eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
5.2هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
597 ویدیو
830 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
تو دنیا حسینی زندگی میکنه ! خوشا به حال اون جوونی که وقتی دلش میگیره میاد تو مجلس حسین (ع) یه گوشه میشینه سر به دیوار میذاره و با حسین (ع) عشق بازی میکنه و برای حسین (ع) اشک میریزه ! برای علی اصغر حسین (ع) ناله میزنه ! بخدا با حسین (ع) بودن آنقدر لذت داره که دیگه گناه لذت نداره ! کسی که تو دنیا با مجلس حسین (ع) مأ نوسه کسی که تو دنیا رفیق حسینه بخدا بیمه میشه !                                                                          شیطان از جوونی که بوی حسین (ع) میده فرار میکنه ! بخدا شیطان از جوونی که بوی عباس (ع) میده فراریه ! بخدا یک قطره اشک ریختن برای حسین (ع) آتش عذاب خدا رو خاموش میکنه ! بخدا زمین خجالت میکشه بدنی رو که اشک روضه ی حسین (ع) بر روی آن ریخته شده متلاشی کنه !                                                                                          شهید محمد رضا شفیعی بعد از نوزده سال که بدنش رو از عراق به ایران آوردند بدنش سالم مانده بود، در احوالاتش نوشته اند این شهید عزیز هر موقع در مجلس روضه برای حسین (ع) گریه می کرد اشکش رو به بدنش می مالید!                                                                                                                                                                            آی جوونا ! اگه میخواهید با خدا زندگی کنید اگه میخواهیداز دست شیطان و گناه در امان بمانید اگه میخواهید از گناهان پاک شوید . اگه دوست دارید دیگه سراغ معصیت نرید بیاییدبریم کربلا! اگه دنیا شما رو از خدا و معنویت غافل کرده بیایید یه سر بزنیم کربلا! یه سر بزنیم به خیمه ی حسین (ع) بایید بریم یه سر بزنیم به علقمه ی عباس (ع) بایید بریم بالای تل زینبیه جا پای زینب (س) بذاریم ! بخدا از تل زینبیه تا گودال قتلگاه فاصله ای نیست ، از اونجا قشنگ میشه حسینو تو گودال قتلگاه نگاه کرد ! فقط باید وقتی اومدی بالای تل زینبیه طاقت داشته باشی ببینی که حسین (ع) داره زیر پاهای شمر دست و پا میزنه باید مثل زینب (س) ناله بزنی باید مثل زینب (س) هر دو دستتو به سر بزنی و بگی  وا محمداه ! وا علیا ه !   گریزشماره دوازده زیارت عاشورا وان یرزقنی طلب ثاری مع امام هدی..... آی مردم ! آی گریه کنان حسین (ع) این برای دومین بار است که در زیارت عاشورا از خدا میخواهیم که روزی ما کنه تا در رکاب امام زمانمون باشیم و انتقام خون حسین (ع) و اهل بیت (ع) را بگیریم .همه می دونید عصر عاشورا وقتی حسین فاطمه (ع) به شهادت رسید زمین و زمان به هم ریخت و ضع ملائک و اهل آسمان دگرگون شد همه ی اهل آسمان ضجه میزدند، خدایا ! این حسین توست که در خون می غلطد چرا کاری نمیکنی ؟ اونجا خدا برای اینکه ملائک خودش رو آروم کنه برای اینکه مصیبت حسین (ع) جان اهل آسمان رو نگیره چهره ی دلربای مهدی فاطمه (ع) رو به آنها نشان داد، فــرمــود : آی اهل عالم ! نگران نباشید محزون نباشید میدونم مصیبت قتل حسین(ع) شما رو قبض روح میکنه بخاطر همین مهدی فاطمه (ع) رو به شما نشون میدم تا آرام بگیرید . روزی برسه که همین مهدی فاطمه (ع) انتقام خون حسینو بگیره، اینجا بود که ملائک خدا آرام گرفتند ، درک مصیبت حسین (ع) برایشان قابل تحمل شد. من فکر میکنم خدای برای اینکه برای عاشقان حسین (ع) هم تسلی خاطری داشته باشه در زیارت عاشورا دو بار یاد مهدی فاطمه (ع) رو زنده کرده تا عزاداران و عاشقان و دلسوختگان حسین (ع) وقتی زیارت عاشورا می خوانند ، وقتی مصیبتهای حسین (ع) رو می شنوند دق نکنند و درکنار حزن و اندوهی که بر دلشون میشینه یاد زیبای مهدی فاطمه (ع) تسکین و مرهمی بر زخم دل عاشقان حسین (ع) باشه .                                                                                                                                                                                    آی گریه کن حسین(ع)  ! اگه میخوای دلت آروم بگیره ، اگه میخوای مصیبت حسین (ع) تو رو از پا در نیاره ، اگه میخوای با تحمل بیشتر برای اربابت حسین (ع) ناله بزنی باید مرتب از خدا بخواهی که خدایا ! وقتی امام زمانم اومد وتکیه بر دیوار کعبه زد و صدای أنا بقیة الله او در عالم طنین انداز شد منو فراموش نکن منم دلم میخواد در رکاب مهدی خودت باشم و انتقام خون جدش حسین (ع) رو بگیرم ! آی عزادار حسین(ع) نکنه نا امید بشی و بگی من که معلوم نیست تا ظهور آقام زنده باشم شاید در قبر خفته باشم اگه بمیرم و نباشم چه خاکی بر سرم کنم ؟ آی جوون اصلا" نگران نباش آخه به ما وعده داده اند اگه اون روز نبودیم و در خانه ی قبر خوابیده بودیم وقتی ندای آسمانی بلند شد و مهدی (ع) ظهور کرد ، ملائک خدا می آیند بالای قبر کسی که تو مجلس حسین (ع) ناله میزد و می گفت خدایا منو سرباز امام زمان کن ! اشک می ریخت و برای انتقام خون حسین (ع) لحظه شماری می کرد ، التماس خدا میکرد ت
