نشود، مىتوانید مثلاً این نشانه را براى خود قرار دهید که حرف اول نام سوره صف، یعنى حرف «ص» شبیه حرف اول کلمه «سَبَّحَ»، یعنى حرف «س» است، هر چند این دو حرف کاملاً مانند یکدیگر نیستند.
📖📖📖
🪧🪧🪧
#نکته_حفظی
حافظ محترم برای موفقیت در حفظ و مرور ، از اصول برنامه ریزی زیر استفاده کنید:
📝 برنامه ریزی فقط مکتوب: قبل از هر گامي براي رسیدن به موفقیت،نیاز به يک برنامه منظم است. لازم است بدانيد که يک برنامه موفق،
برنامه اي است که نوشته شود. 💡
🔖تعداد بسيار کمي از شما برنامه هايتان را روي کاغذ ثبت مي کنید.
🔎تعيين هدف: اولين قدم براي نوشتن يک برنامه موفق، داشتن
هدف مشخص است.💡
برای مثال شما بایستی هدف خود را ، حفظ کل قرآن قرار داده و با توجه به آن هدف های جزیی خود را مشخص کنید.✔️
💡💡💡
#نکته_انگیزشی
⏳ مهم نیست که به آهستگی پیشرفت می کنید !
🏆شما همیشه جلوتر از همه کسانی هستید که اصلاً هیچ قدمی برنمی دارند …
✅ برای موفقیت در هرآزمون و یا تسلط بر محفوظات خود قرار نیست همیشه با سرعت زیاد حرکت کنید،،،مهم ترین مساله داشتن یک ✔️برنامه خوب ،✔️حرکت همیشگی(حتی با آهستگی) و ✔️ناامیدنشدن است.....
مطمئن باشید با رعایت سه گانه بالا موفق خواهید شد.🏆
🕯💡🕯
#نکته_انگیزشی
پشتکار به این معنی نیست که تمام ساعتهای ⏱
زندگیتان را برای هدفی بگذارید،
بلکه باید برنامهریزی کنید 📝
و در هیچ شرایطی زیر قولوقرارتان با خودتان نزنید.✔️
فرقی ندارد در چه شرایطی هستید، چه مانعهایی در مسیرتان سبز شدهاند ⛔️و چقدر بهانه برای انجام ندادن کار دارید،❌
در هر صورت باید به برنامهتان وفادار بمانید
✅✅
زندگینامه استاد مرحوم شیخ محمـد رفعت🌹
👇👇👇👇👇👇
شیخ محمد رفعت از جمله قاریانی است که میتوان او را به عنوان بنیانگذار علم نوین قرائت در کشور مصر معرفی کرد و آثار او با وجود گذشت حدود ۷۰ سال از رحلتش هنوز در محافل مختلف جهان اسلام پخش و اساتید قرآن از این آثار برای آموزش به جوانان استفاده میکنند.
شیخ محمد رفعت همچنین از جمله قاریانی است که صدای گرم و حزینش تأثیر شگرف بر قلوب نه تنها مسلمانان بلکه پیروان دیگر ادیان توحیدی میگذاشت و افراد بسیاری با شنیدن صدای او به اسلام گرویدند.
از دست دادن بینایی در دوسالگی
این قاری شهیر سال ۱۸۸۲ میلادی در یکی از روستاهای اطراف قاهره به نام روستای بشتک چشم به جهان گشود و پدرش او را محمد نام گذاشت. محمد تنها دو سال داشت که بر اثر ابتلا به بیماری التهاب و عفونت بینایی خود را از دست داد و زندگی وی از همان ابتدا راهش تغییر کرد.
محمد از کودکی به قرائت قرآن علاقه داشت این اتفاقی بود که در خانوادهاش رخ میداد و محمد هم راه خانواده و خصوصاً پدر را در آموختن قرآن پیش گرفت. البته این راه برای محمد بسیار سختتر از بقیه بود زیرا نداشتن بینایی کار را برایش سخت میکرد و باید قرآن را دیگران میخواندند و او میآموخت.
