eitaa logo
گریزهای مداحی و گریز های مناجاتی
5.7هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
633 ویدیو
855 فایل
گریز زیارت عاشورا ، دعای کمیل و دعای توسل و جوشن کبیر https://eitaa.com/gorizhaayemaddahi
مشاهده در ایتا
دانلود
. مروان به دستور معاویه – علیها اللعنه – در خطبه های نماز جمعه، نسبت به امیرالمؤمنین (علیه السّلام) و (علیه السّلام) مجتبی سبّ و ناسزا می گفت: یک روز اسامه بن زید که یکی از اصحاب رسول خدا بود، در پای منبر مروان نشسته بود، این واقعه را دید و دشنام ها را شنید، طاقت نیاورده با چشم گریان به در خانه ی امام حسین (علیه السّلام) رفته و عرض کرد: الان مسجد بودم که مروان به منبر رفت در حضور برادرت امام حسن مجتبی (علیه السّلام) به امیرالمؤمنین (علیه السّلام) ناسزا گفت. لمّا سمع الامام امتلات عیناه بالدم (چشم های حضرت مانند دو کاسه ی خون شد.) شمشیر را از غلاف کشیده با پای برهنه دوان دوان به سمت مسجد حرکت کرد. نگهبانان و غلامان مروان هنگامی که حالت امام حسین (علیه السّلام) را دیدند: (کالاسد الهجوم و القضاء المحتوم) مانند شیری که می آید، بر خود ترسیدند، آن حضرت وارد مسجد شد، مروان را از گریبانش گرفته و از منبر پایین کشید، عمامه ی او را به گردنش پیچید و نزدیک بود، روح از بدنش بیرون رود. سپس مروان رو کرد به امام حسن (علیه السّلام) گفت: یا ابا محمد! یا حسن بن علی ! ترا به عصمت مادرت حضرت زهرا (سلام الله علیها) به فریاد من برس و مرا از دست برادرت حسین (علیه السّلام) نجات بده. امام مجتبی تا نام مادر را شنید از جا برخاست به نزد برادر آمده، فرمودند: برادر به جان من دست از مروان بردار. امام حسن (علیه السّلام) فرمودند: مرا به عصمت مادر قسم داد مگر ما قرار نگذاشته بودیم هر که ما را به عصمت زهرا (سلام الله علیها) قسم بدهد هر حاجتی که داشته باشد برآورده می شود. امام حسین (علیه السّلام) دست از مروان برداشت و او را به خاطر قسمی که به مادرش داده بود رها کردند. 📚ریاض القدس، ج ۱، ص۲۰ جا دارد در جایی که دشمن اهل بیت علیهم السلام با این قسم حاجت روا میگردد در این شبهای روضه ؛ (عج) را به عصمت مادرش قسم دهیم برای اصلاح امور مردم درمانده زمان ظهور نمایند. .
. شد آمدنت دیر و ندارم نگرانی کارم شده از دوری تو خوش گذرانی دلبسته ی دنیا شدم ای دلبر عالم اصلاً نشده از دل من خانه تکانی یک عمر دویدم نرسیدم به عبایت دارم ز تو ای دوست نه نامی، نه نشانی خوردم به زمین بسکه سرم گرم گناه است از غفلت خود برده ام آقا چه زیانی بیچاره شدم! فاطمیه گریه نکردم چشمم شده خشک از اثر چشم چرانی دستم گره خورده به پر شال اباالفضل پس جان اباالفضل مرا سر ندوانی دلتنگ اذان سحر کرببلایم ای کاش به شش گوشه مرا هم برسانی مدیون سلیمانی ام و روضه زهرا شرمنده ام از خون شهیدان به بیانی زهرا همه را مثل پسرهاش صدا کرد شد با همه ی گریه کنانش خودمانی مادر که زمین خورد علی هم به زمین خورد ای وای از آن میخ در و قدّ کمانی.... .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ☀️ ✓ از دعاهای سلام الله‌ علیها ▫️اللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ كَلِمَةَ الإِخْلاَصِ وَ خَشْيَتَكَ فِي الرِّضَا وَ الغَضَبِ وَ القَصْدَ فِي الغِنَى وَ الفَقْرِ. خداوندا! از تو اعتقاد خالص و توحید را می‌خواهم، و این که در حالتِ خشم و رضا از تو بترسم و در حالت فقر و غنا اعتدال را رعایت کنم. (بحارالأنوار، ج٩١، ص٢٢۵) ✍خواسته های حضرت علیها‌السّلام در این دعا یکی اعتقادی است، یکی قلبی و دیگری اخلاقی و رفتاری. 1⃣ اگر توجه به نباشد، عمل، تباه و اندیشه منحرف می‌شود. 2⃣ رعایت حکم خدا و در همه حال (حتی غضب و رضا) معیار سلامت اخلاقی و ایمانی انسان است. 3⃣ حرکت در راه ، مطلوبِ شرع و عقل است. میانه روی هم در دوران فقر و تنگدستی هم در دوره‌ی توانگری و برخورداری، فضیلتی اخلاقی است. 📚حکمت‌های فاطمی(جواد محدثی) .