ا رکاب مهدی فاطمه (ع) باشه . خدا ملائک خودش رو میفرسته بالای سرت میگه فلانی از قبر بلند شو که آقا ظهور کرده ، میخوای بیای یا نه ؟ آقا داره یار جمع میکنه تو هم مدنظر آقات بودی میای بریم یا نه ؟ به به ! چه لحظه ی قشنگی ! پس ای جوون کاری کن تا اسمت در لیست یاران امام زمان (ع) باقی بمونه و خط نخوره ! حتی اگه از دنیا هم رفتی و ظهور مهدی زهرا (ع) رو درک نکردی بیان دنبالت ، اون موقع است که باید ندای مهدی فاطمه (ع) رو لبیک بگی و با شعار یا لثارات الحسین بری در رکاب آقا .                                                                      یابن الحسن ! از همین جا تو مجلس جدت حسین (ع) قول میدم طوری زندگی کنم که همیشه حسینی بمونم و از دستم راضی باشی . قول میدم دیگه شمارو با لذت گناه عوض نکنم بخدا از دست خودم خسته شدم تو رو به پهلوی حسین (ع) که زیر سم اسبان شکست قسمت میدم امشب برات سربازی منو امضاء کن، دیگه نذار از خیمه ی حسین (ع) بیرون برم اگه میشه به عباس (ع) و علی اکبر (ع) سفارش کن تا دم در خیمه بایستند و نذارند من از خیمه ی حسین (ع) بیرون برم ! آخه دیگه میخوام برای خودتون باشم ! منو بخر آقای من !                         یا ابا عبدالله قول میدم برای همیشه ، در خیمه ی خودت کنارت بشینم و منتظر بمونم تا صدای مهدی فاطمه (ع) به گوشم برسه وبرم رد رکابش.                                                      آی محب مهدی فاطمه (ع) میدونی شباهت تو با زینب (س) و رقیه (س) چیه ؟ تو که داری میگی در خیمه ی حسین (ع) میشینی و منتظر امام زمانت میمونی ، شباهتت با زینب (س) و رقیه (س) اینه که اونا هم عصر عاشورا قول دادن در خیمه ی حسین (ع) منتظر امام زمانشون باشن ! آی بمیرم دل تودل زینب (س) نبودیکدفعه صدای ذوالجناح رو شنیدند و بیرون دویدند  همه ازخیمه ها بیرون دویدند          ولی سالار زینب را ندیدند                                                                                                         یکی گوید فرس بابای من کو          یکی گوید فرس سالار ما کو                                                                                                    اینجا فرق تو با زینب (س) در اینه که امام زمان زینب (س) نیامد ، آخه امام زمانش در گودال قتلگاه گرفتار دشمن شده بود، زینب (س) سراسیمه و به سرزنان از خیمه ها بیرون دوید تا رسید بالای بلندی . یا امام زمان معذرت میخوام آقا جان ! تا رسید بالای بلندی دید دور امام زمانش رو گرفتنید ، محاصره اش کردند دارن هلهله میکنند، حسینش داره در خون دست و پا میزنه ، آی بمیرم یکدفعه دیدند در آ ن شلوغی و هیاهو صدای تکبیر بلند شد سر حسین (ع) بالای نیزه رفت.....   گریزشماره سیزده زیارت عاشورا ...ومماتی ممات محمد و آل محمد. آی عاشقان که از خدا می خواهید زندگی و مرگ شما رو مثل زندگی و مرگ محمد (ص) و آ ل محمد(ص) قرار بده ! این قانون عشق و عاشقیه اگه کسی عاشق شد شبیه معشوق زندگی میکنه ! آرزوی عاشق اینه که حتی مثل معشوقش جان بده !                                                                                                                                                          میدونی اگه میخوای مثل حسین (ع) و اهل بیت (ع) زندگی کنی چجور باید زندگی کنی ؟ اگه میخواهی مثل محمد (ص) و آل محمد (ص) زندگی کنی باید مثل رسول خدا(ص) خوش خلق باشی . باید مثل فاطمه (ع) مدافع ولایت باشی ! آی خانمها اگه میخواهید مثل فاطمه (ع) زندگی کنید باید مثل فاطمه (ع) حجاب و عفاف داشته باشید! آی جوون اگه میخوای مثل حسین (ع) زندگی کنی باید شهادت طلب باشی باید مثل زینب کبری (س) صبور باشی ! باید مثل عباس (ع) مطیع بی چون و چرای ولایت باشی !                                                               آی گریه کن حسین (ع) اگه میخوای حسینی و امام زمانی زندگی کنی همیشه باید از خدا بخواهی و التماسش کنی تا روش و منش زندگیتو مثل اهل بیت (ع) قرار بده ! خوشا بحال اونایی که آنقدرعاشق اهل بیت (ع) بودند آنقدر عاشق حسین (ع) بودند که مثل حسین (ع) جان دادند! خوشا بحال اونایی که از بس عاشق حسین (ع) هستند آخرش تو مجلس حسین (ع) جان می دهند . چقدر از شهدای ما بودند که در همین عزاداری و زیارت عاشورا از خدا خواستند تا مثل حسین (ع) لب تشنه و بی سر جان دهند و خدا دعاهاشونو مستجاب کرد!                                  همرزم شهید علی اکبر دهقان میگه تو جاده خرمشهر ـــ بصره چند نفر شاهد بودیم که خمپاره ای آمد و سر علی اکبر دهقان رو جدا کرد همه دیدیم که تا چند دقیقه پیکر بی سر این شهید عزیز راه میرفت و حسین حسین می گفت ما هم با دیدن این صحنه فقط اشک می ریختیم و گریه میکردیم ! بعد از چند دقیقه بدن این شهید عزیز روی زمین افتاد، کوله پشتی او را باز کردیم تو وصیت نامه اش نوشته بود خــد