کسب گواهی حفظ در ۱۵ سالگی و رفتن به الازهر
محمد ۱۰ سال داشت که پدر او را برای آموختن قرآن نزد استادی در مکتب خانه فرستاد و استادش با صبوری تمام فنون تجوید و قرائات سبعه را به او آموخت و همچنین در کنار آموختن این فنون حفظ قرآن را هم دست در دستور کار قرار داد تا اینکه در ۱۵ سالگی موفق به حفظ کل قرآن شد و گواهی این امر را هم از یکی از اساتید صاحب اجازه قرائت دریافت کرد.
👇👇👇👇
دیری نپایید که محمد رفعت به قاری خوشخوانی تبدیل شد و در ادامه به الازهر رفت و پس از گذراندن دورههای مختلف و موفقیت در آزمونها به عنوان یکی از شیوخ الازهر مطرح و گواهی آن را هم دریافت کرد.
اما درگذشت پدر اتفاق تلخی بود که در این ایام سبب شد محمد بزرگترین حامیاش را از دست بدهد و خودش سرپرست خانواده شود، البته او دیگر جوانی مطرح بود که به عنوان یکی از قاریان مطرح شناخته میشد.
👈 تلاوتهایش در مساجد مختلف مصر خصوصاً روستای بشتک یعنی زادگاهش سبب شد خیلی زود در مساجد معروف قاهره از این شیخ جوان برای تلاوت دعوت کنند.
پایهگذار تلاوت نوین قرآن در جهان اسلام
شاید از این رو میتوان شیخ رفعت را به عنوان یکی از پایهگذاران تلاوت نوین در کشور مصر معرفی کرد که او ضمن حفظ و آموختن قرائات سبعه و گذراندن دورههای مختلف در الازهر به فراگیری مقامات موسیقایی هم مشغول شد و در مجموع یادگیری علوم و فنون مختلف قرائت سبب شد تا تلاوتهایش به عنوان استانداردترین و زیباترین تلاوتهای تاریخ جهان اسلام مطرح شود و شاید پیش از شیخ رفعت سابقه چندانی در این زمینه وجود نداشت. همچنین این اتفاقات سبب شد که وی در زمینه تواشیح و ابتهال هم ورود کند و آثار مختلفی را در این زمینه خلق کرد.
از جمله موضوعاتی که امروزه باعث تأسف است این است که شیخ محمد رفعت در دورهای زندگی میکرد که امکانات ضبط تلاوت وجود نداشت و یا بسیار ضعیف بود حتی مقطعی از زندگی وی هیچ اثری از او ثبت نشده و آثاری که از شیخ به جا مانده تقریباً برای دو دهه پایانی زندگی شیخ رفعت است.
🆔👉 https://eitaa.com/gooorrrran
ســـــــلام بر همگی شما عزیزان
درود خدا بر همگی شما بزرگواران
عصر یکشنبه تون بخیر و خوشی باشه إن شاءالله
🌺🌺💖💖💖🙏🙏💖💖💖🌺🌺
جلسۀ اول: مقامات موسیقایی تلاوت قرآن
در تلاوت قرآن از هفت مقام اصلی و گوشه های آنها استفاده می شود که بصورت خلاصه در عبارت صنع بسحر گنجانیده شده اند.
ص ،مخفف مقام صبا - ن ،نهاوند-ع ،عجم- ب ،بیات- س ،سه گاه- ح ،حجاز و بالاخره ر، مخفف مقام رست می باشند.
هر چند بعضی مقام چهار گاه را هم مقام مستقلی دانسته و در نتیجه به هشت مقام اصلی قائل گردیده اند.
در اینجا اشاره بسیار کوتاهی به این مقامات و بعضی فروعات آن خواهیم نمود.
مقام (Gamme) ، یک طرح کلّی و الگویی است برای آفرینش نغمات و ملودی ها. اگر با یک نگاه کلی بنگریم می توانیم مفاهیم مقام، نغمه، لحن، آواز، دستگاه، گام و موارد مشابه آن را در یک تعریف کلی بگنجانیم، اگر چه در تعریف اصطلاحات برخی از این مفاهیم با دیگری تفاوت دارد. تمایز و تشخیص هر مقام نتیجه تغییر حالات و کیفیات یک نغمه و ملودی و تفاوت هر مقام با مقام دیگر نتیجه اختلاف در تغییر مسافت ها و فواصلی است که بین درجات صوتی هر مقام نسبت به مقام دیگر وجود دارد.
📗 #قسمت_اول_
🎼⚡️🎼⚡️🎼⚡️🎼⚡️🎼⚡️🎼⚡️