. 📋روضه خوان باید..!👇 1⃣روضه خوان در مرحله اول باید اهل مطالعه و تحقیق باشد و به شنیده ها و حدسیات خود، اکتفاء نکند و مستند بخواند تا مطالب خرافی و نامعقول و اشتباه را در محافل و مجالس خود رواج ندهد. 2⃣تقلید برای شخص روضه خوان جائز نیست، به این نحو که، روضه خوان بگوید : از فلانی شنیدم! به قول بزرگواری : 《روضه خواندن برای امام حسین (ع) باید مستند باشد، دیگر دوره‌ی اینکه بگوییم فلان بزرگ یا صاحب نفس گفت، تمام شده است.》 چون ممکن است شخص روضه خوان، داستانی را ضعیف یا بی سند بیان کند و دیگری با سلیقه ای متفاوت آن را از او نقل کند و آن را قدری آب و تاب دهد و در نتیجه هر چه به درازا می کشد، این قصه شاخ و برگ بیشتری به خود می گیرد. پس این، خود نوعی ترویج خرافات است. اما وقتی که خود روضه خوان آن مطلب را در منابع می بیند، به گفتن همان مطلب اکتفاء می کند. 3⃣روضه خوانی فقط بیان یک قطعه از تاریخ نیست و روضه خوان باید ناصح، آمر به معروف و ناهی از منکر و دعوت کننده مردم به سمت و سوی خدا باشد. روضه خوان باید متخلّق به اخلاق حسنه و مودب به آداب اسلامی و مخلص باشد و ظرفیت انتقاد پذیری را در خود بپروراند و در عین حال، باید رفتار و کردار او، مایه درس برای دیگران باشد. 4⃣روضه خوان باید خود را با شرایط زمان وفق دهد، و از حوادث دنیا و توطئه های دشمنان و معاندین دور نباشد. در این راه هم باید گریست و گریاند و هم باید نگریست. همانطور که مقام معظم رهبری مداحی و روضه خوانی اهل‌بیت(ع) را یکی از ابزارهای ویژه در برابر جنگ نرم دشمن می‌دانند. در عرصه روضه خوانی و مداحی، هم شور حسینی لازم است و هم شعور حسینی! روضه خوان می تواند در هنگامه شور حسینی، شعور حسینی را در غالب شعر یا سخن بیان نماید و چهره یزیدیان زمان را بشناساند. 👤مقام معظم رهبری در خصوص مجالس روضه می فرمایند : «مجالس روضه‌ خوانی از فضای مجازی و صداوسیما مؤثّرتر است. جوان را در مقابل میکروب‌ هایی که بطور دائم وارد کشور می شود واکسینه کنید. این مجالس روضه‌خوانی، مجالس وعظ و خطابه، مجالس گوناگون خیلی چیزهای مهمّی است؛ اینها را دست‌ کم نباید گرفت، هم از فضای مجازی مؤثّرتر است، هم از صداوسیما مؤثّرتر است، منتها خب دایره‌اش محدود است؛ اگر چنانچه این سلسله‌ی عظیم، این تشکیلات عظیم خوب کار کند و در همه‌جا کار کند، تأثیراتش برهمه‌ی اینها فائق خواهد آمد و می توانید شما این جوان را، این مخاطب را به معنای واقعی کلمه مصونیّت ببخشید و می توانید او را در مقابل این میکروب‌ ها و این ویروس‌هایی که به‌طور دائم دارد سرازیر می شود به‌ طرف این کشور و طرف این نظام واکسینه کنید.» 5⃣روضه خوان باید محبت اهل بیت(ع) را در قلبها بپروراند و از بیان هر گونه فضائل جعلی و غلوّ انگیز بپرهیزد و بر ظواهر و شمائل ائمه اطهار(ع) تکیه نکند. 6⃣روضه خوان باید در انتخاب شعر سخت گیر باشد و اشعار سخیف و متناقض با فضائل و شان ائمه اطهار(ع) و اتفاقات تاریخی نخواند. 7⃣روضه خوان باید گریستن و گریاندن را جزئی از شعائر حسینی بداند نه هدف! و تمام اهتمام روضه خوان این نباشد که به هر نحوی که میسر است، فقط بگریاند و اشک بگیرد، و هر چه پر حرارت تر و سوزناک تر و مکشوف تر و جعلی تر، در نتیجه اشک بیشتر و ثواب بیشتر! 