ایا ! من از تو سه چیز میخواهم ، اولین خواسته ام اینه که هنگام شهادتم مثل اربابم حسین (ع) سر از بدنم جدا بشه ، دومین خواسته ام اینه که مثل حسین (ع) فاطمه لب تشنه به شهادت برسم و سوم اینکه من شنیده ام سر بریده ی حسین (ع) بالای نی قرآن خواند اما من که از قرآن چیزی نمیدانم ، لااقل بعد از اینکه سر از بدنم جدا شد ذکر حسین (ع) بر لبانم جاری بشه ! آی جوون بخدا اگه جدی تصمیم بگیری تا مثل حسین(ع) زندگی کنی تمام وجود و حیات و مرگت حسینی میشه ! اگه مردونه تصمیم بگیری مثل حسین (ع) و به یاد حسین (ع) زندگی کنی، زندگیت بوی حسین (ع) رو میگیره ! چقدر قشنگه از این به بعد تصمیم بگیریم به نیت اینکه شبیه حسین (ع) زندگی کنیم برای همیشه دست از لذت گناه و معصیت بکشیم ! چقدر زیباست عهد ببندم با حسین فاطمه(ع) و بگم حسین جان ! بخاطر اینکه دوستت دارم دلم می خواد شبیه تو بشم دلم میخواد شبیه عباس (ع)چشمهایم باحیا و باعفت بشه و گناه نکنم ! دلم میخواد مثل علی اکبر حسین (ع) خوش خلق و مهربون بشم .                                                                                                                      به به ! خوشا به حالت جوون که داری از همین الان تصمیم میگیری حسین (ع) و بچه های حسین (ع) الگوی تو باشند و به عشق اونها زندگی کنی ! ان شاءالله هممون تو بهشت مهمون خودش هستیم اونجا دور حسین (ع) میگردیم و از ، باحسین (ع) بودن لذت می بریم !   گریزشماره چهارده زیارت عاشورا الـلـهـم الـعــن اول ظالــم... آی محبین و عاشقان حسین (ع) از اینجا به بعد باید صد بار کسی رو لعن کنی که سیلی به صورت مادرمون زد مگه این ملعون چه کردکه باید در زیارت عاشورایی که مخصوص گریه کردن برای حسینه صد دفعه بر او لعن بفرستیم ؟ میخوای دلیلش رو بگم تا وقتی داری زیارت عاشورا میخونی برای فاطمه (ع) ناله بزنی ؟ میخوای دلیلشو بگم تا مثل خودش که زودتر از شمر وارد گودال قتلگاه شد و دید پسرش داره تو خون خودش دست و پا میزنه ناله کنی ؟ حالا بذار بهت بگم چرا باید در این فراز از زیارت عاشورا صد بار قاتل فاطمه (س) رو لعن ونفرین کنی ! آی مردم ! جای شما خالی بود تو کوچه ی بنی هاشم اونجا هم فاطمه (س) زودتر از همه وارد میدان شد واز علی (ع) دفاع کرد وقتی آمد پشت در اون ملعون خودش میگه با لگد چنان به در کوبیدم که پهلوی فاطمه (س) شکست ،خود اون ملعون میگه صدای ناله ی فاطمه (س) رو از پشت در شنیدم .                                                                                       آی محبین فاطمه (س) اینجا فاطمه (س) برای دفاع از ولایت جلو آمد، اینجا وقتشه که بگم چرا باید صد بار قاتل مادر حسین (ع) رو لعن کنی! آخه وقتی فاطمه (س) جلو آمد آن ملعون با دست سنگین و خشن خودش چنان سیلی محکمی به صورت نازنین ناموس علی (ع) زد که برق از چشمان فاطمه (س) پرید و دنیا به دور سرش چرخید ! برای این باید صد بار لعنش کنی آخه سیلی اون نامرد خیلی محکم بود، چشمای مادرمون سیاهی رفت . آی جوون ! حالا که فهمیدی چرا باید صد بار قاتل مادرتو لعن کنی، وقتی داری میری خونه بین راه صد بار قاتلش رو لعن کن آخه اینجا فرصت نداریم تا دور هم حلقه بزنیم و صد بار قاتل مادرمونو لعن کنیم و برای فاطمه (س) ناله بزنیم ولی تو روخدا در راه خونه همون جور که فاطمه (س) تو کوچه اشک می ریخت و ناله میزد تو هم اشک بریز وناله بزن ! یــــا زهـــــــرا......   گریزشماره پانزده زیارت عاشورا الـلـهم لک الحمد حمد الشاکرین... آی مردم ! همین جور که سجده کرده اید از خدا متواضعانه تشکر کنید که غم مصیبت حسینو در دل شما گذاشت ، خدا رو شکر کنید که مصیبت حسین (ع) رو درک می کنید و برایش به سر و سینه میزنید، میدونید چرا آخر زیارت عاشورا باید سجده کنی ؟ شاید یه دلیلش این باشه ، همانطور که سیدالشهداء در گودال قتلگاه آخرین لحظات عمرش در خون خود به سجده رفت و با خدا مناجات کرد، ما هم آخر زیارت عاشورا حالت حسین (ع) رو در گودال قتلگاه تصور میکنیم و به سجده میرویم  وبه حسین فاطمه (ع) تأسی میکنیم ، دلیل دیگرش هم شاید این باشه که میخوایم بخدا بگیم خــدایـــا ! معنای این سجده ی شکرم اینه که حساب منو از کسانیکه عصر عاشورا دور گودال قتلگاه حلقه زدند و مصیبت حسین (ع) رو درک نکردند همینکه دیدند حسین (ع) باصورت به زمین افتاد و در خون خود دست و پا میزد شروع به هلهله و شادی و پایکوبی کردند جدا کن ! خدایا من دارم با این سجده ام تو رو شکر میکنم از اینکه میتونم مصیبت حسین(ع) رو درک کنم و نظاره گر قتل حسین (ع) نیستم ! بخدا من با دیدن قتل حسین (ع) در گودال قتلگاه جان میدم طاقتش رو ندارم . .