8⃣روضه خوان بیش از اینکه به لحن و صوت که آن هم لازم است، بسنده کند، به محتوا تکیه کند و آن را محور بیانات خود قرار دهد. 9⃣روضه خوان باید خود را از معرفت نسبت به اهل بیت(ع) غنی سازد تا مستمع نیز از او کسب معرفت کند و منش و کردار اهل بیت(ع) را به وسیله او بشناسد و خود را هرگز به مادیات و دنیا پرستی آلوده نسازد. 🔟روضه خوان خود را باید همواره مسئول و دغدغه مند وقت دیگران بداند. چون خود مداح باید این را بداند که وقت مستمع عزیز است و تضییع وقت او حق الناس است. ✍حسینی فاضل() .
🎤دلائلی که روضه ضعیف یا بی سند خوانده میشود :👇 1⃣نداشتن فرصت مطالعه و تحقیق! برخی از مادحین، تعداد جلساتی که در آن به عنوان روضه خوان، شرکت می کنند، به قدری بالا است، که دیگر وقت مطالعه و تحقیق در این زمینه را ندارند. پس باید به همان داشته ها و محفوظات خود اکتفاء کنند! 2⃣نداشتن تخصص در این زمینه! مداح نباید صرفا نقّال باشد، بلکه از آنجایی که سالیان سال، عمر خود را در این کسوت نوکری اهل بیت(ع) به سر می برَد، باید حداقل، اولیات کتب مقاتل و اقوال آنها را بشناسد. 3⃣جهالت! برخی از مادحین، نه از روی عمد، و نه به نیت گریاندن مردم، بلکه قائلند که هر چی خود اهل بیت(ع) نظر کنند و به قول خودشان، تو کاسشون بریزند، آن را می خوانند. و اصلا به مستند یا بی سند بودن این روضه ها، توجه ای ندارند و براشون هم مهم نیست و اینکه یقین دارند که این روضه ها صحیح هست و قصد و غرضی هم در میان ندارند و به گفتن چیزهایی عادت کرده اند که همان ها را پیشتر شنیده اند. 4⃣اعتقاد به اینکه هدف توجیه گر وسیله است! برخی از این قبیل افراد، احساس می کنند هدف وسیله را توجیه می کند و اگر هدف گریاندن برای امام حسین(ع) باشد، پس هر چه این جعلیات پر حرارت تر و سوزناک تر باشد، در نتیجه اشک بیشتر و ثواب بیشتر عائدمان می گردد! 5⃣تقلید از روضه خوانان دیگر! برخی دیگر، که این نقل های بی سند را در جلسات عمومی، به زبان می آوردند، همان مقلدان محض هستند که روضه هایی را از سخنرانان قدیمی و یا روضه خوانانی که در جلساتشان یا جایی دیگر بوده است، شنیده اند و همانی را می خوانند که آنها می خواندند، و آنها را فقط در جلسات خود تکرار می کنند. 6⃣بی تفاوتی مستمعین! دلیل دیگر، اینکه، مقصر مستمعینی هستند که در آنجا نشسته اند و همه این حرفها رو بی چون و چرا می پذیرند و سند اینها را از شخص مداح نمی پرسند، که این بی تفاوتی باعث می شود که شخص روضه خوان، جرات بیان مجدد آن را در جلسه ای دیگر را داشته باشد و هر چه به درازا می کشد این قصه شاخ و برگ بیشتری به خود می گیرد. 7⃣نبود معرفت! برخی نیز از حیث شناختی و معرفتی اهل بیت(ع) کاملا تهی هستند و متوجه نیستند که این کلام، شان و مقام و منطق امام معصوم(ع) را زیر سوال می برد و نهضت حسینی که توام با عزت بود را، این چنین، با این نقلهای سخیف، سبک جلوه می دهند. سخنانی در شخصیتی مانند حضرت زینب کبری(س) که عقیله بنی هاشم لقب اوست و بانوی بی نظیری مانند ام البنین(س) که ادب زینت اوست و همسری نمونه مانند حضرت رباب(س) که صبر سرلوحه اوست. روضه خوان مورخ نيست! بنابراين قرار نيست تاريخ بگويد، كار روضه خوان گره زدن عاطفه مخاطب به أهل بيت(ع) است، ولی بايد مستند به تاريخ باشد. مثلا در مورد نهضت امام حسین(ع) و واقعه عاشورا، روضه خوان باید بداند که؛ علل قیام چی بوده؟ ماهیت قیام چی بوده؟ مراحل قیام چه بوده؟ هدف قیام چی بوده؟ و نتایج و آثار قیام چه شد؟ وقتی روضه خوان قدری در مورد این مطالب اطلاعاتی داشته باشد، هیچ گاه حاضر نمی شود، در قالب روضه، این چنین بگوید. 8⃣نبود ناظر! هر قشری و هر ارگانی، در راس خود ناظری دارد که به هنگام خطا، متذکر او می شوند. اما نمی شود که این امر، چون دستگاه امام حسین(ع) است، بدون نظارت رها شود. در قدیم، عالمان دینی از یکدیگر اجازه نقل روایت می گرفتند تا در سلسله رُوات نام آن شخص قرار بگیرد و اگر کسی در یک شهر علمی مثل نجف و قم، روایتی ضعیف، نه بی سند را نقل می کرد و آن را نشر می داد، او را از آن شهر بیرون می کردند و یا تبعید می شد. زیرا موقعیت، بسی خطیر بود! اما برخی از این روضه خوانان، از هیچ چیز هراسی ندارند، حتی خود را به منزله راوی ای می دانند که صفر تا صد حادثه را به عینه دیده و هر چه به زبانش بیاید، می گویند. سابقا مرثیه ها توسط پیر غلامانی که پای منبر علمایی همچون مرحوم فلسفی(ره) و شهید مطهری(ره) و.. بزرگ شده بودند، نظارت می شد، که اکنون فقط به عنوان مستمع در جلسات شرکت داده می شوند. 9⃣توجیه من درآوردی! برخی دیگر نیز این چنین توجیه می کنند که، مصیبت امام حسین(ع) خیلی فراتر از این حرفها بوده است و ما نیز هر چه بگوییم مطمئنا نتوانسته ایم، حق مطلب را در مورد ایشان، ادا کنیم و این روضه ها، هر چند جایی نوشته نشده است، اما تازه گوشه ای از مصیبت امام حسین(ع) است. پس هرچه بخواهیم می توانیم بگویم، چون به حد واقعیت نرسیده ایم و این ها شاید بوده ولی از چشم مورخان و مقتل نویسان، غافل مانده است وبر ما پوشیده شده است. 🔟توجه به کمیت تا به کیفیت و ترجیح ظاهر بر محتوا! مادحین جوان و کم تجربه و کم مطالعه، شاید به خاطر سبک های امروزی درمداحی و اتکاء به صدای صرفا زیبا، مورد پسند جلسات امروزی است وآن سبک سنتی پر محتوا طرفدار آن چنانی ندارد. هرچند هردو قابل جمعند و روضه خوان می تواند خوش صدا واهل مطالعه ومستند خوان باشد. ✍حسینی فاضل(اسناد المصائب)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا در کار فرهنگی در تهران شکست خوردیم.mp3
8.37M
قابل توجه مبلغین و فعالان فرهنگی چرا در کار فرهنگی در تهران شکست خوردیم؟ ❤️توصیه هایی به طلبه های تهران!❤️ 🔻خطری که در آینده در پیش است 🔻مشکل مدل تبلیغی در تهران چیست؟ 🔻چرا مدل رحیم پور ازغدی از پناهیان موفق تر است؟ 🔻خطرسلبریتی های مذهبی و فتنه آینده 🔻چه کسانی پشت صحنه فالورهای ۲۰۰ هزارتایی شبکه های اجتماعی هست؟ 🔻مقام معظم رهبری در دیدار خبرگان چه خطری را تذکر دادند؟ 🔻فتنه آینده ظهور «نوخوارج» چیست؟ 🔻چرا با نقد دولت رییسی مخالفیم؟ ✅اولویت مبلغ مقیم تهران چی باید باشد؟ ✅سیر مطالعه تبلیغی ✅چطور شبکه سازی کنیم در تهران؟ ✅اقتصاد فرهنگی را چطور فعال کنیم؟ ✅چطور ۴۰۰هزار طلبه در تهران تربیت کنیم؟
. 🔴 سوال از امام زمان در روز محشر ⭕️ روز قیامت از ما نمیپرسند آن زمان که دستان امیرالمومنین را بستند؛ زهرای اطهر را بین دیوار و درب آتشین قرار دادند؛ محسن آل الله را شهید کردند؛ امام مجتبی را بی یاور و تنها گذاشتند؛ سیدالشهداء را تشنه لب و مظلومانه سر بریدند؛ ناموس خود را به اسارت برده و در شام و کوفه در مقابل چشمان نامحرمان گرداندند؛ تو کجا بودی؟! از مصائب دیگر ائمه علیهم السلام هم نمیپرسند؛ چون در آن زمان نبودیم! اما از غیبت و غربت و مظلومیت و آوارگی و دل پُر درد و اشک‌های امام دوازدهم خواهند پرسید؛ چون عصر، عصر مهدی صاحب الزمان عجل الله فرجه است! و در مقابل امام زمانمان مسولیم!! يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ -به‌يادآور- روزى را كه هرگروهى را با امام‌شان فرا مى‌خوانيم. (اسراء/۷۱) 🌕 امام صادق علیه‌السلام فرمودند: منظور امامی است که در میان آن‌هاست و او قائمِ اهل زمان خود است. 📗تفسير البرهان، ج۳، ص۵۵۳ .
. جزوه جهاد تبیین در روضه‌های فاطمیه شهید آرمان علیوردی، جوان 21 ساله و طلبه بسیجی بود که در 4 آبان ماه در محله اکباتان تهران در ماموریت مقابله با ناامنی و اغتشاشگران به دست اشرار زخمی و در همان شب از شدت جراحات در بیمارستان بقیه‌الله به شهادت رسید. 🔹روایتی از لحظات شهادت شهید وقتی آشوبگران به شهید علیوردی به عنوان یک بسیجی مشکوک می شوند، تعقیبش می‌کنند تا در یک کوچه بن‌بست او را تنها و بدون حضور دوستانش گیر می اندازند. بیش از 30 نفر به سمت شهید هجوم می برند و با مشت و لگد و وسایلی مانند چاقو، قمه، چماق و سنگ او را به شدت مجروح می‌کنند. در این مدت هر بار شهید را برای کتک زدن به مکان دیگری منتقل می‌کنند، به طوری که رد خون شهید بر روی زمین، دیوار، پله‌های پارک و دیگر نقاط بر جای می‌ماند. در نهایت پس از یک ساعت و نیم، بدن نیمه جانش را روی زمین رها می‌کنند و پس از چند ساعت دوستان شهید او را پیدا می کنند و به بیمارستان منتقل می کنند. 🔹گوشه‌های مرثیه - شهید را برهنه می‌کنند - بالای سر شهید مکرر فحاشی به او می‌کنند - از شهید می‌خواهند به مقام معظم رهبری اهانت کند، تا رهایش کنند. اما او امتناع می‌ورزد (مطابق فیلم، در هنگام این درخواست شهید هنوز سرپاست اما وقتی قبول نمی‌کند، او را می‌زنند) - شهید وسایل نظامی و ادوات دفاع از خود را به همراه نداشته و دست خالی بوده است 🔹روضه‌ها - شهید علیوردی رو تنها و دست خلی توی کوچه گیر می‌اندازند و چهل نفره دوره‌اش می‌کنند. مادر ما رو هم توی کوچه غریب گیر آوردن. شهیدعلیوردی یه مرد کامله به این روز افتاد، اما مادر ما بارداره، داغداره، یه وقت امیرالموالمنین نگاه کرد فاطمه نقش بر زمین شد... چهل نفر وسط كوچه فكر نكردند علی به خانه زنی باردار داشته باشد چهل نفر همه مست سقیفه و مولا به یاری از چه كسی انتظار داشته باشد - وقتی شهید علیوردی رو دوره کرده بودن، هر چی ازش می‎خوان به رهبری جسارت کنه، قبول نمی‎کنه و می‎ایسته. مادر ما هم اگر از علیش دست بر می‌داشت، اگر توی کوچه‌ها