. ♦️استاد زاهدی: سه پیش شرط برای شرکت در لشکر امام زمان (عج) بر اساس زیارت عاشورا 💠... فَاَسْئَلُ اللَّهَ الَّذى اَکْرَمَنى بِمَعْرِفَتِكُمْ وَمَعْرِفَةِ اَوْلِياَّئِكُمْ (اولیاء یعنی ولی‌فقیه و پیروان قرآن و اهل بیت) وَ رَزَقَنِى الْبَراَّئَةَ مِنْ اَعْداَّئِكُمْ (یعنی برائت از نظام غرب). 💠اگر این دستورات را اجرا کنیم جایزه ما همراهی با اهل بیت(ع) در دنیا و آخرت می‌شود: اَنْ يَجْعَلَنى مَعَكُمْ فِى الدُّنْيا وَالاْخِرَةِ وَاَنْ يُثَبِّتَ لى عِنْدَکُمْ قَدَمَ صِدْقٍ فِى الدُّنْيا وَ الاْخِرَةِ. 💠بر اساس زیارت عاشورا، شرکت در لشکر امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) سه شرط و پیش نیاز می‌خواهد: 🔸اول: اَکْرَمَنى بِمَعْرِفَتِكُمْ 🔸دوم: مَعْرِفَةِ اَوْلِياَّئِكُمْ 🔸سوم: وَ رَزَقَنِى الْبَراَّئَةَ مِنْ اَعْداَّئِكُمْ 💠اگر دشمن‌شناس شدیم، بعد از آن در دنیا و آخرت با اهل بیت (علیهم السلام) هستیم: اَنْ يَجْعَلَنى مَعَكُمْ فِى الدُّنْيا وَالاْخِرَةِ. آنگاه خود امام زمان (عجل الله فرجه) به دنبال ما می‌گردد. ایشان از تنهایی و غریبی و به خاطر گناهان ما مخفی شده است... 📝برگرفته از سخنرانی استاد زاهدی در تاریخ ۲۱ دی ۹۶ 🔴 .
. ♦️آیت‌الله حائری شیرازی(ره): لعن و سلام در زیارت عاشورا برای چیست؟ 💠در عاشورا هر دو طرف جبهه نماز می‌خواندند، هم اشقيا و هم ياران امام حسين(ع). 💠جنگ نماز با نماز بود، جنگ روزه با روزه بود. جنگ جهاد با جهاد بود. فرقش اين بود كه اين طرف ولایت الله بود و آن طرف ولایت طاغوت بود. 💠کار بزرگ حضرت امام حسين(ع) این بود که از نور یاران و اهل بیتش رونمایی کرد و از ظلمت یزیدیان رونمایی کرد. 💠لعن و سلام در زیارت عاشورا را برای این گذاشتند. لعن را برای ظلمت گذاشتند، سلام را برای نور گذاشتند. 💠اینقدر ثواب که برای زيارت عاشورا گذاشتند، برای معرفی ولایت است. معرفی ولایت، معرفی انسان است. 💠عاشورا کتاب انسان‌شناسی است. انسان، ترکیبی است از شهدای کربلا و اشقیای کربلا؛ اشقیای کربلا مظاهر جهل هستند، شهدای کربلا مظاهر عقل و نور هستند... 📝برگرفته از سخنرانی آیت الله حائری شیرازی(ره) در موسسه صابره(س)، اسفند ۱۳۹۱ 🔴 📕 .
۱ 📕خلاصه‌ای از کتاب «در عظمت زیارت عاشورا»، تالیف استاد زاهدی 1⃣ قسمت اول   ♦️بحث ما راجع به شرح زيارت عاشورا است، هركسی اين مطالب اوليه كه به عنوان مقدمه بحث می‌شود را ياد بگيرد، گام مهمی را برای فهم مطالب بعدی برداشته است. ♦️مفهوم نزول قرآن 🔻قرآن از ملكوت اعلی نازل شده است. اينكه می‌گوئيم قرآن در اين عالم (عالم ناسوت، عالم شهود، ادنی مرتبه وجود، پست ترين مرحله وجود) نازل شده است، معنی آن اين نيست كه از يك جای بلند مثل باران به پايين افتاده است. شما وقتی می‌خواهيد براي كودك حرف بزنيد، حرفتان را نازل می‌کنید، نه اینکه از یک ارتفاع آن را به پایین بیندازید. عالی‌ترين مفاهيم عالم ملكوت را به يك بچه چگونه می‌خواهيد منتقل كنيد؟ لذا سعی‌ می‌كنيد اين مفاهيم را كوچك كنيد. كوچكتر و كوچكتر؛ بنابراين می‌گرديد و می‌گرديد تا كلمه‌ای را كه اندازه فهم اين بچه باشد را پيدا كنيد. 🔻آن كسی كه دقيق‌تر، عالم‌تر و دانشمندتر است، كلمه‌ای را به اين كودك می‌گويد، كه هرچه بزرگتر می‌شود می‌بيند مطالبی را كه شنيده است كاملاََ درست بوده اما همان مقداری كه او قبلاََ فهميده بود، نبوده است، يعني هر چه بزرگتر می‌شود عمق اين حرف برايش مكشوف‌تر می‌گردد. 🔻مثلاََ وقتی به يك جوان می‌گویید «دنيا خيلی پشت و رو دارد» اين حرف تنها چند كلمه است، اما هرچه زمان می‌گذرد او می‌بيند راست گفته‌ايد، ولی آن چيزی كه ده سال پيش فهميده بود، با آنچه كه بيست سال بعد می‌فهمد خيلی فرق دارد. اما حرف هنوز همان حرف است. يا وقتی به يك بچه می‌گويید «اعمالت را می‌گذارند، توی ترازو و می‌كِشند» آن بچه تا وقتی ده سالش است، گمان می‌كند منظور اين است كه يك ترازوی دوكفه‌ای است كه اعمال را روی يك كفه می‌گذارند و يك سنگ هم روی كفه ديگر می‌گذارند، اما كم‌كم بزرگ می‌شود و مفاهيم ميزان و ترازو درون ذهنش باز می‌گردد و می‌فهمد كه پارچه هم ترازو دارد، ترازوی پارچه متر است؛ شعر هم ترازو دارد، ترازوی شعر عروض و قافيه است؛ نگاه هم ترازو دارد، دكتر چشم با ترازو می‌كشد تا ببيند عمق ديد فيزيكی شخص چقدر است. بنابراين هرچه بزرگتر می‌شود می‌بيند كه همه چيز ترازو دارد. 🔻قرآن در مورد روسياهان و تيره‌بختان و حق‌ستيزان می‌فرمايد: «وَلَوْ تَرَىٰ إِذْ يَتَوَفَّى الَّذِينَ كَفَرُوا الْمَلَائِكَةُ يَضْرِبُونَ وُجُوهَهُمْ وَأَدْبَارَهُمْ» (انفال:۵۰) يعنی چگونه است كه ببينی لحظه‌ای را كه ملائك جان حق‌ستيزان را می‌گيرند و در آن حال به صورت و پشت آنها می‌زنند؛ آنهايی كه به خودشان ظلم كرده‌اند و اين حرفها را به مسخره گرفتند و دلهای ايشان بازيگوش است، «لاهيه قلوبهم» قلبشان بازيگر است و حاضر نيستند در فهم حقايق عميق بشوند. «يضربون وجوههم و ادبارهم»، به صورت و پشت و پهلويشان می‌زنند، «اخرجو انفسكم» يعنی زود باشيد جان بكنيد و روح و باطن خود را تحويل دهيد. وای به حال شما كه به جای آن امانتی كه به شما داده‌ايم و به جای آن روح و آن موجودی كه بايد در وجودتان رشد كرده باشد و موجودی فهيم و شايسته و توانا باشد، يك مجسمه كثافت به ما تحويل دهيد. 🔻آن‌وقت از اين آيه ما بايد صاعد بشويم و بالا برويم و آسمان به آسمان در آن پرواز كنيم و اسرار اين معارف را بفهميم. وقتی كه اسرار آيات را  فهميديم به خدا قسم كه بسياری از حجاب‌ها كنار می‌رود و برای خوب شدن، سرعت می‌گيريم. لازم نيست زياد توبه دروغين كنيم، بلكه اگر عظمت مطلب را درك كنيم كافی است كه تصميم بگيريم تا راه درست را انتخاب كنيم، بنابراين مشكل ما بر سر فهم قضيه است. 🔻يك بچه تا وقتی كه نمی‌داند آتش چيست، به سمت آتش می‌رود؛ ولی وقتی كه بفهمد اين آتش چطور دستانش را می‌سوزاند، از آن با دقت همواره فاصله می‌گيرد و ديگر نياز به توبه كردن و قول دادن برای اين كه ديگر به سمت آتش نرود، نخواهد داشت. مشكل ما بر سر بی‌معرفتی است و گناهان ما تنها به خاطر بی‌اراده بودن نيست، ما يك جای ديگر را هم كسر داريم، ما معرفت به مقام حضرت زهرا (س) را نداريم، ما در فهم مقام امام حسين(ع) كسر معرفت داريم... 💠پایان قسمت اول 👈ادامه دارد...   📕 .
۲ 📕خلاصه‌ای از کتاب «در عظمت زیارت عاشورا»، تالیف استاد زاهدی 2⃣ قسمت دوم ♦️اهل بیت(ع) آسمانی هستند ولی زمینی زندگی کردند 🔻در قسمت اول ذکر شد که قرآن نازل شده است تا ما صاعد بشويم، خود قرآن می‌فرمايد: «تَتَنَزَّلُ عَلَيهِمُ» (فصلت:۳۰). عرض من تازه از اينجا شروع می‌شود: «خَلَقَكُمُ اللّهُ أنْوارا فَجَعَلَكُمْ بِعَرْشِهِ مُحْدِقينَ حَتّى مَنَّ عَلَيْنا بِكُمْ» (زیارت جامعه کبیره) شما نوری بر گرد عرش بوديد و بخاطر ما روسياهان آمده‌ايد تا به ما بگوييد بياييد بالا و به زباله‌دانی دنيا دل نبنديد. اين اتومبيل شيك و قشنگ را كه به آن دل بسته‌ايد، وقتی تصادف كند و از بين برود، پوچی و فانی بودنش را می‌بينيد. همه دنيا چنين است، ظاهری فريبنده دارد و باطنی پوچ. 🔻ائمه اطهار عليهم السلام از آسمان از حول العرش محدقين آسمان به زمین نازل می‌شوند تا برای ما قابل فهم شوند. گمان می‌كنيد كه حضرت زهرا سلام‌الله‌عليها كه هستی در چنگش بود، آيا نمی‌توانست اشاره كند تا دشمنانش نابود شوند و نگذارد پهلويش را بشكنند؟ 🔻چرا حضرت اباعبدالله الحسين(ع) فرصت داد تا علی اصغرش را تير بزنند و گلوی نوزاد معصوم حضرت، پاره پاره بشود؟ آيا حضرت نمی‌توانستند اشاره كنند تا تمام صحرا آب زلال و خنك بشود؟ آن‌ وقت به خاطر يك قطره آب، خودش و فرزندانش به سخت‌ترين حالت دچار شوند؟ 🔻عاشقی را ببينيد! ما می‌گوييم «عشق حسين» ولی با اين حرفها بازی می‌كنيم. عاشق حقيقی آنها بودند و هستند. آنقدر عاشق بودند كه حضرت زهرا (س) فرصت داد تا پهلويش را بشكنند. در حالیكه می‌توانست جلوی آنها را با اراده ملكوتی بگيرد. اما این کار را نکرد تا خانمهای پيرو او در تمامی طول تاريخ  اگر به ظلم رسيدند نگويند ما كه حضرت زهرا (س) نيستيم كه يك اشاره كنيم و ظالم را از پای در بياوريم! 🔻حضرت فاطمه سلام‌الله‌علیها مبارزه را صورت طبيعی داد تا اگر در نسل‌های بعد خانمها مبارزه كردند و اگر دشمن پهلويشان را شكست، بگويند با مادرمان زهرا(س) همين كار را كردند. لذا ايستادگی و مقاومت كنند. و اگر فرزندانشان را در وسط يك صحرا تشنه اسير كردند، و مردها و بچه‌هايشان را پيش چشم آنها كشتند و سر بريدند باز هم مقاومت كنند و نگويند ما كه امام نيستيم تا بتوانيم مقاومت كنيم! 🔻امام حسين(ع) فرصت داد تا اين همه بلا و مصيبت را سرش بياورند تا سر مشق ما خاكی‌ها بشود. عاشقي را ببينيد، امام اجازه داد که ایشان را بكشند، تا به ما ياد بدهد كه، ببينيد من چطوری با اين همه قدرتم به شكل شما زندگی كرده‌ام كه شماها از من ياد بگيريد تا فردا نگوييد كه امام حسين علیه السلام، امام  بود، ما كه امام حسين(ع) نيستيم! ♦️انكار ولايت در رفتار بعضی از اهل ولايت 🔻تو اگر شيعه هستی، نبايد با اين بهانه كه ما امام حسين نيستيم، در مقابل ظلم تسليم بشوی. اگر چنين كنی انكار امامت كرده‌ای، انكار تشيع كرده‌ای، انكار راه امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) كرده‌ای. بديهی است كه ما امام علی(ع) و حضرت زهرا(س) و امام حسين(س) نيستیم، اما اين موضوع چه ربطی دارد به اين كه از راه و مكتب آنها سرپيچی كنيم يا پيروی نكنيم؟ 