دستش رو از کمربند امیرالمومنین رها می‌کرد، دیگه لازم نبود اون نانجیب صدا بزنه قنفذ دست فاطمه رو از علی جدا کن. طوری زد که امام صادق می‌فرماید علت شهادت مادرم ضرباتی بود که قنفذ به غلاف شمشیر به مادرم زد. گرفتم دامن مولای خود در چنگ و میگفتم بزن قنفذ که من دست از امامم برنمی دارم / دلم بر شوهرم می سوخت چون قنفذ مرا می زد نگاه غربت او بیشتر می داد آزارم -یه خانواده وقتی یک حادثه‌ای براشون رخ می‌ده، سعی می‌کنن از هر چیزی که درباره اون حادثه باشه دوری کنن تا آزرده نشن، مثلا اگر تصادفی بشه می‌گن دیگه از اونجا رد نشیم، یاد آسیب دیدن عزیزمون می‌افتیم. حالا من می‌خوام بگم ان شا الله که محل شهادت شهید علیوردی نزدیک خانه‌شون نبوده باشه، آخه هر بار که خانوده از اونجا رد می‌شن باید بگن اینجا همونجایی بود که آرمان ما رو تنها گیر آوردن، اینجا همون جایی هست که خون آرمان ما بر زمین ریخته... اما دلای عالمی به سوزه به حال اون خانواده‌ای که خانه‌شون قتلگاه مادر شده بود. هر بار که بچه‌ها نگاهشون به در و دیوار خانه می‌افتاد، یاد پهلوی شکسته مادر می‌افتادند. بعد از تو این دیوار و در بوی ولایت می‌دهد بر بی‌گناهی من و محسن شهادت می‌دهد / هیچ کس باری ز روی شانه هایت برنداشت فاطمه ای کاش اصلا خانه ی ما در نداشت - در فیلمی که از لحظه ضرب وشتم شهید پخش شده، نشون می‌ده پیراهنش شهید رو درآوردن و دسته جمعی می‌زننش، این شهدا همه عاشورایی هستن، همه‌شون به لطف نوکری اباعبدالله به درجه شهادت رسیدن، پس باید هم لحظه شهادتشون شبیه ارباب بشه. کربلا هم پیراهن ارباب، یادگار مادرش، رو به غارت بردن، اما فقط به پیراهن بسنده نکردن، عمامه رو اخنس می‌بره، زره رو خود عمر سعد می‌بره، اما الهی بشکنه دست بجدل نانجیب رو که خون به دل اهل بیت کرده، آخه این نامرد انگشت و با انگشتر برد... ای شاه بی لشکر بگو پس لشکرت کو؟ گر تو سلیمانی بگو انگشترت کو ؟ آقای من پیراهنت کو ؟ خاتمت کو ؟ سیمرغ قاف عاشقی بال و پرت کو ؟ / ته گودال فقط پیکر تو مانده و من همه رفتند فقط مادر تو مانده و من سر و انگشتر و انگشت به غارت بردند پاره های بدن بی سر تو مانده و من - وقتی کارشون با بدن شهید علیوردی تمام شد، بدن نیمه‌جانش رو کنار خیابان رهاش کردن، اما بعد از چند ساعت دوستانش بالاخره پیداش کردن... جان عالمی به قربان اون آقایی که بدن بی‌سرش رو توی صحرا گرم کربلا رها کردن، دختر ابی‌عبدالله گفت عمه نگاه کن کشته‌های خودشون رو نماز خوندن، دفن کردن، اما بدن بابام حسین روی زمین مانده... چون چاره نيست ميروم و ميگذارمت اي پاره پاره تن به خدا ميسپارمت / داغ تنهايي تو بر جگر من مانده از دم خيمه به گودال مرا گريانده فكر آن بوسه ي زير گلويت بودم كه چشم واكردم و ديدم كه برت گردانده
. جزوه جهاد تبیین در روضه‌های سید روح الله عجمیان بسیجی پایگاه حضرت ابوالفضل(ع) شهرک امیر المومنین(ع) مشغول رفتن به سرکار گچ کاری بود که از پایگاه تماس می‌گیرند و از او می‌خواهند برای کمک به باز کردن مسیری که توسط اغتشاشگران بسته شده، عازم آزادراه کرج شود. در محل آزادراه، شهید عجمیان به علت ضربات متعدد چاقو به دست اغتشاشگران دچار خونریزی شدید می‌شود و در راه بیمارستان در آمبولانس به شهادت می‎رسد. 🔹روایتی از لحظات شهادت شهید اغتشاشگرانِ داعش مسلک دوره اش می‌کنند، به پهلو و سرش لگد می‌زنند، به پیشانی اش سنگ می زنند، چاقو را چند بار در کمرش فرو می‌کنند، آنقدر می زنند تا سید نیمه جان می‌شود و کناری رهایش می‌کنند. یکی از دوستانش با موتور می رسد بالای سر سید و صدا می زند: «سید روح الله؟ آقا عجمیان؟» جوابی نمی شنود، سید روح الله را داخل آمبولانس می‌گذارند و آمبولانس راه می‌افتد، اما راهی نیست برود، اغتشاشگران جلو آمبولانس را می‌گرفتند و اجازه حرکت نمی‌دادند، سید خونریزی داخلی شدیدی داشت، بی قرار و بی تاب بود، از درد قفسه سینه و ضربه‌های سر، حال خوبی نداشت، به خاطر ضربات عمیق چاقو، سرانجام در آمبولانس علائم حیاتی اش را از دست داد و سرش را در دامان حضرت زهرا(س) گذاشت و شهید شد. 🔹گوشه‌های مرثیه - ادوات نظامی همراه شهید نبوده است و دست خالی بوده در برابر اغتشاشاگران - پای شهید را می‌گیرند و او را روی آسفالت می‌کشند - یکی از قاتلین شهید در اعترافش: با کفش کار مخصوص که جلویش از جنس فلز است، به کتف و بازوش لگد زدم - یکی از قاتلین شهید در اعترافش: کفش شهید را در آوردم و آن را به صورتش می‌کوبیدم 🔹روضه - قاتلین شهید تعریف می‌کنند به پهلوش چاقو زدند، یک نفر هم روی بدن شهید رفت و روی پهلوش بالا و پایین پرید، آدم وقتی می‌شنوه چه کردن با بدن این سید ناخودآگاه یاد پهلوی شکسته مادر می‌افته... اون موقعی که اون نانجیب دومی طوری لگد به پهلوی حضرت زد، که نوشتن محسنش از این لگد سقط شد یادم نمی‌رود که همه داد می‌زدند طوری لگد بزن که علی بی‌پسر شود / چهل تا بی حیا بی خبر از خدا میزدنت چرا به زیر دست و پا میون شعله ها میزدنت چرا جلوی چشم تار بابا با لگد محسنت رو کشتن وقتی که رو زمین افتادی دونه دونه گلات پژمردن - روضه این سید خیلی شبیه اربابه، این شهید رو دوره کردن، ارباب ما رو هم دوره کردن، با چاقو و سنگ و چوب به جان این شهید افتادن ارباب ما رو هم با هر چی دستشون بود می‌زدن، اما یه جایی از فیلم لحظه شهادت سید روح‌الله هست، چند نفر داد می‌زنن دیگه بسشه... اما کربلا وقتی همه اومدن قربه الی الله زخم به بدن عزیز فاطمه زدن، تازه نوبت به شمر رسید... کان دم بریدم من از حسین دل کآمد به مقتل شمر سیه دل او می‌دوید و من می‌دویدم او سوی مقتل من سوی قاتل او می‌برید و من می‌بریدم او از حسین سر من از حسین دل .
🔸استاد حاج منصور ارضی: ▪️در فرهنگ گفتن می شود خیلی از نکات را به مردم فهماند. به طور مثال روز عاشورا نه تنها عباس علیه السلام آب نخورد، بلکه اسب حضرت هم آب نخورد، تا به همه بفهماند که ما زیر بار ظلم نرفتیم. ▫️باید بدانیم که چه خوراک معنوی برای افرادی که آلوده به دنیا هستند لازم است تا پاک گردند. زبان انذار باید سلیس، سالم، صحیح و پر معنی باشد. بیدار کردن افراد خیلی مهم است، باید فرهنگ به مردم رسانده شود. اگر ما فرهنگ را به طور صحیح بیان کنیم، علمدار دین می شویم. لذا هرکسی می تواند در شغلش و کارش علمدار باشد(البته پشت سر علما). .