🔻اهل البيت(ع) آمده‌اند تا اسوه ما باشند و نازل شده‌اند و با نزول خود، هم‌سطح ما خاكيان زندگی می‌كنند تا بتوانيم از آنها تقليد و پيروی كنيم. ولی اگر به دليل بزرگی و عظمت ذات آنها از ايشان تقليد نكنيم، انكار امامت و ولايت كرده‌ايم. 🔻می‌گویيد، "ما كه حضرت زهرا(س) نيستيم"، معلوم است كه مثل حضرت زهرا(س) نيستيم، ما خاك پای حضرت زهرا(س) هم نيستيم، اما آيا سيره طيبه حضرت زهرا(س) برای ما قابل پيروی هست يا خیر؟ يقيناً هست، زيرا كه حضرت زهرا (س) از توانایی ملكوتی خود استفاده نكرده و مثل ما زندگی كرده است. 🔻شما اگر معرفت به ساحت مقدس حضرت زهرا(س) پيدا كنيد می‌بينيد كه عالم در چنگ ايشان است. اما بايد بدانيد كه سيره طيبه حضرت زهرا(س) چگونه قابل تقليد است. با اين كه عالم در چنگش است ولی با اين حال، توانايی ملكوتی‌اش را در زندگی برای رفع مشكلات به كار نمی‌گيرد تا پهلويش را بشكنند و عين ما زمينی‌ها رفتار می‌كند تا قابل تقليد بشود. 🔻اين مطلب كه نكته بسيار مهمی است را ياد بگيريد و به ديگران نيز منتقل كنيد زيرا اين نكته بسيار مهم است... 💠پایان قسمت دوم 👈ادامه دارد...   📕 .
۳ 📕خلاصه‌ای از کتاب «در عظمت زیارت عاشورا»، تالیف استاد زاهدی 3⃣ قسمت سوم ♦️طرح دو شبهه 🔻در اين بحث دو شبهه بسيار خطرناك وجود دارد كه توسط دو گروه مطرح شده است و تمام شيعيان باید پاسخ آن را ياد بگيرند. 💠شبهه‌ی اول: 🔻گروه اول می‌گويند كه ائمه اطهار(ع) آنقدر بلندمرتبه هستند كه حتی شايسته نيستيم تا اسمشان را بياوريم و خاك پايشان هم نمی‌شويم بنابراين از تقليد و پيروی سيره آنها عاجزيم... 🔻آنها به روايات و زيارات مأثوره استدلال می‌كنند، بالاخص زيارت جامعه كبيره و رواياتی كه در عظمت ولايت و امامت وارد شده است: «بِكُمْ يُمْسِكُ السَّماء أنْ تَقَعَ عَلى الاَرْضِ»، يعنی اگر آسمان و زمين در هم فرو نمی‌رود به دليل آن است كه شما اهل بیت بر آنها سلطه داريد...، لذا این گروه می گویند با توجه به اینکه ائمه اطهار(ع) لنگر آسمان و زمين هستند، ما نمی‌توانیم مثل آنها باشیم... 💠پاسخ شبهه‌ی اول: 🔻این که ما خاک پای اهل البیت نیستیم، حرف كاملاً درستی است ولی آن قسمت از حرفشان غلط است كه می‌گويند از سیره آنها نمی‌توانیم تقلید کنیم. 🔻منظورشان این است که اگر حضرت زهرا(س) در جلوی ظلم ايستاد و در عين حال اجازه داد تا پهلويش را بشكنند، نبايستی ما جلوی ظلم بايستيم! ما كه حضرت زهرا(س) نيستيم! ما بايد با ظلم و انحراف سازش كنيم يا سكوت كنيم! 🔻يعني به طور كلی فلسفه امامت و شيعه بودن و پيروی از سيره طيبه اهل البيت را نادانسته انكار می‌كنند و خون سيدالشهدا را پايمال می‌کنند و می‌گويند كه ما مثل سيدالشهدا نيستيم! ما که تقوا و علوم و معارف حضرت حسين(ع) را نداريم، ما گناهكار و خلافكاريم، لذا بايد ما را از اين كوتاهی در مقابل ظلم و اين سازشكاری ببخشند!! 🔻آنچه به آن استدلال می‌كنند كاملاََ صحيح است ولی آنچه برداشت می‌كنند و نتيجه می‌گيرند غلط است، زيرا مستندات آنها، آسمانی بودن و سلطنت اهل البيت را بر كل هستی اثبات می‌نمايد اما نتيجه غلطی كه می‌گيرند غيرقابل تقليد بودن و غيرقابل پيروی كردن از سيره اهل البيت است. 🔻شبهه اين افراد از اينجا ناشی می‌شود كه متوجه نيستند كه اهل البيت در عين عظمت و سلطنت بر هستی، همچون قرآن نازل شده‌اند تا فهم ما و تقليد ما از روش آنها، آسان باشد. آنها زندگی زمينی را بر خود تحميل كرده‌اند تا همه ما زمينی‌ها بتوانيم مانند آنها عمل كنيم. مانند پدری كه خود قهرمان دوندگی است ولی با كودك دو ساله خود راه می‌رود و پا به پای او گام برمی‌دارد تا كودك از او تقليد كند و راه رفتن بياموزد. 🔻اين گروه در عين اخلاص و ارادت به اهل البيت، پشت امام حسين(ع) و امام علی(ع) را خالی می‌کنند و راه را برای هرگونه خلافت غاصبانه و گمراهی و ظلم باز می‌گذارند، چون می‌گويند ائمه اطهار بزرگتر از آن هستند كه برای ما قابل تقليد باشند! 🔻در زمینه فراز زیارت جامعه کبیره، پاسخ آن است كه حضرات ايشان لنگر زمين و آسمان هستند كه ما شيعيان چه كار كنيم؟ آنها اگر تو هم وجود نداشتی، لنگر آسمان و زمين بودند. پس نقش حضرت زهرا (س) برای تو و برای من چيست؟ 💠پایان قسمت سوم 👈ادامه دارد...   📕 .
۴ 📕خلاصه‌ای از کتاب «در عظمت زیارت عاشورا»، تالیف استاد زاهدی 4⃣ قسمت چهارم 💠شبهه‌ی دوم: 🔻گروه دوم می‌گويند كه ائمه اطهار(ع) اساساً موجوداتی مثل ما هستند و نبايد آنها را آسمانی و ملكوتی و سلطان تمام هستی دانست؛ زيرا اگر چنين باشد، برای ما قابل تقليد نخواهند بود، بنابراين انسان كامل وجود ندارد و ساخته ذهن عرفا است! آنها هم مانند ما جايزالخطا هستند! 🔻اينها می‌گويند: حتی معصومين(ع) بدون نظارت مردم و به طور اصولی در معرض انحراف هستند. 💠پاسخ شبهه‌ی دوم: 🔻اين گروه نيز به وادی انكار و حتی كفر كشيده شده‌اند. در نظر این عده‌ی روسياه، بسياری از آيات قرآن كه می‌فرمايد اهل البيت از هرگونه خطا منزه هستند (احزاب:۳۳) و جز به دستور حق و وحی كلمه‌ای نمی‌گويند و رفتار نمی‌كنند (نجم:۵۳) در کنار انبوه روايات، زيارات و ادعيه، انكار شده است. 🔻مشكل آنها آن است كه به اين نكته توجه نكرده‌اند، زمينی زندگی كردن اهل البيت مانع از سلطنت آنها بر كل هستی نيست. همچنین به نكته مهم ديگری نيز توجه نكرده‌اند كه اگر اهل البيت(ع) با ملكوت در ارتباط نباشند، فلسفه اطاعت و ولايت و امامت و رسالت همه باطل می‌شود و اطاعت از اهل البيت اساساً بی‌معنا می‌شود، زيرا اگر اهل البيت با ملكوت در ارتباط نباشند، می‌توان از هر فرد ديگری مثل خلفای بنی‌اميه و بنی‌عباس اطاعت نمود، چون تفاوت در اساس قضيه ايجاد نمی‌شود. 🔻ائمه اطهار(ع) آسمانی و ملكوتی بودند، رسول الله(ص) می‌فرمايد: حضرت زهرا(س) «حَوراء الإنسية» است، «هي نور عيني»، يعنی من كه پيغمبر هستم اگر زهرا نباشد اصلاً نمی‌توانم ملكوت را ببينم و می‌فرمايد: «روحي التي بين جنبيّ»، يعنی من وقتی راه می‌روم برای اين است كه زهرا در كنار دستم است، اگر زهرا نباشد من روح ملكوتيم از دست می‌رود. 🔻اگر حضرت زهرا(س) نبود هيچ كس كفو حضرت مولا علی(ع) و هم طراز و هم سطح مولا در عالم ملك نمی‌شد. لذا مستندات بسياری از روايات اهل تسنن وجود دارد كه دشمنان حضرت علی(ع) و دشمنان حكومت فرهنگ و انديشه اهل البيت(ع) گفتند: تا فاطمه در خانه علی است راهی برای شكست علی وجود ندارد. 🔻اكثراً فكر می‌كنند كه از روی اتفاق و ناآگاهانه درب خانه حضرت زهرا(س) را شكستند و به پهلوی او فشار آوردند تا جان دهد اما هفتاد و چهار روايت از اهل تسنن موجود است كه نقل می‌كنند درب خانه را به عمد و با هدف قتل حضرت زهرا (س) شكستند كه حضرت زهرا(س) را بكشند، تا علی بی كس بشود. وقتی كه علی بی زهرا و تنها و مظلوم شد، دشمن توانست چيره شود. 🔻اينها در مورد زندگی زمينی است؛ لذا آنان زمينی زندگی كردند تا برای ما خاكی‌ها قابل تقليد بشوند. بنابراين، ائمه اطهار عليهم السلام آسمانی هستند ولی زمينی زندگی می‌كنند. 💠پایان قسمت چهارم 👈ادامه دارد...   📕
۵ 📕خلاصه‌ای از کتاب «در عظمت زیارت عاشورا»، تالیف استاد زاهدی 5️⃣ قسمت پنجم 🔻از این قسمت، مقدمه‌ای را شروع می‌کنیم که در هر جزء از آن خبرهایی نهفته است. بنابراین باید این مطالب را خیلی مرور كنيد تا معارف عرضه شده را درك نماييد تا ما بتوانيم درها را باز كنيم و جلو برويم، در غیر این صورت اين مطالب روی هم انباشته می‌شوند و درك آن مشكل می‌گردد. ♦️نزول آسمانها 🔻همانطور كه ذكر شد، قرآن نازل شده است، يعنی از آسمان بالاتر به آسمان پايين‌تر آمده و كوچكتر شده است تا درك آن برای آسمان پايين‌تر ممكن گردد. 🔻در مورد تفاوت مراتب آسمانها در روايات نقل شده است كه ملائكه‌ی آسمان اول اگر بخواهند به آسمان دوم بروند نه تنها اجازه ندارند بلكه اصلاً قادر به اين كار نيستند، همچنين اگر ملائك آسمان دوم مايل باشند به آسمان سوم بروند بلافاصله همه آنها خاكستر می‌شوند، يعنی ظرفيت عالم آسمان سوم يك ظرفيت بالاتری است كه آسمان دومی‌ها نمی‌توانند آن را تحمل كنند. ♦️دنيای جنين 🔻نسبت عظمت هر آسمان بالاتر به آسمان پايين‌تر مانند نسبت عالم دنيا در بيرون از رحم مادر با عالم جنين در رحم مادر است. 🔻در مورد جنين می‌دانيم كه، جنين بايد درون رحم مادر باشد و اگر او زود به دنیا بیاید، بايستی او را درون دستگاهی بگذاريم تا همان شرايط زندگی جنينی برای او فراهم گردد، نمی‌شود كه جنين را از شكم مادر بيرون بكشيم و بگوييم بيا «چلوكباب بخور» او اين چيزها را نمی‌فهمد. 🔻جنين اگر يك لحظه اين غذايی كه برای شما خوشمزه است را بخورد خواهد مرد، يعنی ظرفيت عالم جنين با عالم بيرون از رحم مادر فرق دارد و همين‌طور عالم برزخ با اين عالم. 🔻آنهايی كه در اين دنيا، يعنی در يك عالم جنينی، عقب‌مانده شده‌اند و چشمشان، روحشان، توانشان، فهمشان، شعورشان، قلبشان و معرفتشان ظرفيت عالم برزخ را پيدا نكرده است و برای آن عالم آماده نشده‌اند، وقتی به عالم برزخ می‌روند، عذاب می‌كشند. مانند آن جنين عقب افتاده‌ای كه پس از تولد به خاطر نقصهايش عذاب می‌كشد. 🔻حال ببينيد كسانی كه وضع اعمالشان خراب است وقتی از عالم برزخ به قيامت می‌روند، چه وضعی دارند و چه عذابی می‌كشند. 🔻خلاصه اين كه اگر جنين قبل از آنكه برای زندگی در خارج رحم مادر آماده بشود به عالم خارج از رحم وارد شود، جز شكنجه و مرگ چيزی منتظر او نيست. همه چيزهايی كه برای ديگران شيرين و جذاب است، مانند فضای باز، نور خورشيد، هوای لطيف، غذاهای رنگارنگ، عروسی‌ها و جشن‌ها، همه اينها براي جنين جز عذاب اليم نخواهد بود. 💠پایان قسمت پنجم 👈ادامه دارد...   📕 .
۶ 📕خلاصه‌ای از کتاب «در عظمت زیارت عاشورا»، تالیف استاد زاهدی 6⃣ قسمت ششم 🔻قرآن آسمان به آسمان نازل می‌شود از آسمان هفتم به آسمان ششم نازل می‌شود بعد، از آسمان ششم به آسمان پنجم نازل می‌شود و اندازه فهم آسمان پنجمی‌ها می‌گردد و بعد باز هم كوچكتر و نازل‌تر می‌شود تا اندازه فهم آسمان چهارمی‌ها، سومی‌ها و دومی‌ها می‌شود و پس از آن قرآن به آسمان دنيا وارد می‌شود. ♦️مفهوم آسمان دنيا 🔻شايان ذكر است كه منظور از آسمان دنيا جوّ بالای كره زمين نيست، بلكه تمامی كهكشان‌ها كه خورشيد و منظومه شمسی و ميليونها منظومه ديگر نيز جزء آنهاست و همه سحابی‌ها كه ميليونها كهكشان را در بر می‌گيرد و همه سياهچاله‌ها كه در آسمانها كهكشانها را می‌بلعند و به قدری عظيم هستند كه حتی خورشيد نخود آش آنها هم نمی‌شود، حتی نور آن را هم می‌بلعد و آن را تاريك می‌كند. 🔻همه اينها مربوط به دنياست و هنوز به ملكوت نرسيده‌ايم. قرآن با گذر از آسمان‌ها نازل می‌شود تا اندازه فهم ما انسانها گردد و آن‌وقت معانی آن اينطور می‌شود: مثلاً «بسم الله الرحمن الرحيم»  در اندازه فهم ما، به نام خداوند بخشنده مهربان معنی می‌دهد. همچنین معنای الله اكبر در اندازه فهم ما می‌شود خدا بزرگ است؛ همين معنای اللهم صل علي محمد و آل محمد در اندازه فهم ما می‌شود پروردگارا درود بفرست بر محمد و آل محمد. ♦️نشانه‌هايی از معارج صاعد شده قرآن 🔻حال ما بايد بالا برويم و صاعد شويم. آن وقت می‌بينيم كه مولا اميرالمؤمنين عليه‌السلام با «بسم الله» دست قطع شده را می‌چسباند و سر قطع شده را می‌چسباند و عرفا كه خاك پای مولا نيستند با «بسم الله» روی آب راه می‌روند. ♦️ترجمه‌های زيرنويس، كودكانه‌ترين مفاهيم قرآن است 🔻درك معنای «به نام خداوند بخشنده مهربان» از «بسم الله الرحمن الرحيم»، و معنای «خدا بزرگ است» از «الله اكبر» و امثالهم، معناهای كودكانه‌ای است كه در اندازه فهم كودكانه مانده است و اين معانی برای يك شيعه كه پای منبر حضرت زهرا سلام الله عليها موی سفيد كرده است، نيست. 🔻او بايستی كم كم با «بسم الله الرحمن الرحيم» بالا برود و صاعد بشود تا بسته به اينكه چقدر ظرفيت داشته باشد در آسمانها صعود كند. 💠پایان قسمت ششم 👈ادامه دارد...   📕 .